Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

International media (2)

Snapshot of the item below:
International media (2)

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား (၂)

(Bloomberg Business week မွ 4 Feb 2014 ရက္စြဲပါ “China’s oil pipeline through Myanmar brings both energy and resentment” သတင္းကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္။)

(Global Airport Cities မွ 5 Feb 2014 ရက္စြဲပါ “ Yongnam and Changi Re-invited to bid for running of Hanthawaddy” သတင္းကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္)


ျမန္မာႏုိင္ငံျဖတ္ တရုတ္ေရနံ ပုိက္လုိင္းသည္ စြမ္းအင္ႏွင့္ မေက်နပ္မႈ ႏွစ္မ်ဳိးလုံးကုိ သယ္ေဆာင္ လာ

(Bloomberg Business week မွ 4 Feb 2014 ရက္စြဲပါ “China’s oil pipeline through Myanmar brings both energy and resentment” သတင္းကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္။)

မၾကာေသးမွီ အခ်ိန္ကအထိ တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔တင္သြင္းမႈမ်ားကုိ အင္ဒုိနီးရွားႏွင့္ မေလးရွား အၾကားမွ မလကၠာေရလက္ၾကားဟုေခၚေသာ ေရလမ္းက်ဥ္းက်ဥ္းကုိ ျဖတ္သန္း၍ သေဘာၤမ်ားျဖင့္ သယ္ေဆာင္ ေနၾကရဆဲ ျဖစ္သည္။ တစ္ေန႔ေန႔တြင္ ရန္လုိတုိက္ခုိင္လာႏုိင္သည့္ တပ္ဖြဲ႔မ်ားက အေရးပါေသာ ေရလက္ၾကား ပိတ္ဆုိ႔မႈ ရွိလာႏုိင္ၿပီး တရုတ္ျပည္အတြက္ စြမ္းအင္ျပတ္ေတာက္သြားမည့္အခ်က္ကုိ တရုတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ကာလရွည္  ၾကာေသာ ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။

၂၀၀၉တြင္မႈ ထုိေသာကကုိေလွ်ာ့ခ်ရန္ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့ၿပီး၊ ေဒၚလာ ၂.၅ ဘီလီယံတန္ သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ကုိ တရုတ္စာခ်ဳပ္ကုိ တရုတ္-ျမန္မာႏွစ္ႏုိင္ငံမွ အစုိးရပုိင္ စြမ္းအင္ကုမၸဏီႀကီးႏွစ္ခုတုိ႔ လက္မွတ္ထုိးခဲ့ၾကသည္။ ျမန္မာအေနာက္ဖက္ ကမ္းရုိးတန္းမွ တရုတ္ျပည္ အေနာက္ေတာင္ပုိင္း ယူနန္ျပည္နယ္သုိ႔ မုိင္ ၅၀၀ ေက်ာ္ရွည္ေသာ ေရနံႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔ပုိက္လုိင္းမ်ားခ်ရန္ တရုတ္  CNPC ႏွင့္ ျမန္မာ MOGE တုိ႔ သေဘာတူခဲ့ ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ယခု ႏွစ္ကုန္ပုိင္းတြင္ ေရနံစိမ္းပုိက္လုိင္းမ်ားစတင္လည္ပတ္ပါက အေရွ႕အလယ္ပုိင္းႏွင့္ အာဖရိကမွ ေရနံစိမ္း တင္ေဆာင္ လာေသာ ေရနံတင္သေဘာၤမ်ား ေက်ာက္ျဖဴဆိပ္ကမ္းတြင္ ဆုိက္ကပ္ကာ တရုတ္ျပည္သုိ႔ တစ္ရက္လွ်င္ ေရနံစိမ္း စည္ေပါင္း ၄၄၀,၀၀၀ ခန္႔တင္ပုိ႔ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ေရနံစိမ္းပုိက္လုိင္းသည္ ၇၅ရာခုိင္ႏႈန္းၿပီးစီးေနၿပီျဖစ္ရာ ဇြန္လတြင္ စတင္ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္လိမ့္မည္ဟု စြမ္းအင္သတင္းဌာန Platts က သတင္းေဖၚျပထားသည္။

ယွဥ္တြဲသြယ္တန္းထားေသာ  ဓာတ္ေငြ႔ပုိက္လိုင္းမွာမူ ၿပီးခဲ့ေသာ ဇူလုိင္လကတည္းက စတင္လည္ပတ္ေနၿပီး၊ တရုတ္ႏုိင္ငံဖက္သုိ႔ တစ္ႏွစ္လွ်င္တစ္ႏွစ္လွ်င္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ကုဗမီတာ ၁၂ ဘီလီယံတင္ပုိ႔ႏုိင္စြမ္းရွိသည္။ တရုတ္ႏုိင္ငံအတြက္ ပုိက္လုိင္းျဖင့္သြယ္ယူရေသာ ဓာတ္ေငြ႔ကုိ မလကၠာေရလက္ၾကားတစ္ဝုိက္ ေရေအာက္ၾကမ္းျပင္မွ အဓိက ထုတ္ယူတင္သြင္းေနျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ယခုအခါ တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ စြမ္းအင္ျပတ္ေတာက္ႏုိင္မႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးမည့္ ေနာက္ထပ္ကုန္းတြင္းပုိက္လုိင္းတစ္ခုရွိလာၿပီဟု ဇီယာမင္ တကၠသုိလ္ စြမ္းအင္စီးပြားေရး သုေသသနစင္တာမွ ပါေမာကၡ လင္ဘုိက်န္က ကြန္ျမဴနစ္ပါတီအာေဘာ္ သတင္းစာ Global Times သုိ႔ေျပာၾကားပါသည္။

အဆုိပါ ပိုက္လုိင္းစီမံကိန္းစတင္ခ်ိန္က ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ စစ္ဖက္အစုိးရက အုပ္ခ်ဳပ္လ်က္ရွိၿပီး၊ တရုတ္ႏုိင္ငံ၏ ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသတစ္ခုဖြယ္ ျပဳမႈေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ထုိအေျခအေနႏွစ္မ်ဳိးလုံး မရွိေတာ့ေပ။ ၿပီးခဲ့ေသာ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အထင္ကရ ဒီမုိကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းမႈသည္ တရုတ္ဆန္႔က်င္ မုန္းတီးမႈေရး စိတ္ဓာတ္ကုိ ေမြးဖြားေပးလုိက္သည္ဟု China Economic Quarterly မွ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ တြမ္မီလာက ၿပီးခဲ့ေသာေႏြရာသီက သုေသႆန ေဆာင္းပါးတြင္ ေရးသားထားသည္။ “ျမန္မာႏုိင္ငံသည္လက္ေဝခံႏုိင္ငံတစ္ခု မဟုတ္ေၾကာင္း စတင္ျပဳမႈလာၿပီး လြတ္လပ္ေသာႏုိင္ငံတစ္ခုသဖြယ္ ျဖစ္လာသည္။ အမ်ဳိးသားေရး အစြန္းေရာက္ သူပုန္မ်ားကျဖစ္ေစ၊ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးမႈမရွိေသာ အစုိးရျဖစ္ေစ တုိက္ခုိက္လာပါက ပုိက္လုိင္းမ်ား အႏၱရာယ္ရွိ ေၾကာင္းကုိ တရုတ္အစုိးရက သိရွိေနၿပီးျဖစ္သည္။” ေျပာၾကားသူ တြန္မီလာက ၂၀၁၂ခုႏွစ္ကုန္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝွမ္း SMS စာပုိ႔စနစ္ျဖင့္ ပ်ံႏွံခဲ့ေသာ “တရုတ္ေတြထြက္သြား၊ သင္တုိ႔ကုိ မေၾကာက္” ဟူေသာ စကားလုံးမ်ားကုိ ရည္ညႊန္းကုိးကားပါသည္။

မၾကာေသးမီွက ပုိင္းလုိင္းအလုပ္စခန္းတြင္ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ျပႆနာသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ တရုတ္ဆန္႔က်င္ေရး စိတ္ဓတ္မ်ား ႀကီးထြားလာသည့္ လကၡဏာပင္ျဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ အပတ္အတြင္း အလုပ္စခန္းတစ္ခုထဲမွ တရုတ္အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ပဋိပကၡ ျမန္မာအလုပ္သမား ၂၀ေက်ာ္ကုိ ရဲက ထိန္းသိမ္းထားသည္။ အဆာက္အဦး တစ္ခုႏွင့္ ဆီေလွာင္ကန္ မီးေလာင္သြားခဲ့ေသာ ျဖစ္စဥ္ကုိ ရဲတပ္ဖြဲ႔က စုံစမ္းစစ္ေဆးလ်က္ရွိသည္။

“မွ်တမႈ မရွိဘူး၊ ျပႆနာကုိ စတာက တရုတ္ေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ေယာက္မွ အဖမ္းမခံရဘူး” ဟု အနီး တစ္ဝုိက္မွ ေဒသခံ ျမန္မာတစ္ဦးကေျပာၾကားပါသည္။ ေနာက္ထပ္ျပႆနာ မီးပြားမ်ား ထြက္လာႏုိင္သည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။


ဟံသာဝတီေလဆိပ္အတြက္ တင္ဒါၿပဳိင္ရန္ Changi ႏွင့္ Yongnam အုပ္စုကုိ ျပန္လည္ဖိတ္ေခၚ

(Global Airport Cities မွ 5 Feb 2014 ရက္စြဲပါ “ Yongnam and Changi Re-invited to bid for running of Hanthawaddy” သတင္းကုိ ဘာသာျပန္ဆုိသည္)

အနာဂတ္ ဟံသာဝတီေလဆိပ္ စီမံကိန္း လုပ္ကုိင္ရန္ ကန္ထရုိက္လုပ္ငန္းကုိ Incheon International Airport Corp ဦးေဆာင္ေသာ ကုိရီးယားကုမၸဏီအုပ္စုထံ ေပးထားၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ၎ကန္ထရုိက္လုပ္ငန္းအတြက္ တင္ဒါၿပဳိင္ရန္ စကၤာပူ Yongnam and Changi Airport ႏွင့္ Yongnam Holdings တုိ႔ပူးေပါင္းထားေသာ ကုမၸဏီအုပ္စုကုိ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းဦးစီးဌာနက ဖိတ္ေခၚထားသည္ဟု သိရွိရသည္။

ဟံသာဝတီေလဆိပ္ ဒီဇုိင္းထုတ္ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ စီမံလုပ္ကုိင္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ထိမ္းသိမ္းျခင္းတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ညွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးရာတြင္ ပါဝင္ရန္ ျပန္လည္ဖိတ္ေခၚခံရသည္ဟု Yongnam Holding ကဆုိပါသည္။ ဟံသာဝတီ ႏုိင္ငံတကာေလဆိပ္ႏွင့္ ေလဆိပ္လုပ္ငန္းမ်ားကုိ အစုိးရ ပုဂၢလိက ဖက္စပ္သေဘာတူညီမႈျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀လုပ္ကုိင္ခြင့္ ျပဳရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

Yongnam Holdings အမႈေဆာင္ ဥကၠ႒ ဆုိဆြန္ေယာင္းက “ယခုတင္ဒါတြင္ ေအာင္ျမင္မႈရနုိင္သလုိ၊ မရပဲလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္၊” ဟု ရွယ္ယာရွင္မ်ားက သတိေပးေျပာဆုိသည္။

ႏွစ္ကုန္တြင္ လက္မွတ္ထုိးမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေသာ ေဒၚလာ ၁ဘီလီယံတန္ စီမံကိန္းကုိ Incheon International Airport Crop မွ မည္သည့္ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူမွ မွတ္ခ်က္ေပးေျပာဆုိႏုိင္ျခင္း မရွိေသးေပ။


 

 


Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place. Logo for Google Drive

International media (1)

Snapshot of the item below:
International media (1)

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား

(3 February 2014 ရက္စြဲပါ The Hindu မွ SCI ready to operate container service to Myanmar if Govt grants subsidy ကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

(The Nation News 5 feb 2014 “CPI object to Myanmar reporter detention” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)


အိႏိၵယအစိုးရက က်ခံေပးမည္ဆိုပါက SCI က ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ကုန္ေသတၱာသေဘၤာ ပံုမွန္ေျပး ဆြဲေပးရန္ရွိ

(3 February 2014 ရက္စြဲပါ The Hindu မွ SCI ready to operate container service to Myanmar if Govt grants subsidy ကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

Shipping Corporation of India (SCI) သည္ အိႏိၵယႏွင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံၾကား တစ္လအတြင္း ကြန္တိန္နာ သေဘာၤပံုမွန္ေျပးဆြဲရန္ အသင့္ျဖစ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ၎မွာ အရံႈးေပၚမည့္လုပ္ငန္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အစိုးရက ႏွစ္စဥ္ ရူပီ သန္း ၃၀၀ အကုန္အက်ခံေပးရန္ သေဘာတူမႈေပၚတြင္ မူတည္ပါသည္။

စေတာ့ စာရင္းဝင္ SCI ကုမၸဏီသည္ ရွယ္ယာဝင္မ်ားအား အရံႈးေပၚမည့္ လုပ္ငန္းစတင္မႈအတြက္ ရွင္းျပ ရမည္ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ယခုအခ်ိန္သည္ ကုမၸဏီက အရံႈးႏွင့္ စတင္ရင္ဆိုင္ေနရၿပီးသည့္ အခ်ိန္ ျဖစ္ေနပါ သည္။ ၂၀၁၃-၂၀၁၄ ပထမႏွစ္ဝက္တြင္  SCI သည္ ရူပီး ၂၂၂၀ သန္း ရႈံးေနပါသည္။

လက္ရွိအားျဖင့္ အိႏိၵယႏွင့္ ျမန္မာၾကားတြင္ ပံုမွန္ေျပးဆြဲသည့္ သေဘာၤလိုင္းမရွိေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံၾကားတြင္ သေဘၤာတစ္စီး ထြက္ႏုိင္ရန္ သေဘၤာတစ္စီးစာ ကုန္ပစၥည္းရွိမွသာ ထြက္ႏုိင္ပါသည္။

ပံုမွန္ သေဘၤာေျပးဆြဲျခင္းသည္ အခ်ိန္ဇယားေပၚတြင္သာ အေျချပဳၿပီး၊ ကုန္ပစၥည္းသေဘၤာတစ္စီးစာ မျပည့္လွ်င္လည္း ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကုမၸဏီအေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ တိုက္ရုိက္ေျပးဆြဲရန္ အဆိုျပဳျခင္းမွာ အိႏိၵယ၏ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး တိုးျမွင့္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈ၏ အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဖြ႕ံၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားအတြက္ Research and Information System (RIS) မွ အႀကီးတန္းဖဲလိုးျဖစ္သူ Prabir De က အိႏိၵယ-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရးသည္ ၂၀၁၅ တြင္ ေဒၚလာ (၈.၉) ဘီလီယံသို႔ ေရာက္မည္ဟု ခန္႔မွန္းပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ေဒၚလာ (၁.၈၇) ဘီလီယံသာရွိခဲ့ရာ ငါးဆခန္႔ျမင့္တက္လာမည္ဟု ခန္႔မွန္းပါသည္။

အစီအစဥ္

အစီအစဥ္အရ SCI သည္ ေပႏွစ္ဆယ္ ကုန္ေသတၱာ (TEU) ၁၅၀၀ တင္ေဆာင္ႏုိင္ေသာ သေဘၤာတစ္စင္း ကို ႏွစ္ပတ္တစ္ႀကိမ္ ထြက္ရွိရန္ စီစဥ္ထားသည္ဟု တရားဝင္သတင္းရင္းျမစ္မ်ားက ဆိုပါသည္။ တင္ေဆာင္မည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္ (ျမန္မာ)၊ ခ်န္ႏိုင္း (အိႏိၵယ) ႏွင့္ ကိုလံဘို (သီရိလကၤာ) တို႔ ျဖစ္ပါသည္။

ထပ္တိုးအေနျဖင့္ ကုန္ပစၥည္း ရွိမည္ဆိုပါက အေရွ႕ဖက္ကမ္းရိုးတန္းရွိ Kishnapatnam ဆိပ္ကမ္းတြင္ လည္း SCI သေဘၤာအေနျဖင့္ ဝင္ေရာက္ေပးႏုိင္ေၾကာင္း တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာပါသည္။

ထိုသို႔ ပံုမွန္ေျပးဆြဲေပးျခင္းေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုစီအတြက္ ကုန္ေသတၱာ TEU ၃၆၀၀၀ သယ္ေဆာင္ေပးႏုိင္စြမ္း ရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။ ေရေၾကာင္း အတိုင္ပင္ခံ Drewry Maritime Research မွ အၾကီးတန္း သုေတသန သရုပ္ခဲြသူ Subrata K Behera ၏ အဆိုအရ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ဆိပ္ကမ္းသံုးခုသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ TEU ၀.၈ သန္း ကိုင္တြယ္ႏိုင္သည္ဟု သိရွိရပါသည္။


ျမန္မာ သတင္းေထာက္မ်ား ထိန္းသိမ္းခံရျခင္းကို CPI ကန္႔ကြက္

(The Nation News 5 feb 2014 “CPI object to Myanmar reporter detention” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု အေျခစိုက္ မီဒီယာလြတ္လပ္ခြင့္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ Committee to Protect Journalists CPJ က ျမန္မာႏုိင္ငံမွ Unity ဂ်ာနယ္ စီအီးအိုႏွင့္ သတင္းေထာက္ ၄ ဦးတို႔ ဥပေဒမဲ့ (သို႔) လိုရာဆြဲဥပေဒျဖင့္ ထိန္းသိမ္းခံရျခင္းကို ျပင္းထန္စြာ ျပစ္တင္ရႈတ္ခ်လိုက္ၿပီး ၎တို႔အား ခ်က္ျခင္း လႊတ္ေပးရန္ ေတာင္းဆိုလိုက္ပါသည္။

ရန္ကုန္အေျခစိုက္ Unity ဂ်ာနယ္စီအီးအိုႏွင့္ ဦးတင့္ဆန္းႏွင့္ သတင္းေထာက္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ လူေမာ္ႏုိင္၊ ရာဇာဦး၊ ပိုင္သက္ေက်ာ္၊ စည္သူစိုးတို႔သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံအစိုးရ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ား ေပါက္ၾကားမႈ အက္ဥပေဒ အရ တရားစြဲခံရဖြယ္ရွိၿပီး အာမခံရဖို႔ ခက္ခဲေအာင္ ျပဳလုပ္ထားေၾကာင္း ၾကားသိရၿပီးေနာက္တြင္ တနလာၤ ေန႔က CPJ ၏ ေတာင္းဆိုမႈ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာစစ္တပ္၏ လွ်ိဳ႕ဝွက္လက္နက္စက္ရံု အေၾကာင္း သတင္းေဖာ္ျပခဲ့မႈ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စစ္ေဆးေမးျမန္းရန္အတြက္ ၎တို႔အား ရဲတပ္ဖြဲ႕က စေနေန႔ တြင္ ဖမ္းဆီးခဲ့သည္။

“သတင္းေထာက္ေတြကို အစိုးရလွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ အက္ဥပေဒနဲ႔ တရားစြဲတယ္ဆိုတာဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဥပေဒေရးရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈေတြ မရွိေသးဘူးဆိုတဲ့ သက္ေသပါပဲ၊ လက္နက္ေတြထုတ္လုပ္ေနတာဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးသံုးသပ္မႈေတြမွာ အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုပါ။ ဒါ့အျပင္ ႏုိင္ငံတကာအရ ၾကည့္ရင္လည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီေတာ့ သတင္းေထာက္ေတြက ဒီအေၾကာင္း သတင္းေရးတာကို အံ့ၾသစရာ မရွိပါဘူး။ ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္မွာ သတင္းေထာက္ေတြ ၿခိမ္းေျခာက္ခံရတာမ်ိဳး ဖမ္းဆီးခံရတာမ်ိဳးေတြ မရွိသင့္ေတာ့ပါဘူး” ဟု CPJ ၏ အေရွ႕ေတာင္အာရွဆိုင္ရာ အႀကီးတန္းကိုယ္စားလွယ္ ေရွာန္ခရစ္ပင္ က ေျပာၾကားပါသည္။

Committee to Protect Journalists CPJ သည္ နယူးေယာက္တြင္ အေျခစိုက္ေသာ လြတ္လပ္သည့္ အေမရိကန္ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္ကို အားေပးျမွင့္တင္ကာ သတင္းေထာက္ မ်ား၏ အခြင့္ အေရးကို အကာအကြယ္ေပးေနေသာ အဖြဲ႕တစ္ခုျဖစ္သည္။


 


Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place. Logo for Google Drive