Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၂၅.၉.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. “သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံ” ေဟာေျပာပြဲက်င္းပ
  2. လိုင္စင္သက္တမ္းတိုးရန္ ေလးလေက်ာ္သည့္ ယာဥ္ေဟာင္းမ်ားအား အစားထိုးလဲလွယ္္ ေပးမည္ မဟုတ္
  3. တႏုိင္တပိုင္ ေက်ာက္မ်က္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ မိုးကုတ္ ေဒသခံမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေန

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ အားနည္းခ်က္မရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ဦးတင္ေအးဆို

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေဆာင္းပါးက႑

  1. ေဂၚဘာေခ်ာ့ သို႕မဟုတ္ မစစ္မွန္တဲ့အင္အားအတြင္းက ေမြးထုတ္လိုက္တဲ့ အဖ်က္သေႏၶ

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

“သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏိုင္ငံ” ေဟာေျပာပြဲက်င္းပ

ဧရာဝတီျမစ္ဆုံစီမံကိန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ “သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု သမၼတျမန္မာႏုိင္ငံ” ေဟာေျပာပြဲကို စက္တင္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Parkroyal Hotel တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။

အဆိုပါ ေဟာေျပာပြဲကို ထြန္းလြင္ေဖာင္ေဒးရွင္း၊ ဂ်ဴးေဖာင္ေဒးရႇင္း၊ Eco Dev၊ မုံေရြးစာအုပ္တိုက္တို႔ ပူးေပါင္းျပဳလုပ္ျခင္းျဖစ္ကာ ေဟာေျပာပြဲကို  ေန႔လည္ (၁)နာရီတြင္ စတင္က်င္းပၿပီး သဘာဝပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ သစ္ေတာပညာရွင္ ဦးအုန္းမွ အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားခ့ဲသည္။ Eco Dev မွ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးဝင္းမ်ဳိးသူက ဧရာ၀တီအတြက္ ေမးခြန္း ၂၀ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ဆက္လက္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

ထြန္းလြင္ေဖာင္ေဒးရွင္းမွ ေဒါက္တာထြန္းလြင္က ဧရာဝတီ ျမစ္ဆုံတည္ေဆာက္ရန္ အႀကိဳေလ့လာသည့္ EIA တြင္ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲမႈကို ထည့္သြင္း မတြက္ခ်က္ထားျခင္း၊ ဧရာဝတီျမစ္၏ တစ္ႏိုင္ငံလုံး လႊမ္းၿခံဳထားမႈ ဧရိယာႀကီးမားပုံ၊ ျမစ္ဆုံမွ ျမစ္ေအာက္ပုိင္းအထိ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း ဘဝမ်ား အတြက္ မွီခိုထားမႈမ်ား၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ဆည္ေဆာက္ျခင္း၏ ဆုိးက်ဳိးကို ႀကံဳေနရပုံ၊ လာမည့္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားအတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ ေျမာက္ပိုင္း အပါအဝင္ ေဒသမ်ားတြင္ ရာသီဥတု ေျပာင္းလဲမႈ ႀကံဳႏုိင္ေျခမ်ား၊ ဆည္ေဆာက္လုိက္ပါက ျမန္မာႏုိင္ငံ အလယ္ပိုင္းေဒသတြင္ ေရအခက္အခဲ ႀကံဳရႏုိင္ပုံ အစရႇိသည္တို႔ကို တင္ျပခဲ့သည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕မႇ ေရာက္ရႇိလာေသာ ကခ်င္တိုင္းရင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သူ ဒူ၀ါေဇာင္ဂမ္က ဆည္တည္ေဆာက္ျခင္းအေပၚ ကခ်င္ ျပည္သူ လူထုမ်ား၏ စိုးရိမ္ပူပန္ေနမႈမ်ား၊ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ဖူးေသာ ေတာင္ၿပိဳမႈမ်ား၊ ေရႀကီးမႈမ်ား၊ ဆည္တည္ေဆာက္ျခင္းအေပၚ ျပန္လည္ စဥ္းစားေပးရန္ စသည္တို႔ကို တင္ျပေဆြြးေႏြးခဲ့သည္။

အဆိုပါ ေဟာေျပာပြဲသို႔ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္၊ စီးပြားေရးနယ္ပယ္၊ စာေပအႏုပညာ နယ္ပယ္၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး ပညာရပ္ဆိုင္ရာ နယ္ပယ္၊ လူမႈေရး အဖြဲ႕အစည္းမ်ား နယ္ပယ္စသည့္ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွ စိတ္ပါ၀င္စားသည့္သူမ်ား တက္ေရာက္ ခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

YC

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

လိုင္စင္သက္တမ္းတိုးရန္ ေလးလေက်ာ္သည့္ ယာဥ္ေဟာင္းမ်ားအား အစားထိုးလဲလွယ္္ ေပးမည္ မဟုတ္

ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အစားထိုးလဲလွယ္ေပးမႈတြင္ လိုင္စင္သက္တမ္းတိုးရန္ ေလးလေက်ာ္ၾကာ ပ်က္ကြက္ခဲ့သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္     မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း  ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညြန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန (ျမင္သာ)မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား စတင္လဲလွယ္ေပးျခင္းကို စက္တင္ဘာလ ၁၉ရက္ေန႔မွ စတင္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္တိုင္း     အတြင္းရွိ သတ္မွတ္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ားသည္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး(ကညန)႐ုံး (ျမင္သာ)သို႔ လာေရာက္၍ ယာဥ္အပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾက ေသာ္လည္း လိုင္စင္သက္တမ္းတိုးရန္ ပ်က္ကြက္မႈရွိေသာ ယာဥ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္မေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ျမင္သာ(ကညန)႐ုံးသို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေဟာင္း လာေရာက္အပ္ႏွံသည့္ယာဥ္မ်ားအေနႏွင့္ ကားကို ႀကိဳးႏွင့္ဆြဲလာျခင္းမ်ဳိး မျဖစ္ေစရဘဲ   ေမာင္းၿပီး ယူလာရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သက္တမ္းရွိ ယာဥ္ျဖစ္ရမည္္ျဖစ္ၿပီး အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ သက္တမ္းမတိုးထားခဲ့ေသာ္လည္း ဇြန္လ သက္တမ္းကုန္ ကားမ်ားအထိ လက္ခံေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဇြန္လတြင္ သက္တမ္းကုန္ၿပီး ေလးလေက်ာ္ၾကာ သက္တမ္းတိုးရန္ ပ်က္ကြက္သည့္ ကားမ်ားအား ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ သက္တမ္းတိုးရန္လိုသည့္ ယာဥ္မ်ားအေနႏွင့္ သက္တမ္းတိုးမႈကို သုံးလအတြင္း အၿပီးသတ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးမွ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား အစားထိုးလဲလွယ္ေပးမႈကို ျပန္လည္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညြန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန(ျမင္သာ)မွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ညြန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန(ျမင္သာ)သို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လာေရာက္အပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္ရာတြင္ ယာဥ္၊ ကားစာအုပ္၊ မွတ္ပုံတင္ သက္ေသခံလက္မွတ္၊ အမည္ေပါက္သူ၏ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရး ကတ္ျပားမ်ား လိုအပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

Ref: Bi Weekly Eleven

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

တႏုိင္တပိုင္ ေက်ာက္မ်က္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ မိုးကုတ္ ေဒသခံမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေန

တႏုိင္တပိုင္ ေက်ာက္မ်က္ လုပ္ကြက္ လုပ္ကိုင္ခြင့္မ်ား အမွန္တကယ္ ခြင့္ျပဳေပးသြားမည္ဆိုလွ်င္ ေဒသခံမ်ားအတြက္ မ်ားစြာအားရ ေက်နပ္ဖြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း မိုးကုတ္ ေဒသခံမ်ား၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယ ပံုမွန္အစည္းအေဝး ၁၆ ရက္ ေျမာက္ေန႔က သတၱဳတြင္းဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသိန္းထိုက္၏ မိုးကုတ္ ေဒသခံ ျပည္သူမ်ား စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေစရန္ အတြက္လက္ရွိ က်င့္သံုးလ်က္ရွိေသာ ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးစနစ္ႏွင့္အညီ တႏုိင္တပိုင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ႏွင့္ လုပ္ကြက္ႀကီးမ်ားမွ စြန္႔ပစ္ေသာ ေရႏွင့္ခဲမႈန္ပစ္စာမ်ား ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ခြင့္တို႕ကို လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ခြင့္ျပဳေပးသြားရန္ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လက္ရွိ၌ မိုးကုတ္ေဒသ၌ တႏိုင္တပိုင္ လုပ္ကိုင္ေနသူမွာ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ၿပီး အမ်ားစုမွာ ေဒသမွခြဲခြာ၍ အျခားရပ္ရြာမ်ား၌ ေက်ာက္တူး လုပ္ငန္းကို သြားေရာက္လုပ္ကိုင္ေနရေၾကာင္း လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ား၏ ကူလီသေဘာ၊ စားေလာက္႐ံုဘဝျဖင့္ ရပ္တည္ေနရေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕မွာလည္း ေျခာက္ကပ္ေနေၾကာင္း၊ တႏုိင္တပိုင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္သာ အမွန္တကယ္ ခ်ထားေပးလွ်င္ ၿမိဳ႕ႏွင့္ ၿမိဳ႕ခံမ်ား၏ စီးပြားေရးမွာ မ်ားစြာတိုးတက္လာမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မိုးကုတ္ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ တႏုိင္တပိုင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္မ်ား ခ်ထားေပးလွ်င္ တိက်သည့္ အာမခံမ်ားလည္း ေပးအပ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

ယခင္ တႏိုင္တပိုင္ လုပ္ကိုင္သူမ်ားမွာ ယင္းကဲ့သို႔ အႏိုင္က်င့္ တြင္းသိမ္းခံရသည့္ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ တႏိုင္တပိုင္ လုပ္ကိုင္ရန္ စိုးရြံ႕မႈမ်ား ရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္း၊ ယခုအခါ၌ ေျပာင္းလဲလာသည့္ အစိုးရသစ္၌ ယင္းကဲ့သို႔ မရွိႏိုင္ဘဲ တိက်သည့္ အာမခံမ်ား ေပးလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း တႏိုင္တပိုင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ မ်ားခ်ထားေပးရာ၌လည္း အမွန္တကယ္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ႏုိင္ေလာက္သည့္ အေျခအေန ခ်ထား ေပးမႈမ်ိဳး လိုအပ္ေၾကာင္း မိုးကုတ္ၿမိဳ႕ ေဒသခံမ်ားက ဆိုသည္။

Ref: Popular News

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ အားနည္းခ်က္မရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္မည္ဟု ဦးတင္ေအးဆို

၂၀၁၀ ပါတီစံုဒီမိုကေရစီ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္မ်ားကို နမူနာယူကာ ေနာင္လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားတြင္ အမွားအယြင္း ေလ်ာ့နည္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ ဦးတင္ေအးက စက္တင္ဘာ ၂၃ ရက္ေန႔က က်င္းပေသာ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ဝန္ခံေျပာၾကားခဲ့သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္မ်ားအေနျဖင့္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ၈လသာ ရရွိခဲ့သျဖင့္ အားနည္းခ်က္၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ား ရွိေကာင္းရွိမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ အားနည္းခ်က္မ်ားသည္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒႏွင့္ သက္ဆိုင္သည့္  ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲလူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ယင္း ဥပေဒျပဌာန္းခ်က္မ်ားကို နားလည္သေဘာေပါက္မႈ အားနည္းျခင္း၊ တိက်စြာ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အားနည္း ျခင္းႏွင့္ လုပ္ငန္းကြ်မ္းက်င္မႈ အားနည္းျခင္းတို႔ ျဖစ္္ပါေၾကာင္း ယင္းကဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ မသမာမႈမ်ားကို ဒီမိုကေရစီမိတ္ေဆြပါတီ ၁၀ ပါတီက သံုးသပ္ခ်က္   တစ္ေစာင္ ေရးသား၍ ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္အား တင္ျပခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္း သံုးသပ္ခ်က္စာတမ္းတြင္ ဆက္လက္၍ က်င္းပမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ လိုအပ္သည့္ နည္းနာမ်ားကိုလည္း အႀကံျပဳတင္ျပထားေၾကာင္း ရွမ္းတိုင္းရင္းသားမ်ား ဒီမိုကရက္တစ္ပါတီမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦး ေျပာၾကားသည္။

လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားအား လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားျဖစ္ရန္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၏ အႀကံျပဳခ်က္ကို လက္ခံ၍ လည္းေကာင္း၊ ပါတီအခ်င္းခ်င္း ထိန္းေက်ာင္းေသာ စနစ္ကိုက်င့္သံုး၍ လည္းေကာင္း၊ေကာ္မရွင္ အဖြဲ႕ခြဲမ်ားႏွင့္ မဲရံုအဖြဲ႕မ်ားအား ပိုမိုကြ်မ္းက်င္မႈ ရွိေအာင္ ေလ့က်င့္ပညာေပး၍ လည္းေကာင္း၊ ေဆာင္ရြက္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတင္ေအးက အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၁၉၇ ဦးအား ေျပာၾကားသည္။

YC(KS)

 ×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

“စီးပြားေရးက႑မွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းေတြက ရတဲ့ဝင္ေငြအေပၚမွာပဲ အမ်ားဆံုး ရပ္တည္ေနၾကေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာေတာ့ သဘာဝအရင္းအျမစ္ေတြကိုပဲ မွီခိုေနရတဲ့အတြက္ ေနာင္လာေနာင္သားေတြအေပၚမွာ တာဝန္မဲ့ရာလည္း ေရာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တျခားက႑ေတြလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ လာမယ့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္က်ရင္ အာဆီယံ အတားအဆီးမဲ့ ကုန္သြယ္မႈ ဧရိယာက သက္ဝင္လာေတာ့မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ အာဆီယံေဒသတြင္းက ႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏုိင္မႈမရွိရင္ ေနာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့ရမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြနဲ႔ တန္ဖိုးျမင့္ကုန္ေတြ ထုတ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ေတြလိုတဲ့အျပင္ အစိုးရကလည္း ပို႔ကုန္ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ လုပ္သာကိုင္သာရွိေအာင္ ကုန္သြယ္မႈဆိုင္ရာ မူဝါဒေတြကို အထိုက္ အေလ်ာက္ ေျဖေလွ်ာ့ေပးဖို႔လိုတယ္”

စက္တင္ဘာ  ၂၃ ထုတ္ ျမန္မာတိုင္း(မ္) အတြဲ (၂၇) အမွတ္ (၅၃၆) တြင္ပါသည့္ “သဘာဝရင္းျမစ္ကိုသာ အားမကိုးသင့္” သတင္း  ေဆာင္းပါးမွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒုဥကၠ႒ ဦးလွေမာင္ေရႊ၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“စီစီတီဗီကင္မရာေတြ တပ္ဆင္ၿပီးသြားရင္ စည္းကမ္းပ်က္ယာဥ္ေတြကို ပိုၿပီး အေရးယူလာႏုိင္မွာပါ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ကင္မရာေတြကေန တုိက္႐ုိက္ မၾကည့္ႏိုင္ေသးေပမယ့္ Record လုပ္ထားတာေတြကို ျပန္ၾကည့္ၿပီး အေရးယူမႈေတြ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္သြားမယ္။ ယာဥ္စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျဖည္းျဖည္းခ်င္းတိုးခ်ဲ႕သြားမွာပါ။

“ဒါ့ျပင္ စီစီတီဗီကင္မရာေတြကေန ႐ုိက္ထားတာေတြကို ကြပ္ကဲေရးစင္တာကေန တိုက္႐ိုက္ၾကည့္႐ႈၿပီး စည္းကမ္းပ်က္ယာဥ္ေတြကို ခ်က္ခ်င္း အေရးယူ ႏုိင္ဖို႔ ထိန္းခ်ဳပ္ကြပ္ကဲေရး စင္တာတည္ေဆာက္ဖို႔လည္း စီစဥ္ေနပါ တယ္”

စက္တင္ဘာ  ၂၃ ထုတ္ ျမန္မာတိုင္း(မ္) အတြဲ (၂၇) အမွတ္ (၅၃၆) တြင္ပါသည့္ “ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ မီးပြိဳင့္အားလံုးတြင္ စီစီတီဗီကင္မရာမ်ား တိုးခ်ဲ႕ တပ္ဆင္ရန္စီစဥ္ေန” သတင္းမွ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ယာဥ္စည္းကိမ္းထိန္းသိမ္းေရး ႀကီးၾကပ္မႈေကာ္မတီမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“အခု ျပည္တြင္းမွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံေနတဲ့အထဲမွာ ေရနံ၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕တို႔လို စြမ္းအင္က႑နဲ႔ ေရအားလွ်ပ္စစ္လို က႑ေတြမွာ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြ စုၿပံဳ ေနတာပါ။ ဒီက႑ေတြမွာေတာ့ တကယ္ကၽြမ္းက်င္ၿပီးသား ပညာရွင္ေတြ၊ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားေတြ ပါလာၿပီးသားပါ။ တကယ္တမ္းျပည္တြင္းမွာ အလုပ္အကိုင္လည္း ရမယ္။ ထုတ္လုပ္မႈလည္း အားေကာင္းမယ့္ က႑မ်ိဳးေတြမွာက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အားနည္းေနပါေသးတယ္။ တစ္ခုရွိတာက အခုျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျပည္ပရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ဥပေဒ (Law) ကိုျပင္ဆင္ေရးဆြဲေနတယ္။ ၿပီးရင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဥပေဒ (Law)ကို ျပင္ဆင္ေရးဆြဲေနတယ္။ ၿပီးရင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈအသစ္ေတြ အမ်ားႀကီးဝင္လာႏုိင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဥပေဒ ေရးဆြဲတဲ့အခါမွာလည္း ထုတ္လုပ္မႈပိုင္းကို အားေပးတဲ့က႑ေတြနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္မယ့္ က႑မ်ိဳးေတြကို ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈေတြ ဝင္လာဖို႔အတြက္ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္သင့္ပါတယ္”

စက္တင္ဘာ  ၂၃ ထုတ္ BiWeekly အတြဲ (၄) အမွတ္ (၂၅) တြင္ပါသည့္ “အစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈအသစ္မ်ား ဝင္ေရာက္ လာမႈႏွင့္အတူ အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာမ်ားႏွင့္ ေရႊ႕ေျပာင္းလုပ္သားစီးဆင္းမႈအား ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္ ထုတ္လုပ္မႈကို အားျပဳေသာ ရင္းႏွီး ျမဳပ္ႏွံမႈက႑မ်ားကို ပိုမို၍ ႀကိဳဆိုသင့္” သတင္းမွ ႏုိင္ငံျခားမွ ျပည္တြင္းသို႔ လာေရာက္ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ အက်ိဳးအျမတ္ တြက္ခ်က္မႈဆိုင္ရာဝန္ေဆာင္ေပးသည့္ ADRC ကုမၸဏီမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“ႏုိင္ငံျခားေငြစာရင္းစာအုပ္ဆိုတာ ယာဥ္ပိုင္ရွင္အမ်ားစု မရွိပါဘူး။ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္တဲ့ကုမၸဏီမွာပဲရွိတာပါ။ အခု သြင္းကုန္ပါမစ္ ေလွ်ာက္မယ္္ဆုိရင္ ႏိုင္ငံျခားေငြစာရင္းစာအုပ္လည္း ျပရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံျခားကို ေငြလႊဲမယ့္ ေငြစာရင္းစာအုပ္လည္း ျပရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံျခားကို ေငြလႊဲမယ့္ ေငြစာရင္း စာအုပ္လည္း ျပရမယ္။ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြ လြယ္ကူသြားေအာင္ ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့ ကုမၸဏီကို သြားအပ္ၿပီးေလွ်ာက္ပါ၊ ၿပီးရင္ သြင္းပါ။ အဲဒါ အားလံုးကို အထူးကိုယ္စားလွယ္ လႊဲစာနဲ႔ပဲလုပ္ဖို႔ သတ္မွတ္ေပးထားပါတယ္။ ဒီအတြက္ အႏွစ္ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ေတြလုပ္ရမွာက ကားအပ္ႏွံၿပီး    အေထာက္အထားနဲ႔ အထူးကိုယ္စားလွယ္လႊဲစာပဲ လုပ္ထားဖို႔ လိုေတာ့မွာပါ။ ယာဥ္အပ္ၿပီးတာနဲ႔ အေထာက္အထားရယ္၊ အထူးကိုယ္စားလွယ္ လႊဲစာရယ္၊ အထူး ကိုယ္စားလွယ္ လႊဲစာရယ္ကို ကုမၸဏီကိုသြားအပ္လိုက္႐ုံပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ ကုမၸဏီေတြက အရမ္းေခါင္းပံုျဖတ္မလားဆိုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုမၸဏီတိုင္းကို လုပ္ခြင့္ေပးထားတဲ့အတြက္ မတန္တဆလုပ္တဲ့ ကုမၸဏီ ဘယ္သူမွ အပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အၿပိဳင္လုပ္ခြင့္ ေပးထားလို႔ ေစ်းအသက္သာဆံုး ကုမၸဏီကို အပ္လုိက္တာနဲ႔ ဘယ္ကား သြင္းမလဲ ကုမၸဏီက ေမးမယ္။ ဘယ္ကားသြင္းမယ္ေျပာလုိက္တာနဲ႔ အဆင္ေျပပါၿပီ”

စက္တင္ဘာ  ၂၃ ထုတ္ BiWeekly အတြဲ (၄) အမွတ္ (၂၅) တြင္ပါသည့္ “ကားတင္သြားသူမ်ား ႏုိင္ငံျခား ေငြဘဏ္စာရင္း မရွိ၍ ပါမစ္အား ကိုယ္တုိင္ မေလွ်ာက္ႏုိင္ပါက အထူးကိုယ္စားလွယ္လႊဲစာျဖင့္ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ ကုမၸဏီမ်ားအား အပ္ႏွံ ေလွ်ာက္ထားႏုိင္” သတင္းမွ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္             

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ေဆာင္းပါးက႑

ေဂၚဘာေခ်ာ့ သို႕မဟုတ္ မစစ္မွန္တဲ့အင္အားအတြင္းက ေမြးထုတ္လိုက္တဲ့ အဖ်က္သေႏၶ

(ေမာင္၀ံသ) ျပည္သူ႕ေခတ္ဂ်ာနယ္ အမွတ္ ၅၇၊ ၂၅

(ဆိုဗီယက္ အင္ပါယာႀကီး ၿပိဳကြဲျခင္း ႏွစ္ ၂၀ ျပည့္ခ်ိန္ ေလ့လာ သုံးသပ္ခ်က္)

ဒီႏွစ္ ေအဒီ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ဟာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံဦးေဆာင္တဲ့ အေနာက္တိုင္းလစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြက “မေကာင္းဆိုး၀ါး အင္ပါယာ” လို႔  ေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကတဲ့ ဆိုဗီယက္ ျပည္ေထာင္စုႀကီးၿပိဳကြဲသြားခဲ့မႈ အႏွစ္၂၀ တင္းတင္းျပည့္ေျမာက္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ျဖစ္တယ္ဗ်။

ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီးမွာ စတင္ သေႏၶတည္လာခဲ့ၿပီး ဘာလင္တံတိုင္းႀကီးတည္ေဆာက္မႈနဲ႕အတူ ပီျပင္စြာေပၚထြက္လာခဲ့တဲ့ “စစ္ေအး” ဆိုတဲ့ ေခတ္ႀကီး တစ္ေခတ္ ကလည္း အဲဒီဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုႀကီး ၿပိဳကြဲခဲ့မႈနဲ႕အတူ နိဂံုးခ်ဳပ္သြားခဲ့တာ ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။

အေမရိကန္ဦးေဆာင္တဲ့ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြနဲ႕ ဆိုဗီယက္ဦးေဆာင္တဲ့ကြန္ျမဴနစ္ဆိုရွယ္လစ္ႏိုင္ငံေတြအၾကား သေဘာတရားေရး၊ အယူအဆေရး၊ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ ယဥ္ေက်းမႈစတဲ့နယ္ပယ္အားလံုးမွာ တရား၀င္ေရာ၊ တရားမ၀င္ပါ နည္းလမ္းေပါင္းစံု သံုးၿပီး အႀကိတ္အနယ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ၾကတဲ့ အဲဒီစစ္ေအးေခတ္ႀကီး နိဂံုးခ်ဳပ္သြားခဲ့ရတာဟာ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စု ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးသမၼတ မစ္ေခးလ္ေဂၚဘာေခ်ာ့ လက္ထက္မွာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာလည္း အားလံုးအသိပဲျဖစ္တယ္ဗ်။

သူရဲေကာင္းလား ျပည္ဖ်က္သစၥာေဖာက္လား

ကမၻာတစ္လႊားက ႏိုင္ငံေပါင္းမ်ားစြာတို႕မွာ ျပည္တြင္းစစ္မီးေတြကို ေမြးဖြား ဒါမွမဟုတ္ ေလာင္စာျဖည့္ေပးခဲ့တဲ့ အဲဒီစစ္ေအးဆိုတဲ့ တင္းမာ ေအးစက္တဲ့ ကာလရွည္ႀကီးတစ္ခု အဆံုးသတ္သြားခဲ့ရာမွာ အေရးအႀကီးဆံုးက႑က ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ေဂၚဘာေခ်ာ့ကို စစ္ေအးတိုက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရရွိသြားတဲ့ လစ္ဘရယ္ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံေတြရဲ႕အသိုင္းအ၀ိုင္းက လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ခ်ီးက်ဴးေထာမနာျပဳခဲ့ၾကၿပီး ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏိုဘယ္လ္ဆုဆိုတဲ့ အျမင့္ဆံုး ဂုဏ္ျဒပ္ကိုေတာင္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့ေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာစင္ျမင့္မွာ အေမရိကန္နဲ႔ပုခံုးခ်င္းယွဥ္ၿပီး ထည္ထည္ဝါဝါရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ဆိုဗီယက္အင္ပါယာေခတ္ကို ႏွေမ်ာတသ ေအာက္ေမ့သတိရ ေနၾကသူေတြကေတာ့ ေဂၚဘာေခ်ာ့ကို အႀကီးဆံုးေသာ အမ်ိဳးသားသစၥာေဖာက္တစ္ေယာက္အျဖစ္ ႐ႈျမင္ခဲ့ၾက၊ အခုအထိ ႐ႈျမင္ေနၾကဆဲ ျဖစ္တယ္ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြရဲ႕သမိုင္းဟာ အဲဒီလိုမ်ိဳးဆန္႔က်င္ဘက္အျမင္ေတြနဲ႕ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ဇာတ္လမ္း ရွည္ႀကီးတစ္ပုဒ္ ျဖစ္တာမို႕ ေဂၚဘာေခ်ာ့နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း အဲသလိုဆန္႔က်င္ဘက္အျမင္ႏွစ္မ်ိဳးရွိေနတာ အဆန္းမဟုတ္ဘူးဗ်။ အမွန္အမွားဆိုတာ ႐ႈျမင္သူရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ကိုထင္ဟပ္ကိုယ္စားျပဳေနတဲ့အရာျဖစ္တာမို႔ ျဖစ္ရပ္တိုင္း ဘယ္ဟာအမွန္၊ ဘယ္ဟာအမွားဆိုတာ လူတိုင္းမွာ သံုးသပ္႐ႈျမင္ခြင့္ရွိတယ္ဗ်ာ။ အဲဒီ႐ႈျမင္ခ်က္ေတြအတြက္ သက္ေရာက္မႈေတြကိုလည္း လူတိုင္းက ေမွ်ာ္လင့္ၾကရမွာပဲဗ်။

ယခု ကြၽန္ေတာ္ေျပာျပခ်င္တာက ဒီလ ၁၂ ရက္ေန႔စြဲနဲ႕ ဘီဘီစီ၀က္ဘ္ဆိုက္မွာ ဖတ္႐ႈခဲ့ရတဲ့ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးရွင္က ဘီဘီစီသတင္းေထာက္ ဘရစ္ဂ်က္ကင္ဒယ္လ္ျဖစ္ၿပီး ေဆာင္းပါးက မၾကာေသးခင္က ေဂၚဘာေခ်ာ့နဲ႕သူ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ေတြ႕ဆံု ေမးျမန္းခန္း တစ္ခုအေၾကာင္းပါ။ ၁၉၉၁ ၾသဂုတ္လထဲမွာ ဆိုဗီယက္ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕သမၼတျဖစ္သူ မစ္ေခးလ္ေဂၚဘာေခ်ာ့ ခ႐ိုင္းမီးယားမွာ အားလပ္ရက္ အပန္းေျဖေနတုန္း သူ႔ရဲ႕ႏိုင္ငံေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းေတြအေပၚ မေက်မနပ္ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ကြန္ျမဴနစ္အမာခံ ဆိုဗီယက္ထိပ္တန္း ေခါင္းေဆာင္ တစ္စုက ေဂၚဘာေခ်ာ့ကို ဖယ္ရွားျဖဳတ္ခ်ၿပီး အာဏာသိမ္းဖို႔ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေမာ္စကိုၿမိဳ႕မွာ ဘီဘီစီသတင္းေထာက္ အျဖစ္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနခဲ့တဲ့ ကင္ဒယ္က ႏွစ္၂၀ ၾကာသြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ မစၥတာေဂၚဘာေခ်ာ့နဲ႕ ေတြဆံုေမးျမန္းခန္း ျပဳလုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္တယ္ဗ်။

ေဂၚဘာေခ&#