Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Document yangonchronicle2011 Op-Ed
yangonchronicle2011 Op-Ed

၁၉.၅.၂၀၁၂

ေဆာင္းပါးက႑

  1. စိတ္မေကာင္းပါဘူး ေမာင္ကႀကီး

*****************************************

ေဆာင္းပါးက႑

စိတ္မေကာင္းပါဘူး ေမာင္ကႀကီး

ေအာင္ေမာင္း

လြန္ခဲ့သည့္တစ္ပတ္က ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြတစ္ဦးက သူ၏လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ဦးႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးပါသည္။ ထိုသူ၏ အမည္မွာ ေမာင္ကႀကီး ဟု ဆိုပါစို႔။ ကြ်န္ေတာ္ မီဒီယာသမားဆိုသည္ႏွင့္ အႏွီေမာင္ကႀကီးက ကြ်န္ေတာ့္ကို အားကိုးတႀကီး အကူအညီေတာင္းေတာ့သည္။ အျခားမဟုတ္ သူ႔ဟာ သူ ကားအသစ္အေဟာင္း လဲလွယ္ခြင့္ျပဳစဥ္က ေလာဘတက္၍ ဝယ္ထားေသာ ကားအေဟာင္းမ်ားမွာ ယခုအခါ လြတ္လပ္စြာ ကားအသစ္ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳလုိက္သည့္ မူဝါဒေၾကာင့္ သူတို႔ကားပဲြစားေလာကအေခၚ သူ႕ကားအေဟာင္းေတြ က်ိဳးသြားေသာေၾကာင့္ ထိုကိစၥကို ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမ်ား သိေစ ရန္ မီဒီယာမွတဆင့္ ေရးသားတင္ျပေပးရန္ အကူအညီေတာင္းျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံေတာ္ကမူဝါဒေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲေန၍ ရရာအလုပ္ အကိုင္ေလး လုပ္ေနရ႐ွာေသာ သူ႕လိုလူေတြ စီးပြားပ်က္ရသည္ဟုလည္း ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရကို ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ျပစ္တင္စြပ္စဲြျပန္သည္။ သူသည္ ရသမွ် အက်ိဳးအျမတ္ကို မ်က္မျမင္ေက်ာင္း၊ မိဘမဲ့ေက်ာင္း စသည္တို႔တြင္ လွဴဒါန္း၍ ပရဟိတလုပ္ငန္းေလးမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ေနသည္ျဖစ္ရာ ယခုကဲ့သို႔ သူ႕ကားေတြ က်ိဳးသျဖင့္ အလွဴအတန္းလုပ္ရသည္မွာ အားေလ်ာ့သြားေၾကာင္းလည္း ေျပာျပ၍ အခန္႔မသင့္လွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရပင္လွ်င္ ကံႀကီးထိုက္ေတာ့မည္သဖြယ္ ေျပာဆိုျပန္ေလသည္။

ကြ်န္ေတာ္ကမူ ထိုေခတ္ပ်က္သူေဌး၊ ငါးပြက္ရာငါးစာခ်တတ္သည့္ ေတာသူေဌးကို ဘာမွေျပာလိုစိတ္မ႐ွိေတာ့ေပ။ သို႔ေသာ္ မိတ္ေဆြ၏ မ်က္ႏွာ ကလည္း ႐ွိေသးသျဖင့္ သူ၏အခက္အခဲကို နားလည္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ အစိုးရဆိုသည္မွာ ေပၚလစီတစ္ခုခ်မွတ္တိုင္း လူအမ်ားစုအတြက္ ၾကည့္ရ သျဖင့္ တခါတရံတြင္ လူနည္းစုကို ၿခံဳငံုမိျခင္းမ်ိဳးလည္း မ႐ွိတတ္ပါေၾကာင္း၊ မီဒီယာဆိုသည္မွာလည္း တစ္ဖက္သက္အျမင္ကို ေရး၍မရသျဖင့္ ယခုကိစၥ တြင္ စီးပြားေရး ပညာ႐ွင္မ်ား၊ ဥပေဒပညာ႐ွင္မ်ား၊ က.ည.န စသည္တို႔၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ားလည္း ေမးျမန္း၍ ေဆာင္းပါးေရးရမည္ျဖစ္သျဖင့္ အခ်ိန္အနည္းငယ္ ေစာင့္ ေပးေစလိုပါေၾကာင္းသာ ေအးရာေအးေၾကာင္း ျပန္ေျပာလိုက္ရေလသည္။

သို႔ရာတြင္ အႏွီေမာင္ကႀကီး ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ယက္သမားက ၿငိမ္ၿငိမ္မေန၊ ယခုကဲ့သို႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသစ္မ်ား စိတ္ႀကိဳက္တင္သြင္းခြင့္ ျပဳ လိုက္သျဖင့္ ကားေဟာင္းမ်ား၊ ပါမစ္မ်ား ေစ်းထိုးက်သြားၿပီး ကားအေဟာင္းမ်ား မအပ္ခ်င္ၾကေတာ့ေၾကာင္း၊ ထိုကိစၥရပ္သည္ ယာဥ္ေၾကာ႐ႈပ္ေထြးမႈ အပါ အဝင္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို အႀကီးအက်ယ္ ထိခိုက္ႏိုင္ေၾကာင္းလည္း ပေရာ္ဖက္ဆာႀကီးတစ္ေယာက္သဖြယ္ မွတ္ခ်က္ျပဳျပရင္း ကြ်န္ေတာ္ကို ထိုကိစၥ ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္အျမန္ေရးရန္ အတင္းပင္ ထပ္မံပူဆာေလေတာ့သည္။ ထိုမွ် ဉာဏ္တံုးလွေသာ ေမာင္ကႀကီးငနဲအား ကြ်န္ေတာ့္အေန ျဖင့္ ပါမစ္၊ Transaction Cost၊ Free Market စသည္တို႔ကို ႐ွင္းျပေနလွ်င္လည္း ႏြားကိုပလာတာေကြ်းရန္ႀကိဳးစားသည့္ ေအာင္ေမာင္းျဖစ္ေတာ့မည္ ျဖစ္ သျဖင့္ မအီမသာၿပံဳးျပ၍သာ အျမန္ဆံုးစကားျဖတ္၍ ျပန္ခဲ့ေတာ့သည္။

ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ကားစီးဖို႔ဆိုသည္မွာ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ အရင္တုန္းကလည္း အိပ္မက္မက္ဖူးခဲ့သလို လက္႐ွိကားေစ်းေတြ က်ေနသည့္တိုင္ ကားစီးရန္ မတတ္ႏိုင္ေသးသျဖင့္ ထိုကားကိစၥကို စိတ္ထဲက ပါလွသည္ ေတာ့မဟုတ္ပါ။ မီဒီယာသမားပင္ ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ထက္ ကိုယ္စိတ္ဝင္စားမႈ႐ွိေသာ က႑တစ္ခုတည္းသာ လုပ္လိုသည့္ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္မူ ထိုကားကိစၥမွာ ေမာင္ကႀကီးေျပာသည့္အတိုင္းေတာ့ မမွန္ရာဟုလည္း ေတြးမိပါသည္။

ယခုလဆန္းပိုင္းေလာက္မွစ၍ ၂၀၀၇ေမာ္ဒယ္အထက္ ကားအသစ္တင္သြင္းလိုပါက ပါမစ္မလိုဘဲ တင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္သည့္ကိစၥသည္ မည္ သည့္ႏိုင္ငံမွာမွ မ႐ွိခဲ့သည့္ ပါမစ္ဆိုတာႀကီးကို အၿပီးတိုင္ဖ်က္သိမ္းလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ စင္စစ္မူ မိမိတိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို တေန႔လုပ္တေန႔စား ဘဝႏွင့္ လည္ပတ္ၿပီး ႏိုင္ငံေရးဘက္ကို လွည့္မလာေစခ်င္သည့္ အစိုးရက ႏိုင္ငံျခားေငြသံုးစဲြမႈႏွင့္ ျပန္လည္ရ႐ွိမႈကို ကာမိေစရန္ဟု အေၾကာင္းျပ၍ ကား တင္သြင္းခြင့္ကို ပါမစ္ႏွင့္ ထိန္းထားလိုက္သည္။ စင္စစ္အားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားတင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္သည့္ဥပေဒက တားဆီး ပိတ္ပင္ထားပါ သနည္းဟု ေမးလာလွ်င္ မည္သည့္ဥပေဒကမွ် ပိတ္ပင္မထားပါ။ ႏႈတ္မိန္႔ျဖင့္သာ ကားမသြင္းရ ပိတ္ပင္ထားၿပီး ပါမစ္ရပုဂၢိဳလ္မ်ားမွာလည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား၏ မိသားစုမ်ားႏွင့္ ၎တို႔၏ လက္ေဝခံမ်ားအထြက္ အျမတ္ႀကီးစားလက္မွတ္ကို ေပးထားျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ ၎တို႔ထံမွ ကားပါမစ္ကို မတန္တဆေပး၍ ဝယ္ယူရသည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ကားေစ်း ေတာ္ေတာ္ႀကီးသြားၿပီး တိုယိုတာ၊ နစ္ဆန္း၊ မီဆူဘီ႐ွီ စသည့္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားမွ စီအီး အိုမ်ားသာ ထိုသို႔ မိမိတို႔၏ ကားမ်ား ျမန္မာျပည္မွာ ေစ်းေကာင္းရေနေၾကာင္းသိလွ်င္ ကိုယ့္နဖူးကိုယ္ ႐ိုက္ေသၾကဖို႔ ႐ွိေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔ အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစားမ်ား ကားပါမစ္ကိုင္ထားၾကျခင္းတြင္ အေၾကာင္းအရင္းႏွစ္ရပ္႐ွိၿပီး တစ္ခုမွာ အျမတ္ႀကီးစားလိုျခင္းႏွင့္ လက္ဝါးႀကီးအုပ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဒီမိုက ေရစီဆိုေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ပင္ လက္ဝါးႀကီးအုပ္မႈမွာ ေျဖ႐ွင္း၍မရေသးသည့္ ျပႆနာျဖစ္သလို ေတာ္ဝင္မိသားစုမ်ားက တိုင္းျပည္၏ လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္ထားၾကဆဲပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ေတာ္ဝင္မိသားစုႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ အျမတ္ႀကီးေတာ့မစားေပ။ သိန္းသံုးဆယ္မွ်တန္ေသာ ဗင္ဖင္ေကာက္တစ္စီးကို သိန္းတစ္ေထာင္နီးပါးရေအာင္ အျမတ္ႀကီးစားၾကေသာ ျမန္မာျပည္မွ အျမတ္ႀကီးစားတို႔ကမူ လြန္လြန္းသည္ဟုသာ ဆိုရေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္း အလြယ္တကူ ကားမသြင္းႏိုင္၊ မစီးႏိုင္သျဖင့္ ယေန႔ကဲ့သို႔ စုတ္ခ်ာလွေသာကားမ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေဖာင္းပြေနရျခင္း ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။

ယခု ကားပါမစ္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ျခင္းမွာ ႏိုင္ငံသားတို႔အတြက္ လြတ္လပ္စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳလုိက္ျခင္း ျဖစ္သလို ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး ကို အသိအမွတ္ျပဳလိုက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း ေခတ္ေျပာင္းစနစ္ေျပာင္းတြင္ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစား မ႐ွိေတာ့ၿပီကို ျပသလိုက္ျခင္း လည္း ျဖစ္သည္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စရိတ္၊ ဆက္သြယ္ေရး စရိတ္မ်ား က်ဆင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် ကုန္ထုတ္လုပ္မႈလည္း တိုးတက္လာေတာ့မည္ ျဖစ္ သျဖင့္ Transaction Cost ေတြ နည္းႏိုင္သမွ် နည္းေအာင္လုပ္ေပးရမည္ဆိုသည့္ သမၼတႀကီး၏ မိန္႔ခြန္းထဲကအတိုင္းလည္း  ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကားေစ်းမ်ားမွာ ယခုထက္ပင္ ပိုမိုက်ဆင္းစရာ႐ွိသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ့္မွာ မအူမလည္ႏွင့္ ေခတ္ပ်က္သူေဌး လုပ္ခ်င္႐ွာေသာ ေမာင္ကႀကီး ကို သနားမိေတာ့သည္။ ေျပာရလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံ၏ ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲ သူေဌးႀကီးမ်ားပင္လွ်င္ အခ်ိဳ႕မွာ ေခတ္ပ်က္သူေဌးဘဝက လာရျခင္းျဖစ္သျဖင့္ သူတို႔ကိုအားက်႐ွာေသာ ေမာင္ကႀကီးကို သနားရျခင္း ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲေခတ္ပ်က္သူေဌးႀကီးမ်ားကား အစိုးရဆီမွ သတင္းစံုႀကိဳတင္ရသျဖင့္ အခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ားကို လက္ေ႐ွာင္ႏိုင္ၾကေသာ္ျငား မီးစင္ၾကည့္ကရေသာ ေတာသူေဌးေမာင္ကႀကီးကေတာ့ ကားပါမစ္ေတြ အႀကီးအက်ယ္ က်ိဳးရျခင္းျဖစ္ သည္။

ေမာင္ကႀကီးအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အခ်ိတ္အဆက္ေတြကို နားမလည္ရေကာင္းလားဟူ၍ေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အေနျဖင့္ ေဒါသမ ျဖစ္မိပါ။ ေမာင္ကႀကီးလို ငါးပြက္ရာငါးစာခ်ေနရသည့္ထဲတြင္ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ထိပ္တန္းသူေဌးႀကီးတခ်ိဳ႕လည္း ပါေန၍ျဖစ္သည္။ ျပည္သူတြင္ ဘယ္ ေသာအခါမွ အျပစ္မ႐ွိဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ရာ ယခုကဲ့သို႔ ရရာအလုပ္ကို ႐ွာေဖြစားေသာက္ေနရသည့္ ဘဝေတြေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔ခဲ့သည့္ အစိုးရကိုသာ အျပစ္တင္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ စြန္႔ဦးတီထြင္မႈ၊ စနစ္တက် အလုပ္လုပ္ကိုင္တတ္မႈ၊ ပေရာ္ဖက္႐ွင္နယ္ျဖစ္မႈေတြ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့သျဖင့္ ဓာတ္တိုင္လိုက္ထူ ရသည့္လုပ္ငန္း၊ ဓာတ္ဆီထုတ္ေရာင္းရသည့္လုပ္ငန္း၊ ဖုန္းဝယ္ေရာင္းလုပ္ငန္း စသည္ျဖင့္ ငါးပြက္ရာ ငါးစာလိုက္ခ်တတ္သည့္ အေလ့အထေတြႏွင့္ ယဥ္ ပါးေနသည့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ျပည္သူေတြ ျပည္ပရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြဝင္လာလွ်င္ ဘာေတြျဖစ္ၾကဦးမည္နည္းဆိုသည္မွာ ေတြးၾကည့္လွ်င္ ရင္ေလးဖြယ္ေကာင္း လွသည္။ အလ်ဥ္းသင့္၍ဆိုရလွ်င္ စီးပြားေရးမွာသာမဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔မီဒီယာေတြမွာလည္း ကိုယ့္အရည္အေသြးကိုယ္ ျဖည့္ၾက ဖို႔လိုေနၿပီျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ့္၏ အိမ္ျပန္လမ္းမွာ ေတြးစရာ အစီအရီ။ ကြ်န္ေတာ္ေမာင္ကႀကီးကို မေျပာျဖစ္ခဲ့သည့္ စကားတစ္ခြန္းေတာ့ ႐ွိသည္။ ဒါက လည္း သူစိတ္မေကာင္းမွာစိုး၍ ျဖစ္သည္။

ကားအေဟာင္းေတြ၊ကားအစုတ္ေတြမွာ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္စရာမလို၊ ကားပ်က္၍ လမ္းပိတ္ေနပါက စည္ပင္က ကရိန္းျဖင့္ လာဆဲြ မည္၊ ကားက သက္တမ္းလြန္ေနလွ်င္ သံရည္ႀကိဳစက္ပို႔လိုက္ၾကပါလိမ့္မည္၊ ထိုကဲ့သို႔စနစ္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း မၾကာမီျဖစ္လာပါေတာ့မည္။ ထိုကိစၥ ေတြသာ ေမာင္ကႀကီးသိလွ်င္ ေသြးတက္ေနမည္၊ ေခါင္းကိုက္သြားမည္၊ အခန္႔မသင့္လွ်င္ ငုတ္တုတ္ေသသြားႏိုင္၍ ျဖစ္သည္။ စိတ္မေကာင္းပါဘူး ေမာင္ကႀကီးဟုသာ . .

.*****************************************

 

 


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

Document yangonchronicle2011
yangonchronicle2011

၁၉. ၅.၂၀၁၂

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. ရဲလုံထိန္းတပ္ရင္း ရက္ကြက္ကို လက္တုန္႔ျပန္တိုက္ခိုက္
  2. စည္ပင္သာယာ၏ ေဆာက္လုပ္ေရးလိုင္စင္ေၾကး ငါးဆတိုးျမႇင့္
  3. ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၌ အြန္လိုင္း စနစ္က်င့္သံုးမည္

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. ျမန္မာႏွင့္ အေမရိကန္ အျပန္အလွန္သံအမတ္မ်ား ခန္႔အပ္
  1. ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ(၁၇)ခု ေတြ႕ဆံုမည္

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

*****************************************

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

ရဲလုံထိန္းတပ္ရင္း ရက္ကြက္ကို လက္တုန္႔ျပန္တိုက္ခိုက္

မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္၊ ပတၱျမားၿမိဳ႕သစ္ရပ္ကြက္ရွိ ေစ်းဆိုင္တစ္ခ်ိဳ႕အား ရဲလုံထိန္းတပ္ရင္း အမွတ္(၈)မွ ၎တို႔ရဲတပ္ဖြဲ႕ဝင္ႏွစ္ဦးအား ဝိုင္းဝန္းထိုး က်ိတ္မႈျဖင့္ လက္တုန္႔ျပန္တိုက္ခိုက္မႈတစ္ရပ္ ေမလ ၁၆ ရက္ညပိုင္းက ျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း ပတၱျမားၿမိဳ႕သစ္တြင္ေနထုိင္သူ အသက္၅၀ အရြယ္အမ်ိဳးသား တစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ရဲတပ္သားသစ္ႏွစ္ဦးက လူငယ္သဘာဝ အမ်ိဳးသမီးငယ္ႏွစ္ဦးကို ထိကပါးရီကပါး ေျပာဆိုခ့ဲသည့္အတြက္ ရပ္ကြက္တြင္းရွိ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕ႏွင့္ ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားခ့ဲသည္ကို မေက်နပ္၍ မီးျပတ္ခ်ိန္တြင္ လုံထိန္းတပ္ဖြဲ႕၀င္ ၃၀ ခန္႔က စစ္ဆင္ေရးအသြင္ျဖင့္ ေအာင္စည္ေတာ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို ဝင္ ႐ိုက္သျဖင့္ လူငယ္ ၇ဦးခန္႔ အရိုက္ခံရေၾကာင္း အဆိုပါရပ္ကြက္အတြင္း ေနထိုင္သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ယင္းရပ္ကြက္တြင္ ေနထိုင္ေသာ အျငိမ္းစား တပ္မေတာ္အရာရွိတစ္ဦးက ယခုေခတ္ အသက္ႏွစ္ဆယ္အရြယ္လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕သည္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမရွိသျဖင့္ ေသာက္စားေပေတသူမ်ားရွိေၾကာင္း၊ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ျပသနာမ်ားျဖစ္ပြားေစၿပီး ျပသနာျဖစ္လွ်င္လည္း အရပ္သားကျဖစ္ေစ၊ ရဲျဖစ္ေစ၊ စစ္တပ္ျဖစ္ေစ အၾကမ္းဖက္ေျဖရွင္းျခင္းကိုမႈ လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း သုံးသပ္ေျပာဆိုသည္။

နိင္ငံေတာ္သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္က ျပည္သူမ်ားသည္ မိဘျဖစ္ေၾကာင္း လမ္းညြန္ေပးခ်ိန္တြင္ ယခင္က တပ္မေတာ္သာအမိ တပ္မေတာ္သာအဖ ဆိုသည့္ အေတြးအေခၚကိုရွားကာ ရန္သူအတြက္မီးအဆိပ္ ျပည္သူအတြက္ ထီးအရိပ္ဆိုတာ ျပန္လည္ခံယူသင့္ေၾကာင္း ၎က အႀကံျပဳေျပာၾကားသည္။

MP

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

စည္ပင္သာယာ၏ ေဆာက္လုပ္ေရးလိုင္စင္ေၾကး ငါးဆတိုးျမႇင့္

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီ၏ ေဆာက္လုပ္ခြင့္လိုင္စင္ေၾကးမ်ားကို ငါးဆတိုးျမႇင့္၍ ယခင္က က်ပ္သိန္း ၁၀၀ ပာု သတ္မွတ္ ေပးထားေသာ္လည္း ယခုအခါ လိုင္စင္ေၾကး ငါးဆတိုးျမႇင့္၍ က်ပ္သိန္း ၅၀၀ ေပးသြင္းရန္ တိုးျမႇင့္သတ္မွတ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“အရင္က ေဆာက္လုပ္ခြင့္လိုင္စင္ေၾကးေတြကို စည္ပင္က က်ပ္သိန္းတစ္ရာပဲ သတ္မွတ္ပါတယ္။ အခု လိုင္စင္ေၾကးေတြကို ငါးဆတိုးျမႇင့္ၿပီး ေတာ့ က်ပ္သိန္းငါးရာ ေကာက္ခံေတာ့မယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒီစက္တင္ဘာလ ေနာက္ဆံုးထားၿပီးေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရးလိုင္စင္ေၾကးေတြကို ေပးသြင္းရ မယ္လို႔ အေၾကာင္းၾကားထားပါတယ္”ပာု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

ထိုသို႔ စည္ပင္၏ ေဆာက္လုပ္ေရးလိုင္စင္ေၾကးမ်ားကို ငါးဆတိုးျမႇင့္သတ္မွတ္လိုက္သည့္အတြက္ အလတ္စားေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား မွာ အခက္အခဲအၾကပ္အတည္းႏွင့္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရၿပီး အႀကီးစားေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားကိုမူ သိသာစြာ ထိခိုက္မႈမရိွခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

“ဒါက အလတ္စားလုပ္ငန္းရွင္ေတြကို အၿပီးသတ္ေခ်မႈန္းတဲ့ စနစ္လား၊ ဒုကၡေပးတာလားလို႔ သတ္မွတ္ရမလိုျဖစ္ေနၿပီ”ပာု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အေျခစိုက္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားေၾကာင္း အပတ္စဥ္ထုတ္ ျမန္မာပို႔စ္ဂလိုဘယ္ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

ယခု စည္ပင္သာယာ၏ တိုးျမႇင့္သတ္မွတ္လိုက္သည့္ ေဆာက္လုပ္ေရးလိုင္စင္ေၾကးမ်ားကို အေဆာက္အအံုေဆာက္လုပ္သည့္ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမွ ေပးသြင္းရၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ေဆာက္လုပ္ေရးေလာကတြင္ ေငြေၾကးၾကန္႔ၾကာမႈမ်ား ရွိေနသည့္အတြက္ ေပးသြင္းရမည့္ က်ပ္သိန္းေလးရာ အတြက္ အခက္ေတြ႕ရေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

Ref:ျမန္မာပို႔စ္(ဂလိုဘယ္)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၌ အြန္လိုင္း စနစ္က်င့္သံုးမည္

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ပိုမိုျမန္ဆန္လာႏိုင္ေစရန္ႏွင့္ ကုန္သြယ္စီးဆင္းမႈ ပိုမိုျမန္ဆန္လာႏိုင္ေစရန္ ျပည္တြင္းရွိ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ရာတြင္ အြန္လိုင္းဆက္သြယ္ေရးစနစ္ကို က်င့္သံုးေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိ သူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျပည္တြင္းကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳမည့္ အြန္လိုင္းဆက္သြယ္ေရးစနစ္အတြက္ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးေကာ္မတီကို ဖြဲ႕စည္းလ်က္ရွိၿပီး ယင္းေကာ္မတီတြင္ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ နယ္ပယ္စံုမွပညာရွင္မ်ား ပါဝင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ခုလို အြန္လိုင္းစနစ္ကို အသုံးျပဳၿပီးေတာ့ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကုန္သြယ္မႈက႑က အားေကာင္းလာ ေတာ့မွာပါ။ သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကိုလည္း တစ္ေနရာနဲ႔တစ္ေနရာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ေပးပို႔ႏိုင္မွာဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ေတာ့ ဝမ္းသာစရာ ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ကုန္သြယ္စီးဆင္းမႈေတြကလည္း အရင္ကထက္ ပိုပိုေကာင္းလာေတာ့မွာေပါ့”ပာု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ကုန္သည္တစ္ဦးကဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကုန္သြယ္မႈက႑တြင္ ယခုေဆာင္ရြက္မည့္ အြန္လိုင္းဆက္သြယ္ေရးစနစ္တြင္ ျပည္တြင္းေရာင္းဝယ္မႈမ်ားအတြက္သာမက ျပည္ပ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ကုန္သြယ္မႈက႑ကို ျပည္တြင္းကိုသာမကဘူး ျပည္ပႏိုင္ငံေတြနဲပါ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္မွာဆိုေတာ့ ျပည္တြင္းက ႏိုင္ငံပိုင္ ဘဏ္ေတြနဲ႔ ပုဂၢလိကဘဏ္ေတြကပါ ခ်ိတ္ဆက္ေဆာင္ရြက္မႈေတြ လုပ္ရမွာပါ။ ဘဏ္ေတြအေနနဲ႔လည္း ျပင္ဆင္မႈေတြ လုပ္ေဆာင္သင့္ေနပါၿပီ”ပာု စီးပြား ေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၌ အြန္လိုင္းစနစ္အသံုးျပဳရာတြင္ လိုအပ္သည့္ မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္မဆို ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အကာအကြယ္ေပးႏိုင္သည့္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒမ်ားကိုလည္း ျပ႒ာန္းႏိုင္ရန္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ေမွ်ာ္လင့္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

Ref:ေနျပည္ေတာ္တိုင္းမ္

*****************************************

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

ျမန္မာႏွင့္ အေမရိကန္ အျပန္အလွန္သံအမတ္မ်ား ခန္႔အပ္

ျမန္မာ-အေမရိကန္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ၏ သံတမန္ဆက္ဆံေရးကို တိုးျမႇင့္သည့္အေနျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ အေမရိကန္သံအမတ္အျဖစ္ ဒဲရစ္မစ္ခ်ယ္အား လည္းေကာင္း၊ ကုလသမဂၢမွ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာသံအမတ္အျဖစ္ ဦးသန္းေဆြအား လည္းေကာင္း အျပန္အလွန္ခန္႔အပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၁၂ ေမလ ၁၇ ရက္ေန႔က အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၌ ျမန္မာႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္ဝန္ႀကီး ဦးဝဏၰေမာင္လြင္ႏွင့္ ပူးတြဲက်င္းပေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ ႀကီး ပာီလာရီကလင္တန္က ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္မွ သိရွိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွစတင္၍ ေျပာင္းလဲလာသည့္ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး အေျပာင္းအလဲမ်ားေၾကာင့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွ အေရး ယူပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ျပဳလုပ္မႈမ်ားကို ေလ်ာ့ေပါ့ေပးခဲ့သည့္အျပင္ ယခင္ ယင္းႏွစ္ႏိုင္ငံ၏ သံတမန္ဆက္ဆံေရးကိုလည္း သံအမတ္အႀကီးအဆင့္သို႔ တိုးျမႇင့္ေပး ခဲ့သည္ဟုလည္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ပတ္သက္၍ အေမရိကန္သမၼတ အိုဘားမားက ၂၀၁၂ ေမလ ၁၇ ရက္ေန႔ရက္စြဲျဖင့္ ေၾကညာခ်က္တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ေၾက ညာခဲ့ၿပီး ယင္းထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္တြင္ ျမန္မာ-အေမရိကန္ ႏွစ္ႏိုင္ငံဆက္ဆံေရးကို အေျခအေနသစ္တစ္ခုသို႔ ေရာက္ရွိႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အခ ရာက်သူျဖစ္ေသာ ဒဲရစ္မစ္ခ်ယ္အား ၂၂ ႏွစ္အတြင္း ပထမဦးဆံုးေသာ အေမရိကန္သံအမတ္ႀကီးအျဖစ္ အဆိုျပဳခဲ့ၿပီး ျမန္မာ-အေမရိကန္ ႏွစ္ႏုိင္ငံဆက္ဆံ ေရးတြင္ အခန္းက႑ သစ္တစ္ရပ္ ဖြင့္လွစ္လိုက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာသည္။

“ခုဆို ျမန္မာ-အေမရိကန္ ႏွစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ဆက္ဆံေရးက တကယ့္ကိုေကာင္းမြန္လာခဲ့ပါၿပီ။ ျမန္မာအစိုးရအေနနဲ႔ ေရွ႕ကိုဆက္သြားဖို႔ပဲလိုပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံပာာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕အစဆိုေပမယ့္ အေျပာင္းအလဲေတြကေတာ့ တကယ္ကိုျမန္ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံရဲ႕ တုန္႔ျပန္မႈေတြကလည္း အံ့ၾသစရာပါပဲ”ပာု ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးေလ့လာေနသူတစ္ဦးက ဆိုသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္အၿပီး အစိုးရသစ္လက္ထက္မွစတင္၍ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ျပသခဲ့ သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔အေရးယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားသည့္ အေမရိကန္ႏွင့္ ဥေရာပသမဂၢအဖြဲ႕ဝင္(EU) ႏိုင္ငံမ်ား က ေျဖေလ်ာ့မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္က်င္းပခဲ့သည့္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တစြာ က်င္းပေပးခဲ့သည့္အတြက္ ယင္းႏိုင္ငံမ်ားက ေျဖေလ်ာ့မႈမ်ားကို ထပ္မံျပဳလုပ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

YC

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ(၁၇)ခု ေတြ႕ဆံုမည္

၂၀၁၂ ေမလ ၂၂ ရက္ေန႔တြင္ ေနျပည္ေတာ္ရွိ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္႐ံုး၌ ၿပီးခဲ့သည့္ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔တြင္က်င္းပခဲ့သည့္ ၾကား ျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္သည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ(၁၇)ခုမွ ဥကၠ႒မ်ား၊ အတြင္းေရးမွဴးမ်ားႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္မွ တာဝန္ရွိသူ မ်ား ေတြ႕ဆံုပြဲတစ္ခုကို က်င္းပျပဳလုပ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းေတြ႕ဆံုစည္းေဝးပြဲသို႔ ၿပီးခဲ့သည့္ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔၌ က်&