yangonchronicle2011 Op-Ed |
၁၅.၁၁.၂၀၁၁
ေဆာင္းပါးက႑
- ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကိုအေလးထားမွသာ
***************************************************
ေဆာင္းပါးက႑
ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကိုအေလးထားမွသာ
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အာဏာရွင္စနစ္မွ ဒီမိုကေရစီစနစ္သို႔ ကူးေျပာင္းေနသည့္ ယခုလို အခ်ိန္အခါမ်ိဳးတြင္ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး အင္စတီက်ဴးရွင္မ်ား၏ ခုိင္မာမႈသည့္ ရည္မွန္းရာ အေျပာင္းအလဲ ေရာက္ရာေရာက္ေၾကာင္း အေထာက္အပံ့မ်ား ျဖစ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရးအင္စတီက်ဴးရွင္းမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ ပီျပင္ေအာင္ တည္ေဆာက္ေနမႈ ရွိ၊ မရွိဆိုသည္မွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေလ့လာစရာ အေၾကာင္းအရင္းတရပ္ ျဖစ္လာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေဒသတြင္း အာဆီယံႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ စီးပြားေရးအရ ေအာက္ဆံုးအေနအထားသို႔ ေရာက္ရွိေနသည္။ ထုိအတြက္ေၾကာင့္ မူဝါဒခ်မွတ္သူမ်ားက စီးပြားေရးဖိုရမ္မ်ား ျပဳလုပ္ေစျခင္းျဖင့္ စီးပြားေရး အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္လာေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၁၉၉၂/၃ မွစတင္၍ စီးပြားေရး အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးစနစ္မွာ ဗဟိုဦးစီးစနစ္ ျဖစ္ေန ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ သဘာဝ သယံဇာတကို အမွီျပဳၿပီး ႏုိင္ငံ၏ GDP ကို တိုးပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း အေျပာင္းအလဲမ်ားမွ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ခဲ့ရသည္။ ယခုအေျပာင္းအလဲတြင္ေရာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္ႏုိင္စရာ ရွိပါသေလာဟုေမးစရာ ျဖစ္လာသည္။
မူဝါဒခ်မွတ္သူမ်ားအေနျဖင့္ သဘာဝသံယံဇာတအေပၚ၌သာ အဓိက မွီခိုအားထားေနရသည့္ စီးပြားေရးစနစ္၏ ႏုိင္ငံတကာတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္စြမ္းမရွိပံုကို သိျမင္နားလည္ႏုိင္သည့္ အခ်ိန္လံုလံုေလာက္ေလာက္ ရွိသြားၿပီဟု မွတ္ယူ၍ ရႏုိင္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အျခား ေရြးခ်ယ္စရာ မရွိေတာ့သည့္ အေနအထားတြင္ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို တာဝန္ယူမႈအျပည့္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္လာၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ထြန္းလာမည့္ အာဆီယံစီးပြားေရးဇုန္အမွီ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား၊ အင္စတီက်ဴးရွင္မ်ားကိုအခ်ိန္ကိုက္ တည္ေဆာက္ႏုိင္မွ သာလွ်င္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈအသာစီးရမႈ (Competitive Advantage) ရွိမည္ျဖစ္သည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အစိုးရပိုင္၊ ပုဂၢလိကပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ထုတ္လုပ္သည့္ ကုန္စည္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ႏုိင္ငံတကာ ေစ်းကြက္အတြင္း အျခားႏုိင္ငံမ်ား၏ ကုန္စည္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္စြမ္းရွိေအာင္ ဦးစြားလုပ္ေဆာင္သင့္သည့္အရာမွာ ျပည္တြင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ စြမ္းကိုအားေပးဖို႔ရန္ ျဖစ္သည္။ တနည္းဆိုရလွ်င္ အစိုးရႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ဆက္ဆံေရးတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈကိုသာ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးရာ လမ္းေၾကာင္းအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္မႈျပဳရန္ျဖစ္သည္။ ယခင္ကအစိုးရႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ဆက္ဆံေရးမွာ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားကိုသာ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးသည့္ အေနအထားမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ရာ၌ အရင္းအႏွီးအမ်ားအျပားရွိသည့္ အရင္းရွင္မ်ားႏွင့္လက္တြဲ၍ ႏုိင္ငံ၏စီးပြားေရး တိုးတက္ေအာင္ေဆာင္ ရြက္ရသည္မွာ မွန္ကန္မႈရွိသည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းတစ္ခု၏ တီတြင္ဖန္တီးမႈ စြမ္းရည္မ်ားေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္ႏိုင္သည့္ အေနအထားမ်ား ရွိသည္ဆိုလွ်င္ေတာင္ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈကို အေလးထားမွသာ စီးပြားေရးေရရွည္တိုးတက္ႏုိင္မည္ဆိုသည့္ အသိေၾကာင့္ အစိုးရမွ စည္းကမ္းစည္းကမ္းမ်ားသတ္မွတ္ၿပီး ေစ်းကြက္အတြင္း လက္ဝါးႀကီးအုပ္ ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအား ဟန္႔တားထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား ျပဳရမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းယဥ္ေက်းမႈမွာ ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း လက္ဝါးႀကီးအုပ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွာသည့္ ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယင္းကို အစိုးရ၏ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း၊ မူဝါဒမ်ားျဖင့္ ဖယ္ရွားပစ္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႀကီးမွ မတ္ ၃၀ တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၌ ေျပာၾကားသြားသည့္ မိန္႔ခြန္းတြင္လည္းအဆိုပါ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ ေျပာၾကားရာတြင္ “ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္န႔ဲ ပတ္သက္ၿပီးႏိုင္ငံတကာမွာ အယူအဆအမ်ဳိးမ်ဳိး ရိွၾကသလုိ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ေတြလည္း ကြဲျပားျခားနား ၾကပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြမွာ ေစ်းကြက္ကို လုံး၀လႊတ္ထားေပးတာမ်ဳိး ရိွသလုိ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ အစုိးရက အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ ၀င္ၿပီးထိန္းေပးေနရတာမ်ဳိးေတြလည္း ရိွပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ အစုိးရက အတုိင္းအတာတစ္ရပ္အထိ ထိန္းသိမ္းပံ့ပုိးေဆာင္ရြက္ေပးတဲ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္မ်ဳိးကို ရည္မွန္းပါတယ္။ ၀င္ထိန္းေပးမယ္ ဆုိတာလည္း ေစ်းကြက္ရဲ႕လြတ္လပ္မႈကုိ ထိန္းခ်ဳပ္လုိတဲ့ သေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ အရင္းရွင္၊ ဓနရွင္ႀကီးမ်ား၊ အခြင့္ထူးခံမ်ားက လက္၀ါးႀကီးအုပ္ ျခယ္လွယ္တာမ်ဳိး မျဖစ္ရေအာင္ ထိန္းေက်ာင္းတည့္မတ္ ေပးတာမ်ဳိးကိုသာ ရည္ရြယ္ပါတယ္” ဟူ၍ျဖစ္ေလသည္။ ယင္းကို သံုးသပ္ၾကည့္ပါက ဦးသိန္းစိန္အစိုးရသည္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား ျပ႒ာန္း၍ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီးမ်ား၏ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွာမႈကို ကန္႔သတ္ထိန္းခ်ဳပ္ကာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား အားလံုးတန္းတူညီတူယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္ေရး (Level Playing Field) ကို အားေပးသြားမည္ဟု တစ္ႏုိင္ငံလံုးအား အသိေပး ေျပာၾကား လိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ၏ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေသာ ပုဂၢလိကပိုင္ျပဳေရး အစီအစဥ္ မ်ားသည္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားအား တန္းတူယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္သည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကို ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိရွိ သတ္မွတ္ေပးျခင္းသည္ အထက္ပါ သမၼတႀကီး၏ မိန္႔ခြန္႔ပါ မူဝါဒကိုလက္ေတြ႕ ေဆာင္ရြက္လိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ဆိုရလွ်င္မူအ႐ုိးစြဲေနၿပီ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အစိုးရႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း၏ ဆက္ဆံေရးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ အခုအခံမ်ားရွိမည္ျဖစ္သလို ထင္သလိုခရီးမေပါက္မႈမ်ားႏွင့္လည္း ႀကံဳေတြ႕ရဖြယ္ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းတို႔မွာ ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ ေရးတြင္ မျဖစ္မေနမလြဲမေသြ ျဖတ္သန္းရမည့္ ဆူးေညာင့္ခလုတ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးကိုယံုၾကည္မႈအျပည့္ျဖင့္ ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရး တည္ေဆာက္မည္ဆိုလွ်င္ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္မႈ သည္သာ စီးပြားေရးေရရွည္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ၏ အေျဖျဖစ္ပါေၾကာင္း……………….။
***************************************************************************************
Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.