Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

(The Telegraph မွ 14 Jan 2011 ရက္စြဲပါ "China Strikes deal with Burma to quarantee oil supply" ေဆာင္းပါးကို ဘာသာ ျပန္ဆိုသည္)

တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ၎၏ ေရနံ တင္သြင္းမႈ လမ္းေၾကာင္းကို လည္ပင္း ညႇစ္၍ မရႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးမည့္ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ကို ျမန္မာ ႏုိင္ငံႏွင့္ လက္မွတ္ ေရးထိုးျခင္းျဖင့္ ၎၏ စြမ္းအင္ ျဖည့္တင္းမႈ Jigsaw အ႐ုပ္ဆက္ ကစားနည္း၏ ေနာက္ဆံုး ကဒ္ျပားကို ဆက္လိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။

ေ႐ႊေရာင္ ေတာင္ပေသာ ခ်စ္ၾကည္ေရး ေပါင္းကူး တံတားဟု တင္စားေနၾကသည့္ အဆိုပါ လုပ္ေဆာင္မႈတြင္ အာဖရိကႏွင့္ အေ႐ွ႕ အလယ္ပိုင္းမွ ေရာက္လာေသာ ေရနံတင္ သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ရန္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနာက္ဖက္ ကမ္း႐ိုးတမ္းတြင္ တည္ေဆာက္ လုပ္ကိုင္ရန္ ျမန္မာ စစ္ဖက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားက ေဘဂ်င္းကို ခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီး အဆိုပါ ဆိပ္ကမ္းေရာက္ ေရနံမ်ားကို တ႐ုတ္ ေတာင္ပိုင္းသို႔ ပိုက္လိုင္းျဖင့္ ပို႔ေဆာင္မည္ ျဖစ္သည္။

ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းတြင္ ရ႐ွိေသာ အခြင့္အေရး သစ္သည္ ေဘဂ်င္းက ၎၏ စြမ္းအင္ ဖူလံုမႈ လံုၿခံဳေစရန္ ဆယ္စုႏွစ္ အတန္ၾကာ စီစဥ္ ႀကိဳးပမ္းေနျခင္း၏ အထြတ္အထိပ္ ရလဒ္ပင္ ျဖစ္သည္။

လက္႐ွိ အခ်ိန္တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ေရနံစိမ္းႏွင့္ ဓါတ္ေငြ႕ တင္သြင္းမႈ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ကို မေလး႐ွားႏွင့္ အင္ဒိုနီး႐ွား အၾကားမွ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ ပုလင္းဝ သဖြယ္ ျဖစ္ေနသည့္ မလကၠာ ေရလက္ၾကား မွတဆင့္ ျဖတ္သန္း သယ္ယူ ေနရသည္။

ေရလက္ၾကား၏ တံခါးဝ႐ွိ အင္ဒါမန္ ကၽြန္းစုမ်ားႏွင့္ နီကိုးဘား ကၽြန္းစုမ်ားေပၚမွ အိႏိၵယ ေရတပ္ အေျခစိုက္ စခန္း ႐ွိေနျခင္း၊ အဆိုပါ ေဒသတြင္ ႀကီးမားေသာ အေမရိကန္ ေရတပ္ ႐ွိေနျခင္း တို႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ၎၏ စြမ္းအင္ ျဖည့္တင္းေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ား ပိ္တ္ဆို႔ခံရမည့္ အႏၲရာယ္ကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စိုးရိမ္ ပူပန္ေနခဲ့သည္။

၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ တ႐ုတ္ သမၼတ ဟူက်င္းေတာင္က "အခ်ိဳ႕ေသာ ႏုိင္ငံႀကီးမ်ားသည္ မလကၠာ ေရလမ္းေၾကာင္းမွ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ ႀကိဳးစားေနၾကသည္" ဟု သတိေပး ေျပာၾကားခဲ့ဖူးသည္။

ယင္းသို႔ စိုးရိမ္ ပူပန္မႈမ်ားေၾကာင့္ "ပုလဲကံုး" ဟု လူသိမ်ားေသာ မဟာ ဗ်ဴဟာကို တ႐ုတ္ႏုိင္ငံက စတင္ခဲ့ၿပီး အိႏိၵယ သမုဒၵရာတြင္ ၎၏ ေရနံတင္ သေဘၤာမ်ားကို အေရးေပၚ ကာကြယ္ ေပးႏိုင္မည့္ ေရတပ္ အေျခစိုက္ စခန္းမ်ားကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ခဲ့သည္။ ၎ အေျခစိုက္ စခန္းမ်ားတြင္ ပါကစၥတန္မွ ဂြာဒါ၊ ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္မွ စစ္တေကာင္း၊ သီရိလကၤာမွ ဟန္ဘန္တိုတာတို႔ ပါဝင္သည္။

ထို႔အျပင္ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာ စစ္ဖက္ အစိုးရကိုလည္း စိတ္႐ွည္႐ွည္ ထား၍ အလိုက္သင့္ ေပါင္းသင္းခဲ့ၿပီး ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ား အတြင္း အဆိုပါ ေတာင္ဖက္ အိမ္နီးခ်င္း ႏုိင္ငံသို႔ ေပါင္စတာလင္ သန္း ၈၀၀ တန္ဖိုး႐ွိ တင့္ကားမ်ား၊ တုိက္ေလယာဥ္မ်ား၊ စစ္လက္နက္မ်ား ေပးပို႔ကာ ျမန္မာ စစ္ဖက္ အစိုးရကို အားေပး ေထာက္ခံခဲ့သည္။

၁၉၈၈ တြင္ ကုန္သြယ္ေရး သေဘာ တူညီခ်က္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့ၿပီး ေနာက္တြင္ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္းမွ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းမ်ား ျပန္လည္ ျပဳျပင္ရန္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက အကူအညီ ေပးခဲ့သည့္ အျပင္ ျမန္မာ စစ္တပ္၏ ကၽြမ္းက်င္မႈႏွင့္ ေလ့က်င့္မႈ သင္တန္းမ်ား အတြက္ တ႐ုတ္ ျပည္သူ႔ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္၏ စစ္ဖက္ အႀကံေပးမ်ားကိုပင္ ေစလႊတ္ေပးခဲ့သည္။

ျမန္မာအစုိးရအား ျခြင္းခ်က္မ႐ွိ အကူအညီ ေပးရန္ တ႐ုတ္ သမၼတ ဟူက်င္းေတာင္က မႏွစ္က ကတိေပးခဲ့ၿပီး "တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ မူဝါဒသည္ ႏုိင္ငံတကာ အေနအထား ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ မသက္ဆိုင္ပဲ မေျပာင္းမလဲ ႐ွိေနမည္" ဟု ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဝါရင့္ စစ္ေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အျပန္အလွန္ အေနျဖင့္ ျမန္မာ စစ္အစိုးရက ၎၏ ၾကြယ္ဝေသာ သယံဇာတ ရင္းျမစ္မ်ားကို ရယူခြင့္ ျပဳခဲ့သည့္အျပင္ အိႏိၵယ သမုဒၵရာ႐ွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေသာ့ခ်က္ မဟာ ဗ်ဴဟာေျမာက္ အေနအထားကိုပါ တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံအား အသံုးျပဳခြင့္ ေပးခဲ့သည္။

အဆိုပါ ေက်ာက္ျဖဴ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းသို႔ တ႐ုတ္ေရနံတင္ သေဘၤာမ်ား ဆိုက္ကပ္ၿပီး ေနာက္တြင္ ေရနံစိမ္းႏွင့္ ဓါတ္ေငြ႕မ်ားကို မိုင္ ၅၀၀ အ႐ွည္ အမႊာ ပိုက္လိုင္း ၂ ခုမွ တဆင့္ ယူနန္ ျပည္နယ္သို႔ ပို႔လႊတ္မည္ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ လုပ္ငန္းကို တ႐ုတ္ ႏုိင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ေရနံ ကုမၸဏီ CNPC ႏွင့္ ကမာၻ႕ နဝမေျမာက္ အႀကီးဆံုး ဆိပ္ကမ္း ခန္႔ခြဲသူ Ringdao Port တို႔က စီမံခန္႔ခြဲ လုပ္ကိုင္မည္ဟု ဆိုသည္။

ယခုအခါ  စတင္ တည္ေဆာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည့္ အမႊာ ပိုက္လိုင္းမ်ားသည္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ၿပီးစီးခ်ိန္တြင္ တစ္ရက္လွ်င္ ေရနံစိမ္း စည္ေပါင္း ၄၄၀,၀၀၀ ႏွင့္ တစ္ရက္လွ်င္ ဓါတ္ေငြ႕ ကုဗေပ ၄၀၀ ဘီလ်ံ သယ္ပို႔ေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။

ထိုမွ် မကေသးဘဲ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ၎၏ ေတာင္ပိုင္း ကုန္းတြင္းပိတ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ ကူမင္းကို ျမန္မာႏုိင္ငံ တဝွမ္းမွ ဆိပ္ကမ္းမ်ားႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း ရန္ကုန္ အပါအဝင္ အေ႐ွ႕ေတာင္ အာ႐ွ တစ္ခြင္ႏွင့္ လည္းေကာင္း ခ်ိတ္ဆက္ရန္ အတြက္ မိုင္ေပါင္း ေထာင္ခ်ီေသာ ရထားလမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ေနသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ "ျမန္မာႏွင့္ မိတ္ေဆြ ျဖစ္ျခင္း" သည္ ၎၏ စြမ္းအင္ ျဖည့္တင္းမႈ လံုၿခံဳေစရန္ အေထာက္အကူ ျပဳသည္ သာမကပဲ စြမ္းအင္ ဖူလံုမႈ တစိတ္တပိုင္း အတြက္ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကို မွီခို ေနေသးေသာ ဂ်ပန္ႏွင့္ ေတာင္ကိုရီးယားတို႔ အေပၚတြင္ အေပၚစီး ရမည့္ အေရးပါေသာ မဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ အားသာခ်က္ကိုပါ ျဖည့္စြမ္း ေပးဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္သည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment