Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

International Media (1)

Snapshot of the item below:
International Media (1)

ႏိုင္ငံတကာသတင္းမ်ား

ဂ်ပန္အိမ္ယာကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ကားထုတ္လုပ္သူမ်ားကို ျမန္မာဆြဲေဆာင္

(ANI News မွ 12 Nov 2013 ရက္စြဲပါ “Myanmar attracts Japanese housing firms, car manufacturers” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းမႈသည္ ႏုိင္ငံျခားကုမၸဏီမ်ားအတြက္ အခြင့္အလမ္းအသစ္မ်ား ကို ဖြင့္ေပးလ်က္ရွိသည္။

အရာရာယိုယြင္းစုတ္ျပတ္ေနေသာ ႏိုင္ငံသည္ ယခုအခါ ပိုေကာင္းေသာ ၿမိဳ႕ျပအေျခခံအေဆာက္အဦး စနစ္ႏွင့္ ျမန္ဆန္ေသာ စီးပြားေရး ဖြ႕ံၿဖိဳးတိုးတက္မႈတို႔ကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

ဂ်ပန္-ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံအၾကား ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈျမွင့္တင္ရန္ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ အိမ္ယာေစ်းကြက္ ေဆြးေႏြးပြဲ ကို မၾကာေသးမွီကပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ က်င္းပခဲ့သည္။

Embassy of Japan ၏ မစ္ရွင္ဒုတိယ အႀကီးအကဲ အီခ်ီဂိုမာ႐ူယာမာ က “ကၽြန္ေတာ္တို႔ Embassy of Japan နဲ႔ ဂ်ပန္အစိုးရဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕အမ်ိဳးသားအဆင့္ ဖြ႕ံၿဖိဳးမႈမွာ ပါဝင္ေဆာင္႐ြက္သြားၾကမွာပါ” ဟု ေျပာၾကားသည္။

Daiwa House Industry Co မွ ပင္လယ္ရပ္ျခားစီးပြားဌာနမွဴး ကိုင္ခ်ယို႐ွိ က “တ႐ုတ္ျပည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လုပ္ေနတဲ့ Service apartment လုပ္ငန္းကို ဒီကိုယူေဆာင္လာဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စီစဥ္ျပင္ဆင္ေနပါတယ္။ Daiwa House Group ဟာ Fugita Corporation  နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီအျဖစ္ လုပ္ငန္းစတင္ႏုိင္ဖို႔ ရည္မွန္းထားပါတယ္” ဟု ရွင္းလင္းေျပာဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႀကီးထြားေနေသာ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ အိမ္ယာစီးပြားေရးက႑အေပၚ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ဝင္စား ေၾကာင္း ဂ်ပန္ကုမၸဏီမ်ားက ျပသခဲ့ၾကသည္။

စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏိုင္မည့္ က႑မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကိုလည္း ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက အျပန္အလွန္ ဖလွယ္ၾကသည္။

Myanmar Kowa International Co Ltd မွ  ဦးႏုိင္လင္း က “ဟိုတယ္နဲ႔ ကြန္ဒို စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ဖြ႕ံၿဖိဳး လာတဲ့ အတြက္ ဟိုတယ္နဲ႔ ကြန္ဒိုမီနီယမ္တိုင္းမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ ေရပူစနစ္ကို လိုအပ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ထဲက တစ္ခုကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အလွ်ံအပယ္ေပါမ်ားေနတဲ့ သဘာဝဓါတ္ေငြ႕ကို ၿမိဳ႕ေတာ္အတြင္း ပိုက္လိုင္းစနစ္နဲ႔ အသံုးျပဳမယ္ဆိုရင္ စြမ္းအင္ကို ေျခြတာႏုိင္ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ စိမ္းလန္းမႈ ပိုမိုအကာအကြယ္ေပးႏိုင္မယ့္ အခ်က္ ပဲျဖစ္ပါတယ္” ဟု ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားသည္။

ဂ်ပန္ဓါတ္ေငြ႕သံုးပစၥည္းကုမၸဏီ Rinnai သည္ေစ်းကြက္အတြင္း အသံုးအတည့္ဆံုး ေရပူစက္ကို ထုတ္လုပ္ေန ေသာ ကုမၸဏီျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စြမ္းအင္ကာမိေသာ ထုတ္ကုန္မ်ားကို အားေပးျမွင့္တင္ကာ ေဒသခံ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တြင္ ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ေနပါသည္။

Rinnai Corporation မွ အလုပ္အမႈေဆာင္အရာရွိ ယူဇိုယိုရွီဒါ က “ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ စြမ္းအင္ျပႆနာကို ရင္ဆုိင္ ေနရတုန္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ ဒီႏုိင္ငံမွ စြမ္းအင္ကာမိတဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြ မိတ္ဆက္ေပးဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လို႔ လွ်ပ္စစ္ေရပူစက္ကို သံုးေနတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီဓါတ္ေငြ႕ စနစ္အတြက္ ခပ္ႀကီးႀကီးတုိင္ကီ တစ္လံုးကိုပဲ ပိုၿပီးညႊန္းခ်င္ပါတယ္။ ဓါတ္ေငြ႕သံုးစဲြမႈ ထက္ဝက္ေလွ်ာ့က်သြားပါလိမ့္မယ္” ဟု ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ ေမာ္ေတာ္ကားေစ်းကြက္ကလည္း ေမာ္ေတာ္ကား တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ေရး စက္႐ံုေထာင္ရန္ စီစဥ္ေနေသာ ဂ်ပန္ Nissan Mortor ကို ဆြဲေဆာင္လ်က္ရွိသည္။

Nissan Mortor ၏ ဥကၠဌ Carlos Ghosn သည္ မၾကာေသးမွီကပင္ ဒုတိယသမၼတ ဦးဥာဏ္ထြန္းႏွင့္ ေတြ႕ဆံုကာ အနာဂတ္ အစီအစဥ္မ်ား ဆြးေႏြးခဲ့သည္။

Carlos Ghosn က ပဲခူးတြင္ စီးေရ ၁၀ ၀၀၀ တပ္ဆင္ႏုိင္မည့္ စက္႐ံုထူေထာင္ရန္ စီစဥ္ေနၿပီး ေရွးဦးစြာ အလုပ္ အကိုင္ ၃၀၀ ခန္႔ ဖန္တီးေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ အေသးစိတ္ေျပာၾကားသည္။

၎က ဆက္လက္၍ “၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ကနဦးအလုပ္သမား ၃၀၀ ေလာက္နဲ႔ အမွန္တကယ္လုပ္ငန္း စတင္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ စက္႐ံုကို လက္တဲြတည္ေဆာက္ဖို႔ ျမန္မာအစိုးရဆီက သေဘာတူညီခ်က္ရရွိၿပီးေတာ့ Nissan ဟာ ပထမဆံုး ကား ထုတ္လုပ္သူျဖစ္လာၿပီလို႔ ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာၾကားလိုပါတယ္။ ဒါဟာ ပထမဆံုး အဆင့္ပါ။ အင္မတန္ အေရးႀကီးပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ သိတဲ့အတို္င္းပဲ ဒီကေန႔ ျမန္မာေစ်းကြက္ဟာ တစ္ႏွစ္ကို ကားစီးေရ ၁၂၀ ၀၀၀ ေလာက္ အေရာင္းအဝယ္ ျဖစ္ေန ပါတယ္။ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ ဒါေတြအားလံုး သံုးၿပီးသားကား ေတြပါ။ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ အသံုးျပဳၿပီးသား ကားေဟာင္းေတြ ျဖစ္ၿပီးတာ့ က်န္တာကေတာ့ အသစ္တင္သြင္း လာတာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ သက္သက္မဟုတ္ပါဘူး။ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အလားအလာအေကာင္းဆံုး ေစ်းကြက္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ ကမာၻမွာ အလားအလာ အေကာင္းဆံုး ေစ်းကြက္ေတြထဲက တစ္ခုလို႔လည္း ေသခ်ာေပါက္ ေျပာႏုိင္ပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားသြားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပထမဆံုးထုတ္လုပ္မည့္ Nissan ကားသည္ လူႀကိဳက္မ်ားေသာ Sunny ဆီဒင္ကား အမ်ိဳးအစား ျဖစ္မည္ဟု သိရွိရၿပီး Tan Chong Motor Group ႏွင့္ ပူးေပါင္းထုတ္လုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။



Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place. Logo for Google Drive

International media (2)

Snapshot of the item below:
International media (2)

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား (၂)

ျမန္မာႏွင့္ ေျမာက္ကိုရီးယားတို႔ ႏႈတ္ဆက္ခြဲခြာႏုိင္ၿပီေလာ

(13 Nov 2013 ရက္စြဲပါ The Diplomat မွ Ankit Panda ေရးသားေသာ Can Myanmar and North Korea say goodbye? သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

ျမန္မာႏွင့္ ေျမာက္ကိုရီးယားတို႔သည္ ကာလရွည္ၾကာကပင္ အာရွ-ပစိဖိတ္၏ ထူးဆန္းေသာအတြဲတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ ပါသည္။ ဦးသိန္းစိန္၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေခတ္မတိုင္မီက အဆိုပါ ႏုိင္ငံႏွစ္ခုသည္ ရင္းႏွီးေသာ သံတမန္ ဆက္ဆံေရး ရွိခဲ့ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ၎တို႔သည္ မဟာ အာရွ-ပစိဖိတ္ ေဒသအတြင္း စစ္တပ္အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အပယ္ခံႏုိင္ငံခ်င္း ဘံုအက်ိဳးစီးပြားမ်ားကို ရွာေဖြခဲ့ၾကပါသည္။ ယခုအခါ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အတိတ္က အထီးက်န္ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဘဝမွ ေဝးရာ သို႔ ခိုင္မာစြာေလွ်ာက္လွမ္းၿပီး ကမာၻႀကီးႏွင့္ ပိုမိုေပါင္းစည္းႏုိင္ရန္ ဦးတည္ေနရာ ၎တို႔ႏွစ္ႏုိင္ငံ ဆက္ဆံေရး ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနဦးမည္ေလာ။ ေျမာက္ကိုရီးယားႏွင့္ ျမန္မာတို႔ ဆက္လက္ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ေနၾကဦး မည္ေလာ။

၂၀၁၃ စက္တင္ဘာေႏွာင္းပိုင္းက NK News Bertil Lintner ကျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေခတ္အစကို အစေကာက္ေရးသားမႈ တစ္ခုရွိခဲ့ပါသည္။ ၎က ျမန္မာႏုိင္ငံ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠဌျဖစ္ၿပီး၊ ဦးသိန္းစိန္ ၏ အ႐ိုက္အရာကို ဆက္ခံဖြယ္ရွိသည့္ ဦးေ႐ႊမန္း ၂၀၀၈ ခုႏွစ္က DPRK သို႔သြားေရာက္ လည္ပတ္ခဲ့ပံုမ်ားကို ျပန္လည္ ေျပာျပခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ ခရီးစဥ္အတြင္း ၎သည္ ကင္ဂ်ံဳအီႏွင့္ ႐ိုးသားပြင့္လင္းေသာ ဆက္ဆံေရးကို သ႐ုပ္ေဖာ္ခဲ့ၿပီး ၎တို႔၏ သာမန္ထက္ပိုေသာ မိတ္ဖက္အက်ိဳးစီးပြား ဆက္ဆံေရးအတြက္ မဟာဗ်ဴဟာက်ေသာ ေစ့ေဆာ္မႈကို ထင္ဟပ္ ခဲ့ပါသည္။ ထိုခရီးစဥ္သည္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုရွိ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သူမ်ားကို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေအာင္ ႏိႈးဆြခဲ့ပါသည္။

အမ်ားအား စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ေပးေလ့ရွိေသာ ျမန္မာအစိုးရ တာဝန္ရွိသူမ်ား၏ အဆိုပါခရီးစဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ေပါက္ၾကားခဲ့ေသာ အခ်က္မ်ားကို အေျခခံ၍ ဆုိရလွ်င္ ဦးေ႐ႊမန္းႏွင့္ ကင္ဂ်ံဳအီ တို႔သည္ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာ တစ္ခု (MOU) လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သည္ဟု သိရပါသည္။ Wall Street Journal ၏ အဆိုအရ အဆိုပါ MOU သည္ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ၾကားစစ္ေရးအရ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားကို စနစ္တက်စီစဥ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၎ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈမ်ားအတြက္ ပါဝင္ေသာ အခ်က္မ်ားမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေျမာက္ကိုရီးယား ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ တည္ေဆာက္ေနေသာ စစ္တပ္ႏွင့္ ဆိုင္ေသာ အေဆာက္အဦးမ်ားအတြက္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ၎တြင္ ဒံုးက်ည္ေလယာဥ္မ်ား၊ အျပင္သေဘၤာမ်ားပင္ ဖြက္ထားႏုိင္ေသာ ဥမင္လႈိဏ္မ်ားႏွင့္ ဂူမ်ားပါဝင္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ၎၏ အထူးတပ္ဖြဲ႕မ်ား၊ ေလေၾကာင္း ကာကြယ္ေရးမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈ မ်ားရရွိခဲ့ၿပီး၊ ႏွစ္ႏုိင္ငံ လက္နက္ကိုင္တပ္မွ အရာရွိမ်ားၾကား ဘာသာစကား ေလ့က်င့္သင္ၾကားမႈ အစီအစဥ္မ်ား လည္းပါဝင္သည္ဟု WSJ က ဆက္လက္ေဖာ္ျပခဲ့ပါသည္။

Lintner ၏ အဆိုအရ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕သည္ ခရီးစဥ္အတြင္း ေျမာက္ကိုရီးယားစစ္တပ္ႏွင့္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ထိေတြ႕ခဲ့သည္ဟု သိရပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ KPA ေလတပ္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Kim Su ၊ KPA ေရတပ္မွ   ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး Kim Khan Son တင့္ကားတပ္မ တပ္မွဴး ဗိုလ္မွဴးႀကီး Kim Ton Yong၊ ေရဒါစက္႐ံုဒါ႐ိုက္တာ Kang Man Su ၊ Igla ဒံုးက်ည္စက္႐ံုမွ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ Li Tae Song ၊ SCUD ဒံုးက်ည္ စက္႐ံုမွ အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ Kim Su Gil တို႔အျပင္ ကိုရီးယားအလုပ္သမားပါတီ (WPK) မွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ကင္အီဆြန္း စစ္တပ္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မွ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။

၎၏ အက်ိဳးဆက္ကား ၂၀၀၉ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ဆက္ဆံေရးမွာ ေဒသတြင္း တည္ၿငိမ္မႈကို ၿခိမ္းေျခာက္မႈေရခ်ိိန္ ခ်က္ျခင္းျမင့္တက္လာသည္ဟု ႐ႈျမင္လာၾကပါသည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အသြင္ ေျပာင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို ျဖတ္သန္းလုပ္ေဆာင္ခဲ့ရာ ထိုိသုိ႔ေသာ ေျမာက္ကိုရီးယား-ျမန္မာ ဝင္႐ိုးတန္းကိစၥ ေျပာ ဆိုေနမႈမ်ားသည္ သိသိသာသာ ၿငိမ္သက္သြားခဲ့ပါသည္။ အမွန္တကယ္ပင္ ျမန္မာႏုိင္&