Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle2011 Op-Ed
yangonchronicle2011 Op-Ed

၃.၃.၂၀၁၂

ေဆာင္းပါးက႑

  1. ထာဝရက အမွန္တရား လက္ေတြ႕က အ႐ွိတရား

*****************************************

ေဆာင္းပါးက႑ 

ထာဝရက အမွန္တရား လက္ေတြ႕က အ႐ွိတရား

ေအာင္ေမာင္း

အမွန္တရားဆိုတာ ဘာလဲလို႔ေမးၾကရင္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အမွန္တရားဆိုတာ………. ဆိုၿပီးေတာ့ မဆံုးေတာ့တဲ့ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြ ေပးေလ့႐ွိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့လည္း သူတို႔ေျပာေနတာေတြဟာ အမွန္တရားဆိုတာထက္ အမွန္တရားရဲ႕ အေၾကာင္းေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။  ဥပမာ ေျပာရရင္ ေတာထဲမွာ သစ္ပင္ေတြ ႐ွိတယ္၊ ေလထဲမွာ ငွက္ေတြပ်ံတယ္ဆိုတာကအစ အမွန္တရားကို နတ္ေစာင့္တယ္၊ အမွန္တရားဆိုတာ တေန႔ေတာ့ ေပၚမွာပဲ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုေနၾကတာေတြဟာ Universal Truth လို႔ေခၚတဲ့  ထာဝရအမွန္တရားေတြျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္မႀကံဳ ေသးသမွ် ေတာ့ အမွန္တရားကို ခံစားႏိုင္ၾကမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္တိုင္ႀကံဳခဲ့ရင္ေတာင္မွ ကိုယ့္ရဲ႕ စိတ္အခံ (Emotion)က လြန္ကဲေနရင္ တခါတရံမွာ အမွန္တရား ကို မျမင္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ငါသာအမွန္ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။  ဒီေတာ့ အမွန္တရားဆိုတာ ဘာလဲလို႔ေမးရရင္ မၿမဲေသာ သဘာဝ႐ွိတာကိုက အမွန္တရားလို႔ပဲ အနီးစပ္ဆံုးေျဖရပါလိမ့္ မယ္။ ဒါကလည္း ထာဝရအမွန္(Universal Truth) ပါပဲ။

ဆိုၾကပါစို႔။ ျမန္မာအစက တေကာင္းကလို႔ ဆိုခဲ့တုန္းက သူသည္ အမွန္တရားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။  အေထာက္အထားေတြမွ ခိုင္ခိုင္လံုလံု မ႐ွိခဲ့တာကိုး။ ေနာက္ေတာ့ ေက်ာက္ဆည္ဘက္မွာ အ႐ိုးစုေတြ၊ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္းေတြ ေတြ႕လာတဲ့ေနာက္ေတာ့ ျမန္မာအစ ေက်ာက္ဆည္ကလို႔ ျဖစ္လာျပန္ပါ တယ္။ ဒီေတာ့ ျမန္မာအစ တေကာင္းက မဟုတ္ေတာ့ျပန္ဘူးေပါ့။ ေနာက္ေတာ့ ျမန္မာအစ ပံုေတာင္ပံုညာကလို႔ ျဖစ္လာျပန္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ငယ္ ငယ္က ၿဂိဳလ္ႀကီးကိုးလံုးလို႔ သင္ခဲ့ရတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာေတာ့ ပလူတိုၿဂိဳဟ္ဟာ ၿဂိဳဟ္အ႐ြယ္အစားမျပည့္မီလို႔ ၿဂိဳဟ္အျဖစ္ကေန ပယ္ဖ်က္ခံလိုက္ရၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကေလးေတြလက္ထက္မွာ ေနအဖဲြ႕အစည္းမွာ ၿဂိဳဟ္ႀကီး႐ွစ္လံုး႐ွိတယ္လို႔ သင္ၾကားရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္ ႏွစ္ခုကိုၾကည့္ရင္ ျမန္မာအစ တေကာင္းကဆိုတာ အမွန္တရားျဖစ္ခဲ့သလို ၿဂိဳဟ္ႀကီးကိုးလံုး ဆိုတာလည္း အမွန္တရားျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ။ မွားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ မရပါဘူး။ သို႔ေသာ္ ေခတ္ကာလေတြ ေ႐ြ႕လ်ားလာၿပီး အမ်ားသေဘာတူ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ေျပာင္းလဲသြားတာနဲ႔အမွ် အမွန္တရားဆိုတာလည္း ပံုစံေျပာင္းလဲသြားတတ္ ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ အမ်ားသေဘာတူရင္ ဤကိုကြ်ဲဖတ္လို႔ရတယ္ ဆိုတဲ့ကိစၥပါ။ အမ်ားကသေဘာတူလို႔ ဤကို ကြ်ဲဖတ္ေသာ္ျငား ဤဟာဤပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ကြ်ဲျဖစ္မလာပါဘူး။ စာထဲမွာ ကြ်ဲျဖစ္ေပမယ့္ အျပင္မွာေတာ့ ကြ်ဲဆိုတဲ့သတၱဝါႀကီးကို ဤလို႔ေခၚလို႔မရသလို ဤဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္း ေနရာမွာ ကြ်ဲလို႔ အစားထိုးရရင္လည္း အေတာ့္ကို ကေမာက္ကမျဖစ္ဦးမယ့္ အေျခအေန႐ွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အမွားႀကီး တစ္ခုကိုပဲ အမွန္လို႔ အားလံုးက ယူဆလိုက္ၾကရင္ အဲ့ဒီအမွားႀကီးက အမွန္ျဖစ္လာမလားလို႔ ေတြးဆခ်က္ေတြလည္း ႐ွိေနပါတယ္။ ျမန္မာျပည္တြင္းက ကမာၻေက်ာ္ ႏို္င္ငံေရး သမားတစ္ဦး(အခုေတာ့ကြယ္လြန္ပါၿပီ) ေျပာတဲ့ စကားနဲ႔ေျပာရရင္ ဘယ္သူ႕ဘယ္သူမွ အမွားမ႐ွိပါဘူး၊ ႐ႈေထာင့္ေတြကြာကုန္လို႔ ကႀကီးနဲ႔ ယပက္လက္ ျငင္းေနရတာပါလို႔ပဲ ေျပာရမွာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း အားလုံးထဲမွာ အမွန္တရား႐ွိေနတဲ့အတြက္ အမ်ားသေဘာညီမယ့္ အေျခ အေနတစ္ခုကိုပဲ အမွန္လို႔ လက္ခံရေတာ့တဲ့ အျဖစ္ကို လက္ခံလိုက္ရတာပါ။

အမွန္တရားဆိုတာ အင္မတန္ကို နားေထာင္လို႔ ေကာင္းပါတယ္။  ႏိုင္ငံေရးမွာ အမွန္တရားကိုေျပာရရင္ သိပ္ေကာင္းတဲ့ စကားလံုးေတြကေတာ့ လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ေျပာေရးဆိုပိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ႐ွာေဖြ စားေသာက္ပိုင္ခြင့္ ၊ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး စသည္ျဖင့္ အင္မတန္ နား ေထာင္လို႔ေကာင္းတဲ့ စကားေတြပါ။ ကြန္ျမဴနစ္ေတြရဲ႕ ျပည္သူ႔အာဏာ ျပည္သူ႔ထံ ျပန္လည္အပ္ႏွင္းႏိုင္ေရး၊ လူတန္းစားညီမွ်ေသာ လူ႔ေဘာင္ အဖဲြ႕အစည္း ႀကီး ျဖစ္ေပၚလာေရး ဆိုတာေတြဟာ ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ နားေထာင္လို႔ေကာင္းသလို စိတ္ကူးယဥ္လို႔လဲ ေကာင္းပါေသးတယ္။ သူတို႔ေျပာတာလည္း အမွန္တရားပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားလက္ခံႏိုင္ရဲ႕လားဆိုတာကို မေတြးမိခဲ့လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားလက္ခံႏိုင္ျခင္း မ႐ွိသလို လူ႔အတၱေၾကာင့္ က်င့္သံုးႏိုင္ျခင္း လည္း မ႐ွိခဲ့တဲ့အတြက္ ဖ႐ိုဖရဲျဖစ္ၿပီး ကြန္ျမဴနစ္ဝါဒႀကီးၿပိဳက်ခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမွန္တရားဆိုတာ အမ်ားလက္ခံႏိုင္တဲ့ ျဖစ္ရပ္တခုထက္ မပို ပါဘူးလို႔ပဲ ဆိုရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ့္ကို အေဖကေျပာဖူးတယ္။ သူဟာ အတန္းပညာ ထိထိေရာက္ေရာက္ မ႐ွိခဲ့ေသာ္ျငား စာေတာ့ အလြန္ဖတ္သူတဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံ ေရးဆိုတာကိုလည္း အေတာ္စိတ္ဝင္စားတဲ့သူပါ။ သူဟာ စစ္တပ္ထဲမွာ ႀကီးျပင္းလာရတဲ့အတြက္ စစ္တပ္ကို သေဘာက်သူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္  ၈၈ အေရးအခင္းအၿပီးကေန စၿပီး စစ္တပ္ကို ႏွစ္သက္မႈ ေလ်ာ့က်သြားခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ေခတ္တုန္းက တပ္မေတာ္ဟာ တ႐ုတ္ျဖဴနဲ႔ ဗကပကို အႀကီးအက်ယ္ တိုက္ထုတ္ေနရတာေၾကာင့္ ပ်ိဳတိုင္းႀကိဳက္တဲ့ ႏွင္းဆီခိုင္ ျဖစ္ခဲ့တာေပါ့။ တပ္မေတာ္ဟာ ပ်က္စီးသြားၿပီလို႔ သူမၾကာခဏ ေျပာေလ့႐ွိပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္ စစ္အစိုးရကို မႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ္ျငား စစ္တပ္ကို ခ်စ္စိတ္မျပယ္တဲ့သူဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေ႐ႊကို အေကာင္းဘက္က ႐ႈျမင္ေပး ေလ့႐ွိသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔ေတာ္ေၾကာင္းကိုလည္း ခ်ီးက်ဴးေလ့႐ွိပါတယ္။ လူႀကီးေတြက စိတ္ေကာင္း႐ွိေပမယ့္ ကိုယ္က်ိဳး႐ွာခ်င္လို႔ စစ္တပ္ထဲ ဝင္လာသူေတြ ေၾကာင့္ ေအာက္ေျခမွာ ျပည္သူေတြ ဘာေတြျဖစ္ေနတာလဲဆိုတာကို မသိလို႔ ေခတ္ပ်က္ေနတာလို႔ ေျပာေလ့႐ွိပါတယ္။ မင္းကပ္မင္းေျမႇာင္ ေတြေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေတြခမ်ာ သူတို႔ကိုသူတို႔ ေရေျမသနင္း အ႐ွင္သခင္ေတြဆိုတဲ့ ဘဝင္ေတြလည္း တက္ကုန္တာလို႔ သံုးသပ္ခ်က္ေပးပါတယ္။ ဦးေနဝင္းႀကီးလဲ ဒီလိုပဲ မင္းကပ္မင္းေျမႇာင္ေတြ လိမ္တာခံခဲ့ရတာပဲ။ တိုင္းျပည္ကို ကယ္မရေတာ့တဲ့ အေျခအေနေရာက္မွ သူ႕ကိုဖံုးကြယ္ထားတဲ့ ကိစၥ ေတြ သိရတာလို႔ ေျပာျပပါေသးတယ္။

သူေျပာေလ့႐ွိတဲ့ကိစၥကေတာ့ စစ္အစိုးရလက္ထက္ ဒီမိုကေရစီ အေရးလုပ္႐ွားမႈေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူက စာဖတ္သလို ႐ုပ္႐ွင္ေတြ အၾကည့္မ်ား ေတာ့ အေမရိကန္ ႐ုပ္႐ွင္ေတြထဲက ႏိုင္ငံေရးသမားေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးကစားကြက္ေတြ၊ ေ႐ႊ႕ကြက္ေတြကို အင္မတန္ ႏွစ္သက္ေလ့႐ွိသူပါ။ ဒါမွ တကယ့္ ႏိုင္ငံေရးသမားလို႔လည္း ဆိုပါတယ္။  လက္႐ွိ စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီအေရးလႈပ္႐ွားမႈမွာ စစ္အစိုးရဘက္ကလည္း ကိုင္တြယ္ပံု ၾကမ္းသလို ဒီမိုကရက္ေတြရဲ႕ လႈပ္႐ွားမႈကလည္း ႐ိုင္း႐ိုင္းေျပာရင္ ဆင္ကို အပ္နဲ႔ထုိးသလိုပဲ ဘာမွ အရာမေရာက္တဲ့အျပင္ ဆင္နင္းခံရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ ေနတယ္လို႔ ေျပာဆိုေလ့႐ွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အစိုးရဆိုသူေတြဟာ ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့အတြက္ ခပ္ေပါေပါေတြေတာ့ မဟုတ္ဘူးလို႔ဆိုပါတယ္။ ဥပမာ ေျပာရရင္ အေ႐ွ႕အလယ္ပိုင္းမွာ အာဏာ႐ွင္ေတြက ျပည္သူေတြကို ဘာလို႔မ်ား အသည္းအသန္ ဖိႏွိပ္တာလဲ။ ႐ွင္းပါတယ္ အာရပ္ေတြဟာ သဲကႏၱာရႀကီး မွာေနရတဲ့အတြက္ ရာသီဥတုဆိုးႀကီးေၾကာင့္ အၿမဲတေစ ေဒါသထြက္ေနရတယ္။ သမိုင္းေၾကာင္းေတြအရလည္း လက္တံု႔ျပန္တတ္တာတို႔၊ ၾကမ္းတမ္းတာ တို႔ ဆိုတဲ့ စ႐ိုက္ေတြ႐ွိတဲ့အတြက္ သူတို႔ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ဒီအာရပ္ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြ ဦးက်ိဳးသြားတဲ့အထိ ကိုင္တြယ္ရေလေတာ့ လူသားမဆန္ ဘူးဆိုတာေတြ ျဖစ္ကုန္တယ္လို႔ ဆိုျပန္ပါေရာ။ သူက ဆက္ဒမ္ဟူစိန္ကို  ရည္ညႊန္းေျပာတာပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေ႐ႊတို႔ ဦးေနဝင္းတို႔လည္း ဒီလိုပဲေန မွာပဲတဲ့။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ ျမန္မာလူမ်ိဳးဆိုတာ မဟုတ္မခံဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကေန ဟုတ္လည္းမခံဘူးဆိုတဲ့ ဗီဇေလးကလည္း ပါေနတာတေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခ်က္က နည္းနည္းေလး အခြင့္အေရးေပးရင္ မ်ားမ်ားယူခ်င္တတ္တဲ့ ဥာဏ္ေလးကလည္း႐ွိ၊ ေလာက္ေလးခြေတာင္ ကိုင္ခြင့္မျပဳတဲ့အထဲကေန ျဖစ္လိုက္လူသတ္မႈဆိုတာလည္း တပံုတပင္ အကယ္၍မ်ား အေမရိကန္မွာလို ေသနတ္ေတြသာ ကိုင္ခြင့္ေပးလိုက္ရင္ ထစ္ကနဲ႐ွိ စိတ္တိုလြယ္တဲ့ဥာဏ္ ေၾကာင့္ အခ်င္းခ်င္း ပစ္သတ္ၾကရင္ လူမ်ိဳးေတာင္ ျပဳတ္သြားမလားဘဲတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ့သူေတြဟာ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ဘယ္ ေလာက္ကိုင္တြယ္ရမယ္ဆိုတာကို သိေနတာျဖစ္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ အေဖေျပာတာေတြကို သိပ္သေဘာမက်ခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ တေျဖးေျဖး သိလာပါတယ္။ အေဖေျပာေနတာ ေတြက ဒီမိုကေရစီရခ်င္ရင္ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ထိုက္တန္တဲ့ က်င့္ဝတ္ေတြကို တည္ေဆာက္ယူဖို႔လိုတယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာပါ။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာရရင္ Capacity နဲ႔ Rule and Law၊ Institution ဆိုတာေတြကို သူနားလည္သလို ေျပာဆိုေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူတကိုယ္ အႀကိဳက္တမ်ိဳးျဖစ္တာေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕စိတ္ ဓာတ္ေတြကိုလည္း သိဖို႔ လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ ျမန္မာဆိုတာ ကိုယ့္ထမင္းအိုးကို လာမခဲြေသးသမွ် ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရန္႐ွာတတ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဦးေနဝင္း ေခတ္မွာ လူထုအံုၾကြတာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ထမင္းအုိးကို ႐ိုက္ခဲြလို႔ျဖစ္တယ္။ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္မႈေတြက သူတို႔လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ဓေလ့ ထံုးတမ္းကို နားမလည္လို႔ျဖစ္တယ္၊ ထို႔အတူပဲ စစ္တပ္က အာဏာမလဲႊေတာ့တာ ႏုရင္ဘတ္ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းေၾကာင့္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာေတြကို သေဘာ ေပါက္လာပါတယ္။ ဒါဟာ အမ်ားက လက္မခံႏိုင္တဲ့ အေျခအေနတစ္ရပ္ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အမွန္တရားမဟုတ္ေတာ့တာ ျဖစ္တယ္။ အျပစ္႐ွိသူကို အျပစ္ ေပးရမွာဟာ အမွန္တရားျဖစ္ေသာ္လည္း အာဏာလက္ဝယ္႐ွိတဲ့ စစ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကို စစ္ခံု႐ံုးတင္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ သူတို႔အတြက္ အမွန္တရားမျဖစ္ ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီမွာ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခြင့္႐ွိေပမယ့္ အေၾကာင္းမဲ့ဆဲဆိုတာကို ခြင့္ျပဳမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကြမ္းတံေတြးကို စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ေထြးတာ၊ မ်ဥ္းက်ားကလမ္းကူးဖို႔ ဝန္ေလးတာေတြက ဒီမိုကေရစီ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္မကြယ္လြန္မီ လမ္းေပၚတက္ ေဆး႐ိုးလွမ္းခ်င္ တဲ့စိတ္ေၾကာင့္ ဖာႏိုင္ငံျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

မေန႔က သမၼတႀကီးဦးသိန္းစိန္ ျပည္သူကို မိန္႔ခြန္းတိုက္႐ိုက္ေျပာတယ္။ အားလံုးဟာ အမ်ားသေဘာတူညီႏိုင္မယ့္ အေျခအေနေလးေတြ ျဖစ္တာ ေၾကာင့္ လက္႐ွိအခ်ိန္မွာ အမွန္တရားမဟုတ္ေတာင္ အ႐ွိတရားလို႔ ဆိုရမယ့္သေဘာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမၼတႀကီးေျပာသြားတဲ့အထဲမွာ လက္နက္ေတြကေန လက္ပ္ေတာ့ေတြျဖစ္ဖို႔၊ အားလံုးပါဝင္ေသာ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ဖို႔၊ ဥပမာေျပာရရင္ ဖုန္းနဲ႔ ကားကိစၥေတြ အဆင္ေျပေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးမယ္ဆိုတာ မျဖစ္မေန လုပ္ေပးရမယ့္ အခ်က္ေတြျဖစ္ေသာ္ျငား ထာဝရအမွန္တရားျဖစ္ေသာ္ျငား လက္႐ွိအေျခအေနမွာလည္း ခက္ခဲတာေတြ ႐ွိေကာင္း ႐ွိေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပ မယ့္ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ သမၼတႀကီးေျပာသြားတဲ့အခ်က္ေတြထဲက Rule of Law ေတြ တည္ေဆာက္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာေတြရယ္၊ မိဘျပည္သူေတြကလည္း ထိန္းေက်ာင္းတည့္မတ္ေပးၾကပါဆိုတာ ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အစိုးရတင္ မဟုတ္ဘူး ျပည္သူမွာပါ ျပဳျပင္စရာေတြကို ျပဳျပင္ရမယ္၊ ဒီအတြက္ Rule of Law ေတြလိုတယ္ဆိုတာကို ဆိုလိုခ်င္ပံုရပါ တယ္။

ဒီမိုကေရစီ႐ွိရင္ လူ႕အခြင့္အေရးေတြ အျပည့္႐ွိတယ္ဆိုတာ မွန္ေသာ္လည္း ဒါက ထာဝရအမွန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးသန္းေ႐ႊရဲ႕ ေအးခ်မ္းသာယာၿပီး ေခတ္မွီဖံြ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ဆီသို႔ ဆိုတဲ့စကားလံုးေတြ၊ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြရဲ႕ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္စတဲ့ စကားလံုးေတြကလည္း ထာဝရအမွန္ေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္႐ွိအခ်ိန္ကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္အေျခအေန ေတြကို ျပဳျပင္ၿပီး Rule of Law ေတြတည္ေဆာက္ဖို႔နဲ႔ ဒီမိုကရက္တစ္ လူ႔ေဘာင္အဖဲြ႕အစည္းကို တည္ေဆာက္ဖို႔ကေတာ့ လက္ေတြ႕ အ႐ွိတရားပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္လို႔ ဆိုခ်င္ပါေတာ့တယ္။

**********************************************************************************

 

 


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

yangonchronicle2011
yangonchronicle2011

၃.၃.၂၀၁၂