Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၂၈.၈.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းကိုအမွီျပဳ၍ ပုဂၢလိကပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္ တစ္ခုေပၚေပါက္လာရန္ရွိ
  1. ရထားစက္ေခါင္းသစ္ႏွင့္ တြဲသစ္စက္႐ံု  တ႐ုတ္ေခ်းေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္
  2. အလုပ္သမားအခြင့္အေရး အျပည့္အဝ မရရွိေသး

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လြတ္လပ္ေသာ လူ႕အခြင့္အေရးအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းမည္
  2. ဦးသိန္းညြန္႔ပါတီသစ္မွ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းျမိဳ႕နယ္တြင္ ဝင္ေရာက္အေရြးခ်ယ္ခံမည္ဟုသိရ

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေဆာင္းပါးက႑

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းကိုအမွီျပဳ၍ ပုဂၢလိကပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္ တစ္ခုေပၚေပါက္လာရန္ရွိ

ထား၀ယ္ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းကို အမွီျပဳ၍ ထား၀ယ္ေလဆိပ္မွ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ား ေျပးဆြဲမည့္ ပုဂၢလိကပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္    တစ္ခု ေပၚေပါက္လာရန္ရွိေၾကာင္း ေလေၾကာင္းလိုင္း အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။

ထား၀ယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအရ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔လာေရာက္ရာတြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွတစ္ဆင့္ ရန္ကုန္သို႔ ေလေၾကာင္းျဖင့္ ဦးစြာ လာေရာက္ရၿပီး ထိုမွ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လည္သြားေရာက္ရသည္။ ထိုသို႔ ခရီးစဥ္ အဆင့္ဆင့္ျဖင့္ အခ်ိန္ယူသြားေရာက္ရျခင္းမွ ေျပလည္ ေစရန္ႏွင့္ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာမ်ားအတြက္ ထား၀ယ္ေလဆိပ္မွ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပပံုမွန္ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ားကို ပုဂၢလိကပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္း အသစ္တစ္ခု တည္ေထာင္ ေျပးဆြဲသြားရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထား၀ယ္ေလဆိပ္မွ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ား ေျပးဆြဲရန္ရွိသည့္ ပုဂၢလိကပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းသစ္၏ အမည္ကို တနသၤာရီေလေၾကာင္း လိုင္းဟု အမည္လ်ာထားေပးထားမႈ ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တိုင္းရင္းသားပိုင္ ပုဂၢလိက ေလေၾကာင္းလိုင္း သံုးခုရွိၿပီး ၎တို႔မွာ Air Bagan ၊ Asian Wings  ႏွင့္ Air KBZ တို႔ျဖစ္သည္။

Ref: WEEKLY ELEVEN

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ရထားစက္ေခါင္းသစ္ႏွင့္ တြဲသစ္စက္႐ံု  တ႐ုတ္ေခ်းေငြျဖင့္ တည္ေဆာက္မည္

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံေခ်းေငြျဖင့္ ရထားစက္ေခါင္းသစ္စက္႐ံုႏွင့္ တြဲသစ္ တည္ေဆာက္ေရး စက္႐ံုတို႔ကို တည္ေဆာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ့     မီးရထားမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သတင္းရရွိသည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ေခ်းေငြ ၄၇ သန္းကို အသံုးျပဳ၍ ေနျပည္ေတာ္ဘူတာႀကီးအနီးတြင္ ရထားစက္ေခါင္းသစ္ တည္ေဆာက္ေရးစက္႐ံုကို လည္းေကာင္း၊ ေခ်းေငြ ၄၇ ဒသမ ၅၂ သန္းျဖင့္ ျမစ္ငယ္ေဒသတြင္ လူစီးတြဲႏွင့္ ကုန္တြဲသစ္တည္ ေဆာက္ေရးစက္႐ံုကို လည္းေကာင္း တည္ေဆာက္ရန္ စီစဥ္ေနသည္ဟု  ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ လူစီးတြဲမ်ား၊ ကုန္တြဲႏွင့္ စက္ေခါင္းမ်ားသည္ သက္တမ္းၾကာျမင့္ေနၿပီျဖစ္ၿပီး အစိုးရ၏ ရင္းႏွီး ေထာက္ပံ့   ေငြျဖင့္ လမ္းေဟာင္းမ်ား ျပဳျပင္ေရး၊ စက္ေခါင္းႏွင့္တြဲမ်ား  အစားထိုးေရး၊ စက္႐ံုမ်ားအဆင့္ျမႇင့္ တင္ေရးတို႔ကို ျပဳလုပ္သင့္သည္ဟု ယင္းက ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ လူစီးတြဲ ၁၂၅၂ တြဲအနက္ ႏွစ္ ၄ဝ သက္တမ္းရွိ လူစီးတြဲ ၃၂ ရာခိုင္ ႏႈန္း၊ ကုန္တြဲ ၃၃၁၁ တြဲအနက္ ႏွစ္၄ဝ သက္ တမ္းရွိ တြဲ ၅၆ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေၾကာင္း သိရသည္။ စက္ေခါင္း စုစုေပါင္း ၃၈၆ ေခါင္းရွိသည့္ အနက္ ၄၇ ရာ ခိုင္ႏႈန္းသည္ ႏွစ္ ၃ဝ အထက္ သက္တမ္းရွိ စက္ေခါင္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု သိရသည္။

ျမန္မာ့မီးရထားအေနျဖင့္ ယခင္က ေခ်းေငြရရွိသည့္အေပၚ မူတည္၍ ဂ်ပန္၊ ဂ်ာမနီ၊ ျပင္သစ္၊ တ႐ုတ္၊ အိႏိၵိယတို႔မွ စက္ေခါင္းမ်ားကို ဝယ္ယူ ခဲ့ရၿပီး ျမင္းေကာင္ ေရ ၂ဝဝဝ၊ ၁၆ဝဝ၊ ၁၅ဝဝ စသျဖင့္ ကြဲျပားေနေသာေၾကာင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း၊ လိုအပ္သည့္ အရန္ပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူသည့္ အခါတြင္လည္း အေရအ တြက္ အနည္း ငယ္စီသာ ဝယ္ယူသျဖင့္ ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္ေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိတြင္ ျမန္မာ့မီးရထားမွ စက္ေခါင္းျပင္စက္႐ံု ၂၇ ႐ံု၊ နယ္ လူစီးတြဲႏွင့္ တြဲျပင္စက္႐ံု ၅၂ ႐ံုႏွင့္ ျမစ္ငယ္ လူစီးတြဲႏွင့္ ကုန္တြဲစက္႐ံု တို႔ျဖင့္ လုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

Ref: Popular News

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

အလုပ္သမားအခြင့္အေရး အျပည့္အဝ မရရွိေသး

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စက္ရံု၊ အလုပ္ရံုမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေသာ လုပ္သားအမ်ားစု၌ အလုပ္သမားအခြင့္အေရး အျပည့္အဝ မရရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

မိသားစု စားဝတ္ေနေရး အဆင္ေျပႏိုင္ေစရန္ စက္ရံုမ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ေနရသည့္ ျပည္တြင္းလုပ္သား အမ်ားစုမွာ အလုပ္ခ်ိန္ ပိုမို မ်ားျပားျခင္း၊ အလုပ္နားရက္အျပည့္အဝ မရရွိျခင္း၊ ခြင့္ပ်က္ရက္မ်ားအတြက္ ဒဏ္ေၾကးေပး ေဆာင္ရျခင္း၊ အခ်ိန္ပိုေၾကး နည္းပါးျခင္း စသည့္ ဒဏ္မ်ား ကိုသာ အျပည့္အဝ ခံစားရလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ယခင္ ျပည္တြင္းရွိ စက္ရံုမ်ားတြင္ အေျခခံဝန္ထမ္းေခၚယူမႈ ေအးစက္ေနရာမွ ယခုအခါ အေျခခံဝန္ထမ္း ျပန္လည္ေခၚဆိုမႈမ်ား တိုးျမင့္လာ ေၾကာင္း သိရသည္။ ထိုသို႔ အေျခခံဝန္ထမ္း ေခၚဆိုမႈ ျပန္လည္ျမင့္တက္လာခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္တြင္းရွိ အေျခခံလုပ္သားမ်ား၏ အလုပ္သမား အခြင့္  အေရးမွာမူ အျပည့္အဝရရွိျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုေၾကာင့္ ျပည္တြင္းရွိ စက္ရံု၊ အလုပ္ရံုမ်ားတြင္ လုပ္ကိုင္ရန္ သြားေရာက္ေလွ်ာက္ထားမည့္ အလုပ္သမားမ်ားအေနႏွင့္ အင္တာဗ်ဴးဝင္စဥ္ ကတည္းကပင္ အလုပ္ပိတ္ရက္ႏွင့္ ခြင့္ရက္ရရွိႏိုင္မည့္ ရက္မ်ားကို ေသခ်ာစြာေမးျမန္းထားၿပီး ထိုသို႔ ေမးျမန္းထားျခင္း မရွိပါက အလုပ္ခြင္ ဝင္ေရာက္  သည့္အခ်ိန္တြင္ အလုပ္သမား အခြင့္အေရး အျပည့္အဝရရွိျခင္း မရွိဘဲ အလုပ္ရွင္မ်ားက သတ္မွတ္ေပးမည့့္ စည္းကမ္းမ်ားအရ လုပ္ကိုင္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္ အကိုင္ရွာေဖြေရး ေအဂ်င္စီ တစ္ခုမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

                                                                                                                  Ref: Modern

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လြတ္လပ္ေသာ လူ႕အခြင့္အေရးအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းမည္

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ အစိုးရႏွင့္သက္ဆိုင္ျခင္း မရွိသည့္ လူ႕အခြင့္အေရး အဖြဲ႕ တစ္ခု ဖြဲ႕စည္းသြားရန္ ရွိေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အႀကံေပး ဦးေနဇင္လတ္က ဆိုသည္။

“ဒီလုိအဖြဲ႕ကို ဖြဲ႕ဖို႔ စီစဥ္ထားတာရွိပါတယ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ကလဲ လူ႕အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ အဖြဲ႕တစ္ခုဖြဲ႕ထားတာရွိေတာ့ ဖြဲ႕ဖို႕ နည္းနည္း ခ်ိန္ဆ      ေနရတာပါ”ဟု ဆိုသည္။

လူ႕အခြင့္အေရး အေျခအေနႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစီရင္ခံစာတင္သြင္းသူ မစၥတာ ေသာမတ္ကြင္တားနားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ အႀကံေပး   မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ အခါကလည္း လြတ္လပ္၍ အစိုးရ၏ မွီတြယ္မႈကင္းသည့္ လူ႕အခြင့္အေရး အဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းရန္ အႀကံေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူ႔အခြင့္အေရး အေျခအေနမ်ားကို ျပည္ထဲေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ပူးေပါင္းဖြဲ႕စည္းထားသည့္    အဖြဲ႕ကသာ အကဲျဖတ္မႈမ်ား လုပ္ေဆာင္ေနသည့္အတြက္ တိက်၍ ဘက္မလိုက္ေသာ အကဲျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ အစီရင္ခံစာမ်ား ေပၚထြက္လာေစရန္ ယင္းကဲ့သို႔ တိုက္တြန္းရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း မစၥတာ ေသာမတ္ ကြင္တားနားက ဆိုသည္။

YC(KS)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ဦးသိန္းညြန္႔ပါတီသစ္မွ ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဝင္ေရာက္အေရြးခ်ယ္ခံမည္ဟုသိရ

ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးသိန္းညြန္႔၏ ပါတီမွ ဒဂံု(ဆိပ္ကမ္း) ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဝင္ေရာက္ အေရြးခ်ယ္ခံ သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအမတ္( သဃၤန္းကၽြန္း) ဦးေက်ာ္၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

ဒဂံုဆိပ္ကမ္းၿမိဳ႕နယ္တြင္ ဝင္ေရာက္အေရြးခ်ယ္ခံမည့္သူမွာ စာေရးဆရာေကာင္းစံဝင္း(ဦးဝင္းေရႊ)ျဖစ္ၿပီး အႏိုင္ရႏိုင္သည့္ အေနထားရွိေၾကာင္း ဦးသိန္းညြန္႔ပါတီသစ္အဖြဲ႕ဝင္မ်ားက ေျပာၾကားသည္။

 “မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ကိုလည္း ေနာက္ထပ္တစ္ေနရာအေနနဲ႔ယာထားပါတယ္”ဟု အဆိုပါ လႊတ္ေတာ္အမတ္က ဆိုသည္။

ဦးသိန္းညြန္႔ပါတီသစ္သည္ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီပါတီသစ္ အမည္ျဖစ္ ၾသဂုတ္လ၂၃ရက္ေန႔တြင္ ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က ပါတီ တည္     ေထာင္ခြင့္ ျပဳလိုက္ၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ပါတီမွတ္ပံုတင္ခြင့္ကို ဆက္လက္ေလ်ွာက္ထားရန္ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အတြက္ လစ္လပ္ေနရာ ရွစ္ၿမိဳ႕နယ္ရွိၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာအေနျဖင့္ ျပည္သူ႔  လႊတ္ေတာ္အတြက္ ေနရာသံုးဆယ္ႏွင့္ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အတြက္ သံုးေနရာ လစ္လပ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြက္ လစ္လပ္ေနရာ ရွစ္ေနရာမွာ မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္၊ လိႈင္ၿမိဳ႕နယ္၊ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်ာက္တံတား ၿမိဳ႕နယ္၊ လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္၊ တိုက္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္၊ ဒဂံု (ဆိပ္ကမ္း)ၿမိဳ႕နယ္၊ သံုးခြၿမိဳ႕နယ္ တို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

Peace Press

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

“မ႐ုိးသားတဲ့ ဆိုင္ဝန္ထမ္းေတြက တျခားကုမၸဏီေတြမေျပာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကုမၸဏီမွာ ေတာင္ရွိတယ္။ တကယ္တမ္း ရဲစခန္းမွာ အမႈဖြင့္အေရးယူရင္ ေထာင္ဒဏ္သံုးႏွစ္ေလာက္အထိ အေရးယူခံရႏိုင္လို႔ ငဲ့ညွာတဲ့အေနနဲ႔ အလုပ္က ထုတ္ပစ္တာမ်ိဳးပဲ လုပ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ပိုပုိဆိုးလာလုိ႔ မလႊဲမေရွာင္ သာဘဲ ေနာက္ေနာင္ မသမာမႈ ရွိခဲ့ရင္ အမႈဖြင့္အေရးယူရေတာ့မယ္”

ၾသဂုတ္ ၂၂ ထုတ္ The Messenger အတြဲ (၂) အမွတ္ (၁၄) တြင္ပါသည့္ “ဓာတ္ဆီေရာင္းခ်ရာတြင္ ျဖစ္ပြားေနသည့္ မသမာမႈမ်ား၌ မန္ေနဂ်ာအဆင့္အထိ ပါဝင္ပတ္သက္မႈရွိေန” သတင္းမွ ျမတ္ေမတၱာမြန္ကုမၸဏီ၏ မန္းေနဂ်င္းဒါ႐ုိက္တာျဖစ္သူ ေဒါက္တာဝင္းျမင့္၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“ျပည္တြင္းအခြန္မ်ားဦးစီးဌာနက ျမန္မာေငြနဲ႔ပဲရတာ။ အစိုးရက တစ္ေဒၚလာကို ၆ က်ပ္ႏႈန္းနဲ႔ပဲ လႊဲေပးတာျဖစ္လို႔ အခြန္ေတြ ေလွ်ာ့လိုက္ေပမယ့္ ျမန္မာေငြ လက္ခံရရွိမႈကေတာ့ ေလ်ာ့မွာမဟုတ္ဘူး”

“အျပင္မွာေပါက္ေနတဲ့ ေငြေစ်းနဲ႔ဆိုရင္ တစ္ႏွစ္ကို ျမန္မာေငြ သန္းတစ္သိန္းေလာက္ရတယ္” ဟု ၎က သတ္မွတ္ေငြလဲႏႈန္းႏွင့္ ရရွိသည့္ အခြန္ကို ျပင္ပေငြ ေပါက္ေစ်းျဖင့္ တြက္ခ်က္၍ ေျပာသည္။

ၾသဂုတ္ ၂၅ ထုတ္ Popular New အတြဲ (၃) အမွတ္ (၃၃) တြင္ပါသည့္ “အခြန္ေလွ်ာ့ခ်ျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္း အခြန္ဦးစီး ထိခုိက္နစ္နာမႈ မရွိဟုဆို” သတင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 “အခုအေျခအေနမွာ ခရီးစဥ္ေစ်းႏႈန္းေတြကို ထပ္တုိးမွ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကုမၸဏီေတြလည္း တြက္ေျခကိုက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္”

“ျမန္မာႏုိင္ငံက နဂိုကတည္းက ခရီးသြားစရိတ္ႀကီးတဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္ပါတယ္။ အခုလိုအေျခအေနမွာ ခရီးစဥ္ေစ်းေတြကိုလည္း ထပ္တိုးလုိက္မယ္ဆို ခရီးသြား လုပ္ငန္းလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ထိခိုက္ႏုိင္ပါတယ္”

ၾသဂုတ္ ၂၆ ရက္ထုတ္ ျမန္မာတိုင္းမ္ အတြဲ (၂၇) အမွတ္ (၅၃၁) တြင္ပါသည့္ “ေဒၚလာေစ်းက်၍ ခရီးသြားလုပ္ ငန္း ထိခုိင္မႈရွိႏုိင္” သတင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“အခု ကားေစ်း တက္တယ္ဆိုတာကေတာ့ စက္မႈ (၂) က ဇုန္ကားေတြအေပၚ ဒဏ္ေၾကးတပ္႐ုိက္တာ တုိးျမွင့္လုိက္တဲ့ အတြက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကားေစ်း   ေတြကေတာ့ အမ်ိဳးသားအဆင့္ အလုပ္႐ုံေဆြးေႏြးပြဲ ရလဒ္ေတြအရေတာ့ ျပန္က်လာမွာပါပဲ။ အဓိကအေၾကာင္းကေတာ့ အခု ဂယက္႐ုိက္ေနတဲ့ ေငြေစ်းကို ထိန္းသိမ္းၿပီးလည္းျဖစ္၊ ျပည္သူေတြ သယ္ယူစရိတ္ ဝန္ထုတ္ဝန္ပိုးျဖစ္တာကလည္း သက္သာမယ့္အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဒီကားတင္သြင္းျခင္း ဒါမွမဟုတ္ လုိင္စင္မဲ့ကားေတြကို လိုင္စင္ဝင္ခိုင္းတာမ်ိဳး ျဖစ္လာႏုိင္လို႔ပါ။ အခုေငြေစ်းက က်ေနတဲ့အတြက္ ေဒၚလာဝယ္လိုအား တက္ေအာင္လုပ္ရမယ့္ အေနအထား ရွိတယ္။ အဲဒီအတြက္လက္ရွိ ေဒၚလာျဖဳန္းအားေကာင္းမယ့္ ကုန္စည္ေတြကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ကားကအဓိကပဲ။ အသစ္တင္သြင္းခြင့္ ေပးရင္လည္း ေဒၚလာဝယ္လိုအား ျမင့္တက္လာႏုိင္သလို လိုင္စင္မဲ့ကားကို လုိင္စင္ခြင့္ျပဳတဲ့အခါ ေပးေဆာင္ရမယ့္ ဒဏ္ေၾကးကို ေဒၚလာနဲ႔ ေပးေဆာင္ခိုင္းရင္လည္း ေဒၚလာလိုအပ္ခ်က္ ျပန္ျမင့္တက္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီအတြက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ေပးျခင္းဟာ ဒီအခ်ိန္မွာ ႏွစ္ဖက္ သံုးဖက္ကို အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းႏုိင္လို႔ ခြင့္ျပဳမယ္လို႔ လည္း ထင္ပါတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ကားေစ်းလည္း ျပန္က်မွာပါပဲ”

ၾသဂုတ္ ၂၆ ရက္ထုတ္ ျမန္မာတိုင္းမ္ အတြဲ (၂၇) အမွတ္ (၅၃၁) တြင္ပါသည့္ “ပို႔ကုန္သြင္းကုန္မွ ရေငြႏွင့္သံုးေငြ မွ်ေျခကို ၾကည့္၍ ကားတင္ သြင္းခြင့္ျပဳရန္ စဥ္းစားေပးမည္ဟု ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတေျပာၾကား” သတင္းမွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ဒုတိယဥကၠ႒၏ ေျပာၾကားခ်က္ အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ေဆာင္းပါးက႑

လႊတ္ေတာ္သည္သာ ျပည္သူ႔အင္အားႏွင့္ တပ္မေတာ္သည္ အမ်ိဳးသားေရးကို သစၥာမေဖာက္

ယခုလ ၂၆ ရက္ေန႔က က်င္းပခဲ့ေသာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ အံအားသင့္ဖြယ္ အဆိုတစ္ခု ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ သဃၤန္းကြ်န္း မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးသိန္းညြန္႔ တင္သြင္းခဲ့ေသာ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ားကို ခြ်င္းခ်က္မရွိ လႊတ္ေပးေရး အဆို ျဖစ္သည္။ ယင္းအဆိုကို ေထာက္ခံခဲ့ၾကသူ ၁၅ဦးအထိရွိၿပီးခဲ့ၿပီး တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ႏွစ္ဦးကပါ ဝင္ေရာက္ ေထာက္ခံခဲ့ၾကသျဖင့္ ျမန္မာမွာ သာမက ကမာၻကပါ အံၾသခဲ့ရသည့္ အေျခအေနတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္သည္။

ျမန္မာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းႀကီးမ်ား နားခါးသည့္ စကားလံုးမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားႏွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ကိစၥရပ္မ်ားမွာ ထိပ္ဆံုးက ပါသည္။ ျမန္မာျပည္တြင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမရွိ၊ ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္၍သာ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ေထာင္ထဲတြင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား မ်ားကို လူမဆန္စြာ ႏွိပ္စက္ညႇဥ္းပမ္းေနသည္ ဆိုျခင္းမွာမဟုတ္မွန္၊ ဆိုသည့္ သတင္းမ်ားကို စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့ သလို ယခုအစိုးရ သစ္ပင္လွ်င္ ျမန္မာျပည္တြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား လံုးဝမရွိပါဟု ျငင္းဆိုခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပည္ရွိေထာင္မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ၂၀၀၀ေက်ာ္ရွိေနသည္။ အစိုးရကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ျပင္းထန္စြာ ဆန္႔က်င္၍ ထိန္းသိမ္း ခံရသူေတြပါကဲ့သို႔ မစို႔မပို႔ စာတမ္းေလးမ်ား ျဖန္႔ေဝျခင္း၊ ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚတက္၍ ဆုေတာင္းျခင္း၊ အသင္းအဖဲြ႕မ်ား ဖဲြ႕စည္းျခင္း စသည့္ မေျပာပေလာက္သည့္ ျပစ္မႈေလးမ်ားေၾကာင့္ ထိန္းသိမ္းခံရသူေတြလည္း ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ သူတို႔အားလံုးသည္ အမ်ားျပည္သူလူထု အတြက္ တတ္ႏိုင္သည့္ေနရာမွ စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေမတၱာပို႔၍ အဖမ္းခံရေသာ သံဃာမ်ားေတာင္ ပါေသးသည္။ ထိုသူမ်ားကိုလည္း ျပည္သူလူထုႀကီးက လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္သည္မွာ လံုးဝျငင္းပယ္၍ မရသည့္အခ်က္ျဖစ္ၿပီး မည္သည့္ျပည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္ကို ေမးသည္ ျဖစ္ေစ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေစလိုသည္ဟု ေျဖၾကားၾကမည္ျဖစ္သည္။ သူရဲေကာင္းကို ကိုးကြယ္ေသာ၊ အနစ္နာခံသူကို ခ်ီးျမႇင့္ေျမာက္စားလို ေသာ ျပည္သူမ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္။

ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အဖဲြ႕အစည္းအသီးသီးက ႀကိဳးပမ္းခဲ့ၾကသည္။ ကုလသမဂၢႀကီးလည္း ႀကိဳးပမ္းသည္။ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအဝိုင္းတြင္ ၾသဇာႀကီးေသာ ႏိုင္ငံႀကီးမ်ားကလည္း ဖိအားေပးသည္။ သို႔ရာတြင္ အဆိုပါကိစၥကား ေျပာ၍လည္းရေတာ့မည့္ ကိစၥ မဟုတ္ဟု သေဘာပိုက္ကာ မတတ္သာ၍ လက္မိႈင္ခ်ေနရသည့္ အေျခအေနတြင္သာ ရွိေနခဲ့သည္။

ယခု အရပ္သားအစိုးရ ျဖစ္ၿပီဟူ၍ ယခင္က ေျပာဆိုခြင့္မရခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားကိစၥကို ျပန္လည္ ေျပာဆိုလာၾကသည္။ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ မွန္လွ်င္ လြတ္လပ္စြာ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခြင့္၊ ယံုၾကည္ခြင့္တို႔ကို အသိအမွတ္ျပဳရမည္ဟု ဘက္ေပါင္းစံုမွ ေတာင္းဆိုမႈေတြေပၚလာသည္။ ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္  ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ကိစၥကို သမၼတကသာ ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ ရွိေၾကာင္း ေျဖၾကားခဲ့သျဖင့္ ထိုကိစၥကို ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိသည့္ သမၼတႀကီးထံသို႔ နယ္ပယ္ အသီးသီးမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ရန္        စုေပါင္းလက္မွတ္ထုိး ေတာင္းဆို ၾကသည္။  သို႔ရာတြင္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မရွိဟု ေၾကျငာထားေသာ အစိုးရႏွင့္ သမၼတႀကီးအေနျဖင့္ ထိုကိစၥကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ခက္ခဲသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အျခား အက်ဥ္းသားမ်ားႏွင့္ေရာ၍ အေထြေထြလြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ကို ထုတ္ျပန္ကာ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံုကို မဆန္႔က်င္ႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစု အခ်ိဳ႕ကို လႊတ္ေပးသည္။ သို႔ရာတြင္ တစ္ႏွစ္သာ က်န္ေတာ့သည့္သူမ်ားကို လႊတ္ေပးခဲ့ရာ ႏွစ္ေပါင္းဆယ္ခ်ီ၍ က်ခံေနရေသာ နာမည္ႀကီး ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား မပါဘဲ လူဆိုးသူခိုးေတြ အမ်ားႀကီး လြတ္ကုန္သည္။ သမၼတႀကီးႏွင့္ အစိုးရအဖဲြ႕အေနျဖင့္ ေခါင္းကိုက္ေနရၿပီျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္အားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရ ဆိုသည္ကို ပီျပင္လိုေသာ၊ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရျဖစ္ေရးကို ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးႀကီးထားေသာ သမၼတႀကီးအေနျဖင့္ ယခုအခါ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးက ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ရန္ လိုလားလ်က္ရွိသည္ကို လံုးဝသိရွိသြားသည္။ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းသို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဝင္ဆံ့လာရန္ ထိုကိစၥမွာ မျဖစ္မေန လုပ္ေဆာင္ရမည့္ ကိစၥဟုလည္း သေဘာေပါက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၀၈ ဖဲြ႕စည္းပံုကို လက္ခံလာေစရန္ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္သည္။ ႏိုင္ငံေရး လုပ္လိုပါက ဤ ၂၀၀၈ ေဘာင္ထဲမွသာ လုပ္ေဆာင္ၾကပါရန္ တဖြဖြေျပာသည္။ သမၼတႀကီးအေနျဖင့္ ထုိကိစၥကို လုပ္ေဆာင္ရန္ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ျဖစ္သည္။

ဤေနရာတြင္ အေကာင္းခ်ည္းေမွ်ာ္မွန္း၍မရ။ အစိုးရအဖဲြ႕ထဲတြင္ ဒုသမၼတႏွင့္ ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးကဲ့သို႔ သေဘာထား တင္းမာသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ သမၼက  လႊတ္ခ်င္သည့္တိုင္ အစိုးရအဖဲြ႕ထဲမွာ အားၿပိဳင္မႈရွိေနသျဖင့္ လြယ္လြယ္ကူလုပ္ေဆာင္၍မရ။ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးေကာင္စီ၏ သေဘာတူ ခ်က္ ပါမွျဖစ္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရးေကာင္စီတြင္ အဆိုပါကိစၥကို ေထာက္ခံသူ၊ လိုလားသူေတြ မ်ားေအာင္ လုပ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ အမ်ိဳးသားလံုၿခံဳေရး ေကာင္စီတြင္ သေဘာတူညီမႈ ရရန္မွာ တပ္မေတာ္ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒၏ မဲက အဆံုးအျဖတ္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ကား ငယ္ရြယ္ၿပီး ေခတ္အျမင္ရွိသူ၊ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႀကီးက လႊတ္ေတာ္မ်ား အားေကာင္း ခိုင္မာေရးႏွင့္ ျပည္သူ၏ ကိုယ္စားျပဳမႈကို ျပသလိုသူ ျဖစ္၍ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရးကိစၥကို ေခါင္းညိတ္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိသို႔ျဖင့္ပင္ အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ ရွိေနၾကေသာ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား မ်ား လြတ္ေျမာက္ေရးကို စီစဥ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ အမ်ားျပည္သူတစ္ရပ္လံုး ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တလ်က္ရွိသည့္ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ေစတနာေကာင္းခဲ့သူမွာ သမၼတႀကီးဟုဆိုလွ်င္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ ႀကီးတို႔၏ အေရးပါမႈကိုလည္း ခ်န္လွပ္၍မျဖစ္ေပ။ သမၼတႀကီး၏ အႀကံအစည္ကို ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ေစတနာျဖင့္  အဓိက အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့သူမွာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠႀကီး သူရဦးေရႊမန္းႏွင့္ တပ္မေတာ္သာ ျဖစ္သည္။  ပထမ အႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ ဤကိစၥကား ထိေရာက္မႈမရွိခဲ့။ ယခုတစ္ႀကိမ္ ထိေရာက္မႈရွိဖို႔ လိုသည္။ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည့္အတိုင္း ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားႏွင့္ပတ္သက္သည့္ တင္သြင္းသူမ်ား ဦးသိန္းညြန္႔ျဖစ္ၿပီး ပါတီတည္ေထာင္ခြင့္ ရထားသည္မွာ မၾကာေသးသည့္ ပါတီအငယ္ေလးမွ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ထိုကိစၥကား လႊတ္ေတာ္တြင္ ျဖစ္ေပၚရန္ လြယ္ကူသည္မဟုတ္။ ပါတီႀကီးမ်ားပင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရန္ မလြယ္။ မဲအမ်ားစု ရွိေနေသာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီက ကန္႔ကြက္လိုက္လွ်င္ အေဟာသိကံ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ထင္သည့္အတိုင္းပင္ ျပည္ခိုƚ