Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

INTERNATIONAL MEDIA (1)
Document

Snapshot of the item below:
INTERNATIONAL MEDIA (1)

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား

  1. အိႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္ သံဆူးႀကိဳးကာရံျခင္းကို ခ်က္ျခင္းရပ္ဆိုင္းရန္ မဏိပူရျပည္နယ္ CPI ေတာင္းဆို      (Imphal Free Press မွ 2 Aug 2013 ရက္စြဲပါ “CPI demands immediate halt of Indo.Myanmar fencing work”သတင္းကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္)
  2.  ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ဦးစားေပးရန္မ်ားကို McConnell ေဖာ္ျပ

(1 Aug 2013 ရက္စြဲပါ Roll Call မွ Niels Lesniewski ေရးသားေသာ McConnell outlines priorities for Myanmar’s constitution ကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္)

  1. ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားတစ္သန္းေက်ာ္ မွတ္ပုံမတင္ရေသး

(Jakarta Post မွ 1 Aug 2013 ရက္စြဲပါ “over 1 m Myanmar workers undocumented in Thailand”သတင္းကုိ ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

အိႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္ သံဆူးႀကိဳးကာရံျခင္းကို ခ်က္ျခင္းရပ္ဆိုင္းရန္ မဏိပူရျပည္နယ္ CPI ေတာင္းဆို

(Imphal Free Press မွ 2 Aug 2013 ရက္စြဲပါ “CPI demands immediate halt of Indo.Myanmar fencing work”သတင္းကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္)

အိႏၵိယ-ျမန္မာ ႏိုင္ငံနယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္ သံဆူးႀကိဳးကာရံမႈလုပ္ငန္းမ်ားအၿပီးတြင္ မိုေရးၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေျမဧကမ်ားစြာ ႀကီးႀကီးမားမား ထိခိုက္နစ္နာသြားခဲ့သည္။ မဏိပူရျပည္နယ္မွ ေျမဧရိယာမ်ားစြာသည္ အက်ိဳးမဲ့အေၾကာင္းမဲ့ ျမန္မာ ပိုင္နက္ထဲသို႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့သည္။

၎ကိစၥသည္ ျပည္နယ္အတြက္ လြန္စြာအေရးပါသည့္အားေလ်ာ္စြာ ျပည္နယ္လူထု၏ သေဘာထားမွတ္ခ်က္မ်ား ထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္တြင္ နယ္စပ္သံဆူးႀကိဳးကာရံျခင္းကို ခ်က္ခ်င္းရပ္ဆိုင္းရန္ မဏိပူရျပည္နယ္ CPI ကေတာင္းဆို လိုက္ပါသည္။

မဏိပူရျပည္နယ္ေကာင္စီ CPI ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးေဒါက္တာ အန္နာရာက ၎၏႐ံုးတြင္ မေန႔ကျပဳလုပ္ေသာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲတြင္ ေတာင္းဆိုမႈကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာျခင္းျဖစ္သည္။

ေဒါက္တာနာရာက “အိႏၵိယ-ျမန္မာနယ္စပ္ သံဆူးႀကိဳးကာရံျခင္းလုပ္ငန္းကို ျပန္လည္တိုင္းတာရန္ မဏိပူရျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ဗပာုိအစိုးရထံ တိုက္တြန္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္သတင္းမ်ားကို သိရွိရေၾကာင္း၊ အကယ္၍ သတင္းမ်ားမွန္ကန္ သည္ဆိုပါက နယ္စပ္တစ္ေလ်ာက္ ေသခ်ာစြာတိုင္းတာျခင္း မျပဳပဲ အဘယ့္ေၾကာင့္ သံဆူးႀကိဳးကာရံမႈျပဳလုပ္ရသနည္းပာု ေမးျမန္းရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပႆနာမ်ား ပိုမိုဆိုးရြားမလာမီ အစိုးရအေနျဖင့္ တိက်မွန္ကန္ေသာ အစီအစဥ္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္သင့္ေၾကာင္း”ရွင္းလင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

ၾသဂုတ္လ ၅ ရက္တြင္က်င္းပသည့္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေဝးတြင္ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားက ယင္းကိစၥကို တင္ျပေဆြးေႏြး ၾကလိမ့္မည္ပာု ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

၎ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ဗပာုိအဆင့္ CPI အစည္းအေဝးမက်င္းပမွီ ၾသဂုတ္လ ၄ ရက္တြင္ ျပည္နယ္အဆင့္ CPI အစည္းအေဝးကို အင္ဖားတြင္ ျပဳလုပ္မည္ပာု ေဒါက္တာနာရာကဆိုပါသည္။

ပါဝင္ေဆြးေႏြးေသာ လႊတ္ေတာ္အမတ္တစ္ဦးျဖစ္သူ မန္ဂီဆင္းက လက္ရွိသံဆူးႀကိဳးကာရံေနသည့္ ေနရာသည္ ျမန္မာနယ္စပ္မ်ဥ္းႏွင့္ ၁၀ ကီလိုမီတာခန္႔ကြာေနေၾကာင္းႏွင့္ ယခုကဲ့သို႔ ျပည္နယ္ နယ္နိမိတ္နစ္နာမႈ ျပႆနာသည္ မၾကာခဏျဖစ္ပြားခဲ့ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျပာၾကားသည္။


 ျမန္မာႏိုင္ငံ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ဦးစားေပးရန္မ်ားကို McConnell ေဖာ္ျပ

(1 Aug 2013 ရက္စြဲပါ Roll Call မွ Niels Lesniewski ေရးသားေသာ McConnell outlines priorities for Myanmar’s constitution ကိုဘာသာျပန္ဆိုသည္)

ဆီးနိတ္လူနည္းစုေခါင္းေဆာင္ Mitch McConnell သည္ ၾကာသပေတးေန႔က ကာလၾကာရွည္ စိတ္ဝင္စားခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ပတ္သက္၍ တိတ္ဆိတ္ ဝင္ေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါသည္။

အဆိုပါ Kentucky ရီပတ္ဗလစ္ကင္သည္ စစ္အစိုးရအေပၚဆန္႔က်င္ေသာအုပ္စုကို ဦးေဆာင္ခဲ့ပါသည္။ မၾကာမီက ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကရက္တစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ား လုပ္ေဆာင္လာၿပီးေနာက္ McConnell သည္ ျမန္မာအစိုးရအေပၚ အေမရိကန္အေရးယူမႈ ဆက္လက္ခ်မွတ္ရန္ တိုက္တြန္းေတာ့မည္မပာုတ္ပာု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

McConnell သည္ ၾကာသပေတးေန႔က Congressional Record သို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရာတြင္ ဦးစားေပးရမည့္ေလးခ်က္ကို ပံုေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အေသးစိတ္ေၾကညာခ်က္ကို တင္သြင္းခဲ့ပါသည္။ ၎တြင္ စစ္တပ္ကို အရပ္သားခ်ဳပ္ကိုင္မႈျပဳေရး ပါဝင္ပါသည္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပင္ဆင္ရခက္ခဲေသာ ျပႆနာမ်ားၾကားတြင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၌ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမိုပါဝင္ေနေသာ စစ္တပ္၏က႑ကို အျမစ္မွစ၍ ကိုင္တြယ္လုပ္ေဆာင္ရန္လုိအပ္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေျမာက္ကိုရီးယားႏွင့္ စစ္တပ္ခ်င္းဆက္ဆံေရးကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္းထားဆဲျဖစ္ပါသည္”ပာု McConnell ကေၾကညာ ခ်က္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

“ကံမေကာင္းစြာပင္ရလဒ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ တပ္မေတာ္ကို တရားဝင္ၾသဇာမရွိေပ။ အေၾကာင္းမွာ အေျခခံဥပေဒအရ သမၼတသည္ လက္နက္ကိုင္တပ္မ်ား၏ အႀကီးအကဲမပာုတ္ ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္ဦးစီးခ်ဳပ္တစ္ဦးက စစ္တပ္အႀကီးအကဲျဖစ္ၿပီး သမၼတႏွင့္ကင္းလြတ္၍ လြတ္လပ္စြာ ရွိေနပါသည္”ပာု ေဖာ္ျပထားသည္။

ေၾကညာခ်က္အျပည့္အစံုကို ေအာက္တြင္ေဖာ္ျပထားပါသည္။

ႏွစ္ႏွစ္ခြဲပိုပိုခန္႔အတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွႀကီးမားေသာ ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ကမၻာႀကီက မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႕ခဲ့ရပါၿပီ။ ထိုအေျပာင္းအလဲကို မၾကာေသးမီႏွစ္မ်ားက စိတ္ကူးထဲတြင္ပင္ ထည့္ခဲ့လိမ့္မည္မပာုတ္ေပ။ ႏိုဘယ္ဆုရွင္ ေဒၚေအာက္ဆန္းစုၾကည္သည္  ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ လြတ္ေျမာက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္တြင္ေရာက္ရွိေနပါသည္။ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ားလည္း လႊတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ၂၀၁၂ ဧၿပီလက လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အခ်ိဳ႕လည္း အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ ေရးထိုး ခဲ့ပါသည္။

ထိုသို႔ႀကိဳဆိုရမည့္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားရွိေသာ္လည္း လုပ္ေဆာင္ရန္မ်ားစြာ က်န္ရွိေနပါေသးသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ လက္ရွိျဖစ္ေနေသာ ျပႆနာမ်ား၏ အသဲႏွလံုးမွာ အေျခခံဥပေဒျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ လက္ရွိ အျပစ္အနာအဆာမ်ားရွိေသာ အေျခခံဥပေဒသည္ တိုင္းျပည္၏ဒီမိုကေရစီရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္လိမ့္မည္မပာုတ္ေပ။ ႐ိုး႐ိုးေလးေျပာရလွ်င္ အကယ္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ စီးပြားေရးႏွင့္ႏိုုင္ငံေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ေျခလွမ္းႀကီးႀကီးလွမ္းရန္ႏွင့္ အေမရိကန္ႏွင့္ ပံုမွန္ျပည့္ဝေသာ ဆက္ဆံေရးထူေထာင္ရန္၊ ၎၏အေျခခံဥပေဒကို ျပန္လည္ သံုးသပ္ရန္လိုအပ္ပါသည္။

ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ အားတက္ဖြယ္သတင္းေကာင္းမ်ား ၾကားေနရပါသည္။ ၿပီးခဲ့ေသာအပတ္ကပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွလႊတ္ေတာ္သည္ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအတြက္ သံုးသပ္မည့္ေကာ္မတီတစ္ခု ဖြဲ႕စည္းရန္ ေၾကညာခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာေခါင္းေဆာင္မႈအတြက္ ၎၏ျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီကတိကဝတ္မ်ားအတြက္ လုပ္ေဆာင္ရန္ အခြင့္အလမ္းႀကီး မ်ားေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။

လႊတ္ေတာ္ကႀကိဳးပမ္းမႈမ်ား စတင္ခ့ဲၿပီျဖစ္ရာ ကြ်နုိုပ္အေနျဖင့္ မိမိပုဂၢိဳလ္ေရးအျမင္တြင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္သည္ပာု ထင္ျမင္ေသာအေျခခံဥပေဒမွ နယ္ပယ္ေလးခုကိုမီးေမာင္းထိုးျပလိုပါသည္။

ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္လိုအပ္ေသာ ပထမနယ္ပယ္မွာ တပ္မေတာ္ပာုေခၚေသာ ျမန္မာစစ္တပ္ကို အရပ္သားထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေအာက္သို႔ သြတ္သြင္းေရးျဖစ္ပါသည္။ စစ္တပ္ကို အရပ္သားထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းသည္ တည္ၿငိမ္၍ ေခတ္မီေသာ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံ အတြက္ အေျခခံက်ေသာ အေျခအေနျဖစ္ပါသည္။

“ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပင္ဆင္ရခက္ခဲေသာ ျပႆနာမ်ားၾကားတြင္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၌ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုမိုပါဝင္ေနေသာ စစ္တပ္၏က႑ကို အျမစ္မွစ၍ ကိုင္တြယ္လုပ္ေဆာင္ရန္လုိအပ္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေျမာက္ကိုရီးယားႏွင့္ စစ္တပ္ခ်င္းဆက္ဆံေရးကို ဆက္လက္ထိန္းသိမ္း ထားဆဲျဖစ္ပါသည္”ပာု McConnell ကေၾကညာခ်က္တြင္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

“ကံမေကာင္းစြာပင္ရလဒ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးသမၼတ ဦးသိန္းစိန္သည္ တပ္မေတာ္ကို တရားဝင္ၾသဇာမရွိေပ။ အေၾကာင္းမွာ အေျခခံဥပေဒအရ သမၼတသည္ လက္နက္ကိုင္တပ္မ်ား၏ အႀကီးအကဲမပာုတ္ျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္ဦးစီးခ်ဳပ္တစ္ဦးက စစ္တပ္အႀကီးအကဲျဖစ္ၿပီး သမၼတႏွင့္ကင္းလြတ္၍ လြတ္လပ္စြာ ရွိေနပါသည္”ပာု ေဖာ္ျပထားသည္။

စစ္တပ္အေပၚ အရပ္သားထိန္းခ်ဳပ္မႈမရွိျခင္းအေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာရေသာ ျပႆနာမ်ားအတြက္ ေနာက္ထပ္ဥပမာမွာ စစ္တပ္ႏွင့္ ကခ်င္တုိင္းရင္းသားအုပ္စုၾကား ဆက္ဆံေရးတြင္တင္းမာေသာ အေျခအေနျဖစ္ပါသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္မွ ပဋိပကၡႏွင့္ အျခားတိုင္းရင္းသားပဋိပကၡမ်ား ၿပီးဆံုးေရးသည္ ႏွစ္ေပါင္း(၆၀)ခန႔္ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေနေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ထာဝရၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ျပန္လည္ရင္ၾကားေစ့ေရးႏွင့္ လံုျခံဳေရးတို႔ ေအာင္ျမင္မႈ ရရန္ လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ပါသည္။

မၾကာမီက ဥေရာပခရီးစဥ္တြင္ ဦးသိန္းစိန္က ႏိုင္ငံႏွင့္ခ်ီေသာ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးသည္ မေဝးေတာ့ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းေပးခဲ့ပါသည္။

ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကိုလည္း သမၼတ၏ နီးကပ္ေသာဝန္ႀကီးတစ္ဦးမွ ဦးေဆာင္လ်က္ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ရွမ္းျပည္နယ္ ေျမာက္ပိုင္းႏွင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ စစ္ပြဲမ်ား ျဖစ္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္သည္ မိမိကိုယ္ကို ကာကြယ္ခြင့္ရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ အရပ္သားႀကီးၾကပ္မႈမရွိပါက တပ္မေတာ္၏စစ္ေရးမ်ားသည္ သမၼတ၏လမ္းညႊန္မႈႏွင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားကို မည္မွ်ထိ လိုက္နာျခင္း ရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္းမ်ားထြက္ေပၚလာပါသည္။

ျပံဳယမ္းႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကို ရပ္ဆိုင္းျခင္းမရွိပဲႏွင့္လည္းေကာင္း၊ ကခ်င္ႏွင့္ တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္မႈ မရွိပဲႏွင့္လည္းေကာင္း၊ အေမရိကန္-ျမန္မာ ဆက္ဆံေရးကို အျပည့္အဝပံုမွန္ျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္မည္မပာုတ္ေပ။ စစ္တပ္က အရပ္သား၏ႀကီးၾကပ္မႈကို မခံယူသေရြ႕လည္းေကာင္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ကတိကဝတ္မ်ားကို သ႐ုပ္မေဖာ္ႏိုင္ပါကလည္းေကာင္း၊ စစ္တပ္ခ်င္းဆက္ဆံေရးမွာ အကန္႔အသတ္ ရွိေနဦးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ ရလဒ္သည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံစလံုးအား ထိခိုက္ပါသည္။

အေမရိကန္သံတမန္မ်ားအေနျဖင့္လည္း အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ရာတြင္ စစ္တပ္အား အရပ္သားထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္ သြပ္သြင္းေရးသည္ အေရးႀကီးသည္ဆိုသည္ကို ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ ဆက္လက္တိုက္တြန္းေနရမည္ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ တပ္မေတာ္ကိုျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ အျခားမူဝါဒကိရိယာမ်ားရွိေနသည္ပာု ကြ်ႏု္ပ္ယံုၾကည္ေနပါသည္။ စစ္တပ္-စစ္တပ္ခ်င္း မႀကီးလြန္းမေသးလြန္းေသာဆက္ဆံေရးျဖင့္ စတင္လွ်င္ အဆိုပါရည္ရြယ္ခ်က္ ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္မည္ပာု ကြ်ႏိုပ္ယံုၾကည္ပါသည္။ ရွင္းေအာင္ေျပာရလွ်င္ ကြ်ႏု္ပ္သည္ ျမန္မာစစ္တပ္အား လူသတ္ရန္ေလ့က်င့္မႈမ်ားေပးရန္(သို႔) လက္နက္ ေရာင္းခ်ရန္ ႏိႈးေဆာ္ေနျခင္းမပာုတ္ပါ။ ကြ်ႏု္ပ္ဆိုလိုသည္မွာ အေမရိကန္စစ္တပ္သည္ ျမန္မာတပ္မေတာ္ႏွင့္ ဆက္ဆံ၍ လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡမ်ားတြင္ ဥပေဒႏွင့္အညီ လုပ္ေဆာင္ရမႈမ်ား၊ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ပီသေသာ စစ္တပ္အတြက္ ႏိုင္ငံတကာစံမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အျခားကိစၥရပ္မ်ား သိေစရန္ျဖစ္ပါသည္။

 


ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားတစ္သန္းေက်ာ္ မွတ္ပုံမတင္ရေသး

(Jakarta Post မွ 1 Aug 2013 ရက္စြဲပါ “over 1 m Myanmar workers undocumented in Thailand”သတင္းကုိ ဘာသာျပန္ဆိုသည္)

ယခုတိုင္ ယာယီပတ္စပို႔စ္ မရေသးေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမားတစ္သန္းေက်ာ္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ဆက္လက္ေနထိုင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေဒသအာဏာပိုင္မ်ား၏ အဓမၼေငြေတာင္းျခင္းကိုခံေနရေၾကာင္း ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ပညာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေဖာင္ေဒးရွင္းတာဝန္ရွိသူမ်ားကဆိုပါသည္။

“ေလာေလာဆယ္မွာ ေရႊ႕ေျပာင္းအလုပ္သမား ၁.၅ သန္းေလာက္က အေထာက္အထားရွိၾကေပမယ့္ က်န္တ့ဲ ၁.၅ သန္းေလာက္ကေတာ့ မွတ္ပံုတင္ထားျခင္းမရွိပါဘူး။ အေထာက္အထားမရွိတ့ဲ အလုပ္သမားအခ်ိဳ႕ကို အလုပ္ရွင္ေတြက အကာအကြယ္ေပးထားေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ ေဒသအာဏာပိုင္ေတြကို လိုင္းေၾကးေပးေနရပါတယ္”ပာု ေဖာင္ေဒးရွင္းအႀကီးတန္းအၾကံေပး ကိုထူးခ်စ္