Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၃.၉.၂၀၁၁

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား

  1. ျမန္မာေခါင္းေဆာင္တို႔ Plan B ကို ထုတ္သံုးရန္ ႀကိဳးစားလာ

(The Diplomat မွ 31 August 2011 ရက္စြဲပါ "Burma's Leadership Tires Plan B" သတင္းေဆာင္းပါးကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

  1. ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူ႕အခြင့္အေရး ညႇင္းပန္းမႈမ်ားကို ကုလသမဂၢ အေထာက္အထားျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္သင့္

               (Wall Street Journal မွ 2 Sept, 2011 ရက္စြဲပါ "The UN should document Burma's abuses" ေဆာင္းပါးကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္။)

*********************************************************************************

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား

ျမန္မာေခါင္းေဆာင္တို႔ Plan B ကို ထုတ္သံုးရန္ ႀကိဳးစားလာ

(The Diplomat မွ 31 August 2011 ရက္စြဲပါ "Burma's Leadership Tires Plan B" သတင္းေဆာင္းပါးကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

ႏိုင္ငံတကာ၏ လက္သင့္ခံ အသိအမွတ္ ျပဳျခင္းကို ရရွိရန္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သမၼတသစ္က ႏိုင္ငံတြင္း ေျပာင္းလဲမႈ ျပဳလုပ္သည့္ ပံုသ႑န္ ေပၚေအာင္ ျပဳလုပ္လိုသည့္ လကၡဏာရွိေနရာ အာဆီယံ အဖြဲ႕အေနျဖင့္ အ႐ူးမထသင့္ေတာ့ပါ။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေခါင္းေဆာင္သစ္သည္ သမၼတ ရာထူး၏ ခက္ခဲေသာ တာထြက္မႈကို မည္မွ် အေတြ႕အႀကံဳ ေကာင္းေကာင္း ရွိေနေၾကာင္းကို ေမလက Diplomat တြင္ ေရးသားၿပီး ျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ အတုမ်ား က်င္းပျခင္း၊ ထို႔ေနာက္တြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကို လႊတ္ေပးျခင္းတို႔သည္ ႏိုင္ငံတကာက လက္သင့္ခံမႈကို ရရွိေသာ ျမန္မာအာဏာရွင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား၏ အစီအစဥ္ တစ္ရပ္သာ ျဖစ္သည္။ လႊတ္ေတာ္သစ္ကို ဖြင့္လွစ္စည္းေဝးကာ အေျပာင္းအလဲလုပ္ရန္ ကတိျပဳသည့္ အပ်ံစားမိန္႔ခြန္းကို ေျခြၿပီးခ်ိန္တြင္မူ ဦးသိန္းစိန္အေနျဖင့္ သူ တမ္းတေနေသာ တရားဝင္ အသိအမွတ္ ျပဳခံရျခင္းကို ေနာက္ဆံုးတြင္ ရရွိေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သံသယ ကင္းကင္းျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ ႏိုင္ခဲ့သည္။

သို႔ေသာ္လည္း သူတို႔စီစဥ္ထားသည္ ဆိုေသာ အရာမ်ား လက္ေတြ႔ ျဖစ္မလာခဲ့ပါ။ ထိုအခါတြင္ ပထမ ဦးစြာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၊ ဥေရာပ သမဂၢႏွင့္ ကေနဒါတို႔က စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေျဖေလွ်ာ့ေပးရန္ ျငင္းဆန္ လိုက္ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္တြင္မူ အားလံုးအနက္ အဆိုးဆံုးဟု ဆိုရမည့္ ထိုးႏွက္ခ်က္ ေပၚထြက္လာခဲ့ကာ ၂၀၁၄ တြင္ အလွည့္က် ဥကၠဌ ေနရာကို လိုခ်င္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ခြင့္ျပဳေရး ကိစၥကို အာဆီယံအဖြဲ႕က ဆံုးျဖတ္ရန္ ေရႊ႕ဆိုင္းထားလိုက္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

ယခုအခ်ိန္ထိ မည္သည့္ ေျပာင္းလဲမႈမွ မရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဦးသိန္းစိန္သည္ တစ္လွမ္းဆုတ္ကာ Plan B ကို ပြဲထုတ္လိုက္ၿပီး ေျပာင္းလဲေတာ့မည့္ သ႑န္ေပၚေအာင္ ဖန္တီးထားသည့္ လိုက္ေလ်ာမႈ လကၡဏာသစ္ကို ျပသလိုက္ျပန္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ေႏြရာသီ အၿပီးတြင္ စတင္တာထြက္မႈ အသစ္မ်ား ႐ုတ္တရက္ ေလျပင္းလို တိုက္ခတ္ ဝင္ေရာက္ လာခဲ့သည္။ ဆက္ဆံေရး အထူး တာဝန္ေပးထားေသာ ဝန္ႀကီး ဦးေအာင္ၾကည္ကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏွင့္ ေရွးဦးစြာ ေတြ႕ဆံုေစၿပီးေနာက္တြင္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ကိုယ္တိုင္ ဖိတ္ေခၚ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။ အစိုးရပိုင္ သတင္းစာမ်ား၏ ေက်ာဖံုးေပၚမွ အေနာက္ မီဒီယာကို တိုက္ခိုက္သည့္ ဝါဒျဖန္႔ စာတမ္းမ်ားကို ဖယ္ရွား ေပးလိုက္သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အျပင္ဖက္ ထြက္၍ စည္း႐ံုးခြင့္ ေပးလိုက္သည္။ ျပည္ပေရာက္ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားကို အိမ္ျပန္လို႔ရၿပီ ဟု ဆိုလိုက္သည္။ လက္နက္ကိုင္ တိုင္းရင္းသား ႏိုင္ငံေရး အုပ္စုမ်ားကို အပစ္ရပ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးရန္ ကမ္းလွမ္းလိုက္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူသားျခင္း ႏွိပ္ကြပ္သည့္ ရာဇဝတ္မႈမ်ား၊ စစ္ရာဇဝတ္မႈမ်ား အလြန္အကၽြံ ျဖစ္ပြားေနေၾကာင္း စြပ္စြဲမႈမ်ား မွန္ကန္သည့္ အလားအလာ ရွိေန၍ စံုစမ္း စစ္ေဆးေရး ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႔စည္းသင့္ေၾကာင္း ကုလသမဂၢကို အႀကံျပဳ တင္ျပခဲ့သျဖင့္ အၿငိဳးထားခံရကာ ျပည္ဝင္ခြင့္ ဗီဇာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပယ္ခ်ခံေနရသူ ကုလသမဂၢ အထူး ကိုယ္စားလွယ္ ကိုလည္း ယခင္အပတ္က ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္ ဝင္ေရာက္ခြင့္ ေပးခဲ့သည္။ မထင္မွတ္ထားေသာ အကြက္တစ္ခုမွာ Quintana အား လႊတ္ေတာ္သို႔ ဖိတ္ေခၚ ေလ့လာေစခဲ့ျခင္း ျဖစ္၍ အာဏာမဲ့ တံဆိပ္တံုးထု လႊတ္ေတာ္ဘဝမွ ဒီမိုကေရစီသို႔ ေရြ႕ေနေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳ ခံရေစရန္ ေရလာေျမာင္းေပး လႈပ္ရွားမႈဟု အမ်ားစုက သတ္မွတ္ၾကသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ စတင္ကန္ခ်က္မ်ားကို အတြဲလိုက္ ပစ္ထည့္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ သံတမန္ အသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ မီဒီယာ ေလာကကို အံ့အားသင့္ သြားေစခဲ့ေသာ္လည္း တစ္ခ်က္ၿပီးတစ္ခ်က္ စစ္ထုတ္ စစ္ေဆး လိုက္ေသာအခါ သမား႐ိုးက် မဟုတ္သည့္ အခ်က္ ၂ခု ေပၚထြက္လာသည္။ ပထမ တစ္ခ်က္မွာ ယခု ျပသသည့္ လကၡဏာ အားလံုးသည္ တစ္ခုမွ အဓိက မက်ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဒုတိယ အခ်က္မွာ လကၡဏာ အသစ္ တစ္ခုမွ မပါျခင္း ျဖစ္သည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏွင့္ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈ အသိုင္းအဝိုင္းက သတ္မွတ္ထားေသာ ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ထိပ္တန္း ဦးစားေပး ၃ ခ်က္မွာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား အားလံုး လႊတ္ေပးျခင္း၊ ႏိုင္ငံလံုးကၽြတ္ အပစ္ရပ္စဲျခင္းႏွင့္ စစ္မွန္ေသာ ဒိုင္ယာေလာ့ တို႔ျဖစ္သည္။ လတ္တေလာ စတင္ အစပ်ိဳးမႈမ်ား အျပင္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို လက္ခံ ရရွိခဲ့ၾကေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား တစ္ေယာက္မွ လြတ္မလာသည့္ အျပင္ ၿပီးခဲ့ေသာ အပတ္အတြင္း ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ေယာက္ ထပ္မံ၍ ျပစ္ဒဏ္ က်ခံခဲ့ရသည္။ ဦးသိန္းစိန္၏ အစိုးရသစ္သည္ အပစ္ရပ္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို ခ်ိဳးေဖာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပရာ ယခု ကမ္းလွမ္းမႈသည္ အသစ္ မဟုတ္ေပ။ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ား ရွိေနၿပီ ဆိုေသာ္လည္း စစ္မွန္ေသာ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ လုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္မလာေသးပါ။

ျမန္မာ့ေရးရာကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေတာက္ေလွ်ာက္ လိုက္ပါ ေလ့လာေနသူမ်ား အတြက္ဆိုလွ်င္လည္း အသစ္ မဟုတ္သည့္ တစ္ပတ္ရစ္ ခံစားမႈကိုသာ ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ဦးသိန္းစိန္သည္ အာဏာရွင္ႀကီး ၂ ဦးျဖစ္သည့္ ဦးေနဝင္းႏွင့္ ဦးသန္းေရႊ တို႔ႏွစ္ဦး လုပ္ခဲ့ဖူးျခင္း မရွိသည့္ အရာမ်ားကို သူကလည္း လုပ္ေဆာင္ျခင္း မျပဳပါ။ အေျပာင္းအလဲကို သူတို႔ ဦးေဆာင္ခဲ့ျခင္း မရွိသည့္အတြက္ ယခု အခ်ိန္၌ သံသယ မ်က္စိျဖင့္ အၾကည့္ခံရျခင္းမွာ ျဖစ္သင့္သည့္ ဆီေလ်ာ္မႈ တစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။ တစ္ခုတည္း ေသာ အသစ္မွာ ထုတ္ျပေလ့ ရွိသည့္ စတင္ ကန္ခ်က္မ်ား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ပို၍ နီးလာျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

ယခုကဲ့သို႔ အေစာတလ်င္ ကန္ခ်က္မ်ား ဆက္တိုက္ ထြက္လာျခင္းသည္ အာဆီယံ ဥကၠဌ ေနရာကို ရရွိရန္ ဆႏၵ ျပင္းျပေနျခင္းေၾကာင့္ဟု ယူဆ၍ ရႏိုင္သည္။ ယခု Plan B သည္ ကြဲျပားျခားနားမႈ တစ္ခုမွ မလုပ္ပဲ ေျပာင္းလဲေနသည့္ သ႑ာန္ ဟန္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္ပံုရသည္။

ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ တကယ့္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲျခင္းဆီသို႔ ေျခလွမ္းေလးမ်ား ေရြ႕လာေအာင္ တြန္းအားေပးရန္အတြက္ အလွည့္က် ဥကၠဌေနရာ ကိစၥကို အခြင့္အလမ္းအျဖစ္ အာဆီယံ အဖြဲ႕က အသံုးျပဳသင့္ေၾကာင္း ယခု ေဆာင္းပါးရွင္က ေမလတြင္ ေရးသားခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ ထို အခြင့္အလမ္းသည္ ယေန႔အထိ ရွိေနပါေသးသည္။ အာဆီယံ အဖြဲ႕အေနျဖင့္ ႏိုဝင္ဘာ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အား လႊတ္ေပးျခင္းကို အေရးႀကီးေသာ ေျပာင္းလဲျခင္းဟု သတ္မွတ္ လက္ခံျခင္း မရွိခဲ့သလို ယခုတစ္ႀကိမ္ လိုက္ေလ်ာဟန္ေဆာင္ ျပသမႈကိုလည္း အေရးႀကီး၍ အဓိကက်ေသာ ေျပာင္းလဲမႈ အျဖစ္ မသတ္မွတ္သင့္ပါ။

အာဆီယံအဖြဲ႕ အေနျဖင့္ မူလ ခံယူခ်က္အတိုင္း ခိုင္ခိုင္မာမာ ဆုပ္ကိုင္ထားကာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ေပးျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ အဓိက က်သည့္ အဆင့္မ်ား လုပ္ျပရမည့္ Plan C ကို ထုတ္ျပလာေအာင္ ဦးသိန္းစိန္တို႔ ျမန္မာ အစိုးရကို ဖိအားေပးရပါမည္။

အာဆီယံအေနျဖင့္ မမွီသည့္ ပန္းကို တံုးခု လွမ္းေနသည့္ ျမန္မာ အစိုးရအား ယင္းတို႔ လိုခ်င္ေသာ အရာကို ေစ်းေပါေပါျဖင့္ မရႏိုင္ေၾကာင္း ကိုေတာ့ အသိေပး ကမ္းလွမ္းဖို႔ လိုသည္။

*********************************************************************************

 ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူ႕အခြင့္အေရး ညႇင္းပန္းမႈမ်ားကို ကုလသမဂၢ အေထာက္အထားျဖင့္ ထုတ္ေဖာ္သင့္

(Wall Street Journal မွ 2 Sept, 2011 ရက္စြဲပါ "The UN should document Burma's abuses" ေဆာင္းပါးကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္။)

ဥေရာပႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးမ်ားသည္ ကုလသမဂၢအေထြထြညီလာခံတြင္ တင္ျပမည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ေရးကိစၥကို ေဆြးေႏြးရန္ ဘရပ္ဆယ္တြင္ ယေန႕ေတြ႕ဆံုစည္းေဝးလွ်က္ ရွိၾကသည္။ ယခုလကုန္ပိုင္း တြင္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားမွ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား သည္လည္း အာဆီယံလႊတ္ေတာ္မ်ားအသင္း၏ အစည္းအေဝးအတြက္ ဖႏြမ္းပင္တြင္ စုေဝးၾကမည္ျဖစ္သည္။

အထက္ပါ အုပ္စု ၂ စု စလံုးတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လူသားထုအေပၚ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ ရာဇဝတ္မႈႏွင့္ စစ္ရာဇဝတ္မႈမ်ားအေပၚ ကုလသမဂၢ ဦးေဆာင္ေသာ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းေရးအတြက္ အရွိန္ျမွင့္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ရွိေနသည္။

ယေန႕အထိ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု၊ ကေနဒါ၊ ၿဗိတိန္၊ ၾသစေတးလ်ႏွင့္ ခ်က္ရီပတ္ဗလစ္တို႕ အပါအဝင္ ၁၆ ႏိုင္ငံခန္႕က စံုစမ္းေရး ေကာ္မရွင္ဖြဲ႕ရန္ ေတာင္းဆိုထားၾကသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အာဆီယံအိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားကမူ အသံတိတ္ေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ ယခုကိစၥကို လူမုန္းမ်ား၍ သူတပါးအေရး ၾကားဝင္စြက္ဖက္ျခင္းဟု အခ်ိဳ႕က ယူဆေသာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေပသည္။ သို႕ေသာ္လည္း အကယ္၍သာ အာဆီယံအေနျဖင့္ "ျမန္မာသိုးမဲေလး" ကို သူတို႕၏ အလွည့္က် ဥကၠ႒အျဖစ္ ကမၻာ့စင္ျမင့္တြင္ ပြဲထုတ္ေတာ့မည္ ဆိုပါက ယင္းကဲ့သို႕ေသာ လူသားခ်င္း မစာနာသည့္ ရာဇဝတ္မႈမ်ားသည္ ေဒသၾကီးတစ္ခုလံုးကို ထိခိုက္ေစသျဖင့္ ဆက္လက္သည္းခံေနေတာ့မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း အသိေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။

စံုစမ္းေရး ေကာ္မရွင္သည္ ရာဇဝတ္မႈေျမာက္ေၾကာင္း သတ္မွတ္မည့္ ႏိုင္ငံေရး လက္နက္ကရိယာတစ္ခု မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ရန္ ႏွင့္ျမန္မာတရားစီရင္မႈစနစ္တြင္ မူဝါဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို အားေပးျခင္းျဖင့္ ေနာင္တြင္ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈမ်ား မရွိေအာင္ တားဆီးရန္ အကူအညီေပးေသာ လုပ္ငန္းစဥ္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႕အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ မၿပီးႏိုင္ေသာ ျပည္တြင္းစစ္ဒဏ္ခံသားေကာင္မ်ားအား သူတို႕၏ နစ္နာမႈမ်ားအတြက္ တရားမွ်တမႈ ရရွိႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္းကို ျဖည့္ဆည္းေပးမည့္ အျပင္ ေရရွည္ခံမည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတည္ေဆာက္ရာတြင္လည္း ပူးေပါင္းကူညီေပလိမ့္မည္။

လူ႕အခြင့္အေရးေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာသူမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈမ်ားကို ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေက်ာ္မွ် အေထာက္အထား မွတ္တင္ထားခဲ့ၾကျပီး လူ႕အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္သည့္ ရာဇဝတ္မႈမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေပါင္း ၂၀ ခန္႕ကိုလည္း ကုလသမဂၢ အေထြေထြ ညီလာခံတြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ၾကျပီးျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ မတ္လတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ကုလသမဂၢအေထြေထြညီလာခံတြင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ၾကျပီးျဖစ္သည္။ ၂၀၁၀ မတ္လတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ကုလသမဂၢလူ႕အခြင့္အေရးအထူးစံုစမ္းေရး ကိုယ္စားလွယ္ Tomas Ojea Quintana က စံုစမ္းေရး ေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းစစ္ေဆးရန္ အၾကံျပဳတင္ျပခဲ့သည္။ ျပီးခဲ့ေသာ သီတင္းပတ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႕ ၅ ရက္ၾကာ ခရီးစဥ္သြားေရာက္ျပီး ျပန္ေရာက္လာသည့္ Quintana က သူ၏ သေဘာထားကို ထပ္မံေျပာဆို အတည္ျပဳသည္။

ယခုကဲ့သို႕ ႏိုင္ငံတကာစံုစမ္းစစ္ေဆးမႈကို အေရးေပၚလိုအပ္ေနရျခင္းမွာ ျမန္မာအစိုးရက ျမန္မာျပည္သူမ်ား၏ ေမတၱာရပ္ခံ၊ အသနားခံမႈမ်ားကို တုန္႕ျပန္ရန္ ပ်က္ကြက္ေနျခင္းေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္တြင္ မေက်နပ္မႈမ်ား နက္ရွိဳင္းစြာ အျမစ္တြယ္ခဲ့သည့္ အေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲေရးကို ေတာင္းဆိုရန္ အေရအတြက္ေသာင္းႏွင့္ခ်ီေသာ သံဃာေတာ္မ်ား လမ္းေပၚသို႕ထြက္လာခဲ့ၾကသည့္ ဆႏၵျပသံဃာေတာ္မ်ားကို အျပဳသေဘာေဆာင္ေသာ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားျဖင့္ ေတြ႕ဆံုရမည့္အစား တပ္မေတာ္အစိုးရက ေသနတ္ျဖင့္ေျဖရွင္းခဲ့သည္။ ယခုအခါ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ားဟု နာမည္ေျပာင္းတပ္ခံရသည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၂၀၀၀ ေက်ာ္ကို အစိုးရေထာင္မ်ားထဲတြင္ ဖမ္းဆီးထားဆဲဟု သိရွိရသည္။

လတ္တေလာတြင္ ျမန္မာအစိုးရက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကို စတင္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားေပးျခင္းျဖင့္ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ ဖြဲ႕စည္းမည့္ဖိအားကို ဖယ္ရွားရန္ ၾကိဳးစားေနပါသည္။ ျမန္မာစစ္ဘက္အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားက အရပ္ဖက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပံုစံသို႕ေျပာင္းရန္ အေျခခံဥပေဒတစ္ခု ဖန္တီးကာ ၂၀၀၈ တြင္ ဆႏၵခံယူပြဲက်င္းပအတည္ျပဳခဲ့ၾကသည္။ မည္သို႕ပင္ဆိုေစ ယခင္က ဥပေဒခ်ိဳးေဖာက္ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္သူမ်ားကို အကာအကြယ္ ေပးထားသည့္ေနာက္တြင္မူ ယင္းအေျခခံဥပေဒသည္ ဆိုးဆိုးရြားရြားပင္ အျပစ္အနာအဆာမ်ား ရွိေနေပသည္။

အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားကမူ ျမန္မာအစိုးရသစ္ ေပၚေပါက္လာျခင္းကို ေရွ႕တိုးသည့္ေျခလွမ္းတစ္ခုအျဖစ္ ခ်ီးက်ဴးကာ အေရးယူဒဏ္ခတ္မႈမ်ားကို ရုပ္သိမ္းေပးၾကရန္ ဥေရာပသမဂၢႏွင့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကသည္။ သို႕ေသာ္လည္း ယင္းေရြးေကာက္ပြဲမ်ားက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပည္တြင္းစစ္ျပႆနာအေပၚ ရႈပ္ေထြးေသာရလာဒ္မ်ား ျဖစ္ေပၚေစမည့္အခ်က္ကို အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား မစဥ္းစားမိခဲ့ၾကေပ။ ေရြးေကာက္ပြဲ၏ ေနာက္ဆက္တြဲ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အုပ္စုမ်ားၾကားမွ အပစ္အခတ္ရပ္သေဘာတူညီခ်က္ အေတာ္မ်ားမ်ား က်ိဳးပ်က္သြားခဲ့ ေတာ့သည္။

၂၀၁၁ ဇြန္လထဲတြင္ အစိုးရတပ္မ်ားႏွင့္ KIA တပ္မ်ားအၾကား တိုက္ပြဲမ်ား ျပန္လည္စတင္ျဖစ္ပြားလာေသာအခါ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္းမွ ေဒသခံအရပ္သားမ်ားအေပၚ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈမ်ား က်ယ္ျပန္႕လာကာ လူေပါင္း ၂၀၀၀၀ေက်ာ္ ေနအိမ္မ်ား စြန္႕ခြာထြက္ေျပးသြားခဲ့ရျပီး စစ္ေျပးဒုကၡသည္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာမွာ ထုိင္းႏွင့္တရုတ္ႏိုင္ငံဖက္သို႕ နယ္စပ္ျဖတ္ကူးခိုလႈံလွ်က္ရွိၾကသည္။ တံု႕ျပန္ရန္ေႏွးေကြးေနသည့္ အာဆီယံအဖြဲ႕သည္ အရပ္သားမ်ားအား လူ႕အခြင့္အေရး ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ခံရျခင္းမွ အကာအကြယ္ေပးရန္ႏွင့္ ဒုကၡသည္မ်ားအား အကာအကြယ္ေပးရန္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ယခုတိုင္ အေကာင္အထည္မေဖာ္ႏိုင္ေသးပါ။

အစိုးရတပ္မ်ားက ရွမ္းလက္နက္ကိုင္တပ္မ်ားကို ဆက္လက္တိုက္ခိုက္လွ်က္ရွိသည့္ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္ တုိက္ပြဲျဖစ္ပြားရာ ဧရိယာမ်ားအတြင္း၌ စနစ္တက် မုဒိမ္းမႈမ်ားက်ဴးလြန္ျခင္းအေပၚ သက္ေသခိုင္မာသည့္ အစီရင္ခံစာမ်ား ထြက္ေပၚလာျခင္းေၾကာင့္ အာဆီယံလႊတ္ေတာ္မ်ားအၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ေကာ္မတီဥကၠ႒၊ အင္ဒိုနီးရွားလႊတ္ေတာ္အမတ္ အီမာကူဆူမာေဆာင္ဒါရီက ဂ်ဴလိုင္ ၂၂ ရက္ေန႕တြင္ ထုတ္ျပန္ေသာေၾကညာခ်က္၌ "မိမိတို႕ အာဆီယံ လႊတ္ေတာ္မ်ားဆိုင္ရာ ေကာ္မတီ (AIPMC)က ျမန္မာ့တပ္မေတာ္အား လူ႕အခြင့္အေရးညွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈမ်ား ရပ္ဆိုင္းရန္၊ အထူးသျဖင့္ တိုင္းရင္းသား အမ်ိဳးသမီးမ်ားကို ႏွိပ္ကြပ္ရန္ လက္နက္သဖြယ္ မုဒိမး္မႈစနစ္တက် က်ဴးလြန္ျခင္းကို အသံုးျပဳမႈရပ္ဆိုင္းရန္၊ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ တပ္မ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးပြဲမ်ားကို အျမန္ဆံုးစတင္ရန္ ေတာင္းဆိုသည္" ဟု ေဖာ္ျပခဲ့သည္။

ျမန္မာသမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ မၾကာေသးမီက ႏိုင္ငံေရးအတိုက္အခံမ်ားအား သံလြင္ခက္ကမ္းမည့္ လကၡဏာျပသခဲ့ျပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အုပ္စုမ်ားကို ျငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးရန္ ကမ္းလွမ္းျခင္းတို႕ကို ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ အုပ္စုေပါင္းစံု ပါဝင္သည့္ စစ္မွန္ေသာ ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ကို ၾကိဳဆိုရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မွန္ကန္မႈႏွင့္တရားမွ်တမႈရွိေရးကိစၥကို ႏိုင္ငံေရးေစ့စပ္ ညႇိႏႈိင္းမႈသို႔ဦးတည္သည့္ လုပ္ငန္းျဖင့္ လဲလွယ္အစားထိုး၍မရပါ။ ျမန္မာအစိုးရေရာ၊ တိုင္းရင္းသားအုပ္စုမ်ားေရာ ႏွစ္ဖက္စလံုး က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကသည့္ လူ႕အခြင့္အေရးေဖာက္ဖ်က္မႈသတင္း အစီရင္ခံစာမ်ားကို စစ္ေဆးမည့္ ကုလဦးေဆာင္ေသာ စံုစမ္းစစ္ေဆးမႈသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေစ့စပ္ေဆြးေႏြးမႈမ်ား၏ အျဖည့္သေဘာသာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

သမၼတဦးသိန္းစိန္က ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေဒသတြင္းေခါင္းေဆာင္မႈကို ရယူရန္အဆင္သင့္ျဖစ္ေနေၾကာင္း မၾကာေသးမီက ေၾကညာခဲ့ျပီး သူ၏အစိုးရသည္ ၂၀၁၄ တြင္ အာဆီယံဥကၠ႒ တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရန္ ရည္ရြယ္ထားေၾကာင္း ၾသဂုတ္လ ၂၁ ရက္က လႊတ္ေတာ္တြင္ ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာအစိုးရအေနျဖင့္ ေဒသတြင္း အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ဥကၠ႒လုပ္ရန္အဆင္သင့္ျဖင္ေၾကာင္းကို အေျပာႏွင့္သာမကပဲ အလုပ္ႏွင့္ပါ သက္ေသျပရပါမည္။ အလားအလာရွိ ႏိုင္ငံတကာစံုစမ္းစစ္ေဆးမႈကို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ေပၚက ေျခလွမ္းတစ္လွမ္း ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား၏ လူ႕အခြင့္အေရးႏွင့္ ဂုဏ္သိကၡာကို ဂရုစိုက္ေနပါသည္ဟု ဆိုသူအားလံုးသည္ စံုစမ္းေရးေကာ္မရွင္ဖြဲ႕စည္းေရး ေတာင္းဆိုမႈကို ေထာက္ခံပံ့ပိုးၾကရလိမ့္မည္။ ယင္းသို႕သာ တာဝန္ယူမႈမရွိပါက အထက္ပါဆိုးရြားေသာ လူ႕အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္ေၾကာင္း စြပ္စြဲတိုင္တန္းမႈ မ်ားက ျမန္မာႏွင့္အာဆီယံ၏ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ဆက္လက္၍ အဆိပ္အေတာက္ျဖစ္ေစပါလိမ့္မည္။

 ********************************************************************************* 


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၃.၈.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. တန္ဖိုးေငြေခ်ၿပီးသည့္ ႏိုင္ငံပိုင္ စက္ရံု၊ ေျမ၊ သိုေလွာင္ရံု (၆) မ်ိဳး ပုဂၢလိကသို႔ ေပးအပ္
  1. သစ္၊ ဝါး၊ ႀကိမ္တို႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္သည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား အခြန္ေျခာက္လ ကင္းလြတ္ခြင့္ရ
  2. လမ္းေဘးေတာင္းရမ္းသူမ်ားအား ဒုတိယအႀကိမ္ဖမ္းဆီးမည္

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. DKBA အဖြဲ႕အစည္း မရွိေတာ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကျငာခ်က္ထုတ္
  1. ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေကာ္မတီဖြဲ႕စည္းရန္အဆုိကုိ လႊတ္ေတာ္မွအတည္ျပဳခဲ့ျခင္းကုိ ႀကိဳဆုိမႈမ်ားရွိ

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေဆာင္းပါးက႑

  1. ဧရာဝတီကို ကယ္တင္ၾက

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

တန္ဖိုးေငြေခ်ၿပီးသည့္ ႏိုင္ငံပိုင္ စက္ရံု၊ ေျမ၊ သိုေလွာင္ရံု (၆) မ်ိဳး ပုဂၢလိကသို႔ ေပးအပ္

              ႏိုင္ငံပိုင္ စက္ရံု၊ ေျမ၊ သိုေလွာင္ရံု (၆)မ်ိဳးအား ဝယ္ယူခြင့္ရရွိခဲ့သည့္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက တန္ဖိုးေငြေပးေခ်ၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ ပုဂၢလိကပိုင္ ျပဳလုပ္ေရး ေကာ္မရွင္က မူဝါဒႏွင့္အညီ ပုဂၢလိကသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ရန္ စီစဥ္လ်က္ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဝယ္ယူခြင့္ရရွိခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံပိုင္ပစၥည္းမ်ားမွာ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၊ ျမန္မာ့လယ္ယာ ထြက္ကုန္ပစၥည္း ေရာင္းဝယ္ေရးလက္ေအာက္ရွိ ကြမ္းၿခံကုန္းၿမိဳ႕နယ္၊ မင္းပိုင္းရပ္ကြက္၊ ေျမ ၉ ဒသမ ၄၉ ဧက ေပၚရွိ ေျမႏွင့္ သုိေလွာင္႐ုံ ၆ လံုးကို ဦးညီညီေထြးက က်ပ္သန္း ၃၁၅ ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ လိႈင္သာယာ ၿမိဳ႕နယ္ ဆန္စက္အမွတ္ ၂၈၂ ၏ ဆက္စပ္ေျမ ၅၁ ဒသမ ၂၇၃ ဧကကို ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္က က်ပ္သန္း ၁၈၃၈ ဒသမ ၈၉၈ ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ တိုက္႐ိုက္ကုန္တင္ ကုန္ခ်ဌာနစု(၂) အုပ္စု (၁၂) ဝင္းရွိ သိုေလွာင္႐ုံ ၁၇ လံုး၊ ေရဆင္းတံတား ၂ခု၊ အေဆာက္အအံုႏွင့္ လုပ္ငန္းသံုးပစၥည္းမ်ားကို ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာ့စီးပြားေရးဦးပိုင္ လီမိတက္က က်ပ္သန္း ၃၆၂၃ ဒသမ ၉၂၂ ျဖင့္လည္းေကာင္း ဝယ္ယူခြင့္ ရရွိခဲ့ေၾကာင္းသိရသည္။

ထို႔ျပင္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ဝယ္ယူခြင့္ရရွိခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံပိုင္ စက္ရံု၊ ေျမ၊ သိုေလွာင္ရံုမ်ားမွာ  အမွတ္(၁) စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့အိမ္သံုး ပစၥည္း လုပ္ငန္း လက္ေအာက္ရွိ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ ျမန္မာ့ထီးစက္႐ုံ (ၾကက္ဆင္)ကို ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ စီးပြားေရး ဦးပိုင္လီမိတက္က က်ပ္သန္း ၃၃၈၈ ဒသမ ၀၇ ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အမွတ္(၁) စက္မႈဝန္ ႀကီးဌာန ျမန္မာ့ေဆးဝါးႏွင့္ စားေသာက္ကုန္လုပ္ငန္း လက္ေအာက္ရွိ လိႈင္ၿမိဳ႕နယ္ ၇ ရပ္ကြက္ရွိ ရန္ကုန္ပုလင္းသြင္း စက္႐ုံခြဲ (စက္ကရိယာမပါ ေျမႏွင့္ အေဆာက္အအံုသာ)ကို ဦးလွေရႊက က်ပ္သန္း ၃၉၉ ဒသမ ၇၃၉ ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အမွတ္(၁) စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့အထည္အလိပ္လုပ္ငန္း လက္ေအာက္ရွိ မရမ္းကုန္းေဆးဂြမ္းႏွင့္ ပတ္တီးစက္႐ုံ အမွတ္(၂၆) ကို ေဒၚအံုးတင္က က်ပ္သန္း ၅၉၇၀ ျဖင့္လညƟ