Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

 

၂.၆.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

ဧရာဝတီဘဏ္ တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ခြင့္မရ

ရန္ကုန္၊ ဇြန္ ၂။

ျမန္မာ့ထိပ္တန္းစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဦးေဇာ္ေဇာ္ပိုင္ ဧရာဝတီဘဏ္အား ဘဏ္ခြဲမ်ားတိုးခ်ဲ႕ ဖြင့္လွစ္ခြင့္ကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ အဖြဲ႕မွ ခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း အဆိုပါဘဏ္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာအသိုင္းအဝိုင္းမွ သိရွိရသည္။

ဧရာဝတီဘဏ္သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ဘဏ္ခြဲႏွစ္ခု ဆက္လက္ဖြင့္လွစ္ရန္ ျပင္ဆင္ထားၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ယင္း ဘဏ္မ်ားကို ဖြင့္လွစ္ခြင့္ မျပဳ ေၾကာင္း အဆိုပါဘဏ္မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

အဆိုပါ တာဝန္ရွိသူက "ရန္ကုန္မွာ ဘဏ္ခြဲ ႏွစ္ခုဆက္လက္ဖြင့္ဖို႔ အစီအစဥ္ရွိပါတယ္။ ဒီဘဏ္ခြဲေတြအတြက္လည္း ဝန္ထမ္းေကာ၊ အေဆာက္ အဦးေကာ၊ လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းကိရိယာေတြေကာ ျပည့္စံုေအာင္ ထားၿပီးပါၿပီ။ ဗဟိုဘဏ္ကိုလည္း တင္ျပထားတာ ခြင့္ျပဳခ်က္ရပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရက ခြင့္မျပဳေသးပါဘူး"ဟု ဆိုသည္။

ဧရာဝတီဘဏ္မွ ဖြင့္လွစ္ေသာ ဘဏ္ခြဲမ်ားမွာ ၁၀ ခုရွိၿပီျဖစ္သျဖင့္ ထပ္မံဖြင့္လွစ္ခြင့္ မျပဳျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း ပုဂၢလိကဘဏ္ အသိုင္းအဝိုင္းက သံုးသပ္ေနၾကသည္။

"ဘဏ္သစ္ ၄ ဘဏ္ကို ဘဏ္ခြဲ ၁၀ ခုထက္ပိုၿပီး မဖြင့္ရဘူးဆိုတာ အရင္အစိုးရက မွတ္တမ္းမွတ္ရာနဲ႔ မသတ္မွတ္ေပမယ့္ လုပ္ငန္းရွင္ေတြကို ေခၚေျပာၿပီး ဒီစည္းကမ္းကို သတ္မွတ္သြားတာပါ။ အစိုးရသစ္ကေကာ ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ကို ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မလားဆိုတာ ေစာင့္ၾကည့္ဖြယ္ရာပါပဲ"ဟု ဘဏ္အတိုင္ပင္ခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။

၂၀၁၀ခုႏွစ္တြင္ ခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ ပုဂၢလိကဘဏ္သစ္ေလးခုသည္ ဘဏ္ခြဲမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ေနေသာ္လည္း၊ မည္သည့္ဘဏ္မွ ဘဏ္ခြဲ ၁၀ခု ေက်ာ္၍ ဖြင့္လွစ္ျခင္း မရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ပုဂၢလိကဘဏ္မ်ားတြင္ ဘဏ္ခြဲအမ်ားဆံုးအျဖစ္ ဒု-ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဳးႀကီး ေမာင္ေအး(ၿငိမ္း)ႏွင့္ နီးစပ္သူဟု အမ်ားကသိၾကသည့္ ဦးေအာင္ကိုဝင္း ပိုင္ ဆိုင္ေသာ ကေမၻာဇဘဏ္မွာ ဘဏ္ခြဲ၄၅ ခု ဖြင့္လွစ္ထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ေက်ာ္စြာ

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ရန္ကုန္ေလာင္းကစားမႈမ်ား ေနျပည္ေတာ္ အထူးအဖြဲ႕ေစလႊတ္ ႏွိမ္ႏွင္း

ရန္ကုန္၊ ဇြန္ ၂။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ေလာင္းကစားမႈမ်ားအား စစ္ဆင္ေရးတစ္ရပ္အေနျဖင့္ ႏွိမ္ႏွင္းရန္အတြက္ ေနျပည္ေတာ္မွ အထူးအဖြဲ႕ကို ေမလ လယ္က ေစလႊတ္လိုက္ေၾကာင္း ဒုစ႐ိုက္ႏွိမ္ႏွင္းေရး(ဒန)ဌာနမွ အရာရွိတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ယင္းအရာရွိက "ေနျပည္ေတာ္က လုပ္ေဆာင္တဲ့ စစ္ဆင္ေရးက ႏွစ္လံုး၊သံုးလံုး ဒိုင္ေတြအတြက္က အဓိကထားတာပါ။ အထူးအဖြဲ႕က ေမလလယ္က ရန္ကုန္ေရာက္တယ္ဆိုေပမယ့္ စစ္ဆင္ေရးကို ခ်က္ခ်င္းမစေသးဘဲ တိုင္းေဒသႀကီးတစ္ခုလံုးရဲ႕ သတင္းအခ်က္အလက္ကို အရင္ေတာင္းတယ္။ စစ္ဆင္ ေရးကို ေမလကုန္ေလာက္ကေနစၿပီး အေနာက္ပိုင္းခ႐ိုင္ကေန စတင္လုပ္ေဆာင္တယ္"ဟု ဆိုသည္။

ယင္း အထူးအဖြဲ႕သည္ ၿမိဳ႕နယ္ရဲတပ္ဖြဲ႕စခန္းမ်ားတြင္ တည္းခိုကာ စစ္ဆင္ေရးကို စတင္ခဲ့ၿပီး ေမလေနာက္ဆံုး ပတ္တြင္ အေနာက္ပိုင္းခရိုင္ရွိ ခ်ဲ ထီဒိုင္ ၁၀ ဦးခန္႔အား ဖမ္းဆီးရမိခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းတရားခံမ်ားကို တရားစြဲဆိုရန္ ျပင္ဆင္ေနသည္ဟု ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးမွ ရဲအရာရွိတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ၿမိဳ႕နယ္ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴးတစ္ဦးကလည္း "ၿမိဳ႕နယ္တစ္ၿမိဳ႕နယ္ကို ဇြန္လကုန္ရင္ ခ်ဲထီအမႈ ၃၀ ရေအာင္တင္ဖို႔ ေနျပည္ေတာ္က ညႊန္ၾကားခ်က္လည္း ထုတ္ထားတယ္။ ဒီညႊန္ၾကားခ်က္ကို မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရင္ တာဝန္ရွိသူေတြကို ျပင္းျပင္းထန္ ထန္အေရးယူမယ္ဆိုတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ညႊန္ၾကားခ်က္လည္း ပါတယ္"ဟု ဆိုသည္။

"ဒီအဖြဲ႕က မိၿပီဆိုရင္ တရားစြဲဖို႔ပဲ စလုပ္တာ၊ နယ္ေျမခံရဲေတြလို အမႈေပ့့ါေအာင္ လုပ္လို႔မရဘူး"ဟု ဖမ္းဆီးခံရသည့္ ခ်ဲဒိုင္ႏွင့္ နီးစပ္သူတစ္ဦးက ဆိုသည္။ "ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔ပတ္ၿပီး ဝင္ဖမ္းတာ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းမွာ ေရွာင္ခ်ိန္ေတာင္မရလိုက္ဘူး"ဟု ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းေလာင္းကစားမႈ ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ ျပင္းထန္စြာ ႏွိမ္ႏွင္းမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕မွ သတင္း ထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္တြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေလာင္းကစားမႈ ႏွိမ္ႏွင္းသည့္ စစ္ဆင္ေရး စတင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ေမလအတြင္းထုတ္ေဝေသာ ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ လည္း ခ်ဲထီေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား ဒုကၡေရာက္ေနရပံုကို တိက်ေသခ်ာစြာ ပံုေဖာ္ေရးသားမႈမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္တစ္ခုမွ သတင္းေထာက္တစ္ ဦးက ဆိုသည္။

ေက်ာ္စြာ

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

လဲေပးသည့္ ေငြအေၾကြမ်ား အမွန္တကယ္ သံုးစြဲျခင္းရွိမရွိ ကြင္းဆင္းစစ္မည္

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္မွ သက္ဆိုင္ရာအလိုက္ ေငြအေၾကြမ်ားအား လဲလွယ္ေပးလ်က္ရွိၿပီး ယင္းေငြအေၾကြမ်ားကို ျပည္သူမ်ားအၾကား ျပန္ လည္ျဖန္႔ေဝ သံုးစြဲျခင္းရွိ၊ မရွိဆိုသည့္ကိစၥရပ္အား ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႔၊ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး ဦးသန္းျမင့္ ကိုယ္တိုင္ကြင္းဆင္း စစ္ေဆးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုကဲ့သို႔ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးရာ၌ ျပန္လည္ျဖန္ေဝျခင္းမရွိဘဲ မသမာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည့္သူမ်ားကို ေတြ႔ရွိရပါက ထိေရာက္စြာ အေရးယူေဆာင္ ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဝန္ႀကီးကိုယ္တိုင္ စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဘတ္စ္ကားလိုင္းမ်ား၊ ေစ်းမ်ားႏွင့္ ကုန္တိုက္မ်ား သို႔ပါ သြားေရာက္၍ စစ္ေဆးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၁ ရက္ေန႔၌ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဘဏ္၌ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ၌လည္း ဗပာို ဘဏ္မွလဲလွယ္ ေပးလ်က္ရွိသည့္ ေငြအေၾကြမ်ားအား အမွန္တကယ္ ျဖန္႔ေဝသံုးစြဲျခင္း ရွိ၊ မရွိ ကိစၥရပ္အား မိမိကိုယ္တိုင္ ကြင္းဆင္းေလ့လာသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံေနရသည့္ ျပည္သူမ်ားအေနႏွင့္လည္း အမွားအယြင္းနည္းစြာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္လိုအပ္ေၾကာင္း၊ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ျပဳလုပ္မႈမ်ားကို ေတြ႔ရွိပါက ထိေရာက္စြာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းေဆြးေႏြးပြဲ၌ ဝန္ႀကီး ဦးသန္းျမင့္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ဗဟိုဘဏ္မွ ေငြအေၾကြမ်ားကို မထသဌာနသုိ႔ တစ္ပတ္လွ်င္ က်ပ္သိန္း ၂၀၀၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ေစ်းမ်ားဌာနသို႔ က်ပ္သိန္း ၆၀၊ ကုန္တိုက္ႀကီး ၁၈ ခုအတြက္ က်ပ္သိန္း ၁၈၀၊ အေထြေထြလုပ္ငန္းဆိုင္ ၃၀၀ ေက်ာ္တို႔အား လုပ္ငန္းအလိုက္ တစ္လလွ်င္ က်ပ္ႏွစ္သိန္းမွ ေျခာက္သိန္းထိ တိုင္ လဲလွယ္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

(ျမန္မာတိုင္းမ္၊ အတြဲ-၆၊ အမွတ္-၅၂၀ ပါ လဲေပးသည့္ “ေငြစကၠဴမ်ား အမွန္တကယ္သံုးစြဲျခင္းရွိ၊ မရွိ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးမည္” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ပုဂၢလိကေဆးရံုမ်ား ယာယီလုိင္စင္သာေပးထား

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ က်န္းမာေရးဦးစီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအား လိုက္နာေဆာင္ရြက္ျခင္း မရွိသည့္ ပုဂၢလိကေဆး႐ံုမ်ားအား အခ်ိန္မေရြးပိတ္သိမ္းႏိုင္ရန္ ယင္းေဆး႐ံုမ်ားအား ယာယီလိုင္စင္သာ ခ်ထားေပးထားေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႔ဝန္ႀကီး ဦးဉာဏ္ထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ပုဂၢလိကေဆး႐ံုမ်ား၌ ညႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္းလိုက္ပါေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိ စစ္ေဆးၿပီးမွသာ ခြင့္ျပဳခ်က္ Per manent လိုင္စင္ထုတ္ေပးမည္ ျဖစ္ၿပီး လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားအတိုင္းသာ ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသ ႀကီးအစိုးရအဖြဲ႔မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လိုင္စင္ရရွိထားၿပီး တရားဝင္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရန္အတြက္ ယာယီသေဘာမ်ိဳး ထုတ္ေပးထားျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိေန ရန္သာ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ပုဂၢလိကေဆး႐ံုမ်ား၌ က်န္းမာေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္လုပ္ငန္းတစ္ရပ္ရပ္အား လိုင္စင္မရွိဘဲ လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါက ဥပေဒအရ ထိ ေရာက္စြာ အေရးယူေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုတ္ေပးထားသည့္ လိုင္စင္သတ္တမ္းမွာ တစ္ႏွစ္ျဖစ္ၿပီး ဆက္လက္လုပ္ကိုင္လိုသည့္ ေဆး႐ံုမ်ား သည္ လိုင္စင္သတ္တမ္းမကုန္မီ ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း ထပ္မံေလွ်ာက္ထားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ပုဂၢလိကေဆး႐ံု၊ ပုဂၢလိကအထူးကုေဆးခန္း ၁၉၆ ခန္း၊ ဓာတ္ခြဲခန္းလုပ္ငန္း ၄၃ ခု၊ ဓာတ္မွန္လုပ္ငန္း ၁၈ ခုႏွင့္ သူနာျပဳစုျခင္းေဂဟာတစ္ခုတို႔အား ဗဟိုမွစစ္ေဆး၍ လိုင္စင္ထုတ္ေပးထားၿပီးျဖစ္ၿပီး က်န္ရွိေနေသာ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ဆက္ လက္ထုတ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

(ျမန္မာပုိ႔စ္(ဂလိုဘယ္)၊ အမွတ္-၁၁ ပါ “ပုဂၢလိကေဆးရံုမ်ား စည္းကမ္းလိုက္နာမႈမရွိပါက အခ်ိန္မေရြးပိတ္သိမ္းႏိုင္ရန္ ယာယီလိုင္စင္သာ ခ်ေပး” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျပည္သူႏွင့္ထိေတြ႕မႈ အားနည္း

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အတြင္းရွိ ျပည္သူတို႔၏ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွာ ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔မႈ အားနည္းလွ်က္ပင္ ရွိေနေသး ေၾကာင္း သိရသည္။

မိမိတို႔အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္၌ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီကာလကတည္းကပင္ လာေရာက္မဲဆြယ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကေၾကာင္း၊ ယခုအင္းစိန္ ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားမွာ ျပည္သူမ်ားအၾကားဆင္းမေတြ႔ရံုမွ်မက ျပည္သူမ်ားမွာ မည္သူ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ျဖစ္သြားသည္ကိုပင္ မသိရွိေၾကာင္း အင္းစိန္ၿမိဳ႕ေန ၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အလားတူအျဖစ္အပ်က္မ်ိဳးပင္ အခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္လည္း အေရြးခ်ယ္ခံ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား စည္း႐ံုးေရးဆင္းသည့္ကာလ တည္း ကပင္ ေတြ႔ျမင္ရျခင္းမရွိေၾကာင္း ေဒသခံမ်ား၏ အဆိုအရသိရသည္။

မိမိတို႔ၿမိဳ႕နယ္၌ လႊတ္ေတာ္ၿပီးသြားခဲ့ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္အေတြ႕အႀကံဳ ရွင္းလင္းပြဲဟူ၍ ေဒၚခင္ဝိုင္းၾကည္တို႔ လုပ္သြားသည္ပာု ၾကားေၾကာင္း၊ အမွန္မွန္မွာ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားအေနျဖင့္ ျပည္သူမ်ားသိရွိေစရန္ ဆိုက္ကားႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ ေလာ္စပီကာႏွင့္ျဖစ္ေစ လိုက္လံေၾကာ္ျငာ ေပးသင့္ေၾကာင္း ေျမာက္ဒဂံုၿမိဳ႕နယ္က တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အခ်ိဳ႕လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားမွာမူ စည္းရံုးေရးဆင္းသည့္ကာလကတည္းကပင္ ေပးထားသည့္ကတိမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္း မရွိေသး ေၾကာင္း သိရသည္။

စည္း႐ံုးေရးကာလအတြင္း၌ မိမိတို႔ဆီသို႔ လာသြားသည့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားသည္ ပညာေရးႏွင့္ပတ္သတ္၍ လုပ္ေဆာင္ေပးမည္ဟု ကတိမ်ားေပးထားၾကေၾကာင္း၊ က်န္းမာေရးႏွင့္ပတ္သတ္၍လည္း ကတိမ်ား ေပးသြားၾကေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္သည့္အခါ၌ လႊတ္ ေတာ္အတြင္း၌ပင္ အဆိုတင္သြင္းျခင္းမ်ိဳးကိုပင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း အလံုၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ ေဒသခံတစ္ဦးကလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

မိမိတို႔ဆီသို႔ လႊတ္ေတာ္အမတ္ျဖစ္သြားသည့္ သူမ်ားလာေရာက္ျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း၊ တစ္ခ်ိဳ႕အခ်ိန္မ်ားတြင္သာ ယခင္တစ္သီးပုဂၢလအျဖစ္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရာ၌ မႏိုင္လိုက္သည့္သူအခ်ိဳ႕သာ လာေရာက္ေၾကာင္း တာေမြၿမိဳ႕နယ္အတြင္းမွ ၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ဆိုသည္မွာ ျပည္သူမ်ား၏အသံကို လႊတ္ေတာ္တြင္းသို႔ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ရမည့္ ျပည္သူတို႔၏ ကိုယ္စားလွယ္ပင္ ျဖစ္ၿပီး ျပည္သူတို႔၏ ျပႆနာ၊ အခက္အခဲမ်ားကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေျဖရွင္းေပးရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ထိတိုင္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားမွာ ျပည္သူတို႔ အၾကားဆင္းျခင္း သိပ္မရွိေသးသည့္အတြက္ ျပည္သူမ်ား၏အသံမွာ လႊတ္ေတာ္အတြင္းေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးသည့္အတြက္ စစ္မွန္ ေသာ အဆိုတင္သြင္းမႈမ်ား၊ ဥပေဒျပဳမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဦးမည္ မပာုတ္ေသးေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရးေလ့လာသံုးသပ္သူမ်ားက ေျပာၾကားသည္။

(Popular News၊ အတြဲ-၃၊ အမွတ္-၂၁ ပါ “လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႕မႈအားနည္း” သတင္းအား အက်ဥ္း ခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

တရား႐ံုးဆိုင္ရာအေခၚအေဝၚမ်ား စတင္ေျပာင္းလဲ

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရသစ္စတင္ေျပာင္းလဲၿပီးခ်ိန္မွစ၍ ႏိုင္ငံ၏ အျမင့္ဆံုးတရား႐ံုးျဖစ္သည့္ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ ခ်ဳပ္က တရား႐ံုးဆိုင္ရာအေခၚအေဝၚမ်ား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေခၚဆိုရန္ သတ္မွတ္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၃ ရက္ေန႔ ေန႔စြဲပါ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္ ၉၃/၂၀၁၁ အရ ယခင္တရားရံုးခ်ဳပ္အစား ယခု ျပည္ေထာင္စု တရား လႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္ဟုလည္းေကာင္း၊ ယခင္ ႏိုင္ငံေတာ္တရားသူႀကီးခ်ဳပ္အစား ယခု ျပည္ေထာင္စု တရားသူႀကီးခ်ဳပ္ဟု လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲေခၚေဝၚ သံုးစြဲ ရန္ သတ္မွတ္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ ထပ္မံ၍ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာအမွတ္(၉၄/၂၀၁၁) အရ ယခင္တရား႐ံုးခ်ဳပ္ေရွ႕ေနအား ယခု တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေနဟု လည္းေကာင္း၊ ယခင္ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ေရွ႕ေနမ်ားေကာင္စီအား ယခု တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေနမ်ားေကာင္စီဟု လည္းေကာင္း  ေခၚေဝၚသံုးစြဲရန္ သတ္မွတ္လိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။

၁၉၇၄ ခုႏွစ္ မွ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ထိတိုင္ ႏိုင္ငံ၏အျမင့္ဆံုးတရား႐ံုးမွာ ဗဟုိတရားရံုးပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းတရား႐ံုးမွ ေရွ႕ေနမ်ားအား ဗဟိုတရားရံုး ေရွ႕ေနဟု လည္းေကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင္မူ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အျမင့္ဆံုးတရား႐ံုးမွာ ႏိုင္ငံေတာ္တရားရံုးခ်ဳပ္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခင္အတိုင္းပင္ ႐ံုး အေခၚအေဝၚေပၚမွီ၍ တရား႐ံုးခ်ဳပ္ေရွ႕ေနဟုသာ ေခၚေဝၚခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ႏိုင္ငံ၌ တရား႐ံုးဆိုင္ရာ အေခၚအေဝၚမ်ားမွာ အစိုးရသစ္ေျပာင္းတိုင္းပင္ လိုက္ပါေျပာင္းလဲေနတတ္ေၾကာင္း ေရွ႕ေနလိုင္စင္ရထားသူတစ္ဦးကလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

(7DayNews၊ အတြဲ-၁၀၊ အမွတ္-၁၁ ပါ “တရား႐ံုးဆိုင္ရာအေခၚအေဝၚမ်ား ေျပာင္းလဲ” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

"ေလာေလာဆယ္ေတာ့ မွတ္ပံုတင္၊ အိမ္ေထာင္စုစာရင္း စသည္ျဖင့္ လာလုပ္တဲ့သူေတြရဲ႕ အခ်က္အလက္ျပည့္စံုရင္ အားခ်င္းေဆာင္ရြက္ေပးသြားဖို႔ ေဆြးေႏြးေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တုိင္း/ခ႐ုိင္အဆင့္ထိ အခ်က္အလက္ေတြတင္ၿပီး က်လာဖို႔အထိ ေစာင့္စရာမလုိဘဲ ေအာက္ေျခမွာတင္ ၿပီးသြားေအာင္ လုပ္ ပိုင္ခြင့္ ခ်ေပးဖို႔အထိ ေဆြးေႏြးေနပါတယ္။ အေထာက္အထားေတြကိုလည္း ေလွ်ာ့ႏုိင္သေလာက္ ေလွ်ာ့ႏုိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔လည္း ရွိပါတယ္"

ဇြန္ ၂ရက္ထုတ္ The Yangon Time အတြဲ(၇)၊ အမွတ္(၂၀)တြင္ပါသည့္ "ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ျပား လ်င္ျမန္စြာ ထုတ္ေပးေရး ေအာက္ေျခအဆင့္ၿမိဳ႕နယ္မ်ား၌ပင္ ဆံုးျဖတ္လုပ္ပိုင္ခြင့္ ျပဳသြားေတာ့မည္" သတင္းမွ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ျပည္ သူ႔အင္အားဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

လူမႈအရင္းအႏွီးသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ သို႔မဟုတ္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခု ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အေရးပါရသနည္း။ ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အရင္းအႏွီးေငြေၾကး အရင္းအႏွီး၊ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ားနဲ႔တင္ မလံုေလာက္ဘူးလားဆုိသည့္ ေမးခြန္းမ်ိဳး ေမးလာႏုိင္ေလသည္။ လူမႈအရင္းအႏွီး မ်ား၏  ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အဓိက အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္သည့္ အခ်က္ကေတာ့ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား၊ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ transaction costs လို႔ေခၚဆိုသည့္ ပံုမွန္စာခ်ဳပ္စာတမ္း၊ တရား႐ုံးမ်ား၊ အစိုးရ႐ုံးမ်ားမွတစ္ဆင့္ ေဆာင္ရြက္ရသည့္အတြက္ ကုန္က်ေသာ စရိတ္စကမ်ားကို ေလ်ာ့နည္း သြားေစျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္မႈရွိသည့္၊ စံတန္ဖိုးမ်ား တူညီသည့္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ႐ုံးကနားမ်ားကို အထူးအားကိုး ေနစရာ မလိုဘဲ။ နာလည္မႈျဖင့္ အလုပ္လုပ္ၾကျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ ပဋိပကၡမ်ားကိုလည္း တရား႐ုံးမ်ားတြင္ ေျဖရွင္းျခင္းထက္ ရပ္ရြာ အဖြဲ႕အစည္းအတြင္းရွိ ၾသဇာတိကၠမရွိ သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားမွ ၾကားဝင္ ေျဖရွင္းေပးႏုိင္းျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား သက္သာျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။

ဇြန္ ၂ ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ အတြဲ(၁) အမွတ္ (၄၅) တြင္ပါသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္း ခုိင္ဝင္း၏ "လူမႈအရင္းအႏွီး ႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ" ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ႏွင့္ တယ္လီဖုန္းကိစၥ အက်ိဳးေဆာင္ျခင္းျဖင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္သူမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မိသားစုကို ထမင္းရွာေကၽြးခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ လိုပဲ သည္အနီးအနားတစ္ဝုိက္မွာ တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ ထမင္းရွာစားေနၾကသူေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိမယ္ မေျပာတတ္။ ဒါက လက္ေတြ႕ျမင္ေနရေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၏ လူတန္းစားတစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတုိင္းအတာႏွင့္ဆိုလွ်င္ ဘယ္ေလာက္ရွိမည္မသိ။ သည္လူတန္းစားတစ္ရပ္လံုး၏ ဝင္ေငြသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ ၏ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ (Production) မွ ရရွိေသာဝင္ေငြမဟုတ္။ တရားဝင္မဟုတ္သျဖင့္ အမ်ိဳးအမည္ေဖာ္ျပ၍မရေသာ ဝန္ေဆာင္မႈ (Service) မွရရွိေသာ ဝင္ေငြလည္း မေခၚဆိုႏုိင္။ ကိစၥတစ္ရပ္ၿပီး ေျမာက္ေအာင္ျမင္ဖို႔အတြက္  အပိုကုန္က်စရိတ္ (Transa ctional Cost) ဟုဆိုလွ်င္ပို၍ သင့္ေလွ်ာ္မည္ ထင္ သည္။ သည္ေငြေတြက ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ ယိုဖိတ္မႈျဖစ္ေသာ္လည္း လူတန္းစားတစ္ရပ္အဖို႔မွာမူ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။

ဇြန္ ၃ ထုတ္ BiWeekly ELEVEN အတြဲ(၄) အမွတ္(၉) တြင္ပါသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္ ခ်စ္ဝင္းေမာင္ "တန္းစီၾက သူမ်ား(၂)" ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"အခုလႊေတာ္ေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ အဓိကထားၿပီး ေဆြးေႏြးတဲ့အခ်က္ေတြက တည္ဆဲဥပေဒေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြပါပဲ။ အဲဒီအထဲမွာ နံပါတ္(၁)က ျပည္သူ႔ကို ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးျဖစ္ေစတဲ့ ဥပေဒေတြကို အျမန္ဆံုးဖ်က္သိမ္းရန္၊ ဥပမာေျပာရရင္ ႏုိင္ငံျခားေငြကိုင္ေဆာင္မႈေပါ့။ နံပါတ္(၂) တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားမွာ ေခတ္စနစ္နဲ႔မေလ်ာ္ညီသည့္ ဥပေဒေတြကို ျပင္ဆင္ရန္၊ အဲဒါေတြကေတာ့ ၁၉၂၁က ျပ႒ာန္းတဲ့ ေက်းလက္ဥပေဒ ၿမိဳ႕ျပဥပေဒေတြလိုမ်ိဳး  ေခတ္နဲ႔ မေလွ်ာ္ေတာ့တဲ့ ဥပေဒေတြပါ။ နံပါတ္(၃) ျပည္သူ႔အတြက္ လိုအပ္သည့္ ဥပေဒမ်ားအသစ္ျပ႒ာန္းရန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ- က်န္းမာေရး အာမခံ ဥပေဒဆိုတာမ်ိဳး ဥပေဒေတြကိုေဖာ္ေဆင္ဖို႔ ရည္ရြယ္တာျဖစ္ပါတယ္"

ဇြန္ ၂ရက္ထုတ္ The Yangon Time အတြဲ(၇)၊ အမွတ္(၂၀)တြင္ပါသည့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒါက္တာ ျမတ္ဉာဏစိုး ၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ေဆာင္းပါးက႑

ေရးရာေကာ္မတီမ်ားႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားခုိင္ခံလာမႈ

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အာဏာပိုင္စနစ္မွ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ကူးေျပာင္းၿပီးျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ ဒီမိုကေရစီစနစ္၏ အားသာခ်က္မ်ားကို ျမင္ဝါးထင္ ထင္ ျမင္ေတြ႕ ရေတာ့ျမင္ျဖစ္ေလသည္။ အေရြးခ်ယ္ခံ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအျဖစ္ လႊတ္ေတာ္အရပ္ရပ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားၾကေသာ အမတ္မင္းမ်ား သည္ မိမိအားေရြးခ်ယ္လိုက္သည့္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးကိုေရွ႕႐ႈ၍ ျပည္သူ႔အတြက္ လႊတ္ေတာ္အတြင္း အေကာင္းဆံုး ကုိယ္စားျပဳလုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုအပ္လာေလၿပီ ျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္အမတ္မင္းမ်ားသည္ မူဝါဒေရးရာႏွင့္ ဥပေဒၾကမ္း ေရးဆြဲမႈတြင္ လြန္စြာအေရးပါေသာ ေရးရာေကာ္မတီ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ရမည္ျဖစ္ေပသည္။

ဤသည္တို႔ေၾကာင့္  ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒မ်ား၏ လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းဆုိင္ရာေဆြးေႏြးပြဲကို ေနျပည္ေတာ္ရွိ လႊတ္ေတာ္႐ုံးခန္းမတြင္ ေမလ ၂၃ ရက္ ေန႔က စတင္ကာ ရက္သတၱပတ္သံုးပတ္ၾကာ ေန႔စဥ္ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္းပလ်က္ ရွိေလသည္။ အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔  ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္း၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဦးခင္ေအာင္ျမင့္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ ေတာ္ ဒုဥကၠ႒ ဦးနႏၵေက်ာ္စြာ၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔၏ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၊ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းေကာ္မတီ၊ လႊတ္ေတာ္အခြင့္အေရး ေကာ္မတီႏွင့္ အစိုး ရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ား၊ စိစစ္ေရးေကာ္မတီတို႔မွ ေကာ္မတီဝင္မ်ား၊ တုိင္းေဒသ ႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္မ်ားမွ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒မ်ား စုစုေပါင္း ၁၃၀ေက်ာ္ တက္ေရာက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္းဆိုင္ရာ ကိစၥမ်ားကို ေဆြးေႏြးလ်က္ရွိပါသည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ေရးရာေကာ္မတီမ်ား၏ တာဝန္မ်ားႏွင့္ ေကာ္မတီဝင္မ်ားကို အပိုင္းသံုးပိုင္းခြဲ၍ ရွင္းလင္းေဖာ္ျပ ထားေလသည္။ ယင္းတို႔မွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္း ေကာ္မတီ၏ တာဝန္မ်ား၊ ေကာ္မတီ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ ေကာ္မတီဝင္ ၏ ရပိုင္ခြင့္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားဟူ၍ ျဖစ္ေလသည္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ၏ အဓိကတာဝန္မွာ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို အေလးထား သည့္ ဥပေဒစိုးမိုးမႈ၊ ႏုိင္ငံေတာ္ တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးအေျခအေနကို အထူးသတိထားသည္ ဥပေဒမူၾကမ္းမ်ား ျဖစ္၊ မျဖစ္ အဓိက ဆန္းစစ္သံုးသပ္ရန္ ျဖစ္ေလသည္။ ေကာ္မတီ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူတို႔အား အက်ိဳးျဖစ္ထြန္း ေစမည့္ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပခြင့္ရွိေနျခင္း၊ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား၏ ဥပေဒေရးရာ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား၊ ေဝဖန္သံုးသပ္ ခ်က္မ်ားကို စိစစ္သံုးသပ္ကာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပခြင့္ရွိျခင္း၊ ေခတ္ႏွင့္မေလွ်ာ္ညီေသာ အေရးအသား၊ အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ဥပေဒ႐ႈေထာင့္မွ ျပင္ဆင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရွိျခင္းတို႔ ျဖစ္ေလသည္။ ေကာ္မတီဝင္မ်ား၏ ရပိုင္ခြင့္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ားတြင္ ေကာ္မတီဝင္မ်ားသည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ျဖစ္သည့္အလားေလ်ာ္စြာ ေကာ္မတီလုပ္ငန္းတာဝန္ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ ေကာ္မတီ အစည္းအေဝး တက္ေရာက္အတြက္ ေကာ္မတီ႐ုံးစိုက္ ရာေဒသတြင္ ေရာက္ရွိေနစဥ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တာဝန္အရ ခရီးသြားလာရာ၌လည္းေကာင္း၊ ယင္းတို႔ႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ခ်ီးျမွင့္ေငြႏွင့္ စရိတ္မ်ားဆိုင္ရာ ဥပေဒပါ ရပိုင္ခြင့္မ်ားကိုသာမက ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕က သတ္မွတ္သည့္ ရပိုင္ခြင့္မ်ား ကိုလည္း ခံစားခြင့္ရွိသည္။

အဆိုပါေဆြးေႏြးပြဲတြင္ တင္ျပခဲ့သည့္ စာတမ္းေခါင္းစဥ္မ်ားမွာ ၂၈ ခုရွိၿပီး ေရးရာေကာ္မတီမ်ားတြင္ ေဆြးေႏြးရန္ ေရြးခ်ယ္စုစည္းထားသည္ မ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီးအခြင့္အေရး၊ စားသံုးသူ အခြင့္အေရး၊ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ အခြန္အခ၊  ႏုိင္ငံေတာ္မွ ခ်ဳပ္ဆိုထားသည့္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းမ်ား၊ ဘတ္ဂ်က္သံုးစြဲမႈဆုိင္ရာ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ျခင္း စသည္တို႔ပါဝင္ေလသည္။ ဤကဲ့သို႔ ေရးရာေကာ္မတီမ်ား ေပၚေပါက္ လာျခင္းအတြက္ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ၊ လူမႈစီးပြားေရး ဘဝသက္သာေခ်ာင္ခ်ီေရးအတြက္ လုိအပ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပ႒ာန္းေပးဖို႔ ဆံုးျဖတ္ ျခင္းအပါအဝင္၊ မလုိအပ္သည့္ ဥပေဒ၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ပယ္ဖ်က္ႏုိင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္း မ်ားသြားၿပီျဖစ္ေလသည္။ ဥပမာ ယခုတေလာ စီးပြားေရး အသိုင္းအဝုိင္းတြင္ အသံက်ယ္ေလာင္စြာ ၾကားေနရေသာ ကိစၥတစ္ရပ္ရွိပါသည္။ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ တိုက္႐ုိက္သက္ဆုိင္ေနေသာ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ  တည္ဆဲဥပေဒ ၃၆ ခုအား ေခတ္ကာလႏွင့္ညီေသာ ဥပေဒႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ျဖစ္ေစရန္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား လိုလားေန ျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ ဤသည္မွာလည္း မွန္ပါသည္။ အခြန္ႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ဥပေဒပါ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား အပါအဝင္၊ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းႏွင့္ လြတ္လပ္စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ခြင့္ကို ယွဥ္ၿပိဳင္လိုစိတ္ရွိသည့္ စီးပြားေရးသမားတိုင္း ေတာင္းဆိုမည့္ အရာပင္ ျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီ အစည္းအေဝးမွ ေဆြးေႏြးမည္အေၾကာင္းအရာမ်ားထဲတြင္ လယ္ယာက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ အကန္႔အသတ္ျဖစ္ေစေသာ ဥပေဒမ်ားကို ေလ့လာတင္ျပျခင္း၊ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေလ့လာတင္ျခင္းႏွင့္ Land use policy ကို စိစစ္ျခင္းစသည့္ ေခါင္းစဥ္မ်ား ပါဝင္ေလသည္ ျဖစ္ေလရာ ျမန္မာႏုိင္ငံ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရး စီးပြားေရးက႑အတြက္ အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားစြာ ျဖတ္ထြန္း ေစသည့္ ဥပေဒအသစ္မ်ား ျပ႒ာန္းေပးျခင္း၊ မူဝါဒေကာင္းမ်ား ခ်မွတ္ေပးျခင္းအပါအဝင္၊ Rice Industry ကို အေထာက္အကူမျပဳေတာ ့သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျဖတ္သန္းျခင္းမ်ားကို ထိထိေရာက္ေရာက္ျပဳလုပ္လာႏုိင္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ႏုိင္ပါသည္။

ျပည္သူ႔ကိုယ္စား၊ ျပည္သူ၏ေရြးခ်ယ္မႈျဖင့္ လႊတ္ေတာ္အရပ္ရပ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားၾကသည့္ အမတ္မင္းမ်ား အေနျဖင့္ ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားကို ထမ္းရြက္ရန္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းမည့္ လြတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ားတြင္ တက္တက္ၾကြၾကြပါဝင္ကာ ေဆြးေႏြးအႀကံျပဳ ၾကားနာေနႏုိင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ျပည္သူမ်ားမွလည္း မိမိေရြးခ်ယ္လိုက္သည္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မွာ မိမိတို႔အက်ိဳး၊ ႏုိင္ငံအက်ိဳးအတြက္ မည္ကဲ့သို႔ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္ ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္ မည္ကို ေလ့လာ ေစာင့္ၾကည့္ရင္း ႏုိင္ငံအတြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ရာ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚသို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ပါေစေၾကာင္း။

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

 

 

 

 

 

                

 

 

 

                

 


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs