Bloom berg, 4th November 2010
ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီ Italian-Thai Development ကုမၸဏီသည္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇံု တည္ေဆာက္ရန္ အတြက္ ေဒၚလာ ၈.၆ ဘီလ်ံ တန္ဖိုး႐ွိ ကန္ထ႐ုိက္ စာခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ အစိုးရႏွင့္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့သည္ဟု ဒုတိယ ဥကၠ႒ အာနန္ အမရာ ပါလာက ေျပာၾကားသည္။
ဘန္ေကာက္၏ အေနာက္ဖက္ ၃၀၀ ကီလိုမီတာ (၁၈၆ မိုင္) မ႐ွိတ႐ွိ အကြာ ထားဝယ္တြင္ တည္႐ွိေသာ စီမံကိန္းသည္ ဥေရာပႏွင့္ အေ႐ွ႕ အလယ္ပိုင္းသို႔ ကုန္စည္ တင္ပို႔မည့္ ပို႔ကုန္သမားမ်ား အတြက္ ေနာက္ထပ္ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခု ေဖာ္ထုတ္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ စီမံကိန္းအတြက္ ေငြေၾကး ေထာက္ပံ့ေရး ကိစၥကိုမူ ေဆြးေႏြးေနဆဲ ျဖစ္သည္ဟု အာနန္က ဆိုသည္။
"ထိုင္းအစိုးရက ဒီစီမံကိန္းကို ေထာက္ပံ့ခ်င္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အီတာလ်ံထိုင္းက သူတို႔နဲ႔ အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုခ်ိန္ ထိေတာ့ တရားဝင္ မေဆြးေႏြး ရေသးပါဘူး" ဟု အာနန္က တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ေျပာၾကားသည္။
အထက္ပါ အဆိုျပဳခ်က္ကို ေလ့လာခဲ့ေသာ ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္း ဒုတိယ ဥကၠ႒ တာနစ္ဆိုရတ္၏ စကားအရ အဆိုပါ ထားဝယ္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းသည္ ထိုင္းႏုိင္ငံ၏ အဓိက ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စက္မႈဇုန္ထက္ ဆယ္ဆ ပိုႀကီးလိမ့္မည္ဟု သိရသည္။ ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး သံမဏိ ထုတ္လုပ္သူ Nippon Steel Corp ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး စြမ္းအင္ ကုမၸဏီ PTT Plc တို႔သည္လည္း ၎စီမံကိန္းတြင္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံရန္ စဥ္းစားေနသည္ဟု တာနစ္က ယခင္လက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္းတြင္ ေက်ာက္မီးေသြး ေလာင္စာသံုး ဓါတ္အားေပး စက္႐ုံ၊ စက္မႈ စီးပြားေရးဇံု၊ ေရနံႏွင့္ ဓါတ္ေငြ႕ ပိုက္လိုင္းမ်ားႏွင့္ ၈ လမ္းသြား အေဝးေျပးတို႔ ပါဝင္သည္ဟု ထိုင္းႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသား စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဘုတ္အဖြဲ႕ (NESDB) ၏ အဆိုအရ သိ႐ွိရသည္။
ယခု စီမံကိန္းက ေဒသတြင္း လက္တံဆန္႔ရန္ ႀကိဳးစားေနေသာ ေမာ္ေတာ္ကား ထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ ေရနံ ဓာတု ကုမၸဏီမ်ားကို အက်ိဳး ျဖစ္ထြန္း ေစလိမ့္မည္ဟု ဆိုသည္။
ဦးပိုင္ ကုမၸဏီ
"ထိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔ ပင္လယ္ ရပ္ျခားက ပုဂၢလိက ကုမၸဏီ မ်ားစြာက ထားဝယ္ စီမံကိန္းမွာ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၊ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သူမ်ား အျဖစ္ ပါဝင္ဖို႔ ဆႏၵ ႐ွိေနၾကပါတယ္" ဟု NESDB မွ ပညာ႐ွင္ ေခ်ာင္ပြန္က ေျပာၾကားသည္။ အီတာလ်ံထိုင္းက ဒီကုမၸဏီေတြနဲ႔ ဘ႑ာေငြ ပူးေပါင္း မတည္ဖို႔ အတြက္ ဦးပိုင္္ ကုမၸဏီ တစ္ခု ဖြဲ႕စည္းသြားဖို႔ အလားအလာ ႐ွိပါတယ္" ဟု ၎က ဆိုသည္။
တ႐ုတ္၊ ဂ်ပန္ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ မ်ားမွ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားက ထားဝယ္ စီမံကိန္းကို စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုထားၾကသည္ဟု NESDB ဒုတိယ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ပိုရာမီတီ ဗီမိုဆီရီ က ယခင္လက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ လမ္းမ်ား၊ ဆိပ္ကမ္းမ်ား စက္မႈဇံု အတြက္ အခ်ိန္ ညိႇႏိႈင္းမႈမွာ စီမံကိန္းအေပၚ မူတည္၍ ႏွစ္ ၄၀ မွ ႏွစ္ ၆၀ အတြင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ၎က ဆိုသည္။
အီတာလ်ံထိုင္း၏ ႐ွယ္ယာမ်ားမွာ SET ညႊန္းကိန္းတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္ထက္ ၂ ဆ တက္ကာ ယခုႏွစ္တြင္ ၈၅ % ျမင့္တက္ခဲ့သည္။ ကုမၸဏီ၏ ႐ွယ္ယာမ်ားသည္ မေန႔က ၇ % တက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ယေန႔မနက္ ၁၀း၄၈ တြင္ ၀.၉ % ထပ္မံ ျမင့္တက္ကာ ၅.၄၅ ဘတ္သို႔ ေရာက္႐ွိခဲ့သည္။
ႏိုဝင္ဘာ ၂ ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုပြဲ အခမ္းအနားတြင္ အီတာလ်ံထိုုင္း အမႈေဆာင္မ်ားႏွင့္ ျမန္မာ အစိုးရတို႔ ကန္ထ႐ိုက္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္ဟု အာနန္က ေျပာၾကားသည္။ အတည္ျပဳခ်က္ ရ႐ွိရန္အတြက္ တင္ျပရမည့္ ဒီဇိုင္း လုပ္ငန္းကို အၿပီးသတ္ ေနခ်ိန္တြင္ အေသးစား တည္ေဆာက္မႈ လုပ္ငန္းကို ခ်က္ခ်င္း စတင္ ႏိုင္မည္ဟုလည္း သိ႐ွိရသည္။
အဆိုျပဳထားေသာ အေဝးေျပး လမ္းေၾကာင္း နယ္ေျမတြင္ လႈပ္႐ွားေနေသာ မြန္အမ်ိဳးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ MNLA အပါအဝင္ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အုပ္စုမ်ားစြာကို ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ရန္ ျမန္မာ အစိုးရက ႀကိဳးစား ႐ုန္းကန္လ်က္ ႐ွိသည္။ စီမံကိန္း လမ္းေၾကာင္း အနီး ထိုင္းႏုိင္ငံ အတြင္း၌လည္း ျမန္မာ ဒုကၡသည္ ၅၀၀၀ ခန္႔အတြက္ ဒုကၡသည္ စခန္း တစ္ခုကို ကုလ သမဂၢက ထူေထာင္ထားသည္။
အီတာလ်ံထိုင္း ကုမၸဏီကို ၁၉၅၈ တြင္ အီတလီႏွင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံမွ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း႐ွင္ႀကီးမ်ား ခ်စ္ၾကည္ ရင္းႏွီးမႈ မွတဆင့္ တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ကုမၸဏီသည္ ဘန္ေကာက္၏ အဓိက ႏုိင္ငံတကာ ေလဆိပ္ႏွင့္ မိုးပ်ံ ရထားလမ္းမ်ားကို တည္ေဆာက္ေပး ခဲ့သည့္အျပင္ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၂ ႏုိင္ငံတြင္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္လ်က္ ႐ွိသည္။
--Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.