Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2013
Document yangonchronicle 2013

Snapshot of the item below:
yangonchronicle 2013

 

*

*

၁.၂.၂၀၁၃

ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းလႊာ

  1. ကခ်င္ၿငိမ္းခ်မ္ေရး လမ္းေလ်ာက္သူ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးမည္ သတင္း မဟုတ္မွန္
  2. စစ္မလိုလားေၾကာင္း KIO မွသေဘာထားေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ
  3. ဝန္ႀကီးဌာနအပါအဝင္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ား လယ္သိမ္းယူရာတြင္ ဥပေဒလိုက္နာျခင္းမရွိ
  4. ျမန္မာ့မီးရထားလမ္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရာ၌ နည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကးလိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိေန

***********************************************************************************

ေန႔စဥ္ထုတ္သတင္းလႊာ

ကခ်င္ၿငိမ္းခ်မ္ေရး လမ္းေလ်ာက္သူ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးမည္ သတင္း မဟုတ္မွန္

ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ျဖစ္ပြားေနေသာ စစ္ပြဲမ်ား ရပ္ဆိုင္းရန္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ကခ်င္ျပည္နယ္ လိုင္ဇာအထိ လမ္းေလ်ာက္သူမ်ားထဲတြင္ ပါဝင္ သည့္ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား တစ္ဦးကို ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးမည္ ဟူေသာသတင္းသည္ မွန္ကန္မႈ မရွိေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ျပန္ၾကားေရး ဝန္ႀကီးဦးရဲထြဋ္က ေျပၾကားလိုက္ေၾကာင္းသိရသည္။

အသက္ ၄၄ ႏွစ္ရွိသူ  ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား ခရစ္တိုဖာကို ေတာင္ငူအေရာက္တြင္ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ လဝက အဖြဲ႔ဝင္မ်ားက ဇန္နဝါရီလ ၃၀ ရက္ေန႔ ေတာင္ငူၿမိဳ႕အေရာက္တြင္ စစ္ေဆးရာ အလည္အပတ္ဗီဇာသာ ျဖစ္သည့္ အတြက္ ရန္ကုန္သို႔ျပန္ပို႔ကာ သက္ဆိုင္ရာ ျပင္သစ္သံ႐ံုး မွတာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုေပးခဲ့ေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ ႏိုင္ငံျခားသားကို ျပည္ႏွင္ဒဏ္ေပးမည္ဟူေသာ သတင္းမီဒီယာအခ်ိဳ႕၏ေဖာ္ျပမႈသည္ မွန္ကန္မႈ မရွိေၾကာင္းကို လႈဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသား မွတ္ပံုတင္ေရးဦးစီးဌာနမွ သတင္းထုတ္ျပန္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါၿငိမ္းခ်မ္းေရးလမ္းေလ်ာက္သူမ်ားသည္ ဇန္နဝါရိလ ၂၁ ရက္ေန႔မနက္ ၇ နာရီမွစတင္ကာ သံဃာ ခုႏွစ္ပါး ႏွင့္ လူအေယာက္ ေလးဆယ္ ခန္႔သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမ မွစတင္ ကခ်င္ျပည္နယ္ လိုင္ဇာၿမိဳ႕ထိ မိုင္ေပါင္း ၈၀၀ ေက်ာ္ လမ္းေလ်ာက္ထြက္ခြာလာျခင္းျဖစ္သည္။

YC

---------------------------------------------------------------

စစ္မလိုလားေၾကာင္း KIO မွသေဘာထားေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ

ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အေနျဖင့္ ထိုးစစ္ဆင္ႏြဲျခင္းမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းလိုက္ပါက KIO/KIA ဘက္မွလည္း ပဋိပကၡျဖစ္ပြား ႏိုင္မည့္ စစ္ေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားကို ျပဳလုပ္မည္ မပာုတ္ေတာ့သည့္ အျပင္ KIO အေနျဖင့္ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာမ်ားကို ေဆြးေႏြးျခင္းျဖင့္သာ အေျဖရွာႏိုင္မည္ပာု ယံုၾကည္သည့္အတြက္ လိုအပ္ ေသာေဆြးေႏြးမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ႏိုုင္ငံတကာရွိ အကူအညီ ေပးႏိုင္မည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ႏိုင္ငံမ်ားထံတြင္ အကူအညီေတာင္းခံၿပီး ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း KIO မွ ၂၀၁၃ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၃ ရက္ေန႔တြင္ သေဘာထားေၾကညာခ်က္ တစ္ေစာင္ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ျဖစ္ပြားေနေသာ တိုက္ပြဲမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရႏွင့္ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္တို႔မွ ဇန္နဝါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္တြင္ “တစ္ဘက္လက္နက္ ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္း ျဖစ္သည့္ KIO/KIA မွ လာေရာက္ျခင္းမရွိဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရမွကမ္းလွမ္းခ်က္ကို ပယ္ခ်ခဲ့ျခင္းႏွင့္ ေရႊလီေဆြးေႏြးပြဲကို ပ်က္ျပားေစခဲ့”ပာူ၍ KIO အားတစ္ဖက္သတ္ အျပစ္ပံုခ်ထားသည္ကို ေတြ႕ရွိရေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

ထို႔ျပင္ KIO အေနျဖင့္ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္း မျပဳသည္မွာ မလိုလားအပ္ေသာ သေဘာထား တင္းမာမႈမ်ားကို ေရွာင္လႊဲ လိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ KIO ၏သေဘာထားထုတ္ျပန္ခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးရဲထြဋ္က ထုတ္ျပန္ခ်က္ အပိုဒ္ ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သီးျခားမွတ္ခ်က္ေပးရန္မရွိေသာ္လည္း အပိုဒ္ ၅၊ ၆၊ ၇ ပါအခ်က္မ်ားမွာမူ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရႏွင့္ တပ္မေတာ္ဘက္မွ ယခင္ကတည္းပင္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ ေနသည္ ့ကိစၥရပ္မ်ားျဖစ္သည့္အတြက္ ယခုကဲ့သို႔ ထုတ္ျပန္ေၾကညာမႈကို ႀကိဳဆိုေၾကာင္း ၎၏ ေဖ့ဘြတ္စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပထား သည္။

YC

 ---------------------------------------------------------------

ဝန္ႀကီးဌာနအပါအဝင္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ား လယ္သိမ္းယူရာတြင္ ဥပေဒလိုက္နာျခင္းမရွိ

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေတာင္သူ လယ္သမားမ်ားထံမွ ဝန္ႀကီးဌာနအပါအဝင္ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားမွ လယ္ယာေျမ သိမ္းယူရာတြင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျပ႒ာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ားကို လိုက္နာျခင္းမရွိေၾကာင္း လယ္ယာေျမ အမႈကိစၥမ်ား တြင္ လယ္သမားမ်ားဘက္မွ လိုက္ပါေဆာင္ရြက္ေနသူ ေရွ႕ေန ဦးျမင့္သြင္က ေျပာၾကားေၾကာင္း သိရသည္။

လယ္ယာေျမႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းေပးရန္အတြက္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ လယ္ယာေျမ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္း ေပးထားေသာ္လည္း အဖြဲ႔အေနျဖင့္ လယ္ယာေျမမ်ား သိမ္းယူသည့္ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ားစြာရွိေၾကာင္း အဆိုပါအဖြဲ႔ဝင္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ ေဒၚခင္ဝိုင္းၾကည္က ေျပာၾကားသည္။

၁၉၉၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ တပ္မေတာ္ႏွင့္ အစိုးရဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ႏိုင္ငံေတာ္လိုအပ္ခ်က္အေနျဖင့္ သိမ္းယူ ခဲ့သည့္ လယ္ယာေျမ ဧကမ်ားမွာ သိန္းခ်ီ၍ ရွိေၾကာင္းသိရသည္။ အဆိုပါ ႏိုင္ငံေတာ္လိုအပ္ခ်က္ျဖင့္ သိမ္းယူခဲ့သည့္ စီမံကိန္းေျမမ်ားကို ယခုအခါတြင္ မႈလပိုင္ရွင္မ်ား လက္ထဲ ျပန္လည္လႊဲ ေျပာင္းေပးရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္းကို လယ္ယာေျမ စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ဝင္ တစ္ဦးမွ ေျပာၾကားသည္။

လယ္ယာေျမ အျငင္းပြားမႈျပႆနာမ်ားေၾကာင့္ သိမ္းဆည့္းခံ လယ္သမားမ်ားႏွင့္ သိမ္းယူသူ ဌာနဆိုင္ရာမ်ား၊ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားသည္ တစ္ဦး ႏွင့္ တစ္ဦး အျပန္အလွန္ တရားစြဲဆိုလ်က္ရွိေၾကာင္းသိရသည္။

၁၉၅၃ ခုႏွစ္တြင္ျပ႒ာန္းခဲ့ေသာ လယ္ယာေျမဥပေဒအရ လယ္ယာေျမမ်ားကို ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီး သက္ဆိုင္ရာဌာနမ်ားသို႕ အဆင့္ဆင့္ အစီရင္ခံ ခြင့္ျပဳခ်က္ရမွသာ လယ္ယာေျမမ်ားကို သိမ္းယူခြင့္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ယခု ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ျပ႒ာန္းထားေသာ လယ္ယာေျမ ဥေပေဒတြင္လည္း ေလ်ာ္ေၾကးေပးၿပီး မွသာ သိမ္းယူခြင့္ရွိေၾကာင္း ပါရွိသည္။

YC

---------------------------------------------------------------

ျမန္မာ့မီးရထားလမ္းမ်ား အဆင့္ျမႇင့္တင္ရာ၌ နည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကးလိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိေန

ျမန္မာ၊ တရုတ္၊ ထိုင္း၊ အိႏိၵယ ႏိုင္ငံမ်ားသို႕ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ အာရွရထားလမ္းမႀကီးမ်ားကြန္ယက္ TAR (Trans- Asian Railway Network) ဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္အရ သတ္မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္း အတိုင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မီးရထားလမ္းမ်ား အဆင့္အတန္း ျပည့္မီေအာင ္ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ အတြက္ နည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကးလိုအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနသည္ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

ယင္းစီမံကိန္းအရ ရထားလမ္းကြန္ယက္ႀကီး တစ္ခုလံုးကို အဆင့္ျမႇင့္တင္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လိုအပ္ေသာ ေငြေၾကးပမာဏမွာ အလြန္ ႀကီးမားၿပီး အခ်ိန္ယူ ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလာေလာ ဆယ္အခ်ိန္တြင္ TAR ႏွင့္ သေဘာတူညီမႈ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုအခ်ိန္တြင္ ယင္းကြန္ယက္အတြက္ မႏၱေလး-ရန္ကုန္လမ္းပိုင္း၊ မႏၱေလး-လားရိႈးလမ္းပိုင္းမ်ား ရွိေနၿပီး မႏၱေလး-ကေလး လမ္းပိုင္းကေတာ့ ေဖာက္လုပ္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အျခားဆက္သြယ္ရမည့္ လမ္းပိုင္းမ်ား၊ လ်ာထားဆဲျဖစ္သည့္ လမ္းမ်ားလည္းရွိေၾကာင္း၊ သံျဖဴဇရပ္-ဘုရားသံုးဆူ (ျမန္မာ)- နန္႔ေထာက္ (ထိုင္း) လမ္းေၾကာင္း လ်ာထားခ်က္အား ကိုရီးယားႏိုင္ငံ KOICA အဖြဲ႕အကူအညီျဖင့့္္ အႀကိဳေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ ေနေသာ္လည္း ယိုးဒယား ဘက္မွ ဆည္မ်ားေဆာက္လိုက္ေသာေၾကာင့္ လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ရထားလမ္းမွာ ၁၄၃၅ မီလီမီတာ က်ယ္၍ တစ္လမ္းသြား (single line) ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ၿပီး ၈၁၃.၀၁၅ ကီလိုမီတာရွည္လ်ားေၾကာင္း၊ BOT စနစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထား ေၾကာင္းသိရသည္။

ျမန္မာ-အိႏၵိယ ဆက္သြယ္ရမည့္ ရထားလမ္းအေျခအေနမွာ ကေလး-တမူး ၾကားတြင္ အရွည္ ၁၃၅ ကီလိုမီတာ ဆက္သြယ္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ RITES (Rail India Technical and Economics Services) ၏ ေျမျပင္ေလ့လာေရးအဖြဲ႕က အႀကိဳေလ့လာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံအၾကား ဆက္လက္ ေဆြးေႏြးရန္ ေစာင့္ ဆိုင္းေနေၾကာင္း သိရသည္။

YC

 *************************************************************************


Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place. Logo for Google Drive

0 comments:

Post a Comment