INTERNATIONAL MEDIA (1) |
ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား
( 31 July 2013 ရက္စြဲပါ e Turbo News မွ Myanmar’s national aviation policy should be ready by 2014 ကို ဘာသာျပန္သည္)
(UPI မွ 31 July 2013 ရက္စြဲပါ “Myanmar reform progress troubles London” သတင္းကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္)
(Bangkok Post မွ 31 July 2013 ရက္စြဲပါ “Flood hit Thai-Myanmar border “ သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းမူဝါဒ ၂၀၁၄တြင္ အဆင္သင့္ျဖစ္မည္ဟုဆို
( 31 July 2013 ရက္စြဲပါ e Turbo News မွ Myanmar’s national aviation policy should be ready by 2014 ကို ဘာသာျပန္သည္)
ႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးအဖြဲ႔ (IATA) ကျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းမူဝါဒ တစ္ခုလိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ေမးခြန္းေမးျမန္းမႈကို IATA က စာျဖင့္ေရးသားေျဖၾကားရာတြင္ မူဝါဒတြင္ထည့္သြင္းရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ တိုးလာႏိုင္သည့္ ဆင္းသက္မည့္ ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား၊ အစိုးရစည္းမ်ဥ္းမ်ားႏွင့္ ဝန္ထမ္းေလ့က်င္မႈမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္းဌာနကလည္း ထိုသို႔ေသာမူဝါဒတစ္ခုကိုေရးဆဲြလ်က္ရွိၿပီး၊ ၂၀၁၄တြင္ အသင့္ျဖစ္မည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အပယ္ခံဘဝေရာက္ခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ေလေၾကာင္း႑သည္ ယခုကဲ႔သုိ႔ ဦးေဆာင္က႑ကုိ ေရာက္ရွိလိမ့္မည္ဟု ဘယ္ေသာအခါကမွ် စဥ္းစားျခင္းမရွိေပ။
သုိ႔ေသာ္ တုိင္းျပည္က အသြင္းေျပာင္းလ်က္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ၏ ေလေၾကာင္းဗဟုိ ဌာနတစ္ခု ျဖစ္လာႏုိင္သည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံၿမဳိ႕ျပေလေၾကာင္းဌာနက ယံုၾကည္ေနပါသည္။
ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္းဌာန ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးဝငး္ေဆြထြန္းက ေျပာၾကားရာတြင္ “ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ တိက်သည့္ ေလေၾကာင္းမူဝါဒ မရွိတာအေတာ္ၾကာပါၿပီ။ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံျခားေအာ္ပေရတာေတြကုိ လက္ခံထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ႏုိင္ငံျခားေအာ္ပေရတာေတြကုိ ဆြဲေဆာင္ တာတိုိ႔ ေစ်းကြက္ျမႇင္႔တင္တာတုိ႔ မလုပ္ခဲ့ဘူးပါဘူး။ အခုေတာ့ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ဆက္ဆံဖုိ႔ ပုိၿပီးအခြင့္အလမ္းေကာင္းေတြရွိလာပါၿပီ။ တဖက္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အတြက္ စိန္ေခၚမႈပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မူဝါဒတစ္ခုလုိအပ္တာ အတိအက်ပါပဲ” ဟုဆုိပါသည္။
လက္ရွိအားျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၿမိဳ႕ျပေလေၾကာင္းအာဏာပုိင္အဖြဲ႔သည္ မူဝါဒႀကီးၾကပ္သူႏွင့္ ေလဆိပ္မ်ားကုိ စီမံခန္႔ခြဲသူျဖစ္ပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ေလဆိပ္ဝန္ေဆာင္မႈမ်ား လုပ္ကုိင္ရန္ အျခားေအဂ်င္စီမ်ားသုိ႔ လႊဲေပးရန္ လုပ္ေဆာင္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဦးဝင္းေဆြထြန္းက ဆုိပါသည္။
ေနာက္ထပ္စိန္ေခၚမႈတစ္ခုမွာ ႏွစ္ၿခိဳက္မႈနည္းပါးၿပီး ပုံရိပ္မေကာင္းေသာ ျပည္တြင္းေလၾကာင္းလုိင္းမ်ားကုိ ျမႇင္႔တင္ရန္ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ ယခုအခါ အာဏာပိုင္မ်ားသည္ ထိုကိစၥကို ဦးစားေပးကာ အထူးအေလးေပး ေဆာင္ရြက္ေနပါသည္။
ဦးဝင္းေဆြထြန္းက ေျပာၾကားရာတြင္ “ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔က ေလယာဥ္နဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ကန္႔သတ္ထားတာမရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္၂၀၁၁ခုႏွစ္မွာေတာ့ လက္ရွိေလယာဥ္ေတြကို ၂၅ႏွစ္ေက်ာ္ရင္ အသံုးမျပဳဖို႔ ကန္႔သတ္ခဲ့ပါတယ္။ အသစ္ေရာက္လာတဲ့ေလယာဥ္ေတြေရာ အႏွစ္ ၂၀ ထိသာ သံုးႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လံုၿခံဳေရးစီမံခန္႔ခြဲေရးစနစ္ရွိပါတယ္” ဟုဆုိပါသည္။
လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္လေက်ာ္က ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းတြင္ အျဖစ္အပ်က္ႏွစ္ခုႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရာတစ္ခုမွာ ေလယာဥ္ေျပးလမ္း ေခ်ာ္သြားျခင္းႏွင့္ အျခားတစ္ခုမွာ ေျပးလမ္းကို ေက်ာ္လြန္သြားျခင္းျဖစ္ၿပီး ႏွစ္ဦးဒဏ္ရာရမႈျဖစ္ခဲ့ပါသည္။
ၿပီးခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာလကလည္း အဲပုဂံေလေၾကာင္း ေလယာဥ္အဆင္းတြင္ ပ်က္က်ခဲ့ရာ ႏွစ္ဦးေသဆံုးၿပီး (၁၀)ဦး ဒဏ္ရာ ရခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းတြင္ ေလေၾကာင္းျဖင့္ခရီးသြားမႈမ်ားတိုးလာျခင္းေၾကာင့္ လံုၿခံဳမႈရွိေရးမွာ အဓိက အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္လာပါသည္။
အဲပုဂံမွ ဒုတိယမန္ေနဂ်င္းဒါရိုက္တာ စစ္သႏၱာႏြဲ႔ကေျပာၾကားရာတြင္ “ျပည္သူေတြဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေလေၾကာင္း လိုင္းေတြလံုၿခံဳမႈရွိေရးကို နားလည္ဖို႔လိုအပ္တယ္ဆိုတာ သေဘာတူနားလည္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ေလေၾကာင္းလိုင္းဟာ အသစ္ေတြဝယ္ယူေနပါတယ္ ကၽြန္မတို႔ဝန္ထမ္းေတြကိုလည္း ႏိုင္ငံတကာစံခ်ိန္မီေအာင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈေတြ ျပဳလုပ္ေနပါတယ္”ဟုေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ေရႊျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းမွ မန္ေနဂ်င္းဒါရိုက္တာ ဦးေအာင္ႀကီးကေျပာၾကားရာတြင္ “ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေလေၾကာင္းလုပ္ငန္းႀကီးကိုေျပာရမယ္ဆုိရင္ သူငယ္တန္းအဆင့္မွာပဲရွိပါေသးတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ နာမည္ေကာင္းလဲ သိပ္မရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ႀကီးႀကီးမားမား နာမည္ပ်က္တာမဟုတ္လို႔ အခ်ိန္တိုအတြင္း အဆင့္တစ္ခုကိုေရာက္လာႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီလုပ္ငန္းမွာ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္တဲ့သူေတြအေနနဲ႔ ေခတ္မီတဲ့၊ ေနာက္ဆံုးနည္းပညာေတြနဲ႔ လံုၿခံဳမႈရွိေရးကို လုပ္ေဆာင္ရပါမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အၿမဲေျပာေနတာက လံုၿခံဳမႈရွိေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈစနစ္ပါပဲ” ဟုဆိုပါသည္။
ေရႊျမန္မာေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ ၄င္း၏ဝန္ထမ္းမ်ားကို ေလ့က်င့္ႏိုင္ရန္ ႏိုင္ငံျခားသားပညာရွင္မ်ား ငွားရမ္းထားပါသည္။
၄င္းတို႔က အစိုးရအေနျဖင့္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈမ်ားတြင္ အကူအညီေပးရန္ႏွင့္ ဝန္ထမ္းေလ့က်င့္မႈမ်ားတြင္ ပို၍ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ရွိေရး ကူညီရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါသည္။
IATA ကေျပာၾကားရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းမဟာဗ်ဴဟာသည္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားပိုမို ထိေတြ႔မႈရွိေရးျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ ေလေၾကာင္းလုပ္ငန္းသည္ အလုပ္အကိုင္ဖန္တီးေပးမႈမ်ားကဲ့သို႔ေသာ လူမႈေရးႏွင့္စီးပြားေရး အက်ိဳးအျမတ္မ်ားရႏိုင္ပါသည္။
IATA ကျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မူဝါဒႀကီးၾကပ္ေရးစနစ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးလုပ္ေဆာင္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၿပီး ေလေၾကာင္းခရီးမ်ားစီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ေလဆိပ္အေျခခံအေဆာက္အဦးမ်ား လုပ္ေဆာင္မႈ အရွိန္အဟုန္ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အေျခအေနကို လန္ဒန္စိုးရိမ္ေနဆဲ
(UPI မွ 31 July 2013 ရက္စြဲပါ “Myanmar reform progress troubles London” သတင္းကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္)
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လုပ္ေဆာင္ေနဆဲ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား၏ အေနအထားႏွင့္ပတ္သက္၍ လြန္စြာစိုးရိမ္ပူပန္မိ ေၾကာင္း ၿဗိတိသွ်ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔က ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ မထြက္ခြာမီ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ေျပာၾကားလိုက္ပါသည္။
ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ ေအာက္လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ဂၽြန္ဘာကိုးသည္ ၿဗိတိသွ်လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား ပါဝင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ယခုသီတင္းပတ္အတြင္း သြားေရာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ခရီးစဥ္အတြင္း ဒီမိုကေရစီလႈပ္ရွားမႈေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္လည္းေကာင္း၊ မူဝါဒ ခ်မွတ္သူမ်ား (အာဏာပိုင္မ်ား)ႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ အရပ္ဖက္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ေတြ႔ဆံုရန္ ေမွ်ာ္လင့္ ထားသည္ဟု ဂၽြန္ဘားကိုးက ေျပာၾကားသည္။
စစ္ဖက္ေခါင္းေဆာင္ေဟာင္းတစ္ဦးျဖစ္သူ လက္ရွိျမန္မာသမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ ဇူလိုင္လအတြင္းက ၿဗိတိန္ႏိုင္ ငံသို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီး ၿဗိတိသွ်ဝန္ႀကီးခ်ဴပ္ ေဒးဗစ္ကင္မရြန္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ၿဗိတိသွ်ဝန္ၾကီးက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာ ေခါင္းေဆာင္ကို ခ်ီးက်ဴးေထာပနာျပဳခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ရခိုင္ကမ္း႐ိုးတမ္းေဒသတြင္ မြတ္ဆလင္မ်ားကို ပစ္မွတ္ ထားအၾကမ္းဖက္မႈကို စိုးရိမ္ပူပန္မိသည္ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔သြားေရာက္သည့္ ၿဗိတိန္ေအာက္လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ “ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လက္ရွိေျပာင္းလဲေနတဲ့ အေျခအေနကို ႀကိဳဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ္လည္း လူမ်ိဳးေရး အၾကမ္းဖက္မႈေတြ အေျခခံဥပေဒနဲ႔ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ကိစၥေတြကို အလြန္အမင္း စိုးရိမ္ေနမိတုန္းပါပဲ။ ဒီလိုစိုးရိမ္မိတာကို သမၼတႀကီးနဲ႔ေတြ႔ဆံု တဲ့အခ်ိန္မွာ တိုက္႐ိုက္တင္ျပေျပာဆိုမွာပါ” ဟုရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီးတြင္စတင္ခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာ၏ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳမႈကို လက္ခံရရွိေနေသာ္ျငားလည္း၊ လူ႔အခြင့္အေရးျပႆနာမ်ားႏွင့္ လူမ်ိဳးေရး အၾကမ္းဖက္မႈမ်ားက ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေလာင္းရိပ္မိုးလ်က္ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္မည္ မဟုတ္ေသာ္ျငားလည္း၊ အေျပာင္းအလဲကို ေႏွးေကြးေစလိုသူ မ်ားက တိုင္းျပည္တြင္း အေျခအေနမ်ား ႐ႈတ္ေထြးေအာင္ ႀကိဳးကိုင္ဖန္တီးေနသည္ဟူေသာ မွတ္ခ်က္ေပးမႈမ်ား လည္းေပၚထြက္ေနသည္။
ၿပီးခဲ့ေသာ သီတင္းပတ္အတြင္းက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၇၃ ဦးကိုျမန္မာအစိုးရက လႊတ္ေပးခဲ့ၿပီး၊ မႏွစ္ကလည္း ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၆၀၀ ေက်ာ္ကို တစ္ျပံဳ႕တစ္မ လႊတ္ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ယခင္က ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား အနည္းငယ္ကို ရာဇဝတ္အက်ဥ္းသားေျမာက္မ်ားစြာႏွင့္ ေရာ၍လႊတ္ေပးေလ့ရွိ ေသာ္လည္း ယခုအခါ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို သီးသန္႔ေရြးခ်ယ္လႊတ္ေပးလာျခင္းသည္ ျမန္မာအစိုးရ၏ တိုးတက္ပြင့္လင္းလာမႈကို ထင္ဟပ္ေနသည္ဟု အကဲခတ္ေလ့လာသူမ်ားက ဆိုပါသည္။
ထိုင္း- ျမန္မာနယ္စပ္ ေရႀကီး
(Bangkok Post မွ 31 July 2013 ရက္စြဲပါ “Flood hit Thai-Myanmar border “ သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)
ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရွ႕ပိုင္းေဒသတြင္ ေရလႊမ္းမိုးမႈေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ ၂၅၀၀၀ ခန္႔ကို ယာယီစခန္းမ်ားတြင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးထားၿပီး ေရလွ်ံေနေသာ ေဝးလံခက္ခဲေသာေနရာမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိနိုင္ရန္ ကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႕ ႀကိဳးစားေနေၾကာင္း တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ဗုဒၶဟူးေန႕တြင္ ေျပာၾကားသည္။
ကရင္ျပည္နယ္တြင္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ေရလႊမ္းမိုးကာ ယာယီကယ္ဆယ္ေရးစခန္း ၈၀တြင္ ေဒသခံမ်ား ခိုလႈံေနရေၾကာင္း လူမႈဖူလံုေရး၊ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ေနရာခ် ထားေရး ညႊန္ၾကားေရးမွဴးက ေျပာၾကားပါသည္။
ကရင္ျပည္နယ္အတြင္း ေရေဘးသင့္ဒုကၡသည္ ၂၄,၄၉၉ ဦးကို ကယ္ဆယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးထားၿပီး မြန္ျပည္နယ္ႏွင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္တြင္လည္း ေရေဘးသင့္ဒုကၡသည္ မ်ားစြာရွိေနသည္ဟု ၄င္းကဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
ရာသီဥတုဆိုးဝါးမႈႏွင့္ ေျမၿပိဳမႈမ်ားေၾကာင့္ သဘာဝေဘးသင့္ေဒသ အခ်ိဳ႕သို႕ ေရာက္ရွိႏိုင္ရန္ လြန္စြာခက္ခဲေနၿပီး ဟယ္လီေကာ္ပတာမ်ား ေစလႊတ္ထားသည္ဟု ၄င္းက ဆိုပါသည္။
ယခုကဲ့သို႔ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ေဒသမ်ားတြင္လည္း ေရလႊမ္းမိုးေန သည္ဟု သိရွိရသည္။
ထုိင္းႏိုင္ငံ၏ ျပည္နယ္ ၇ခုတြင္ ဗုဒၶဟူးေန႕အထိ ေရလွ်ံေနဆဲျဖစ္ၿပီး ေသဆံုးသူ ၃ဦးရွိၿပီဟု ထုိင္းျပည္ထဲေရးဝန္ၾကီးဌာနက သတင္းထုတ္ျပန္သည္။
ျမန္မာနုိင္ငံ၏ ေရလႊမ္းမိုးေဒသႏွင့္ နယ္စပ္ျခင္း ထိစပ္ေနေသာ မဲေဆာက္ခရိုင္တြင္ ၿမိဳ႕သည္ေရမ်ားက် သြားေသာ္လည္း နယ္စပ္စစ္ေဆးေရးဂိတ္တစ္ဝိုက္တြင္ ေရႀကီးေနဆဲဟု သိရွိရသည္။
မဲေဆာက္ျမဴနီစပယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ပရာမြတ္ခ်န္ဆရီက “မဲေဆာက္မွာ အေျခအေန ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္ေနပါ ၿပီ။ ေတာင္က်ေနေတြ က်လာတဲ့ တနလၤာေန႔ကေတာ့ အဆိုးဆံုးပါပဲ။ ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား နယ္စပ္ကူးတံတားကို ေတာ့ ဖြင့္ေပးထားပါတယ္” ဟု ၄င္းက ေျပာၾကားသည္။
ထုိင္းႏိုင္ငံသည္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္းက အဆိုးဝါးဆံုး ေရလွ်ံမႈကို ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရၿပီး၊ လူေပါင္း ၈၀၀ ေက်ာ္ ေသဆံုးကာ ႏိုင္ငံ၏ အျမတ္အစြန္းႀကီးမားေသာ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆုိင္းကာ ၿမိဳ႕ေတာ္ ဘန္ေကာက္ေနရာ အႏွံ႔အျပားတြင္ လေပါင္းအတန္ၾကာ ေရႀကီးမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။