Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

CURRENT NEWS
Document

Snapshot of the item below:
CURRENT NEWS

ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး သတင္းစဥ္

  1. အလုပ္ရွင္အလုပ္သမား အျငင္းပြားမႈဆိုင္ရာ ဥပေဒအားနည္းခ်က္ လႊတ္ေတာ္တင္မည္
  1. KNU / KNPP နယ္ေျမတြင္ ေျမျမွဳပ္မုိင္း ရွင္းလင္းႏုိင္ေရး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးခိုင္မာမႈအေပၚ မူတည္
  2. တကၠသိုလ္မ်ား ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေရးအတြက္ အမ်ိဳးသားဥပေဒၾကမ္း လႊတ္ေတာ္သို႔တင္သြင္း
  3.  ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မမ်ား၏ ျပည္ဒဏ္မ်ား ေလွ်ာ့ေပးရန္အစီအစဥ္မရွိဟု ျပည္ထဲေရး ဒုဝန္ႀကီးေျပာ

အလုပ္ရွင္အလုပ္သမား အျငင္းပြားမႈဆိုင္ရာ ဥပေဒအားနည္းခ်က္ လႊတ္ေတာ္တင္မည္

အလုပ္ရွင္ႏွင့္ အလုပ္သမားမ်ား အၾကား ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိသည့္ အျငင္းပြားမႈ ျပႆနာမ်ားကို ေလ့လာသံုးသပ္၍ အျငင္းပြားမႈႏွင့္ ပဋိပကၡေျဖရွင္းေရးဆိုင္ရာ ဥပေဒအားနည္းခ်က္မ်ားကို ေလ့လာ၍ လႊတ္ေတာ္သို႔  တင္ျပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္ရွင္ အလုပ္သမား အခြင့္အေရး ေလ့လာဆန္းစစ္ေရးေကာ္မရွင္မွ  အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္ ဦးျမင့္ၾကည္က ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“ကၽြန္ေတာ္အေနျဖင့္ သီးျခားေဆြးေႏြးဖို႔ ရွိပါတယ္။ အလုပ္ရွင္၊ အလုပ္သမား အျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္းတဲ့အခါ ဥပေဒမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိတယ္။ ဒါေတြကို ေလ့လာၿပီး လႊတ္ေတာ္မွာတင္ျပဖို႔ ရွိပါတယ္”ဟု ၄င္းက ဆက္လက္ေျပာဆိုခဲ့သည္။

အလုပ္ရွင္ႏွင့္  အလုပ္သမား မ်ားအၾကား  ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ပဋိပကၡျပႆနာမ်ားႏွင့္ အျငင္းပြားမႈကို  ေျဖရွင္းရာတြင္ ေျဖရွင္းေရးဆိုင္ရာဥပေဒ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ အလုပ္သမားမ်ား၏  ရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ ခံစားပိုင္ခြင့္မ်ား  ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုသို႔ ဆံုး႐ံႈးမႈမ်ားအတြက္ အေျခခံအလုပ္သမဂၢ ေခါင္းေဆာင္မ်ားမွ စုေပါင္း၍ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရန္ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခံခဲ့ေသာ္လည္း  အလုပ္သမား အခြင့္အေရးေလ့လာဆန္းစစ္ေရး ေကာ္မရွင္မွ မည္သို႔မွ ျပန္လည္အေၾကာင္းျပန္ခဲ့ျခင္းမရွိၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ အဆိုပါ ဥပေဒ၏အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ အလုပ္သမားမ်ား နစ္နာရသကဲ့သု႔ိ အျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္းေရး ခံုသမာဓိ ေကာင္စီ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ အလုပ္သမားမ်ားကို အလုပ္ျပန္ခန္႔ရန္ အလုပ္ရွင္မ်ားဘက္သို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း ၎တို႔မွ လုိက္နာျခင္းမရွိသည့္အျပင္ ဥပေဒအရ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ျခင္းမရွိသည့္အတြက္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားထံသို႔ တင္ျပအကူအညီေတာင္းခံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ထိပ္တန္း ျမန္မာက အလုပ္သမားေတြ အျငင္းပြားမႈျဖစ္ၿပီး  ၆ လၾကာေနၿပီ၊ ခံုေကာင္စီက အလုပ္ျပန္ခန္႔ဖို႔ ေျပာတာေတာင္ အလုပ္မခန္႔ဘူး။ အလုပ္သမားေတြ ေတာ္ေတာ္ေလး ဒုကၡေရာက္တယ္”ဟု အလုပ္သမား ေရွ႕ေန ဦးေဌးက ေျပာဆိုခဲ့သည္။

ထိုသို႔ ဥပေဒအားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ အလုပ္သမားမ်ား နစ္နာေနရသည့္အတြက္ ဥပေဒမ်ားကို မလိုက္နာေသာ အလုပ္ရွင္မ်ားကို ၿမိဳ႕နယ္ အလုပ္သမား႐ံုးမွ တရားစြဲဆိုအေရးယူေပးသင့္ေၾကာင္း အျငင္းပြားမႈ ေျဖရွင္းေရး ခံုသမာဓိေကာင္စီအဖြဲ႔ဝင္ ကိုရဲႏိုင္ဝင္းကလည္း သံုးသပ္ေျပာဆိုခဲ့သည္။

YC


 

 KNU / KNPP နယ္ေျမတြင္ ေျမျမွဳပ္မုိင္း ရွင္းလင္းႏုိင္ေရး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးခိုင္မာမႈအေပၚ မူတည္

လက္ရွိ အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕မ်ားအၾကား အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ခုိင္မာမႈကတိကဝတ္ အာမခံခ်က္ မရွိေသးျခင္းႏွင့္ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ ရွင္းလင္းတိက်မႈ မရွိျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ကရင္ အမ်ဳိးသားအစည္းအ႐ုံး KNU ႏွင့္ ကရင္နီ အမ်ဳိးသား တုိးတက္ေရးပါတီ KNPP တို႔၏ ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမမ်ားတြင္ ေျမျမွဳပ္မုိင္း ရွင္းလင္းႏုိင္ေရးကုိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ႏွစ္ဖက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။

ယခုအခါ ေျမျမွဳပ္မုိင္းရွင္းလင္းရာတြင္ ပထမအဆင့္ျဖစ္သည့္ ေဒသခံ ျပည္သူလူထုအား မုိင္းအႏၱရာယ္ ပညာေပးျခင္း Mine Risk Education ကုိသာ KNU အေနျဖင့္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ၿပီး  ဒုတိယအဆင့္ျဖစ္သည့္ ေျမျမွဳပ္မုိင္း အေရအတြက္ကုိ နည္းပညာ  အကူအညီမပါဘဲ အခ်က္အလက္ ေကာက္ယူျခင္း (Non-Technical Servey)၊ နည္းပညာ အကူအညီျဖင့္ အခ်က္အလက္ ေကာက္ယူျခင္း (Technical Servey)ႏွင့္ တတိယအဆင့္ ျဖစ္သည့္ ေျမျမွဳပ္မုိင္းရွင္းလင္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ De-mining အဆင့္တုိ႔ကုိမူ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း KNU အတြင္းေရးမွဴး (၁) ပဒုိမန္းမန္းက ေျပာသည္။

“ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ျပဳလုပ္တဲ့အေပၚမွာ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္အထိ ခုိင္မာတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္၊ စိတ္ခ်ရတဲ့ အာမခံခ်က္ ဘာမွမရွိေသးသေရြ႕ေတာ့ ေျမျမွဳပ္မုိင္း တစ္စုံလုံး ရွင္းလင္း ေဖာ္ထုတ္ဖုိ႔အတြက္ ဘာမွ မဆုံးျဖတ္ေသးပါဘူး” ဟု ပဒုိမန္းမန္းက ေျပာသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ KNU ထိန္းခ်ဳပ္ေဒသ၌ ေျမျမွဳပ္မုိင္း ရွင္းလင္းေရးႏွင့္ပတ္သက္၍  စတင္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္မည့္ ေနရာမ်ားမွ လုပ္ေဆာင္သြားရန္ သေဘာထား ခ်မွတ္ထားၿပီးျဖစ္ကာ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေရး အပုိင္းတြင္လည္း သက္ဆုိင္ရာ ခ႐ိုင္တပ္မဟာ အလုိက္၊ ေဒသအလုိက္ စဥ္းစားခ်က္ႏွင့္ လုိအပ္ခ်က္အေပၚ မူတည္၍ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ ညႊန္ၾကားထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထုိ႔ျပင္ အဆုိပါ ေျမျမွဳပ္မုိင္း ရွင္းလင္းေရးကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကရင္နီ အမ်ဳိးသားတုိးတက္ေရးပါတီ (KNPP)အေနျဖင့္လည္း  ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းႏွင့္ ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ္လည္း ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက ေျမျမွဳပ္မုိင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဥပေဒတစ္ရပ္ကုိ ေရးဆြဲေနဆဲျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတ အတည္ျပဳၿပီးမွသာ အဆုိပါဥပေဒကုိ အမွီသဟဲျပဳ၍ ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း KNPP ဒု ဥကၠ႒ ခူးဦးရယ္က ဆိုသည္။

“ေျမျမွဳပ္မုိင္းကိစၥကေတာ့ ဥပေဒေရးဆြဲဖုိ႔ လုိ၊ မလုိေတာ့ မသိဘူး။ ဦးေအာင္မင္းကေတာ့ ဥပေဒ ေရးဆြဲ ေနတယ္လုိ႔ေတာ့ ေျပာသြားတာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ ဒုကၡသည္ေတြကုိ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားဖုိ႔ ျဖစ္လာ ရင္ေတာ့ မုိင္းေတြ ရွင္းလင္းသြားဖုိ႔ေတာ့ ရွိပါတယ္”ဟု KNPP ဒု-ဥကၠ႒ ခူးဦးရယ္က ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေျမျမွဳပ္မုိင္း ရွင္းလင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ KNPP အေနျဖင့္ ထုိင္း - ျမန္မာ နယ္စပ္ရွိ ရွားေတာ ၿမဳိ႕နယ္တြင္ KNPP အေျခစုိက္တပ္ဖြဲ႕ႏွင့္ အစုိးရအေျခစုိက္ တပ္ဖြဲ႕တုိ႔ ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရန္ သေဘာတူထားသည့္  ေျမျမွဳပ္မိုင္းရွင္းလင္းေရး အစမ္းစီမံခ်က္ Pilot Project ငယ္တစ္ခုကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး က်န္ရွိသည့္ ဧရိယာမ်ားတြင္မူ ဥပေဒ အတည္ျပဳၿပီးမွ ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ေျမျမွဳပ္မုိင္းတည္ရွိေနရာ ေဒသမ်ားျဖစ္ေသာ ကခ်င္ လြတ္ေျမာက္ေရးတပ္မေတာ္ (KIO) အပါအဝင္ ကရင္ အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံး (KNU) ႏွင့္ ကရင္နီ အမ်ဳိးသားတုိး တက္ေရးပါတီ KNPP တုိ႔၏ ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမမ်ားတြင္ ေျမျမွဳပ္မုိင္း ရွင္းလင္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ အစုိးရဘက္မွ မေရရာမႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ တိက်ေသခ်ာမႈ မရွိဘဲ ခက္ခဲမႈမ်ားျဖစ္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

YC


တကၠသိုလ္မ်ား ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေရးအတြက္ အမ်ိဳးသားဥပေဒၾကမ္း လႊတ္ေတာ္သို႔တင္သြင္း

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ႏွင့္ ျပည္တြင္းရွိတကၠသိုလ္အားလံုးကို ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရသည့္ တကၠသိုလ္မ်ားအျဖစ္ ထြက္ေပၚလာ ႏိုင္ေစရန္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းလိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ ဥပေဒမူၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္မွအတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းထုတ္ျပန္ၿပီးပါက ျပည္တြင္းရွိတကၠသိုလ္ေပါင္း ၁၆၈ ခုမွ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္မီ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားကို ကိုယ္ပိုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ရရွိလာမည္ျဖစ္သည့္အျပင္ တကၠသိုလ္ စီမံကြပ္ကဲမႈအပိုင္းတြင္လည္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနရွိ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖင့္သာ လြတ္လပ္စြာေဆာင္ရြက္လာႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၊ မႏၱေလးတကၠသိုလ္ႏွင့္ ျပည္တြင္းရွိ အျခားတကၠသိုလ္ႀကီးမ်ားတြင္ အေမရိကန္ရွိ ရြန္ေပာာ့ပ္ကင္းတကၠသို္လ္၊ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံရွိ ကိုလံုး၊ ေတာင္ကိုရီးယားရွိ ေခ်ာင္အန္း(Chung Ang)၊ ပာန္ယန္း စသည့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတကၠသိုလ္မ်ားျဖင့္ ပူးေပါင္းေဆင္ရြက္လ်က္ရွိၿပီး ေက်ာင္းပရဂုဏ္အတြင္းတြင္လည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုသို႔ တကၠသိုလ္မ်ားကို ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ေပးမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း အသစ္ဖြင့္လွစ္မည့္ တကၠသိုလ္မ်ားအေနျဖင့္ ဘ႑ာေရးႏွင့္ သုေတသနပိုင္းမ်ားတြင္ အခက္အခဲရွိလာႏိုင္သည့္အျပင္ အဆိုပါ လြတ္လပ္ခြင့္ရ တကၠသိုလ္မ်ားကို Academic Freedom ပာူသည့္ လြတ္လပ္မႈအတိုင္းအတာ မည္မွ်အထိ ေပးမည္ဆိုသည္မွာ တကၠသိုလ္အာဏာပိုင္မ်ားအၾကား အျငင္းပြားစရာ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္လာမည္ျဖစ္သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နာမည္ႀကီးတကၠသိုလ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္က စတင္တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သည္ စက္မႈ၊ ေဆးပညာ၊ စီးပြားေရး စသည့္က႑မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံတကာရွိ တကၠသိုလ္မ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက နိမ့္က်လ်က္ပင္ရွိေနေသးသည္။

YC


 ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မမ်ား၏ ျပည္ဒဏ္မ်ား ေလွ်ာ့ေပးရန္အစီအစဥ္မရွိဟု ျပည္ထဲေရး ဒုဝန္ႀကီးေျပာ

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးသမားအမ်ားစုကို ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မမ်ားျဖစ္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္အား ထိပါးေႏွာက္ယွက္သည့္ အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ (၁၀-က)ႏွင့္ အေရးေပၚ စီမံခ်က္ အက္ဥပေဒ (၅-ည) တို႔တြင္ပါရွိေသာေသာ ျပစ္မႈျပစ္ဒဏ္မ်ားကို ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ဇူလိုင္လ ၉ ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္က်င္းပေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္  ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ထြန္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာက္ယွက္ဖ်က္ဆီးလိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒကို ၁၉၇၅ ခုႏွစ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒအမွတ္သံုးျဖင့္ ျပ႒ာန္းထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ႏိုင္ငံေတာ္ ၿငိမ္ဝပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႔ဥပေဒအမွတ္ (၁၁/၉၁) ျဖင့္တစ္ႀကိမ္ျပင္ဆင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ျပင္ဆင္ ရာတြင္ ပုဒ္မ ၁၀(က)ႏွင့္ (ခ) ပါျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ျခင္းမျပဳခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ ပုဒ္မ ၁၀ (ဃ) ႏွင့္ (ခ) ပါျပစ္ဒဏ္မ်ားအား ေလွ်ာ့ေပါ့ရန္ အစီအစဥ္မရွိေၾကာင္း ၎မွဆက္လက္ေျဖၾကားသည္။

ဇူလိုင္လ ၉ ရက္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္က်င္းပေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ လသာမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးၾကည္ျမင့္က အေရးေပၚစီမံမႈ ဥပေဒပုဒ္မ ၁၀/(က)(ခ)၊ ပုဒ္မ ၅ (ည)တို႔အား ျပန္လည္ေလွ်ာ့ေပါ့ရန္ႏွင့္ အလစ္သုတ္ျခင္း၊ ဆူညံရန္ျဖစ္ျခင္းမ်ားအစရွိေသာ ဝိသမေလာဘ စီးပြားေရး သမားမ်ားကို ထိန္းသိမ္းရာ၌ အသံုးျပဳေလ့ရွိေသာ အဆိုပါ ဥပေဒပုဒ္မတို႔၏ အျပစ္ဒဏ္ကို ေလွ်ာ့ေပါ့ျခင္း(သို႔) ဖယ္ရွားျခင္း အစီအစဥ္ရွိမရွိ ေမးျမန္းခဲ့ရာတြင္ ျပည္ထဲေရးဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္ေက်ာ္ထြန္းက အထက္ပါအတိုင္း ျပန္လည္ ေျဖၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ထိပါးေႏွာက္ယွက္သည့္ အႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒ (၁၀-က)၊ (၁၀-ခ) ႏွင့္ အေရးေပၚ စီမံမႈဥပေဒပုဒ္မ (၅-ည) တို႔သည္ ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနသာလွ်င္ တရားစြဲဆိုခြင့္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ ဥပေဒႏွစ္ရပ္၏ ျပစ္ဒဏ္မ်ားတြင္ လူတစ္ဦးကို ငါးႏွစ္အထိ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ျဖင့္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားႏိုင္ၿပီး အေရးေပၚ စီမံမႈအက္ဥပေဒပုဒ္မ (၅-ည) သည္ ေထာင္ဒဏ္ ခုႏွစ္ႏွစ္အထိအျပစ္ေပး ႏိုင္ကာ ေငြဒဏ္ကိုလည္းခ်မွတ္ႏိုင္သည္။

YC


 


Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place. Logo for Google Drive

0 comments:

Post a Comment