Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Mizzima, 31st December 2009

ထိုင္းအစိုးရ ကက္ဘိနက္သည္ ႏိုင္ငံပိုင္ အႀကီးဆံုး စြမ္းအင္ ကုမၸဏီ PTT ကို ျမန္မာႏိုင္ငံ Martaban ပင္လယ္ေကြ႕႐ွိ ေဇာတိက ဓာတ္ေငြ႕ စီမံကိန္းႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႕ဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ အသစ္ကို လက္မွတ္ ေရးထုိးရန္ ခြင့္ျပဳလိုက္ပါသည္။

အမ်ိဳးသား စြမ္းအင္ မူဝါဒ ေကာ္မတီက တင္ျပလာေသာ ဓာတ္ေငြ႕သေဘာတူ စာခ်ဳပ္သစ္ ဆိုင္ရာ အဆိုျပဳခ်က္ကို ထိုင္း ကက္ဘိနက္က အတည္ျပဳခဲ့သည္ဟု ထိုင္းအစိုးရ အိမ္ေတာ္မွ ဒုတိယ ေျပာေရးဆိုခြင့္႐ွိသူ ဝါခ်ရာ ကန္နီကာက အဂၤါေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာ ႐ွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

M9 လုပ္ကြက္မွ ဓာတ္ေငြ႕သိုက္သည္ တစ္ရက္လွ်င္ ဓာတ္ေငြ႕ ကုဗေပ သန္း ၂၄ဝ ကို ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ေရာင္းခ်မည္ ျဖစ္မည္ ျဖစ္ၿပီး ကုဗေပ သန္း ၆ဝ ကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အတည္ျပဳမည္ ျဖစ္သည္။ ဓာတ္ေငြ႕ေစ်းႏႈန္းမွာ ရတနာႏွင့္ ရဲတံခြန္ ဓာတ္ေငြ႕ စီမံကိန္းမွ ဓာတ္ေငြ႕ႏွင့္ အတူတူ ျဖစ္မည္ဟု Thai News Agency ဝက္ဘ္ဆိုက္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ အစီရင္ခံစာကို ကိုးကား၍ ၎က ေျပာၾကားပါသည္။

ထိုင္း စြမ္းအင္ ဝန္ႀကီး ဝါနာရတ္ ခ်န္ဒူကူးက ၎ ဦးေဆာင္ က်င္းပခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသား စြမ္းအင္ မူဝါဒ ေကာ္မတီ၏ အစည္းအေဝးအၿပီး တနလၤာေန႔တြင္ ၅ ႏွစ္တာ ဝယ္ယူမည့္ အစီအစဥ္ကို ေထာက္ခံခဲ့ေၾကာင္း ေျပာၾကားပါသည္။ ဝယ္လိုအားသည္ ၂ဝ၁၅ တြင္ တစ္ရက္လွ်င္ ကုဗေပ ၅.၁၄၂ ဘီလ်ံသို႔ ျမင္႔တက္လာလိမ္႔မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသည္။

ဓာတ္ေငြ႕သေဘာတူ စာခ်ဳပ္သည္ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ ဘီလ်ံေက်ာ္ တန္ဖိုး ႐ွိ၍ ေနာက္ထပ္ ၂၅ ႏွစ္မွ အႏွစ္ ၃ဝ ခန္႔ထိ ဝယ္ယူသြားမည္ ဟု ဆိုပါသည္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းမွ ဓာတ္ေငြ႕ပုိ႔လႊတ္မႈကို ၂ဝ၁၃ တြင္ စတင္ႏိုင္လိမ္႔မည္ဟု ဝါနာရတ္က ေျပာၾကားပါသည္။

လက္မွတ္ေရးထိုးမည့္ ရက္ကိုမူ ယခုတိုင္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာၾကားျခင္း မ႐ွိေသးပါ။

၂ဝဝ၇ စြမ္းအင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အစီအစဥ္ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္လည္ ျပင္ဆင္မႈအရ အထက္ပါ ဓာတ္ေငြ႕ တင္သြင္းမည့္ အစီအစဥ္မွ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ၆၈၉ဝ မဂၢါဝပ္ ျဖည့္ဆည္းေပးမည္ ျဖစ္သည္။

သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ ဝယ္လိုအားသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ႀကီးထြားလာမည္ ျဖစ္ၿပီး ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုမ်ားအတြက္ ႏွစ္စဥ္ လိုအပ္ခ်က္မွာ ၃.၃ ရာခိုင္ႏႈန္း ျမင့္တက္လာကာ စက္မႈက႑တြင္ ၁၁ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး က႑တြင္ ၂၃ ရာခိုင္ႏႈန္း အသီးသီး ျမင္႔တက္လာလိမ့္မည္ဟု ထိုင္း အာဏာပိုင္မ်ားက မွန္းဆထားပါသည္။

ထို႔အျပင္ ထုိင္း လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား ထုတ္လုပ္ေရး အာဏာပိုင္အဖြဲ႕ (Egat) ႏွင့္ လာအိုႏိုင္ငံတို႔အၾကား စြမ္းအင္ သေဘာတူစာခ်ဳပ္ တစ္ခုကို လက္မွတ္ေရးထိုးဦးမည္ ျဖစ္ၿပီး လာအိုႏိုင္ငံအတြင္းမွ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ၄၄ဝ မဂၢါဝပ္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္သည့္ နမ္ႏြန္း ၃ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပး စက္႐ံုမွ ထြက္႐ွိသာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားမ်ားကို ဝယ္ယူရန္ ရည္႐ြယ္ထားျခင္း ျဖစ္၍ အဆိုပါ လုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားကို ၂ဝ၁၇ တြင္ စတင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား တစ္ယူနစ္လွ်င္ ၂.၆၅ ဘတ္ ေကာက္ခံရန္ ရည္႐ြယ္ထားေသာ္လည္း လွ်ပ္စစ္စြမ္းအား အာဏာပိုင္ အဖြဲ႕ Egat အေနျဖင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏံွသူ အားလံုးႏွင့္ ထပ္မံေဆြးေႏြး ညႇိႏႈိင္းရဦးမည္ဟု ဝါနာရတ္က ဆိုပါသည္။

သို႔ရာတြင္ ပိုမို ခန္႔မွန္း တြက္ခ်က္ထားျခင္း ျဖစ္ဖြယ္႐ွိေသာ စြမ္းအင္ အစီအစဥ္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ ျပင္ဆင္ရန္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးသမားမ်ားက ထိုင္းအစိုးရထံ စက္တင္ဘာလအတြင္းက ေမတၱာရပ္ခံထားၿပီး အဆိုပါ စြမ္းအင္ အစီအစဥ္မ်ားေၾကာင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားေစလိမ္႔မည္ဟု ၎တို႔က ေျပာၾကားပါသည္။

ျမန္မာႏွင့္ လာအိုတို႔ ပါဝင္ေသာ ထိုင္းအစိုးရ၏ လက္႐ွိ အစီအစဥ္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ စြမ္းအင္ လိုအပ္မႈအတြက္ မ႐ွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ အစီအစဥ္မဟုတ္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သူမွာ Foundation for Ecological Recovery လက္ေအာက္႐ွိ Towards Ecological Recovery and Regional Alliance (TERRA) စီမံကိန္းမွ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးသမား Montree Chantawong ျဖစ္ပါသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ေ႐ြးခ်ယ္စရာ စြမ္းအင္ ရင္းျမစ္မ်ားကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္စြမ္း ႐ွိေၾကာင္း သုေတသန ျပဳမႈမ်ားစြာအရ သိ႐ွိထားပါသည္။ ထို႔အျပင္ အရံ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားမ်ားစြာ ႐ွိေနေသးသည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း႐ွိ တစိုင္ႏွင့္ ဟတ္ႀကီး ေရေလွာင္တမံမ်ားမွ ထြက္႐ွိလာေသာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားကို ဝယ္ယူရန္ မလိုအပ္ပါဟု ၎က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

Martaban ပင္လယ္ေကြ႕႐ွိ M9 လုပ္ကြက္တြင္ ဓာတ္ေငြ႕႐ွာေဖြရန္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ထိုင္း PTT တို႔ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီးေနာက္ပိုင္း ၂ဝဝ၇ မွစ၍ ထိုင္း-ျမန္မာ ဓာတ္ေငြ႕သေဘာတူညီမႈကို ျပန္လည္ သံုးသပ္ျပင္ဆင္ရန္ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး လႈပ္႐ွားသူမ်ားက တိုက္တြန္းခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာ တပ္မေတာ္ အစိုးရကို အေထာက္အပံ႔ ျဖစ္ေစေသာ စီးပြားေရး သေဘာတူ စာခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္႐ွားသူ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက စိုးရိမ္ပူပန္လ်က္ ႐ွိေနပါသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ထိုင္းအစိုးရက ၎တို႔၏ အမ်ိဳးသား စြမ္းအင္ ဖူလံုေရးအတြက္ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု အခိုင္အမာ ေျပာၾကား ကာကြယ္လ်က္ ႐ွိပါသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

Mizzima,by Brian McCarton, 31st December 2009

ယခု လာမည့္ ႏွစ္သစ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္းတြင္ မီးေတာက္ေလာင္ႏိုင္မည့္ ကိစၥမ်ားကို သယ္ေဆာင္ လာလိမ္႔မည္ဟု ယူဆရပါသည္။ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ေန႔သည္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္႐ွိ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲထားေသာ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားကို ျမန္မာစစ္တပ္ လက္ေအာက္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ေျပာင္းေရးအတြက္ အဆံုးအျဖတ္ေပးရမည့္ ေနာက္ဆံုးရက္ ျဖစ္ၿပီး မဟုတ္ပါက စစ္ေရးအရ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္မႈမ်ား ႐ွိလာႏိုင္ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၆၂ မွ စ၍ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ စုစည္း ညီညြတ္ေသာ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရးကိုသာ ဦးစားေပးခဲ့ရာ နယ္စပ္ ေဒသမ်ားတြင္လည္း ဗဟိုအစိုးရက ခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ေရးကိုသာ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ကိစၥကို သေဘာမတူေသာ အခ်ိဳ႕ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္တို႔တြင္ ႐ွိေနပါေသးသည္။

၁၉၈၉ ခုႏွစ္က ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီမႈမ်ားသည္ အဆိုပါ ေဒသတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ပဋိပကၡ မ႐ွိဘဲ ၿငိမ္းခ်မ္းေနခဲ့ေသာ္လည္း အဆိုပါ နယ္စပ္ ေဒသမ်ားအထိ အစိုးရက ခ်ဳပ္ကိုင္ထားႏိုင္ဆဲ ျဖစ္သည္ဆိုေသာ အခ်က္ကို အေျဖထုတ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္း မ႐ွိပါ။

ျမန္မာအစိုးရက တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား၏ တပ္မ်ားသည္ ျမန္မာစစ္တပ္ လက္ေအာက္ခံ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းရန္ႏွင့္ ၎တို႔၏ ႏိုင္ငံေရးဌာနမ်ားသည္ ၂ဝ၁ဝ ေ႐ြးေကာက္ပြဲသို႔ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ရန္ မူခ်မွတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ေျပာင္းေရးကို ၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ဧၿပီလက စတင္ အဆိုျပဳခဲ့ေသာ္လည္း တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕မ်ားက ေအာက္တိုဘာလအထိ ေ႐ႊ႕ဆိုင္းေပးရန္ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အင္အား နည္းေသာ အဖြဲ႕မ်ား ျဖစ္သည့္ ကခ်င္ ဒီမိုကရက္တစ္ တပ္မေတာ္ (KDA) ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီသစ္တပ္မေတာ္ (NDA-K) တို႔က နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ေျပာင္းရန္ သေဘာတူခဲ့ၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဓိက အင္အားႀကီး အဖြဲ႕မ်ား ျဖစ္ေသာ ဝ တပ္မေတာ္ (UWSA)၊ ကခ်င္ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ (KIA)၊ ႐ွမ္းျပည္နယ္ အေ႐ွ႕ပိုင္း (NDAA-ESS) ႏွင့္ ႐ွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္း တပ္မေတာ္ (SSA-N) တို႔က ျငင္းဆန္ခဲ့ၾကပါသည္။ ၎တို႔ စိုးရိမ္ေသာ အခ်က္မွာ ၎တို႔၏ တပ္မ်ား အစိုးရ၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္သို႔ ေရာက္႐ွိသြားပါက အစိုးရႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ၎တို႔၌ စစ္အင္အား မ႐ွိေတာ့မည္ကို စိုးရိမ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ဩဂုတ္လက အင္အား အေသးငယ္ဆံုး ျဖစ္ေသာ ကိုးကန္႔တို႔ကို တိုက္ခိုက္ျခင္းအားျဖင့္ တ႐ုတ္တို႔၏ စိတ္ဆိုးမႈကို ခံခဲ့ရေသာ္လည္း အျခား တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားကို အနည္းငယ္ ေၾကာက္႐ြံ႕ေစရန္ ရည္႐ြယ္ခဲ့ပံု ရပါသည္။ ယခုအခါ ကိုးကန္႔ေဒသတြင္ ပံုမွန္အေျခအေနသို႔ ျပန္လည္ ေရာက္႐ွိေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ႐ွမ္းျပည္နယ္ အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ားတြင္ တင္းမာမႈမ်ား က်န္႐ွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။

ႏိုဝင္ဘာလက UWSA က အဆိုျပဳရာတြင္ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးေရးအတြက္ ခြင့္ျပဳရန္ ေတာင္းဆိုခဲ့ပါသည္။ ႏိုဝင္ဘာလ ၁ဝ ရက္ေန႔က စာတြင္ UWSA က အစိုးရသို႔ အဆိုျပဳရာတြင္ ၎တို႔၏ စစ္ေဒသ တိုင္းမ်ားတြင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွ အရာ႐ွိႏွစ္ဦးအား ဒုတိယ တပ္မႉး (Deputy Commander) ႏွင့္ ဒုတိယ ဦးစီးအရာ႐ွိခ်ဳပ္ (Deputy Chief-of-Staff) ရာထူးမ်ား ခန္႔ထားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ၎တို႔၏ တပ္ဖြဲ႕မ်ားကို UWSA ကပင္ ထိန္းခ်ဳပ္ခြင့္ ျပဳေစလိုေၾကာင္း အဆိုျပဳခဲ့သည္။ အဆိုပါအတိုင္း NDAA-ESS ကလည္း အေစာပိုင္းက အဆိုျပဳခဲ့ဖူးပါသည္။ KIA ၏ ႏိုင္ငံေရးဌာနျဖစ္ေသာ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရး အဖြဲ႕ (KIO) ကမူ ၂ဝ၁ဝ ေ႐ြးေကာက္ပြဲအရ တက္လာေသာ အစိုးရႏွင့္သာ ညႇိႏႈိင္းလိုေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ ယခုလ အေစာပိုင္းက UWSA ေခါင္းေဆာင္ Bao Youxiang က ေျပာၾကားရာတြင္ ျဖစ္ပ်က္သမွ် အရာရာ အားလံုးသည္ တပ္မေတာ္ အစိုးရအေပၚတြင္သာ မူတည္ေနေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျမန္မာအစိုးရ ဘာလုပ္မည္နည္း ဆိုသည္ႏွင္႔ ပတ္သက္၍ ေလ႔လာသူမ်ားၾကားတြင္ အျမင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားလ်က္ ႐ွိပါသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားသည္ ဟန္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္ေနၾကသည္။​ ၎တို႔သည္ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ စစ္ပြဲ ဖန္တီးျခင္းအားျဖင့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ေ႐ႊ႕ဆိုင္းလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနပါသည္။

ထို႔အျပင္ ျမန္မာ၏ မဟာမိတ္ တ႐ုတ္၏ စိတ္ဆိုးမည့္ အႏၱရာယ္ကလည္း ၿခိမ္းေျခာက္လ်က္ ႐ွိပါသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ဩဂုတ္လက ကိုးကန္႔တို႔ကို တိုက္ခိုက္ခဲ႔ျခင္းေၾကာင့္ တ႐ုတ္တို႔ကို ဂ႐ုမစုိက္သလို ျပသလိုက္ေသာ္လည္း ယခုေနာက္ထပ္ နယ္စပ္တြင္ ျဖစ္ပြားလာမည့္ စစ္ပြဲမ်ားသည္ ကိုးကန္႔အေရးထက္ ပိုမို ႀကီးမားေသာ အက်ိဳးဆက္မ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ေခ် ႐ွိသျဖင့္ ေနာက္ထပ္ စစ္ပြဲတစ္ခု ဖန္တီးရန္ ဆႏၵ ႐ွိမ႐ွိ ႐ွင္း႐ွင္းလင္းလင္း မသိႏိုင္ေသးေပ။

ကိုးကန္႔ႏွင့္ ခဏတာ တိုက္ပြဲေလးေၾကာင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ ၃၇ဝဝဝ ခန္႔ ထြက္ေျပးသြားခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္ကလည္း စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုး တုံ႔ျပန္ခဲ့ပါသည္။ အကယ္၍ အျခားလက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါက ထိုထက္ပိုေသာ ဒုကၡသည္မ်ား တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ေျပးလာဖြယ္ရာ ႐ွိသည္။ ထို႔ထက္ စစ္ပြဲ၏ ႐ွည္လ်ားေသာ ကာလ သဘာဝေၾကာင့္ အဆိုပါ ေဒသတြင္ မတည္ၿငိမ္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ စစ္ေျပး ဒုကၡသည္ ဦးေရ အမ်ားအျပား ေနထိုင္လာၾကမည္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ယခုလအတြင္း လာေရာက္ေသာ တ႐ုတ္ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႕ႏွစ္ခုအား ၎တို႔၏ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈမ်ားအား ေလ်ာ့ပါးေစခဲ့ပါသည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ Chengdu စစ္ေဒသ ျပည္သူ႔လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္မွ စစ္ဦးစီး အရာ႐ွိခ်ဳပ္ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Ai Husheng သည္ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္မွ ၁ဝ ရက္ေန႔အထိ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့ပါသည္။ ၎သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ UWSA ႏွင္႔ NDAA တို႔မွ ထိန္းခ်ဳပ္ထားေသာ ေဒသမ်ားအနီး႐ွိ Kentung (က်ိဳင္းတံု) သို႔ သြားေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့ၿပီး ကိုးကန္႔စစ္ဆင္ေရးတြင္ တာဝန္ယူခဲ့သူ စစ္ဆင္ေရး အထူးအဖြဲ႕(၂) မွ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး မင္းေအာင္လိႈင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ပါသည္။ တ႐ုတ္ ဒုတိယ သမၼတ၏ ဒီဇင္ဘာလ ၁၉ ရက္ႏွင့္ ၂ဝ ရက္ ခရီးစဥ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေ႐ႊသည္ နယ္စပ္ေဒသ တည္ၿငိမ္ေရးကို အာမခံခဲ့ပါသည္။

အခ်ိဳ႕ေလ႔လာသူမ်ားကမူ မၾကာမီ တိုက္ပြဲ ျဖစ္လာလိမ္႔မည္ဟု ယံုၾကည္ေနၾကသည္။ ၎တို႔ ေထာက္ျပေသာ အခ်က္မွာ အစိုးရသည္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ေျပာင္းေရးကို ေနာက္ဆံုးရက္ ေအာက္တိုဘာမွ ႏွစ္လခန္႔ ေနာက္ဆုတ္၍ အခ်ိန္ေပးထားၿပီး ျဖစ္ရာ ေနာက္ထပ္ အေလွ်ာ့ေပးခဲ့လွ်င္ အစိုးရ၏ အားနည္းခ်က္ကို ေဖာ္ျပရာ ေရာက္မည္ ျဖစ္၍ တိုက္ခိုက္လိမ္႔မည္ဟု ယူဆေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ျမန္မာစစ္တပ္သည္ အားလံုးကို တၿပိဳက္နက္ တိုက္ခိုက္မည့္အစား တစ္ႀကိမ္လွ်င္ တစ္ဖြဲ႕ကိုသာ တိုက္ခိုက္လိမ္႔မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆေနၾကပါသည္။ ဇြန္လ ေထာက္လွမ္းေရး သံုးသပ္ခ်က္မ်ားအရ ႏိုဝင္ဘာ ၁၂ ရက္ အစီရင္ခံစာအရ ခန္႔မွန္းရာတြင္ KIA ကို ပထမဆံုး တိုက္ခိုက္လိမ္႔မည္ဟု ဆိုပါသည္။ KIA သည္ အင္အား အနည္းဆံုးဟု ယူဆ၍ တိုက္ခိုက္လိမ္႔မည္ဟု ဆိုပါသည္။ အင္အားအႀကီးဆံုး UWSA ကို တိုက္ခိုက္ရန္ အတြက္မူ ၎၏ မဟာမိတ္ NDAA-ESS ပါ ပါဝင္လာလိမ္႔မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ UWSA သည္ တ႐ုတ္ႏွင္႔ ထုိင္းနယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ တပ္မ်ား ႐ွိ၍ UWSA ႏွင့္ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားပါက ၎၏ မဟာမိတ္မ်ား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ယူမထားေသာ SSA-S တို႔တြင္ပါ ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားၿပီး ႐ွမ္းျပည္နယ္ ဗဟိုေရာ ေတာင္ပိုင္းတြင္ပါ ပဋိပကၡမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။

အခ်ိဳ႕ကမူ ျမန္မာအစိုးရသည္ လာမည့္ႏွစ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲႏွင့္ စစ္ေရးအရ တိုက္ခိုက္မႈမ်ားကို ခြဲျခားၿပီး တစ္ၿပိဳက္နက္ ျပဳလုပ္လိမ္႔မည္ဟု ယူဆထားၾကသည္။ ၿပီးခဲ႔သည့္ႏွစ္က နာဂစ္မုန္တိုင္း ဒဏ္ခံစားခဲ့ရေသာ္လည္း အေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

တိုက္ပြဲမ်ားအတြက္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား ျဖစ္ေသာ ဘန္ကာမ်ားတူးျခင္း၊ စစ္သားမ်ား အသင္႔ျပင္ျခင္းမ်ား၊ ျဖည့္တင္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ ႐ွိပါသည္။ UWSA ႏွင့္ ဒီဇင္ဘာ ၁၉ ရက္ေန႔က ေနာက္ဆံုးေဆြးေႏြးပြဲ အၿပီးတြင္လည္း ေၾကညာခ်က္မ်ား ထြက္ေပၚလာျခင္း မ႐ွိခဲ့ရာ ျပည္တြင္းစစ္ တဖန္ ျဖစ္ပြားေရးအတြက္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် မ်ားေနၿပီဟု ဆိုရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.