Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

 ၁၆.၉.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္စီးေနသည္မွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးျခင္းမရွိျခင္းေၾကာင့္ဟုဆို
  2. အစားထိုးယာဥ္တင္သြင္းမည့္  အက်ိဳးေဆာင္ကုမၸဏီမ်ား အလုပ္ျဖစ္ႏုိင္
  3. ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံသို႔ ျပည္တြင္းထုတ္ ထရန္စေဖာ္မာ တင္ပို႔

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲတြင္ျပည္သူႏွင့္တိုင္းျပည္မနစ္နာေစရန္ လိုအပ္ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာၾကား
  1. သက္တမ္းၾကာ ယာဥ္ပယ္ဖ်က္ေရး ဦးတင္ႏုိင္သိန္း ဆန္႔က်င္
  2. အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီေန႔၌ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲျပဳလုပ္

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေဆာင္းပါးက႑

  1. ေယာအတြင္းဝန္၏ ဥပါယ္ခုႏွစ္ပါးႏွင့္ေခတ္သစ္ဒီပလိုေမစီ

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ပ်က္စီးေနသည္မွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးျခင္းမရွိျခင္းေၾကာင့္ဟုဆို

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း သဘာဝပတ္ဝန္းက်င ္ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈ ျဖစ္ပြားလ်က္ရွိျခင္းမွာ တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈ မရွိျခင္းသည္ အဓိက အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဂဟစနစ္ ထိန္းသိမ္းေရးနွင့္ ျပည္သူ႔အစုအဖဲြ႔ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး (ECCDI)၏ ဥကၠ႒ ျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္တင့္က ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တရားမဝင္သစ္ထုတ္လုပ္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနျခင္း၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္အား ညစ္ညမ္းေစသည့္ စက္ရံုမ်ားအား စစ္ေဆး  ေပးမႈ မရွိျခင္းႏွင့္ အျခားကိစၥရပ္မ်ား တည္ဆဲဥပေဒ လက္တံေအာက္တြင္ ေရာက္ရွိေနျခင္း မရွိျခင္းေၾကာင့္ ဤသို႔ေျပာဆိုရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေက်ာ္တင့္က ဆိုသည္။

“ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း ေဂဟစနစ္ထိန္းသိမ္းေရးဆိုၿပီး လုပ္ေနတာ လုပ္သမွ်က အရာမေရာက္ဘူး။ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ ပူးေပါင္း ပါဝင္ေဆာင္ရြက္မႈကလည္း အားေနေတာ့ လုပ္ရတာ အဆင္မေျပဘူး”ဟု ယင္းကဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေရႊတူးေဖာ္ျခင္း၊ သစ္ခိုးထုတ္ျခင္းစသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအား အစိုးရႏွင့္နီးစပ္သည့္ ကုမၸဏီအုပ္စုႀကီးမ်ားမွ လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အတြက္ ေဒသဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားအား ျပည္သူမ်ားမွ တိုင္ၾကားေသာ္လည္း ယင္းတိုင္ ၾကားခ်က္မ်ားသည္ ထိေရာက္မႈမရွိဟု Legal Aid Project တြင္ပါဝင္ေဆာင္ရြက္သူ တရားရံုးခ်ဳပ္ေရွ႕ေနတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အမ်ိဳးသား အထိမ္းအမွတ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ဧရာဝတီျမစ္ဆံုတြင္ ေရကာတာဆက္လက္ေဆာက္လုပ္မည္ဟု သက္ဆိုင္ရာ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေဇာ္မင္းက စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားလိုက္ျခင္းသည္ ျမန္မာအစိုးရအေနျဖင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးကို ဦးတည္ရည္ရြယ္ လုပ္ေဆာင္ရန္ ဆႏၵမရွိျခင္းကို ျပသလိုက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဧရာဝတီျမစ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ လႈပ္ရွားမႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနသူ ကိုၿဖိဳးေတဇာက ဆိုသည္။

“သစ္ေတာဝန္ႀကီးဌာနေရွ႕က ပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရး နာမည္ထည့္လိုက္လည္း ဒီလိုက ဒီလိုပဲ၊ ဘာမွ မထူးျခားလာဘူး”ဟု ယင္းက ေျပာသည္။

YC(KS)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

အစားထိုးယာဥ္တင္သြင္းမည့္  အက်ိဳးေဆာင္ကုမၸဏီမ်ား အလုပ္ျဖစ္ႏုိင္

သက္တမ္းၾကာယာဥ္မ်ားကို ပယ္ဖ်က္ေရးႏွင့္ အစားထိုးယာဥ္တင္သြင္းေရး လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားကို  လူအမ်ားအေနျဖင့္ အေတြ႔အႀကံဳ မရွိၾက သျဖင့္  အက်ိဳးေဆာင္ေပးမည့္ကုမၸဏီမ်ား အလုပ္ျဖစ္လာၿပီး ယင္းလုပ္ငန္းကိုအစိုးရႏွင့္ နီးစပ္သူလုပ္ငန္းရွင္မ်ားသာ ရရွိနိင္ေၾကာင္း ဟံသာဝတီ ယာဥ္ ေရာင္းဝယ္ေရး စခန္းမွ အေတြ႔ အႀကံဳႏွစ္ ၂၀ ရွိ ဝယ္ေရာင္း တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ႏိုင္ငံတကာတြင္ ၁၉၉၅ ေမာ္ဒယ္ကားမ်ား အလုံးအရင္းႏွင့္ ဝယ္ရန္ အခက္အခဲရွိနိင္ၿပီး ေဒၚလာ၃၅၀၀ ဆိုေသာ္လည္း မကၽြမ္းက်င္လွ်င္ ကားည့ံမ်ားျဖစ္သည့္ မေလးကားမ်ား၊ တရုတ္ကားမ်ားသာ ဝယ္ယူမိတာမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ႏုိင္ကာ လူတိုင္း ဂ်ပန္ကားေကာင္း ေပါေခ်ာင္ေကာင္း မရႏုိင္ ေၾကာင္း ၎က သုံးသပ္ေျပာဆိုသည္။

“တကၠစီမီတာလိုပဲ ေနာက္ဆုံး တင္သြင္းခြင့္ရ အက်ိဳးေဆာင္ ကုမၸဏီကပဲ အလုပ္ျဖစ္သြားမွာ “ဟု ၎က မွတ္ခ်က္ျပဳေျပာဆိုသည္။

ကားသစ္တင္ခြင့္ရမည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ျဖင့္ ၁၉၇၁ေမာ္ဒယ္ ကားေဟာင္းမ်ားကို လိုက္လံဝယ္ယူသူမ်ား အေနျဖင့္လည္း ေပါက္ေစ်းထက္ သိန္း ၂၀၊၃၀ ေပးဝယ္ထားၿပီး ေဒၚလာ ၃၅၀၀ ထက္မပိုေသာကား ၁၉၉၅ ေမာ္ဒယ္ကို တြက္ေခ်ကိုက္ေအာင္ရွာဝယ္ရန္ လြယ္ကူမည္ဟုမထင္ေၾကာင္း  သတိပဌါန္ကားပြဲစားတန္းမွ အက်ိဳးေဆာင္တစ္ဦး ၎အျမင္ကို ေျပာၾကားသည္။

ကားေဟာင္းေကာက္ၿပီး ကားသစ္တင္သြင္းရန္ လုပ္မည့္သူမ်ားအေနျဖင့္ အမည္ေပါက္ရရန္ ႀကိဳစားရမည့္အဆင့္၊ အစိုးရကိုကားအပ္ၿပီး စာရြက္ထုတ္ယူရမည့္အဆင့္၊ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုကိုေစာင့္ရမည့္ အဆင့္မ်ားရွိသျဖင့္ ၁၀၀တြင္ ၉၉ေယာက္ သြင္းႏုိင္မည္မထင္ေၾကာင္း ၎က ထပ္ဆင့္ ေျပာၾကားသည္။

“ကားလက္ဝယ္ရွိတဲ့သူအတြက္ပဲေကာင္းတယ္ လိုက္ဝယ္ၿပီးသြင္းဖို႔ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္စြန္႔စားရမယ္ မေသခ်ာဘူး”ဟု ဆိုသည္။

က်ပ္ေငြတန္ဖိုး အားေပ်ာ့ၿပီး ေဒၚလာတန္ဖိုး ျပန္မာရန္ ရည္ရြယ္လုပ္ေဆာင္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားထဲမွ အစီအစဥ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ကား  တင္သြင္းခြင့္ ျပဳမည့္ ယခုအစီအစဥ္သည္ သက္တမ္းၾကာကားမ်ားကို နယ္ႏွင္သည့္ အစီအစဥ္ထက္ မ်ားစြာေကာင္းမြန္ၿပီး မဆလ လက္ထက္ ဃ လိုင္စင္မ်ား ဖ်က္သိမ္းခဲ့သည့္ အစီအစဥ္ထက္ မ်ားစြာသာလြန္ေၾကာင္း အသက္ ၅၅ႏွစ္အရြယ္ ကားပြဲစားႀကီးတစ္ဦးက ဆိုသည္။

“ပြဲစားတန္းက ေလလံတုန္းကေလလံ၊ ၈၅ရာခိုင္ႏႈန္းတုန္းက ၈၅ရာခိုင္ႏႈန္းမွ မလုပ္ရင္ ေခတ္မမွီဘူးလို႔ ထင္ေနတာ ေကာက္ရိုးမီးလိုပဲ ေနာက္ေတာ့ ၿငိမ္သြားမွာ”ဟု အသက္၂၁ႏွစ္ကတည္းက ပြဲစားလုပ္ကိုင္ခဲ့သူ ၎က မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။

မိျဖဴ

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံသို႔ ျပည္တြင္းထုတ္ ထရန္စေဖာ္မာ တင္ပို႔

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စက္ရံုမ်ားမွ ထုတ္လုပ္လုိက္သည့္ ျပည္တြင္းထုတ္ ထရန္စေဖာ္မာႏွစ္လံုးကို ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

၎ ျပည္တြင္းထုတ္ ထရန္စေဖာ္မာမ်ားကို ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံရွိ Hanaka (HNK) Group က SEM (ျမန္မာ) ကုမၸဏီႏွင့္ ဝယ္ယူျခင္း နားလည္မႈ စာခြ်န္လႊာ (MoU) ေရးထိုးဝယ္ယူခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ SEM (ျမန္မာ)ႏွင့္ HNK Group တို႔သည္ အာဆီယံႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း နည္းပညာ ဖလွယ္ေရး အစီအစဥ္ ကိုလည္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ျပဳလုပ္မည့္ AFTA အစီအစဥ္အႀကိဳျပင္ဆင္မႈအျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ယခုကဲ့သို႔ ျပည္တြင္းထုတ္ ထရန္စေဖာ္မာမ်ားကို ျပည္ပႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်ျခင္းအစီအစဥ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံထုတ္ ထရန္စေဖာ္မာမ်ားကို ဝယ္ယူခဲ့သည့္ Hanaka Group သည္ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံ၏ ထင္ရွားေသာ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ား၊ ပာိုတယ္လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ လုပ္ငန္းစုႀကီးတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

                                                                                                                            Ref: News Watch

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား  

ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲတြင္ျပည္သူႏွင့္တိုင္းျပည္မနစ္နာေစရန္ လိုအပ္ဟု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာၾကား

ယခုကူးေျပာင္းေနေသာ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲတြင္ ျပည္သူလူထုႏွင့္တိုင္းျပည္ကို မနစ္နာေစသည့္အျပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ နည္းျဖစ္သာ လုပ္ေဆာင္သြားၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္  အျပည္ ျပည္ဆိုင္ရာဒီမိုကေရစီေန႔တြင္ ေျပာၾကားလိုက္သည္။

“ဒီအေျပာင္းလဲေတြဟာ ျမင္သာရမယ္ ေအးခ်မ္းရမယ္ ျပည္သူကိုမထိရဘူး ႏိုင္ငံကိုမထိရဘူး ဆင္းသြားတဲ့ အစိုးရကိုလည္းမထိရဘူး တက္လာတဲ့ အစိုးရကိုလည္း မလိုလားအပ္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ မေပးရဘူး အားလံုးဟာ မွ်တရမယ္ ” ဟုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဆိုသည္။

NLD ႐ံုးခ်ဳပ္တြင္ က်င္းပသည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီေန႔ အခမ္းအနားသို႔ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ တျခားစိတ္၀င္စားသူမ်ား စုစုေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ တက္ေရာက္သည္ဟု သိရသည္။

“အစုိးရမ်ားဆုိတာ သူ႔အခ်ိန္နဲ႔သူ ေျပာင္းလဲၾကရမယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒီလူေတြ ဒီလူေတြပဲ အုပ္စုိးေနတယ္ဆုိေတာ့ ဒီမုိကေရစီ မဟုတ္ ေတာ့ဘူး။ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကို လက္ခံတယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အစုိးရ အေျပာင္းအလဲေတြကိုလည္း လက္ခံရမယ္။” ဟုေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ယင္းပြဲတြင္ ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္။

၎အျပင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ႏုိင္သည့္ အေျခအေနတြင္ ေရာက္ေနၿပီဟုဆုိလွ်င္ အေျပာင္းအလဲမ်ားသည္ ျပည္သူ အတြက္ အေကာင္းဆံုး၊ တုိင္းျပည္အတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ရန္ မည္သို႔မည္ပံု လုပ္မည္ ဆိုသည္ကို လူတုိင္းက တာ၀န္သိသိႏွင့္ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တခ်ိဳ႕က ပံုစံမေျပာင္းႏုိင္ေသးေၾကာင္း၊ အေျခအေနေပၚမူတည္ၿပီး ပံုစံေျပာင္းရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း၊ ပံုစံမေျပာင္းလဲႏုိင္လွ်င္ အေျခအေနကို ဆင္ျခင္သံုး သပ္ႏုိင္သည့္ အရည္အခ်င္း အားနည္းသည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီေန႔ အခမ္းအနားကို ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္တို႔ ပူးေပါင္းလ်က္ လႊတ္ေတာ္ အေဆာက္အအံု သဘင္ေဆာင္၌ က်င္းပခဲ့သည္။ အစိုးရအဖြဲ႔ဝင္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား၊ ကုလသမဂၢလက္ေအာက္ခံအဖြဲ႔မ်ား ဖိတ္ၾကားထားေသာ ျပည္တြင္းအေျခစိုက္  ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ သတင္းေထာက္မ်ားအျပင္ ျပည္ပအေျခစိုက္ သတင္းဌာနတခ်ိဳ႕မွ သတင္းေထာက္မ်ား သတင္း ယူခဲ့ေၾကာင္း အစိုးရ၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရသည္။

Peace Press

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

သက္တမ္းၾကာ ယာဥ္ပယ္ဖ်က္ေရးကို ဦးတင္ႏုိင္သိန္း ဆန္႔က်င္

အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းနွင့္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးတင္ႏိုိင္သိန္းသည္ သက္တမ္းၾကာ ယာဥ္မ်ားအား ပယ္ဖ်က္ေရးႏွင့္ အစားထိုးယာဥ္တင္သြင္းေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္ကို သေဘာမက်သျဖင့္ ဆန္႔က်င္ေနေၾကာင္း ေနျပည္ေတာ္သတင္းရပ္ကြက္မွ သိရွိရသည္။

ဦးတင္ႏိုင္သိန္းက ကားတင္သြင္းမည့္ အစီအစဥ္မ်ားအနက္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ရင္းႏွီျမဳပ္ႏွံမႈမ်ား အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေစေရး ဆိုသည့္ အခ်က္ႏွင့္ ျပည္ပေရာက္ အလုပ္သမားမ်ား၏ ဝင္ေငြမ်ား အက်ိဳးရွိရွိ အသုံးခ်နိင္ေရးဆိုသည့္ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကုိ သေဘာမက်ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေနျပည္ေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို တာဝန္ယူ ေဆာက္လုပ္ခဲ့သူ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦး၏ အဆိုအရ သိရွိရသည္။

ဦးတင္ႏုိင္သိန္းသည္ ေလ့လာအားေကာင္းေသာ္လည္း မူဝါဒမ်ားကို သုံးသပ္ရာတြင္ ဝိေရာဓိမ်ားရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံဆန္စပါး မူဝါဒႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ျပည္ပတင္ပို႔ေရးကို ဦးစားေပးေျပာဆိုၿပီး ေနာက္တစ္ႀကိမ္တြင္ ရိကၡာလုံၿခံဳေရး (ျပည္တြင္းဖူလုံေရး Food Secerty) အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္ ကန္႔သတ္ရန္ ျပန္ညႊန္ၾကားတတ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန အၿငိမ္းစား ခရိုင္မန္ေနဂ်ာတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ယခု အစားထုိးယာဥ္တင္သြင္းမည့္ အစီအစဥ္ကို စက္မႈဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိန္း၊ ရထားဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းတို႔ အဓိက ဦးေဆာင္ လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း ဦးစိုးသိန္းတို႔အုပ္စုသည္ တစ္ေဒၚလာ၉၀၀ က်ပ္အထိ္ ျပန္မျဖစ္လာလွ်င္ တိုင္းျပည္စီးပြားေရး ပ်က္စီးမည္ဟု ယူဆထားၿပီး က်ပ္ေငြ အားေပ်ာ့ေရးအတြက္ နည္းလမ္းမ်ားထဲက ပထမအဆင့္ကို လုပ္ေဆာင္ ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း UMFCCI မွ အမႈေဆာင္တစ္ဦးက သုံးသပ္ေျပာဆိုသည္။

စစ္ဖက္အစိုးရမွ အရပ္ဖက္အစိုးရသို႔ ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီး ေနာက္ အစိုးရအဖြဲ႔ထဲတြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လိုလားသူမ်ားအဖြဲ႔၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို မလုပ္လိုေသာအဖြဲ႔ႏွင့္ ၾကားအုပ္စုမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကို လိုလားေသာ အဖြဲ႔ထဲတြင္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္၊ ဦးစိုးသိန္း၊ ဦးေအာင္မင္းတို႔ ရွိေနၿပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား မလုပ္လိုေသာအုပ္စုတြင္ ရွစ္လုံးဟုု လူသိမ်ားေသာ သီဟသူရဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦး ၊ဦးေက်ာ္ဆန္း၊ လယ္/ဆယ္ဝန္ႀကီး ဦးျမင့္လိႈင္တို႔ ပါဝင္ၿပီး က်န္အမ်ားစုသည္ ၾကားေနမ်ား မလုပ္မရႈပ္မျပဳတ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ထိပ္သီးစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးတစ္ဦိးက ေျပာသည္။

“ဦးေရႊမန္းလည္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို လိုလားတယ္ “ဟု ၎က ဆိုသည္။

မိျဖဴ

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီေန႔၌ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲျပဳလုပ္

၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ပထမဆံုးအႀကိမ္ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီေန႔အခမ္းအနားကို ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားမွ ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၎ေန႔တြင္ပင္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္၏  သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ တစ္ခု ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

၎ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲသို႔ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပ သက္ဆိုုင္ရာ မီဒီယာအသီးသီးတက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ေမးျမန္းသည့္ ေမးခြန္းမ်ားအား ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက ျပန္လည္ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

၎ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ မီဒီယာမ်ားမွ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ဒီမိုကေရစီေန႔ အခမ္းအနား၌ ဖတ္ၾကားသြားသည့္ စာတမ္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ား၊ လႊတ္ေတာ္တြင္း တပ္မေတာ္သားတို႔၏ အခန္းက႑၊ လႊတ္ေတာ္တြင္း မဲခြဲ ဆံုးျဖတ္သည့္ အေၾကာင္း၊ သတင္းမ်ား ရရွိႏိုင္ရန္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ဆက္သြယ္ေသာ္လည္း ျပန္လည္ေျဖဆိုမည့္ သူမရွိသည့္အေၾကာင္း၊ က်င္းပဆဲ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမ်ား၌ သတင္းေထာက္မ်ား သတင္းရယူရာတြင္ ေတြ႕ႀကံဳရသည့္ အခက္အခဲမ်ားႏွင့္ ဧရာဝတီျမစ္ဆံု စီမံကိန္း ကိစၥရပ္မ်ားကို ေမးျမန္း ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

သက္ဆိုင္ရာ ျပည္တြင္းမီဒီယာအသီးသီးမွ ေမးျမန္းခဲ့သည့္ ေမးခြန္းမ်ားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္မွ လႊတ္ေတာ္ရံုးဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးေက်ာ္စိုးတို႔က ျပန္လည္ရွင္းလင္း ေျဖၾကားေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

                                                                                                      Ref: Weekly Eleven

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

“သူတုိ႔ေျပာတဲ့ ေဒၚလာ ၃၅၀၀ဆိုတဲ့ဟာက ျမန္မာႏုိင္ငံအေနနဲ႔ေျပာရရင္ ကားသစ္လို႔ ေျပာလို႔ရေပမယ့္ တျခားႏုိင္ငံအေနနဲ႔ကေတာ့ အသစ္လို႔ ေျပာလို႔ မရပါဘူး။ ဂ်ပန္မွာဆုိရင္ ကားတစ္စီးကို ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ပဲ စီးၾကတယ္။ စင္ကာပူမွာဆုိရင္ ကားကို ငါးႏွစ္ေလာက္ပဲစီးၾကၿပီး တစ္ဝက္ေလာက္ေစ်းနဲ႔ တျခားကို ေရာင္းၾကတယ္။ အခုဆိုရင္ ေဒၚလာ ၃၅၀၀ နဲ႔ဝယ္ဖို႔က ကိုယ့္မွာသတ္မွတ္ထားတဲ့ ကားတစ္စီးရွိရမယ္။ ေနာက္ၿပီး အခြန္ဘယ္ေလာက္    ေကာက္မွာလဲ။ ဘယ္ေတာ့စမွာလဲဆိုတာကိုလည္း သူတို႔ကမေျပာေသးပါဘူး။ ဒါေတြကို တစ္ခါတည္း ေျပာသင့္တယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ကားေစ်းႏႈန္းေတြက ကမာၻ႔ကားေစ်းထက္ကိုျမင့္ေနပါတယ္။ ဒီလိုကားလဲေပးတာေတြကို ခ်က္ခ်င္း သူတို႔ဘက္က လုပ္မယ္ဆိုရင္ ျပင္ပကား အေရာင္းအဝယ္ ေစ်းကြက္က ေအးသြားႏုိင္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေျခာက္လ တစ္ႏွစ္က်မွ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ျပင္ပကားေစ်းကြက္က ပံုမွန္အတိုင္းသြားေနမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္”

စက္တင္ဘာ ၁၅ ထုတ္ ရန္ကု္တုိင္းမ္ အတြဲ (၇)၊ အမွတ္ (၃၅) တြင္ပါသည့္ “ႏုိင္ငံေတာ္က သက္တမ္းရင့္ကားမ်ား လဲလွယ္ေပးမည္ဟု ေၾကညာ ၿပီးေနာက္ မွတ္ပံုတင္သက္တမ္း ႏွစ္ ၄၀ ဝန္းက်င္ရွိကားမ်ား ေစ်းႏွစ္ဆျမင့္တက္” သတင္းမွ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ကားဝယ္ေရာင္း လုပ္ကိုင္သူ တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“Sarsတို႔၊ ၾကက္ငွက္တုပ္ေကြးတို႔ ကပ္ေရာဂါေတြျဖစ္တုန္းကဆို ျပည္ပကေန ကာကြယ္ေဆး၊ ကုသေဆးေတြမွာ ၾကရတယ္။ သူတို႔ကလည္း  သူတို႔ႏုိင္ငံ လံုေလာက္မွ ေရာင္းေပးတာ။ မလံုေလာက္ရင္ မေရာင္းေပးဘူး။ ရရင္လည္း လိုသေလာက္မရဘူး။ ႏုိင္ငံအလိုက္ သတ္မွတ္အေရအတြက္ပဲ ရေတာ့ မလြယ္ဘူး။ ကိုယ္ယူခ်င္သေလာက္မရဘူး။ တျခားစက္႐ုံေတြကလည္း သူ႔ရဲ႕အရင္ဝယ္လက္ကိုပဲ ဦးစားေပးတဲ့အတြက္ အဲလို အခက္အခဲေတြ ရွိတယ္”

စက္တင္ဘာ ၁၅ ထုတ္ ရန္ကု္တုိင္းမ္ အတြဲ (၇)၊ အမွတ္ (၃၅) တြင္ပါသည့္ “ပုဂၢလိက အေနာက္တိုင္းေဆးဝါး စက္႐ုံမရွိသျဖင့္ ျပည္ပမွ ႏွစ္စဥ္ သန္း ၂၀၀ ေက်ာ္ဖိုး ေဆးတင္သြင္းေနရ” သတင္းမွ ျမန္မာႏုိင္ငံေဆးႏွင့္ ေဆးပစၥည္းကုန္သည္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းမွ အတြင္း ေရးမွဴး ဦးေဇာ္မိုးခိုင္၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ ႏႈတ္ခ်က္

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ေမး- ျမန္မာႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ေရးမွာ စီးပြားေရးတိုးတက္ျမႇင့္တင္ဖို႔ ဘယ္အခ်က္ကို အဓိကထားလုပ္သင့္ပါ သလဲ။

ေျဖ- ေမးခြန္းမွာ ႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ေရးဆိုတာ ပါထားေတာ့ က႑အားလံုးကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း လုပ္သင့္တယ္လို႔ပဲ ၿခံဳၿပီးေျပာရလိမ့္မယ္။ က႑ တစ္ခုတည္း လုပ္လို႔မရဘူး။ ဥပမာေျပာရရင္ စက္႐ုံေတြက ထုတ္တဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြရဲ႕ ပမာဏက လယ္ယာက႑ထက္မ်ားေနတယ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါေၾကာင့္ ကုန္ထုပ္လုပ္မႈကို အဓိက ထားၿပီး လယ္ယာဘက္ခ်က္ခ်င္းအမ်ားႀကီး ေလွ်ာ့ခ်လို႔မရဘူး။ လယ္သမား အေရအတြက္က အမ်ားႀကီး၊ လယ္ယာဘက္ကို စက္မႈလယ္ယာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရင္းတျဖည္းျဖည္း သူ႔ဘာသာသူ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈဘက္ ကူးလာၾကလိမ့္မယ္။ မဟာဗ်ဴဟာ သေဘာအရၾကည့္ရင္ လယ္ယာ၊ စက္မႈကုန္ထုတ္၊ ဘ႑ေရးေတြ သူ႔ဟာသူ ရွိေနသင့္တယ္။ လံုးဝေပ်ာက္သြားလို႔မရဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ မဟာခုန္ပ်ံေက်ာ္လႊားမႈ တစ္ခု လုပ္လို႔ရတယ္။ ဥပမာ- Industrialization ကိုေက်ာ္ၿပီး Financialization လုပ္တာပဲ။ ေျပာရရင္ တခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံေတြ ဘ႑ေရးကေန ခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္ယူသြားတာ ရွိတယ္။ အႏၱရာယ္ေတာ့နည္းနည္းရွိတယ္ေပါ့။ Danger Line ကိုေတာ့ အေသအခ်ာ တြက္ခ်က္ႏုိင္ရမယ္။ စက္မႈကုန္ထုတ္ကို လံုးဝ မလုပ္ဖို႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ မဟာဗ်ဴ ဟာသေဘာနဲ႔ေျပာရင္ Self-Sufficiency အတြက္ေလာက္ပဲ လယ္ယာက႑ကိုထားၿပီး Indusrialization ကို အမာခံထားၿပီးေတာ့ Financialization ကို စစ္ဦးကထားၿပီး လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြေတာ့ လုပ္ရပါလိမ့္မဦးမယ္။

စက္တင္ဘာ ၁၆ ထုတ္ ျမန္မာပို႔စ္ ဂလိုဘယ္ အမွတ္ (၂၆) တြင္ပါသည့္ “ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတအႀကံေပး ေဒါက္တာေနဇင္လတ္ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး” ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“အခုအခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံကို ျပည္ပကရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြက စိတ္ဝင္စားေနၾကတယ္။ ေျပာရရင္ ျပည္ပ investor ေတြက ဘယ္လိုဝင္ရမလဲ၊ ဘယ္အခ်ိန္ ဝင္ရမလဲ ေစာင့္ၾကည့္ေနၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုလည္း လာကမ္းလွမ္းတဲ့ ျပည္ပကုမၸဏီေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အက်ိဳးတူ ေဆာင္ရြက္ဖို႔အတြက္ ဆက္သြယ္တာေတြ ရွိသလို သူတို႔အေနနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ငန္းမ်ိဳးမွာ ဘယ္လုိရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈျပဳသင့္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးကိုလည္း အႀကံျပဳေပးပါ၊ အဆုိျပဳခ်က္ တင္ေပးပါဆိုတာမ်ိဳး ေတာင္းခံတာေတြလည္း ရွိပါတယ္”

စက္တင္ဘာ ၁၆ ထုတ္ BiWeekly ELEVEN အတြဲ (၄) အမွတ္ (၂၄) တြင္ပါသည့္ “ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ရန္ ျပည္ပမွ စီးပြား ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေစာင့္ၾကည့္ေနၿပီး ျပည္တြင္းကုမၸဏီမ်ားကို ခ်ိတ္ဆက္ကမ္းလွမ္းမႈမ်ား အႀကံျပဳခ်က္မ်ား ေတာင္းယူေနေၾကာင္း သိရ” သတင္းမွ ျမန္မာႏုိင္ငံေရထြက္ပစၥည္းထုတ္လုပ္သူမ်ားႏွင့္ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းမွ အတြင္းေရးမွဴး ဦးထြန္းေအး၏ ေျပာၾကားခ်က္ အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ေဆာင္းပါးက႑

ေယာအတြင္းဝန္၏ ဥပါယ္ခုႏွစ္ပါးႏွင့္ေခတ္သစ္ဒီပလိုေမစီ

ဝင္းထြဋ္ေဇာ္

(စက္တင္ဘာ ၁၅ ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ အတြဲ (၂) အမွတ္ (၆၀) တြင္မွ ထုတ္ယူေဖာ္ျပသည္။)

ေယာအတြင္းဝန္ ဦးဖိုးလိႈင္က သူ)