The Mizzima, By Moe Thu,10 Dec 2009
ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ မိမိတို႔၏ စီးပြားေရးႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ပတ္ဝန္းက်င္ကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး ေအာင္ျမင္မႈႀကီးမွ ထြက္ေပၚလာေသာ စိန္ေခၚမႈမ်ား အခြင့္အေရးမ်ားကို အရယူႏိုင္ရန္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ဆက္ဆံႏိုင္ေရးအတြက္ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားရန္ လိုအပ္မည္ ျဖစ္သည္ဟု ရန္ကုန္ အေျခစိုက္ ဝါရင့္စီးပြားေရး ပညာရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားလိုက္ပါသည္။
တ႐ုတ္ကုမၸဏီႀကီးမ်ားသည္ အနီးကပ္ဆံုးတြင္ ရွိေနၿပီး၊ ျမန္မာႏိုင္ငံကို နည္းပညာ၊ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္၊ ဘ႑ာေရး အင္အားစုမ်ားတြင္ စိန္ေခၚမႈမ်ားစြာ ရွိေနသည္ဟု ၎က ေျပာပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ကဲ့သို႔ေသာ အရင္းအျမစ္မ်ားမွ ႏိုင္ငံျခား ဝင္ေငြမ်ားေပၚတြင္ အႀကီးအက်ယ္ မွီခိုေနရေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ စြမ္းအင္က႑ႏွင့္ သတၳဳတူးေဖာ္ေရး က႑မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဖိတ္ေခၚလ်က္ ရွိျခင္းသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံအေနျဖင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္မႈအတြက္ ေရရွည္ ေျဖရွင္းခ်က္ မဟုတ္ေၾကာင္း ဆက္လက္ ေျပာၾကားပါသည္။
အထက္ပါ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားမွာ ဒီဇင္ဘာလ (၅) ရက္ေန႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကုန္သည္ႀကီးမ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္၌ ျပဳလုပ္ေသာ "တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ႏိုးထလာမႈႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားအေပၚ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမ်ား" ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ အဆိုပါ စီးပြားေရး ပညာရွင္က ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သဘာဝ အရင္းအျမစ္မ်ားကို ထုတ္ေရာင္းျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ စီးပြားေရး က႑မ်ဳိးသည္ နည္းပညာမ်ားကို ယူေဆာင္လာျခင္း မရွိေၾကာင္း၊ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ားကိုလည္း လုပ္ေပးႏိုင္စြမ္း မရွိေၾကာင္း၊ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ႏွင့္ သတၳဳမ်ားမွာ အသစ္ ျပန္လုပ္ႏိုင္ေသာ သဘာဝ အရင္းအျမစ္မ်ား မဟုတ္ေၾကာင္း ၎ကဆိုပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ေရာင္းခ်ျခင္းမွရေသာ ဝင္ေငြမ်ားကို လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦး တိုးတက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ သံုးသင့္ေၾကာင္း၊ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသည့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ (FDI) မ်ားကိုလည္း ေငြတစ္ခုတည္း ယူမလာဘဲ၊ နည္းပညာမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးဆိုင္ရာ စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ဝန္ေဆာင္မႈ စသည့္ ကၽြမ္းက်င္မႈ ပညာရပ္မ်ားကိုလည္း ယူေဆာင္လာရန္ တိုက္တြန္းသင့္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ စီးပြားေရး ပညာရွင္က ဆက္လက္ ေျပာၾကားပါသည္။
သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားမွာ ထိုသို႔ ေမွ်ာ္လင့္၍ မေသခ်ာေၾကာင္း၊ ၎တို႔သည္ သဘာဝ အရင္းအျမစ္ေပၚမွ အက်ဳိးအျမတ္ အျမန္ဆံုး ရရွိရန္သာ ေဆာင္ရြက္၍ အျခား ျပဳလုပ္ေပးရန္မ်ားကို နည္းနည္းသာ ေမွ်ာ္လင့္၍ ရေၾကာင္း ေျပာပါသည္။
တ႐ုတ္ - ျမန္မာ နယ္စပ္မွ တရားမဝင္ သစ္လံုးမ်ား ခိုးထုတ္ျခင္းသည္ အေကာင္းဆံုး ဥပမာပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆံုးတြင္ အစိုးရသည္ အဆိုပါသစ္မ်ားကို တရားမဝင္ ခိုးထုတ္သြားေသာေၾကာင့္ အခြန္ေငြ ေကာက္ခံႏိုင္ခဲ့ျခင္း မရွိေပ။
တ႐ုတ္သို႔ ေရာင္းခ်မည့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ စီမံကိန္းသစ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရည္ညႊန္း ေျပာဆိုရာတြင္၊ ေနာင္အနာဂတ္တြင္ အဆိုပါဝင္ေငြမ်ားကို ျပည္တြင္းတြင္ လူသားစြမ္းရည္ ျမႇင့္တင္ျခင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။
တရားဝင္ ကိန္းဂဏန္းမ်ားအရ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေနာက္အႏွစ္ သံုးဆယ္အတြင္း သဘာဝဓာတ္ေငြ႕မွ ဝင္ေငြ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂၉) ဘီလီယံ ရရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားပါသည္။
ေဒၚလာ (၂၉) ဘီလီယံဆိုေသာ ပမာဏမွာ မ်ားသည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း အာဆီယံ အဖြဲ႕ဝင္ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ မေလးရွား၏ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ တစ္ႏွစ္တည္း ပို႔ကုန္ဝင္ေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၁၆၁) ဘီလီယံႏွင့္ ယွဥ္ေသာ္ မေျပာပေလာက္ပါဟု ၎က ႏႈိင္းယွဥ္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
၎က ျပည္တြင္း သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ အသံုးျပဳရန္ လိုအပ္မႈအတြက္ ေျပာဆိုရာတြင္ တိုးတက္ ထြက္ရွိလာေသာ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕မ်ားသည္ ယခုအခါ က်ဆင္းေနၿပီ ျဖစ္ေသာ ျပည္တြင္း ဓာတ္ေျမၾသဇာ ထုတ္လုပ္မႈ၊ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ၊ ဓာတုစက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ျပန္လည္ ဦးေမာ့လာေရးအတြက္ အကူအညီေပးရမည္ ျဖစ္သည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ ႀကီးမားေသာ ေစ်းကြက္အတြက္ တိုးတက္ လိုအပ္ေနေသာ အစားအေသာက္မ်ား၊ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ားႏွင့္ စိုက္ပ်ဳိးေရး ထြက္ကုန္မ်ားကို ထုတ္လုပ္ႏိုင္ေရး အတြက္ ျပည္တြင္း စက္မႈလုပ္ငန္း ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးသည္ အေရးႀကီးလွပါသည္။
အထက္ပါ ပို႔ကုန္မ်ားမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔ နယ္စပ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္႐ံုမွ်ျဖင့္ တင္ပို႔ရႏိုင္ေၾကာင္း၊ ၎က ရွင္းလင္းေျပာပါသည္။ ထို႔အျပင္ လယ္သမားမ်ားကိုလည္း ဆက္သြယ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မွသာ တ႐ုတ္ေစ်းကြက္၏ လိုအပ္ခ်က္ကို အခ်ိန္ႏွင့္ အမွ် သိရွိေနမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ထည့္သြင္း ေျပာၾကားသြားပါသည္။
အမည္မေဖာ္လိုသူ စစ္တပ္ႏွင့္ ကၽြမ္းဝင္ေသာ ပညာရွင္က ပုိင္ဆိုင္မႈ ဖြဲ႕စည္းမႈ (Asset Composition) ႏွင့္ ပတ္သက္၍ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ေျပာင္းလဲမႈရွိေသာ မူဝါဒကို ခ်မွတ္ရန္ အဆိုျပဳခဲ့ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ တိုင္းျပည္၏ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ားကို သင့္ေတာ္ေသာ တန္ေၾကးျဖတ္မႈ၊ အက်င့္ပ်က္လဒ္စားမႈကို အားေပးေသာ လုပ္ငန္းအဆင့္မ်ားကို ေလ်ာ့ခ်ေရး၊ ပို၍ ျမင္သာထင္သာရွိျခင္းတို႔ကို ဆိုလုိေၾကာင္း ရွင္းျပပါသည္။ အဆိုမူဝါဒကို က်င့္သံုးႏိုင္ခဲ့မည္ ဆုိပါလွ်င္ ေရရွည္ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ (FDI) မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ေငြအရင္းအႏွီးမ်ား သာမက နည္းပညာမ်ားႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈပညာမ်ားကို ယူေဆာင္လာလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။
မိမိတုိ႔သည္ အစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္ကိုလည္း ၾကည့္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အစိုးရ၏ ဘတ္ဂ်က္သည္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ ေရာင္းရေငြမ်ားကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေဖာ္ျပထားရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ မည္သို႔ ျပန္လည္အသံုးျပဳသည္ကိုလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေဖာ္ျပသင့္သည္ဟု အဆိုပါ စီးပြားေရး ပညာရွင္က ေျပာပါသည္။
ယခုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ႐ုန္းကန္ေနရဆဲ အေျခအေနတြင္ ရွိေနသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ျဖစ္သင့္သည္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ မိမိ၏ ပထဝီဝင္ အေနအထားအရ အခြင့္ေကာင္းယူကာ လ်င္ျမန္စြာ တိုးတက္ေနေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံကို အမွီျပဳကာ အျမတ္ ႀကီးႀကီးမားမားရေအာင္ စြမ္းေဆာင္သင့္သည္ဟု ရွင္းျပသြားပါသည္။
ထိုသို႔ မစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ခဲ့လွ်င္ တိုင္းျပည္သည္ စိုးရိမ္စရာ အေျခအေနမ်ားကို ရင္ဆိုင္ရလိမ့္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က နိဂံုးခ်ဳပ္ ေျပာၾကားသြားပါသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ တရားဝင္ စာရင္းဇယားမ်ားအရ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၂.၆၂၆ ဘီလီယံ) ရွိၿပီး၊ ယမန္ႏွစ္ကထက္ (၂၄%) တုိးတက္လာသည္ဟု ဆိုပါသည္။
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named
upon their request.