yangonchronicle2011 Op-Ed |
၁၀.၁.၂၀၁၂
ေဆာင္းပါးက႑
- တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ၊ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ ဒီမုိကေရစီခိုင္မာေရး
*****************************************
ေဆာင္းပါးက႑
တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ၊ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ ဒီမုိကေရစီခိုင္မာေရး
စာေရးသူတို႔ Yangon Chronicle မွ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ျဖတ္သန္းႏုိင္ရန္ ေစတနာေရွ႕ထား ေရးသားလာသည္မွာ တစ္ႏွစ္ပင္ ေက်ာ္လြန္သြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ လက္ရွိ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းေရးမွာ ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေညာင္းေညာင္းႏွင့္ အားလံုး ပါဝင္ႏုိင္သည့္ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္ေအာင္ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားအၾကား ညႇိႏိႈင္းအေျဖရွာႏုိင္ခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕၏ ႏုိင္ငံေရးေစတနာကို စာေရးသူ အထူးပင္ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဓိက ႏုိင္ငံေရး အသြင္ကူးေျပာင္းမႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေသာ္ျငားလည္း ျမန္မာျပည္သူမ်ားစနစ္ အသက္ဝင္ေရးအတြက္ေတာ့ တိုက္တြန္း ႏိႈးေဆာ္ရမည့္ ကိစၥမ်ားစြာက်န္ရွိေနပါေသးသည္။ တနည္းဆိုရလွ်င္ ဒီမိုကေရစီ၏ အႏွစ္သာရ ျဖစ္ေသာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသံုးရပ္ ခြဲျခားက်င့္သံုးမႈ ပီျပင္ေစေရး အတြက္ စာေရးသူတို႔လို ႏုိင္ငံသားမ်ားမ်ားစြာ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ရဦးမည္ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေရးတြင္ အားလံုးပါဝင္ႏုိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္အၿပီး ျပည္သူမ်ားမွာ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ျပည့္ဝလာၿပီျဖစ္ရာေနာက္ထပ္ အေရးႀကီးသည့္ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေသာ စီးပြားေရးတိုးတက္မႈကို အထူးလိုလားေစာင့္ေမွ်ာ္လ်က္ရွိပါသည္။ ထို႔အျပင္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ခိုင္မာအားေကာင္းေရးသည့္ မ်ားစြာဆက္စပ္မႈရွိသည့္အရာ ျဖစ္သည္။ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မွ ဒီမိုကေရစီ ခုိင္မာအားေကာင္းမည္ဟု ကံေသကံမေျပာဆို မရႏုိင္ေစကာမူ ရင့္က်က္သည့္ ဒီမုိကေရစီက်င့္သံုးမႈရွိသည့္ ႏုိင္ငံတိုင္းတြင္ေတာ့ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈရွိသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည္။ တနည္းဆိုရလွ်င္ ဒီမိုကေရစီခုိင္မာ အားေကာင္းေရးဆိုသည္မွာ ျပည္သူမ်ားၾကားတြင္ ဒီမိုကရက္တစ္အေလ့အထမ်ား ထံုကူးေျပာင္းလဲၿပီးေတာ့မွ ျဖစ္ေပၚလာလ်က္ရွိျခင္းေၾကာင့္ ယင္းကို စိတ္ရွည္စြာ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ယူရမည္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ မရွိသည့္ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ေတာ့ ဒီမိုကရက္တစ္ အေလ့ အထမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္းမရွိဘဲ လူမႈစီးပြားေရးအက်ပ္အတည္းမ်ားႏွင့္ အာဏာပိုင္စနစ္သို႔ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ လွည့္သြားသည္မ်ိဳးလည္း ရွိပါသည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈမွာ ဒီမိုကေရစီ ခုိင္မာရင့္က်က္ေရး အတြက္ ေထာက္ကူ အားေပးမႈမ်ားရွိသည္ဟုဆုိ၍ရႏုိင္ပါသည္။
ထိုေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ရရွိထားေသာ အမ်ိဳးသားညီညြတ္မႈကို ေရရွည္ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္ရန္ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈကို အေလးထားအာ႐ုံစိုက္ရမည့္ ကိစၥပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အသစ္ျဖစ္ထြန္းလာေတာ့မည့္ ကုန္ထုတ္ဆက္ဆံေရးတြင္ ႏုိင္ငံသားအားလုံုး တန္းတူညီတူ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္မည္ဟု စာေရးသူ မ်ားစြာေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။ ယခင္ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွာသည့္ Rent- seeking စီးပြားေရးမွာ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈ ႀကီးမားၿပီး ႏုိင္ငံသားမ်ားအားလံုးကို ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝမႈဆီသို႔ ေဆာင္ၾကဥ္းသြားႏုိင္ျခင္း မရွိသည့္အျဖစ္မွာ သင္ခန္းစာယူစရာပင္ ျဖစ္သည္။ အျခား စက္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးသည့္ OECD ႏုိင္ငံမ်ားနည္းတူ စီးပြားေရးအကြက္အကြင္းခ်ေပးရာ၌ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ပါဝင္ႏုိင္မႈရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈရွိေအာင္ Rent Free အေနအထား ထားရွိရန္ ခက္ခဲႏုိင္ပါသည္။ တနည္းဆိုရလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးမူမွာ ယခင္ တပ္မေတာ္အစိုးရ၏ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ အားနည္းျခင္းေၾကာင့္ စီးပြားေရး အေန အထားမွာ ဆိုးရြားစြာ ပံုစံပ်က္ခဲ့ရသည္။ တားျမစ္ထားေသာ တရားမဝင္ေရာင္းခ်သည့္ ကုန္စည္မ်ားေၾကာင့္ ယင္းျဖင့္ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝလာ သူမ်ားမွာ Rent Free အေနအထားတြင္ စီးပြားေရး အကြက္အကြင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္သြားမည့္သေဘာမ်ိဳးအျပည့္ရွိေနလ်က္ရွိသည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရးအေျပာင္းအလဲမ်ားကို လိုလားေသာ နားလည္တတ္ကၽြမ္းမႈရွိသည့္ ႏုိင္ငံသားမ်ားကိုသာ ေရြးခ်ယ္၍ economic rent ေပးအပ္သည့္ မူဝါဒေကာင္းမ်ားခ်မွတ္သင့္ပါသည္။
ထိုသို႔ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရ၏ အဓိကလုပ္ေဆာင္ရမည့္ အေရးအရာပင္ ျဖစ္သည္။ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈရွိမွသာ ပုဂၢလိက ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ကို အေလးထားႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ ပုဂၢလိကပိုင္ဆုိင္ခြင့္ဆိုသည္မွာ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရး ပါဝင္ပတ္သက္ ေနသည့္ ႏုိင္ငံသားတိုင္း၏ မက္လံုးျဖစ္သည္။ ယင္းမက္လံုးေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ယခင္ထက္ အလုပ္မ်ားကိုပိုမိုလုပ္ကိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီးစြန္႔ဦးတီတြင္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား ထြန္းကားလာႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အမွန္စင္စစ္ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈဆိုသည္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႀကီးေျပာသည့္ ေကာင္းမြန္သည့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး (Good governance) ပင္ျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပ႒ာန္းလိုက္သည့္ ဥပေဒကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ ျပ႒ာန္းလုိက္သည့္ ဥပေဒအတိုင္း က်င့္သံုး အေကာင္အထည္ေဖာ္ျခင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ ဥပေဒအတုိင္း က်င့္သံုးမႈ ရွိ၊မရွိကို လႊတ္ေတာ္၏ ေရးရာေကာ္မတီမ်ားမွ ၾကားနာစစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ တရားစီရင္ေရးမွ ျပ႒ာန္းလုိက္သည့္ ဥပေဒသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ကိုက္ညီျခင္းရွိ၊ မရွိကို အဓိပၸယ္ဖြင့္ေလ့လာျခင္း အစရွိသည့္ အခ်ဳပ္အျခားအာဏာသံုးရပ္မွ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း ၾကပ္မတ္မွသာလွ်င္ Rule of law မွာ ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္ထြန္းလာႏိုင္ပါသည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင့္ စာေရးသူ အထက္ကဆိုခဲ့သလို စနစ္အသက္ဝင္ေရးမွာ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ အပါအဝင္၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ ရွိေစျခင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုး ဒီမိုကေရစီ ရင့္က်က္ခုိင္မာေစေရးအတြက္ အဆင့္ဆင့္ အေထာက္အကူျပဳသည္ ျဖစ္ရာ ႏုိင္ငံေခါင္း ေဆာင္းမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားအားလံုး စနစ္အသက္ဝင္ေအာင္ အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းေရးမွာ သမုိင္းေပး တာဝန္တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ စနစ္အသက္ဝင္ ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေရးေစတနာ ျပည့္ဝမႈကို လက္မလႊတ္ တမ္းထိန္းသိမ္းထားမႈမွာလည္း ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ သမုိင္းဝင္ေစမည့္ လုပ္ရပ္ျဖစ္ေၾကာင္းကိုလည္း အေလးအနက္ ႏွလံုးသြင္းေစခ်င္ပါသည္။
*****************************************
Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.