ႏိုင္ငံတကာသတင္းမ်ား
(30 December 2013 ရက္စြဲပါ VOA News မွ Burma releasing political prisoner ကို ဘာသာျပန္ဆို သည္)
(Bangkok Post မွ 31 Dec 2013 ရက္စြဲပါ "Mega projects backers hope to put troubles behind them" သတင္း ေဆာင္းပါးကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္)
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ က်န္ရွိေသာ ႏုိင္ငံေရးသမားမ်ား လႊတ္ေပး
(30 December 2013 ရက္စြဲပါ VOA News မွ Burma releasing political prisoner ကို ဘာသာျပန္ဆို သည္)
ျမန္မာအစိုးရက က်န္ရွိေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားကို အဂၤါေန႔တြင္ လႊတ္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတရံုးမွ အႀကီးတန္း တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးျဖစ္သူမွဴးေဇာ္က VOA ျမန္မာပိုင္းသို႔ တနလာၤေန႔က ေျပာၾကားရာတြင္ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္တြင္ ႏုိ္င္ငံေရးအရဆန္႔က်င္သည္ဟုဆိုကာ ျပစ္ဒဏ္က်ခံရသူမ်ားအျပင္ တရားရံုးတြင္ တရားစြဲဆိုခံထားရသူမ်ားလည္း ပါဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ပါသည္။
မွဴးေဇာ္က လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးရျခင္းအတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္ငါးခုရွိေၾကာင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ လူသားခ်င္း စာနာမႈဆိုင္ရာ ၏အတြက္လည္းေကာင္း၊ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ ေပါင္းစည္းေရးအတြက္ လည္းေကာင္း၊ ယခုလႊတ္ေပးခဲ့သူမ်ား ႏုိင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ပါဝင္ႏုိင္ရန္ႏွင့္ တိုင္းျပည္တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပါဝင္ကူညီႏုိ္င္ ရန္တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။
လူဦးေရမည္မွ်လႊတ္ေပးမည္ကိုမူ အစိုးရက ေျပာၾကားျခင္း မရွိေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ လူ႔အခြင့္အေရးအုပ္စု ႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္းမ်ားက ၂၀၀ ေက်ာ္ရွိမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕ခြင့္ျပဳခ်က္မရပဲ ထြက္ေျပးသူမ်ားႏွင့္ လူသတ္မႈက်ဴးလြန္သည့္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားမွာမူ က်န္ေကာင္းက်န္ႏိုင္ေၾကာင္း ၎တို႔က ဆိုပါ သည္။
အစိုးရသည္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္လုပ္ေဆာင္ကတည္းက ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၁၃၀၀ ေက်ာ္လႊတ္ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။
အခက္အခဲမ်ားကုိ ထားရစ္ခဲ့ရန္ ထားဝယ္စီမံကိန္း ပံ့ပိုးသူမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေန
(Bangkok Post မွ 31 Dec 2013 ရက္စြဲပါ "Mega projects backers hope to put troubles behind them" သတင္း ေဆာင္းပါးကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္)
ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးေသာ ထားဝယ္စီမံကိန္းသည္ ႏွစ္ေပါင္းအတန္ၾကာ မေသခ်ာ မေရရာမႈမ်ား အၿပီးတြင္ ေရွ႕သုိ႔ ဆက္တြန္းရန္ ထုိင္း ႏွင့္ ျမန္မာတုိ႔ တရားဝင္ သေဘာတူခဲ့ၾကၿပီးေနာက္ လတ္တေလာ အလွည့္အေျပာင္း တစ္ခုကုိ ျပဳလုပ္ ႏုိင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ႏုိဝင္ဘာလက ႏွစ္ႏုိင္ငံ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့ၾကေသာ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ သုံးခု အရ အထူး ဖဲြ႕စည္းထားေသာ Dawei SEZ Development Co DSEZ ထံသုိ႔ အီတာလ်ံ ထုိင္းကုမၸဏီထံမွ ထားဝယ္ ကန္ထ႐ုိက္လုပ္ငန္းကုိ လႊဲေျပာင္းေပး လုိက္ၿပီ ျဖစ္သည္။
ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ လုပ္ကုိင္ရန္ ျမန္မာ အစုိးရ ထံမွ ၇၅ ႏွစ္ ခြင့္ျပဳခ်က္ရရွိသြားေသာ ထုိင္း - ျမန္မာ ၅၀ - ၅၀ ဖက္စပ္ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ DSEZ သည္ ၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္က ျမန္မာ အစုိးရေဟာင္းထံမွ ကန္ထ႐ုိက္ ရထားခဲ့ေသာ အီတာလ်ံ ထုိင္း ITD ၏ ေနရာကုိ အစား ဝင္ယူလုိက္ၿပီျဖစ္သည္။
ထုိင္း ႏွင့္ ျမန္မာတုိ႔သည္ DSEZ ကုိ အေစာပုိင္း အဆိုျပဳ မတည္ေငြ ဘတ္သန္း ၁ဝဝ ထက္ မ်ားစြာေလွ်ာ့ကာ ကနဦး ထည့္ဝင္ေငြ ဘတ္ ၁၂ သန္းျဖင့္ ညီတူမွ်တူ ရွယ္ယာထည့္ကာ ဖြဲ႕စည္းရန္ ဇြန္လက သေဘာတူခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ၿပီး ကုမၸဏီကုိ ထုိင္းႏုိင္ငံတြင္ မွတ္ပုံတင္ထားမည္ ျဖစ္သည္။
ဒုတိယေျမာက္ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ ႏွင့္ အီတာလ်ံထုိင္း ITD အၾကားမွ ကန္ထ႐ုိက္စာခ်ဳပ္ကို တရားဝင္ ဖ်က္သိမ္းျခင္းျဖစ္ၿပီး တတိယေျမာက္ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာမွာ ဆိပ္ကမ္းအေသး ကားလမ္း အေဆာက္အဦး စေသာ အေျခခံ အေဆာက္အဦးစနစ္ အတြက္ ITD သုံးစြဲ ကုန္က်ထားေသာ ခန္႔မွန္းေျခ ဘတ္ ၆ ဘီလီယံ ကုိ ျပန္ေပးရန္ အတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူ အသစ္ ထည့္သြင္းရန္ ျဖစ္သည္။
DSEZ သည္ ၂ဝ၁၄ ဒုတိယ သုံးလပတ္ မတုိင္မီတြင္ ထိုင္း ႏွင့္ ထားဝယ္ ဆက္မည့္ ႏွစ္လမ္းသြား ကားလမ္း ဆိပ္ကမ္းအေသး ႏွင့္ စက္မႈဇုန္တုိ႔အတြက္ ကန္ထ႐ုိက္လုပ္ငန္းမ်ား တင္ဒါေခၚယူမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ ရသည္။
အစီအစဥ္သစ္အား ထြက္ေပၚလာမည့္ စီမံကိန္း သုံးခုတြင္ အီတာလ်ံ ထုိင္း ကုမၸဏီကလည္း တင္ဒါ ဝင္ၿပဳိင္ႏုိင္ခြင့္ ရွိသည္။ ကန္ထ႐ုိက္တာသည္ ဘတ္ေငြ ၁ဝဝ ဘီလ်ံ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံကာ မိုင္ ၃ဝဝဝဝ က်ယ္ဝန္းေသာ ထားဝယ္ စက္မႈဇုန္ကုိ လုပ္ကုိင္ဖုိ႔ ေလလံဆြဲရန္ ေရွးဦးစြာ Rojana စက္မႈဇုံ ႏွင့္ လက္တြဲ ပူးေပါင္းရမည္ျဖစ္သည္။
ITD သည္ ယခင္ ကန္ထ႐ုိက္စာခ်ဳပ္ေဟာင္းတြင္ စက္မႈဇုံအက်ယ္အဝန္း မုိင္ ၁၂၈,၁၇၁ ကုိ အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ရန္ ဘတ္ေငြ ၂၈၄ ဘီလီယံ လုိအပ္မည္ဟု ခန္႔မွန္းခဲ့ေသာ္လည္း ႀကီးမားလြန္းေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေငြ အခက္အခဲေၾကာင့္ တုိးတက္မႈ မရွိသေလာက္ ေႏွးေကြးကာ အကဲခတ္ေလ့လာသူမ်ား အၾကား သံသယမ်ား ျဖစ္ေပၚလာေစခဲ့သည္။
ITD ဥကၠ႒ ပရင္ခ်ဳိင္း ကာနာ ဆူထရာက ၎၏ ကုမၸဏီထံမွ ကန္ထ႐ုိက္ကုိ DSEZ သုိ႔ လႊဲေျပာင္းေပးျခင္းျဖင့္ စီမံကိန္း ရွင္သန္ႏုိင္မည္ဟုေသာ အခ်က္ႏွင့္ အစုိးရ ပါဝင္ပူးေပါင္းမႈေၾကာင့္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ ယုံၾကည္စိတ္ခ်မႈ ကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္မည္ဟူေသာ အခ်က္တုိ႔ကုိ လက္သင့္ခံခဲ့သည္။
ထုိအေတာအတြင္း ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ၾကားျဖတ္အစုိးရကလည္း ဓာတ္အားေပးစက္႐ုံ ၊ သံမဏိစက္႐ုံ ၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ အစရွိေသာ စီမံကိန္းႀကီးမ်ား ပါဝင္မည့္ ထားဝယ္ စီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္လုပ္ကုိင္ရန္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံကုိ ကမ္းလွမ္းထားသည္။
ထားဝယ္စီမံကိန္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဂ်ပန္တုိ႔ လက္ရွိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနေသာ သီလဝါ စီမံကိန္းထက္ ၄ ဆ ခန္႔ႀကီးေသာ္ျငားလည္း ေရနက္ဆိပ္ကမ္းက ပုိ႔ကုန္ ဦးစားေပးလုပ္ငန္းကုိ စဥ္ဆက္မျပတ္ အရွိန္ျမႇင့္ေပးႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ၿပဳိင္ဆုိင္ႏုိင္စြမ္း ရွိေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးလိမ့္မည္ဟု ထုိင္း ၾကားျဖတ္အစုိးရ ကုန္သြယ္္ေရး ဝန္ႀကီး နီဝါသာမ႐ြန္က ေျပာၾကား သည္။
ဘန္ေကာက္မွ ကားလမ္းျဖင့္ ၃၅၀ ကီလုိမီတာ ေဝးေသာ ထားဝယ္စီမံကိန္းသည္ အေရွ႕အေနာက္ စႀကၤန္လမ္း၏ ေသာ့ခ်က္ အစိတ္အပုိင္း ျဖစ္လာႏုိင္ၿပီး အာဆီယံ၏ ကုန္သြယ္မႈ ဗဟုိခ်က္ျဖစ္လုိေသာ ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ စိတ္ကူးကုိ အေထာက္ အကူ ျပဳလိမ့္မည္ဟု ဆုိပါသည္။