Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၃၁.၇.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

ေထာက္လွမ္းေရးလက္ေဟာင္းမ်ားအား ႏိုင္လံု ညႊန္ၾကားမႈျဖင့္ ေစာင့္ၾကည္မႈမ်ားရွိလာ

၂၀၀၃ ခုႏွစ္က အာဏာအလႊဲသံုးစားလုပ္မႈ၊အဂတိလိုက္စားမႈတို႔ျဖင့္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ ခ်ထားျခင္းခံရေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေဟာင္း ခင္ညႊန္႔၏ ေထာက္လွမ္းေရး တပ္ဖြဲ႕ဝင္ေဟာင္းမ်ားအား ႏိုင္ငံေတာ္လံုၿခံဳေရးအဖြဲ႕၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ျဖင့္ စစ္ဖက္ေရးရာတပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားက ေစာင့္ၾကည့္မႈမ်ား ရွိလာ ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းသို႔ ေစာင့္ၾကည့္မႈမ်ားမွာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္မွ ယခုအခ်ိန္ကာလအတြင္းတြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ျဖစ္ကာ ဗိုလ္မွဴး ႀကီးေဟာင္းစန္းပြင့္ႏွင့္ အေပါင္းပါ ၅ ဦးအား အက်ဥ္းက်ေနရာမွ လႊတ္ေပးလိုက္ၿပီးေနာက္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

စစ္မဟာဗ်ဴဟာေလ့လာေရးဌာနမွ အရာခံဗိုလ္အဆင့္ျဖင့္ အၿငိမ္းစားယူထားသူတစ္ဦးက “ဒီလိုျဖစ္ရတာက ဦးစန္းပြင့္နဲ႔ အဆက္ျပန္ရမွာစိုးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ေစာင့္ၾကည့္ခံရသူ အမ်ားစုကလည္း ဦးစန္းပြင့္နဲ႔ ထဲထဲဝင္ဝင္ Deal လုပ္ဖူးတဲ့သူ မ်ားပါတယ္။ အခုအခ်ိန္ထိေတာ့ ေစာင့္ၾကည့္ခံရတာပဲ ၾကား ေသးတယ္။ ဖမ္းတာ၊ ဆီးတာ၊ လာေခၚသြားတာေတာ့ မရွိေသးပါဘူး”ဟု ျပည္တြင္းသို႔ ဖုန္းဆက္ေမးျမန္းျခင္းအား ျပန္လည္  ေျဖၾကားသည္။

NLD ပါတီဝင္မ်ား လႈပ္ရွားမႈရွိသည့္ ေဒသမ်ားတြင္ ေနထိုင္ေသာ ေထာက္လွမ္းေရးတပ္ဖြဲ႕ဝင္ေဟာင္းမ်ားအား သတိထားေစာင့္ၾကည့္ေၾကာင္း ယင္းက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

 “ကြ်န္ေတာ့္ကိုေတာ့ ေပၚေပၚတင္တင္ ေစာင့္ၾကည့္တာ မရွိဘူး။ လက္ရွိက ဒီလိုျဖစ္ေတာ့ ကေလးေတြ အေနရအထိုင္ရ က်ပ္မွာစိုးလို႔ မိဘအိမ္ ေျပာင္းေနတာ သူတို႔က ႏွစ္အိမ္လံုးကို ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတယ္”ဟု ဆိုသည္။

၂၀၁၃၊ ၾသဂုတ္မွစ၍ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ တပ္မေတာ္ ေထာက္လွမ္းေရး တပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ စစ္မဟာဗ်ဴဟာ ေလ့လာေရးဌာနႀကီးမွ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ အျခားသက္ဆိုင္ေသာ ဝန္ထမ္းမ်ားအား ျပစ္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ စြဲခ်က္တင္ကာ ေထာင္ဒဏ္ ႏွစ္ ၂၀ မွ ႏွစ္ ၁၀၀ အထိ ေထာင္ခ်ခဲ့သည္။

YC(KS)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ပုဂၢလိကရခိုင္ေရေၾကာင္းသေဘၤာခ ၆ ဆ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံ

ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း အေရးပါသည့္ ေရေၾကာင္းလိုင္းမ်ားကို ပုဂၢလိကသို႔ ငွားရမ္းလိုက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း သေဘၤာခမ်ားကို ၆ ဆထိ တိုးျမႇင့္ ေကာက္ခံေနသျဖင့္ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား ႀကံဳေတြ႕ေနၾကရေၾကာင္း ေဒသခံမ်ာဒ၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း လူသြားလူလာ အမ်ားဆံုး ေရေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ စစ္ေတြ- ဘူးသီးေတာင္ သေဘၤာလိုင္းကို ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီမွ ပိုင္ဆိုင္ေသာ သီဟရာဇာ ကုမၸဏီက ရရွိၿပီးေနာက္ သေဘၤာခကို ထိုသို႔ ၆ ဆထိ တိုးျမႇင့္ ေကာက္ခံလိုက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔အတူ စစ္ေတြ- ေျမာက္ဦး ေရေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ စစ္ေတြ-ေတာင္ကုတ္ သေဘၤာလိုင္းမ်ားတြင္လည္း သေဘၤာခမ်ားကို တိုးျမႇင့္လိုက္ေၾကာင္း သိရ သည္။

ထိုင္ခံုျဖင့္ ထိုင္လိုလွ်င္ ထိုင္ခံုတစ္လံုးကို ခရီးစဥ္အလိုက္ က်ပ္ ၁၀၀၀ မွ ၃၀၀၀ ထိေပးေဆာင္ၾကရၿပီး၊ သီးသန္႔အခန္းျဖင့္ သြားလိုလွ်င္ အခန္းငွါးခ အျဖစ္ က်ပ္ ၃၀၀၀ မွ ၆၀၀၀ အထိ အသီးသီးေပးေဆာင္ၾကရေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာၾကားသည္။

ေဒသခံ သတင္းရပ္ကြက္မ်ား၏ အဆိုအရ ရခိုင္ျပည္နယ္အတြင္း အဓိက အေရးပါသည့္ ေရေၾကာင္းလိုင္း ၃ ခုတြင္ ခရီးသည္သာမက ကုန္ပါ တင္ေဆာင္ ေျပးဆြဲေနသည့္ သေဘၤာ (၉)စီးကို ျပည္တြင္းေရေၾကာင္းဦးစီး ဌာနမွ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီမ်ားသို႔ ယခုလ (၁၂)ရက္ေန႔တြင္ ေျခာက္လစာခ်ဳပ္ျဖင့္ လႊဲေျပာင္း ငွားရမ္းလိုက္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

၎ေရေၾကာင္းလိုင္းသံုးခုတြင္ (၂၂၄)မိုင္ အကြာအေ၀းရွိသည့္ စစ္ေတြ-ေတာင္ဂုတ္ ေရေၾကာင္းတြင္ ဆြဲေနသည့္ သေဘၤာ (၃)စီးကို ဦးေက်ာက္ ေတာင္ကုမၸဏီ၊ မိုင္ ၈၀ အကြာအေ၀းရွိသည့္ စစ္ေတြ - ဘူးသီးေတာင္ ေရေၾကာင္းတြင္ ဆြဲေနသည့္ တျခားသေဘၤာ ၃ စီးကို သီဟရာဇာကုမၸဏီႏွင့္ မိုင္ (၄၀) ကြာေ၀းသည့္ စစ္ေတြ-ေျမာက္ဦး ေရေၾကာင္းတြင္ ဆြဲေနသည့္ က်န္သေဘၤာ (၃)စီးကို ဦးသိန္းစိုး ကုမၸဏီသို႔ အသီးသီး လႊဲေျပာင္း ငွားရမ္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ခ်ယ္ရီဝက္ဂြန္ တစ္လလွ်င္ အစီးေရ ၁၀၀ ဝန္းက်င္ႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်သြားမည္

ျမန္မာ မီနီဆလြန္း(ခ်ယ္ရီဝက္ဂြန္) ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အစီးေရ ၃၀၀ ေက်ာ္ ေရာင္းခ်ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ဆက္လက္၍ တစ္လလွ်င္ အစီးေရ ၁၀၀ ၀န္းက်င္ႏႈန္းျဖင့္ ဆက္လက္ ေရာင္းခ်သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အမွတ္(၂) စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေငြက်ပ္ ၅၅ သိန္းတန္ ျမန္မာမီနီဆလြန္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို ထုတ္လုပ္ႏိုင္မႈ ပမာဏ နည္းေနေသးသည့္အတြက္ ဝယ္ယူ လိုသူမ်ားထံ စိစစ္ေရာင္းခ်ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သုံးစြဲလိုသူမ်ား လြတ္လပ္စြာ ဝယ္ယူႏိုင္ရန္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို တိုးျမႇင့္ ထုတ္လုပ္သြားႏိုင္ရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း ယင္းက ဆိုသည္။

ယခုအခါ  ျမန္မာမီနီ ဆလြန္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေလွ်ာက္ထားသူ အေရအတြက္ ၄၀၀၀၀ ေက်ာ္ ရွိေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ား အနက္ အမွန္တကယ္ စီးနင္းမည့္ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ခ်ထားေပးမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဝယ္ယူခြင့္ရရွိသူမ်ားကိုလည္း ျပန္လည္ ေရာင္းခ်မႈမ်ား မျပဳလုပ္ၾကရန္ အသိေပးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

အဆိုပါ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို အမွတ္(၂)စက္မႈ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ၿပီး ဝန္ႀကီး႐ုံးမွ စိစစ္ခ်ထား ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုပါ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို ၂၀၁၀ ျပည့္ ႏွစ္အတြင္း စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ကုမၸဏီတစ္ခုႏွင့္ ပူးေပါင္း ထုတ္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Ref; popular News

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

အာဆီယံေပါင္းစည္းဗီဇာ ျမန္မာ အသံတိတ္

အေရွ႕ေတာင္အာရွ ၁၀ ႏုိင္ငံကုိ ဗီဇာတစ္ခုတည္းျဖင့္ သြားလာႏုိင္မည့္ အာဆီယံ ေပါင္းစည္းဗီဇာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အျခားအာဆီယံႏုိင္ငံမ်ား အၾကား ေဆြးေႏြးမႈမ်ားရွိေနေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ မည္သည့္တုံျပန္မႈမွ် မရရွိေသးေၾကာင္း အာဆီယံ အေထြေထြအတြင္းေရးမႈး ေဒါက္တာ ဆူရင္ ပစ္ဆူဝမ္က ေျပာၾကားသည္။

အင္ဒုိနီးရွားႏိုင္ငံ ဘာလီကၽြန္းတြင္ ဇူလိုင္ ဒုတိယအပတ္အတြင္း အာဆီယံ ေဒသတြင္း အစည္းအေဝး က်င္းပေနစဥ္အတြင္း အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံအခ်ဳိ႕ႏွင့္ ေတြ႕ဆုံေသာ သီးသန္႔အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုတြင္ ထုိသုိ႔ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းဗီဇာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အထက္ပါအစည္းအေ၀းတြင္ အနည္းငယ္မွ်ေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေပါင္းစည္းဗီဇာတြင္ ပါဝင္ရန္ အဆင္သင့္မျဖစ္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း ခရီးသြားဆုိင္ရာ ေလ့လာသုံးသပ္သူမ်ားက ဆုိၾကသည္။

အာဆီယံႏိုင္ငံအတြင္းတြင္ စင္ကာပူ၊ ထုိင္း၊ အင္ဒုိနီးရွား၊ မေလးရွား၊ ဗီယက္နမ္၊ ဘ႐ူႏိုင္း စသည့္ႏိုင္ငံမ်ား အခ်င္းခ်င္းသာ ဗီဇာမလိုဘဲ သြား ေရာက္ခြင့္ရွိေနၿပီး က်န္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္မူ ဗီဇာျဖင့္သာ သြားေရာက္ရသျဖင့္ ဗီဇာမလိုဘဲ သြားလာခြင့္ကုိ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားအခ်င္းခ်င္း ဦးစြာစဥ္းစားသင့္ ေၾကာင္း ဆူရင္ကဆုိသည္။

“အခုက ထုိင္းနဲ႔ ျမန္မာနဲ႔ေတာင္ ဗီဇာ မပါဘဲသြားလို႔ရလို႔လား”ဟု ၎က ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ယမန္ႏွစ္က ကမၻာ့လွည့္ခရီးသြားမ်ားကို ဆုိက္ေရာက္ဗီဇာထုတ္ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ၂၀၁၀ ႏို၀င္ဘာေရြးေကာက္ပြဲ မတုိင္မီ ျပန္လည္ဖ်က္သိမ္းသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြား အနည္းဆုံးလာေရာက္ေသာ ႏိုင္ငံမ်ားအနက္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ဗီဇာထုတ္ေပးမႈ တင္းက်ပ္ျခင္း၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဆုိင္ရာ ေၾကာ္ျငာအား၊ အေရာင္းျမႇင့္တင္အားနည္းျခင္း၊ ႏိုင္ငံေရး မတည္ၿငိမ္မႈေၾကာင့္ မလုံၿခဳံဟု ယူဆျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ခရီးသြားမ်ား လာေရာက္ျခင္းနည္းပါးေၾကာင္း ေလ့လာသုံးသပ္သူ အခ်ိဳ႕က ဆုိသည္။

“ျမန္မာက ခရီးသြားမ်ားမ်ားလာဖုိ႔ထက္ လုံၿခဳံေရးဘက္ကို ေပၚလစီကေဇာင္းေပးတဲ့အတြက္ ဗီဇာက်ပ္တယ္။ ခရီးသြားဝန္ႀကီးဌာနက ဘယ္ ေလာက္လုပ္ခ်င္ခ်င္ ျပည္ထဲေရးက ဗီဇာက်ပ္ရင္ ဘာမွ လုပ္လို႔မရဘူး”ဟု ျပည္တြင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္းတစ္ခုမွ ဒါ႐ုိက္တာတစ္ဦးက ဆုိသည္။

ျမန္မာ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္းတုိးတက္ေရးအတြက္ ပုဂံတြင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကြန္ဖရင့္တစ္ခုကုိ ႏိုဝင္ဘာလအတြင္း က်င္းပသြားရန္ရွိေၾကာင္း ၿပီးခဲ့ေသာ ရက္သတၱပတ္ထုတ္ ျမန္မာတုိင္းမ္ သတင္း အဂၤလိပ္ပုိင္းတြင္ ေရးသားထားသည္။

TH

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

တိုင္းရင္းသားေရးရာ ကြ်မ္းက်င္သူမရွိသျဖင့္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးစန္းပြင့္အား ေခၚေဆာင္ရျခင္းဟုဆို

ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ တိုက္ပြဲမ်ားျဖစ္ပြားေနေသာ  တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္တပ္ဖြဲ႕တို႔အၾကား ကြ်မ္းက်င္စြာညႇိႏိႈင္းေပးမည့္သူ မရွိေသာေၾကာင့္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးစန္းပြင့္အား သရက္ေထာင္တြင္ အက်ဥ္းက်ေနရာမွ ေခၚေဆာင္ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေထာက္လွမ္းေရးႏွင့္နီးစပ္သည့္ အသိုင္းအဝိုင္းမွ သိရသည္။

ဦးခင္ညႊန္႕လက္ထက္က တိုင္းရင္းသားေရးရာတာဝန္ခံအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္သိန္းမွာ အက်ဥ္းက်ေနရင္း ဆံုးပါးသြားခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ ဒု-တိုင္းရင္းသားေရးရာ တာဝန္ခံျဖစ္သည့္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးစန္းပြင့္ဦးေဆာင္၍ တိုင္းရင္းသားေရးရာကိစၥမ်ားကို ညႇိႏိႈင္းရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႕ေတြနဲ႕ ေစ့စပ္ဖို႔ ဦးစန္းပြင့္က သူ႔ရဲ႕တြဲဘက္ေတြကိုအရ ျပန္ေခၚသြားတာပဲ။ ဒီလိုေခၚဖို႔အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး ညႇိလိုက္ ရမယ္။  ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ငါးေယာက္ကို အိမ္ျပန္မပို႔ေသးဘူးလို႔ ၾကားတယ္”ဟု သတင္းရင္းျမစ္က ဆိုသည္။

ဗိုလ္မွဴးႀကီးစန္းပြင့္တို႔ အက်ဥ္းက်ေနရာမွ ေခၚေဆာင္ခံရၿပီးေနာက္တြင္ ရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပိုင္း၊ ေက်းသီးၿမိဳ႕နယ္ အေျခစိုက္  SSA/SSPP ဌာနခ်ဳပ္အား ေလးလတာ အစိုးရတပ္မွ ထိုးစစ္ဆင္မႈအား ေလ်ာ့ခ်လိုက္ၿပီး တပ္ရင္းအခ်ိဳ႕အား ေနာက္တန္းျပန္ေခၚလိုက္ကာ SSA အားေစ့စပ္ညိွႏႈိုင္းရန္ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္မွလည္း ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုၿပီးေနာက္ တိုင္းရင္းသားေရးရာ ပဋိပကၡကိစၥရပ္မ်ားအား ဝင္ေရာက္ညိႇႏိႈင္းရန္ စိတ္ဆႏၵရွိေၾကာင္း ဇူလိုင္ ၂၈ ရက္ေန႕စြဲျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၊ ကရင္အမ်ိဳးသား အစည္းအ႐ံုး၊ မြန္ျပည္သစ္ပါတီ၊ ကခ်င္ အမ်ိဳးသားလြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႕ႏွင့္ ရွမ္းျပည္တပ္မေတာ္အား အိတ္ဖြင့္ေပးစာ ေပးပို႔ထားေၾကာင္း သိရွိရသည္။

YC(KS)

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

"ေတာင္သူေတြအေနနဲ႔ လယ္ယာထြက္ကုန္ေစ်းႏႈန္းေတြ မၿငိမ္တဲ့အျပင္ လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္ရဲ႕ မက္လံုးေတြ နည္းပါးလာေတာ့ အခုလို လယ္ယာေျမေတြ ေရာင္းခ်ၿပီး လုပ္ငန္းေျပာင္းကုန္ၾကတယ္လို႔ထင္တယ္။ လယ္ထဲမွာ ေနပူမိုးရြာ ေလးလေလာက္လုပ္တာ ေလးသိန္းေလာက္ရဖို႔ မလြယ္ဘူး။ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲလာတဲ့အတြက္ လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္မွာ ပူပန္မႈေတြ ရွိေနရတယ္။ စုိက္ပ်ိဳးစရိတ္ကမ်ားၿပီး စပါးေစ်းကက်ေတာ့ တခ်ိဳ႕ေတာင္သူေတြဆုိရင္ ရွိသေလာက္လယ္ကို မစုိက္ေတာ့ဘဲ လယ္ဧကေလွ်ာ့ၿပီး စိုက္လာၾကတယ္"

ဇူလိုင္ ၂၉ ထုတ္ BiWeeklyELEVEN အတြဲ (၄) အမွတ္ (၁၇) တြင္ပါသည့္ "ဝမ္းေရးအတြက္ မေသခ်ာေတာ့ေသာ လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္ကုိ စိတ္ဝင္စားမႈ ေလ်ာ့နည္းလာၾက ျမန္မာႏုိင္ငံအလယ္ပိုင္းေဒသရွိ လယ္ယာလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လုပ္သားရွားပါးမႈ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္အတူ လယ္ယာေျမေရာင္းခ်ကာ လုပ္ငန္းေျပာင္းလဲလုပ္ကိုင္" သတင္းမွ ပုသိမ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္မီးေက်းရြာအုပ္စုမွ ေတာင္သူတစ္ဦး၏ ေျပာ ၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ရဲ႕ အေနအထားက ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေလာက္လည္း အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုေတြ မရွိေသးသလို ဒီေလာက္လည္း ကားေတြ မမ်ားေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လူဦးေရ တိုးပြားလာမႈမွာ ကန္ထ႐ုိက္ေတြ၊ အထပ္ျမင့္တုိက္ေတြကို အၿပိဳင္အဆုိင္ ေဆာက္လာၾက ေပမယ့္ ကားရပ္ဖို႔ ေနရာမပါဝင္ပါဘူး။ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုေတြမွာ သူ႔အထပ္နဲ႔ ေလ်ာညီတဲ့ကားရပ္နားဖုိ႔ ေနရာမရွိရင္ ေဆာက္လုပ္ခြင့္ မျပဳသင့္ ပါဘူး။ ကားရပ္နားဖို႔ ေနရာရွိကိုရွိေနရပါမယ္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲက အထပ္ျမင့္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ ကားရပ္ဖို႔ရွိပါတယ္။ အရင္က ေဆာက္လုပ္ခဲ့တာေတြ ကေန ျဖစ္လာတဲ့ျပႆနာေတြအေပၚ အနာဂတ္မွာ ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲ၊ အေဆာက္အအံုေတြ ဘယ္လိုေဆာက္လုပ္ခြင့္ျပဳမလဲ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေဆာက္ၿပီးသားေတြ ျပန္ဖ်က္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ ေနာက္ေဆာက္မယ့္ ဟာေတြ ကိုေတာ့ ေသခ်ာသံုးသပ္သင့္ပါ တယ္"

ဇူလိုင္ ၂၉ ထုတ္ BiWeeklyELEVEN အတြဲ (၄) အမွတ္ (၁၇) တြင္ပါသည့္ "ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ကားပါကင္ျပႆနာကို ပိုမိုရင္ဆုိင္လာရ" သတင္းမွ အၿငိမ္းစားၿမိဳ႕ျပအင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီး ဦးေအးမင္း၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ျပားအတုမွာ အမ်ိဳးအစားကြဲျပားတယ္ တခ်ိဳ႕က ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ အတုလုပ္တာရွိသလုိ တခ်ိဳ႕က ကတ္ျပားေကာက္ရထားၿပီး ဓာတ္ပံုကပ္သံုးတာေတြရွိတယ္။ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕က စစ္ေဆးလို႔အတု ျဖစ္ေနရင္ ဥပေဒအရေထာင္ခ်လို႔ရပါတယ္"

ဇူလိုင္ ၂၉ ထုတ္ ျမန္မာပို႔စ္ ဂလိုဘယ္ အမွတ္ (၁၉) တြင္ပါသည့္ "ႏုိင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္အတု စစ္ေဆးျခင္း အရွိန္အဟုန္ျမွင့္ ေဆာင္ရြက္" သတင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"ႏုိင္ငံျခားတိုက္႐ိုက္ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံတဲ့ စီမံကိန္းႀကီးေတြမွာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ဥပေဒက ျပည့္စံုဖို႔လိုတယ္၊ ေလထုညစ္ညမ္းမႈမ်ားတဲ့ ေက်ာက္မီးေသြး စက္႐ုံ၊ ေရနံဓာတု စက္႐ုံ၊ သံမဏိစက္႐ုံ၊ စတီးလ္စက္႐ုံေတြ လာေဆာက္မယ္ဆိုရင္ စိုးရိမ္စရာေကာင္းတယ္၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဥပေဒမွာ စံတစ္ခုသတ္မွတ္ၿပီး ဘယ္အတိုင္း အတာဆိုရင္ ပ်က္စီးတယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားရင္ ညစ္ညမ္းေအာင္ လုပ္တဲ့သူက ေလ်ာ္ေၾကးေပးရမယ္၊ စံသတ္မွတ္မထားရင္ အျငင္းပြားမႈ ေတြ ရွိႏုိင္ၿပီး ေရရွည္အက်ိဳးဆက္ေတြခံစားရမယ္"

ဇူလိုင္ ၂၉ ထုတ္ ေမာ္ဒန္ဂ်ာနယ္ အမွတ္ (၂၆၈) တြင္ပါသည့္ "ျပည္ပရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ ဥပေဒျပည့္စံုဖို႔လို" သတင္း မွ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ပညာ ရွင္တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ေဆာင္းပါးက႑

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အစိုးရသစ္ေတြ႕ဆံုျခင္း၊ အေတြးအျမင္မ်ားႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား

ဇူလိုင္လ ၂၅ရက္ေန႔က အမ်ိဳးသားဒီိမိုကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရ၏ ဆက္ဆံေရး အရာရွိ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္တို႔သည္ အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္အျဖစ္ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။ ေဆြးေႏြးပဲြ ရလဒ္ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

“ႏွစ္ဖက္စလံုးက အျပဳသေဘာ႐ႈျမင္ၾကၿပီး ေက်နပ္အားရမႈရွိၾကပါသည္။ ျပည္သူလူထု ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးခ်မ္းသာေရးအတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ ႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါသည္၊ ထိုသို႔ေဆြးေႏြးရာတြင္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ စိတ္ဝမ္းကဲြျပားမႈ ပေပ်ာက္ေရးႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ အက်ိဳး ျဖစ္ထြန္းေစမည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကို ထည္သြင္းေဆြးေႏြးခဲ့ၾကပါသည္။ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ရက္တြင္ ထပ္မံေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးရန္ သေဘာတူညီ ၾကပါသည္”

လူထုေခါင္းေဆာင္၊ ႏိုဗယ္ဆုရွင္ႏွင့္ အျခားဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘဲြ႕ အေျမာက္အမ်ားရရွိထားသူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ဘုန္းေတာ္ဘဲြ႕ကို တခမ္း တနားေရးျပရန္ မလိုအပ္ေတာ့ေသာ္လည္း ဦးေအာင္ၾကည္ကိုမူ စစ္အစိုးရအရာရွိ၊ အလုပ္သမားဝန္ႀကီးထက္ ပိုမိုသိရွိၾကသူနည္းပါးသည့္ ၎၏ အေၾကာင္းကို ေျခရာခံၾကည့္လွ်င္

ဦးေအာင္ၾကည္သည္ ယခင္စစ္အစိုးရလက္ထက္ အလုပ္သမားဝန္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ယူစဥ္တည္းက စစ္အစိုးရႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အၾကား ၾကားလူအျဖစ္ တာဝန္ယူေစ့စပ္ညိႇႏိႈင္းေပးခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းဆရာေဟာင္း၊ သူရဲေကာင္းမွတ္တမ္းဝင္ ဗိုလ္မွဴး၊ အေမရိကန္တြင္ စစ္ပညာသင္ၾကားခဲ့သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ၾကည္သည္ စာအေရးအသားေကာင္းသူတစ္ဦးျဖစ္ကာ မူရင္းအမည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ၾကည္အပါအဝင္ အျခား ကေလာင္ခဲြေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ စာေပမ်ားစြာေရးသားခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ ၾကားဝင္ေစ့စပ္သူတစ္ဦး၏ အရည္အခ်င္းမ်ား မည္မွ်ပင္ ျပည့္စံုေနေစကာမူ ဗဟိုမွ တစ္ခါတည္း သတ္မွတ္ေပးလိုက္ေသာ ညႊန္ၾကားခ်က္ေၾကာင့္ ၎အေနျဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးရာတြင္ အထက္မွ မွာၾကား လိုက္သည္ကိုသာ ဖတ္ျပႏိုင္သည့္ အဆင့္ထက္မပိုခဲ့ေပ။ တနည္း အားျဖင့္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္က၎၏ အရည္အခ်င္းကို အျပည့္အဝ အသံုးခ်ခြင့္ မရ ခဲ့ရာ ယခုအစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ျပည္သူ႕ ဆက္ဆံေရး(PR)ကြ်မ္းက်င္ေသာ ၎ကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ လဲႊအပ္ခံရျခင္း ရွိမရွိ ေစာင့္ၾကည့္ ရမည့္ပံုစံရွိ သည္။ ယခုအႀကိမ္သည္ အစိုးရသစ္၏ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးအျဖစ္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္းျဖစ္ကာ ဦးေအာင္ၾကည္ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ယခင္ စစ္အစိုးရ လက္ထက္ ေအာက္ပါအတိုင္း ကိုးႀကိမ္တိတိ ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

                

၁။ ၂၀၀၇ ေအာက္တိုဘာ ၂၅၊

၂။ ၂၀၀၇ ႏို၀င္ဘာ ၉၊

၃။ ၂၀၀၇ နိ၀င္ဘာ ၁၉၊

၄။ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁၁၊

၅။ ၂၀၀၈ ခုႏႇစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၃၀၊

၆။ ၂၀၀၉ ခုႏႇစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၃၊

၇။ ၂၀၀၉ ခုႏႇစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၇ ရက္၊

၈။ ၂၀၀၉ ခုႏႇစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၉ ရက္၊

၉။ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁၅ ရက္၊

အထက္ပါကိုးႀကိမ္စလံုးတြင္ သေဘာတူညီခ်က္တစ္စံုတစ္ရာမရရွိခဲ့ဘဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ျဖင့္သာ ေနထိုင္ခဲ့ရ သည္။ ယခုအစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ မည္သုိ႔ရွိမည္ဆိုသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရေပလိမ့္မည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဦးေအာင္ၾကည္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈတြင္ အစိုးရဆန္႔က်င္သူမ်ားက လက္ရွိအစိုးရသစ္သည္ စစ္အစိုးရကို ဆက္ခံသည့္ အားေလ်ာ္စြာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးလိုျခင္းမရွိ။ ႏိုင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းေပၚတို္င္း သူမကိုအသံုးခ်ကာ ႏိုင္ငံတကာ၏ ဖိအားကို ေရွာင္လဲႊေလ့ရွိသည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။ ၂၀၀၃ခုႏွစ္ ခန္႔က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညႊန္႔ႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မိသားစုသဖြယ္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး အတူတကြ သြားလာကာ ႏိုင္ငံေတာ္ စီမံကိန္းမ်ားကို ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးခဲ့ၾကသည္ကို ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ တခမ္းတနားေဖာ္ျပခဲ့သည္အထိ အေျခအေန တိုးတက္ မႈမ်ား ရွိခဲ့ေသာ္လည္း မၾကာမီပင္ ဒီပဲယင္းအေရးအခင္းႀကီးျဖစ္ကာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း ကံေကာင္းေထာက္မစြာ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ ရသည္။ ထိုျဖစ္ရပ္အၿပီး ျမန္မာစစ္အစိုးရကို အတိုက္အခံႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာက အယံုအၾကည္မရွိေတာ့ဘဲ ေနာက္ပိုင္းေတြ႕ဆံုမႈမ်ားသည္လည္း အႏႈတ္ လကၡဏာျဖင့္သာ အဆံုးသတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပို၍ ျပစ္တင္႐ႈံ႕ခ်စရာ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

ယခု အစိုးရသစ္လက္ထက္ သမၼတေျပာၾကားခဲ့သည့္ မိန္႔ခြန္းပါအတိုင္း ဖဲြ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို လက္မခံလိုေသာ အုပ္စုမ်ားကို အမ်ိဳးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးျခင္းဟု ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ေသာ္လည္း အတိုက္အခံအုပ္စုမ်ားကမူ ျမန္မာအစိုးရသည္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး ဟီလာရီကလင္တန္၏ ဖိအားေပးမႈ၊ အာဆီယံဥကၠ႒ေနရာအတြက္ ႏို္င္ငံတကာတြင္ တရားဝင္မႈ၊ စသည္တို႔အတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အသံုးခ်ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ အစိုးရသစ္ကို ယံုၾကည္မႈမရွိေၾကာင္း ျပတ္ျပတ္သားသား ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့ၾကၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အလြန္အမင္း ဘုန္းေတာ္ဖဲြ႕ၾကသူမ်ားကမူ ယခုတစ္ႀကိမ္ ဦးေအာင္ၾကည္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးအၿပီး သတင္းထုတ္ျပန္ရာတြင္ အေမစုမ်က္ႏွာ ခက္ထန္ေနသည္၊ တစ္စံုတစ္ရာ သေဘာတူညီမႈမရခဲ့ဟူ၍ပင္ သူမ မေျပာမီ ႀကိဳတင္ နိမိတ္ဖတ္ျပၾကသည္။

ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာသူတို႔ကမူ ယခုတစ္ႀကိမ္ေတြ႕ဆံုမႈကို အေကာင္းဘက္က ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကၿပီး အစိုးရသစ္တြင္ သမၼတ၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္လိုသူမ်ား ပါေန၍  အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ပ