Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011- (1)
yangonchronicle 2011- (1)

၁၇.၁.၂ဝ၁၂

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား အပိုင္း(၃)

  1. တ႐ုတ္စီးပြားေရး ႀကီးထြားမႈေနာက္ဆံုးကြာတား၌ ေႏွးေကြး၍ ၈.၉% သာရွိ

(16 Jan 2012 ရက္စြဲပါ BBC News မွ China’s economic growth slows to 8.9% in fourth quarter ကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

  1. တရုတ္ႏွင့္ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြျပမႈ ကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၀၀ ထိေရာက္ရွိ

(Monster and Critics မွ 15 Jan 2012 ရက္စြဲပါ Myanmar trade with China hits 400 million dollars ကုိ ဘာသာ ျပန္ဆုိသည္)

  1. အာဆီယံကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း ျမန္မာဖြင့္လွစ္

(The Nation သတင္းစာမွ 14 Jan 2012 ရက္စြဲပါ Burma opening up to Asean trade links ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္)

*******************************************************************************************************

တ႐ုတ္စီးပြားေရး ႀကီးထြားမႈေနာက္ဆံုးကြာတား၌ ေႏွးေကြး၍ ၈.၉% သာရွိ

(16 Jan 2012 ရက္စြဲပါ BBC News မွ China’s economic growth slows to 8.9% in fourth quarter ကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

ကမၻာ့ဒုတိယအႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးသည္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္အတြင္း အေႏွးေကြးဆံုးႏႈန္းျဖင့္ တိုးတက္ခဲ့ေၾကာင္း အစိုးရက ေနာက္ဆံုးထုတ္ျပန္ေသာ ကိန္းဂဏန္းမ်ားက ျပသေနသည္။ ျပည္တြင္း အသားတင္ထုတ္လုပ္မႈ(GDP)သည္ ၿပီးခဲ့ေသာ ဒီဇင္ဘာလ ကုန္ဆံုးေသာ သံုးလပတ္တြင္ ယခင္တစ္ႏွစ္က ထက္ ၈.၉% တိုးတက္ခဲ့သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ ေလးလပတ္က ၉.၁% တိုးတက္မႈရွိခဲ့ရာမွ က်ဆင္းလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

တစ္ႏွစ္လံုး တိုးတက္မႈႏႈန္း ၉.၂% ရွိခဲ့ရာ၊ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္က ၁၀.၃% ထက္က်ဆင္းခဲ့ေၾကာင္း စာရင္းအင္းဗ်ဴ႐ိုမွ အခ်က္အလက္မ်ားက ျပသ ေနသည္။ သံုးသပ္သူမ်ားက စီးပြားေရးသည္ ယခုႏွစ္တြင္လည္း ေႏွးေကြးဦးမည္ပာု ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း ေျပာသည္။ “၂၀၁၂ တစ္ခုလံုးကို ၿခံဳၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ ပထမကြာတားမွာတင္ သိသိသာသာေႏွးေကြးလာတာ ေတြ႕ရပါမယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေငြေၾကးဆိုင္ရာတင္းၾကပ္မႈေတြရဲ႕ သက္ေရာက္မ ႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္” ပာု HSBC ပုဂၢလိကဘဏ္မွ အာရွဗ်ဴပာာခ်မွတ္ေရး အႀကီးအကဲ Arjuna Mahendran ကေျပာၾကားသည္။ “ေနာက္ႏွစ္မွာေတာ့ ျပန္ေကာင္းလာပါလိမ့္မယ္” ပာု ၎က ေျပာသည္။

ယခင္ႏွစ္မ်ားအတြင္း ေငြေၾကးမ်ား ထည့္သြင္းေပးေသာ လုပ္ေဆာင္မႈကို ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပိုင္ဆိုင္မႈမ်ား ပူေဖာင္းႀကီးလာမႈကို ဖန္တီး ေပးသလို ျဖစ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ တိုးတက္မႈကို အနည္းငယ္ေႏွးေကြးၿပီး ဆက္တိုက္အဆင္ေျပေစမည့္ အဆင့္တစ္ခုတြင္ ရွိေနေစရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ အေျခပစၥည္းႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ေစ်းကြက္မ်ားတြင္ ပူေဖာင္းမေပါက္ေစရန္ ေငြေခ်းမႈကို ကန္႔သတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ေငြေၾကး ျဖည့္ဆည္းမႈမ်ားကို တင္းၾကပ္ခဲ့သည္။ အဆိုပါ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ အေျခပစၥည္းႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေစ်းကြက္မ်ားတြင္ ပူေဖာင္းမေပါက္ေစရန္ ေငြေခ်းမႈကို ကန္႔သတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ေငြေၾကးျဖည့္ဆီးမႈမ်ားကို တင္းၾကပ္ခဲ့သည္။

အဂၤါေန႕က အခ်က္အလက္မ်ားက ျပသရာတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အိမ္ျခံေျမရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈတြင္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္က ၂၇.၉% စာတိုးတက္ခဲ့ၿပီး၊ ဇန္နဝါရီမွ ႏိုဝင္ဘာအတြင္း ႏွစ္စဥ္ တိုးတက္မႈႏႈန္း ၂၉.၉% သာက်ဆင္းခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ိဳးသားစာရင္းအင္း ဗ်ဴ႐ိုကေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ တိုးတက္မႈႏႈန္းကို လႊမ္းမိုးေသာ အခ်က္မွာ ျပည္တြင္းကိစၥရပ္မ်ားျခင္းမပာုတ္ေပ။ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရမည့္ ကိစၥမွာ ဥေရာပႏွင့္ အေမရိကန္မွ မွာယူမႈ အားနည္း လာျခင္းေၾကာင့္ ပို႔ကုန္ က်ဆင္းလာျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။

တစ္ျပည္လံုးရွိ စက္႐ံုမ်ားႏွင့္ ဝပ္ေရွာ့မ်ားမွ ထုတ္လုပ္မႈသည္ ၂၀၁၁ တစ္ခုလံုး ၁၃.၉%သာတိုးတက္ခဲ့ရာ ၂၀၁၀ က ထက္စာလွ်င္ ေႏွးေကြးေသာ ႏႈန္းထားျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕သံုးသပ္သူမ်ားက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအား ၎၏ တိုးတက္ႀကီးထြားမႈမပာာဗ်ဴပာာအား ေႏွးေကြးေသာ္လည္း ပိုမို၍ အဆက္မျပတ္တိုးတက္ေနမည့္ အဆင့္၌ရွိေစရန္ မပာာဗ်ဴပာာေျပာင္းလဲက်င့္သံုးရန္ ေတာင္းဆိုလ်က္ရွိသည္။ “ႀကီးထြားလာမႈကို ၾကည့္ရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ တိုးတက္လာမႈေၾကာင့္ပဲျဖစ္ေနတာကို ေတြ႕ရပါမယ္” ပာု Beijing ရွိတကၠသိုလ္တစ္ခုမွ တြဲဖက္ပါေမာကၡ Patrick Chovanec ကေျပာၾကားခဲ့သည္။ “သူတို႔ပာာ အဆင္မျပတ္ တိုးတက္မႈလမ္းေၾကာင္းကို အာ႐ံုျပဳရာမွာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈထက္ တ႐ုတ္ျပည္တြင္းက ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ကို အာ႐ံုျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ပာု ၎ကေျပာသည္။ တ႐ုတ္အာဏာပိုင္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံအား ပို႔ကုန္ေပၚတြင္ မွီခိုေနမႈကို ေလ်ာ့ခ်ရန္ ျပည္တြင္းစားသံုးမႈ တုိးျမႇင့္ႏိုင္ေရးကို ႀကိဳးပမ္းလ်က္ရွိသည္။

******************************************************************************

တရုတ္ႏွင့္ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြျပမႈ ကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၀၀ ထိေရာက္ရွိ

(Monster and Critics မွ 15 Jan 2012 ရက္စြဲပါ Myanmar trade with China hits 400 million dollars ကုိ ဘာသာ ျပန္ဆုိသည္)

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း တရုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ကုန္မာအပုိပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၄၀၀ အထိလုိေငြျပခဲ့ေၾကာင္း သတင္းေပးပုိ႔မႈမ်ားအရသိရသည္။ ျမန္မာႏွင့္ တရုတ္ကုန္သြယ္မႈတန္ဖုိး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ဒႆမ ၆ ဘီလီယံရွိရာတြင္ ျမန္မာမွတရုတ္သုိ႔ တြင္းထြက္ပစၥည္းမ်ား၊ ရာဘာ၊ အသီးအႏွံ၊ ေရထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ားတင္ပုိ႔မႈမွာ ေဒၚလာ ၁ ဒႆမ ၆ ဘီလီယံခန္႔တန္ဖုိးရွိသည္။ တရုတ္ျပည္မွ ေဆာက္လုပ္ေရးပစၥည္းမ်ား၊ စက္ပစၥည္းမ်ား၊ စားသုံးသူကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းမႈ စုစုေပါင္းမွာ ၂ ဘီလီယံေဒၚလာတန္ဖုိးရွိေၾကာင္း The Myanmar Times ဂ်ာနယ္က စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ေသာကိန္းဂဏန္းမ်ားကုိ ကုိးကားေရးသားေဖာ္ျပသည္။

"အျပန္အလွန္ကုန္သြယ္မႈကေတာ့ ဆက္လက္တုိးျမင့္သြားဦးမွာပါ၊ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ တရုတ္ေဈးကြက္က အင္မတန္ႀကီးမားတာရယ္၊ ျမန္မာ အစုိးရက အနာဂတ္ကာလမွာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ေတြကုိ ကခ်င္ျပည္နယ္မွာ ဖြင့္လွစ္သြားဖုိ႔စီစဥ္ေနတာရယ္ေၾကာင့္ပါ" ဟု ယင္းဝန္ႀကီးဌာနမွ အမည္မေဖာ္လုိသူ အရာရွိႀကီးတစ္ဦးကေျပာၾကားသည္။

တရုတ္ႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးလုိေငြျပမႈသည္ ျပည္တြင္းအေျခခံအေဆာက္အဦ စီမံကိန္းမ်ား၌ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား အတြက္ သြင္းကုန္တင္သြင္းမႈမ်ား ျမင့္တက္လာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယမန္ႏွစ္က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္း တရုတ္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈပမာဏမွာ ၉ ဒႆမ ၆ ဘီလီယံေဒၚလာထိရွိခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာ့ ရင္းႏီွးျမွဳပ္ႏွံေရး ေကာ္မရွင္၏ အဆုိအရ သိရသည္။

**********************************************************************************

အာဆီယံကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္း ျမန္မာဖြင့္လွစ္

(The Nation သတင္းစာမွ 14 Jan 2012 ရက္စြဲပါ Burma opening up to Asean trade links ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္)

ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးကုမၸဏီမွ Managing Director ျဖစ္သူ Dr Somchet Thinphong သည္ Ital-Thai Group ကုိယ္စား ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဧရာမအေျခခံ အေဆာက္အဦ ႏွင့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံေရးအစီအစဥ္ႀကီးတစ္ခုကုိ ဦးစီးလုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။

"လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ခန္႔ေလာက္ကတည္းက ကၽြန္ေတာတုိ႔ ျမန္မာအစုိးရထံမွ သေဘာတူခြင့္ျပဳခ်က္ လက္ခံရရွိခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ဆန္းပုိင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံက ထားဝယ္ရဲ႕ပင္လယ္ကမ္းေျခဘက္မွာ စတုရန္းကီလုိမီတာ ၂၅၀ အထိႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔တဲ့ စီမံကိန္းဧရိယာကုိ ဒီဇုိင္းခ်ေပးခဲ့တယ္။ ထားဝယ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္အျဖစ္ေပါ့ဗ်ာ" ဟု ၎ကေျပာၾကားသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပထမဆုံးေသာ အဆုိပါအထူး စီးပြားေရးဇုန္ သည္ ႏုိင္ငံျခားတုိက္ရုိက္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈအတြက္ အသင့္ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ အာဆီယံစီးပြားေရးအသုိင္းအဝိုင္း(Asean Economic Community) သာထြက္ေပၚလာပါက အဆုိပါထားဝယ္စီမံကိန္းႀကီးသည္ အာဆီယံ အေရွ႕-အေနာက္စီးပြားေရးစႀကႍတြင္ အေနာက္ဘက္မွ ပူးေပါင္းပါဝင္လာမည္ ျဖစ္သည္။ အေရွ႕ဘက္တြင္မူ ဗီက္နမ္ႏုိင္ငံ Quy Nohn စီတီ၊ ကေမာၻဒီးယားမွ Siem Reap ႏွင့္ Si Sophon၊ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ ထားဝယ္သုိ႔ ဆက္သြားမည္ျဖစ္သည္။ ေတာင္တရုတ္ပင္လယ္(ဗီယက္နမ္) ႏွင့္ အက္ဒမန္ပင္လယ္(ျမန္မာ) တုိ႔အၾကား ခ်ိတ္ဆက္မႈအျဖစ္ ေလးႏုိင္ငံ ဆက္သြယ္ေသာ အေဝးေျပးလမ္းမႀကီးတစ္ခုလည္း ေပၚထြန္းလာလိမ့္မည္ျဖစ္၏။ အာဆီယံအသုိင္းအဝုိင္းဟူသည္မွာ ထုိသုိ႔ လမ္းပန္းဆက္သြယ္မႈမ်ား၊ ကုန္စည္ေထာက္ပု႔ိမႈမ်ား စသည္ျဖင့္ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈမ်ားျဖစ္ေပၚလာရန္ ရည္ရြယ္သလုိ နယ္စပ္ျဖတ္ေက်ာ္ ဘ႑ာေရး၊ ဘဏ္လုပ္ငန္း ဝန္ေဆာင္မႈ၊ ဥပေဒနည္းစနစ္ အစရွိသည္တုိ႔ပါဝင္သည့္ အင္စတီက်ဴးရွင္းဆုိင္ရာ ခ်ိတ္ဆက္မႈမ်ား ထြက္ေပၚလာရန္ ဦးတည္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ စံတန္ဖုိးသတ္မွတ္ဖန္တီးမႈ အေၾကာင္းအရ အာဆီယံႏုိင္ငံတုိင္းအေနျဖင့္ ၎တုိ႔၏ လုပ္ပုိင္ခြင့္ အာဏာမ်ားကုိ မျဖစ္မေန သတ္မွတ္ျပ႒ာန္း ၾကရမည္သာျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံက ဒီဇုိင္းေရးဆြဲမႈတြင္ ထူးခၽြန္မႈရွိသည္ ဆုိပါက ထုိႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ဒီဇုိင္းေရးဆြဲမႈကုိသာ စူးစိုက္ လုပ္ေဆာင္ရမည္ျဖစ္သည္။ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈွႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈတြင္ထူးခၽြန္ေကာင္းမြန္သည့္ႏုိင္ငံအေနျဖင့္လည္း ယင္းကိစၥကုိသာ အာရုံစိုက္လုပ္ကုိင္ရမည္ ျဖစ္သည္။

အထူးအေရးႀကီးသည့္အခ်က္မွာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံႏွင့္တစ္ႏုိင္ငံ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ကူညီေထာက္ပံ့ေပးေရး မျဖစ္မေနေပၚထြန္းလာရန္သာ ျဖစ္သည္။ ထားဝယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္း၏ အခရာက်ေသာအစိတ္အပိုင္းမွာ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ လုိအပ္ေသာ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား စတင္ တည္ေဆာက္ၿပီး သယ္ယူပုိ႔ေဆာင္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ား၊ ေရအရင္းအျမစ္မ်ား ထုတ္ေဖာ္အသုံးျပဳႏုိင္ေရးပင္ျဖစ္သည္။ ထုိမွတစ္ဆင့္ စတီး၊ ေရနံ၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕၊ ေရနံဓာတုတုိ႔ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္ခြင့္ရဇုန္ႏွင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမ်ား အစရွိသည္တုိ႔ကုိ အပိုင္းလုိက္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္မည္ ျဖစ္သည္။

ယင္းဧရာမစီမံကိန္းႀကီးတစ္ခုလုံးအတြက္ ရင္ႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈပမာဏမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈ ဘီလီယံ သုိ႔မဟုတ္ ဘတ္ေငြ ၂၄၀ ဘီလီယံျဖစ္သည္။ ထားဝယ္လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားစက္ရုံစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယခင္က ေက်ာက္မီးေသြးစြမ္းအင္ အသုံးျပဳရန္လ်ာထားခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာအစိုးရက ေရနံသုိ႔မဟုတ္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕စြမ္းအင္ကုိ ေျပာင္းလဲအသုံးျပဳရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမွာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးအုပ္စုမ်ား၏ ဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္လည္း ယခုအခါ ကမာၻ႔အသိုင္းအဝုိင္း တစ္ခုလုံးက ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ ထားရွိသည့္ အျမင္မွာေျပာင္းလဲလာၿပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာျပည္၏ အလားအလာကုိ ျမင္ေတြ႕ေနရၿပီျဖစ္ၿပီး တံခါးဖြင့္စနစ္က်င့္သုံးရန္ ျပည္သူမ်ားက လုိလားလ်က္ရွိသည္။ ယခုဆုိလွ်င္ ျမန္မာႏွင့္ပတ္သက္၍ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံတုိ႔သည္ အျပဳသေဘာေဆာင္လာၾကၿပီး ျမန္မာသုိ႔ သြားေရာက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကၿပီျဖစ္သည္။

မၾကာေသးခင္ကာလအတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ အေမရိကန္ႏုိင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီး ဟီလာရီကလင္တန္ သြားေရာက္ လည္ပတ္မႈေၾကာင့္ အေျခအေနမ်ား တုိးတက္ေကာင္းမြန္ေအာင္ ဖန္တီးေပးလုိက္ရာေရာက္ခဲ့သည္။ ဟီလာရီ၏ ျမန္မာခရီးစဥ္သည္ အဓိပၸာယ္ေပါင္းမ်ားစြာကို ေဖာ္က်ဴးသည္။ လာမည့္ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔တြင္က်င္းပျပဳလုပ္မည့္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ အတုိက္အခံေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္မည့္ ကိစၥကုိၾကည့္လွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ လြတ္လပ္ပြင့္လင္းလာၿပီး ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားကုိ စတင္ဖိတ္ေခၚမႈျပဳသည့္ အခ်က္ျပမႈ တစ္ရပ္ျဖစ္သည္ကုိ ေတြ႕ႏုိင္သည္။ ယင္းထားဝယ္စီမံကိန္းႀကီးသည္ ထုိင္း၊ ဂ်ပန္၊ တရုတ္၊ အိႏၵိယ၊ အာဆီယံတုိ႔မွ နီးစပ္မႈရွိၿပီး ႏႈိင္းရအက်ိဳးအျမတ္ရွိသည့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားကုိ အဓိက ပစ္မွတ္ထားသည္။ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အေျခခံအေဆာက္အဦမ်ား တည္ေဆာက္မႈမွာ လာမည့္ ၄ ႏွစ္တာကာလတြင္ ၿပီးဆုံးမည္ျဖစ္ရာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားအေနျဖင့္ ယခုအခ်ိန္ကတည္းက ထားဝယ္၌ စက္ရုံ၊ အလုပ္ရုံမ်ားစတင္ထူေထာင္ထားႏုိင္ၿပီျဖစ္သည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေတာ္မွ ထားဝယ္သုိ႔ အကြာအေဝးမွာ ကီလုိမီတာ ၃၅၀ မွ်သာရွိသည္။ ထုိင္းအစိုးရ၏ စီမံကိန္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ Bang Yai မွ Kanchanaburi၊ ထုိမွတစ္ဆင့္ ျမန္မာနယ္စပ္သုိ႔ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးမွာလည္း ယင္းဧရာမစီမံကိန္းႀကီးအတြက္ အက်ိဳးစီးပြား ျဖစ္ထြန္းေစမည္ျဖစ္သည္။ "ပမာဏအတုိင္းအတာအရေျပာမယ္ဆုိရင္ ဒီ စတုရန္းကီလုိမီတာ ၂၅၀ ရွိတဲ့ ဧရာမစီမံကိန္းႀကီးဟာ ထုိင္းႏုိင္ငံအေရွ႕ဘက္ ပင္လယ္ကမ္းေျခပုိင္းထက္ ၁၀ ဆေလာက္ ႀကီးမားပါတယ္။ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းဆုိလွ်င္ ထုိင္းႏုိင္ငံရဲ႕ Laem Chabang ဆိပ္ကမ္းထက္ ႏွစ္ဆေလာက္ႀကီးမားတယ္။  အဲဒီ Laem Chabang ဆိပ္ကမ္းကေန ထားဝယ္ကုိ အေဝးေျပးကားလမ္းမႀကီးကေန ဆက္သြယ္ႏုိင္တယ္ဆုိေတာ့ အရင္အိႏၵိယသမုဒၵရာဘက္ကုိ ထုိင္းကုန္ပစၥည္းေတြတင္ပုိ႔တဲ့ သမားရုိးက်ပင္လယ္ေရေၾကာင္းလမ္း ခရီးရွည္ႀကီး လုိအပ္ေတာ့မွာမဟုတ္ပါဘူး" ဟု Dr Somchet Thinaphong က ေျပာၾကားသည္။

********************************************************************************************


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

0 comments:

Post a Comment