Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Xinhua news, 8th January 2010

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႏိုင္ငံတြင္း မီးရထား လမ္းသစ္မ်ားကို တည္ေဆာက္ေနၿပီး ဧရာဝတီျမစ္၏ အေရွ႕ဖက္ႏွင့္ အေနာက္ဖက္ ကမ္းေပၚရွိ မီးရထား လမ္းသစ္ အစိတ္အပိုင္း အခ်ဳိ႕ကို စတင္ အသံုးျပဳ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးရန္ စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေနကာ ေဒသတြင္း ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈႏွင့္ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေရး လုပ္ငန္းကို အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ေစလိမ့္မည္ဟု မီးရထား ပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ ေသာၾကာေန႔ သတင္းမ်ားအရ သိရွိရပါသည္။

စစ္ကိုင္းတိုင္း အေနာက္ေျမာက္ ေဒသ မံုရြာ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းရွိ  ေအာင္သာ -ေဗာဓိ တစ္ေထာင္ႏွင့္ မံုရြာ - ေဗာဓိတေထာင္ လမ္းသစ္ (၂) ခုကို လတ္တေလာ ေအာင္ျမင္စြာ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး လူဦးေရ (၂) သိန္းခြဲ ေနထုိင္ေသာ မံုရြာ ေဒသခံမ်ား၏ ေန႔စဥ္ သြားလာမႈကို အဆင္ေျပ ေခ်ာေမြ႕ေစမည္ဟု အဆိုပါ သတင္းက ဆိုပါသည္။

 

တိုးခ်ဲ႕လိုက္ေသာ ရထားလမ္းသစ္မ်ားက ေဒသတြင္း ခရီးသြား ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးေစရန္ အေထာက္အကူ ျပဳမည္


တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ပင္ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း၊ မေကြးတိုင္းႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ကို ဆက္သြယ္ရန္ ကီလိုမီတာ (၄၀၀) ေက်ာ္ ရွည္လ်ားေသာ ရထားလမ္း စီမံကိန္းကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနကာ ယခုႏွစ္ အတြင္း ၿပီးစီးႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသည္။

ကီလိုမီတာ (၄၁၃) ရွည္လ်ားေသာ စစ္ေတြ၊ အမ္း၊ ပန္းေတာင္း၊ မင္းဘူး မီးရထားလမ္း စီမံကိန္းတြင္ ဘူတာ႐ံု (၅၁) ခု၊ တံတား (၁၂၈၅) စင္း ႏွင့္ ဥမင္ လိုဏ္ေခါင္း တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ပါဝင္ပါသည္။

ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ ဝဲယာကို ဆက္သြယ္မည့္ ရထားလမ္း ကြန္ယက္ စီမံကိန္းသစ္ (၉) ခုကိုလည္း စတင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

ကီလိုမီတာ (၂၀၀၀) ေက်ာ္ ရွည္လ်ားေသာ ရထားလမ္း စီမံကိန္းမ်ားသည္ က်ပ္ေငြ (၁၃၂) ဘီလ်ံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ သန္း ၁၃၀) ကုန္က်မည္ ျဖစ္ပါသည္။

တရားဝင္ စာရင္းဇယားမ်ားအရ ႐ိုး႐ိုး ရထားလမ္းပိုင္းကို (၅၀၃၀.၂၉) ကီလိုမီတာႏွင့္ အျမန္ ရထားလမ္းပိုင္းကို (၆၅၄၉.၂၆) ကီလိုမီတာ အထိ ေအာင္ျမင္စြာ တိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ခဲ့ၿပီး လြန္ခဲ့ေသာ (၂၁) ႏွစ္အတြင္း (၅၉ %) ႏွင့္ (၄၆ %) တိုးတက္ လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ မတိုင္မီက တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ ႐ိုး႐ိုး ရထားလမ္း (၃၁၆၂.၁၆) ကီလိုမီတာ ႏွင့္ အျမန္ ရထားလမ္း (၄၄၇၀.၁၇) ကီလိုမီတာသာ ရွိခဲ့ရာမွ ၁၉၈၈ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ ျမန္မာ့ မီးရထား လုပ္ငန္းက ႐ိုး႐ိုးရထားလမ္း (၁၈၆၈) ကီလိုမီတာ ႏွင့္ အျမန္ ရထားလမ္း (၂၀၇၉) ကီလိုမီတာကို တိုးခ်ဲ႕ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါသည္။

လူစီး ရထား ခရီးစဥ္သည္ (၂၂၉) မွ (၃၇၉) သို႔ ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ကုန္ရထား ခရီးစဥ္မွာ (၁၇) မွ (၁၈) သို႔ ျမင့္တက္ခဲ့သည္ဟု စာရင္းမ်ားအရ သိရွိရပါသည္။

၁၉၈၈ က ႏိုင္ငံတဝွမ္းတြင္ ဘူတာ႐ံု (၄၈၇) ခုသာ ရွိေသာ္လည္း ယခုအခါ ဘူတာ႐ံု (၈၀၅) ခု ရွိၿပီ ဟုလည္း ဆိုပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တစ္ရက္တာ မီးရထား ခရီးစဥ္ အေရအတြက္မွာ တစ္သိန္းေက်ာ္သည္ ဟုလည္း  တရားဝင္ စာရင္းမ်ားအရ သိရပါသည္။

0 comments:

Post a Comment