Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

International media (2)

Snapshot of the item below:
International media (2)

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား (၂)

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ားအတြက္ တ႐ုတ္မွသင္ခန္းစာ

(27 Oct 2013 ရက္စြဲပါ The Diplomat မွ Peter Birgbauer ေရးသားေသာ China lessons for Myanmar Investors ကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္။)

၁၉၉၀ ခုႏွစ္မ်ား အေစာပိုင္းတြင္ တ႐ုတ္က ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ တံခါးဖြင့္ေပးခဲ့ေသာအခါ ကမၻာတစ္ဝွမ္းရွိ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ကမၻာေပၚတြင္အႀကီးဆံုး ေစ်းကြက္ႀကီးအတြင္းသို႕ဝင္ေရာက္ရန္ အတြက္ ရင္ခုန္မႈမွာ ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရ ရွိခဲ့သည္။ လူဦးေရမွာ တစ္ဘီလီယံေက်ာ္ရွိသည့္အတြက္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ စဥ္းစားႏိုင္သမွ်ေသာ က႑တိုင္းတြင္ မဆံုးႏိုင္ေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ား ေပးေနသည့္ပံုရွိပါသည္။ ကမၻာတစ္လႊားရွိ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ထိုေစ်း ကြက္သို႔ ဝင္ေရာက္ရန္ စဥ္းစားျခင္း၊ ေဆြးေႏြးျခင္းမ်ားမွာ သာမန္ထက္ပိုလွသည္။ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ရံုးခန္းေနရာမ်ား အလ်င္အျမန္ ရွာေဖြျခင္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါသည္။ သို႔မွသာ တရုတ္ႏိုင္ငံတြင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

ထိုသို႔စိတ္လႈပ္ရွားမႈမ်ားႏွင့္ လ်င္ျမန္စြာလုပ္ေဆာင္ေနမႈမ်ားတြင္ ကုမၸဏီအမ်ားစုအေနျဖင့္ ၎တို႔သည္ ေစ်းကြက္တြင္းသို႕ ဝင္ေရာက္မႈအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေစာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းဟုတ္မဟုတ္ ေသခ်ာစြာ စဥ္းစားျခင္း မရွိခဲ့ၾကေပ။

ယခုလည္း အာဏာရွင္စနစ္မွ တံခါးဖြင့္လာေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထိုသို႔ေသာ ဟစ္စတီးရီးယားမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚ လ်က္ရွိပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ကမၻာေပၚမွ ေနာက္ဆံုးထြက္ေပၚလာေသာ စီးပြားေရးမ်က္ႏွာစာတစ္ခုအျဖစ္ ရႈ႕ျမင္လ်က္ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ၎တို႔၏ ထုတ္ကုန္မ်ားႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကို တစ္စာစာေအာ္၍ ဝင္ေရာက္လာၾကပါသည္။ စီးပြားေရး ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ သရုပ္ခြဲသူမ်ားကလည္း တိုင္းျပည္၏အလားအလာကိုေျပာ၍ တိုက္တြန္းလ်က္ရွိၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအႀကိမ္တြင္ လည္း ကုမၸဏီအမ်ားစုသည္ ျမန္မာေစ်းကြက္သို႕မဝင္ေရာက္မီ ၎တို႔၏ စီးပြားေရးႏွင့္ပတ္သက္၍ အေျခခံက်ေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို မေပးႏိုင္ခဲ့ၾကေပ။

၎မွာ အျမင္မက်ယ္မႈႏွင့္ ေငြေၾကးဆံုးရံႈးႏိုင္ရန္ လမ္းတစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ကုမၸဏီမ်ားသည္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္ ေကာင္းစြာရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံလုပ္ေဆာင္လ်က္ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္အမ်ားစုမွာမူ နစ္နာ္မႈမ်ား ရွိႏုိင္ပါသည္။ တရုတ္ ႏိုင္ငံတြင္ ထိုအခ်က္မွန္ကန္ခဲ့ပါသည္။ တရုတ္က ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားမႈေျဖေလ်ာ့ေပးခဲ့ေသာအခါ က႑မ်ိဳးစံုမွ ကုမၸဏီမ်ားသည္ လ်င္ျမန္စြာတိုးတက္ေနေသာ ေစ်းကြက္သစ္တံသ္ ေျခကုတ္ရရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကပါသည္။ မူလအစတြင္ လုပ္သားေစ်းေပါမႈေၾကာင့္ ထုတ္လုပ္မႈက႑ ႏိုင္ငံျခားတိုက္ရိုက္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ (FDI) ကိုဆြဲေဆာင္ခဲ့ ပါသည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ အတြင္းတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လုပ္သားေစ်းေပါမႈကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အထည္ခ်ဳပ္က႑သည္ FDI ကိုအမ်ားဆံုးဆြဲေဆာင္ခဲ့ပါ သည္။ သို႔ေသာ္ တရုတ္ျပည္တြင္ အျခားက႑မ်ား အရွိန္အဟုန္ရလာရန္ အခ်ိန္အနည္း ငယ္ၾကာခဲ့ၿပီး၊ တ႐ုတ္ျပည္တြင္းေစ်းကြက္ရွိေနရန္ ေမွ်ာ္မွန္းေသာ ကုမၼဏီမ်ား၏ ျပန္ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ရန္ အခ်ိန္ေစာင့္ခဲ့ ရပါသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ အရင္းအျမစ္မ်ားေနရာခ်ထားရန္ ဆံုးျဖတ္ရာ ကုမၼဏီမ်ားအေနျဖင့္ အခ်ိဳ႕အေျခခံက်ေသာ ေမးခြန္းတစ္ခ်ိဳ႕ကို ကုိယ့္ကိုကုိယ္ျပန္ေမးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အဘယ္သို႔ေသာ ေစ်းကြက္အခြင့္ အလမ္းမ်ားရွိပါသနည္း။ ထို႔အခြင့္အလမ္းမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ အဓိကထုတ္ကုန္ႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈတို႔ျဖင့္ ကိုက္ညီမႈ ရွိရဲ႕လား။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံျခင္းျဖင့္ မိမိတို႔၏ စီးပြားေရး ေမာ္ဒယ္ပံုစံကို အေထာက္အကူျပဳပါသလား။ မိမိတို႔မွာ တိုးတက္ႀကီးထြားေရး မဟာဗ်ဴဟာရွိသလား။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ယခုအခါ မိမိတို႔၏ ႀကီးပြားေရးမဟာဗ်ဴဟာလား။ ျမန္မာျပည္မွာ ဆက္ေနႏုိင္မယ့္ ပါဝါရွိသလား။ လ်င္ျမန္စြာ ထြက္ႏုိင္မယ့္ ထြက္ေပါက္ရွာထားသလား။ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စီးပြားေရးလုပ္ဖို႔လိုတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းျပခ်က္ ကဘာလဲ။ ေရတိုကိုၾကည့္၍ အဆိုပါအေျခခံေသာ ေမးခြန္းမ်ားကို မွန္ကုန္စြာ ေျဖႏုိင္ပါ ေရရွည္တြင္ ႀကီးမားေသာအမွားမ်ားကို ေရွာင္ရွားႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔လုပ္ေဆာင္ရန္မွာ ရွင္းလင္းလြယ္ကူေသာ္လည္း အံ့ၾသဖြယ္အေရအတြက္ရွိသည့္ ကုမၼဏီမ်ားသည္ တ႐ုတ္ျပည္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ယခု ျမန္မာျပည္ တြင္ လည္းေကာင္း ဤသို႔လုပ္ေဆာင္ခဲ့ျခင္းမရွိခဲ့ေပ။ ကုမၼဏီမ်ားစြာသည္ Beijing ႏွင့္ ရွန္ဟိုင္းတြင္ ၎တို႔၏ ႐ံုးမ်ားကို အေထာက္အကူျပဳမည့္ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ အႀကံေပးသူမရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ၁၂ - ၁၈ လအတြင္း ေစ်းကြက္မွ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားခဲ့ရပါသည္။ ကိုကာကိုလာႏွင့္ GE ကဲ့သို႕ေသာ ႏိုင္ငံတကာကုမၸဏီႀကီးမ်ား ကာလရွည္ၾကာ တည္ရွိေနႏိုင္သည့္ ပါဝါရွိၿပီး ၎တို႔၏ ေစ်းကြက္အတြက္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈျပဳလုပ္ရန္ ေရရွည္ခ်ဥ္းကပ္မႈ ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေသးစားႏွင့္အလတ္စား ကုမၸဏီမ်ာအတြက္မူ အကန္႔အသတ္မရွိေသာ ဘတ္ဂ်က္မရွိျခင္းေၾကာင့္ မွားယြင္းေသာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေၾကာင့္ ဆံုးရံႈးမႈမ်ား ျဖစ္ရတက္ပါသည္။

ႀကီးမားေသာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ျမွဳပ္ႏွံရမည့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ား၊ မိမိႏွင့္ၿပိဳင္ဖက္မ်ားက ေစ်းကြက္သစ္တြင္ ရံုးခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္လာျခင္းေၾကာင့္ မိမိလည္း ရံုးခန္းလိုက္ဖြင့္ရမည္ဟု မဆိုလိုေပ။ တရုတ္ျပည္တံခါးဖြင့္ခဲ့စဥ္က ကုမၸဏီ အမ်ားစုသည္ ေစ်းကြက္တြင္းသို႔ သူ႔ထက္ငါဦးေအာင္ဝင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ၎တို႔အတြက္ အက်ိဳးမ်ား လိမ့္မည္လား ဟူေသာဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ိဳးခ်မွတ္ႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိေပ။ အမ်ားစုမွာ တရုတ္ေစ်းကြက္တြင္ ဦးစြာဝင္ ေရာက္သူျဖစ္ေရးသာ စိတ္ထဲတြင္ စဥ္းစားခဲ့ၾကသည္။ ေစ်းကြက္အဖြင့္တြင္ ပထမဆံုးဝင္ေရာက္သူမွာ ႀကီးမား ေသာႀကီးမားေသာ အျမတ္ အစြန္းအတြက္ အသာစီးရသည္ဆိုသည္မွာ ေကာင္းမြန္စြာလုပ္ငန္းလုပ္ေဆာင္ ႏိုင္မွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါမည္။ အကယ္၍ မွားယြင္းေသာ ဆက္ဆံေရးမ်ား ထူေထာင္မိပါက အသာစီးရႏိုင္သည့္ အခ်က္မွန္သမွ် လံုးဝဆံုးရံႈးသြားႏိုင္ၿပီး ေစ်းကြက္တြင္ ဆက္လက္ရွင္သန္ေရးကိုပါ ထိခိုက္ႏိုင္ပါသည္။

ထိုထက္ပိုေျပာရလွ်င္ တရုတ္ေစ်းကြက္သို႔ ဝင္ေရာက္ရာတြင္ ကုမၸဏီအမ်ားစုသည္ သဘာဝမက်ေသာ ေမွ်ာ္လင့္မႈမ်ား ထားရွိခဲ့ၾကျခင္း ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါႀကီးမားေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားသည္ အႀကီးတန္းအမႈ ေဆာင္မ်ားက ေစ်းကြက္ဝင္ေရာက္ေရး အစီစဥ္မ်ား အတြက္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္ရာတြင္ အမွန္တရားကို ဖံုးကြယ္ထား သလို ျဖစ္ရပါသည္။

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားႏွင့္မတူ ျမွဳပ္ႏွံထားၿပီးေသာ ေငြမ်ားက ဆက္လုပ္ရန္ သဓိ႒ာန္ခ်မႈကို ျမင့္တက္ေစၿပီး ၎ အခ်က္မွာ ေရရွည္တြင္ ကုမၸဏီမ်ားအေပၚ ကုန္က်စရိတ္ပိုမ်ားႏိုင္ပါသည္။ ျဖစ္လာႏိုင္သည့္ ဆံုးရံႈးမႈအမွား မ်ားကို ေရွာင္ရွားႏိုင္သည့္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းမွာ တရုတ္ကဲ့သို႔ႀကီးမားေသာ ေစ်းကြက္ျဖစ္ေစ၊ ျမန္မာကဲ့သို႔ မထိေတြ႕ ရေသးေသာ ေစ်းကြက္ျဖစ္ေစ၊ ေစ်းကြက္သစ္၏ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို အငမ္းမရ ရယူလို သည့္ ေထာင္ေခ်ာက္မ်ိဳး ေရွာင္ရွားရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ေစ်းကြက္အခြင့္အလမ္းမ်ားကို မွန္ကန္စြာ ထိေတြ႔ခ်ိတ္ ဆက္ရန္ႏွင့္ ဘက္လိုက္ျခင္းမရွိေသာ ရႈ႕ေဒါင့္မွ ၾကည့္ရႈဝင္ေရာက္ရန္ ျဖစ္သည္။ တရုတ္ျပည္တြင္ ျဖစ္ခဲ့သကဲ့ သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ထြက္ေပၚလာေသာ ေစ်းကြက္တြင္လည္း မွန္ကန္ေသာ ခ်ဥ္းကပ္မႈကသာ ေအာင္ျမင္မည့္ သူမ်ားႏွင့္ ဆံုးရံႈးမည့္သူမ်ားကို ခြဲျခားေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

(Peter Birgbauer သည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ International Center of Excellence တြင္လုပ္ကိုင္ေနေသာ Johns Hopkins တကၠသိုလ္ SAIS မွ အႀကီးတန္းအႀကံေပးျဖစ္ပါသည္။)



Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place. Logo for Google Drive

International Media (1)

Snapshot of the item below:
International Media (1)

ႏိုင္ငံတကာသတင္းမ်ား

(New Indian Express မွ 28 Oct 2013 ရက္စြဲပါ India-Thailand road link by 2015 ကုိဘာသာျပန္ဆုိသည္)

(Financial Times မွ 28 Oct 2013 ရက္စဲြပါ “Myanmar offers Loses in mobile licence contest second chance” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

(The Diplomat 26 Oct 2013 “Burma’s President will not run in 2015 elections” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)


၂၀၁၅ တြင္ အိႏၵိယ-ျမန္မာ-ထုိင္း သုံးႏုိင္ငံျဖတ္ေက်ာ္ရထားလမ္းစီမံကိန္း ၿပီးဆုံးမည္

(New Indian Express မွ 28 Oct 2013 ရက္စြဲပါ India-Thailand road link by 2015 ကုိဘာသာျပန္ဆုိသည္)

ကီလုိမီတာ ၁၆၃၂ ရွည္လ်ားၿပီး ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားေသာ အိႏၵိယ-ျမန္မာ-ထုိင္း သုံးႏုိင္ငံ ျဖတ္ေက်ာ္အေဝးေျပး မီးရထားလမ္းစီမံကိန္းမွာ လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ၿပီးဆုံးမည္ျဖစ္ၿပီး အာရွႏုိင္ငံမ်ားအၾကား ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ျမွင့္တင္ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ထုိင္းႏုိင္ငံဆုိင္ရာ အိႏၵိယသံအမတ္ႀကီး Anil Wadhwa ကေျပာၾကားသည္။

ဘဂၤလားပင္လယ္ေအာ္ေဒသ က႑ေပါင္းစုံဆုိင္ရာ နည္းပညာႏွင့္ စီးပြားေရးပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ မူေဘာင္အရ အဆုိပါ သုံးႏုိင္ငံျဖတ္ေက်ာ္ မီးရထားလမ္းစီမံကိန္းတြင္ အိႏၵိယႏုိင္ငံဘက္မွ ေဒၚလာ ၂၅၈ သန္းရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း သံအမတ္ႀကီး Anil Wadhwa က IANS သတင္းဌာနသုိ႔ ေျပာၾကားသည္။

“မီးရထားလမ္းတစ္ေလ်ာက္မွာ တံတားေပါင္း ၇၁ စင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔တည္ေဆာက္လ်က္ရွိပါတယ္။

မီးရထားကြန္ယက္ စတင္ထူေထာင္ဖုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခ်းေငြသန္း ၅၀၀ ေပးထားပါတယ္”ဟု ၎က ဆုိသည္။

သံအမတ္ႀကီး Anil Wadhwa သည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွ ထုိင္းႏုိင္ငံဘန္ေကာက္သုိ႔ SpiceJet ေလေၾကာင္းလုိင္း၏ ႏုိင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ ပ်ံသန္းဆုိက္ေရာက္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္အခမ္းအနားတြင္ အထက္ပါအတုိင္း ေျပာၾကားခဲ့ ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယအၾကား ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မွာ တစ္ပတ္လွ်င္ ၁၅၆ ခုရွိသည္ဟု ၎ကဆုိသည္။

ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕မွ အိႏၵိယႏုိင္ငံရွိ ၿမိဳ႕ေပါင္း ၁၀ ၿမိဳ႕သုိ႔ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မ်ား ေျပးဆြဲပ်ံသန္းလ်က္ရွိ သည္။ “အိႏၵိယက ေလေၾကာင္းလုိင္းေတြအတြက္ အျပဳသေဘာေဆာင္တဲ့ အေနအထားတစ္ခုဆုိရင္မမွားပါဘူး” ပာု ၎ကဆို သည္။

ယမန္ႏွစ္က ထုိင္းႏုိင္ငံသုိ႔ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွတုိးရစ္ ၁ ဒသမ ၁၅ သန္းခန္႔သြားေရာက္လည္ပတ္ခဲ့သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္း မွာပင္ အိႏၵိယႏုိင္ငံသုိ႔ လာေရာက္လည္ပတ္သူ ထုိင္းတုိးရစ္ ၈၈၀၀၀ ခန္႔ရွိခဲ့သည္။

“ယခုႏွစ္ထဲမွာလည္း တုိးရစ္ဦးေရျမင့္တက္လာလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္”ဟု ၎ကဆုိသည္။

ထုိင္းသည္ အိႏၵိယအတြက္ ႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ကူးရန္ ေနရာတစ္ခုျဖစ္သည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း လက္ရွိအေနအထားတြင္ အိႏၵိယႏုိင္ငံသား မ်ားအေနျဖင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံကုိ လက္ထပ္မဂၤလာပြဲမ်ားျပဳလုပ္ရာ ေနရာတစ္ခုအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္လာသည့္ အေလ့အထ သစ္တစ္ခုေပၚထြန္းလ်က္ရွိေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။

“အဲဒီစီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုတည္းရဲ႕တန္ဖုိးဟာ တစ္ႏွစ္ကုိ ဘတ္ေငြ ၃၀ ကေန ၄၀ ဘီလီယံအထိရွိတယ္။ တစ္ႏွစ္ကုိ ခန္႔မွန္းေျခ ၁၅ ကေန ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိျမင့္တက္လာတယ္”ဟု သံအမတ္ႀကီးကေျပာၾကားသည္။  


မိုဘိုင္းဖုန္းလိုင္စင္အတြက္ ဒုတိယတစ္ခ်ီမေက်ပြဲႏဲႊရန္ ျမန္မာဖိတ္ေခၚ

(Financial Times မွ 28 Oct 2013 ရက္စဲြပါ “Myanmar offers Loses in mobile licence contest second chance” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

ၿပီးခဲ့ေသာလပိုင္းအတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မိုဘိုင္းဖုန္းလိုင္စင္ႏွစ္ခုအတြက္ ၿပိဳင္ဆိုင္ရာတြင္ ေနာက္ေကာက္က်ခဲ့ ေသာ မိုဘိုင္းဖုန္းကုမၼဏီမ်ားအား ႏုိင္ငံပိုင္ေအာ္ပေရတာ MPT ႏွင့္အတူ ေစ်းကြက္ေဝစုခဲြယူရန္ ဖိတ္ေခၚထား ၿပီ ျဖစ္သည္။

MPT ႏွင့္ ပူးေပါင္းလုပ္ကုိင္ရန္ အစိုးရကဖိတ္ေခၚထားေသာ ထိပ္သီးဆက္သြယ္ေရး ကုမၼဏီႀကီးမ်ားထဲတြင္ Vodafone ႏွင့္ Orange တို႔ပါဝင္ပါသည္။

ႏုိင္ငံျခား ေအာ္ပေရတာမ်ား

ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္း MPT ၏ လက္ရွိစည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းတာဝန္ႏွင့္သီးျခားစီျဖစ္ေသာ အမ်ားပိုင္တယ္လီဖုန္းကုမၼဏီႏွင့္ ပုဂၢလိက ဖက္စပ္လုပ္ငန္းထူေထာင္ရန္အတြက္ ႏုိင္ငံျခား ေအာ္ပေရတာ ကုမၼဏီမ်ားကို ျမန္မာအစိုးရကဖိတ္ေခၚခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမန္မာအစိုးရက ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့ေသာ ကုမၼဏီမ်ားထဲတြင္ Vodafone ႏွင့္ Orange အျပင္ စင္ကာပူ Sing Tel ႏွင့္ အျခားကုမၼဏီမ်ားလည္း ပါဝင္သည္။

ဇြန္လက ႐ံႈးနိမ့္ခဲ့ေသာ ကုမၼဏီ ၂၀ ထဲတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ၿပီး၊ ဆန္ကာတင္ ၁၂ ဦးထဲမွ တစ္ဦးျဖစ္သူ Digicel ကိုလည္း ယခုတစ္ခ်ီတြင္ ပါဝင္ရန္ ဖိတ္ေခၚထားျခင္း ရွိ/မရွိ မေန႔ညကအထိ သဲသဲကြဲကြဲ မသိရေသးပါ။

Vodafone၊ Orange ႏွင့္ Sing Tel တို႔႔ ပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ၾကေသာ ယခုႏွစ္ဇြန္လက ဆက္သြယ္ေရးတင္ဒါတြင္ ေနာ္ေဝး Telenor ႏွင့္ ကာတာ Ooredoo တို႔ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကၿပီး ယခုအခါ ၎ကုမၼဏီႏွစ္ခုစလံုး အႀကိတ္အနယ္ ထပ္မံယွဥ္ၿပိဳင္မႈႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနၾကရဖြယ္ ရွိသည္။

ယခု တစ္ႀကိမ္အစီအစဥ္သည္ ဇြန္လက ႏွစ္သိမ့္ဆုရခဲ့ေသာ Orange ႏွင့္ ေငြေၾကးအင္အား ေတာင့္တင္းသူ Vodafone တို႔အား မိုဘုိင္းဖုန္း ပ်ံ႕ႏွ႕ံသံုးစဲြမႈ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမျပည့္ေသာ ျမန္မာေစ်းကြက္တြင္ ေဝစုယူရန္ မေရရာေသာ ဒုတိယအခ်ီမေက်ပြဲႏဲႊရန္ အခြင့္အေရးကိုကမ္းလွမ္းထားသည္။ သို႔ရာတြင္ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအလြန္ အသြင္ေျပာင္းေနေသာ ႏုိင္ငံတြင္ နာမည္ပ်က္ေနေသာ အစိုးရကုမၼဏီႏွင့္ လက္တဲြရသည့္ မေသခ်ာ၊ မေရရာမႈကိုလည္း ပတ္သက္ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ ရွိသည္။

“ဇြန္လက ပထမအခ်ီ တင္ဒါအၿပီးမွ Orange က အေျခအေနေကာင္းေနၿပီး Vodafone ကလည္း အရင္းအႏွီး ေတာင့္တယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီကိစၥမွာ လုိင္စင္အသစ္ရဖို႔ထက္ ပိုမို႐ႈပ္ေထြးတဲ့ အားထုတ္မႈေတြ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။” ဟု ရန္ကုန္အေျခစိုက္ အကဲခတ္ေလ့လာသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

Vodafone ႏွင့္ Orange တို႔က MPT ဖက္စပ္လုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွတ္ခ်က္ေပးရန္ ျငင္းဆိုထားၾကသည္။ Sing Tel ကလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အခြင့္အလမ္းဆက္လက္ရွာေဖြဦးမည္ဟုသာ ေျပာၾကားသည္။ မွတ္ခ်က္ေပးရန္ ေမးျမန္းျခင္းကို MPT ကလည္း တုန္႔ျပန္ျခင္း မျပဳေပ။

ဇြန္လက ေအာ္ပေရတာလိုင္စင္ေပးကာနီးတြင္ ခ႐ိုန