yangonchronicle 2011 - (2) |
၂၉.၅.၂ဝ၁၂
ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား အပိုင္း(၂)
- မန္မိုဟန္ဆင္း၏ခရီးစဥ္အေပၚမုဒိတာပြားပါသည္ဟု တ႐ုတ္တို႔ကေျပာ
(The Times of India မွ 28 May 2012 ရက္စြဲပါ “We are happy about Manmohan Singh’s Myanmar visit: China” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)
- ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အာ႐ံုၾကမႈမ်ား
( 28 May 2012 ရက္စြဲပါ Bangkok Post တြင္ပါရွိေသာ Myanmar reaches out ကိုဘာသာျပန္ပါသည္)
- အိႏိၵယ Ta Ta Motors ႏွင့္ ျမန္မာ AGI ျဖန္႕ခ်ီေရးစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထိုး
(The Hindu News မွ 29 May 2012 ရက္စြဲပါ Ta Ta Motors inks pack with AGI, Myanmar သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆုိသည္)
******************************
ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား
မန္မိုဟန္ဆင္း၏ခရီးစဥ္အေပၚမုဒိတာပြားပါသည္ဟုတ႐ုတ္တို႔ကေျပာ
(The Times of India မွ 28 May 2012 ရက္စြဲပါ “We are happy about Manmohan Singh’s Myanmar visit: China” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)
ေရနံႏွင့္ အျခားသယံဇာတမ်ား ထုတ္ယူခြင္႔ရရွိေရးအတြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္ရာတြင္ ဘီဂ်င္းႏွင့္ နယူးေဒလီတို႔ ရင္ဆိုင္ေတြ႕ေနၾကေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသိုု႔ အိႏိၵယဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မန္မိုဟန္ဆင္း သြားေရာက္ လည္ပတ္ေသာ ခရီးစဥ္အေပၚ အမွန္တကယ္ပင္ မုဒီတာပြားပါသည္ဟု တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ေျပာၾကားလိုက္သည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ လူမင္ေစက သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္“အိႏိၵယနဲ႔ ျမန္မာႏွစ္ႏိုင္ငံလံုးဟာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ႔ အိမ္နီးခ်င္းေတြပါ။ သူတို႔ရဲ႕ ဆက္ဆံေရးတိုးတက္မႈကိုျမင္ရတာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ရွိပါတယ္။ ဒီလိုခ်စ္ၾကည္ရင္းႏီွးတဲ့ ဆက္ဆံေရး တိုးတက္မႈဟာ ေဒသတစ္ခုလံုးတည္ၿငိမ္မႈနဲ႔ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ျဖစ္ေပၚေစလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”ဟု ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
မိုဟန္ဆင္း၏ ေနျပည္ေတာ္ခရီးစဥ္ မတိုင္မီေလးတြင္ ျမန္မာအာဏာရ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီက ဘီဂ်င္းသို႔ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ ေစလႊတ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယခု မွတ္ခ်က္ေပးမႈမွာ အလြန္စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းေနသည္။
“တ႐ုတ္ႏုိင္ငံဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံနဲ႔ ဆက္ဆံေရးကို မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ ႐ႈေဒါင့္ကေနၾကည့္ၿပီး အၿမဲတမ္း ကိုင္တြယ္ခဲ့ပါတယ္”ဟု တ႐ုတ္ဒုသမၼတ ဇီဂ်င္ပင္းက ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ကို ၿပီးခဲ့သည့္ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ေျပာၾကားသည္။
ႏုိင္ငံျခားေရးရာ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ လူမင္းေဝက“တ႐ုတ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဝမ္က်ားေပါင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔သြားရန္ လတ္တေလာအစီအစဥ္ မရွိေသးေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ထိပ္သီးပုဂၢဳိလ္ျခင္း အျပန္အလွန္ရင္းႏွီးမႈကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းသြားမည္”ဟု ရွင္းလင္းေျပာဆိုသည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ လူသိရွင္ၾကား ဝမ္းေျမာက္စကား ေျပာၾကားမႈသည္ တရုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ အာေဘာ္သတင္းစာတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံအား အိႏိၵယႏွင့္ မိတ္ေဆြျဖစ္လိုသည့္အေပၚ ဆန္းစစ္ရန္ အၾကံျပဳထားေသာ မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ေပၚေပၚထင္ထင္ ကြဲလြဲဆန္႔က်င္ေနသည္။
“၂၀၁၅ မွာလြတ္လပ္မွ်တတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲေတြက်င္းပႏုိင္ေအာင္ လက္ရွိႏုိင္ငံေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြကို လုပ္ေဆာင္သြားရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံကို အားေပး တုိက္တြန္းျခင္းသည္ အိႏၵယႏိုင္ငံ၏ ကိစၥသာျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အိႏိၵယကို အဓိက မဟာမိတ္ဖြဲ႕ရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံစိတ္ဝင္စားမႈရွိသလား ဆိုသည္ကိုမူ ျပန္လည္ဆန္းစစ္ရန္ လိုအပ္ေနေသးသည္”ဟု ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအာေဘာ္သတင္းစာ Global Times က ဆိုသည္။
“အေမရိကန္ဦးေဆာင္ေသာ အေနာက္အုပ္စုကို ျမန္မာႏုိင္ငံက တံခါးျပန္ဖြင့္ေပးျခင္း၊ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တ႐ုတ္က ၾသဇာလႊမ္းမိုးထားျခင္းစေသာ အေျခအေနတြင္ အမွန္စစ္စစ္ အိႏိၵယႏုိင္ငံသည္ ပင္မစင္ျမင့္၏ ေဘးစြန္းသို႔ ေရာက္ေနသည္။ အေမရိကန္ႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ ႏွစ္ႏုိင္ငံစလံုးသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စီးပြားေရးအရ၊ မဟာဗ်ဴဟာအရ မ်က္ႏွာသာရေစရန္အတြက္ သူတို႔ လုပ္ႏုိင္သမွ် ဘာမဆို လုပ္ေနၾကေသာ အေနအထားကို အိႏိၵယႏုိင္ငံက ျမင္ေတြ႕ခ်င္မည္ မဟုတ္ပါ”ဟု တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအာေဘာ္ သတင္းစာက ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း ေရးသားထားသည္။
မၾကာေသးမီက ေတာင္ကိုရီးယားသမၼတ လီေျမာင္ဘတ္ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ေသာေန႔တြင္ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ထိပ္တန္းတာဝန္ရွိသူတစ္ဦး မႏၱေလးမွ တဆင့္ ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေရာက္လာခဲ့ျခင္းသည္လည္း အေၾကာင္းမဲ့ တိုက္ဆိုင္မႈတစ္ခု မဟုတ္ဟု ျမန္မာအကဲခတ္ဆန္းစစ္သူမ်ားက ေျပာၾကားထားသည္။
“လက္ရွိအေျခအေနတြင္ တ႐ုတ္အစိုးရသည္ အျခားႏုိင္ငံတကာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကဲ့သို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ အေျပးအလႊား လာေရာက္လည္ပတ္ ရမလား (သို႔) ျမန္မာႏုိင္ငံအတြင္းမွ တ႐ုတ္အက်ိဳးစီးပြားအခ်ိဳ႕(ျမစ္ဆံုတမံအပါအဝင္) ဟန္႔တားခံရျခင္းကို စိတ္ဆိုးသည့္ ပံုစံျပကာ ဆက္လက္ဟန္ေရးျပ ေျခာက္လွန္႔ထားရမလား ဆိုသည္ကို ေရြးခ်ယ္ရခက္ေနၿပီး အက်ပ္႐ိုက္ေနပံုရသည္”ဟု ျမန္မာျပည္တြင္း အကဲခတ္သူမ်ားက မွတ္ခ်က္ေပးၾကသည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက အမွန္တကယ္ စိုးရိမ္ပူပန္ေနေသာကိစၥမွာ ေက်ာက္ျဖဴ-ေရႊလီ ေရနံဓါတ္ေငြ႕ အျမႊာပိုက္လိုင္းႏွင့္ ကားလမ္းရထားလမ္းမ်ား တြဲဖက္ထားေသာ စီမံကိန္းရပ္ဆိုင္းသြားမည့္ အခ်က္သာျဖစ္သည္ဟု သိရွိရသည္။
*****************************
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အာ႐ံုၾကမႈမ်ား
( 28 May 2012 ရက္စြဲပါ Bangkok Post တြင္ပါရွိေသာ Myanmar reaches out ကိုဘာသာျပန္ပါသည္)
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ စက္မႈဆိုင္ရာဖြံၿဖိဳးတိုးတတ္မႈ ပိုမိုရရွိရန္ ျပင္ဆင္လွ်က္ရွိရာ၊ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ဝင္ေရာက္လိုေသာ ကုမၸဏီမ်ားအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဘုတ္အဖြဲ႕ တည္ေထာင္ရန္ ျပင္ဆင္လွ်က္ရွိသည္။
“ထိုင္းႏုိင္ငံမွာ ေတြ႕ရတဲ့ ဘုတ္အဖြဲ႕လိုမ်ိဳး တည္ေထာင္ႏုိင္ဖို႔ ႏွစ္ႏွစ္သံုးႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္ယူရပါမယ္”ဟု စက္မႈဝန္ႀကီးဦးစိုးသိန္းက Asia Focus သို႔ ေျပာသည္။
ဦးစိုးသိန္းသည္ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအေပၚ အျမတ္အခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးျခင္း ၊ အျခားအခြင့္အလမ္းမ်ားေပးျခင္း စသည္တို႔ကို ခြင့္ျပဳသည့္ တရားဝင္ဖြဲ႕စည္းျခင္း မျပဳရေသးေသာအဖြဲ႕ကို ေခါင္းေဆာင္လွ်က္ရွိသည္။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈျမႇင့္တင္ေရးအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းျခင္းသည္ ႏုိင္ငံျခားတုိက္႐ုိက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို ပိုမိုဆြဲေဆာင္ေရးအတြက္ အေထာက္အကူျပဳေၾကာင္း ၄င္းကေျပာသည္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ေဒသတြင္းက အျခားစီးပြားေရးအားေကာင္းေသာ ႏုိင္ငံမ်ားရဲ႕ေနာက္မွာ က်န္ခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ေနာက္က်မွ ဝင္လာတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္”ဟု ၄င္းက ၿပီးခဲ႔သည့္အပတ္က တိုက်ဳိတြင္ Nikkei Inc ႏွင့္ Bangkok Post တို႔ကက်င္းပေသာ အာရွ၏အနာဂါတ္ကြန္ဖရင့္သို႔ တက္ေရာက္စဥ္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ဝန္ႀကီး၏ အဆိုပါအခမ္းအနားသို႔ တက္ေရာက္ျခင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စီးပြါးေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးအရ ေျပာင္းလဲမႈႏႈန္း ျမန္ဆန္လာျခင္းအတြက္ ေနာက္ထပ္ လကၡဏာတစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္။ ယခုအပတ္တြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္သည္ ဘန္္ေကာက္တြင္က်င္းပမည့္ အေရွ႕အာရွအတြက္ ကမၻာ့စီးပြားေရးဖိုရမ္သို႔ တတ္ေရာက္မည္ျဖစ္ၿပီး၊ အတိုက္အခံေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း တက္ေရာက္မည္ ျဖစ္သည္။(သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ မတက္ေရာက္ဟု သိရသည္။ အယ္ဒီတာ)
အစိုးရသည္ ေလာေလာဆယ္ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္ေရာက္လာရန္ အာ႐ံုျပဳလ်က္ရွိၿပီး၊ ႀကီးမားေသာစက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဖြြံၿဖိဳးေရးအတြက္ အေျခခံေကာင္းမ်ား လိုအပ္လ်က္ ရွိေနေၾကာင္း ဦးစိုးသိန္းက ေျပာသည္။ ေရရွည္တြင္ ပညာေရး တိုးတက္လာသည္ႏွင့္အမွ် တုိ္င္းျပည္တြင္လည္း ပညာအေျခခံေသာ စီးပြားေရး( Knowledge-based economy) သို႔သြားရန္ ၄င္းကေမွ်ာ္လင့္ေနသည္။
“ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မွာ လုပ္သားေတြအမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အထည္အလိပ္၊ အထည္ခ်ဳပ္၊ ကစားစရာနဲ႔ ဖိနပ္စက္မႈလုပ္ငန္းတို႔လို လုပ္သားအင္အားအမ်ားႀကီးနဲ႔ လုပ္ရတဲ့လုပ္ငန္းေတြကို ေလာေလာဆယ္ စိတ္ဝင္စားပါတယ္။”ဟု ၄င္းကေျပာသည္။
ထုိင္း၊ စကၤာပူ၊ ဗီယက္နမ္၊ ေတာင္ကိုးရီးယားႏွင့္ ဂ်ပန္တုိ႔သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ထားၿပီးျဖစ္ရာ ေနာက္ထပ္ဝင္လာဦးမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။
အထူးစီးပြါးေရးဇုန္( SEZs )မ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ားသည္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရွစ္ႏွစ္ရရွိမည္ျဖစ္ၿပီး SEZs တြင္မဟုတ္ဘဲ အျခားတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ားသည္ ငါးႏွစ္ရရွိမည္ ျဖစ္သည္။
လႊတ္ေတာ္သည္ မၾကာမီ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒကို အတည္ျပဳေတာ့မည္ ျဖစ္ရာ၊ SEZs မွ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားသည္ စာရင္းအင္း ရွင္းလင္းၿပီးပါက အျမတ္ေငြ၏ 100% ကုိျပန္လည္သယ္ေဆာင္သြားႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစိုးသိန္းက ေျပာသည္။
အစိုးရသည္ ပုသိမ္ေဒသတြင္ စက္မႈဇုန္ထူေထာင္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ထားဝယ္မွ SEZs မ်ားကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ ျပည္တြင္း စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ျဖစ္ၾကာင္း ၄င္းက ေျပာသည္။
“ထားဝယ္က အထူးစီးပြါးေရးဇုန္(SZE) ပါ။ ဇုန္အသစ္လုပ္တာက သူ႔ကိုၿပိဳင္ဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဇုန္အသစ္မွာလည္း ေရနက္ဆိပ္ကမ္းပါမွာပါ၊၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔မွာ ကီလိုမီတာ 1200 ရွည္တဲ့ကမ္း႐ိုးတန္းရွိေတာ့၊ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းအမ်ားႀကီး စဥ္းစားလို႔ ရပါတယ္”ဟု ၄င္းက ျဖည့္စြက္ေျပာသည္။
လက္ရွိအားျဖင့္ သီလဝါတြင္ ဂ်ပန္မ်ားႏွင့္ SZE အတြက္ ေလ့လာလ်က္ရွိၿပီး ယခုႏွစ္ကုန္တြင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။
အစိုးရသည္ ထားဝယ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယံုၾကည္မႈရွိဆဲျဖစ္သည္ဟု ဦးစိုးသိန္းက ေျပာသည္။
“ဒီစီမံကိန္းက ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာကိုသာ အက်ိဳးအျမတ္ရေစမွာ မဟုတ္ပါဘူး ၊ အေရွ႕ေတာင္အာရွအတြက္ စၾကႍန္တစ္ခု ျဖစ္လာမွာျဖစ္လို႔ အီတာလ်ံ-ထုိင္း အေနနဲ႔ လုပ္သင့္ပါတယ္။ သူတို႔ မလုပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျပန္လည္သံုးသပ္ရပါမယ္”ဟု ၄င္းကေျပာသည္။
ေႏွာင့္ေႏွး ၾကန္႔ၾကာရသည့္ အေၾကာင္းတစ္ရပ္မွာ အစိုးရက အီတာလ်ံ-ထုိင္း 75% ပိုင္ဆိုင္ေသာ မဂၢါဝပ္(4000) ထုတ္လုပ္မည့္ ေက်ာက္မီးေသြးဓါတ္အားေပးစက္႐ံုကို ပတ္ဝန္းက်င္ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ျခင္းအား ခြင့္မျပဳခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အစိုးရသည္ ၄င္း၏ ရပ္တည္ခ်က္ကို အနည္းငယ္ ေလ်ာ့ေပးဖြယ္ရွိၿပီး၊ ထပ္မံေဆာက္လုပ္မည့္ ပါဝါစက္႐ံုသည္ ေသးငယ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစိုးသိန္းက ေျပာသည္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႔က အပိုင္းလိုက္ခြဲျပီး လုပ္ေစခ်င္တာ”ဟု ဦးစိုးသိန္းက ေျပာသည္။
၄င္းက ဂ်ပန္တြင္ ေတြ႕ခဲ့ရေသာ သန္႔ရွင္းသည့္ ေက်ာက္မီးေသြးစက္႐ံုကို သေဘာက်ေၾကာင္း ဆိုသည္။
“ပထမစက္႐ံုကို ဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့သူေတြကို သန္႔ရွင္းတဲ့ နည္းပညာနဲ႔ ေက်ာက္မီးေသြးဓါတ္အားေပးစက္႐ံုရွိတယ္ဆိုတာ ျပသဖို႔လိုပါမယ္”ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။
“ကန္႔ကြက္ခဲ့တဲ့ လူေတြက ရွမ္းျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ တရုတ္က ေဟာင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ေက်ာက္မီးေသြး ဓါတ္အားေပးစက္ရံုကိုၾကည့္ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္မယ္လုိ႔ ယူဆေနၾကလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အားေပးစက္႐ံုမ်ား ပိုမိုလိုအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ရန္ကုန္ႏွင့္ အျခားေဒသမ်ားတြင္ အခ်ိန္ႏွင့္ မီးျဖတ္ေတာက္ေနရျခင္းမွာ ျပႆနာတစ္ခု ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းကေျပာသည္။
“ရန္ကုန္ႏွင့္ အနီးတဝိုက္မွာ အားျခင္းအလ်င္အျမန္ လိုပါတယ္။ မႏၱေလးတဝိုက္မွာ စက္႐ံုတစ္႐ံုေလာက္ လိုပါတယ္။ စက္႐ံုေတြဟာ ျမစ္ႀကီးနားမွာရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ ဘာလိုိ႔လဲဆိုေတာ့ ေက်ာက္မီးေသြး သယ္ရလြယ္ေအာင္ ျဖစ္ပါတယ္။”ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။
“ဒီစက္႐ံုေတြက ျဖစ္ႏုိင္သမွ် အျမန္ဆံုးလိုတာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ လက္ရွိတိုင္းျပည္ရဲ႕ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုပဲ မီးေပးႏုိင္လို႔ပါ”ဟု ၄င္းကဆိုသည္။
“ေျပာင္းလဲမႈႏႈန္းက သိပ္ျမန္ေတာ့၊ အရာအားလံုး တၿပိဳင္နက္တည္း ေမွ်ာ္လင့္လို႔ မရႏုိင္ပါဘူး ။ ဓါတ္ေငြ႕ေတြပိုမိုရရွိဖို ့စီစဥ္ေနေပမယ့္ အခ်ိန္ယူရဦးမွာပါ”ဟု ဆိုသည္။
အဆိုးဆံုး အေျခအေနအျဖစ္ ထိုင္းႏုိင္ငံ PTTEP ေရာင္းထားေသာ ဓါတ္ေငြ႕ကို ျပန္လည္ ဝယ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သူကေျပာသည္။ “၂၀၁၃-၂၀၁၄ မွာေတာ့ ခြင့္ျပဳထားတဲ့ အသစ္ေတြကေန သဘာဝဓါတ္ေငြ႕ေတြ ပိုထြက္လာမွာပါ”ဟု ၄င္းက ဆိုသည္။
လက္ရွိအားျဖင့္ေတာ့ သဘာဝဓါတ္ေငြ႕ထုတ္လုပ္မႈ၊ တင္ပို႔မႈႏွင့္ သံုးစြဲမႈပမာဏမ်ားတြင္ ကိုက္ညီမွ်တမႈ မရွိေသးေၾကာင္း၊ မၾကာေတာ့သည့္ အနာဂါတ္တြင္ ညႇိေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးစိုးသိန္းက ေျပာသည္။
“ကြ်န္ေတာ္တို႔ တိုးရစ္ေတြ ဒီေလာက္လာလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္တုန္းကမွ ေမွ်ာ္မွန္းမထားပါဘူး၊ ခုေတာ့ ေဟာ္တယ္အခန္းေတြ ျပည့္ေနပါၿပီ၊ မေျဖရွင္းႏုိင္ခင္ လအနည္းငယ္ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ႏွစ္ေလာက္ ဒီအေျခအေနအတိုင္း ဆက္ျဖစ္ေနႏုိင္ေသးတယ္ ”ဟု ၄င္းကေျပာသည္။
အိႏိၵယ Ta Ta Motors ႏွင့္ ျမန္မာ AGI ျဖန္႕ခ်ီေရး စာခ်ဳပ္လက္မွတ္ထိုး
(The Hindu News မွ 29 May 2012 ရက္စြဲပါ Ta Ta Motors inks pack with AGI, Myanmar သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆုိသည္)
အိႏိၵယနာမည္ႀကီးကားထုတ္လုပ္သူ Ta Ta Motors ကုမၸဏီက ၄င္း၏ ကုန္တင္ကားမ်ားႏွင့္ လူစီးကားမ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေရာင္းခ်ရန္အတြက္ ျမန္မာ Apex Greatest Industrial Co, ltd ( AGI)ႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးေရး သေဘာတူညီခ်က္ရရွိသြားၿပီဟု တနလၤာေန႔က ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ Ta Ta Motors တို႔ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္ေနေသာ မေကြးစက္႐ံုတြင္ တပ္ဆင္သည့္ထရပ္ကားမ်ားကို ယခုသေဘာတူညီခ်က္၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအျဖစ္ AGI ကုမၸဏီက ျဖန့္ျဖဴးေရာင္းခ်ေပးရမည္ဟု Ta Ta Motors ၏ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံအလယ္ပိုင္းရွိ မေကြး Ta Ta စက္႐ံုသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အစီး ၁၀၀၀ ထုတ္လုပ္ႏုိင္စြမ္းရွိၿပီး အစီးေရ ၅၀၀၀ အထိ တိုးျမႇင့္ထုတ္လုပ္ႏုိင္ရန္ စီစဥ္ထားသည္ဟု သိရွိရသည္။
အဆိုပါ မေကြး Ta Ta ထရပ္ကားတပ္္ဆင္ေရး စက္႐ံုတည္ေဆာက္ေရး သေဘာတူ ကန္ထ႐ိုက္စာခ်ဳပ္ကို ၂၀၁၀ မတ္လတြင္ Ta Ta Motors ႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံပိုင္ ျမန္မာ့ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ ဒီဇယ္လုပ္ငန္းလီမိတက္ MADI တို႔ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အိႏိၵယအစိုးရ၏ ေခ်းေငြ ေဒၚလာ သန္း၂၀ ထည့္ဝင္ထားေသာ ၄င္းစက္႐ံုကို ၂၀၁၀ ဒီဇင္ဘာတြင္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ယခုအခါ စတင္လည္ပတ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ကနဦးတြင္ ၄င္းစက္႐ံု၌ အႀကီးစားထရပ္ကားမ်ားတပ္ဆင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာင္ကာလတြင္ အိႏိၵ္ယႏုိင္ငံ၌ အၿပီးအစီးတပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ေသာကားမ်ား တင္ပို႔ရန္ အစီအစဥ္ပါဝင္ၿပီး အျခား Ta Ta ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အမ်ိဳးအစားမ်ားကိုလည္း ေျပာင္းလဲ ထုတ္လုပ္ႏုိင္သည္ဟု Ta Ta Motors ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူက ေျပာၾကားသည္။
ယင္းက ဆက္လက္၍ “အလတ္စား LPT 813 နဲ႔ LPT 1518၊ အႀကီးစားလုုပ္ငန္းသံုး M&HCVs ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ေပးေနတဲ့ ေတာင္အာဖရိကႏုိင္ငံံက Ta Ta စက္႐ံုနဲ႔ မေကြး Ta Ta စက္႐ံုနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ အိႏိၵယမွာ အၿပီးအစီးတပ္ဆင္ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းသံုးေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြကိုလည္း ျဖန္႔ျဖဴးသြားမွာပါ”ဟု ရွင္းလင္းေျပာဆိုသည္။
ႏွစ္ႏုိင္ငံကုမၸဏီမ်ားအၾကား အေရာင္းအဝယ္ဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္ကို ေမလ ၂၆ ရက္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္ဟု သိရွိရသည္။
************************************************************
Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.