Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ပုဂၢလိကပုိင္ ေလေၾကာင္းလုိင္း တစ္ခုျဖစ္ေသာ Air Bagan ေလေၾကာင္းသည္ ယခုႏွစ္အတြင္း ကေမာၻဒီးယား၊ ထုိင္း ႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ တုိးခ်ဲ႕ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း အဆုိပါ ေလေၾကာင္းလုိင္းႏွင့္ နီးစပ္ေသာ သတင္းရပ္ကြက္ထံမွ စုံစမ္းသိရရွိရသည္။

အသစ္ေျပးဆြဲရန္ စီစဥ္ထားသည့္ ေနရာမ်ားမွာ ကေမာၻဒီးယားႏုိင္ငံ၊ ဆုိင္ယမ္ရိပ္ဒ္၊ ထုိင္းႏုိင္ငံ ဖူးခက္ ႏွင့္ ခ်င္းမုိင္၊ တရုတ္ျပည္ ကူမင္းႏွင့္ ကြမ္က်ိဳး တုိ႔ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ခရီးစဥ္မ်ားထဲမွ ရန္ကုန္-ခ်င္းမုိင္ ခရီးစဥ္မွာ ဇန္နဝါရီလ ၇ ရက္ေန႔ကတည္းက စတင္ေျပးဆြဲေနၿပီျဖစ္သည္။

Air Bagan သည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ ေမလ-၁၅ ရက္ေန႔တြင္ ႏုိင္ငံတကာ ခရီးစဥ္အျဖစ္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ဘန္ေကာက္သုိ႔ စတင္ေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး စက္တင္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ စင္ကာပူသုိ႔ ေျပးဆြဲခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ အဆုိပါ ခရီးစဥ္ ႏွစ္ခုစလုံးကုိ ၂၀၀၈  ခုႏွစ္အတြင္း ရပ္ဆုိင္းခဲ့သည္။

Air Bagan သည္ ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္ ၂၀ ခန္႔ ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ ရန္ကုန္၊ မႏၱေလး၊ ေနျပည္ေတာ္၊ ေညာင္ဦး၊ ေတာင္ႀကီး၊ ကေလး၊ ပူတာအုိ၊ က်ိဳင္းတုံ၊ တာခ်ီလိတ္၊ လားရွိဳး၊ သံတြဲ၊ စစ္ေတြ၊ ထားဝယ္၊ ေကာ့ေသာင္း၊ ၿမိတ္၊ ဟဲဟိုး၊ မုံရြာ၊ ဟုမၸလင္းႏွင့္ ပုသိမ္တုိ႔ျဖစ္သည္။ ႏုိင္ငံတကာ ခရီးစဥ္ ႏွစ္ခုမွာ မေလးရွားႏုိင္ငံ၊ ကြာလာလမ္ပူႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ ခ်င္းမုိင္တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။

Air Bagan ေလေၾကာင္းကုိ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ထူေထာင္ခဲ့ၿပီး ယင္းသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထမဆုံး ရာႏႈန္းျပည့္ ပုဂၢလိကပုိင္ေလေၾကာင္းျဖစ္ကာ Htoo ကုမၸဏီက ထူေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ Air Bagan တြင္ ေဖာ္ကာ F-100 ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္း၊ ATR-42 ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္း၊ ATR-72 ေလယာဥ္ ႏွစ္စင္းတို႔ျဖင့္ ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္မ်ားေျပးဆြဲေပးလ်က္ ရွိသည္။

Xinhua သတင္းဌာနမွ Myanmar private airline plans three more destinations this year ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိပါသည္။

          တရုတ္ႏုိင္ငံသည္ မၾကာေသးမီက စတင္ အသက္ဝင္ခဲ့ေသာ တရုတ္-အာဆီယံ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္မႈ ဧရိယာကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျမန္မာႏွင့္ ကေမာၻဒီးယား ႏွစ္ႏုိင္ငံတြင္ လုပ္အားခ သက္သာေသာ အထည္ခ်ဳပ္ စက္ရုံမ်ား တည္ေဆာင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနသည္ဟု ယုံၾကည္ရပါသည္။

          တရုတ္ ႏုိင္ငံပုိင္ မီဒီယာမ်ား ျဖစ္ေသာ China Daily ႏွင့္ People's Daily သတင္းစာမ်ား၏ ေရးသား ေဖာ္ျပခ်က္အရ တရုတ္အစုိးရသည္ ျမန္မာႏွင့္ ကေမာၻဒီးယားတုိ႔တြင္ အထည္အလိပ္ လုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ စီးပြားေရးကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရန္ တရုတ္အစုိးရက အသိေပး ေျပာဆုိထားၿပီး ျဖစ္သည္။

          တရုတ္-အာဆီယံ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္မႈ သေဘာ တူညီခ်က္အရ အမ်ိဳးအစား မ်ားျပားေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ားအေပၚ သြင္းကုန္ခြန္ စည္းၾကပ္ ေကာက္ခံမႈကုိ ေလွ်ာ့ခ် (သုိ႔မဟုတ္) ပယ္ဖ်က္ေပးသြားမည္ ျဖစ္သည္။

          သတင္း ေပးပုိ႔ခ်က္မ်ားအရ ကေမာၻဒီးယားရွိ အထည္ခ်ဳပ္စက္ရုံ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တရုတ္ ႏုိင္ငံသားပုိင္မ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး အဆိုပါ စက္ရုံမ်ားတြင္ လုပ္ကုိင္သူမ်ားသည္ လုပ္အားခ လြန္စြာ နည္းပါးေၾကာင္း သိရပါသည္။

"အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္း ဟူသည္ ေဒသႀကီးႏွစ္ခု အနီးကပ္ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ အခန္းက႑တစ္ခု ျဖစ္သည္။ အာဆီယံေဒသ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းမ်ားက အေခ်ာ မသတ္ရေသးေသာ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ အထည္အလိပ္ ကုန္ပစၥည္းမ်ား ထုတ္လုပ္ႏုိင္ၿပီး တရုတ္ျပည္က အထည္အလိပ္ ပစၥည္းမ်ား အေခ်ာသတ္ ထုတ္လုပ္မႈတြင္ အားသာခ်က္ ရွိသည္" ဟု China Daily သတင္းစာက ေရးသားသည္။

          တရုတ္ျပည္မွ ေဈးႏႈန္း ခ်ိဳသာေသာ ကုန္ပစၥည္းမ်ား အာဆီယံေဒသသုိ႔ ဝင္ေရာက္လာမႈေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ ျပည္တြင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ထိခုိ္က္လာမည္ကုိ အာဆီယံႏုိင္ငံ အခ်ိဳ႕က စုိးရိမ္ ပူပန္လ်က္ ရွိသည္။

          "အဲဒီလုိ စုိးရိမ္ ပူပန္မႈေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဒီ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္မႈဆုိတာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးအျမတ္ ျဖစ္ေပၚေစမယ့္ ကိစၥပါ" ဟု တရုတ္ျပည္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ဒုတိယ ဝန္ႀကီး Yi Xiaozhun ၏ ေျပာၾကားခ်က္ကုိ ကုိးကားၿပီး China Daily သတင္းစာက ေဖာ္ျပပါသည္။

          တရုတ္-အာဆီယံ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္မႈ မစတင္မီ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံကလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွ အထည္ခ်ဳပ္ ထုတ္ကုန္မ်ား အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ ေငြေၾကး ရင္းႏွီး ျမွဳပ္ႏွံရန္ စိတ္ဝင္စားလ်က္ ရွိေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိထားပါသည္။

China Daily မွ China Eyes Burma Textiles Via New Asean Free Trade Deal ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိပါသည္။

          ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကမ္းလြန္ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ျပည္ပေရနံ ကုမၸဏီႀကီး ႏွစ္ခုက တုိးခ်ဲ႕ ဝင္ေရာက္ လုပ္ကုိင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အစိုးရ၏ သတင္း ထုတ္ျပန္ခ်က္ တစ္ခုအရ သိရပါသည္။

          MPRLE & P Pte, Limited ႏွင့္ Twinza Oil (Asia) Limited တုိ႔သည္ ဇန္နဝါရီလ ဒုတိယပတ္မွ စတင္ကာ ကမ္းလြန္ ပင္လယ္ျပင္ လုပ္ကြက္အမွတ္ A-6 ႏွင့္ ေရတံခြန္ အေရွ႕ရပ္ကြက္ (YEB) တုိ႔တြင္ 'ဆက္စမစ္' ငလ်င္ တုိင္းတာမႈမ်ားကုိ စတင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အစိုးရက ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္သတၱပတ္က သတင္း ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။

          ျမန္မာ့ေရနံ အရင္းအျမစ္ လီမိတက္ ျဖစ္ေသာ MPRL & P Ltd သည္ ယခင္က စင္ကာပူ ႏုိင္ငံတြင္လည္း မွတ္ပုံတင္ ထားရွိေသာ ကုမၸဏီ ျဖစ္သည္။ အဆုိပါ ကုမၸဏီ ကုန္းတြင္း ေရနံလုပ္ငန္း ျဖစ္ေသာ 'မန္း' ေရနံ၊ ႏုိင္ငံပုိင္ ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႕လုပ္ငန္း (MOGE) တုိ႔ႏွင့္ အတူ အျပန္အလွန္ ေလ်ာ္ေၾကး ကန္ထရုိက္ စနစ္ျဖင့္ ပူးတြဲ လုပ္ကုိင္လ်က္ ရွိသည္။

          အဆိုပါ ကုမၸဏီသည္ ရခုိင္ျပည္နယ္ ေရႊဓာတ္ေငြ႕ စီမံကိန္း ျဖစ္ေသာ လုပ္ကြက္အမွတ္ A-6 ၌ ရွိသည့္ ၉၈၃၀ စတုရန္း ကီလုိမီတာ အက်ယ္ ကမ္းလြန္ ေဒသတြင္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ ရွာေဖြကာ ထုတ္လုပ္မႈ မွ်ေဝ ရယူရန္ ကန္ထရုိက္ စာခ်ဳပ္ကုိ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ အေစာပုိင္း ကာလက လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။

          MPRL သည္ ဇန္နဝါရီ ၈ ရက္ေန႔မွ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၈ ရက္ေန႔အထိ ကမ္းလြန္ လုပ္ကြက္ အမွတ္ A-6 တြင္ 'ဆက္စမစ္' တုိင္းတာမႈမ်ား လုပ္ေဆာင္မည္ဟု သိရသည္။

          ထုိအခ်ိန္ ကာလတြင္ ၾသစေၾတးလ် ေရနံ ကုမၸဏီ ျဖစ္ေသာ Twinza Oil (Asia) လီမိတက္ သည္ တနသၤာရီ ကမ္းရုိးတန္းရွိ ေရတံခြန္ အေရွ႕ဘက္ လုပ္ကြက္ (YEB) တြင္ ကမ္းလြန္ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ တူးေဖာ္ေရး လုပ္ငန္းကုိ ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိသည္။

          အဆုိပါ ကုမၸဏီသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္က ေရတံခြန္ အေရွ႕လုပ္ကြက္၌ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ရန္ ျမန္မာ့ေရနံႏွင့္ သဘာဝ ဓာတ္ေငြ႕ လုပ္ငန္း (MOGE) ႏွင့္ ထုတ္လုပ္မႈ အက်ိဳးတူ မွ်ေဝခံစားေရး ကန္ထရုိက္ စာခ်ဳပ္ကုိ လက္မွတ္ ေရးထုိးခဲ့သည္။ ယင္းလုပ္ကြက္သည္ ထုိင္းႏုိင္ငံသုိ႔ တစ္ေန႔လွ်င္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ကုဗေပသန္း ၄၀၀ တင္ပုိ႔လ်က္ ရွိေသာ ေရတံခြန္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ လုပ္ကြက္ အနီးနားတြင္ တည္ရွိသည္။

          Twinza Oil လီမိတက္၏ လုပ္ငန္းအစ ျဖစ္ေသာ 'ဆက္စမစ္' တုိင္းတာျခင္းႏွင့္ ေရနံ ရွာေဖြ ထုတ္လုပ္ျခင္းမ်ားကုိ ဇန္နဝါရီလ ၃၁ ရက္ေန႔ႏွင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔အတြင္း လုပ္ေဆာင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။

Mizzima သတင္းဌာနမွ Two Foreign Energy Firms Expand Operations ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိပါသည္။

BBC News, 7th January 2010

အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုသည္ ထိုင္ဝမ္သို႔ ေလေၾကာင္း ကာကြယ္ေရး ဒံုးပ်ံမ်ား ေရာင္းခ်ရန္ အစီအစဥ္ကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ကန္႔ကြက္ေနသည့္ ၾကားမွ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး အေမရိကန္ တ႐ုတ္ ကုန္သြယ္ေရး အျငင္းပြားမႈကို ျမင့္တက္ေစလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

အဆိုပါ သေဘာ တူညီခ်က္အရ ေလာ့ဟိမာတင္ ကုမၸဏီက ထိုင္ဝမ္ကၽြန္းသို႔ ပက္ထရီေယာ့ ေလေၾကာင္း ကာကြယ္ေရး ဒံုးပ်ံစနစ္ကို ေရာင္းခ်ေပးပါလိမ့္မည္။

ေဒၚလာ (၆.၅) ဘီလ်ံ တန္ဖိုး ရွိေသာ အဆိုပါ ကန္ထ႐ိုက္ စာခ်ဳပ္ကို ယခင္ အေမရိကန္ သမၼတ ေဂ်ာ့ဘြတ္ရွ္ လက္ထက္က သေဘာတူ ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

တ႐ုတ္တို႔က ၎တို႔ ပိုင္ဆိုင္သည္ဟု ေစာဒက တက္ေနေသာ ထိုင္ဝမ္ကၽြန္းကို တ႐ုတ္ျပည္မ က ဒံုးပ်ံ (၁၅၀၀) ခန္႔ ျဖင့္ ခ်ိန္ရြယ္ထားသည္ဟု ထိုင္ဝမ္က ခန္႔မွန္း ထားပါသည္။

တာတိုႏွင့္ တာလတ္ ဒံုးပ်ံမ်ားကို ၾကားျဖတ္ ပစ္ခ်ရာတြင္ "ပက္ထရီေယာ့ အဆင့္ျမင့္ နံပါတ္ (၃)" ဒံုးပ်ံ စနစ္သည္ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးအစား တစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု ကာကြယ္ေရး ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ေျပာၾကားပါသည္။

ထိုင္ဝမ္သည္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွ လက္နက္ ေရာင္းခ်ေပးမႈႏွင့္ ႏိုင္ငံ လံုၿခံဳေရး အတြက္ ကာကြယ္ေပးရန္ အာမခံ ထားမႈကို မွီခို ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။

အေမရိကန္ တ႐ုတ္ ဆက္ဆံေရး ဆိုင္ရာ အေမရိကန္ အႀကံေပးဌာနက အကယ္၍ တ႐ုတ္ႏွင့္ ထိုင္ဝမ္ၾကား စစ္ျဖစ္ပြားခဲ့ပါက ေဒသတြင္းသို႔ အေမရိကန္ စစ္တပ္မ်ား မေရာက္ လာေစရန္ ပိတ္ဆို႔ႏိုင္မည့္ ေရတပ္ တစ္ခုကို ဘီဂ်င္းက တည္ေဆာက္ေနသည္ဟု ၿပီးခဲ့ေသာ ႏိုဝင္ဘာလတြင္ သတိေပးခဲ့ပါသည္။

ယခင္ကလည္း အကယ္၍ ကၽြန္းႏိုင္ငံ ထိုင္ဝမ္က တရားဝင္ လြတ္လပ္ေရး ေၾကညာခဲ့မည္ ဆိုပါက ျပည္မႀကီးႏွင့္ ထိုင္ဝမ္ ေပါင္းစည္းရန္ အင္အား သံုးမည္ဟု တ႐ုတ္ႏိုင္ငံက ၿခိမ္းေျခာက္ ခဲ့ဖူးပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ထိုင္ဝမ္၌ သမၼတ မာရင္က်ဳိး အာဏာ ရရွိခ်ိန္မွ စ၍ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ဆက္ဆံေရး ျပန္လည္ တိုးတက္ ေကာင္းမြန္လာပါသည္။

ဒံုးပ်ံ ကန္ထ႐ိုက္ စာခ်ဳပ္ကို ပင္တဂြန္က အတည္မျပဳမီ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာကပင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ဆက္ဆံေရး ထိခိုက္ႏိုင္ေၾကာင္း တ႐ုတ္က သတိေပးခဲ့ပါသည္။

တ႐ုတ္ အေမရိကန္ ဆက္ဆံေရး မထိခိုက္ေစေရးအတြက္ ထိုင္ဝမ္သို႔ လက္နက္မ်ား ေရာင္းခ်မႈကို ရပ္ဆိုင္းရန္ ဒံုးပ်ံ ေရာင္းခ်မည့္ အစီအစဥ္ကို ဖ်က္သိမ္းေရးႏွင့္ ထိုင္ဝမ္သို႔ လက္နက္ ေရာင္းခ်ျခင္း၏ အေရးႀကီးသည့္ အေနအထားကို နားလည္ လက္ခံရန္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကို မိမိတုိ႔ တိုက္တြန္းခဲ့သည္ဟု ႏိုင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးဌာန ေျပာခြင့္ရ ပုဂၢိဳလ္ ဂ်န္ယုက အဂၤါေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေသာ ပံုမွန္ သတင္းစာ ရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

လတ္တေလာတြင္ သံမဏိပိုက္မ်ား၊ တာယာမ်ား အပါအဝင္ တ႐ုတ္ သြင္းကုန္ အခ်ဳိ႕ေပၚတြင္ အေမရိကန္က အခြန္ တိုးျမႇင့္ ေကာက္ခံခဲ့ၿပီး တ႐ုတ္ကလည္း ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား ကာကြယ္ေရး ကုန္သြယ္ေရး မူဝါဒကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း သတိေပးခဲ့ပါသည္။

By Kirsten Grieshaber, Associated Press, 10th January 2010

ဥေရာပတြင္ တနဂၤေႏြေန႔က ဆီးႏွင္းမ်ား ထူထပ္စြာ က်ေရာက္မႈေၾကာင့္ ရထားလမ္းမ်ား၊ ကားလမ္းမ်ား ျပန္လည္ အသံုးျပဳႏိုင္ေရးအတြက္ ႀကိဳးစား ေနၾကရပါသည္။ ဆီးႏွင္းမ်ား က်ေရာက္မႈေၾကာင့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားတြင္ မေတာ္တဆ တိုက္ခိုက္မိမႈမ်ား ရာႏွင့္ ခ်ီ၍ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး၊ ဂ်ာမနီႏွင့္ ျပင္သစ္မွ ထြက္မည့္ ေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္မ်ား အားလံုး ရပ္ဆိုင္း သြားခဲ့ပါသည္။ ပိုလန္တြင္ ပါဝါလိုင္းမ်ား က်ေနခဲ့ၿပီး၊ ဆီးႏွင္းမ်ား ဖံုးလႊမ္းသြားေသာ ဂ်ာမနီ အေဝးေျပး လမ္းမေပၚတြင္ လူေပါင္း (၁၆၀) ခန္႔ တစ္ညလံုး ပိတ္မိေနခဲ့ၾကပါသည္။

လူႀကီး (၁၄၈) ဦး ႏွင့္ ကေလး (၁၉) ဦး တို႔သည္ ဂ်ာမနီ ကမ္း႐ိုးတန္း တစ္ေလွ်ာက္ရွိ (A 20) အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ပိတ္မိေနၿပီး၊ ကားစက္မ်ားကို ႏႈိးထား၍ ကယ္ဆယ္ေရးမ်ား လာသည္အထိ ေစာင့္ၾကရပါသည္။ ကယ္ဆယ္ေရးမ်ားသည္ စက္ႀကီးမ်ားျဖင့္ (၆) ေပခြဲ (၂ မီတာ) အျမင့္ရွိ ဆီးႏွင္းထုမ်ားကို ဖယ္ရွားၿပီး၊ တနဂၤေႏြေန႔ မနက္က ကယ္ဆယ္ခဲ့ေၾကာင္း Altentreptow ၿမိဳ႕မွ ရဲတစ္ဦးက ေျပာပါသည္။

၎တို႔ကို ကယ္ထုတ္ၿပီးေနာက္ ကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႕မ်ား ျပဳလုပ္ထားေသာ မိုးကာတဲမ်ားသို႔ ေခၚေဆာင္ၿပီး၊ ပိတ္ေနေသာ ကားမ်ား အားလံုး ရွင္းၿပီးသည္အထိ ေစာင့္ၾကရပါသည္။ မီးသတ္သမားမ်ားက ၎တို႔ကို ေသာက္စရာ အပူမ်ား၊ စားစရာမ်ား ေပးခဲ့ေၾကာင္း Altentreptow အေဝးေျပးလမ္း ရဲအဖြဲ႕မွ ေျပာခြင့္ရ ပုဂၢိဳလ္ Jens Apelt က ေျပာခဲ့ပါသည္။

ဒုတိယေျမာက္ေန႔အျဖစ္ ဆီးႏွင္းမ်ား ထူထပ္စြာ က်ေရာက္ အၿပီးတြင္ ဂ်ာမနီ၌ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား ရာခ်ီ၍ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေၾကာင္း သတင္း ရရွိခဲ့ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ Baltic ကမ္း႐ိုးတန္း တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ပိုမို က်ေရာက္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ Nordvorpommern တြင္ ကားႏွင့္ သစ္ပင္ ဝင္တိုက္မႈေၾကာင့္ လူႏွစ္ဦး ေသဆံုးရသည္ဟု ဆိုပါသည္။

Baltic ကို ျဖတ္ၿပီး Seandinaria သို႔ ႀကိဳပို႔ လုပ္ငန္းမွာလည္း ဖ်က္သိမ္းခဲ့ရပါသည္။ ပင္လယ္ေရမွာလည္း တက္လာၿပီး Flensburg ႏွင့္ Luebeck ၿမိဳ႕မ်ား၏ လမ္းမမ်ားေပၚအထိ ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။ Dahmeshoeved ရြာတြင္ ေရႀကီးမႈကို ကာကြယ္ထားေသာ အကာအရံမ်ားကို ၿဖိဳပစ္ရန္ပင္ ၿခိမ္းေျခာက္ေနပါသည္။ ကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႕မ်ားသည္ ပ်က္စီးမႈမ်ားကို ျပင္ဆင္ေနရသျဖင့္ အလုပ္မ်ားေနေၾကာင္း ဂ်ာမန္သတင္းဌာန DAPD က ဆိုပါသည္။

Baltic ပင္လယ္မွ လႈိင္းမ်ားသည္ ဆိပ္ခံ တံတားမ်ားကို ႐ုိက္ခတ္ၿပီး၊ နံရံမွ အုတ္မ်ားကိုပင္ အင္ႏွင့္ အားႏွင့္ ၿဖိဳမေယာင္ ရွိေနပါသည္ဟု Luebeck – Travemuende မွ ရဲတစ္ဦးက အစီရင္ခံ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ျပင္သစ္ အေရွ႕ေတာင္ပိုင္းရွိ လိုင္ယြန္ၿမိဳ႕တြင္ ေလယာဥ္ကြင္း၌ ဆီးႏွင္းမ်ားျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းခဲ့မႈေၾကာင့္ စေနေန႔ တစ္ညလံုး ေလယာဥ္ အဝင္အထြက္မ်ား ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ရာ လူ (၈၀၀) ခန္႔ တစ္ညလံုး ပိတ္မိေနခဲ့ၿပီး တနဂၤေႏြေန႔ မနက္မွ တျဖည္းျဖည္း ေလယာဥ္ ခရီးစဥ္မ်ား စတင္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

ျပင္သစ္၏ TF 1 TV ၏ အဆိုအရ Tours in France's Loire Valley ရွိ အေဝးေျပး ကားလမ္းတစ္ခုသည္ ဆီးႏွင္းမ်ား က်ေရာက္မႈေၾကာင့္ စကိတ္ကြင္း အသြင္ ေျပာင္းသြားၿပီး ကားမ်ား လမ္းေခ်ာ္ၿပီး လမ္းေဘးရွိ အကာအရံမ်ားကို ဝင္တိုက္ ကုန္ၾကေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။

ပိုလန္ ေတာင္ပိုင္းတြင္ ဆီးႏွင္းမ်ားေၾကာင့္ သစ္ပင္ အကိုင္းမ်ား က်ဳိးကာ အခ်ဳိ႕ ပါဝါလိုင္းမ်ားကို ထိခိုက္ကာ တနဂၤေႏြေန႔က လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အား ျပတ္ေတာက္သြားခဲ့သျဖင့္ လူ (၈၀၀၀) ခန္႔ လွ်ပ္စစ္မီး ျပတ္ခဲ့ရသည္ဟု PAP သတင္းဌာနမွ ဆိုပါသည္။

ပိုလန္ နယ္စပ္ရွိ ဂ်ာမနီ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ေသာ Anklam တြင္ ဆီးႏွင္းမ်ားေၾကာင့္ ပိတ္မိေနေသာ ခရီးသည္ (၁၄) ဦးပါ ရထားတစ္စင္းကို ကယ္တင္ခဲ့ရသည္ဟု DAPD သတင္းဌာနက ဆိုပါသည္။ ဂ်ာမနီ အေရွ႕ေျမာက္ရွိ Mecklenburg Western – Pomerania တြင္ ဆီးႏွင္းေၾကာင့္ ရထားလမ္းမ်ား ပိတ္ဆို႔၍ ခရီးစဥ္မ်ား ရပ္နားထားခဲ့ရပါသည္။

ဂ်ာမနီရွိ အခ်ဳိ႕ ကမ္း႐ိုးတန္းႏွင့္ ကၽြန္းမ်ားရွိ ၿမိဳ႕မ်ားတြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားမ်ား ျပတ္ေတာက္ခဲ့ပါသည္။

Frankfurt ေလဆိပ္တြင္ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ (၆၁) ခု ဖ်က္သိမ္းခဲ့ရသျဖင့္ လူေပါင္း ေလးရာခန္႔ ေလဆိပ္တြင္ ညအိပ္ခဲ့ရသည္။

ဒိန္းမတ္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းတြင္ ေလျပင္းထန္ၿပီး ဆီးႏွင္းမ်ား က်ေရာက္မႈေၾကာင့္ လမ္းမ်ားေပၚတြင္ ပရမ္းပတာ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ စစ္တပ္ တင့္ကားမ်ားသည္ ဆီးႏွင္းမ်ားထဲမွ ကားမ်ားကို ကူညီႏိုင္ရန္ အသင့္ျပင္ ထားၾကရၿပီး ေလျပင္းဒဏ္ မခံႏိုင္ေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ဆြီဒင္သို႔ သြားေသာ Oresund တံတားကို မျဖတ္သင့္ေၾကာင္း သတိေပး ထားပါသည္။

ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံတြင္ ရာသီဥတုေၾကာင့္ ေသဆံုးသူ စာရင္းမွ (၂၆) ဦး ရွိၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း Press Association သတင္းဌာနမွ စာရင္းအရ သိရွိရပါသည္။

ၿဗိတိသွ် ခန္႔မွန္းသူမ်ားက လာမည့္ ရက္သတၱပတ္တြင္လည္း အပူခ်ိန္မွာ ဆိုးရြားစြာ က်ဆင္း ေနလိမ့္ဦးမည္ဟု ခန္႔မွန္းၾကပါသည္။ ၾကက္ေျခနီ ႏွင့္ စစ္တပ္သည္ ဆီးႏွင္းမ်ားေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနသူ ၿဗိတိန္ ႏိုင္ငံသားမ်ားကို ကူညီရန္ အဆင္သင့္ ျပင္ထားၾကပါသည္။ ၿဗိတိသွ် ဓာတ္ေငြ႕ဌာနမွ ေျပာၾကားရာတြင္ ၎တို႔ဌာနသည္ အလုပ္ အမ်ားဆံုး ရက္သတၱပတ္အျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ေၾကာင္း၊ ပိုက္မ်ား ေအးခဲမႈ၊ ဘြိဳင္လာမ်ား ပ်က္စီးမႈတို႔အတြက္ အေၾကာင္းၾကားမႈ မ်ားစြာ ရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုပါသည္။

ခ႐ိုေအးရွား ႏိုင္ငံတြင္ ဆီးႏွင္းမ်ား ျပည့္ေနေသာ ျမစ္မ်ားသည္ ေရလွ်ံမႈ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ေတာင္ပိုင္းၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ေသာ Metkovic တြင္ ေရလွ်ံမႈေၾကာင့္ တနဂၤေႏြေန႔က ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ အိမ္ အေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ မဲ႐ံုသို႔ ေလွျဖင့္ သြားၾကရသည္ဟု ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းဌာန HINA က ဆိုပါသည္။

Xinhua News, 10th January 2010

          ယခု ႏွစ္ဆန္းတြင္ စတင္ ေရာင္းခ်ေသာ အစုိးရ ေငြတုိက္ စာခ်ဳပ္မ်ားသည္ အခ်ိန္တုိအတြင္း မ်ားစြာ ေရာင္းခ်ခဲ့ရသည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ဗဟုိဘဏ္က အခုိင္အမာ ေျပာၾကားခဲ့ၿပီး စုစုေပါင္း ေရာင္းခ် တန္ဖိုးေငြ ၁.၀၃ ဘီလ်ံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁.၀၃ သန္းခန္႔) ကုိ ရက္အနည္းငယ္ အတြင္း ရရွိခဲ့သည္ဟု ျပည္တြင္းထုတ္ အပတ္စဥ္ ဂ်ာနယ္ The Voice Weekly က တနဂၤေႏြေန႔တြင္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။

          ယခင္က ထုတ္ေဝထားေသာ ၃ ႏွစ္ႏွင့္ ၅ ႏွစ္ သက္တမ္း စာခ်ဳပ္မ်ားအျပင္ ယခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ (၁)ရက္တြင္ စတင္ မိတ္ဆက္ ေရာင္းခ်ခဲ့ေသာ ၂ ႏွစ္ သက္တမ္း အစုိးရ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္မ်ားေၾကာင့္ လူထု၏ စိတ္ဝင္စားမႈကုိ ရရွိၿပီး အခ်ိန္တုိအတြင္း ေရာင္းအား ျမင့္တက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

          ရန္ကုန္၊ မႏၱေလးႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ အစုိးရပုိင္ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ဘဏ္မ်ားတြင္ ေရာင္းခ် ေပးေနေသာ ေငြတုိက္ စာခ်ဳပ္မ်ားကုိ တစ္ဦးခ်င္း ျဖစ္ေစ၊ အဖဲြ႕လုိက္ ျဖစ္ေစ လြတ္လပ္စြာ ဝယ္ယူႏုိင္ၿပီး လဲႊေျပာင္း (သုိ႔) ေရာင္းခ်ျခင္းကုိလည္း ျပဳလုပ္ႏုိင္သည္ဟု ဘဏ္ အာဏာပုိင္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အတုိးႏႈန္းမ်ားမွာ ၂ ႏွစ္ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္အတြက္ ၁၀.၅ %၊ ၃ ႏွစ္ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္အတြက္ ၁၁% ႏွင့္ ၅ ႏွစ္ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္အတြက္ ၁၁.၅ % တုိ႔ ျဖစ္သည္ဟုလည္း ဆက္လက္ ေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။

          ဗဟုိဘဏ္၏ အဆုိအရ ၂၀၀၈-၀၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ၃ ႏွစ္အစုိးရ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္မ်ား စုစုေပါင္း ေရာင္းခ်ရေသာ တန္ဖုိးမွာ က်ပ္ေငြ ၈၇.၇၈ ဘီလ်ံ (အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၈၇.၇၈) သန္း ရွိခဲ့ၿပီး ၅ႏွစ္ သက္တမ္း စာခ်ဳပ္ ေရာင္းခ်ရမႈမွာ က်ပ္ေငြ ၄၃၀.၉၄ ဘီလ်ံ ရွိခဲ့သည္ဟု ဆုိပါသည္။

          ေနာက္ဆံုး ရရွိခဲ့ေသာ စာရင္းဇယား မ်ားအရ ၂၀၀၉-၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္၏ ပထမႏွစ္ဝက္ အတြင္း အစုိးရ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္မ်ား ေရာင္းခ်ရမႈ ျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး ၃ ႏွစ္ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္ တန္ဖုိး က်ပ္ေငြ ၅၅၀.၄ ဘီလ်ံႏွင့္ ၅ ႏွစ္ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္ တန္ဖုိး က်ပ္ေငြ ၅၁.၁၈၃ ဘီလ်ံ ေရာင္းခဲ့ရသည္ဟု သိရွိရပါသည္။

          အစုိးရ ေငြတုိက္စာခ်ဳပ္မ်ားကုိ ဝယ္ယူ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူလူထု၏ စိတ္ဝင္စားမႈ တုိးတက္ အားေကာင္းလာျခင္းကုိ အေျချပဳ၍ အနာဂတ္တြင္ စေတာ့ရွယ္ယာ ေစ်းကြက္တစ္ခု ေပၚထြက္လာရန္ ေကာင္းမြန္ေသာ အလားအလာမ်ား ရွိေနသည္ဟု ေငြေၾကး ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ႐ႈျမင္ၾက ပါသည္။

          ယခု ဝယ္ယူေနၾကသည့္ ေငြတုိက္ စာခ်ဳပ္မ်ားသည္ အစုိးရ ဘဏ္မ်ားမွ ထုတ္ေဝျခင္း ျဖစ္သည့္ အတြက္ စိတ္ခ် ယံုၾကည္ ခုိင္မာသည့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ျဖည့္စြက္ ေျပာ ၾကားပါသည္။

          အစုိးရ ေငြတုိက္ စာခ်ဳပ္မ်ား၏ သတ္မွတ္ တန္ဖုိးမွာ က်ပ္ ၁ ေသာင္းမွ က်ပ္ ၁၀ သန္း အတြင္းရွိ သည္ဟုလည္း သိရပါသည္။

BBC News, 10th January 2010

          တ႐ုတ္ႏုိင္ငံ၏ ပုိ႔ကုန္လုပ္ငန္းသည္ ယခင္ႏွစ္ အေစာပုိင္းႏွင့္ ႏႈ