Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

(Jan 12 2011 ရက္စြဲပါ  Aisa Times Unline မွ Sudha Remachandran ေရးသားေသာ Stilwell Rd to be reborn ကို တိုက္႐ိုက္ ဘာသာျပန္သည္။)

ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနျဖင့္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၎၏ အေနာက္ေျမာက္ ေဒသကို ျဖတ္၍ အိႏၵိယႏွင့္ တ႐ုတ္ကို ဆက္သြယ္ေပးေသာ သမုိင္းဝင္ စတီးဝဲလ္ (Stilwell) လမ္းကို ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ရန္ ကာလရွည္ၾကာ တုန္႔ဆိုင္းေနမႈကို ရပ္ဆိုင္းသြားၿပီဟု ယူဆရေပသည္။

အိႏၵိယ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္း Northeastern Initiative မွ ဥကၠဌ Maherh Saharia က Stilwell လမ္း ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ျခင္းမွာ စဥ္းစားရန္ပင္ ခက္ခဲလွေသာ ကိစၥျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျမန္မာ အစိုးရသည္ ၃၁၂ ကီလိုမီတာ ရွည္ေသာ ျမစ္ႀကီးနားမွ အိႏၵိယ-ျမန္မာ နယ္စပ္ရွိ Pangsau နယ္စပ္ထိ လမ္းမအား ျပန္လည္ ေဖာက္လုပ္ရန္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ Yunnan Construction Engineering Group အား လုပ္ငန္း အပ္ႏွံခဲ့သည္။

တ႐ုတ္ကုမၸဏီအား ကန္ထ႐ိုက္ အပ္ႏွံခဲ့ျခင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးေရး အတြက္ တ႐ုတ္ႏွင့္ ၿပိဳင္ဆိုင္လ်က္ ရွိေသာ အိႏၵိယ အတြက္မူ ျပႆနာ တစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခု ျမစ္ႀကီးနား-တႏိုင္း-Pangsau လမ္းပိုင္းအား ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္းသည္ သံုးႏိုင္ငံစလံုး အတြက္ ႀကီးမားေသာ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား ရႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

Stilwell လမ္းမႀကီးအား ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ျခင္းေၾကာင့္ အိႏၵိယႏွင့္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံၾကား ကုန္ပစၥည္းမ်ား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ စရိတ္တြင္ ၃၀% ခန္႔ သက္သာသြားမည္ ျဖစ္သည္။ လာမည့္ႏွစ္ အနည္းငယ္ အတြင္း အိႏၵိယ-တ႐ုတ္ ကုန္းတြင္း ကုန္သြယ္ေရး တိုးျမႇင့္ေရးကို ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

၁၇၃၆ ကီလိုမီတာ ရွည္ေသာ Stilwell လမ္းမႀကီး၏ မူရင္း အမည္မွာ လီဒိုလမ္းမႀကီး ျဖစ္ၿပီး၊ ဒုတိယ ကမာၻစစ္ အတြင္းက အာသံျပည္နယ္ လီဒိုမွ ကူမင္းအထိ ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည္။ ၁၉၄၂ ခုႏွစ္က ဂ်ပန္က လမ္းတစ္ခုအား ျဖတ္ေတာက္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ အေနာက္ႏိုင္ငံ မဟာမိတ္မ်ားက ခ်န္ေကရွိတ္၏ ကူမင္တန္တပ္မ်ားအား ေထာက္ပံ့ႏိုင္ရန္ လီဒိုလမ္းကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္တြင္ အေမရိကန္ စစ္တပ္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Vinegar Joe Stilwell က အမည္ေျပာင္းခဲ့သည္။

အဆိုပါ လမ္းမႀကီးသည္ အာသံျပည္နယ္ လီဒိုမွ စတင္ၿပီး Arunachal Pradesh ရွိ Jairampur ႏွင့္ Nampong တို႔ကို ျဖတ္၍ Pangsau နယ္စပ္ ျဖတ္ေက်ာ္ စခန္းသို႔ ေရာက္သည္။ ထိုမွ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျမစ္ႀကီးနားကို ျဖတ္၍ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ယူနန္ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ ကူမင္းတြင္ ခရီးဆံုးသည္။ အဆိုပါ လမ္းမႀကီးသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ ၆၁ ကီလိုမီတာ ရွည္ၿပီး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၁၀၃၅ ကီလိုမီတာ ရွည္ကာ၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ကီလိုမီတာ ၆၄၀ ရွည္လ်ားသည္။

စစ္ႀကီး ၿပီးသြားသည့္အခါ ထိုလမ္းကို အသံုးျပဳမႈ မရွိေတာ့ဘဲ အိႏၵိယ အေရွ႕ေျမာက္ အပိုင္းႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျဖတ္ေသာလမ္း အမ်ားစုသည္ သူပုန္မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ရသည္။ ေနာက္ပိုင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပင္ပကမာၻႏွင့္ အဆက္ျဖတ္ေသာ မူဝါဒေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ တ႐ုတ္၊ ျမန္မာႏွင့္ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံမ်ားၾကား ဆက္ဆံေရး မေကာင္းမႈေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ထိုလမ္းကို မည္သူကမွ် အသံုးမျပဳခဲ့ၾကေပ။

ယခုအခါ အရာရာ အားလံုး ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ၿပီး၊ သံုးႏိုင္ငံ ဆက္ဆံေရးမွာလည္း အေရးပါစြာပင္ တိုးတက္လာခဲ့ၿပီး၊ ရလဒ္ အေနျဖင့္ ထိုလမ္းမႀကီးကို ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ရန္ စိတ္ဝင္စားလာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ လမ္းအပိုင္းမ်ား အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအပိုင္းမွ လမ္းမ်ားသည္ အေျခအေန ဆိုးရြားၿပီး လမ္းပင္ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနသည္။

ျမစ္ႀကီးနား-တႏိုင္း-Pangsau လမ္းအပိုင္း ျပင္ဆင္ရန္ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏိုဝင္ဘာလက သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့သည္ဟု Indian Express ၏ အဆိုအရ သိရွိရသည္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းကို ယူနန္ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ အစိုးရႏွင့္ အဆင္ေျပေနေသာ ယုဇန ကုမၸဏီတို႔ ပူးတြဲ တာဝန္ယူ လုပ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္သည္။

သံုးႏိုင္ငံ အနက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ အဆိုပါ လမ္းပိုင္း ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ေရးကို စိတ္အား အထက္သန္ဆံုး ျဖစ္ၿပီး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံက စိတ္ဝင္စားမႈ အနည္းဆံုး ျဖစ္သည္။ Beijing သည္ အဆိုပါလမ္း၏ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အပိုင္းကို ျပင္ဆင္ၿပီး ျဖစ္ကာ၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ စူပါ အေဝးေျပး လမ္းမႀကီး ကြန္ရက္ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ Stilwell လမ္း ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါက ကုန္သြယ္မႈတြင္ ႀကီးမားေသာ အက်ဳိးအျမတ္မ်ား ရႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ယူနန္တြင္ အျခား အေျခခံ အေဆာက္အဦလုပ္ငန္းမ်ား တိုးတက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ေဆာင္ၿပီး ျဖစ္သည္။ ကူမင္းသည္ ယူနန္၏ အေရးႀကီးေသာ စက္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ဗဟိုဌာန ျဖစ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

အဆုိပါ လမ္းပိုင္းတြင္ ျမန္မာ စစ္တပ္က ခ်ဳပ္ကိုင္မႈတြင္ အကန္႔အသတ္မ်ား ရွိေသာ သူပုန္မ်ား ႀကီးစိုးရာ ကခ်င္ေဒသကို ျဖတ္သန္းသြားရသည္ ျဖစ္ရာ ျမန္မာ အစိုးရသည္ အဆိုပါ လမ္းပိုင္း ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ရန္ တုန္႔ဆိုင္းေနသည္။ လမ္းေကာင္းသြားပါက သူပုန္မ်ား၏ ေရြ႕လ်ားမႈမ်ား ပိုမို လြယ္ကူမည္ဟု ယူဆေန၍ ျဖစ္သည္။

ယခု ျမစ္ႀကီးနား-ပန္ေဆာင္လမ္း အပိုင္းအား ျပင္ဆင္ရန္ ကန္ထ႐ိုက္ စာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ ေရးထိုးလိုက္ျခင္းသည္ Stilwell လမ္းမႀကီး ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ေရး အတြက္ ေနာက္ဆံုး အတားအဆီးကို ဖယ္ရွားလိုက္ သကဲ့သို႔ ရွိသည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္က ျမန္မာ အစိုးရသည္ နယူးေဒလီႏွင့္ အဆိုပါလမ္း ျပင္ဆင္ေရး ကိစၥအား စကားေျပာခဲ့ရာ၊ အိႏၵိယက လမ္းျပင္ဆင္ေရး စီမံကိန္းအား ၎တို႔ လုပ္ကိုင္ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ ေနခဲ့သည္။ ယခု ကန္ထ႐ိုက္သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ လုပ္ကိုင္ရန္ ျဖစ္သြားရာ နယူးေဒလီအဖို႔ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရေသာ္လည္း အဆိုပါလမ္း ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ျခင္း အတြက္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္လည္း အက်ဳိးမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္းမည္ ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ လမ္းမႀကီးက ဆက္သြယ္ေပးမည့္ ေဒသႏွစ္ခု ျဖစ္ေသာ အိႏၵိယ အေရွ႕ေျမာက္ႏွင့္ တ႐ုတ္၏ ယူနန္ျပည္နယ္မ်ားသည္ စီးပြားေရးအရ ေခတ္ေနာက္က်ၿပီး၊ ကုန္းတြင္းပိတ္ ေဒသမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ယခု Stilwell လမ္းမႀကီးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ ကုန္သြယ္ေရးသည္ အဆိုပါ ေဒသႀကီးမ်ား၏ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳမည္ ျဖစ္သည္။

၁၉၄၇ ခုႏွစ္က အိႏၵိယႏိုင္ငံမွ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဟု ေပၚထြက္လာခဲ့ရာ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသသည္ ၎၏ အနီးဆံုး ဆိပ္ကမ္းျဖစ္ေသာ စစ္တေကာင္းကို အသံုးျပဳခြင့္ ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသသည္ ႏွစ္ေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ခန္႔ ကီလိုမီတာ ၁၆၀၀ အကြာရွိ ကာလကတၱား ပင္လယ္ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ကုန္းတစ္တန္၊ ရထားတစ္တန္ျဖင့္ သြားေရာက္ အသံုးျပဳခဲ့ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရွိအားျဖင့္ အိႏၵိယ အေရွ႕ေျမာက္မွ ကုန္စည္မ်ားသည္ တ႐ုတ္ သို႔မဟုတ္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ပို႔ေဆာင္ရန္ ကိုးလ္ကတၱား ဆိပ္ကမ္းမွ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကို ျဖတ္၍ ပို႔ေဆာင္ရသည္။

"အေရွ႕ေျမာက္က ကုန္စည္ေတြကို ကုန္းလမ္းကေန ကိုးလ္ကတၱားထိ ပို႔ရတာ ခုႏွစ္ရက္ေလာက္ ၾကာပါတယ္။ တစ္ခါ သေဘၤာနဲ႔ တ႐ုတ္ျပည္ကို သံုးေလးပတ္ေလာက္ ၾကာျပန္ပါတယ္။" ဟု Sahoria က ေျပာသည္။ အေရွ႕ေျမာက္မွ ကုန္စည္မ်ားကို Stilwell လမ္းမႀကီးကို သံုးၿပီး၊ ယူနန္ကို ပို႔မည္ ဆိုပါက ႏွစ္ရက္ အတြင္း ေရာက္ရွိမည္ ျဖစ္သည္။

Stilwell လမ္းမႀကီးသည္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ အျခား အစိတ္အပိုင္းမ်ားမွ ကုန္ပစၥည္းမ်ား တ႐ုတ္သို႔ ပို႔မည္ ဆုိပါက ယူနန္သို႔ ျဖတ္လမ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေကာင္းဆံုး ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္းမႀကီး ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္သည္။

"ကမာၻႀကီးမွာ အဓိက ျဖစ္ေပၚ တိုးတက္မႈေတြ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နက္နဲတဲ့ ဆက္ဆံေရးျဖစ္ဖို႔ အခ်ိန္ ဆုံး႐ႈံးလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အခြင့္အလမ္းေတြကို အမိအရ ယူသင့္ပါတယ္။" ဟု တ႐ုတ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဝမ္ၾကားေပါင္က ဒီဇင္ဘာလက ၎၏ အိႏၵိယ ခရီးစဥ္ အတြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထိုခရီးစဥ္ အတြင္းက ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးသည္ ၂၀၀၉-၁၀ တြင္ ၆၀ ဘီလီယံ ေဒၚလာ ရွိခဲ့ရာမွ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ၁၀၀ ဘီလီယမ္ ေဒၚလာ ေရာက္ရွိရန္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။ ယခု လက္ရွိအားျဖင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ၁၉ ဘီလီယံ ေဒၚလာ တ႐ုတ္က အသာစီးရလ်က္ ရွိသည္။ Stilwell လမ္းမႀကီးကို အသံုးျပဳ၍ တ႐ုတ္က ကုန္သြယ္ေရး ဆက္လက္ အသာစီးရသည့္တိုင္ လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ရွိ ေဒသမ်ား စီးပြားေရး တုိးတက္မႈမ်ား ရွိလာမည္ မလြဲေပ။

အိႏၵိယ အေရွ႕ေျမာက္ေဒသမွ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ျဖတ္၍ အေရွ႕ေတာင္အာရွေဒသသို႔ ဆက္သြယ္ေသာ လမ္းတစ္ခုမွာ မဏိပူရႏွင့္ ျမန္မာကို ဆက္သြယ္ထားေသာ မိုေရး-တမူးလမ္း ျဖစ္သည္။ အာသံရွိ Numaligarh မွစေသာ အိႏၵိယ၏ အမ်ဳိးသား အေဝးေျပး လမ္းမႀကီး အမွတ္ ၃၉ သည္ နာဂေဒသကို ျဖတ္၍ မိုေရးသို႔ ဆက္သြယ္ထားသည္။ မိုေရး-တမူးလမ္း အေပၚ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မ်ားမ်ားထား၍ မရေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ အဆိုပါလမ္းသည္ တစ္ႏွစ္တြင္ သံုးပံုတစ္ပံုခန္႔သည္ တိုက္ပြဲမ်ား၊ မၿငိမ္သက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ပိတ္ထားရေလ့ ရွိသည္။

ကုလားတန္ ဘက္စံုသံုး တဆင့္ခံ ပို႔ေဆာင္ေရး စီမံကိန္းသည္ ၿပီးခဲ့သည့္လ ေႏွာင္းပိုင္းက စတင္ခဲ့သည္ဟု သတင္းမ်ား ရရွိခဲ့သည္။ အဆိုပါ စီမံကိန္းသည္ ၂၀၁၃ တြင္ ၿပီးဆံုးမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရၿပီး၊ အဆိုပါ စီမံကိန္းသည္ အနာဂတ္တြင္ အေရွ႕ေျမာက္ မီဇိုရမ္ ျပည္နယ္ႏွင့္ ဘဂၤလား ပင္လယ္ေအာ္ ဆက္သြယ္ရာတြင္ လြယ္ကူသြားမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေပသည္။

အဆိုပါ စီမံကိန္းတြင္ မီဇိုရမ္မွ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကေလးဝသို႔ ဆက္သြယ္ေသာလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးလည္း ပါဝင္သည္။ ကုလားတန္ျမစ္အား ေရေၾကာင္းလမ္း အျဖစ္ ေကာင္းမြန္စြာ အသံုးျပဳရန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္း အေျခခံ အေဆာက္အဦ တုိးတက္ေရးမ်ား ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ စစ္ေတြသည္ ရခုိင္ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ၿပီး၊ ၎အနီးတြင္ ကုလားတန္ျမစ္သည္ ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္သို႔ စီးဝင္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ အေရွ႕ေျမာက္မွ ကုန္စည္မ်ားသည္ ကုန္းလမ္း၊ ျမစ္ေၾကာင္းမ်ားမွ တဆင့္ စ္စေတြ ဆိပ္ကမ္းသို႔ ပို႔ေဆာင္ၿပီး ထုိမွတဆင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွႏိုင္ငံသို႔ ပင္လယ္ကို ျဖတ္၍ သယ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္သည္။ စစ္ေတြသည္ ဆိပ္ကမ္းေၾကာင့္ အေရးပါ႐ံုမက ကမ္းလြန္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ အတြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ဗဟို ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေျမာက္ပိုင္းသို႔ ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း သယ္ယူေရး အတြက္ ဆိပ္ကမ္းလည္း ျဖစ္သည္။

အိႏၵိယသည္ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းကို မ်က္စိက်ရျခင္းမွာ အေရွ႕ေျမာက္မွ ကုန္စည္မ်ား အတြက္ ပင္လယ္ ထြက္ေပါက္ ရရွိေရး သာမက၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏွင့္ ဆက္ဆံေရး မေကာင္း၍ ဒကၠားသည္ စစ္တေကာင္း ဆိပ္ကမ္းကို အိႏၵိယကုန္စည္မ်ား အတြက္ အသံုးမျပဳ ခြင့္မေပးေသာေၾကာင့္၊ စစ္ေတြ ဆိပ္ကမ္းကို အသံုးျပဳႏိုင္ေရးလည္း ပါဝင္သည္။

ယခုအခါ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏွင့္ ဆက္ဆံေရးသည္ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း သိသာစြာ တိုးတက္လာခဲ့ရာ ဒကၠားသည္ အိႏၵိယ ကုန္စည္မ်ား အတြက္ စစ္တေကာင္း ဆိပ္ကမ္းကို အသံုးျပဳခြင့္ ေပးေရး စိတ္ဝင္စားေၾကာင္း ျပသခဲ့သည္။

စစ္တေကာင္း ဆိပ္ကမ္းကို အသံုးျပဳပါက အိႏၵိယ အေနျဖင့္ စစ္ေတြ၏ စီးပြားေရးအရ အေရးပါမႈ ေလ်ာ့က်ႏိုင္မည္မွာ မလြဲေပ။ သို႔ေသာ္ စစ္ေတြမွာ အိႏၵိယ အတြက္ မဟာဗ်ဴဟာအရ အေရးပါေနဆဲ ျဖစ္သည္။ "ႏိုင္ငံေတြဟာ ထြက္ေပါက္ေတြ မ်ားမ်ား အသံုးျပဳရေလ တစ္ႏိုင္ငံတည္း အေပၚ မွီခိုရမႈ ေလ်ာ့သြားေလပါပဲ" ဟု Saharia က ေျပာသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment