Current News |
ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး သတင္းစဥ္
- တပ္မေတာ္ ေျမသိမ္းမႈမ်ားကုိ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ ဆက္မေဆြးေႏြးရန္ သူရဦးေရႊမန္းမွ တားျမစ္ေပးခဲ့ရ
- စည္ပင္မွ ခြင့္ျပဳခ်က္မရမီႀကိဳေဆာက္ေသာကန္ထ႐ိုက္တာမ်ားအတြက္ ဒဏ္ေၾကးတိုးျမႇင့္
- ယခုႏွစ္အတြင္းတြင္ E-Government စနစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည္
တပ္မေတာ္ ေျမသိမ္းမႈမ်ားကုိ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္ ဆက္မေဆြးေႏြးရန္ သူရဦးေရႊမန္းမွ တားျမစ္ေပးခဲ့ရ
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက သူရဦးေရႊမန္းသည္ ၾသဂုတ္ ၁၅ ရက္တြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၌ လယ္ယာေျမႏႇင့္ အျခားေျမမ်ား သိမ္းဆည္း ခံရမႈေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား နစ္နာမႈ မရႇိေစေရးအတြက္ စံုစမ္းေရး ေကာ္မရႇင္၏ အစီရင္ခံစာ အပိုင္း (၃) ႏႇင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေဆြးေႏြးစဥ္ တပ္သိမ္းေျမကိစၥမ်ား အႀကိမ္ႀကိမ္ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးၾကသည့္အတြက္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလႇယ္ ဗုိလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေက်ာ္ဦးလြင္က တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူအၾကား ေသြးခြဲမႈပုံစံသက္ေရာက္ေစသျဖင့္ ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးခြင့္မျပဳရန္ ဝင္ေရာက္တားျမစ္ခဲ့ရာ သူရဦးေရႊမန္း ကလည္း ယင္းတင္ျပခ်က္ကုိ လက္ခံကာ ေဆြးေႏြးမႈကုိ တားျမစ္ေပး ခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။
ရခုိင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ဦးဘရွိန္က တပ္မေတာ္က သိမ္းဆည္းထားေသာ လယ္ယာေျမကိစၥမ်ားကုိ ေဆြးေႏြးတင္ျပေနစဥ္ တပ္မေတာ္သားလႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္က “တပ္မေတာ္ကို ျပည္သူနဲ႔အၾကားမွာ ေသြးခြဲမႈျဖစ္ေအာင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာဆုိေနတဲ့သေဘာမ်ဳိး သက္ေရာက္တဲ့အတြက္ နာယကႀကီးအေနနဲ႔ တားျမစ္ေပးပါရန္ႏွင့္ ဒီေဆြးေႏြးမႈမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္းမွ ပယ္ဖ်က္ေပးပါရန္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္”ဟု ျပည္ေထာင္စုလႊေတာ္နာယကထံသုိ႔ တင္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးဘရိွန္ကလည္း “နာယကႀကီးဦးေဆာင္တဲ့ ဒီပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို ေပးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕ေတြအေနနဲ႔ ဒီလို အထင္အျမင္လြဲမွားေစေအာင္ ဟန္႔တားတဲ့ အျပဳအမူမ်ဳိးကေတာ့ မလုိလားအပ္ဘူးလို႔ တင္ျပလိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ေဆြးေႏြးတာကလည္း တပ္မေတာ္ တပ္ရင္းတပ္ဖြဲ႕ေတြကို ထိခုိက္နစ္နာေအာင္ တစ္လံုးတစ္ပါဒမွ မပါဘူး”ဟု ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္နာယကထံသုိ႔ ျပန္လည္တင္ျပခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္နာယက သူရဦးေရႊမန္းက ယေန႔တင္ျပခ်က္မ်ားမႇာ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးဌာန၊ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ၊ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလႇယ္မ်ားႏႇင့္ သက္ဆိုင္ရာ တာ၀န္ရႇိ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားသို႔ ေျပာဆိုရန္ လံုေလာက္မႈရႇိၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယေန႔တပ္မေတာ္ႏႇင့္ ဆိုင္သည့္ အပိုင္းကို ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးျခင္း မျပဳဘဲ က်န္သည့္ အပိုင္းကိုသာ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးရန္ ေျပာၾကားသည္။
စည္ပင္မွ ခြင့္ျပဳခ်က္မရမီႀကိဳေဆာက္ေသာကန္ထ႐ိုက္တာမ်ားအတြက္ ဒဏ္ေၾကးတိုးျမႇင့္
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ ခြင့္ျပဳမိန္႔မက်ေသးဘဲ ႀကိဳတင္ေဆာက္လုပ္ေသာ ကန္ထ႐ိုက္တာမ်ား၏ အေဆာက္အအံုမ်ားအေပၚ ဒဏ္ေၾကးေငြေကာက္ခံျခင္းကို ထပ္မံတိုးျမႇင့္လိုက္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီအေဆာက္အအံုႏွင့္ အင္ဂ်င္နီယာဌာန၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မွ သိရသည္။ အဆိုပါ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရဒဏ္ေၾကးေငြကိုယခင္ႏွစ္မ်ားကတစ္ေပလွ်င္ က်ပ္ ၇၀၀ ေက်ာ္သာ ေကာက္ခံခဲ့ၿပီး ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လမွ စတင္၍ တစ္ေပလွ်င္ ေငြက်ပ္ႏွစ္ေသာင္းေက်ာ္အထိ တိုးျမႇင့္လိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္းရွိဆင္ေျခဖံုးၿမိဳ႕နယ္အခ်ိဳ႕တြင္ ခြင့္ျပဳခ်က္မက်မီေျမေဖာင္ေဒးရွင္းမ်ား ႀကိဳတင္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္း၊ စည္ပင္၏ ေျမပိုင္နက္သို႔ ေက်ာ္လြန္ေဆာက္လုပ္ေနျခင္းတို႔အျပင္ စည္ပင္မွ သတ္မွတ္ထားေသာ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီမႈမရွိျခင္းႏွင့္ ပတ္ဝန္းက်င္၏ေထာက္ခံခ်က္ မရရွိဘဲေဆာက္လုပ္ေနမႈမ်ား ရွိေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ထိုသို႔ဒဏ္ေငြကိုစည္းၾကပ္တိုးျမႇင့္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
ထို႔ျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အတြင္းအေဆာက္အအံုမ်ားတည္ေဆာက္ရာတြင္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ႏိုင္ရန္အတြက္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ အတိအက်သတ္မွတ္ေပးလ်က္ရွိၿပီး အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးတည္ေဆာက္မႈတြင္ နည္းစနစ္က်နေစရန္အတြက္ ဇုန္မ်ားျဖင့္ခဲြျခားသတ္မွတ္ေတာ့မည္ဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳးမႈ စီမံကိန္းအရသိရသည္။
ထိုသို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီမွ သတ္မွတ္ထားသည့္ စံခ်ိန္စံညႊန္းမ်ားျဖင့္ ကိုက္ညီမႈ မရွိသည့္ အေဆာက္အအံုမ်ားကို ေဆာက္လုပ္ခြင့္မေပးျခင္း၊ တည္ေဆာက္ၿပီး အေဆာက္အအံုမ်ားကိုလည္း ေျမျပင္ထိ ျပန္လည္ၿဖိဳခ်ျခင္းအျပင္ ေဆာက္လုပ္ေရးလိုင္စင္႐ုတ္သိမ္းသည္ အထိအေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ လူေနအိမ္ တည္ေဆာက္မႈကို ၂၀၁၃-၁၄ ခုႏွစ္၏ သံုးလအတြင္းအလံုးေရ ၉၀၀ ေက်ာ္ ထိစည္ပင္မွ ခြင့္ျပဳေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အိမ္ယာတည္ေဆာက္မႈႏႈန္းမွာယခုႏွစ္တြင္ ပ်မ္းမွ်အလံုးေရ သံုးေသာင္းေက်ာ္ထိရွိႏိုင္ၿပီးယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ ႏွစ္ဆျမင့္တက္ေနသည္။
ၿမိဳ႕ျပကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ား၏ တြက္ခ်က္ခန္႔မွန္းမႈမ်ားအရရန္ကုန္ၿမိဳ႕သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕အေျခခ်သူမ်ားမွ တစ္ႏွစ္ ထက္တစ္ႏွစ္ ပိုမိုမ်ားျပားလ်က္ရွိၿပီး စာရင္းဇယားျဖင့္ တြက္ခ်က္မႈအရ ၂၀၄၀ ျပည့္ႏွစ္မ်ားတြင္ လက္ရွိလူဦးေရ ေျခာက္သန္းမွ ၁၀ သန္းေက်ာ္ထိတိုးပြားလာႏိုင္သည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ စီးပြားေရးၿမိဳ႕ေတာ္ရန္ကုန္တြင္ ႏွစ္စဥ္လူေနအိမ္အခန္းေပါင္း သံုးေသာင္းေက်ာ္ လိုအပ္ေနၿပီး အမွန္တကယ္တည္ေဆာက္ႏိုင္မႈ ပမာဏမွာ တစ္ေသာင္းဝန္းက်င္သာရွိေနေသးေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၏ စာရင္းဇယားမ်ားအရသိရသည္။
ယခုႏွစ္အတြင္းတြင္ E-Government စနစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မည္
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဒီမုိကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလတြင္ e-Government စနစ္ကုိ ပီပီျပင္ျပင္ ေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ ယခုႏွစ္အတြင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူ ျပန္ၾကားေရး ဒုတိယ၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ့္၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
ယခုလက္ရွိတြင္ e-Government စနစ္ ပီပီျပင္ျပင္ ျဖစ္ေပၚလာေရးအတြက္ အစိုးရႏွင့္ ADB ဘဏ္တုိ႔ ပူးေပါင္း၍ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၅ သန္း တန္ဖုိးရွိ စီမံခ်က္တစ္ခု ေရးဆြဲရန္ရွိေနၿပီး အဆုိပါစီမံခ်က္အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရ၏ အတည္ျပဳခ်က္ကုိ ၾသဂုတ္လတြင္ရရွိရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေနေၾကာင္း ADB ဘဏ္၏ ၾသဂုတ္လ အေစာပုိင္းတြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ေၾကညာခ်က္အရ သိရွိရသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ထုတ္ျပန္ခဲ့မႈ ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပန္ၾကားေရး ဒု၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က “အခ်ိန္ေတာ့ အတိအက် မသိေသးပါဘူး။ သမၼတႀကီး ကတိေပးထားတဲ့အတုိင္း e-Government စနစ္ကုိ ဒီႏွစ္အတြင္းမွာ အျမန္ဆုံး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမွာပါ” ဟု ဆုိသည္။
e-Government စနစ္ကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယခင္ကတည္းက ေဆာင္ရြက္ေနမႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း ၀န္ႀကီးဌာန အခ်ဳိ႕က ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ားရွိေနေသာေၾကာင့္ ယခုအခါ ပီပီျပင္ျပင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရန္ ဆက္သြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ဦးစီး၍ ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ဒု၀န္ႀကီး ဦးရဲထြဋ္က ရွင္းျပသည္။
“အဲဒီအတြက္ ၀န္ထမ္းေတြကုိ စနစ္တက် သင္ၾကားပုိ႔ခ်မႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီးပါၿပီ၊ နည္းပညာ အေထာက္အပံ့ေတြနဲ႔ နည္းစနစ္ေတြပဲ လုိအပ္ပါတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ e-Government စနစ္သာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ခဲ့ပါက ၀န္ႀကီးဌာနအသီးသီးတြင္ ျဖစ္ပြားေနေသာ အဂတိလုိက္စားမႈမ်ားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ယခုေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံႏွင့္ ADB ဘဏ္တုိ႔မွ ကူညီလ်က္ရွိၿပီး အေနာက္ႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕မွလည္း ကူညီရန္ စိတ္၀င္စားလ်က္ရွိေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
အဆုိပါ e-Government ေဖာ္ေဆာင္ေရးကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ အိုင္တီလုပ္ငန္းရွင္ ဦးရဲျမတ္သူကမူ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ နည္းပညာအေထာက္အပံ့သည္ အေရးႀကီးသည္ဆုိေသာ္လည္း လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မည့္ ၀န္ထမ္းမ်ား၏ capacity ျမွင့္တင္ျခင္း ႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ား တစ္စုတစ္စည္းတည္း လုပ္ငန္းေဖာ္ေဆာင္ရန္ စည္းမ်ဥ္း၊ စည္းကမ္းမ်ားကုိခ်မွတ္ၿပီး ၀န္ႀကီးဌာနအားလုံး၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကုိ စီမံကြပ္ကဲမည့္ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးက သတ္မွတ္ တာ၀န္ခ်ထားရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရ ႏွင့္ အစုိးရဌာနအသီးသီး၏ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ သည္ လြန္စြာအေရးႀကီးေၾကာင္း သုံးသပ္ေျပာၾကား သည္။
“ဒီစနစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ အစုိးရက အႀကိမ္ႀကိမ္ ႀကဳိးစားေနတာ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အစုိးရ ၀န္ႀကီးဌာန အသီးသီးရဲ႕ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈက အားနည္းေနတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဌာနဆုိင္ရာေတြက ေၾကာက္ၿပီး ေခါင္းေရွာင္ေနၾကတယ္” ဟု ၎က ဆုိသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံအစုိးရ အေနျဖင့္ e-Government စနစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္အတြက္ ယခင္ႏွစ္ ကတည္းက စတင္ေျပာဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ အႀကံေပး ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ ဦးေဆာင္ ေသာ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း အဆုိပါစနစ္ အေကာင္အထည္ေပၚျခင္း မရွိေသးေပ။