International Crisis Group, 21st September 2010
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲသည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေပၚ ယင္း၏ အိမ္နီးခ်င္းအေပၚ ဆက္ဆံေရး၌ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစမည္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတကာက ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားသည္ လြတ္လပ္၍ တရား မွ်တလိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု က်ယ္က်ယ္ျပန္႕ျပန္႕ ျမင္ၾကေသာ္လည္း တ႐ုတ္ကမူ အဓိက ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ပါ၀င္လိမ့္မည္ မဟုတ္ေသာ မည္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္ကိုမဆို လက္ခံလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လက ျမန္မာစစ္တပ္သည္ ကိုးကန္႕ကို တိုက္ခိုက္ခဲ့ရာ Beijing သည္ အငိုက္မိသြားခဲ့ၿပီး ဒုကၡသည္ (၃၀၀၀၀) ေက်ာ္ ယူနန္ ျပည္နယ္ထဲသို႕ ၀င္ေရာက္ခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ တ႐ုတ္သည္ ဖိအားေပးျခင္း၊ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ တ႐ုတ္နယ္စပ္တြင္ ေနထိုင္ၾကေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ားအား ေစ့စပ္ရန္ ၾကား၀င္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမ်ား ျပဳခဲ့သည္။ Obama အစိုးရ၏ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးေရး မူ၀ါဒေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ပါ၀ါ ခ်ိန္ညႇိေရးတြင္ စိန္ေခၚမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ သည္ဟု Beijing က ခံစားခဲ့ရသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ တ႐ုတ္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စြမ္းအင္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပိုမို ပါ၀င္လာခဲ့သည္။
Beijing သည္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ဆက္ဆံမႈမ်ားကို ေပါင္းစည္းရန္ ႀကိဳးစားလ်က္ ရွိရာ ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ား သြားေရာက္ လည္ပတ္ျခင္း၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္း၊ ေခ်းေငြမ်ား ေပးျခင္းႏွင့္ ကုန္သြယ္ျခင္းတို႕ျဖင့္ ေျခလွမ္း လွမ္းလ်က္ ရွိသည္။ သို႕ေသာ္ တ႐ုတ္သည္ ယင္း၏ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈမ်ား ထူေထာင္ရာတြင္ အကန္႕အသတ္မ်ား ႀကံဳေတြ႕လ်က္ ရွိရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သယံဇာတမ်ားကို တ႐ုတ္ ကုမၸဏီမ်ားက ဂုတ္ေသြးစုပ္မႈအတြက္ အတိုက္အခံမ်ား ထြက္ေပၚလာျခင္း၊ Beijing ႏွင့္ ယူနန္ေဒသ ဆိုင္ရာ အစိုးရမ်ား ၾကားတြင္ စိတ္၀င္စားမႈႏွင့္ မူ၀ါဒ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာတြင္ ကြဲျပား ျခားနားမႈမ်ား ထြက္ေပၚလာျခင္းမ်ား စသည္တို႕ ျဖစ္သည္။
ကိုးကန္႔ ပဋိပကၡႏွင့္ နယ္စပ္ရွိ တင္းမာမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္းတို႕ေၾကာင့္ Beijing သည္ ျမန္မာ တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ားအေပၚ ယင္း၏ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးေရးအတြက္ အသံုးခ်ခံ ပစၥည္း မဟာဗ်ဴဟာ တစ္ခု အျဖစ္ မျမင္ေတာ့ပဲ ျပႆနာ ျဖစ္ေစေသာ အႏၱရာယ္ေကာင္မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ႐ႈျမင္လာသည္။ ေနျပည္ေတာ္သည္ အဓိက အပစ္အခတ္ ရပ္ထားေသာ တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ားအား စစ္တပ္လက္ ေအာက္ခံ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္း မေအာင္ျမင္မႈေၾကာင့္ အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားၾကား ပဋိပကၡ အသြင္ ေဆာင္လာမည္ကို တ႐ုတ္အစိုးရက စိုးရိမ္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိသည္။ လတ္တေလာ တ႐ုတ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ၀ါဒမွာ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ အဓိက တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ားၾကား ေစ့စပ္ ေဆြးေႏြးေရးကို ဖိအားေပးရန္ အာ႐ံုစိုက္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။ တိုင္းရင္းသား အုပ္စု အမ်ားစုကလည္း ျမန္မာ အစိုးရက ယင္းတို႕အား မတိုက္ခိုက္ေရးအတြက္ Beijing က ဖိအားေပးႏိုင္မည္ဟု ယံုၾကည္လ်က္ ရွိပါသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း တ႐ုတ္၏ ေထာက္ခံမႈမွာ ယင္း၏ အက်ိဳးစီးပြားႏွင့္ လံုၿခံဳေရးအေပၚ မူတည္၍ ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္ေၾကာင္း ယံုၾကည္ၾကသည္။
ႏို၀င္ဘာ (၇) ရက္ ေရြးေကာက္ပြဲသည္ ေနျပည္ေတာ္၏ ဦးစားေပး အစီအစဥ္ ျဖစ္သည္။ စစ္တပ္၏ ႏိုင္ငံေရး အခန္းက႑ကို စနစ္တက် အဖြဲ႕အစည္းအသြင္ ေျပာင္းရန္ ရည္ရြယ္၍ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လတြင္ စည္းကမ္း ျပည့္၀ေသာ ဒီမိုကေရစီသို႕ လမ္းျပေျမပံု လုပ္ငန္းစဥ္ (၇) ရပ္ကို ခ်မွတ္ခဲ့သည္။ ယခု လႊတ္ေတာ္ အဆင့္ဆင့္အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားသည္ လမ္းျပေျမပံု၏ ပဥၥမအဆင့္ ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လမ္းျပေျမပံုကို ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲကို ေသာ္လည္းေကာင္း စိတ္မ၀င္စားပါ။ ထြက္ေပၚလာမည့္ ျမန္မာအစိုးရကို ျပည္တြင္းကေရာ ႏိုင္ငံတကာကပါ တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳမႈက ယင္း၏ မဟာဗ်ဴဟာႏွင့္ စီးပြားေရး စိတ္၀င္စားမႈမ်ားကို အေထာက္အကူ ျပဳေရးကိုသာ Beijing က ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း ျဖစ္သည္။
Beijing ၏ တြက္ခ်က္မႈကို သက္ေရာက္မႈ ရွိေသာ အျခားအခ်က္ ႏွစ္ခု ရွိေသးသည္။ တ႐ုတ္က ယင္း၏ စြမ္းအင္ဆိုင္ရာ လံုၿခံဳမႈကိစၥတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ပို၍ အေရးႀကီးေသာ က႑မွ ပါ၀င္လာသည္ဟု ျမင္သည္။ တ႐ုတ္သည္ ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဓာတ္ေငြ႕ကို သယ္ရန္ႏွင့္ အေရွ႕ အလယ္ပိုင္းႏွင့္ အာဖရိကမွ တင္သြင္းေသာ ေရနံစိမ္းမ်ား ပို႕ေဆာင္ေရးအတြက္ ဓာတ္ေငြ႕ႏွင့္ ေရနံပိုက္လိုင္းမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျဖတ္၍ တည္ေဆာက္ေနသည္။ ထို႕အျပင္ တ႐ုတ္ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေရအား လွ်ပ္စစ္က႑တြင္ တ႐ုတ္တို႕၏ လိုအပ္ခ်က္ေၾကာင့္ လ်င္ျမန္စြာ တိုးခ်ဲ႕ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံလ်က္ ရွိသည္။ တ႐ုတ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ မဟာဗ်ဴဟာကို သက္ေရာက္မႈ ရွိေသာ ေနာက္အခ်က္ တစ္ခုမွာ အေမရိကန္ အစိုးရ၏ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ဆက္ဆံေရး မူ၀ါဒပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသည္ အေမရိကန္၏ တ႐ုတ္ကို ၀န္းရံေရး မဟာဗ်ဴဟာ၏ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္၏ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေပၚ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈတြင္ အလားအလာ ေကာင္းေသာ စိန္ေခၚမႈအျဖစ္ Beijing က ႐ႈျမင္သည္။
Beijing သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယင္း၏ စီးပြားေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္တည္မႈ အင္အား ေကာင္းေစရန္ တိုး၍ ႀကိဳးစားလ်က္ ရွိသည္။ တ႐ုတ္ ေပၚလစ္ဗ်ဴ႐ို ဦးေဆာင္ ေကာ္မတီမွ အဖြဲ႕၀င္ သံုးဦးသည္ ၂၀၀၉ မတ္လမွ စ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႕ သြားေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့သည္။ ထိုသို႕ သြားေရာက္ၿပီး အဓိက ေရအားလွ်ပ္စစ္မ်ား၊ သတၱဳ တူးေဖာ္ေရးမ်ား၊ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လက္မွတ္ ေရးထိုးၿပီး စီးပြားေရး ဆက္ဆံမႈမ်ား တိုးျမႇင့္ခဲ့သည္။ တ႐ုတ္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တိုက္႐ိုက္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံမႈ က႑တြင္ ထိပ္တန္းမွ ရွိေနရာ မၾကာေသးမီက စီးပြားေရးအရ သေဘာ တူညီမႈမ်ားသည္ ယင္း၏ ဦးေဆာင္ ေနရာကို ပိုမို ခ်ဲ႕ထြင္မည္ ျဖစ္သည္။
သို႕ေသာ္ တ႐ုတ္သည္ ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္စီးပြားေရး ရည္မွန္းခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ေရး အတြက္ အခက္အခဲ ႏွစ္ခုႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရသည္။ Beijing ႏွင့္ ေဒသဆိုင္ရာ ယူနန္ အစိုးရမ်ား ၾကားတြင္ နယ္စပ္ စီမံခန္႕ခြဲေရး ကိစၥႏွင့္ တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ားကို ခ်ဥ္းကပ္ရာတြင္ ခံယူ ခ်က္ျခင္း ကြဲျပားလ်က္ ရွိသည္။ Beijing က နယ္စပ္ တည္ၿငိမ္ေရးႏွင့္ ေဒသဆိုင္ရာ စီးပြားေရး ရည္မွန္းခ်က္ အခ်ိဳ႕ကို စြန္႕လႊတ္ရန္ လိုလားသည္။ သို႕ေသာ္ ယူနန္ကမူ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးကို တန္ဖိုး ထားၿပီး တိုင္းရင္းသား အုပ္စုမ်ားႏွင့္ အထူး ဆက္ဆံေရးေၾကာင့္ ရရွိေသာ အက်ိဳးအျမတ္မ်ားကို မက္ေမာလ်က္ ရွိသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တ႐ုတ္ ကုမၸဏီ အခ်ိဳ႕၏ သယံဇာတ ထုတ္ယူေရး လုပ္ငန္းမ်ားသည္ လူအမ်ား၏ စိတ္မေက်နပ္မႈကို မ်ားစြာ ျဖစ္ေပၚေစသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ယင္းတို႕၏ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈ မရွိျခင္း၊ အက်ိဳးအျမတ္ ခြဲေ၀မႈ မညီမွ်ျခင္းႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္ ဆိုင္ရာ ပ်က္စီးမႈမ်ား၊ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို ဇြတ္အတင္း ေျပာင္းေရြ႕ခိုင္းမႈမ်ား ရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၂၀၁၀ ဧၿပီလက ျမစ္ဆံု ေရအားလွ်ပ္စစ္ စီမံကိန္းတြင္ ဗံုးကြဲမႈမ်ား ေနာက္ကြယ္တြင္ အဆိုပါ မေက်နပ္မႈမ်ား ရွိလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသား နယ္ေျမမ်ားကို ပိုမို ခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ေနျပည္ေတာ္၏ မဟာဗ်ဴဟာတြင္ တ႐ုတ္က ပါ၀င္လွ်က္ ရွိသည္ႏွင့္အမွ် အဆိုပါ တိုင္းရင္းသား နယ္ေျမမ်ားတြင္ တ႐ုတ္က အႀကီးအက်ယ္ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံလ်က္ ရွိေၾကာင္း တက္ၾကြသူမ်ားက ဆိုသည္။ အထူးသျဖင့္ သယံဇာတ ေပါမ်ားေသာ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ သတင္းမွာ ယူနန္ျပည္နယ္၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ အပါအ၀င္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ႏွစ္ဖက္စလံုးတြင္ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းထားမႈမ်ားကို အေျချပဳထားသည္။ ထို႕အျပင္ Beijing၊ ကူမင္း၊ ရန္ကုန္၊ ခ်င္းမိုင္၊ ဘန္ေကာက္၊ နယူးေယာက္ႏွင့္ ၀ါရွင္တန္ ဒီစီတို႕တြင္ပါ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းထားျခင္းမ်ား ပါ၀င္သည္။ International Crisis Group သည္ တ႐ုတ္ပညာရွင္မ်ား၊ တ႐ုတ္အစိုးရ တာ၀န္ရွိ သူမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ျမန္မာအရပ္သား အဖြဲ႕အစည္း အဖြဲ႕၀င္မ်ား၊ ျပည္တြင္းႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ NGO မ်ားမွ တစ္ဦးခ်င္းကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႕ ေတြ႕ဆံု စကား ေျပာခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ယခု ကိစၥသည္ အထိမခံေသာ ကိစၥ ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ အင္တာဗ်ဴး လုပ္သူမ်ားမွာ မည္သူမွ် အမည္ မေဖာ္လိုၾကေပ။
--Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.