Date: 17 - Nov – 2009,Globle Politician.com
အာရွတိုက္တြင္ ေအာင္ျမင္ေနေသာ အေမရိကန္၏ ေဆြးေႏြး ညႇိႏႈိင္းမႈမ်ားအတြက္ စမ္းသပ္စရာ ကြင္းသစ္အျဖစ္ ေပၚထြက္လာသူမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ယခုအခ်ိန္မွာ တပ္မေတာ္အစိုးရက ႏိုင္ငံတကာ၏ ဒီမိုကေရစီ ျဖစ္ထြန္းေရး ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားကို တုန္႔ျပန္မႈမရွိဘဲ ျပည္သူမ်ားကို တင္းက်ပ္စြာ ဆက္လက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ နည္းလမ္းတခုျဖစ္ေသာ မံုလာဥတစ္လွည့္ တုတ္တစ္လွည့္ နည္းလမ္းမွာ အလုပ္ျဖစ္ပံု မရပါ။ ေနာက္ဆံုး ေျပာင္းလဲခဲ့ေသာ အေမရိကန္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံ မူဝါဒမွာ "မုန္လာဥ နည္းလမ္း"ကို က်င့္သံုးေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို အျမတ္အစြန္းအျဖစ္ ရရွိလိုသည့္ သေဘာျဖင့္ "တုတ္နည္းလမ္း" ကို စြန္႔ပယ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အာဆီယံသည္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ မရွိေသာ အဖြဲ႕အစည္းတခု ျဖစ္ေၾကာင္း သာဓက တစ္ခုအျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရပ္တည္လာခဲ့သည္မွာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ တိုင္းျပည္၏ စစ္ဖက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားသည္ ကမာၻႀကီးကို ေအာင္ျမင္စြာ ဆန္႔က်င္ဖီဆန္ခဲ့ၾကၿပီး၊ ဒီမိုကေရစီကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း၊ ျပည္သူမ်ားကို ဖိႏွိပ္ျခင္းႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ေလးစားရန္ ကမာၻတစ္ဝွမ္း ေတာင္းဆိုမႈမ်ားကို လ်စ္လွ်ဴ႐ႈျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ပါသည္။ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ျပည္တြင္းေရးကို ဝင္ေရာက္ စြတ္ဖက္ျခင္း မျပဳရန္ ဟူေသာ မူဝါဒေၾကာင့္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ႏိုင္ငံတကာက ခ်မွတ္ေသာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ျခင္း မရွိခဲ့ပါ။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း ဒီမုိကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္ ႏိုင္ငံတကာက ပြက္ပြက္ညံ ေတာင္းဆိုမႈႏွင့္ ဒီမိုကေရစီ ေရွ႕ေဆာင္ အတိုက္အခံ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ထိန္းသိမ္းထားျခင္းအား ကမာၻတစ္ဝွမ္းက ျပစ္တင္႐ႈတ္ခ်မႈမ်ား ျပန္လည္ ေပၚေပါက္လာေသာ ယခုအခ်ိန္တြင္ အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္မ်ားသည္ ၎တို႔၏ အေနအထားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဝဖန္ ျပစ္တင္မႈမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေနရပါသည္။ တပ္မေတာ္အစိုးရက အာဆီယံ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္မႈဆိုင္ရာ စံႏႈန္းမ်ားကို လက္ခံ လိုက္နာေစရန္ အာဆီယံ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံမ်ားက မည္သို႔ မည္ပံု ဖိအားေပးၾကမည္ ဆိုသည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွင္းလင္းစြာ မသိႏိုင္ေသးပါ။ တပ္မေတာ္ အစိုးရကို သိမ္းသြင္း၍ အာဆီယံသည္ ဥပေဒ စည္းကမ္းရွိေသာ၊ ထိေရာက္ေသာ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္ေၾကာင္း ကမာၻသို႔ ျပသရန္ ရည္ရြယ္ေသာ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားသည္ အက်ဳိးမဲ့သည့္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္သာ ျဖစ္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ ေနာက္ထပ္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိသည့္ အခ်က္မွာ ၎ခ်ဥ္းကပ္မႈသည္ ျမန္မာအစိုးရ၏ သေဘာထားကို ပိုမို တင္းမာေစၿပီး၊ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာ အုပ္စိုးမႈသည္ ပိုမို ဆိုးလာဖြယ္ရွိျခင္း ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ေၾကာင္း သိရွိပံုရသည့္ အိုဘားမား အစိုးရသည္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ဆက္ဆံေဆြးေႏြးရန္ ႀကိဳးစားသည့္ အေနျဖင့္ အဆင့္ျမင့္ သံတမန္ အရာရွိမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေစလႊတ္ ေဆြးေႏြးေစခဲ့ပါသည္။ ဤေနရာတြင္ အေမရိကန္၏ ေျမာက္ကိုရီးယား မူဝါဒႏွင့္ အၿပိဳင္ ျဖစ္ေနေသာ အခ်က္အခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရပါသည္။ ကင္ဂ်ဳံအီးႏွင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးသန္းေရႊ ႏွစ္ဦးစလံုးသည္ တိုင္းျပည္ကို ဖိႏွိပ္ အုပ္စိုးေသာ မူဝါဒကို ဆက္လက္ ကိုင္စြဲကာ အေမရိကန္မွ စီးပြားေရး အကူအညီမ်ားကို ရယူရန္ႏွင့္ ေစ့စပ္ညႇိႏႈိင္း စားပြဲဝိုင္းတြင္ အေပးအယူလုပ္ ေစ်းဆစ္ရန္ ႀကံရြယ္ထားပံုကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေနာက္ဆံုး လာေရာက္ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ သံတမန္မွာ ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ အေမရိကန္ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ၁၉၉၅ က လာေရာက္ခဲ့ေသာ မယ္ဒယ္လင္းေအာဘ႐ိုက္ ျဖစ္ပါသည္။ အိုဘားမား၏ အထူးခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ယခု လာေရာက္ခဲ့ေသာ အေမရိကန္ အဆင့္ျမင့္ သံတမန္မ်ားမွာ ျမန္မာဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခြင့္ ရရွိခဲ့ပါသည္။ အေရွ႕အာရွေရးရာ လက္ေထာက္ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး Kurt Campbell ဦးေဆာင္ေသာ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕သည္ 2009 ႏိုဝင္ဘာ ပထမပတ္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏွင့္ သီးသန္႔ ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္ အပါအဝင္ အစိုးရ အဖြဲ႕ဝင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၊ NLD ပါတီ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္လည္း ေတြ႕ဆံုခဲ့ပါသည္။
Campbell ၏ ခရီးစဥ္သည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ဆက္ဆံေရးကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမည့္ အေမရိကန္၏ ကတိကဝတ္ကို ျပသခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၁၉၆၅ တပ္မေတာ္က အာဏာသိမ္းစဥ္ကပင္ အသားက်လာခဲ့ေသာ အစိုးရ၏ အာဏာခ်ဳပ္ကိုင္မႈ နည္းလမ္းမ်ားေၾကာင့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ တိုးတက္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသးပါ။
ဆီနိတ္တာ Jim Webb ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ လာေရာက္ ေတြ႕ဆံုၿပီး၊ တစ္လခန္႔အၾကာ၊ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဟီလာရီ ကလင္တန္က ေရွာင္ပုန္းေနေသာ စစ္ဖက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံ ေဆြးေႏြးမည့္ အိုဘားမား အစိုးရ၏ အစီအစဥ္ကို ေၾကညာၿပီး တစ္ပတ္အၾကာတြင္ Campbell ၏ ေလ့လာေရး မစ္ရွင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ လာေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အထက္လႊတ္ေတာ္ ႏိုင္ငံျခားေရးရာ ဆပ္ေကာ္မတီ ဥကၠဌ Jim Webb သည္ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးလိုသူ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ ယခုေနာက္ဆံုး အေမရိကန္က ျမန္မာကို စတင္ ဆက္ဆံခဲ့ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျမင္ႏွစ္မ်ဳိး ရွိေနပါသည္။ ပထမအျမင္မွာ ျပန္လည္ စတင္လိုက္ေသာ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးမႈသည္ အေပါင္းလကၡဏာ ေဆာင္ေသာ ေျခလွမ္းျဖစ္သည္ဟု ယူဆခ်က္ျဖစ္၍ ဒုတိယအျမင္မွာ ရွက္ဖြယ္လိလိ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ေနေသာ အျပစ္ရွိသူ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးျခင္းသည္ အေမရိကန္၏ ဒီမိုကေရစီ ျမႇင့္တင္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ကို သိမ္ဖ်င္းေစသည္ ဟူေသာ ယူဆခ်က္ ျဖစ္သည္။ ၎တို႔ခ်ည္း သက္သက္အားျဖင့္ ရလာဒ္ေကာင္းေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားသည္ အေမရိကန္ မူဝါဒ၏ တစိတ္တေဒသအားျဖင့္ ဆက္လက္ရွိေနမည္ဟု ကလင္တန္က ေျပာၾကားပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ဆက္ဆံ ေဆြးေႏြးမည့္ အေမရိကန္၏ မူဝါဒသစ္သည္ ခ်ီးက်ဴး ႀကိဳဆိုထိုက္ပါသည္။ ပထဝီ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ သမိုင္းေနာက္ခံ အေၾကာင္းအရာမ်ားေၾကာင့္ တဖက္သတ္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ ေအာင္ျမင္မႈ ရႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။
ယခုကဲ့သို႔ ဆက္ဆံေရး ေႏြးေထြးလာမႈကို ျမန္မာအစိုးရက စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း ျပသခဲ့ေသာ္လည္း၊ အေနာက္ႏိုင္ငံ သံတမန္မ်ား တစ္ဦးၿပီး တစ္ဦးလာေရာက္ခဲ့ၿပီး၊ ေျပာင္းလဲမႈ မရွိခဲ့သည့္ သမိုင္းမွတ္တမ္း ရွိေနပါသည္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ားက လာေရာက္ခဲ့ေသာ ကုလ အထူးကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕မ်ားသည္ လက္မဲ့ျပန္သြားခဲ့ရၿပီး၊ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား၏ လစ္လ်ဴ႐ႈျခင္းကို ခံခဲ့ရပါသည္။ ယခုႏွစ္ အေစာပိုင္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေတြ႕ဆံုရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ ကုလ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဘန္ကီမြန္းမွာလည္း အစိုးရ၏ ခပ္တည္တည္ ျငင္းပယ္မႈကို ခံခဲ့ရပါသည္။
(၁၄) ႏွစ္ခန္႔ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ထိန္းသိမ္းခံေနရေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ျပစ္ဒဏ္ကို ယခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လက (၁၈) လ ထပ္မံ သက္တမ္း တိုးခဲ့ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား (၂၀၀၀) ေက်ာ္ကိုလည္း ဖမ္းဆီး အက်ဥ္းခ်ထားပါသည္။ ထို႔အျပင္ လူမ်ဳိးစု တပ္ဖြဲ႕မ်ားအေပၚ ထားရွိသည့္ တပ္မေတာ္အစိုးရ၏ သေဘာထားမွာ အလြန္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ေကာင္းသည္ဟု ဆိုရပါမည္။ အစိုးရကိုယ္၌က ႏိုင္ငံတြင္း ပ်ံ႕ႏွံ႕ေနေသာ မူးယစ္ေဆးဝါး ကုန္သြယ္ေရးကို မွီခိုခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
တပ္မေတာ္အစိုးရသည္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ ပါဝါကို အထင္ေသး၍ မယံုၾကည္ ခဲ့ေၾကာင္းကိုိ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ (၆၀) သို႔ ျပန္ၾကည့္လွ်င္ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လုပ္ႀကံခံရၿပီး ေနာက္ပိုင္း ကိုလိုနီစည္းမ်ဥ္းမ်ားအရ ျပန္လည္ ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို ဆန္႔က်င္ၿပီး၊ တိုင္းျပည္ကို တံခါးပိတ္ အထီးက်န္ေစ၍ အာဏာကို စုစည္းခ်ဳပ္ကိုင္ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခုလည္း ရန္ကုန္မွ ေျမာက္ဘက္ မိုင္ (၂၀၀၀) ေဝးကြားေသာ ေဒသသို႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ခဲ့ျခင္းသည္ အေမရိကန္ ဦးေဆာင္ေသာ ခ်ဥ္းနင္းဝင္ေရာက္မႈကို စိုးရြံ႕ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေနျပည္ေတာ္ကို ေတာင္ေၾကာေဒသသို႔ ဆုတ္ခြာ တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း၏ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် အေၾကာင္းရင္းမွာ ျပည္တြင္း အတိုက္အခံ တပ္ဖြဲ႕မ်ားျဖစ္ေစ၊ အေနာက္ႏိုင္ငံ တပ္ဖြဲ႕မ်ားျဖစ္ေစ ဖိအားေပး တိုက္ခိုက္လာျခင္းမွ ကာကြယ္ႏိုင္ရန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုေနရာတြင္ ကမာၻႀကီးႏွင့္ အဆက္ျဖတ္၍ အာဏာကို ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းထားရန္ ရည္ရြယ္ျခင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
လက္ရွိ အေနအထားကို ျပန္ၾကည့္လွ်င္ အစိုးရက ၂၀၁၀ တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပရန္ ကတိေပးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အေမရိကန္၏ ညႇိႏႈိင္းေရး မူဝါဒ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းက အထိန္းသိမ္းခံ အတိုက္အခံ ေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားအား လႊတ္ေပး၍ ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ခြင့္ရႏိုင္ရန္ လိုလားေနပါသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အားလံုးပါဝင္ခြင့္ မရႏိုင္ေသာ အေျခအေနမ်ဳိးတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား ထားရွိရန္ အလွမ္း ေဝးေနပါေသးသည္။ ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားသည္ အေမရိကန္၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္အား နက္႐ိႈင္းစြာ သံသယရွိေနသည္ ဆိုေသာအခ်က္ကို အိုဘားမား အစိုးရအေနႏွင့္ အထူးသတိျပဳရမည္ျဖစ္သည္။ ယမန္ႏွစ္က နားဂစ္စ္ ဆိုက္ကလုန္းမုန္တိုင္း တိုက္ခတ္ၿပီးေနာက္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ျပည္သူမ်ား အစာေရစာငတ္မြတ္မႈႏွင့္ ေရာဂါဘယ ထူေျပာမႈကို လည္စင္းခံေနရခ်ိန္တြင္ တပ္မေတာ္အစိုးရက အေနာက္ႏိုင္ငံ အကူအညီမ်ားကို ျငင္းပယ္ခဲ့ၿပီး၊ ကယ္ဆယ္ေရး ပစၥည္းမ်ား တင္ေဆာင္လာေသာ အေမရိကန္သေဘၤာမ်ားကိုလည္း ျမန္မာေရပိုင္နက္သို႔ ဝင္ေရာက္ခြင့္ မေပးခဲ့ပါ။ ယခုကဲ့သို႔ ယံုၾကည္မႈ ပ်က္ျပားေနေသာ အေျခအေနကို ျပင္ဆင္ရမည့္ကိစၥမွာ အိုဘားမားအတြက္ ႀကီးမားေသာ စိန္ေခၚမႈ ျဖစ္ေနပါသည္။
သမၼတေဟာင္း ဘြတ္႐ွ္ အစိုးရ၏ မူဝါဒျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ပစ္ပယ္၍ အာရွ အင္အားစုမ်ားကိုပါ ထိုးသိပ္ထားရန္ ႀကိဳးစားမႈကို အဆံုးသတ္၍ ျမန္မာအစိုးရ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ အတိုက္အခံ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးရန္ သံတမန္မ်ား ေစလႊတ္ခဲ့ျခင္းသည္ အိုဘားမား အစိုးရ၏ မွန္ကန္ေသာ မူဝါဒ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ေလာေလာဆယ္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေသးပါ။
ဒဏ္ေပးေသာ "တုတ္" စနစ္ မပါဘဲ ဆုေပးေသာ "မုန္လာဥ" စနစ္ကို က်င့္သံုးျခင္းကို ျမန္မာအစိုးရ၏ လမ္းေၾကာင္းကို ေျပာင္းလဲေစႏိုင္ျခင္း ရွိပါသလား ဟူေသာ ေမးခြန္းအတြက္ ေလာေလာဆယ္ အေျဖရွာေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားအရ ဤသို႔ ျဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ မရွိပါ။ ဖိအားေပးျခင္းသည္ ယခုတိုင္ လိုအပ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ အကယ္၍ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနကို တိုးတက္ ေကာင္းမြန္ေစလိုပါက ထိုင္း၊ တ႐ုတ္စေသာ ကုန္သြယ္ မိတ္ဖက္ႏိုင္ငံမ်ားက ျမန္မာအစိုးရအေပၚ ဖိအားေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ အေရးယူ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားသည္ အသံုးဝင္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားျဖစ္၍ အခ်ိန္ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ဆက္လက္ ရွိေနႏိုင္ပါသည္။
Georgetown University မွ ျမန္မာ့အေရး ကၽြမ္းက်င္သူ David Steinberg ၏ အဆိုအရ "အေရးယူထားဆဲ ကာလအတြင္း ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးျခင္း" နည္းလမ္းသည္ လူထုေတာ္လွန္ေရး က်ဆံုးခဲ့ေသာ ၁၉၈၈ က စ၍ ခ်မွတ္ခဲ့သည့္ စီးပြားေရးအရ ပိတ္ဆို႔ ပစ္ပယ္ထားမည့္ မူဝါဒတြင္ စဥ္းစား သံုးသပ္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ အျခား ယူဆခ်က္တစ္ခုမွာ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ဝါရွင္တန္ၾကား တင္းမာမႈ ေလ်ာ့ပါးေရးသည္ ေဒသတြင္း တ႐ုတ္၏ လႊမ္းမိုးမႈ ႀကီးထြားလာျခင္းကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ဟု ဆိုပါသည္။ ဘီဂ်င္းသည္ ျမန္မာ၏ အရင္းႏွီးဆံုး မဟာမိတ္ျဖစ္ၿပီး၊ စီးပြားေရး အကူအညီ အမ်ားဆံုးေပးသူလည္း ျဖစ္ပါသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ၎၏ ႀကီးထြားေနေသာ ျပည္တြင္း စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အေရးတႀကီး လိုအပ္ေသာ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ား အဆက္မျပတ္ ရရွိႏိုင္ေရးအတြက္ နယ္ျခားတဝိုက္ရွိ ေဒသမ်ားတြင္ လုပ္ငန္းမ်ားစြာ ေဆာင္ရြက္ လုပ္ကိုင္ေနပါသည္။ ထို႔အျပင္ စီးပြားေရးအရ ခ်ိတ္ဆက္ ေထာက္ပံ့ျခင္းဟူေသာ ပါဝါအေပ်ာ့ကို အသံုးျပဳ၍ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ ေျခလွမ္းမ်ားကို ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ ႀကိဳးစားေနပါသည္။ ပါကစၥတန္၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ သီရိလကၤာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ တ႐ုတ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဆိပ္ကမ္းမ်ား တိုးပြားလာေနျခင္းကို အဆိုပါ ႐ႈေထာင့္မွ ေတြ႕ျမင္ ခံစားႏိုင္ပါသည္။ ျမန္မာ့စြမ္းအင္ ရင္းျမစ္မ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းသို႔ ယူေဆာင္ရန္ ႀကီးမားေသာ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ပိုက္လိုင္းကို တ႐ုတ္က စတင္ တည္ေဆာက္ေနျခင္းမွာ အံ့ၾသစရာ ကိစၥတစ္ခု မဟုတ္ပါ။
အိုဘားမား၏ ညႇိႏႈိင္းေရးမူဝါဒ၏ အရင္းခံကို ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ အမွန္စင္စစ္မွာ အေရးယူမႈ၏ ေနာက္ဆက္တြဲ ကုန္သြယ္ေရး ဆံုး႐ံႈးသြားမႈေၾကာင့္ ျမန္မာအစိုးရအေပၚ အေမရိကန္၏ စီးပြားေရးအရ ခ်ဳပ္ကိုင္ရာတြင္ အကန္႔အသတ္ ရွိသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ အေမရိကန္ တစ္ႏိုင္ငံတည္း တဖက္သတ္ ေဆာင္ရြက္ေနမႈမွာ အလုပ္ မျဖစ္ေတာ့သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေစလိုလွ်င္ အေမရိကန္အေနျဖင့္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ အင္တိုက္အားတိုက္ ေဆာင္ရြက္ သြားရပါလိမ့္မည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကမူ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ေရရွည္ ရယူ ခံစားလိုသည့္ ဆႏၵရွိပါလိမ့္မည္။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ အမွန္တရားမွာ တ႐ုတ္သည္ ျမန္မာအစိုးရကို အကူအညီမ်ား ေထာက္ပံ့ေနေသာ၊ တပ္မေတာ္ကို လက္နက္မ်ား ေရာင္းခ်ေပးေသာ တစ္ခုတည္းေသာ ႏိုင္ငံျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ကုလ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီက ခ်မွတ္ေသာ အေရးယူမႈမ်ားကိုလည္း တ႐ုတ္က ဟန္႔တား ပိတ္ဆို႔ခဲ့ပါသည္။ ေလာေလာဆယ္တြင္မူ တ႐ုတ္သည္ ၎၏ အိမ္နီးခ်င္း ျမန္မာႏွင့္ နယ္ျခားေဒသတြင္ စိတ္ကသိကေအာက္ ျဖစ္စရာမ်ား ႀကံဳေတြ႕ေနပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသတြင္ ျမန္မာစစ္တပ္ႏွင့္ ကိုးကန္႔တပ္ဖြဲ႕မ်ား တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားမႈေၾကာင့္ ဒုကၡသည္ေပါင္း (၃) ေသာင္းခန္႔ ေနရပ္ကို စြန္႔ခြာ၍ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္တြင္းသို႔ ထြက္ေျပးခဲ့ၾကပါသည္။ ကိုးကန္႔ တ႐ုတ္ လူမ်ဳိးစုေၾကာင့္ ထင္ရွားခဲ့ေသာ ကိုးကန္႔ေဒသတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ မၿငိမ္သက္မႈသည္ ျပည္တြင္းစစ္အသြင္ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္မႈ ေၾကာင့္ စိုးရြံ႕မႈမ်ား ရွိေနၾကၿပီး၊ တ႐ုတ္ အေနာက္ေတာင္ပိုင္း နယ္ျခားေဒသမ်ားကိုပါ တည္ၿငိမ္မႈ ပ်က္ျပားေစပါလိမ့္မည္။ ေနျပည္ေတာ္ အစိုးရႏွင့္ လူမ်ဳိးစုတပ္ဖြဲ႕ (၁၇) ဖြဲ႕ၾကား သေဘာတူညီခ်က္ ရထားေသာ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးသည္ ကိုးကန္႔ျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ က်ဳိးပ်က္သြားႏိုင္ေသာ အေနအထား ရွိပါသည္။ ေပါက္ကြဲလုဆဲဆဲ နယ္စပ္အေရးအခင္းကို ေျဖေလွ်ာ့ေရးကဲ့သို႔ေသာ အေရးႀကီးကိစၥမ်ားတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ဖိအားေပးမႈကို အေမရိကန္၏ ႏိုင္ငံျခားေရး မူဝါဒေဘာင္ အတြင္း ထည့္သြင္းကာ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးေရး မဟာဗ်ဴဟာကို အသံုးျပဳ၍ အေကာင္းဆံုး ရလဒ္မ်ား ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားရပါသည္။
တ႐ုတ္ႏွင့္ အာဆီယံသည္ ျမန္မာ ျပည္တြင္းေရးကို ၾကားဝင္ စြက္ဖက္ရန္ လိုလားျခင္း မရွိေသာ္လည္း လက္ရွိ အေနအထားမ်ားေၾကာင့္ ၎တို႔ႏွစ္ဦး အေနခက္ေနပံု ရပါသည္။ မူးယစ္ေဆးဝါး ႏွိမ္နင္းေရးကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ပြားလာမည့္ လက္နက္ကိုင္ ပဋိပကၡမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာ စစ္ေျပးဒုကၡသည္မ်ား၊ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို တ႐ုတ္ႏွင့္ အာဆီယံက ခပ္စိမ္းစိမ္း ေစာင့္ၾကည့္လ်က္ ရွိပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အိုဘားမား အစိုးရ၏ ညႇိႏႈိင္းေရး နည္းဗ်ဴဟာတြင္ အလုပ္မျဖစ္ေသာ အေရးယူ ပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကိုသာ အားကိုး၍ တဖက္သတ္လုပ္ေဆာင္ျခင္း မျပဳသင့္ဘဲ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း ေဆြးေႏြးစားပြဲဝိုင္းတြင္ တ႐ုတ္ႏွင့္ အာဆီယံအဖြဲ႕ဝင္မ်ားပါ ဝင္လာေအာင္ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိအေနအထားမွာ ေတြ႕ျမင္ရေသာ အေျခအေနထက္ ပို၍ ႐ႈပ္ေထြးပါသည္။ တပ္မေတာ္အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊသည္ လူထု ကိုယ္စားျပဳ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ မည္သည့္ အေလ်ာ့ေပး လိုက္ေလ်ာမႈကိုမွ် ျပဳလုပ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ NLD ပါတီက ကန္႔ကြက္ေနေသာ ၂၀၀၈ အေျခခံ ဥပေဒအရ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း အေရအတြက္၏ ေလးပံုတစ္ပံုမွာ တပ္မေတာ္ အတြက္ သီးသန္႔ဖယ္ ထားပါသည္။ ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ လံုၿခံဳေရးကို ၿခိမ္းေျခာက္လာေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္တြင္ တပ္မေတာ္က အာဏာလႊဲေျပာင္းယူရန္ လုပ္ပိုင္ခြင့္လည္း ေပးထားပါသည္။ ေျမာက္ကိုရီးယားႏွင့္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ႏ်ဴကလီးယား ဆက္ႏြယ္မႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိုးရိမ္ေနသူမ်ားမွာ အေမရိကန္ သာမကပဲ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ပါဝင္ပါသည္။ အကယ္၍ ဒုကၡသည္ ျပႆနာကို တားဆီးရန္ သူပုန္မ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ေထာက္ပံ့ ကူညီခဲ့မည္ဆိုပါက ျမန္မာအစိုးရသည္ အေမရိကန္ႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကို အေပါင္း လကၡဏာဆန္စြာ တုန္႔ျပန္ပါလိမ့္မည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံအေရးကို ေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေမရိကန္ တစ္ဦးတည္း တစ္ဖက္သတ္ ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းထက္ ႏိုင္ငံေပါင္းစံု ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆံုး နည္းလမ္းျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---