CURRENT NEWS |
ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး သတင္းစဥ္
- သတၳဳတူးေဖာ္ေရး လုပ္ကုိင္ခြင့္အတြက္ ႐ု႐ွားႏွင့္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားအား အဓိက ဦးစားေပးမည္
- ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အသံုးစရိတ္မကုန္လွ်င္ ျပန္လာေပးအပ္ရန္ တိုက္တြန္းခ်က္ ထုတ္ျပန္
- အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး လႊတ္ေတာ္တြင္းတြင္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားလည္း ေထာက္ခံဟုဆို
သတၳဳတူးေဖာ္ေရး လုပ္ကုိင္ခြင့္အတြက္ ႐ု႐ွားႏွင့္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားအား အဓိက ဦးစားေပးမည္
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ သတၳဳတူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေနရာအမ်ားစုအတြက္ ျပည္ပကုမၸဏီမ်ားကို လုပ္ကုိင္ခြင့္ျပဳရာတြင္ ႐ုရွား ႏုိင္ငံႏွင့္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားရွိ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကိုသာ အဓိကဦးစားေပး၍ လုပ္ကုိင္ခြင့္ျပဳ ေပးသြားေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတၳဳတြင္း ဝန္ႀကီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္ အရာရွိတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းရွိ သတၳဳလုပ္ကြက္အမ်ားစုရွိရာ ေဒသမ်ားျဖစ္သည့္ မႏၱေလးတုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ကယားျပည္နယ္မ်ားမွ ထြက္ရွိေနေသာ သတၳဳမ်ား၏ ပမာဏႏႈန္းထား၊ လုပ္ကုိင္ေနေသာ ကုမၸဏီမ်ား၏ လုပ္ကိုင္ခြင့္ သက္တမ္းကာလကုိ တုိးျမွင့္ ျခင္းႏွင့္ ထပ္မံခြင့္ျပဳမည့္ ကုမၸဏီအေရအတြက္ကုိ မၾကာမီကာလအတြင္း ထုတ္ျပန္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါ အရာရွိက ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ သတၳဳတူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္း အမ်ားစုကုိ လုပ္ကုိင္ေနသည့္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ထုိင္းကုမၸဏီ အမ်ားစု မွ ထြက္ရွိသည့္ သတၳဳႏႈန္းထားထက္ ထိမ္ခ်န္၍ ထုတ္လုပ္လုပ္ကုိင္ေနမႈမ်ား ရွိျခင္းေၾကာင့္ ယခု ထပ္မံ ခြင့္ျပဳေတာ့မည့္ ကုမၸဏီမ်ားကုိ ခြင့္ျပဳမေပးမီွ ေသခ်ာစြစိစစ္ၿပီးမွသာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳေပးသင့္ေၾကာင္း အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ သတၳဳႏွင့္သယံဇာတ ေကာ္မတီအဖြဲ႕ဝင္ ဦးလွေဆြက ေထာက္ျပေျပာဆုိ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။
သတၳဳတူးေဖာ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ျပည္တြင္းျပည္ပ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ သတၳဳတုိင္းတာ ရွာေဖြစမ္းသပ္မႈမ်ားကုိသာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳေပးထားၿပီး သတၳဳထြက္ရွိသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ လုပ္ကုိင္လုိပါက အက်ဳိးတူ ပူးေပါင္း လုပ္ကုိင္မႈျဖင့္ ထုတ္လုပ္မႈအေပၚ ခြဲေဝခံစားသည့္စနစ္ျဖင့္သာ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ျပဳထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကယားျပည္နယ္ သတၳဳတူးေဖာ္ ေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဦးစုိင္းလုံးႏုိင္က ေျပာၾကားသည္။
ယခုအခါ ကယားျပည္နယ္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အဓိက သတၳဳတြင္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ ေမာ္ခ်ီးသတၳဳတြင္းတြင္လည္း သတၳဳတူး ေဖာ္ေနသည့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပုိင္လီမိတက္ႏွင့္ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ေဒသခံမ်ားအၾကား အဆုိပါ သတၳဳတူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ အျငင္းပြားမႈမ်ားျဖစ္ပြားလ်က္ရွိၿပီး အဆိုပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႕ႏွင့္ ညွိႏႈိင္းရန္ ကရင္နီအမ်ဳိးသား တုိးတက္ေရးပါတီ (KNPP) က စီစဥ္လွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရသည္။
အစုိးရႏွင့္ KNPP တုိ႔သည္ ဇြန္လ ၁၉ ရက္ႏွင့္ ၂၀ ရက္ေန႔က ကယားျပည္နယ္ လြိဳင္ေကာ္ၿမဳိ႕ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲမွ အခ်က္ရွစ္ခ်က္ကုိ သေဘာတူညီလက္မွတ္ ေရးထုိးႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း သယံဇာတရင္းျမစ္ ခြဲေဝအသုံးျပဳေရးအတြက္ကုိမူ သေဘာတူညီမႈ ရရွိခဲ့ျခင္းမရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ၿမဳိ႕နယ္ေပါင္း ၁၇၆ တြင္ သတၳဳေၾကာႏွင့္ သတၳဳသုိက္မ်ားတည္ရွိေနၿပီး အဆုိပါ သတၳဳသုိက္မ်ားမွ သတၳဳ အမ်ဳိးေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ထြက္ရွိလွ်က္ရွိၿပီး ယင္းတုိ႔ထဲမွ ၂၀ ေက်ာ္မွာ ကမၻာ့ေစ်းကြက္ဝင္ တန္ဖုိးရွိသည့္ သတၳဳမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလက ေနျပည္ေတာ္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ သတၳဳက႑ ဖြံ႕ၿဖဳိးတုိးတက္ေရး ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ခဲ့သည္။
ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၏ အသံုးစရိတ္မကုန္လွ်င္ ျပန္လာေပးအပ္ရန္ တိုက္တြန္းခ်က္ ထုတ္ျပန္
အစိုးရဝန္ႀကီး ဌာနမ်ားက စီမံကိန္းမ်ားအတြက္ အသံုးျပဳရန္ ဘတ္ဂ်က္ေငြကို ျပည္ေထာင္စုလြတ္ေတာ္သို႔တင္ၿပီး ေတာင္းခံ ေသာအခါ ယင္းဘတ္ဂ်က္ႏွစ္အတြင္း အသံုးစရိတ္ မကုန္ပါက ျပန္လည္ေပးအပ္ၿပီး ေနာက္ဆံုးတြင္ အသစ္ျပန္လည္ ေလွ်ာက္ထားရန္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးမွ ထုတ္ျပန္ေၾကျငာ၍ တိုက္တြန္းထားေၾကာင္း ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးရဲထြန္းမွ ဇူလိုင္လ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီဟာကို ဖတ္ၾကည့္ရတာေတာ့ ေငြကို ဘတ္ဂ်တ္တင္ၿပီး ေတာင္းလိုက္တဲ့ဟာက မကုန္ဘူးဆိုရင္ ျပန္အပ္ဖို႔ အဓိကရည္ညြန္းတာလို႔ထင္တယ္။ ဒီဘတ္ဂ်တ္ႏွစ္အတြင္းမွာ မကုန္ဘူးဆိုရင္တခ်ိဳ႕က ျပန္မအပ္ပဲနဲ႔လက္ထဲကိုင္ထားတယ္။ သံုးတယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါမ်ိဳး မလုပ္ပဲနဲ႔ မကုန္ရင္ အပ္လိုက္၊ အပ္လိုက္ၿပီးေတာ့မွာ အသစ္ျပန္ေလွ်ာက္ေပါ့။ ဒီလို႔ လုပ္ဖို႔အတြက္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္က တိုက္တြန္းထားတယ္။ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီနဲ႔ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းပူးေပါင္း ေကာ္မတီကလည္း ဒါကို ေထာက္ခံတာေပါ့ ” ဟု ၄င္းက ဆက္လက္ေျပာဆိုခဲ့သည္။
၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြက္ အစိုးရဝန္ႀကီးဌာန ၁၁ ခု ေအာက္အတြင္းရွိ ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရး ရေငြ၊ သံုးေငြ စာရင္းဇယားမ်ားအား ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးမွ စစ္ေဆးရာတြင္ ေတြ႔ရွိရသည့္ စာရင္းမ်ားႏွင့္ ရသံုးမွန္းေျခေငြစာရင္းဦးစီးဌာနမွ ေပါင္းခ်ဳပ္ထားေသာ စာရင္းမ်ားတ႔ို တိုတ္ဆိုင္စစ္ေဆးရာတြင္ စာရင္းကြဲလြဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယင္းစာရင္းကြဲလြဲမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ၂၀ ခု ကို ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္ေပးသြားရန္ တိုက္တြန္းထားၿပီး လုပ္ထံုးလုပ္နည္းအတိုင္း ေဆာင္ ရြက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
၂၀၁၃-၂၀၁၄ ဘ႑ာေငြမ်ား သံုးစြဲျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူမ်ား ထင္သာျမင္သာသိရွိၿပီး စာရင္းထားသို စစ္ေဆးမႈ စနစ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာစံညြန္းမ်ားႏွင့္ အညီ ျဖစ္ေစေရးအတြက္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲထားသည့္ အတိုင္း ၾကပ္မတ္ကြပ္ကၿဲပီး စီမံခန္႔ခြဲေရး နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္အညီ အေရးယူရန္ လိုအပ္သည့္အျပင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔မွ ေဆာင္ရြက္သြား ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ စီစစ္တင္ျပခ်က္ အစီရင္ခံစာအရ သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္အတြင္းတြင္ စက္မႈ ဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သတၳဳတြင္းဝန္ႀကီးဌာနတို႔၏ ဘ႑ာေရး ေငြ က်ပ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာ အလြဲသံုးစားမႈကို စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးမွ ယင္းေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားကို ဇူလိုင္လ ၁၁ ရက္ေန႔၌္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းေကာ္မတီမွတဆင့္ ျပည္ ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
အဆိုပါဝန္ႀကီးဌာနႏွစ္ခုတို႔သည္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွစ၍ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ဘတ္ဂ်က္ေငြေၾကး သန္းေပါင္းမ်ားစြာကို ေပးအပ္ရန္ က်န္ရွိေနျခင္းေၾကာင့္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံးမွ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ႏွစ္ရပ္ သို႔ အသိေပးအေၾကာင္းၾကားစာ ေပးပို႔ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
စက္မႈဝန္ႀကီးဌာနသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေငြက်ပ္ ၄၂ သန္းေပးရန္က်န္ရွိေနၿပီး သတၳဳတြင္းဝန္ႀကီးဌာနက ေငြက်ပ္ ၄၁၀၂၁ ဒသမ ၄၆ သန္း ေပးသြင္းရန္ က်န္ရွိေၾကာင္း စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံး၏ အစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားေၾကာင္း သိရသည္။
အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး လႊတ္ေတာ္တြင္းတြင္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ားလည္း ေထာက္ခံဟုဆို
၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက စတင္၍ အဆိုတင္သြင္းျခင္းျဖစ္ၿပီး တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ားကလည္း ေထာက္ခံၾကေၾကာင္း ဇူလိုင္လ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပေသာ ဖက္ဒရယ္မူႏွင့္ တိုင္းရင္း သားတို႔အျမင္ ေဆြးေႏြးပြဲ၌ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရန္မွာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၏ ေထာက္ခံမႈလိုအပ္သည္ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ တပ္မ ေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္မ်ား ရွိေနသည့္အတြက္ မျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပ၌ ညီလာခံျပဳလုပ္ရန္ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားက ညွိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကယန္းျပည္သစ္ပါတီမွ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စုစနစ္တြင္ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးအသီးသီးတြင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ရွိရမည္ျဖစ္ၿပီး ၎ႏွင့္ အညီ ျပည္နယ္၊ တိုင္းေဒသႀကီးတို႔သည္ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ တရားစီရင္ေရးဆိုသည့္ အာဏာသံုးရပ္လံုး က်င့္သံုးခြင့္ ရွိရမည္ ျဖစ္ၿပီး ျပည္နယ္အႀကီးအကဲမ်ားကိုလည္း ေဒသခံမ်ားက လွ်ိဳ႕ဝွက္မဲျဖင့္ တိုက္ရိုက္ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရရန္လိုအပ္ကာ ေရြးခ်ယ္ခံရေသာ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ားတြင္လည္း ေဒသဆိုင္ရာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ်ား စီမံေဆာင္ရြက္ရာတြင္ လံုေလာက္ေသာ အာဏာရွိရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုအခ်က္မ်ားအတြက္ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒကို အားလံုးနီးပါး ျပင္ဆင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကယန္းျပည္သစ္ပါတီမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ယင္းေဆြးေႏြးပြဲတြင္ တင္ျပေဆြးေႏြးသြားခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ပင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးက ညီလာခံက်င္းပႏိုင္ေရး အစိုးရသို႔ ညွိႏိႈင္းမည့္အစား တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ား ညွိႏိႈင္း၍ က်င္းပသြားရန္ အစီအစဥ္ကို ေဆြးေႏြးခဲ့ရာ ကယန္းပါတီမွ ယခုလက္ရွိတြင္ တိုင္းရင္းသား အဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ သေဘာတူညီမႈ ရရွိထားၿပီး ဆက္လက္၍လည္း က်န္တိုင္းရင္းသားအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ညွိႏိႈင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးသြားခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
ယင္းေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္လာေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦးကလည္း လႊတ္ေတာ္တြင္းတြင္သာ အေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ေရးကို ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ဖက္ဒရယ္မူကို အေျခခံဥပေဒတြင္ ထည့္သြင္း ေရးဆြဲရာ၌ သက္ဆိုင္ရာ ျပည္နယ္ေဒသမွ တိုင္းရင္းသားကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား အႀကီးအကဲေနရာ၌ ပါဝင္ႏိုင္ေရးကိုလည္း လႊတ္ ေတာ္မွ ေထာက္ခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။