INTERNATIONAL MEDIA (1) |
ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား (၁)
(9 Aug 2013 ရက္စဲြပါ Just Style မွ Leonie Barrie ေရးသားေသာ US:continues to relax curbs on trade with Burma ကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္)
(9 Aug 2013 ရက္စဲြပါ Just Style မွ Leonie Barrie ေရးသားေသာ US:continues to relax curbs on trade with Burma ကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္)
( Associated Press မွ 10 Aug 2013 ရက္စြဲပါ “Korea’s Incheon wins tender for Myanmar airport” သတင္းကိုဘာသာျပန္သည္)
အေမရိကန္က ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးကန္႔သတ္ထားမႈမ်ား ဆက္လက္ေျဖေလ်ာ့
(9 Aug 2013 ရက္စဲြပါ Just Style မွ Leonie Barrie ေရးသားေသာ US:continues to relax curbs on trade with Burma ကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္)
ၾသဂုတ္လ ၈ ရက္ေန႔က သမၼတ Barak Obama သည္ အမိန္႔တစ္ခုအား လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈတြင္ ကန္႔သတ္ထားမႈမ်ားအား ဆက္လက္ေျဖေလ်ာ့ေပးခဲ့ပါသည္။
Obama သည္ အေရးယူမႈ်ားကို တျဖည္းျဖည္းေျဖေလ်ာ့ေပးျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ေထာက္ခံမည္ဆိုျခင္းကို ထပ္မံအတည္ျပဳလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
ယခုေနာက္ဆံုးအမိန္႔တြင္ Burmese Freedom and Democracy Act အက္ဥပေဒအရ ေစာေစာပိုင္းက ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တင္သြင္းလာမည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို ပိတ္ပင္ထားမႈကိုပယ္ဖ်က္ေပးခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ အက္ဥပေဒသည္ ဇူလိုင္လ (၂၈)ရက္ေန႔က သက္တမ္းကုန္ဆံုးခဲ့ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ပတၱျမားႏွင့္ ေက်ာက္စိမ္းကို တင္သြင္းျခင္းအား ဆက္လက္ ပိတ္ပင္ထားပါသည္။
“ေက်ာက္စိမ္းနဲ႔ ပတၱျမားက လြဲလုိ႔ ဥပေဒအရ ပိတ္ထားတဲ့ အျခားသြင္းကုန္ေတြကို ပယ္ဖ်က္ေပးလိုက္ျခင္းပာာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို အေထာက္အပ့ံျဖစ္မယ့္ တာဝန္ယူတဲ့ ကုန္သြယ္ေရးနဲ႔ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈကို ျမွင့္တင္ေပးမယ့္ အေမရိကန္အစိုးရရဲ႕ ႀကိဳးပမ္းမႈေနာက္ေျခလွမ္းတစ္ရပ္ကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္”ပာု ဒုတိယအမ်ိဳးသားလံုျခံဳေရးအၾကံေပး Ben Rhodes ကေၾကညာခ်က္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
Burmese Freedom and Democracy Act (BFDA)ကို ႏွစ္စဥ္သက္တမ္းတိုးရပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေမရိကန္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ စစ္အစိုးရ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ လူ႕အခြင့္အေရး တိုးတက္ရန္ႀကိဳးစားမႈ မ်ားေၾကာင့္ ကန္႔သတ္မႈမ်ားကို တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ခ်ေပးခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ၊ ေငြေၾကြးလႊဲေျပာင္းမႈမ်ား ပိတ္ပင္ထားျခင္းကို ယမန္ႏွစ္ ဇူလိုင္လက ပယ္ဖ်က္ေပးခဲ့ၿပီး ႏိုဝင္ဘာလက ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုအတြင္း ပထမဆံုး အႀကိမ္အျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထြက္ရွိေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အေမရိကန္သို႔တင္သြင္းရန္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါသည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးမွာ တိုးတက္လာၿပီပာုဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ပမာဏမွာ ေသးငယ္ေနပါေသးသည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၏ ပထမသံုးလတြင္ အေမရိကန္က ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းခဲ့မႈတန္ဖိုးမွာ ေဒၚလာ(၁)သန္းသာရွိပါသည္။
၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွသြင္းကုန္မ်ားကို မပိတ္ပင္မွီက အထည္ခ်ဳပ္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အေမရိကန္သို႔ အႀကီးဆံုးပို႔ကုန္ျဖစ္ပါသည္။
ယခုႏွစ္အေစာပိုင္းကလည္း ဥေရာပသမဂၢ ( EU ) သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္၏ အထင္ကရရွိမႈေၾကာင့္ ၎၏ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ လက္က်န္ ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ စီးပြားေရး အေရးယူမႈမ်ားကို ႐ုတ္သိမ္း ေပးခဲ့ပါသည္။
ျပည္တြင္းလုပ္ခလစာႀကီးမႈေၾကာင့္တရုတ္စက္ရံုမ်ား ျမန္မာႏွင့္ဗီယက္နမ္မွ တရားမဝင္အလုပ္သမားမ်ားေခၚယူ
( Bloomberg မွ Aug 2013 ရက္စြဲပါ “ China factories turn to undocumented labor as local wages jump” သတင္းကုိဘာသာျပတ္သည္)
တရုတ္ႏိုင္ငံအေရွ႕ကမ္းရိုးတမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွ စက္ရံုမ်ားသည္ နယ္ခံအလုပ္ သမားလစာ တိုးျမွင့္လာမႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႏွင့္ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံတို႔မွ လုပ္ခနည္း အလုပ္သမားမ်ားကို ေခၚယူလ်က္ရွိသည္။
၂၀၁၀မွ ၂၀၁၂အတြင္း ဗီယက္နမ္ႏွင့္ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အလုပ္သမား ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ရွန္ဇင္းျပည္နယ္တြင္ တရားမဝင္ အလုပ္လုပ္ေနၾကေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္း Ximhua သတင္းဌာနကို အမႈလိုက္အရာရွိတစ္ဦးကို ကိုးကား၍ သတင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ကမၻာ့လူဦးေရအမ်ားဆံုး တရုတ္ႏိုင္ငံသည္ လုပ္ႏိုင္ကိုင္ႏိုင္ေသာအရြယ္ လူဦးေရစတင္ေလ်ာ့ပါးလာမႈေၾကာင့္ အလုပ္သမား လစာတိုးမႈကို ရင္ဆုိင္ေနရသည္။ တရားဝင္ကိန္းဂဏာန္းမ်ားအရ တရုတ္ျပည္တြင္းအလုပ္သမား တစ္ဦးက တစ္လလွ်င္၂၄၇၇ယြမ္ရရွိေနခ်ိန္တြင္ တရားမဝင္အလုပ္သမားတစ္ဦးလွ်င္ ယြမ္ေငြ ၁၄၀၀ခန္႔သာရရွိၿပီး ၄င္းအနက္မွ ယြမ္၂၀၀ခန္႔မွာ အလုပ္သမားေမွာင္ခိုပြဲစားမ်ားလက္သို႔ေရာက္ရွိသြားသည္ဟု တရုတ္သတင္းဌာနက ဆုိပါသည္။
China Development Institute မွ သုေတသနပညာရွင္ က်ဴက်ိမအိန္းက “တရုတ္နဲ႔အိမ္နီျခင္းႏိုင္ငံေတြအၾကား လုပ္ခလစာ ကြာဟမႈ ႀကီးလာတာႏွင့္အမွ် ဒီျပႆနာဟာ ပိုမိုဆိုးဝါးလာေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရအေနနဲ႔ ဒီကိစၥကို စနစ္တက်ေျဖရွင္းႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းကို စဥ္းစားဖို႔အခ်ိန္တန္ေနပါၿပီ။ ျပည္ပလုပ္သားေတြကို တရားဝင္လြယ္လြယ္ကူကူ ငွားရန္းႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေပးရမွာပါ” ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးငွားေနၾက တရားမဝင္အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ က်န္းမာေရးအာမခံႏွင့္ ပစ္စင္လစာ ေပးစရာမလို ေသာေၾကာင့္ တရုတ္အလုပ္ရွင္မ်ားက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးငွားရမ္း ေနၾကသည္ဟု China News Service ကဆိုပါသည္။ ဗီယက္နမ္ႏို္င္ငံပိုင္လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ အစိုးရေအဂ်င္စီမ်ားတြင္ အနိမ့္ဆံုးလစာမွာ ၅၅ေဒၚလာခန္႔ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ခန္႔မွန္းေျခ အနိမ့္ဆံုးလစာမွာ ေဒၚလာ၃၀ခန္႔သာရွိသည္ဟု သိရွိရပါသည္။
ရွန္ဇင္းမွ ဥပေဒအရာရွိ ဟြမ္ေရာင္က “ တရားမဝင္အလုပ္သမားေတြက နာခံတတ္တယ္။ အလုပ္ႀကိဳးစားတယ္၊ မခ်ိန္ပိုခို္င္းရင္းအတြန္႔မတတ္ဘူး၊ လခကလည္းနည္းတယ္၊ ဒီေတာ့ ေလာေလာဆယ္မွာ ကုန္က်စရိတ္ေထာင္းေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြအတြက္ ဆဲြေဆာင္းမႈအရမ္းေကာင္းေနတာေပါ့။ ရွန္ဇင္းမွာခိုင္းဖို႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွက အလုပ္သမားေတြကို တရားမဝင္ေခၚယူ စုေဆာင္းေနတာနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး အေရးယူဖို႔ဥပေဒေရးဆြဲေနပါၿပီ” ဟု ေျပာၾကားေၾကာင္း China News Service ေဖာ္ျပထားသည္။
တရုတ္ျပည္သူ႔လံုၿခံဳေရးဝန္ႀကီးဌာနသည္ ၂၀၁၂ခုႏွစ္အတြင္း ဂြမ္ဇီ၊ ယူနန္၊ ဂြမ္ေဒါင္း၊ ဖူက်င္း၊ ဟိုင္းနန္၊ က်န္စုျပည္နယ္မ်ားတြင္ ၄လစီမံခ်က္ေဆာင္ရြက္ကာ တရားမဝင္အလုပ္သမားေခၚယူစုေဆာင္းသူ ၁၃၉ဦးႏွင့္ တရားမဝင္ အလုပ္သမား ၃၄၁၀ ဦးတို႔ကို ဖမ္းဆီးခဲ့သည္ဟု Ximhua သတင္းဌာနကဆိုပါသည္။
ဟံသာဝတီေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ကိုရီးယား Incheon တင္ဒါေအာင္
( Associated Press မွ 10 Aug 2013 ရက္စြဲပါ “Korea’s Incheon wins tender for Myanmar airport” သတင္းကိုဘာသာျပန္သည္)
အေျပာင္းအလဲျဖင့္ေခါင္းျပဴစျပဳလာေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံတကာခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား၊ စီးပြားေရးသမားမ်ား စီးဝင္လာမႈကို လက္ခံကိုင္တြယ္ရာတြင္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ ႏုိ္င္ငံတကာေလဆိပ္သစ္ကို ေတာင္ကိုးရီးယား Incheon ကုမၼဏီအုပ္စုကတည္ေဆာက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္ မီဒီယာက စေနေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္သည္။
ႏိုင္ငံ၏အဓိကၿမိဳ႕ေတာ္ ရန္ကုန္အတြက္ ဒုတိယေျမာက္ႏိုင္ငံတကာဂိတ္ေပါက္ျဖစ္လာမည့္ ေဒၚလာ တစ္ဘီလီယံတန္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္တည္ေဆာက္ေရး ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားသည္ ၿပီးခဲ့ေသာႏွစ္ ၂၀အတြင္း ေပၚလာလိုက္၊ ေပ်ာက္သြားလိုက္ျဖစ္ခဲ့သည္။
၁၉၉၆ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ Visit Myanmar Year ဟုေၾကြးေၾကာ္ကာ ခရီးသြားက႑ျမွင့္တင္ရန္ ဟိုတယ္စီမံကိန္းမ်ား၊ ေလဆိပ္စီမံကိန္းမ်ားကို ေရးဆြဲစီစဥ္ခဲ့ေသာ္လည္း ထိုစဥ္က တပ္မေတာ္အစိုးရ အႀကီးအကဲက ႏိုင္ငံျခားသား အေျမာက္အျမား ဝင္ေရာက္မႈကို မလိုလားေသာေၾကာင့္ ၄င္းစီမံကိန္းမ်ား ၾကက္ေပ်ာက္ငွက္ေပ်ာက္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။
ယခု ေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္တြင္ ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေတာ့မည့္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ကို ၂၀၁၈တြင္ ၿပီးစီးရန္ ရည္မွန္းထားသည္။ ၄င္းေလဆိပ္သည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ခရီးသည္ ၃၅သန္းခန္႔ကို လက္ခံကိုင္တြယ္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု အာဏာပိုင္မ်ားက ဆုိပါသည္။
ယခု တင္ဒါေအာင္ေသာ Incheon အပါအဝင္ ကုမၼဏီေပါင္း ၃၀ေက်ာ္က စီမံကိန္းကို စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း အဆိုျပဳလႊာတင္သြင္းခဲ့ၾကသည္ဟု သိရွိရသည္။
လက္ရွိတစ္ႏွစ္လွ်င္ ခရီးသည္ ၂.၇ သန္းမွ်သာ ကိုင္တြယ္ႏို္င္ေသာ ရန္ကုန္ႏိုင္ငံတကာေလဆိပ္ကိုလည္း ၂၀၁၇တြင္ ခရီးသည္ ၆သန္းအထိ ကိုင္တြယ္ႏိုင္ေအာင္ တိုးခ်ဲ႕ရန္စီစဥ္ေနသည္ဟု ႏုိင္ငံပိုင္မီဒီယာက ဆိုပါသည္။