၃၁.၈.၂၀၁၁
ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား
- ေငြေၾကးလဲလွယ္ႏႈန္း သတ္မွတ္ၿပီးပါက တစ္ေဒၚလာလွ်င္ ၉၀၀ ေက်ာ္ရွိရန္သာ ေမွ်ာ္လင့္
- ပို႔ကုန္သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ ၁၀၀ ကားတင္သြင္းရႏိုင္ဖြယ္ရွိ
- MRTV-4 ပညာေရးသင္ခန္းစာ ထုတ္လႊင့္မႈ ရပ္ဆိုင္း
ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား
- ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားလႊတ္မွသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္ျပဳမည္
- ျပည္ပေရာက္ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအား အေရးယူမည္မပာုတ္
သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား
ေဆာင္းပါးက႑
- ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳသင့္မသင့္ အေၾကာင္းအရင္း
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား
ေငြေၾကးလဲလွယ္ႏႈန္း သတ္မွတ္ၿပီးပါက တစ္ေဒၚလာလွ်င္ ၉၀၀ ေက်ာ္ရွိရန္သာ ေမွ်ာ္လင့္
ႏိုင္ငံေတာ္မွ လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေသာ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္မႈ ႏႈန္းထား ပံုေသသတ္မွတ္ရာတြင္ တစ္ေဒၚလာလွ်င္ က်ပ္ ၉၀၀ ေက်ာ္ထားရွိေရး အတြက္သာ ျပည္တြင္းပို႔ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုသို႔ ႏိုင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္ႏႈန္းထားကို တစ္ေဒၚလာ ၉၀၀ ေက်ာ္ထားရွိမွသာ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ား လုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ရာတြင္ ပိုမို တြက္ေျခကိုက္မည္ ျဖစ္ၿပီး ၎ တစ္ေဒၚလာက်ပ္ ၉၀၀ ေက်ာ္ထားရွိေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္မွလည္း လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုသို႔ ႏိုင္ငံအတြင္း ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္ႏႈန္းထား သတ္မွတ္ရာတြင္ ျပည္ပပို႔ကုန္၊ သြင္းကုန္လုပ္ငန္း ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ လုပ္ငန္းရွင္ Exporter Importer မ်ားထိပါးမႈမရွိေစရန္ႏွင့္ စားသံုးသူမ်ားလည္း ထိခိုက္မႈ မရွိႏိုင္ေစရန္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဘက္စံုေထာင့္စံု စိစစ္ညႇိႏိႈင္း၍ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားမွာ Unification of Exchange Rate ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးမည့္ ကိစၥရပ္အား စိတ္ဝင္စားရန္ မလိုအပ္ဘဲ မိမိတို႔ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ အရံုစိုက္ထားရန္သာ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မၾကာေသးမီအခ်ိန္ကာလအတြင္းက ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္မႈႏႈန္းထား က်ဆင္းခဲ့သည့္အတြက္ ျပည္တြင္းပို႔ကုန္လုပ္ငန္း အမ်ားစုမွာ အရွံဳးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ့ၾကရေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုသို႔ ျပည္တြင္းပို႔ကုန္လုပ္ငန္းမ်ား ဆံုးရွံဳး မႈမ်ားျပားခဲ့သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံျခားေငြလဲလွယ္မႈႏႈန္းကို ႏႈန္းေသႏွင့္ ႏႈန္းရွင္ သတ္မွတ္ရန္ ကမၻာ့ေငြေၾကး ရန္ပံုေငြအဖြဲ႕ (IMF) ႏွင့္ ေဆြးေႏြးညႇိႏိႈင္းခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
ႏိုင္ငံအတြင္း ကန္ေဒၚလာႏွင့္ က်ပ္ေငြ လဲလွယ္မႈႏႈန္းထားအား ၉၀၀ ေက်ာ္ႏွင့္ သတ္မွတ္မည္ဆိုပါက ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအားလံုး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လုပ္သာကိုင္သာ ရွိလာႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
Ref: Yangon Times
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ပို႔ကုန္သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ ၁၀၀ ကားတင္သြင္းရႏိုင္ဖြယ္ရွိ
ျပည္တြင္းမွ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ အမ်ားဆံုးလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ လုပ္ငန္းရွင္ ၁၀၀ အားေရြးခ်ယ္၍ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ကားတင္သြင္းခြင့္လိုင္စင္ ခ်ထားေပးႏိုင္ဖြယ္ရွိေၾကာင္း ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္ငန္း ရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၎ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ အမ်ားဆံုးျပဳလုပ္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ အမည္စာရင္းတြင္ အစိုးရအား အခြန္အမ်ားဆံုး ေပးေဆာင္ထားသည့္ သေဘၤာသားမ်ား၏ အမည္စာရင္းမ်ားပါ ေရာေႏွာပါဝင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ အမ်ားဆံုးျပဳလုပ္သည့္ လုပ္ငန္းရွင္ (၁၀၀) ဦးအား ကားတင္သြင္းခြင့္ခ်ထားေပးခဲ့ပါက အခြန္ အမ်ားဆံုးေပးေဆာင္ထားသည့္ ပထမလုပ္ငန္းရွင္ ၂၀ ဦးကို ထပ္မံေရြးခ်ယ္ကာ Show Room ပါ ဖြင့္လွစ္ခြင့္မ်ားကိုပါ ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပင္ပ၌ သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚလ်က္ ရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ၎ႏိုင္ငံ ျပည္တြင္းထုတ္ကားမ်ားကို ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာစြာျဖင့္ ဝယ္ယူစီးနင္း ေနရေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထုတ္လုပ္သည့္ ျပည္တြင္းစက္မႈ ဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကိုမူ ျပည္တြင္းေနႏိုင္ငံသားတို႔မွာ ေစ်းႏႈန္းႀကီးမားစြာျဖင့္ ဝယ္ယူစီးနင္းရလ်က္ရွိေနေသးေၾကာင္း သိရသည္။
ပထမအႀကိမ္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ဒုတိယပံုမွန္အစည္းအေဝးတြင္လည္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္မွ ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္းခြင့္ ပါမစ္ ရရွိထားသည့္ ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ တရားဝင္စုေဆာင္းရရွိထားသည့္ ႏိုင္ငံျခားေငြရွိသူတိုင္းကို ပို႔ကုန္သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ မွတ္ပံုတင္၍ ကုမၸဏီအစုအဖြဲ႕မ်ားကို တည္ေထာင္ကာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထိုသို႕ ျပင္ပ၌ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားထဲမွ လုပ္ငန္းရွင္ ၁၀၀ ဦးအား ေရြးခ်ယ္၍ ျပည္ပမွ ကားတင္သြင္း ခြင့္ျပဳသြားမည္ဆိုသည့္ သတင္းျပင္ပ၌ ထြက္ေပၚေနခဲ့ေသာ္လည္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဌာနမွ အတည္ျပဳ ခ်က္တစ္စံုတစ္ရာ ထုတ္ျပန္ထားျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
Ref: Popular News
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MRTV-4 ပညာေရးသင္ခန္းစာ ထုတ္လႊင့္မႈ ရပ္ဆိုင္း
ဇူလိုင္ လဆန္းပိုင္းအတြင္းမွ စတင္၍ MRTV-4 မွ ထုတ္လႊင့္ေပးလ်က္ရွိေသာ အေျခခံပညာအထက္တန္း တကၠသိုလ္ဝင္တန္း သင္ခန္းစာ ထုတ္လႊင့္ေနမႈ အစီအစဥ္မ်ားကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
MRTV-4 မွ ထုတ္လႊင့္ေနေသာ ပညာေရးသင္ခန္းစာ ပို႔ခ်မႈအစီအစဥ္မ်ားသည္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ပို႔ခ်ရန္ သတ္မွတ္ထားသည့္ သင္ခန္းစာမ်ား မပာုတ္ဘဲ နာမည္ႀကီး က်ဳရွင္ဆရာမ်ား၏ အာေဘာ္ သင္ခန္းစာမ်ားသာ ျဖစ္သည့္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ ရပ္ဆိုင္းလိုက္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန က တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျပည္သူမ်ားထံသို႔ ရသစံု ပို႔လႊတ္လ်က္ရွိေသာ ရုပ္ျမင္သံၾကားဌာနမ်ား အေနႏွင့္လည္း ပညာေရးအစီအစဥ္မ်ားကို ထုတ္လႊင့္လုိပါက ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းထားသည့္ သင္ခန္းစာမ်ားကိုသာ ပို႔ခ်ေပးသင့္ေၾကာင္း ၎ ကဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထိုသို႔ ရုပ္ျမင္သံၾကားအစီအစဥ္မ်ားတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ပညာေရး ဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ိဳးပါ ရွိလာခဲ့သည့္အတြက္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန တို႔ႏွစ္ခုမွ ပူးေပါင္း၍ ျပန္လည္ညႇိႏိႈင္းသတ္မွတ္၍ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခု MRTV-4 မွ ပညာေရးက႑အျဖစ္ နာမည္ႀကီးက်ဳရွင္ဆရာမ်ား၏ အာေဘာ္ျဖင့္ အေျခခံပညာအထက္တန္း တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ သင္ခန္းစာပို႔ခ်ေနမႈမ်ားမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အလြန္အက်ိဳးရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ ေက်ာင္း၌ သင္ၾကားသည့္ပံုစံမွာ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းအတိုင္း သြားသည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ စိတ္ပါဝင္စားမႈမွာ နည္းပါးၿပီး အေတြ႕အႀကံဳ ရင့္က်က္သည့္ နာမည္ႀကီး က်ဳရွင္ဆရာႀကီးမ်ား၏ သင္ခန္းစာမ်ားအေပၚ ခ်ဥ္းကပ္ပံုမွာ ေကာင္းမြန္လွသည့္အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ား အထူးစိတ္ပါဝင္စားခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။
MRTV-4 ပညာေရးသင္ခန္းစာ ထုတ္လႊင့္မႈအစီအစဥ္အား ဇူလိုင္လ ၄ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ထုတ္လႊင့္ခဲ့ၿပီး ဇူ လိုင္လ ၆ ရက္ေန႔ထိတိုင္ ဘာသာရပ္ ၃ မ်ိဳးကို ထုတ္လႊင့္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ဇူလိုင္လ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ဓာတုေဗဒဘာသာရပ္အား ထုတ္လႊင့္ရန္ ေၾကညာထားသည့္ ရက္မွ စတင္၍ MRTV-4 မွ ပညာေရးသင္ခန္းစာ ထုတ္လႊင့္မႈအစီအစဥ္အား ရပ္ဆိုင္း လိုက္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
Ref: ျပည္သူ႕ေခတ္၊ Popular News
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား
ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားလႊတ္မွသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာက အသိအမွတ္ျပဳမည္
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ႏိုင္ငံေရးမႈျဖင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသည့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားအား အစိုးရမွ လြတ္ေျမာက္ခြင့္ျပဳမွသာ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝန္းမွ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳမွာျဖစ္ေၾကာင္း ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ (လက္ရွိလုပ္ကိုင္ဆဲ) ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္ အေရြးခ်ယ္ခံရသူ မစၥတာ ဘန္ကီမြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ေပၚေပါက္လာသည့္ အစိုးရသစ္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ ေတြ႕ဆံုစကားေျပာမႈအေပၚ ဝမ္းေျမာက္ေၾကာင္း ဘန္ကီမြန္းက ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
ထိုသို႔ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမွတစ္ဆင့္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ အားလံုးပါဝင္လုပ္ေဆာင္ၾကရန္ တိုက္တြန္းထားၿပီး ေျပာင္းလဲ လာသည့္ အေျပာင္းအလဲႏွင့္ အခြင့္အေရးကို ျပည္သူမ်ား အမိအရဆုပ္ကိုင္ၾကရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း မစၥတာဘန္ကီမြန္း၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအား ကုလသမဂၢမွ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေတြ႕ႀကံဳခဲ့ရၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္ထိတိုင္ ရင္ဆိုင္ေနရဆဲျဖစ္သည့္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား၊ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ေက်ာ္လႊားသြား ႏိုင္ရန္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႕က ေမွ်ာ္လင့္မိေၾကာင္း အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဘန္ကီမြန္းက ေျပာ ၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ႏိုင္ရန္ဆိုသည္မွာ အစိုးရႏွင့္ ျပည္သူမ်ားအၾကား မည္မွ် ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ လိုသည္ပာူသည့္ စိတ္အေပၚ၌ မူတည္ၿပီး ရရွိလာသည့္ အခြင့္အေရးကို အမိအရ အသံုးခ်တက္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း သိရ သည္။
Ref: ျပည္သူ႔ေခတ္
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ျပည္ပေရာက္ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအား အေရးယူမည္မပာုတ္
ျပင္ပႏိုင္ငံမ်ား၌ ႏိုင္ငံေရးခိုလႈံခြင့္ေတာင္းခံ၍ သြားေရာက္ေနထိုင္ၾကေသာ ေနထိုင္ၾကေသာ ျပည္ပေရာက္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအား အမိျမန္မာ ႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လာမည္ဆိုပါက လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အၾကံေပးအဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထိုသို႔ ျပည္ပႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိသြားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရးျပစ္မႈမ်ိဳးကဲ့သို႔မပာုတ္ဘဲ ျပည္သူမ်ား ထိခိုက္နစ္နာေစသည့္ ခိုးမႈ၊ လုယက္မႈ၊ လူသတ္မႈ ကဲ့သို႔ေသာ ျပစ္မႈမ်ိဳးက်ဳးလြန္သြားသူ ျဖစ္ပါက အမိျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လာခ်ိန္တြင္ တည္ဆဲဥပေဒအရ အေရးယူသြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ တိုက္ပြဲမ်ားတြင္ အျခားတစ္ဘက္မွေန၍ ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္ေပးခဲ့ရသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား မ်ားကိုလည္း မိခင္ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လာစဥ္ အေရးယူမည္မပာုတ္ဘဲ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ႏွင့္ တိုက္ပြဲတစ္ခု၊ ပဋိပကၡအသြင္ျဖစ္ပြားသည့္ လက္နက္ကိုင္ ေနစဥ္အခ်ိန္အတြင္း တိုင္းရင္းသားညီအကိုေမာင္ႏွမမ်ားကို လက္နက္အားကိုးျဖင့္ အႏိုင္က်င့္ခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားကိုသာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ အႀကံေပး အဖြဲ႕မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ျပန္ေတာ္ျပန္လာႏိုင္ေရးအတြက္ တိက်သည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ(သို႔) အမိန္႔ေၾကျငာစာမ်ား ထြက္ရွိလာႏိုင္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္၌ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ မိန္႔ခြန္းတြင္ ေျပာၾကားသြားခဲ့သည့္ ျပည္ပေရာက္ႏိုင္ငံသားမ်ား မိခင္ႏိုင္ငံျပန္လာေရး ကိစၥရပ္အား သက္ဆိုင္ရာမွ မူအရသာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ေၾကာင္း သိရသည္။
Ref: Yangon Times
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား
“လက္ရွိျဖစ္ေနတာက ကုန္ပစၥည္းသည္ အရည္အေသြးမမီလို႔။ မေကာင္းလို႔ မေရာင္းႏုိင္တာမဟုတ္ဘဲ။ ေစ်းခ်င္းယွဥ္လုိက္တဲ့အခါမွာ သြင္းကုန္က အရမ္းသက္သာေနလို႔ သူ႔ေလာက္ႀကီး ေစ်းမေလွ်ာ့ႏုိင္တဲ့အတြက္ မေရာင္းရတာေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူတို႔ေစ်းနဲ႔လုိက္ညွိၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္း ထုတ္ကုန္ေတြက လုိက္ေရာင္းဖို႔ ဆိုတာမျဖစ္ဘူး။ Production Cost ေတြကလည္း ေစ်းႀကီးတဲ့အျပင္ အျခား Cost ေတြလည္းရွိေသးတယ္။ ဘယ္လိုဆက္ ၿပီးရပ္တည္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ခက္ သြားၿပီ”
စက္တင္ဘာ ၁ ထုတ္ 7DAY NEWS အတြဲ (၁၀) အမွတ္ (၂၄) တြင္ပါသည့္ “သြင္းကုန္မ်ားႏွင့္ ေစ်းမယွဥ္ႏုိင္ေတာ့သျဖင့္ ျပည္တြင္း စားေသာက္ကုန္ လုပ္ငန္းမ်ား အခက္ေတြ႕လာ” သတင္းမွ စားေသာက္ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦး ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
“ျပည္ပမွာ တင္သြင္းသည့္ ကုန္ေခ်ာပစၥည္းႏွင့္ ကုန္ၾကမ္းတင္သြင္းၿပီး ျပည္တြင္း၌ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်သည့္ ကုန္ေခ်ာ ပစၥည္းတို႔၏ ေရာင္းေစ်းႏႈန္းသည္ ေစ်းကြက္တြက္ မယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္သျဖင့္ အမ်ားစုသည္ ကုန္ေခ်ာတင္ သြင္းမႈကိုသာ နည္းလမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ႀကိဳးစားလ်က္ရွိေၾကာင္း ေတြ႔ႏုိင္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကုန္ၾကမ္းတင္သြင္းသူမ်ား အတြက္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ႏွင့္သက္သာခြင့္ စဥ္းစားေပးသင့္သည္”
စက္တင္ဘာ ၁ ထုတ္ 7DAY NEWS အတြဲ (၁၀) အမွတ္ (၂၄) တြင္ပါသည့္ “ကုန္ၾကမ္းတင္သြင္းသူမ်ား အခြန္ကင္း လြတ္ခြင့္ႏွင့္ သက္သာခြင့္ ေပးသင့္ေၾကာင္း ဦးစိန္းသိန္းေျပာၾကား” သတင္းမွ စက္မႈလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးစိိုးသိန္းက ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပေသာ အမ်ိဳးသားအဆင့္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲတြင္ “စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ စီးပြားေရးမူဝါဒ” ေခါင္းစဥ္ စာတမ္း ဖတ္ၾကားမႈအေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ေမး- ဒါဆိုဆရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံ လက္ရွိပံုစံအတိုင္းကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဦးတည္ ၿပီးေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္ႏွစ္အပိုင္းအျခားေလာက္မွာ တိုင္းျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာႏိုင္မယ္လို႔ ဆရာ ယူဆပါသလဲ။
ေျဖ- ဒီပံုစံအတိုင္းသြားရင္ တုိငး္ျပည္တကယ္ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္လာတာမွန္ေပမယ့္ ဘယ္ႏွစ္အပိုင္းအျခားေလာက္ ျဖစ္မလဲ ဆိုတာကေတာ့ ေျပာရခက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ တုိင္းျပည္ရဲ႕ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ပါ။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ပညာေရးစနစ္မွာ အားနည္းခ်က္ေတြကရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာက လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ကေန ဒီဘက္ေခတ္ကို ေျပာင္းလာၿပီး ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ လုပ္တယ္ဆိုေသာ္လည္း လုပ္ဖို႔ေတြအမ်ားႀကီး က်န္ေသးတယ္။ ဒါေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြလုပ္ၿပီး တုိင္းျပည္ရဲ႕ လုိအပ္တဲ့ လူ႔စြမ္းအားအရင္း အျမစ္ကို နံပါတ္ (၁) ထုတ္ႏုိင္ရမယ္။ ဒါက အဲဒီ့ အေျခအေနမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မရွိေသးဘူး။ ေနာက္စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြကို ေသခ်ာအလုပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ရမယ္။ ေနာက္ Transparency ျဖစ္ရမယ္ဆိုတာေတြက ေျပာရလြယ္တယ္။ လုပ္ရခက္တယ္။ လူကိုက အ႐ုိးကစြဲေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ျဖစ္ေနတာဘလဲဆိုေတာ့ Business Culture ေျပာင္းရမယ္။ ေနာက္အစုိးရနဲ႔ စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ ဆက္ဆံေရး Culture ကိုလဲ ေျပာင္းရမယ္။ ေျပာင္းရမယ္ဆိုတဲ့အခါမွာ လူေတြက ပါးစပ္ကေန လုပ္မယ္ လုပ္မယ္ ေျပာေနေပမယ့္ မလုပ္ၾကဘူး။ ဒီ Culture ႀကီးကို ေျပာင္းသြားဖို႔ဆိုတာ အခ်ိန္ယူရမယ္။ အဲဒါကလဲ အားလံုးဝိုင္းၿပီးႀကိဳးစားမွ။ တစ္ခါလာလဲ Culture အေၾကာင္းျပ၊ တစ္ခါလာလဲ Culture အေၾကာင္းျပဆိုရင္ေတာ့ ဘယ္မွေရာက္မွာမဟုတ္ဘူး။ တုိင္းျပည္က ဒီထဲမွာပဲ သံသရာ လည္ေနမွာပဲေနာ္။
စက္တင္ဘာ ၁ ထုတ္ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ အတြဲ (၇) အမွတ္ (၃၃) တြင္ပါသည့္ သုေတသနႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပညာရွင္ ေဒါက္တာ ေက်ာ္ရင္လိႈင္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ေမး- ဒါဆိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕ကို ဘယ္လိုစနစ္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္သြားမလဲဆိုတာ သိပါရေစ။
ေျဖ- ဒါကေရြးမွာပဲ။ ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ျပန္ေရြးရမွာပဲ။ ဘယ္သူလုပ္တယ္ မလုပ္ဘူးဆိုတာတို႔သိတယ္။ ဘယ္သူက “ကႀကီးကေနအအထိ” လုပ္တယ္။ ဘယ္သူက “ကႀကီးကေနအထိမလုပ္ဘူးဆိုတာ အကုန္သိတယ္။ ျပန္ဖြဲ႕ရမွာပဲ။ နာေရးကူညီမႈအသင္းကို ရာသက္ပန္လည္း မလုပ္ပါဘူး။ လႊဲေပးမယ္။ လႊဲေပးမယ္ဆိုတာက အခ်ိန္ကေျပာ လို႔မရေသးဘူး။ ေရြးေနၿပီ ၾကည့္ေနၿပီဒါကတစ္ေန႔ျဖစ္မွာပဲ ရာသက္ပန္လုပ္မွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ “မသာဥကၠ႒ တစ္သက္လံုး မလုပ္ဘူး”
စက္တင္ဘာ ၁ ထုတ္ Envoy အတြဲ (၂) အမွတ္ (၁၉) တြင္ပါသည့္ ဦးေက်ာ္သူ (နာေရးကူညီမႈအသင္း ဥကၠ႒)ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
ေဆာင္းပါးက႑
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ျပဳသင့္မသင့္ အေၾကာင္းအရင္း
“အလိုေလး ကားေတြက အေတာ္ေဟာင္းေနၿပီပဲ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ ဒီလိုကားေတြရွိတာ အံၾသစရာပဲ” ဟု မွတ္ခ်က္ေပးသူမ်ား ဥေရာပ တိုက္သားတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ က်ပ္တည္းစြာ သြားလာေနၾကေသာ တကၠစီယာဥ္မ်ားကို ၾကည့္၍ ၎က မွတ္ခ်က္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။
ယေန႔ကမာၻ႕ေစ်းကြက္စီးပြားေရးအရ ပစၥည္းအသစ္ေတြ စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း အေဟာင္းျဖစ္သြားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဒီႏိုင္ငံမွာ သံုးစဲြေနရသည့္ ကားေတြက အေဟာင္းသံသရာမွ မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသး။ သို႔ေသာ္ ထိုကားစုတ္တစ္စီး၏ တန္ဖိုးသည္ ယေန႔ေခတ္ေပၚ ကားတစ္စီး၏ တန္ဖိုးႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္းရိွေနသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား လြန္စြာခ်မ္းသာၾကသည္။ ကားအသစ္၊ မိုဒယ္လ္္္အသစ္တစ္စီးဖိုးေငြ အကုန္ခံ၍ ကားအိုကားစုတ္တစ္စင္းကို အဆမတန္ေပး၍ စီးနင္း ေနၾက ျခင္းျဖစ္သည္။
“ဒီကားေလးေတြက ေဒၚလာႏွစ္ေထာင္ေလာက္ တန္တာဗ်ာ၊ တိုယိုတာ ဆလြန္းေလးေတြေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ မိုဒယ္လ္ေတြက 88 နဲ႔ 90 က မတက္ႏိုင္ဘူး၊ 2003 ေလာက္ေတာင္မွ ေဒၚလာသံုးေလးေထာင္ဆိုရေနၿပီ၊ အခု ျမန္မာေငြ နဲ႔တြက္ရင္ သံုးဆယ့္ငါးသိန္းေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ ဒီမွာက ႏွစ္ရာေက်ာ္ေနတယ္၊ လို္က္ထရပ္ေတြလဲ ဒီလိုပဲ စက္မႈဇုန္ေတြကို အားေပးေနရတဲ့အတြက္ ဂ်ပန္ကားေလာက္ မေကာင္းတဲ့ ဇုန္ထုတ္ကားကို ဂ်ပန္ကားထက္ ေစ်းႀကီးေပးစီးေနရတယ္ဗ်ာ” ဟု ဆိုသူမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နာမည္ႀကီး စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးတစ္ဦး ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေတာ္မွ ဇိမ္ခံပစၥည္းမ်ားကို အခြန္ ၂၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေကာက္ခံသည္ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးက ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ရွင္းလင္းသြားခဲ့သည္။ ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ေဒၚလာႏွစ္ေထာင္တန္ မိုဒယ္2000 ရွိ တိုယိုတာစလြန္းတစ္စီးသည္ အခြန္ ၂၀၀ရာခိုင္ႏႈန္း ေဆာင္ရေစဦးေတာ့ ေဒၚလာေျခာက္ေထာင္ ျမန္မာေငြ ေလးဆယ့္ငါးသိန္းထက္မပိုေပ။ သို႔ေသာ္ ေပါက္ေစ်းမွာ သိန္းႏွစ္ရာေက်ာ္ သံုးရာနီးပါး ရွိေနသည္။ မည္သည့္ေနရာတြင္ လဲြမွားေနသနည္းဟူေသာ ေမးခြန္းကိုရွာလွ်င္ ကာတင္သြင္းခြင့္ ပါစမစ္ဟူသည့္ အေျဖကိုေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ကမာၻ႕မည္ သည့္ႏိုင္ငံမွာမွ မရွိေသာ ထိုကားတင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္သာ ေတြ႕ရသည္။ ယခင္ စစ္အစိုးရေဟာင္း လက္ထက္က ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ ႏိုင္ငံျခားေငြနည္းေန၍ က်န္းမာေရး၊ တည္ေဆာက္ေရး ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းေနရသျဖင့္ ကားတင္သြင္းခြင့္ကို ကန္႔သတ္ထားရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျပခ်က္ေပးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ထိုပါမစ္မ်ားကား ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား လက္ထဲတြင္သာရွိသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၏ သားသမီးမ်ား ကားတင္သြင္း ခြင့္ပါမစ္ကို ကိုင္၍ ကားအသစ္ ဝယ္စီးသည္။ မစီးလိုေတာ့လွ်င္ အရပ္သားလက္ထဲသို႔ ေစ်းႀကီးႀကီး ျဖင့္ေရာင္းခ်လိုက္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ဆိုလွ်င္ ကားေတြ မ်ားလြန္း၍ ကား ပါမစ္ သက္သက္ခ်ည္း ေရာင္းစားၾကသည္။ ထိုသို႔ျဖင့္ ကားပါမစ္ဖိုးမွာ ကားသံုးေလးစီးစာ ရွိသြားေတာ့သည္။ ထုိ႔ ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ ကားေကာင္းရွားသည္။ ေစ်းႀကီးသည္။ သာမန္လူလတ္တန္းစားတစ္ရပ္ပင္ စီးနင္းႏိုင္ရမည့္ ကိစၥတစ္ရပ္ကို ထိုပါမစ္ျပႆနာက ပိတ္ဆို႔ထားသည္။
“ကားေတြ တင္သြင္းခြင့္ေပးလိုက္ရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ ယာဥ္ေၾကာေတြ က်ပ္ကုန္မွာေပါ့၊ ၿပီးေတာ့ စက္မႈဇုန္ေတြ နစ္ နာမယ္၊ အဲ့ဒီ စက္မႈဇုန္ေတြက အလုပ္သမားေတြ ဒုကၡေရာက္ကုန္မယ္” ဟု လူငယ္တစ္ဦးက ေစာဒကတက္သည္။ အမ်ိဳး သားအက်ိဳးစီးပြားကာကြယ္ေရး ဆုိသည့္ စကားလံုးႀကီးႏွင့္ ကိုင္စဲြ အေၾကာင္းျပသည္။
အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြား ကာကြယ္ေနရျခင္းေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ားမွာ တစ္က်ပ္တန္ကို တစ္ရာေပး၍ သံုးစဲြေနရျခင္းမွာ လံုးဝ ဆီေလ်ာ္ျခင္းမရွိသည့္ ျပႆနာျဖစ္သည္။ ျပည္သူ႕ေရးရာမူဝါဒဆိုသည္မွာ ေဘးထြက္သက္ေရာက္မႈ တစ္ခုမဟုတ္၊ တစ္ခုရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ျပည္သူအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး အနည္းဆုံးျဖစ္ေစမည့္ မူဝါဒကို ခ်မွတ္ရျခင္းျဖစ္ရာ ကားစီးဖို႔အတြက္ မတန္မရာႀကီး အခြန္ေဆာင္ေနရျခင္းက လံုးဝအဓိပၸါယ္မရွိလွေပ။ ထိုဇုန္ထုတ္ကား မ်ားသည္ကား ဂ်ပန္ကားကိုပင္ အၿမီးျဖတ္ေခါင္းျဖတ္၊ ဂ်ပန္အင္ဂ်င္ကိုပင္ အသံုးျပဳထားရျခင္း မဟုတ္ပါလား။ ကိုယ္တိုင္ထုတ္ႏိုင္ေစဦး၊ ဂ်ပန္ကား ေလာက္ေတာ့ မေကာင္းေပ။ ဂ်ပန္လိုက္ထရပ္ တစ္စင္း ေဒၚလာ သံုးေထာင္၊ အခြန္ႏွင့္ ေဒၚလာကိုးေထာင္၊ သိန္းကိုးဆယ္ဟု မ်ားမ်ားစားစား ပိုတြက္လိုက္လွ်င္ပင္ ျမန္မာလိုက္ထရပ္ ခေနာ္နီခေနာ္နဲ႔မွာ သိန္းတစ္ရာ့ ငါးဆယ္အထက္တြင္ ရွိေနရာ အဆိုေတာ္မ်ိဳးႀကီး၏ စာသားႏွင့္ ဆိုရပါမူ တစ္ခုခုေတာ့မွားေနၿပီဟူ၍သာ။ အမွန္တကယ္လည္း ကားမထုတ္ႏိုင္၊ ဟိုျဖတ္ဒီဆက္ကို စက္မႈဖံြ႕ၿဖိဳးေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးျဖစ္ရမည္ဟု မိမိကိုယ္ကို မိမိ ျပန္လိမ္ေနျခင္းမွာ ရွက္ဖြယ္လိလိ ျဖစ္သည္။ ရိုင္းစိုင္းစြာ သံုးရလွ်င္ ဖင္မႏိုင္ဘဲ ပဲႀကီးဟင္း မစားသင့္။ မိမိတြင္ရွိသည့္ အရင္းအႏွီးကို ၾကည့္သင့္သည္။ စက္မႈ နည္းပညာအရင္းအႏွီး မိမိတြင္ မရွိေသး၊ ထို႔ေၾကာင့္ အရင္းအႏွီးႏွင့္ အတတ္ပညာမ်ား ဖိတ္ေခၚရမည္ဟူေသာ စီးပြားေရး ဦးတည္ခ်က္ေလးရပ္မွ တစ္ရပ္သည္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံက သတ္မွတ္ထားေသာ ေျမယာ၊ လုပ္အား၊ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ အခြန္မ်ားထက္ အစိုးရထိပ္တန္းအရာရွိႀကီးမ်ားကို လာဘ္ထိုးရ သျဖင့္ အပိုကုန္က် စားရိတ္မ်ားသြားၿပီး တရုတ္ႏွင့္ ဖက္စပ္ လုပ္သည့္ကားမ်ားသည္ပင္ ဂ်ပန္ကားထက္ ေစ်းႀကီးေသးသည္။ ေစ်းတူလွ်င္ပင္ ဂ်ပန္ကားသာ ဝယ္စီးၾကမည္ မဟုတ္ ပါလား။ ဒီတစ္ခ်က္လဲ လဲြျပန္ၿပီ။
လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္က အာဆီယံ လမ္းမႀကီးမ်ား ဥပေဒအရ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ဝွမ္းရွိ လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ သြားလာကူးသန္းေနၾကေသာ ကုန္တင္ယာဥ္ ႀကီးမ်ားကို တန္ပိုတင္ပါက ဖမ္းဆီးအေရးယူသည္။ အက်ိဳးဆက္မွာ သယ္ယူပို႔ေဆာင္စားရိတ္ တိုးျမႇင့္လာျခင္းေၾကာင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ႀကီးျမင့္သြားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နားလည္မႈယူ၍ တန္ပိုတင္ခြင့္ကို ခြင့္ျပဳေပးရသည္။ တန္ပိုတင္သျဖင့္ လမ္းေတြပ်က္စီးသည္ဟု အေၾကာင္းျပသည္။ ခင္းသည့္လမ္းကိုက တန္၆၀ဟု ဆိုေသာ္လည္း ျခစားမႈေတြေၾကာင့္ တန္၄၀ပင္မခံႏိုင္၊ ဒီၾကားထဲ တန္ပိုကိစၥကို လမ္းေၾကးေကာက္ခံသည့္ဂိတ္မွ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ကားသမားမ်ား အၾကား နားလည္မႈယူ၍ တန္ပိုတင္ခ်င္သလို တင္ေသာေၾကာင့္ လမ္းေတြပ်က္စီးရသည္။ လမ္းေတြပ်က္ေတာ့ လမ္းျပင္ခ အခြန္ပိုေကာက္၊ အခြန္ပိုေကာက္ေတာ့ သယ္ယူစရိတ္တက္၊ ကုန္ေစ်းနႈန္းတက္ ဂ်ာေအး သူ႕အေမရိုက္၊ လံုးခ်ာလည္ လိုက္ေနေတာ့သည္။ အဓိက ဘာေၾကာင့္ တန္ပို တင္ရသနည္း။“ ဘယ္သူက တန္ပိုတင္ခ်င္မွာတံုးဗ်၊ အႏၱရာယ္လည္းမ်ား၊ ကားလဲနာတယ္၊ မတတ္သာလို႔ ကိုက္ေအာင္ တင္ၾကရတာေပါ့’’ ဟု ကားအံုနာတစ္ဦးက ဆိုသည္။ သူေျပာသလိုပင္ ကားေစ်းေတြက အထက္ပါ ျပႆနာေတြႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရၿပီး ကုန္တင္ယာဥ္ အလံုအေလာက္ မရွိသည့္ ျပႆနာကို ရင္ဆိုင္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးေတြလဲ တင္သြင္းမွ မရၾကရွာသည္ကိုး။
အထက္ပါ ျပႆနာမ်ားသည္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မလံုေလာက္မႈေၾကာင့္ သယ္ယူစရိတ္ျမင့္ၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ႀကီး ျမင့္ေနရျခင္းဟု ရိုးရွင္းစြာ သေဘာေပါက္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္သာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳလွ်င္ လက္ရွိ ရင္ဆိုင္ေနရေသာ ေဒၚလာေစ်းက်ဆင္းမႈကို ကုစားႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ထင္သည္။ အၿပိဳင္အဆိုင္ တင္သြင္းၾကလွ်င္ ေဒၚလာေစ်းလည္းတက္၊ ျပည္သူေတြလဲ ေစ်းသက္သက္သာသာႏွင့္ ကားစီးႏိုင္ၾကမည္။ သိန္းတစ္ေထာင္တန္ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးကို သိန္းငါးရာႏွင့္ ရၾကလွ်င္ သယ္ယူစရိတ္ တစ္ဝက္ေလာက္ ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ေပ လိမ့္မည္။ မလိုအပ္ေသာ ကားအေဟာင္းမ်ားကို ကား သခ်ၤဳိင္းပို႔ရေလာက္ေအာင္ ႏိုင္ငံက မခ်မ္းသာေသး၍ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈနည္းေသးေသာ နယ္မ်ားသို႔ နယ္ႏွင္ဒဏ္ ေပးလိုက္ႏိုင္ပါေသးသည္။ လမ္းမရွိလွ်င္ လမ္းေဖာက္ေသာ ကုမၸဏီမ်ား ေပၚလာပါလိမ့္မည္၊ ထိုေဒသမွ လူေတြလည္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ရလာဦးမည္။ ယခုကဲ့သို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳလိုက္သည့္ ကိစၥတစ္ရပ္တည္းႏွင့္ပင္ တိုင္းျပည္တြင္ ႀကံဳေတြ႕ေနရေသာ ကုန္ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈ၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲမႈ၊ အပိုကုန္က်စရိတ္ျမင့္မားမႈ၊ အလုပ္ လက္မဲ့မ်ား ျပားမႈ၊ ဆင္းရဲမဲြေတမႈ၊ ေဒသဖံြ႕ၿဖိဳးေရး ေနာက္က်မႈ စသည့္ျပႆနာေတြ အေတာ္အသင့္ ေျပလည္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုမွ် လြယ္ကူေနသည့္ ကိစၥရပ္တစ္ခုကို ပ်က္ျပယ္ေစေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားရွိေနပါလွ်င္ ထုိအေၾကာင္း တရားမ်ားသည္ ႀကိဳးနီစနစ္မ်ားႏွင့္ ျခစားမႈမ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××