Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၁၅-၉-၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ဥပေဒကြ်မ္းက်င္မွသာ ေမးခြန္းႏွင့္ အဆို ထိေရာက္မည္
  2. ႏိုင္ငံျခားေငြ ဝန္ေဆာင္မႈ ျပည္တြင္းဘဏ္ႏွင့္ ျပည္ပဘဏ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မည္
  3. လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ တန္ပိုယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ လမ္းပ်က္စီး

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေရးအတြက္ အသံုးခ်ခံမည္ပာု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာၾကား
  2. ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အႀကံေပးအဖြဲ႕ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသို႔ ေလ့လာေရးခရီး သြားေရာက္မည္
  3. ျမန္မာႏုိင္ငံအမိ်ဳးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ႏွင့္ အေမရိကန္အစိုးရ၏ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အထူးကိုယ္စားလွယ္ ေတြ႕ဆံု

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေဆာင္းပါးက႑

  1. စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အေတြ႕အႀကံဳ (၂)

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

ႏိုင္ငံျခားေငြဝန္ေဆာင္မႈ ျပည္တြင္းဘဏ္ႏွင့္ ျပည္ပဘဏ္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မည္

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ျပည္တြင္းပုဂၢလိကဘဏ္မ်ားတြင္ ႏုိင္ငံျခားေငြဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းအားလုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ ျပည္ပဘဏ္မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ လုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

၎ ႏိုင္ငံျခားေငြဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းအား ျပည္တြင္းပုဂၢလိကဘဏ္မ်ားတြင္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားမွ ခြင့္ျပဳေပးသြားမည္ျဖစ္ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္၌ ႏိုင္ငံတကာဘဏ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခားေငြဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ လုပ္ေဆာင္ေနမႈမ်ားကို ေလ့လာလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ျပည္တြင္းပုဂၢလိကဘဏ္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခားေငြဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ေပးရျခင္းမွာ ျပည္တြင္းပုဂၢလိကဘဏ္လုပ္ငန္းပို၍ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္လာႏိုင္ရန္ႏွင့္ ဘဏ္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား က်ယ္ျပန္႕လာႏိုင္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ခြင့္ျပဳေပးရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုသို႔ ျပည္တြင္းရွိ ပုဂၢလိကဘဏ္မ်ား ႏိုင္ငံျခားေငြ ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ျပဳၿပီးပါက လုပ္ေဆာင္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားမွာ ပိုမိုမ်ားျပားလာသည့္အတြက္ ပုဂၢလိကဘဏ္မ်ားကို ႏိုင္ငံျခားေငြကိုင္ေဆာင္ခြင့္ မျပဳေသးမီကာလအတြင္း၌ တစ္ခုတည္းေသာ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္းသတ္မွတ္ေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း ဘဏ္လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္၌ ႏိုင္ငံေတာ္မွလည္း ႏိုင္ငံျခားေငြလဲႏႈန္း တစ္မ်ိဳးတည္းသတ္မွတ္ႏိုင္ရန္ ျပည္တြင္းဘဏ္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းမႈမ်ားျပဳလုပ္၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံျခားေငြဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းကို MICB (ျမန္မာႏိုင္ငံရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဘဏ္) ႏွင့္ MFTB (ျမန္မာႏိုင္ငံျခား ကုန္သြယ္မႈဘဏ္) ႏွစ္ခုကသာ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ရရွိထားေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံျခားေငြဝန္ေဆာင္မႈရရွိထားသည့္ ဘဏ္လုပ္ငန္း နည္းပါးေနေသးသည့္အတြက္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ား၌ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသား သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ားမွာ ေငြလႊဲ၊ ေငြပို႔ ကိစၥရပ္မ်ားေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အခက္အခဲ ေတြ႕ၾကံဳရေလ့ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ျပည္ပသို႔ သြားေရာက္အလုပ္ လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိၾကသည့္ ျပည္တြင္းအလုပ္သမားအေရအတြက္မွာ သန္းခ်ီရွိေနၿပီး ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာသို႔ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား သေဘၤာသားဦးေရမွာ ၇၀၀၀၀ ဝန္းက်င္ခန္႔ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

                                                                                                      Ref: ျမန္မာပို႔စ္၊ 7Day News

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

တန္ပိုယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ လမ္းပ်က္စီး

ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားတစ္ခုတည္းကိုသာ ၾကည့္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ တန္ပိုယာဥ္သြားလာမႈမ်ားေၾကာင့္ လမ္းပ်က္စီးဆံုးရွံဳးမႈမ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။

ၿပီးခဲ့သည္ ရက္ပိုင္းအတြင္း၌ ကရင္ျပည္နယ္တြင္ (၂၄) နာရီ မိုးသည္းထန္စြာရြာသြန္းခဲ့သည့္ဒဏ္ႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ ကုန္တန္ခ်ိန္ အနည္းဆံုး (၇၀)၊ (၈၀) တင္ေဆာင္လာသည့္ စည္းကမ္းမဲ့ တန္ပိုတင္ေဆာင္ယာဥ္မ်ားေၾကာင့္ ျမဝတီလမ္းႏွင့္ ေဒါပံုလမ္းမ်ားတြင္ လမ္းပ်က္စီးဆံုးရွံဳးမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ ရေၾကာင္း သိရသည္။

၎ လမ္းပ်က္စီးဆံုးရွံဳးမႈမ်ားကို ကာကြယ္ႏိုင္ရန္မွာ သက္ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္မ်ား၊ လမ္းခင္းသည့္ ကုမၸဏီႏွင့္ ျပည္သူလူထုကပါ ပူးေပါင္း၍ တန္ပိုတင္ေဆာင္ယာဥ္မ်ားအား တားဆီးျခင္းျဖင့္ ထိန္းသိမ္းကာကြယ္ႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ကရင္ျပည္နယ္ေန ျပည္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထိုသို႔ တန္ပိုယာဥ္မ်ားေၾကာင့္လမ္းမ်ားပ်က္စီးေနသည့္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ားက ၎တန္ပုိတင္ေဆာင္ ယာဥ္မ်ားအား ယာယီခြင့္ျပဳထားသည့္ တန္ခ်ိန္ထက္ပိုမိုတင္ေဆာင္ပါက လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံေရး ဂိတ္မ်ားတြင္ သတ္မွတ္ႏႈန္းထက္ (၁၀)ဆ ပိုမိုေကာက္ခံရန္ ညႊန္ၾကားထားေၾကာင္း သိရသည္။

ေကာက္ခံမည့္ပံုစံမွာ ကုန္ကားမ်ား၏ အပိုထပ္ေဆာင္းယာယီခြင့္ျပဳထားသည့္ တန္ခ်ိန္ထက္ ပို၍ တင္ေဆာင္သြားပါက သတ္မွတ္ဝင္ရိုး အေရအတြက္ႏွင့္ ယာဥ္အမ်ိဳးအစားအလိုက္ တစ္မိုင္ လွ်င္ သတ္မွတ္ႏႈန္းထား၏ သံုးဆေကာက္ခံမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လမ္းအသံုးျပဳခေကာက္ခံရာတြင္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္ငယ္မ်ားအတြက္ လမ္းအသံုးျပဳခ တစ္မိုင္လွ်င္ အေျခခံေစ်းႏႈန္း (၂) က်ပ္၊ သာမန္တံတား အသံုးျပဳခ တစ္စီးလွ်င္ အေျခခံေစ်းႏႈန္း (၅၀)က်ပ္ႏွင့္ စီမံကိန္းဝင္ တံတားအသံုးျပဳခကို တစ္စီးလွ်င္ အေျခခံေစ်းႏႈန္း (၉၀၀) က်ပ္ စသည့္ ယာဥ္အမ်ိဳးအစား အလိုက္ ေကာက္ခံခြင့္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

                                                                                                                              Ref:Hot News

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား  

တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေရးအတြက္ အသံုးခ်ခံမည္ပာု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာၾကား

ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ေျပာင္းလဲလာသည့္ အေျပာင္းအလဲမ်ားအေပၚမူတည္ၿပီး တိုင္းျပည္ေကာင္းစားေရးအေပၚ မူတည္၍ မိမိအေနျဖင့္ အသံုးခ်ခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွ စက္တင္ဘာလ ၁၂ ရက္ေန႔က သတင္းေထာက္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ ေျပာၾကား သြားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းရွိ တိုင္းရင္းသားအသီးသီး၏ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရး လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ပထမဆံုးအေနႏွင့္ ပူးတြဲေဆာင္ရြက္သြားႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ ျပည္သူမ်ား နစ္နာမႈမရွိေစရန္ အေကာင္းဆံုးလမ္းကို ေလွ်ာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ိဳ႕မွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရသစ္၏ အသံုးခ်ခံသက္သက္ ပာူေသာ အျမင္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သတင္းေထာက္မ်ားကို ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္ေသာ ဧရာဝတီျမစ္ဆံုစီမံကိန္း ကိစၥရပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “ျမစ္ဆံုကိစၥကေတာ့ ပန္ၾကားလႊာထဲမွာ ထည့္ထားသလိုပဲ ထပ္ၿပီး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဘယ္လိုပဲေျပာေျပာ ပာိုဘက္ ဒီဘက္ အားလံုးကို ၾကည့္ၿပီးေတာ့မွ အေကာင္းဆံုး အေျဖကိုရွာပါလို႔။ ဒီလိုပဲ ေျပာခ်င္တယ္” ပာု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

                                                                                          Ref: Bi Weekly Eleven

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အႀကံေပးအဖြဲ႕ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသို႔ ေလ့လာေရးခရီး သြားေရာက္မည္

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အႀကံေပးအဖြဲ႕မွ အဖြဲ႕ဝင္ ေလးဦးသည္ ယခုလကုန္တြင္ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသို႔ ေလ့လာေရးခရီးတစ္ပတ္ၾကာ သြားေရာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

ထိုအဖြဲ႕တြင္ စီးပြားေရးအႀကံေပး ဦးဆက္ေအာင္၊ ႏိုင္ငံေရးအႀကံေပးမ်ားျဖစ္သည့္ ဦးကိုကိုလိႈင္၊ ေဒါက္တာေနဇင္လတ္ႏွင့္ ဥပေဒအႀကံေပး ေဒၚခင္မ်ိဳးျမင့္တို႔ပါဝင္သည္။ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံ ဂ်ာကာတာၿမိဳ႕အျပင္ ဘန္ဒါအာေခ်းျပည္နယ္တို႔ပါ သြားေရာက္ေလ့လာမည္ျဖစ္သည္။

“အစိုးရအရာရွိပိုင္းေတြနဲ႕လည္းေတြ႕မယ္၊ အၿငိမ္းစားဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြနဲ႔လည္းေတြ႕မယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအႀကံေပးျဖစ္ၿပီးမွ အင္ဒိနီးရွားကိုသြားတာ ဒုတိယအႀကိမ္ပါ။ ပထမအႀကိမ္တုန္းက အာဆီယံဆန္းမစ္မွာသြားခဲ့တာ” ဟု သမၼတအႀကံေပး ဦးကိုကိုလိႈင္မွ ေျပာၾကားသြားသည္။

အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္ရျခင္း အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ေဒသတြင္း အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဒီမိုကေရစီ အျဖစ္ ထြန္းကားေနၿပီး ၊ ထိုႏိုင္ငံသည္ ယခင္က စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့မႈမွ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းလဲလာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

                                                                                        Ref: ျမန္မာတိုင္း(မ္)

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

အမိ်ဳးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အေမရိကန္ အထူးကိုယ္စားလွယ္ေတြ႕ဆံု

ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ိဳးသားလူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္အဖြဲ႕ႏွင့္ အေမရိကန္အစိုးရ၏ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အထူးကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္  မူဝါဒေရးရာ ညိႇႏႈိင္းေရးမွဴး Mr. Derek Mitchell ႏွင့္အဖြဲ႕သည္ စက္တင္လာလ (၁၃) ရက္ ညေန ၄ နာရီမွ ၅: ၃၀ အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Chatrium Hotel တြင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

အဆိုပါေတြ႕ဆံုပြဲတြင္ အမ်ိဳးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ ဥကၠဌ ဦးဝင္းျမက “ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ျပင္းထန္တဲ့ေမးခြန္းေတြ မေမးပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြကို ဘယ္လိုတိုးတက္ေအာင္ လုပ္မလဲဆိုတာကို ေရွးရႈၿပီး ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ညိႇႏႈိင္းၿပီး အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ၿပီးေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖြဲ႕စည္းတာေတြေျပာတယ္။ သူတို႔ကလည္း ဘယ္လိုတိုးတက္ေအာင္ လုပ္သင့္တယ္ဆိုတာကို ေဆြးေႏြးတယ္၊ အမ်ားႀကီး အျပဳသေဘာဆန္တယ္ ” ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“ ခိုင္မာတဲ့ တိုင္ၾကားခ်က္မ်ိဳးရွိရင္ စံုစမ္းၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေရးယူေဆာင္ရြက္ဖို႔ သက္ဆိုင္ရာဌာနေတြကို ေပးပို႔သြားမွာပါ ” ဟု ဥကၠဌ ဦးဝင္းျမက ၎တို႔လုပ္ေဆာင္မည့္ မူဝါဒပံုစံ ရွင္းျပခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံအမ်ိဳးသားလူ႔အခြင့္အေရး ေကာ္မရွင္အေနျဖင့္ ေဒသတြင္း အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား၏ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မတီမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုညိႇႏႈိင္းမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ရွိေၾကာင္း၊ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ တိုင္ၾကားခ်က္မ်ားကို စံုစမ္းကာ အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါေကာ္မတီမွ ဆိုသည္။

အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မတီမ်ားရွိၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ပဥၥမေျမာက္ လူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ဖြဲ႕စည္းေသာႏိုင္ငံ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အမ်ိဳးသားလူ႔အခြင့္အေရးေကာ္မရွင္ကို စက္တင္ဘာလ (၅) ရက္ေန႔စြဲ၊ အမိန္႔ေၾကာ္ျငာစာ အမွတ္ ၃၄/ ၂၀၁၁ ျဖင့္ စတင္ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။ အဆိုပါေကာ္မရွင္တြင္ ဥကၠဌ၊ ဒုတိယဥကၠဌ၊ အတြင္းေရးမွဴး အပါအဝင္ အဖြဲ႕ဝင္ ( ၁၅ ) ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းခဲ့သည္။

Mr. Derek Mitchell  သည္ စက္တင္ဘာလ (၁၄) ရက္ေန႔ကလည္း ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္တြင္ ျပည္တြင္းမီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး မီဒီယာမ်ား၏ ေမးျမန္းခ်က္မ်ားကိုလည္း ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။

Ref: ျမန္မာပို႔စ္ဂလိုဘယ္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေမး- ဒီအဆိုဟာ လႊတ္ေတာ္မွာ မွတ္တမ္းတင္႐ုံအဆင့္သာ ရရွိခဲ့တဲ့အေပၚမွာေရာ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ေျဖ- အဲဒါကေတာ့ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးကိုယ္တိုင္လည္း လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ေျပာသြားတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ အစိုးရရဲ႕ ကတိခံဝန္ခ်က္မ်ား၊ ဝန္ခံခ်က္မ်ားကို စိစစ္တဲ့ေကာ္မတီ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ဖြဲ႕ထားတာပဲ။ ဒီေကာ္မတီက စိစစ္မွာေပါ့။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝး မတိုင္မီမွာ ရတဲ့အခ်က္ေတြေပၚ မူတည္ၿပီးေတာ့ သတင္းမီဒီယာအခြင့္အေရး ကာကြယ္တဲ့ ဥပေဒမူၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆြဲခြင့္ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အင္မတန္တိက်တဲ့ သတင္းမီဒီယာကာကြယ္ေရးဥပေဒကို ကၽြန္ေတာ္ေရးဆြဲၿပီး တင္ပါမယ္။

စက္တင္ဘာ ၁၆ ထုတ္ The HOT NEWS အတြဲ (၂) အမွတ္ (၅၇) တြင္ပါသည့္ “ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ သဃၤန္းကၽြန္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးသိန္းညႊန္႔” ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“လုပ္ကြက္အႀကီးစားလို႔ေျပာလုိ႔ရတယ္။ ေငြေၾကးခုိင္မာမႈျပသရမယ့္ဟာကလည္း အေတာ္မ်ားတယ္။ ဧက ၇၀၀၀ ကို တစ္ေယာက္တည္း ေပးတာေတာ့မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ စိတ္မဝင္စားႏုိင္ေသးဘူး။ အခုအခြန္ေဆာင္တဲ့ ပံုစံကလည္း ေျပာင္းထားေတာ့ နည္းနည္း လက္တြန္႔ေနၾကတယ္။ အခြန္ကိစၥကိုေတာင္ မနည္းျပည့္ေအာင္လုပ္ေနရတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ သူတို႔ေတာင္းတဲ့ ေငြေၾကးခုိင္မာမႈ ပမာဏေလာက္ျပႏိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ အေတာ္ကိုရွားတယ္”

စက္တင္ဘာ ၁၅ ထုတ္ 7DAY NEWS အတြဲ (၁၀) အမွတ္ (၂၆) တြင္ပါသည့္ “အနည္းဆံုးက်ပ္သန္းေပါင္း ၃၀၀၀ေက်ာ္ ရင္းႏွီးေငြျပရမည့္ ေရႊလုပ္ကြက္တစ္ခု ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳမည္” သတင္းမွ စစ္ကိုင္းတုိင္းေဒသႀကီးမွ ေရႊတူးေဖာ္ေရး လုပ္ကိုင္ေနသူ တစ္ဦးက မိုးထိမိုးေဒသလုပ္ကြက္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ေမး- ခုလို ျမန္မာက်ပ္ေငြ လဲလွယ္ႏႈန္းေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံုျဖစ္ေနတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆရာဘာေတြမ်ား ေျပာလုိ ပါေသးလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ခုခ်ိန္ထိ ဘယ္ႏုိင္ငံနဲ႔မွ မတူေအာင္ ႏႈန္းေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေပၚေနတယ္ေလ။

ေျဖ- ႏႈန္းေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚလာတာလည္းပဲ စီးပြားေရးေပၚလစီကုိ တစ္လံုးတစ္ခဲတည္း ဒါမွမဟုတ္ ျပႆနာ အားလံုး လႊမ္းၿခံဳမစဥ္းစားဘဲနဲ႔ ဟိုကိစၥေလး ေပၚလာလိုက္၊ ဟိုလိုလုပ္လုိက္၊ ဒီကိစၥေလးေပၚလာလုိက္၊ ဒီလုိလုပ္လုိက္နဲ႔ ျဖစ္ေနတာ။ ဥပမာဆိုရင္ ျမန္မာျပည္မွာ ေဒၚလာကိုင္ခြင့္မရွိဘူး။ တစ္ဖက္ကလည္း တရားဝင္လဲႏႈန္းကို ၆ က်ပ္နဲ႔ သတ္မွတ္ထားတယ္။ ေငြကိုင္ခြင့္လည္းမရွိဘူးဆိုၿပီးေတာ့ ေငြလည္းကိုင္ခြင့္ေပးရမယ့္ အေနအထား မ်ိဳးေတြရွိေတာ့ ႏႈန္းကိုလည္း တတ္ႏုိင္သေလာက္နီးစပ္ေအာင္ ျပင္ရမယ္ဆိုေတာ့ FEC ဖန္တီးလုိက္တယ္။ က်န္တာေတြ မစဥ္းစားဘဲနဲ႔ FEC ကို ထုတ္လုိက္ေတာ့ အဲဒီမွာ ေစ်းတစ္ခုဆိုတာျဖစ္လာတာ။ အေကာက္ခြန္ ႏႈန္းဆိုရင္လည္း အရင္တုန္းက တစ္ေဒၚလာကို ၁၀၀ ေကာက္တယ္။ အဲဒီတုန္းက ေပါက္ေစ်းက ၃၅၀ ေလာက္ ရွိတယ္။ ေနာက္ ၂၀၀ ေကာက္တယ္၊ ေပါက္ေစ်းက ၇၀၀ ရွိတယ္။ အဲဒါကလည္း အာဆီယံက ဒီေလာက္ပဲ ေကာက္ရမယ္ဆိုတဲ့ဟာကရွိေတာ့ လုပ္လိုက္တာေပါ့။ အဲဒီ ျပႆနာေလးကိုပဲအာ႐ုံစိုက္ၿပီး ေျဖရွင္းေတာ့ အဲဒီမွာလည္း အေကာက္ခြန္သတ္မွတ္တဲ့ ေငြလဲႏႈန္းတစ္မ်ိဳးျဖစ္လာတယ္။ စီးပြားေရးျပႆနာကို ခ်ဥ္းကပ္တဲ့ အခါမွာ ငါးပြက္ရာ၊ ငါးစာခ်တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အလံုးစံုခ်ဥ္းကပ္တဲ့ အျမင္မ်ိဳးနဲ႔ ေျဖရွင္းသင့္ပါတယ္။

စက္တင္ဘာ ၁၅ ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ (၂) အမွတ္ (၆၀)တြင္ပါသည့္ “စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡ ဦးေမာ္သန္းႏွင့္” အင္တာဗ်ဴးေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 “ေနာက္ဆံုးၾကားသိရတဲ့ သတင္းေတြကေတာ့ ဒီကားေတြကို ထုတ္လုပ္တဲ့စက္မႈဇုန္ေတြကေန အခြန္ေဆာင္ မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဝင္လုိ႔ရမယ္လို႔သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကားတစ္စီးအတြက္ေဆာင္ရမယ့္ ေငြေၾကးကလည္း ကားအသစ္တစ္စီးစာေလာက္ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္  ကားထုတ္လုပ္တဲ့သူေတြကလည္း မေပးေဆာင္ၾကပါဘူး။ သူတို႔လို လုပ္ငန္းရွင္ေတြကေတာင္ ဒီလုိေငြေၾကးကို မေပးေဆာင္ႏုိင္ရင္ ကၽြန္မလိုကေလးတစ္ေယာက္မုဆိုးမက ဒီေလာက္မ်ားတဲ့ေငြပမာဏကို ေပးေဆာင္ဖို႔ဆုိတာလည္း မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ရွိရွိသမွ်ပိုက္ဆံေတြကလည္း ကားဝယ္တဲ့အခ်ိန္တုန္းက အကုန္အက် ခံခဲ့ရတာေၾကာင့္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔စားဝတ္ေနေရးကိုပဲ သားအမိႏွစ္ ေယာက္ ေျပလည္ေအာင္ေျဖရွင္းေနရပါတယ္။ အေရာင္းအဝယ္ တစ္ခုခုကို ေျပာင္းလဲလုပ္ခ်င္ေပမယ့္ အခုရွိေန တဲ့ကားက ေရာင္းလို႔လည္းမရ၊ ေမာင္းလို႔လည္းမရတဲ့အေျခအေနမွာ အင္မတန္စိတ္ပင္ပန္းႀကီးစြာနဲ႔ ေနထိုင္ေန ရပါတယ္”

စက္တင္ဘာ ၁၄ ထုတ ျမန္မာပို႔စ္ အတြဲ (၃)၊ အမွတ္ (၃၅) တြင္ပါသည့္ “ဇုန္ထုတ္ကားျပႆနာ ေျဖရွင္းေပးပါ “သတင္းမွ ျပည္သူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ေဆာင္းပါးက႑

စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အေတြ႕အႀကံဳ (၂)

ယခင္ေဆာင္းပါးတြင္  တပ္မေတာ္ အစိုးရလက္ထက္ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ ယခု ဒီမုိကေရစီအစိုးရသစ္၏ စီးပြားေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာ၌ တူညီေသာ အခ်င္းအရာမ်ားရွိသည္ကို ႏိႈင္းယွဥ္ေဖာ္ျပခဲ့ေလသည္။ န.ဝ.တ အစိုးရလက္ထက္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ အနည္းငယ္ရရွိခဲ့သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စီးပြားေရးစီမံခန္႔ခြဲမႈအမွားမ်ားေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကိုေတာ့ မရရွိခဲ့ပါေခ်။ ဤကဲ့သို႔ အစစ္အမွန္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈရရွိခဲ့ျခင္းမဟုတ္သည္ကို ၁၉၉၈ အာရွဘ႑ာေရးအက်ပ္အတည္း ႀကံဳႀကိဳက္ေသာအခါ အလြန္ပင္ သိသာသြားပါေတာ့သည္။

အဘယ္ေၾကာင့္ အစစ္အမွန္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမရွိခဲ့ျခင္းကို သံုးသပ္စိစစ္ၾကည့္ပါက အဓိက လုပ္ေဆာင္သင့္သည့္ အမ်ိဳးသားအဆင့္ စီးပြားေရးတည္ၿငိမ္မႈ (macroeconomic stability) ရေအာင္ မထိန္းသိမ္းႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အတိုးႏႈန္းျမင့္မားျခင္း၊ ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပမႈျမင့္မားျခင္း၊ ကုန္သြယ္မႈမညီမွ်မႈ (သြင္းကုန္မွာ ထုတ္ကုန္ထက္ပို မ်ား)ရွိျခင္း၊ ႏုိင္ငံျခားေငြအရန္ကိုင္ ေဆာင္ထားမႈ လွ်င္လွ်င္ျမန္ျမန္က်ဆင္းျခင္းႏွင့္ ျမင့္မားေသာ ေၾကြးၿမီအခ်ိဳး ရွိျခင္း အစရွိသည့္ စီးပြားေရးမတည္ၿငိမ္မႈကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါသည္။ ႏုိင္ငံ၏ ျပည္တြင္းစုစုေပါင္းထုတ္ကုန္၏ ၂-၃ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ကို စစ္ေရးအတြက္ အသံုးျပဳျခင္း၊ လူမႈဖံုလံုေရးစီမံကိန္းမ်ား၊ လမ္း၊ တံတားကဲ့သို႔ ျပည္သူ႔ေရး ရာဝန္ေဆာင္မႈမ်ားေပးရန္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း အစရွိသည္တို႔ကို တုိးျမႇင့္သံုးစြဲခဲ့ျခင္းမွာ ဘတ္ဂ်က္လုိေငြျပမႈ၏ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းျဖစ္ေပသည္။ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ ေငြကိုပိုမို႐ုိက္ ထုတ္ျခင္း၊ ဗဟိုဘဏ္သို႔ ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္မ်ားေရာင္းခ်ေစျခင္းျဖင့္ ယင္းလုိေငြျပမႈကို ေျဖရွင္းခဲ့ေလသည္။ ႏုိင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္းသည္လည္း ပံုသ႑ာန္သံုးမ်ိဳးႏွင့္ ျဖစ္တည္ေနေလသည္။ ပထမတစ္မ်ိဳးမွာ အစိုးရ၏ တရား ဝင္ေငြလဲႏႈန္းျဖစ္ေလသည္။ ေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်းထက္ ၁၀ ဆမက နည္းသည့္ တရားဝင္ ေငြလဲႏႈန္းမွာ တစ္ေဒၚလာကို ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၆ က်ပ္ႏႈန္း ႏႈန္းေသ သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း ျမန္မာ့စီးပြားေရး၏ ၇၅ ရာခုိင္ ႏႈန္းမွာ ေစ်းကြက္ေပါက္ေစ်းႏွင့္သာ လည္ပတ္လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိပါသည္။ ဒုတိယတစ္မ်ိဳးမွာ FEC ႏွင့္ ေဒၚလာကို ခ်ိတ္ဆက္ထားမႈျဖစ္ေပသည္။ ယင္းစနစ္ကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံတြင္ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ္လည္း အလုပ္မျဖစ္ေၾကာင္းသိသည္ႏွင့္ ၁၉၉၄ခုႏွစ္တြင္ ဖ်က္သိမ္းခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္မူ ၁၉၉၅ခုႏွစ္တြင္ FEC ေငြေၾကးကို က်ပ္နည္းတူ ေဒၚလာႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္ထားေသာ၊ တန္ဖိုးျခင္းညီမွ်ေသာ ေငြေၾကးအျဖစ္ တရားဝင္သတ္မွတ္ထားခဲ့သည္။ ၁၉၉၆ ခုႏွစ္တြင္ အစိုးရမွ သြင္းကုန္လုပ္ငန္းမ်ားအဆင္ေျပေစရန္အတြက္ တစ္ေဒၚလာ ၁၀၀ က်ပ္ႏႈန္းႏွင့္ အထက္ရွိေသာ ေငြလဲႏႈန္းတစ္မ်ိဳးကို အသံုးျပဳခဲ့ေလသည္။ ထိုေငြလဲႏႈန္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေၾကာင့္ ႐ႈံးသူႏွင့္ ႏုိင္သူႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ေပၚခဲ့ရေလသည္။ ပို႔ကုန္သမားမ်ားမွာ ေငြလဲႏႈန္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ႐ႈံးၿပီး၊ သြင္းကုန္ သမားမ်ားႏွင့္ တစ္ေဒၚလာေျခာက္က်ပ္ျဖင့္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရသူမ်ားမွာ အႏုိင္ရခဲ့ေလသည္။ ယခုဒီမိုကေရစီ အစိုးရသစ္၌လည္း ေငြလဲႏႈန္းျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခက္အခဲမ်ားႀကံဳေတြ႔ေနသည္ျဖစ္ရာ အထက္ပါအေတြ႕အႀကံဳမ်ားမွာ ေနာင္ခ်မွတ္မည့္ မူဝါဒသစ္အတြက္ သင္ခန္းစာမ်ားပင္ျဖစ္ေပသည္။

စီးပြားေရးအက်ပ္အတည္းကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ေသာ ေနာက္အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္မွာ  ႏုိင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၈၉ခုႏွစ္တြင္ အစိုးရမွ ႏုိင္ငံပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမွင့္တင္မည့္ မူဝါဒမ်ား ခ်မွတ္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ပါသည္။ ယင္းကာလတြင္ အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးမွာ ႏုိင္ငံပိုင္စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ၅၀ ေက်ာ္ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ဆက္လက္၍ တုိးခ်ဲ႕လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ ၁၉၉၅ခုႏွစ္တြင္ အာဏာပိုင္မ်ားက ႏုိင္ငံပိုင္စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ၆၉ ခုခန္႔ကို ပုဂၢလိကပိုင္ျပဳလုပ္မည္ကတိေပးခဲ့ေသာ္လည္း ေနာင္ႏွစ္ အနည္းငယ္တြင္ ယင္းမွ အနည္းငယ္ကိုသာ ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ အေၾကာင္းရင္းမွ စစ္တပ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားၾကား ႏုိင္ငံပိုင္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ၏ အက်ိဳးရလဒ္အေပၚ သေဘာထား မတူညီမႈမ်ားရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္  ႏုိင္ငံေတာ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ရွိေသာ တပ္မေတာ္မွ အရာရွိမ်ား၊ အစိုးရဝန္ထမ္းမ်ားမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားသည္ ယင္းတို႔၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ၿခိမ္းေျခာက္ႏိုင္သည္ဟု ယံုၾကည္ေသာေၾကာင့္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ စီမံခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ စြမ္းေဆာင္ရည္နိမ့္ပါးခဲ့မႈေၾကာင့္ အစိုးရမွာ စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို အရွိန္အဟုန္ျမွင့္တင္ကာလုပ္ေဆာင္၍ မရခဲ့ပါေခ်။ ယခုအစိုးရသစ္မွ အထူးစီးပြားေရးဇုန္မ်ား တည္ေဆာက္ျခင္းအပါအဝင္ ယခင္ တိုးတက္မႈ မရွိခဲ့ေသာ ျပည္တြင္းစက္မႈဇုန္မ်ားအား ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း ႏွင့္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား စနစ္တက်ေဆာင္ရြက္ သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကတိေပးထားသည္လည္း ျဖစ္ေလရာ ယခင္စက္မႈ မူဝါဒအမွားမ်ားကို အတုယူႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္အေၾကာင္းတစ္ရပ္မွာ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ တိုးတက္မႈ ေႏွးေကြးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ တပ္မေတာ္အစိုးရမွ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ့အၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ ႏွံမႈမ်ားတဟုန္ထိုး တိုးတက္ခဲ့ပါသည္။ အဓိကရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသည့္ေနရာမ်ားမွာကား ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ သတၱဳ တူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ ေရနံႏွင့္သဘာဝဓာတ္ေငြ႕လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၏ တရားဝင္ စာရင္းမ်ားအရ ၁၉၉၇ခုႏွစ္ မတ္လ တြင္ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးေငြ ကန္ေဒၚလာ ၆.၀၅ ဘီလီယံခန္႔ရွိေလသည္။ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူမ်ားတြင္ ၿဗိတိန္ႏွင့္ စင္ကာပူႏုိင္ငံသားမ်ားမွာ အမ်ားစုျဖစ္ၿပီး ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူအားလံုး၏ တစ္ဝက္မွာ အာရွႏုိင္ငံမ်ားမွျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသူအားလံုးမွာ ေငြပင္ေငြရင္းႀကီးႀကီးမားမား၊ နည္းပညာအျပည့္အစံုျဖင့္ လာေရာက္ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံခဲ့က်သည္ေတာ့မဟုတ္ပါ။ အဓိက အေၾကာင္းအရင္း ႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ပထမအခ်က္မွာ အားနည္းသည့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရး အေျခအေနႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးအေနအထားမွာ ေသခ်ာေရရာမႈ အလြန္နည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဒုတိယအခ်က္ မွာ ျမန္မာစစ္တပ္အစိုးရ၏ လူ႔အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈေၾကာင့္ လူ႔အခြင့္အေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံျခင္းမျပဳရန္ ႏုိင္ငံျခားကုမၸဏီမ်ားအေပၚ ဖိအားေပးမႈမ်ားလည္းရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ အေမရိကား၊ ကေနဒါႏွင့္ ဥေရာပမွ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား၊ ေကာ္ပိုေရးရွင္းႀကီးမ်ား ျဖစ္ေသာ Heineken, Levi Struss, Eddie Bauer, Motorola, HP, Peregrine ႏွင့္ Eastman Kodak တို႔ ေပၚတြင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင့္ ယင္းကုမၸဏီႀကီးမ်ားမွာလည္း စြန္႔စြားမႈနည္းသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း မ်ားတြင္သာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံၾကၿပီး ေသခ်ာေရရာမႈမရွိသည့္ စီးပြားေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးရာသီဥတုေၾကာင့္ wait and see ခ်ဥ္းကပ္မႈျဖင့္သာ က်င့္သံုးခဲ့ၾကေလသည္။ ၁၉၉၇/၉၈ တြင္ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမွာ ယခင္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ယွဥ္ လွ်င္ ၇၉.၁ ရာခုိင္ႏႈန္းက်ဆင္းသြားခဲ့သည္ကို ပမာဏအားျဖင့္ ေဖာ္ျပရလွ်င္ ကန္ေဒၚလာ ၅၈၅ မီလီယံရွိေလသည္။ ယခုအစိုးရလက္ထက္တြင္လည္း ယခင္ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္၏ ေခတ္မမွီေတာ့ေသာ ဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားကို ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းရန္ ေကာ္မရွင္ကိုေျပာင္းလဲဖြဲ႕စည္းခဲ့ပါသည္။ ယင္း အသစ္ဖြဲ႕စည္းလိုက္သည့္ ေကာ္မရွင္မွ ယခင္ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္မူဝါဒမ်ား က်႐ႈံးရျခင္းအေၾကာင္းကို စနစ္တက်ေလ့လာ သံုးသပ္ပါက ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈက႑အတြက္မ်ားစြာ အက်ိဳးေက်းဇူးရရွိႏုိင္ပါသည္။

                                                                                                        (ေရွ႕တစ္ပတ္ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

 

 

 

 

 

 

 

 


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs