Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Document yangonchronicle2011 Op-Ed
yangonchronicle2011 Op-Ed

၈.၇.၂၀၁၂

ေဆာင္းပါးက႑

  1. မူႏွင့္စိန္ေခၚမႈ တိုက္႐ိုက္ေတြ႔ေသာအခါ

*****************************************

ေဆာင္းပါးက႑

မူႏွင့္စိန္ေခၚမႈ တိုက္႐ိုက္ေတြ႔ေသာအခါ

 ေအာင္ရဲေမာင္ေမာင္

( ဇူလိုင္လ၇ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာပို႔စ္ ဂလိုဘယ္ဂ်ာနယ္ အမွတ္(၆၆)တြင္ပါရွိသည့္ေဆာင္းပါးမွ ထုတ္ယူေဖာ္ျပခ်က္)

ေမလ(၃၀)ရက္ေန႔က MICT ခန္းမအတြင္းမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းမွာ ရွိတဲ့ ျပည္တြင္းစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ေတြ႔ဆံုပြဲ တစ္ရပ္ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတြ႔ဆံုပြဲဟာ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒တစ္ဦးနဲ႔ ျပည္တြင္းစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ သာမန္ ေတြ႔ဆံုပြဲတစ္ပြဲထက္ ပိုခဲ့တာကေတာ့ ျမန္မာ့စီးပြားေရးမူဝါဒေတြနဲ႔ ျပႆနာအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ လြတ္လပ္တဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးမွာ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ဘယ္က အခက္အခဲေတြ စိန္ေခၚမႈေတြရွိေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။

ျပည္တြင္းမွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း လုပ္ေနၾကတဲ့ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္က လယ္ယာက႑၊သားငါးက႑ ေမြးျမဴေရးက႑မွာ လတ္တေလာ ေတြ႔ႀကံဳေနရတဲ့ အခက္အခဲေတြ အေသးစားနဲ႔ အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္ကလည္း ဘဏ္စနစ္ မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးလို႔သူတို႔ လုပ္ငန္းေတြ တိုးတက္သင့္သေလာက္ မတိုးတက္တာေတြနဲ႔ လတ္တေလာ ကုန္စည္ထုတ္လုပ္သယ္ပိုးမႈစရိတ္လို႔ေခၚတဲ့ Transaction Cost ျမင့္တက္ ေနတာက လည္း သူတို႔အတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး ျဖစ္ေနရတယ္လို႔လည္း ဆိုၾကပါတယ္။

“အခုအခ်ိန္မွာ ျပည္တြင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြအေနနဲ႔ လူႀကီးႀကိဳက္လိုက္ေျပာေနရမယ့္ အခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အမွန္တကယ္ လိုအပ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ရဲရဲတင္းတင္း ေျပာဖို႔လိုအပ္ေနၿပီ”လို႔ ဆန္စပါးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းရဲ႕ ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးခ်စ္ခိုင္က ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။

“၁၀စုႏွစ္တစ္ခုၾကာမွန္ကန္တဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈ ထုတ္လုပ္မႈဆိုင္ရာ ကိစၥေတြ မဖြ႔ံၿဖိဳးေသးတာကလည္း ယေန႔ေခတ္ အခ်ိန္အခါမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဆိုင္ရာ ၿခိမ္းေျခာက္မႈဆိုင္ရာ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို ဦးတည္လာတယ္”လို႔လည္း ကားတင္သြင္းသူမ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ဆာကူရာ ဦးသိန္းေအာင္က ဆိုပါတယ္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ကားထုတ္လုပ္မႈအပိုင္းဟာ တိုးတက္မလာဘဲ ေမာ္ဒယ္အေဟာင္းမ်ား ထုတ္တဲ့အဆင့္နဲ႔ပဲ ရပ္တန္႔သြားခဲ့တယ္။ ဒါအျပင္ ကားအပိုပစၥည္း Component Part ေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့အပိုင္းမွာလည္း စီးပြားျဖစ္ထုတ္လုပ္ႏိုင္တဲ့အဆင့္ အခုအထိ မေရာက္ေသးပါဘူး“လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း တိုးတက္မႈေတြဟာ စက္မႈထုတ္လုပ္မႈက႑မွာသာ တိုးတက္မႈ ရပ္ဆိုင္းေနတာမဟုတ္ဘဲ လယ္ယာနဲ႔ သားငါး က႑ေတြမွာလည္း အဖက္ဖက္ကက်ဆင္းေနတယ္”လို႔ဆန္စပါး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း ဦးခ်စ္ခိုင္နဲ႔ ငါးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠဌ ဦးဝင္းႀကိဳင္တို႔က ေထာက္ျပပါတယ္။

လက္ရွိအခ်ိန္ဟာ ျမန္မာလယ္ေျမေလာက ရဲ႕အဆိုးဆံုးအခ်ိန္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္ လို႔ဦးခ်စ္ခိုင္က ဆိုပါတယ္။

“ျပည္တြင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြဟာ တိုးတက္မႈတံု႔ဆိုင္ေနတဲ့အခ်ိန္ အျခားစိန္ေခၚမႈ အေၾကာင္းတရားေတြ ျမင့္တက္ေနတဲ့အခ်ိန္ အျခား စိန္ေခၚမႈေတြ ျမင့္တက္လာတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြလည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈေတြက ျပည္တြင္းစီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြအေပၚ စိန္ေခၚလာသလို အဘက္ဘက္က ႀကီးျမင့္လာတဲ့ Transaction Cost ေတြက မူလထုတ္လုပ္သူ Primary Producers ေတြအတြက္ ဆက္လက္ထုတ္လုပ္မႈကို တားဆီးေနတဲ့ အဟန္႔အတားတစ္ခုလိုျဖစ္ေနပါတယ္”လို႔ လုပ္ငန္းရွင္ေတြက ဆိုၾကပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ Transportation Cost ေတြဘယ္ေလာက္ျမင့္တက္ေနလဲဆိုတာကို အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ ထိုင္းႏိုင္ငံက ကုန္က်စရိတ္နဲ႔ ျမန္မာႏိုင္ငံစက္မႈအသင္းခ်ဳပ္ ဒုဥကၠဌ ဦးလွေမာင္ေရႊက ႏိႈင္းယွဥ္ျပပါတယ္။

“ရေနာင္ကေန ဘန္ေကာက္အထိ ကုန္စည္တစ္တန္ကို ၃၅က်ပ္ေလာက္ပဲက်ၿပီး မႏၱေလးကေနရန္ကုန္ကို ကုန္စည္တစ္တန္ကို ၈၀ေလာက္ က်ေနပါတယ္”လို႔ သူကေထာက္ျပပါတယ္။ ဒီအတြက္မူလ ထုတ္လုပ္သူေတြအေနနဲ႔ မ်ားစြာထိခိုက္လို႔ Transaction Cost ေတြကိုေလ်ာ့ခ်ေကာက္ခံ သင့္တယ္”လို႔ ဦးလွေမာင္ေရႊက ဆိုပါတယ္။

မူလထုတ္လုပ္သူမ်ားကိုမဖိစီးတဲ့Transaction Cost ေတြျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆန္စပါးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းဥကၠ႒ ဦးခ်စ္ခိုင္က အခုလိုေျပာျပပါတယ္။  “အျခားသူေတြနဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္ရင္မ်ားတဲ့ အေနအထားရွိတယ္။ ဒါေတြ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္မွသာ Primary Producer ေတြအတြက္ကို အဆင္ ေျပမွာေပါ့ ”လို႔သူကဆိုပါတယ္။ Transaction Cost ေတြျမင့္တက္ေနမႈဟာ ကိုထုတ္လုပ္တဲ့ဟာ ကိုယ္အက်ိဳးအျမတ္မခံစားရတာလို႔ လည္း ဦးခ်စ္ခိုင္က ဆိုပါတယ္။

ေမြးျမဴေရးက႑မွာလည္း ဆံုး႐ႈံးမႈေတြျဖစ္ခဲ့တာေၾကာင့္ လုပ္ငန္းေတြ ဆက္လက္လည္ပတ္ဖို႔အတြက္ ေခ်းေငြေတြ လိုအပ္ေနတယ္လို႔လည္း ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဦးဝင္းႀကိဳင္က ေျပာပါတယ္။

“ဘဏ္ေခ်းေငြေတြကလည္း အာဆီယံနဲ႔ ကမာၻေပၚမွာက်င့္သံုးတဲ့ အတိုးႏႈန္ေတြ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္သင့္တယ္” လို႔ လည္း သူကေထာက္ျပပါတယ္။

ႏိုင္ငံ၉၀ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ဟာ အလတ္စားနဲ႔ အေသးစား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ဝိုင္ဝန္းပံ့ပိုးဖို႔ လိုတယ္လို႔လည္း ကုန္သည္စက္မႈအသင္းခ်ဳပ္ ဥကၠ႒ ဦးဝင္းေအာင္နဲ႔ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဥကၠ႒ ဦးႏွင္းဦးတို႔က ဆိုပါတယ္။

“ႏိုင္ငံရဲ႕ ၉၀ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႕စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြဟာ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားလုပ္ငန္းေတြ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ လိုပါတယ္” လို႔ ဦးဝင္းေအာင္က ေျပာပါတယ္။

“SME လုပ္ငန္းေတြ တိုးတက္ဖို႔ ဘဏ္လုပ္ငန္းေတြက အေရးႀကီးပါတယ္။ ဘဏ္ကေန ဒီလုပ္ငန္းေတြအတြက္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေခ်းႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးထားရမယ္ဒါကို လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အစိုးရအေနနဲ႔လည္း ဘဏ္စနစ္ဆိုင္ရာ ဥပေဒေတြကို အသစ္ျပ႒ာန္းေပးဖို႔ လိုတယ္”လို႔ ဦးႏွင္းဦးက ေထာက္ျပခဲ့ ပါတယ္။

ေက်းလက္ေဒသဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလ်ာ့ခ်ေရးအတြက္ SME နဲ႔ Micro Enterprise ေတြ ဖြ႔ံၿဖိဳးဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ လည္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္း ရွင္ေတြက ေထာက္ျပေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ SME လုပ္ငန္းမ်ားဖြ႔ံၿဖိဳးတဲ့ႏိုင္ငံေတြ ကေတာ့ အိႏၵိယနဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံေတြမွာ ျဖစ္ၿပီး သူတို႔ႏိုင္ငံရဲ႕ ဘဏ္စနစ္နဲ႔ SME ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးကို အသားေပးတဲ့ ဥပေဒေတြရွိတာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြက ဆိုပါတယ္။

“အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားလုပ္ငန္းေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ အတြက္ SME ဥပေဒေတြထြက္ဖို႔ ဥပေဒရဲ႕ေနာက္မွာ နည္းဥပေဒေတြ ထြက္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ Transaction Cost ရယ္၊ SME ရယ္ အေသးစားလုပ္ငန္းေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေတြကို တစ္တြဲတည္း ထည့္စဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္”လို႔ ဦးႏွင္းဦးက ေျပာခဲ့ပါတယ္။

“SME ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရးသာမက ျပည္တြင္းေရာျပည္ပမွာစားသံုးဖို႔ အတြက္အေရးႀကီးတဲ့ ျမန္မာ့လယ္ယာက႑ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဟာဆိုရင္ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် စကၠန္႔မလပ္ဆိုသလို  ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြရွိေနတယ္”လို႔ ဆန္စပါးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း ဥကၠ႒ ဦးခ်စ္ခိုင္က အခုလိုေျပာပါတယ္။ ေငြေၾကး မတတ္ ႏိုင္လို႔ တာဝန္ေက်စိုက္တဲ့ အေနအထားပဲရွိေတာ့ ပဲစိုက္တယ္။ ဒီဟာက ျပည္တြင္းစားသံုးမႈေရာ ျပည္ပတင္ပို႔မႈပါ စိုးရိမ္စရာပါလို႔ သူက ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလုံးရဲ႕ ဆန္စပါးစိုက္ဧကဟာ  ၁၈သန္းရွိၿပီး တစ္ဧကလွ်င္ တင္း၅၀ခန္႔သာ ထြက္ရွိေပမယ့္ ရာသီဥတုဒဏ္ႀကံဳပါက အခက္ အခဲေတြ ရွိတယ္လို႔လည္း သိရပါတယ္။

“လယ္ယာေျမက႑မွ အ႐ႈံးေတြ ရွိသလို မၾကာေသးခင္က ကားတင္သြင္းမႈဆိုင္ရာမူဝါဒ ေတြမွာလည္း လိုအပ္ခ်က္ ရွိတယ္လို႔ ျပည္တြင္းေငြ ဂ်ပန္ေရာက္ၿပီး ဆံုး႐ႈံးနစ္နာမႈေတြ မ်ားစြာျဖစ္ရတယ္”လို႔ Sakura ဦးေဌးေအာင္က ဆိုပါ တယ္။ “ကားတစ္စီးကို တစ္ေထာင္ပဲထား။ တကယ္ေတာ့ တစ္ေထာင္မကဘူး။ အခုဆိုရင္ ျပည္တြင္းေရာက္တာ အစီး ၄၀၀၀၀ ေျမာက္ရင္သန္း၈၀ရွိတယ္။ မလိုအပ္ဘဲ ဆံု႐ံႈးသြားတဲ႔ပိုက္ဆံ။ သန္း၈၀ဆိုတာ တိုင္းျပည္အတြက္ အခုလိုအပ္တဲ့ လယ္ယာနဲ႔ သားငါးက႑ ေတြမွာျဖည့္တင္းလို႔ရပါတယ္” လို႔ အခုလိုေငြေတြ ဆံုး႐ႈံးရတဲ့ အေျခခံကို ျပန္ၾကည့္ရင္ လြန္ခဲ့ တဲ့၁၀ စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္က ကားတင္သြင္းထုတ္လုပ္မႈပိုင္းဆိုင္ရာ မူဝါဒအလြဲအမွားေတြေၾကာင့္လို႔ သူကဆက္ေျပာပါတယ္။

“ႏိုင္ငံပိုင္စက္႐ံုေတြကလည္း ပုဂၢလိကစက္႐ံုေတြနဲ႔ ေပါင္းၿပီးဒီလိုပဲကား အတုေတြထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ေရရွည္စီးပြားေရးလုပ္ငန္း တုိးတက္မႈကို ေရတို စဥ္းစားလုပ္ကိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ နည္းပညာတိုးတက္မႈ အပိုင္းမွာ ဘာမွျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ကားေဟာင္းေတြပဲပံုက်န္ခဲ့ပါတယ္။ အခုလည္း ႏိုင္ငံတကာမွာ ထိုးေဖာက္ႏိုင္တဲ့ေစ်းကြက္ရွိၿပီးသား Brand စက္႐ံုမ်ားတည္ေဆာက္ဖို႔ထက္အလြယ္တက ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံၾကမယ့္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ ကားစက္႐ံုေတြ တည္ေဆာက္ေနတာဟာလည္း ေရတိုတိုးတက္မႈ ျဖစ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္”လို႔သူက ဆိုပါတယ္။

ေနာက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳတဲ့ ကိစၥမွာလည္း  ေစ်းသတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ Model သတ္မွတ္ခ်က္ေတြဟာ စနစ္က်မႈ မရွိတဲ့အတြက္ မွ်တမႈ မရွိတဲ့ အတြက္ အခြန္မ်ားတာမ်ားၿပီးနည္းတာေတြက နည္းေနပါတယ္။အခ်ိဳ႕ ကားေတြဆိုရင္ ဘယ္ Model ျဖစ္ျဖစ္(၁၉၉၆မွ ၂၀၁၁)အထိ သတ္မွတ္တဲ့ေစ်းက တစ္မ်ိဳးတည္းျဖစ္ေနတာ ေၾကာင့္ အခြန္ေကာက္ခံမႈမွာ ႏို္င္ငံ ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူဘက္မွ ႏွစ္ဘက္စလံုး နစ္နာမႈေတြျဖစ္ရတယ္။

ေနာက္ၿပီးတရားဝင္ေငြျဖစ္တဲ့ Earningနဲ႔ ေမာ္ေတာ္ကားတင္သြင္းခြင့္ ကိုအကန္႔ အသတ္မရွိ ခြင့္ျပဳရမည့္ အစား Dollar Cash ႏွင့္မည္သူမဆို Account ဖြင့္ခြင့္ေပးသည့္အတြက္ Dollar Cashေစ်းႏႈန္းဟာ Earning ေစ်းအေပၚမွာ ျဖစ္ သြားၿပီး Exporter ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္သူေတြအားလံုး နစ္နာၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္၂၀၀၇ Model အထက္ဝယ္တဲ့ ကားအားလံုးတင္သြင္းခြင့္ျပဳျခင္းအား Earning ျဖင့္သာလွ်င္ အကန္႔အသတ္မရွိ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳသင့္ပါတယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံႏွင့္ မေလးရွားႏိုင္ငံတို႔တြင္လည္း Exchange Control Board ရွိၿပီး ကားတင္သြင္းခြင့္မ်ားကို အကန္႔အသတ္ႏွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ ထားပါတယ္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေျပာရလွ်င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ဥပေဒႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳတဲ့ လက္ရွိမူဝါဒမ်ားကို ေရရွည္အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ စီမံခ်က္မ်ားေရးဆြဲၿပီး ျပန္လည္ျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားထုတ္လုပ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားမွာလည္း ျပည္ပေစ်းကြက္ ရွိၿပီးသား နာမည္ႀကီး ကား ကုမၸဏီမ်ားကို မက္လံုေပးဖိတ္ေခၚသင့္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ မွာ ေစ်းကြက္မရွိတဲ့ကုမၸဏီေတြဟာ ျပည္တြင္းမွာေရာင္းခ်ဖို႔ပဲ ထုတ္လုပ္မွာျဖစ္ၿပီး ဝယ္လိုအား မေကာင္းတဲ့အတြက္ စဥ္ဆက္မျပတ္တိုးတက္ဖို႔ရာ မလြယ္ကူသလို အေရအတြက္မ်ားမ်ား မထုတ္ႏိုင္ဘဲ ျဖဳတ္တပ္အဆင့္ႏွင့္ပင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း သြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စဥ္းစားၿပီး လုပ္ေဆာင္သင့္ပါတယ္။ လတ္တေလာအလုပ္ျဖစ္ေရးကို ဦးစားေပးၿပီး ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံျခင္းထက္ ေရရွည္အက်ိဳး ျဖစ္ထြန္းၿပီး ျပည္သူတစ္ရပ္လံုး အက်ိဳးခံစား ရရွိႏိုင္တဲ့ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈမ်ိဳးကို ဦးစားေပးသင့္တယ္လို႔ ဦးေဌးေအာင္က ေျပာပါတယ္။

ျပည္တြင္းမွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းမၿပီးေသးခင္မွာပဲ ႏိုင္ငံျခားက ရင္ႏွီးျမွပ္ႏွံမႈေတြ လာေရာက္မယ္ ဆိုတာကလည္း ျပည္တြင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ အတြက္ ေျခာက္အိပ္မက္လိုျဖစ္ေနပါတယ္။ ထြက္ေပၚမလာေသးတဲ့ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈုဥပေဒမွာ ျပည္တြင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြဘက္က အကာ အကြယ္ေပးတဲ့ ဥပေဒေတြျဖစ္ဖို႔ကိုလည္း လုပ္ငန္းရွင္အမ်ားစုက လိုလားေတာင့္တေနၾကပါတယ္။

“FDI  Lawက ထြက္မလာေသးေတာ့ ေျပာရခက္တယ္။ ၿပိဳင္ဆိုင္ဖို႔ကေတာ့ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္ေတြမွာ အာနည္းခ်က္ ရွိတာေပါ့ေလ။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈမွာ ျပည္တြင္းစီးပြားေရးသမားမ်ားအတြက္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားဖို႔ တင္ျပ ေနၾကတာေပါ့ ”လို႔ ဦးခ်စ္ခိုင္က ေျပာပါတယ္။

FDI ဝင္ေရာက္လာမယ္ဆိုရင္ ျပည္တြင္းက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြအတြက္ ကာကြယ္ေပးရာေရာက္သည့္ အက်ိဳးတူ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သည့္ (Joint)မ်ားႏွင့္ ေဆာင္ရြက္သင့္တယ္လို႔ ဆာကူရာ ဦးေဌးေအာင္က အႀကံျပဳေျပာၾကားပါတယ္။ ယခင္အစိုးရလက္ထက္တုန္းက ယခုကဲ့သို႔ ဆူညံေသာ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အႀကံျပဳခ်က္မ်ား လံုလံုးမၾကားခဲ့ရ။ ဒီမိုကေရစီႏွင့္အတူ ယခုဆိုလႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ အေရွ႕တြင္ ရဲရဲတင္းတင္းျဖင့္ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြား ေရးဆိုင္ရာ ကိစၥ ပ္မ်ားကို ခ်ျပလာခဲ့ပါတယ္။ မတိုးတက္ေတာ့တဲ့ မူဝါဒေတြနဲ႔ ေစ်းကြက္ရဲ႕စိန္ေခၚမႈေတြ ထိပ္တိုက္ေတြ႔လာတဲ့ အခါမွာ ေတာ့………

*****************************************

 

 

 

 

 


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

Document yangonchronicle2011
yangonchronicle2011

၈.၇.၂၀၁၂

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. အလုပ္သမားခံုသမာဓိအဖြဲ႕ မၾကာမီဖြဲ႕စည္းမည္
  2. Eleven Media Group ႏွင့္ National Media Group တို႔ ပူးေပါင္းရန္ ေဆြးေႏြး

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရၿပီးသည့္ေဒသမွလူငယ္မ်ားအား ႏိုင္ငံတကာနည္းစနစ္ျဖင့္ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ျပဳမည္
  2. ယခင္ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း အ႐ံႈးေပၚ

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

*************************

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

အလုပ္သမားခံုသမာဓိအဖြဲ႕ မၾကာမီဖြဲ႕စည္းမည္

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားအၾကား ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိေသာ ပဋိပကၡမ်ားကို ထိေရာက္စြာေျဖရွင္းေပးႏိုင္မည့္ အလုပ္သမား   ခံုသမာဓိအဖြဲ႕ကို မၾကာမီကာလအတြင္း ဖြဲ႕စည္းသြားေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ အလုပ္သမားအဖြဲ႕အစည္း (ILO)၏ ဆက္သြယ္ညႇိႏိႈင္း ေရးအရာရွိ႐ံုးမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

“ခု လက္ရွိ ျပည္တြင္းမွာျဖစ္ေနတဲ့ အလုပ္သမားေတြနဲ႕ အလုပ္ရွင္ေတြၾကားက ပဋိပကၡေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ အလုပ္သမားခံုသမာဓိ အဖြဲ႕ကို မၾကာမီကာလအတြင္းမွာ ဖြဲ႕စည္းသြားမွာပါ။ ႏိုင္ငံတိုင္းမွာလည္း အလုပ္သမားခံုသမာဓိအဖြဲ႕ေတြ ေပၚေပါက္လာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။”ပာု အထက္ ပါပုဂၢိဳလ္က ဆက္လက္ဆိုသည္။

အလုပ္သမားခံုသမာဓိအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းရာတြင္ အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူငါးဦး၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအဖြဲ႕မွ ငါးဦးႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား အဖြဲ႕မွ ငါးဦး စုစုေပါင္း ၁၅ ဦးျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ခံုသမာဓိအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းရန္ အလုပ္သမားကိုယ္စားျပဳအဖြဲ႕ဝင္ ငါးဦးအား စိုက္ပ်ိဳးေရးက႑၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးက႑၊ ေဆာက္လုပ္ေရးက႑၊ စက္႐ံုအလုပ္႐ံုက႑၊ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာက႑မ်ား အလုပ္သမားမ်ားမွ ေရြးခ်ယ္သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။

“ခံုသမာဓိေကာင္စီကို ဖြဲ႕စည္းၿပီးသြားၿပီဆိုရင္ေတာ့ အလုပ္ရွင္နဲ႔ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ လူမႈေရးပိုင္ဆိုင္ရာေတြမွာ တရားမွ်တမႈေတြ ရွိလာမွာပါ။ အလုပ္သမားေတြရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္၊ အက်ိဳးခံစားခြင့္နဲ႔ နစ္နာဆံုး႐ံႈးမႈေတြအတြက္ အလုပ္သမားခံုသမာဓိအဖြဲ႕က ေျဖရွင္ေပးသြားမွာပါ”ပာု အလုပ္သမားသမဂၢ အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ဇူလိုင္ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ လႈိင္သာယာၿမိဳ႕နယ္၊ စက္မႈဇုန္စီမံခန္႔ခြဲေရး ေကာ္မတီ႐ံုးရွိ ကေနာင္ခန္းမတြင္ အလုပ္သမား ခံုသမာဓိအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းရာတြင္ ပါဝင္မည့္ အလုပ္သမားကိုယ္စားလွယ္ငါးဦးကို ေရြးခ်ယ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

YC

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eleven Media Group ႏွင့္ National Media Group တို႔ ပူးေပါင္းရန္ ေဆြးေႏြး

ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ျပည္တြင္းအပတ္စဥ္ထုတ္ စာေစာင္မ်ားကို ထုတ္ေဝလ်က္ရွိေသာ Eleven Media Group ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ National Media Group တို႔မွ မီဒီယာက႑မ်ား ပူးေပါင္းလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ၂၀၁၂ ဇူလိုင္ ၄ ရက္ေန႔တြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ရွိ National Media Group ႐ံုးခ်ဳပ္တြင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း Eleven Media Group ၏ အြန္လိုင္းသတင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ယင္းေဆြးေႏြးပြဲသို႔ Eleven Media Group မွ Chairman & CEO ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္ဦးေဆာင္သည့္ သတင္းအယ္ဒီတာမ်ားႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ National Multimedia Group မွ ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား တက္ေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံျပင္ပသို႔ သတင္းမ်ား ပိုမို ပ်ံ႕ႏွံ႕ႏိုင္ေရး ဝက္ဆိုဒ္ႏွင့္ ပံုႏွိပ္မီဒီယာမ်ား ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ီေရးဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးအတြက္ ေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

Eleven Media Group အေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း လက္ရွိျဖစ္ပြားလ်က္ရွိေသာ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈဘဝ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ခရီးသြား လုပ္ငန္း၊ အိုင္တီစသည့္ က႑မ်ားတြင္ အေၾကာင္းအရာသတင္းမ်ားကို အျပည့္စံုဆံုးေဖာ္ျပမည့္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ဝက္ဆိုဒ္တစ္ခုဖန္တီးရာတြင္ National Multimedia  ႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ ေန႔စဥ္ထုတ္ခြင့္ျပဳသည့္ အခ်ိန္အခါက်ေရာက္ပါက ေန႔စဥ္ ထုတ္ႏွင့္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ အပတ္စဥ္ထုတ္ သတင္းစာေစာင္ကို ထုတ္ေဝသြားႏိုင္ရန္ စတင္စီစဥ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၅ ခုႏႇစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ မက်င္းပမခ်င္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ဒီမိုကေရစီဟာ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ အထင္ေျပာရရင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ကို ပိုမို အားေကာင္းလာေအာင္လုပ္ဖို႔ အခ်ိန္သုံးႏွစ္ ရွိပါတယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ အသက္ ၇၁ ႏွစ္ရွိၿပီဆုိေတာ့ သူတို႔အေနနဲ႔ အဖြဲ႔ကို ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းဖို႔ လိုအပ္ေနပါၿပီ။ ေနာက္ျပီး သူတို႔ အေနနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ ဆက္ခံသူမ်ား မ်ဳိးဆက္သစ္တစ္ခုကို လိုေနပါတယ္''ဟု Eleven Media Group ၏ Chairman & CEO ေဒါက္တာ သန္းထြဋ္ေအာင္က ေျပာၾကားေၾကာင္း Eleven Media Group ၏ အြန္လိုင္း သတင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွ စတင္၍ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ျပသခဲ့သည့္အျပင္ ယခင္ တင္းၾကပ္စြာ ပိတ္ပင္ထားသည့္ မီဒီယာ၏ အခန္းက႑ကိုလည္း ေျဖေလ်ာ့မႈမ်ား အမ်ားအျပား ျပဳလုပ္ေပးခဲ့သည္။

Ref: www.news-eleven.com

*************************

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏုိင္ငံေရးသတင္း

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရၿပီးသည့္ေဒသမွလူငယ္မ်ားအား ႏိုင္ငံတကာနည္းစနစ္ျဖင့္ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ျပဳမည္

ျပည္ေထာင္စု ၿငိမ္ခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရယူၿပီးေသာ ေဒသမွလူငယ္မ်ားအား ႏိုင္ငံတကာတြင္ အသံုးျပဳလ်က္ရွိသည့္ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ စနစ္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ျပဳေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စုၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္ေရးအဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

“ၿပီးခဲ့တဲ့ ဇြန္လ ၁ ရက္ေန႔က ေနျပည္ေတာ္မွက်င္းပခဲ့တဲ့ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာလည္း ေျပာၿပီးသားပါ။ ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ လံုျခံဳေရးနဲ႔ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာကို မထိခိုက္ဘူးဆိုရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိၿပီးတ့ဲ ေဒသက လူငယ္ေတြအတြက္ ႏိုင္ငံတကာမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ DDR၊ SSR စနစ္ေတြနဲ႔ တစ္ဆင့္ခ်င္း လက္နက္ကိုင္ေဆာင္ခြင့္ေပးသြားမွာပါ။”ပာု အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ၿငိ္မ္းခ်မ္းေရးရရွိၿပီးသည့္ေဒသမ်ားမွ လက္နက္ကိုင္ေဆာင္လိုသည့္ လူငယ္မ်ား၏စာရင္းကို ျပဳစုလ်က္ရွိၿပီး လက္နက္ ကိုင္ေဆာင္လိုစိတ္မရွိသူမ်ားအတြက္ နယ္စပ္ေဒသမ်ားရွိ အေကာက္ခြန္ဌာန၊ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးဌာနႏွင့္ ျပည္သူ႕ရဲတပ္ဖြဲ႕မ်ားတြင္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ လက္ရွိအခ်ိန္၌ တပ္မေတာ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားအၾကား ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရရွိရန္ က်န္ရွိေနေသးသည့္ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ ေရးအဖြဲ႕(KIO)မွ ဒုတိယစစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဂြမ္ေမာ္ႏွင့္ တပ္မေတာ္ဒုတိယကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးစိုးဝင္းတို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးမည့္ေနရာကို ညႇိႏိႈင္းလ်က္ရွိၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႕မွ ဗန္းေမာ္တြင္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးရန္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ေသာ္လည္း KIO ဘက္မွ လြယ္ဂ်ယ္ ႏွင့္ မိုင္ဂ်ာယန္ၾကားရွိ ပရန္ေငါန္တြင္ ေတြ႕ရန္ဆႏၵရွိေၾကာင္း ျပန္လည္အေၾကာင္းၾကားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွ စတင္၍ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ျပသခဲ့သည့္အျပင္ ျပည္တြင္းရွိ လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး လက္ရွိ ျပည္တြင္း လက္နက္ကိုင္တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႕ (၁၁) ဖြဲ႕အနက္ (၁၀)ဖြဲ႕ႏွင့္ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး သေဘာတူညီမႈရရွိၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

YC

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ယခင္ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္း အ႐ံႈးေပၚ

ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးမွ ယခင္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားဝင္ေငြ သန္းေထာင္(၂ ဘီလီယံ) ေက်ာ္ ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း စီးပြားေရးျပန္လည္တြက္ခ်က္ရာတြင္ အ႐ႈံးေပၚခဲ့ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

“ၿပီးခဲ့တဲ့ ဘ႑ာႏွစ္မွာ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးကေန ၂ ဘီလီယံရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားေရးအရ ျပန္တြက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အ႐ံႈးပဲရွိ ပါတယ္။ ျပည္တြင္းက ေလယာဥ္ကြင္း ၆၉ ကြင္းမွ ၃၃ ကြင္းကို ပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္ေနေပမယ့္ က်န္တဲ့ ၃၆ ကြင္းကိုေတာ့ တပ္မေတာ္ ေလက အသံုးျပဳေနပါတယ္”ပာု အထက္ပါပုဂၢိဳလ္က ဆက္လက္ဆိုသည္။

ျပည္တြင္းေလယာဥ္လိုင္းသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာေရးႏွစ္၌ ခရီးသည္ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေလေၾကာင္းတိုးခ်ဲ႕ေရးလုပ္ငန္း မ်ားႏွင့္ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းမ်ား စစ္ေဆးျပင္ဆင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားစြာ က်ဆင္းခဲ့သည့္အတြက္ အ႐ံႈးႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“အရင္ဘ႑ာႏွစ္က ျပည္တြင္းကို ႏိုင္ငံျခားသားခရီးသည္ေတြ ေတာ္ေတာ္ဝင္ေရာက္လာတယ္ ဆိုေပမယ့္ ေလေၾကာင္းဝန္ေဆာင္မႈ ျမႇင့္တင္ တာေတြ၊ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းတည္ေဆာက္တာေတြ၊ ေလဆိပ္ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ေရး လုပ္တာေတြကို ျပန္တြက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဌာန ႐ႈံးပါ တယ္။ ခု ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြက ကုိယ္ပိုင္ဝင္ေငြနဲ႔ ရပ္တည္ေနရၿပီဆိုေတာ့ အနည္းနဲ႔အမ်ားေတာ့ အခက္အခဲ ျဖစ္တာပါပဲ”ပာု ျပည္တြင္းေလေၾကာင္း လိုင္းတစ္ခုမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ထို႔ျပင္ ျပည္တြင္းရွိေလဆိပ္မ်ားအား ထိန္းသိမ္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ ဌာနႏွင့္ မသက္ဆိုင္ေသာ ကုမၸဏီတစ္ခုဖြဲ႕စည္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၂ ဇူလိုင္ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ တာခ်ီလိတ္ေလဆိပ္ကို ေလယာဥ္ဆီ ျဖည့္တင္းႏိုင္သည့္ ေလဆိပ္အျဖစ္ အသံုးျပဳသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း  ေလေၾကာင္းပို႔ ေဆာင္ေရး ညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

YC

**************************

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ပုဒ္မ၁၇/၁ ကို ဦးေအာင္မင္း ဖ်က္သိမ္းလို႔မရဘူး။ အမ်ိဳးသားညီလာခံ ဦးေအာင္မင္း လုပ္လို႔မရဘူး။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ဦးေအာင္မင္း ျပင္လို႔ မရဘူး။ ဒါဟာႏိုင္ငံေတာ္က ခ်မွတ္ထားတဲ႔ ဥပေဒပါ။ ဒီဥပေဒကို ဦးေအာင္မင္း တစ္ေယာက္တည္း မိမိသေဘာနဲ႔ ျပင္မရပါဘူး။ နားလည္မႈလြဲတဲ့ သေဘာပါ။ ကခ်င္မွာၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ ဖြဲ႔ထားတာ ရွိတယ္။ စုစုေပါင္း၅၂ေယာက္ ရွိတယ္။ အဲဒီမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဖို႔ ေခၚေတာ့ ေလးေယာက္ပဲ လာတယ္။ ဒီေတာ့ဘာလို႔ မလာတာလဲ ေမးေတာ့ က်န္တဲ့လူေတြက ကူညီခ်င္တယ္။ ဒီထုတ္ထားတဲ့ ၁၇/၁ ပုဒ္မကို ေၾကာက္လို႔ပါလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလူေတြဒုကၡမေရာက္ေအာင္  ဦးေအာင္မင္းရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ကူညီသူေတြ ဒီပုဒ္မနဲ႔မဖမ္းရေအာင္ ေျပာခဲ့တာပါ။ တကယ္လို႔ ဖမ္းခဲ့ရင္ ဦးေအာင္မင္းက အကုန္ကူညီမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာပါ"

ဇူလိုင္လ၇ရက္ေန႔ထုတ္ ျမန္မာပို႔စ္ဂလိုဘယ္ ဂ်ာနယ္အမွတ္(၆၆)တြင္ပါရွိသည့္”ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ပုဒ္မ၁၇/၁ ပယ္ဖ်က္လိုက္သည္ဆိုျခင္းမွာ မဟုတ္ မွန္ေၾကာင္း ဦးေအာင္မင္းေျပာၾကား”သတင္းမွ ဦးေအာင္မင္း၏ ေျပာၾကားခ်က္ အေပၚေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"စကားလံုးေတြနဲ႔ အျငင္းမပြားေစခ်င္ဘူး။ လႊတ္ေပးခ်င္သူေတြရဲ႕စာရင္းကို ပို႔ေပး၊ လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ သေလာက္ ေဆာင္႐ြက္ ေပးမယ္"

ဇူလိုင္လ၈ရက္ေန႔ထုတ္ Messengerဂ်ာနယ္ အတြဲ(၃) အမွတ္(၇)တြင္ ပါရွိသည့္”ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ား၏ စာရင္းမ်ားရွိပါက ၈၈မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားသို႔ ဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားႏိုင္” သတင္းမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠဌ ဦးသူရေ႐ႊမန္း၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ဘယ္သူ႔ကိုဖယ္ရွားဖို႔ဆိုၿပီး လႊတ္ေတာ္ထဲဝင္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ပူးတြဲေဆာင္႐ြက္မွသာလွ်င္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ ဆင္ႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ ပူးတြဲေဆာင္႐ြက္သြားမွာပါ။

ဇူလိုင္လ၈ရက္ေန႔ထုတ္ Flower Newsဂ်ာနယ္ အတြဲ(၈)အမွတ္(၂၆)တြင္ပါရွိသည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ပူးတြဲ လုပ္ေဆာင္သြားမည္သတင္းမွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။

**************************


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs