yangonchronicle2013 (1)
၇.၂.၂၀၁၃
ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား
- Standard Chartered Bank ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ကို္ယ္စားလွယ္႐ံုး တရားဝင္ျပန္ဖြင့္
(7 February 2013 ရက္စြဲပါ Bernama မွ Stanchart Officially re-open representative office in Myanmar ကိုဘာသာျပန္ပါသည္)
- မဲေခါင္ျမစ္အတြင္း တ႐ုတ္-လာအို-ျမန္မာ-ထိုင္း ပူးတဲြကင္းလွည့္ေရး အစီအစဥ္
(6 February 2013 ရက္စြဲပါ People’s daily online မွ Luo Zheng ေရးသားေသာ China-Laos-Myanmar-Thailand joint patrol on Mekong river ကို ဘာသာျပန္ပါသည္)
- ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကခ်င္ျပည္နယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ ပူးတဲြေၾကညာခ်က္ကို ဘန္ကီမြန္းႀကိဳဆို
(Bernama News မွ 7 February 2013 ရက္စြဲပါ “Ban hails Joint statement on peace in Myanmar” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္)
- ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားထုတ္လုပ္မႈကို Suzuki ျပန္စေတာ့မည္
(Japan Today မွ 7 feb 2013 ရက္စြဲပါ “Suzuki to resume auto production in Myanmar” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)
***************************************************************
ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား
Standard Chartered Bank ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ကို္ယ္စားလွယ္႐ံုး တရားဝင္ျပန္ဖြင့္
(7 February 2013 ရက္စြဲပါ Bernama မွ Stanchart Officially re-open representative office in Myanmar ကိုဘာသာျပန္ပါသည္)
Photo Credit by Online
Standard Chartered Bank (Stanchart) သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၎၏ကိုယ္စားလွယ္႐ံုးကို တရားဝင္ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ အာဆီယံေစ်းကြက္တြင္ (၁၀) ႏိုင္ငံစလံုး၌ရွိေသာ တစ္ခုတည္းေသာအဓိကႏိုင္ငံတကာဘဏ္ျဖစ္ရန္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ပါသည္။
Stanchart က ၎၏ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္တြင္ ေငြေၾကးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုကမာၻ႕စီးပြားေရးအသိုင္းအဝိုင္းႏွင့္ ျပန္လည္ ခ်ိတ္ဆက္ရာတြင္ အဓိကက်ေသာေနရာမွကူညီႏိုင္သည္ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။
“တိုင္းျပည္၏ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးႏွင့္ သန္စြမ္းေသာေငြေၾကးက႑ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမ်ားတြင္ နည္းပညာအကူအညီေပးျခင္းျဖင့္ အေထာက္ အကူျပဳၾကားခံပစၥည္းအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ပါသည္။” ဟု ေဖာ္ျပထားပါသည္။
အေရွ႕ေတာင္အာရွေဒသတစ္လႊားတြင္ ကုန္သြယ္မႈႏွင့္ စီးပြားေရးေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ တိုင္းျပည္တစ္ခုခ်င္း စီးပြားေရးႀကီးပြားတိုးတက္မႈသည္ ေမာင္းႏွင္အားျဖစ္ေၾကာင္း အမႈေဆာင္အရာရွိ Peter Sands က ေျပာဆိုမႈကို ေၾကညာခ်က္တြင္ ကိုးကားေဖာ္ျပထားပါသည္။
“ျမန္မာျပည္မွာကၽြန္ေတာ္တို႔ေရာက္ရွိလာျခင္းဟာတစ္ကမာၻလံုးကကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ေဖာက္သည္ကြန္ယက္ႀကီးကိုအခြင့္အလမ္းေတြခ်ိတ္ဆက္မိ ေအာင္ အကူအညီေပးႏိုင္႐ံုမက ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စဥ္ဆက္မျပတ္ တိုးတက္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈကို ဝင္ေရာက္လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။” ဟု၎က ဆိုပါသည္။
ကိုယ္စားလွယ္႐ံုးသည္ ဆူးေလဘုရားအနီး Centre point Tower တြင္ရွိကာ Tina Singhasacha က အုပ္ခ်ဳပ္ပါသည္။
Stanchart သည္ ေစ်းကြက္ (၇၀) တြင္ ႐ံုးေပါင္း (၁၇၀၀) ရွိျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ဆက္ဆံေရး ထူေထာင္ထားျခင္းျဖင့္ ၎၏ ႏိုင္ငံတကာမွ ေဖာက္သည္မ်ား ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို အသင့္ရယူႏိုင္ရန္ အေထာက္အကူျပဳမည္ ျဖစ္ပါသည္။
----------------------------------------------------------------------------------------------
မဲေခါင္ျမစ္အတြင္း တ႐ုတ္-လာအို-ျမန္မာ-ထိုင္း ပူးတဲြကင္းလွည့္ေရး အစီအစဥ္
(6 February 2013 ရက္စြဲပါ People’s daily online မွ Luo Zheng ေရးသားေသာ China-Laos-Myanmar-Thailand joint patrol on Mekong river ကို ဘာသာျပန္ပါသည္)
Photo Credit by People’s Daily Online
မဲေခါင္ျမစ္သည္ ကေမာၻဒီးယားတြင္ ‘အေမ’ ဟု အဓိပၸါယ္ရၿပီး (၂၁၃၉) ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားကာ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ အႀကီးဆံုးျမစ္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ေအာက္တိုဘာ (၅) ရက္ေန႔တြင္ ျမစ္အတြင္း၌ တ႐ုတ္သေဘာၤသား (၁၃) ေယာက္ အသတ္ခံရေသာ ဝမ္းနည္းဖြယ္ ျဖစ္ရပ္ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါသည္။
စာရင္းဇယားမ်ားအရ မဲေခါင္ျမစ္အတြင္း ၂၀၀၇ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္အတြင္း တ႐ုတ္ကုန္သြယ္ေသာသေဘၤာမ်ားအေပၚ ပံုစံမ်ိဳးစံုျဖင့္တိုက္ခိုက္မႈ မ်ား စုစုေပါင္း (၃၅) မႈခန္႔ရွိရာ (၁၅) ဦးေသဆံုးၿပီး၊ (၃၁) ဦး ဒဏ္ရာရရွိကာ စီးပြားေရးအရ ယြမ္တစ္သန္းေက်ာ္ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရပါသည္။
၂၀၁၁ ေအာက္တိုဘာ (၅) ရက္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ျဖစ္ရပ္ျဖစ္ၿပီး (၆၆) ရက္အၾကာတြင္ တ႐ုတ္၊ လာအို၊ ျမန္မာႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔သည္ ပူးတဲြ ကင္းလွည့္ေရးကို စတင္ႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ “လံုၿခံဳေရးပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ တာဝန္ကဘာလဲ” ၊ “ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္အတြင္း မဲေခါင္ျမစ္အတြင္းသို႔ လံုၿခံဳေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘာေတြတိုးတက္ခဲ့သလဲ” ဆိုသည့္ေမးခြန္းမ်ားကို သိႏိုင္ရန္၊ သတင္းေထာက္သည္ (၈) ႀကိမ္ေျမာက္ကင္းလွည့္ခရီးစဥ္တြင္ လိုက္ပါသတင္းယူခဲ့ပါသည္။
ကုန္သြယ္သည့္သေဘၤာေပၚသို႔ လံုၿခံဳေရးတာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္တက္ေရာက္ၿပီး၊ သေဘၤာကပၸတိန္ Li Gang ႏွင့္ စကားေျပာခဲ့ပါသည္။ ၂၀၁၁ ေအာက္တိုဘာ (၅) ရက္ေန႕ကအျဖစ္အပ်က္ကို ျပန္ေျပာင္းေျပာျပခဲ့ရာ ထိုအျဖစ္အပ်က္ေၾကာင့္ သံုးလခန္႔အထိ ျမစ္အတြင္းအလုပ္လုပ္ရန္ ေၾကာက္ေန ခဲ့ ၿပီး သေဘၤာအား ေရာင္းခ်ပစ္ရန္အထိစိတ္ကူးခဲ့ေၾကာင္း ေျပာပါသည္။ “အခုေရာေၾကာက္ေသးလား” ဟု သတင္းေထာက္ က ေမးျမန္း ခဲ့ပါသည္။ Li Gang က ၿပံဳး၍ ေျပာၾကားရာတြင္ “မေၾကာက္ေတာ့ပါဘူး ပူးတဲြကင္းလွည့္တဲ့ သေဘၤာေတြရွိတဲ့အတြက္ လံုၿခံဳတယ္လို႔ ခံစားရပါတယ္” ဟု ဆိုပါသည္။
မဲေခါင္ျမစ္အတြင္း ပူးတဲြကင္းလွည့္ေရးစတင္လုပ္ေဆာင္ၿပီး ရက္အနည္းငယ္အၾကာတြင္ ၎ျမင္ေတြ႕ၾကားသိရသည္မ်ားကို ေျပာျပရာတြင္ သတင္းေထာက္တြင္ ခံစားမႈမ်ိဳးစံုျဖစ္ရပါသည္။ မဲေခါင္ျမစ္အတြင္း ကင္းလွည့္ရျခင္းမွာ စစ္မက္ျဖစ္ပြားေနေသာေနရာတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးထိန္းသိမ္းရေသာ တာဝန္မ်ိဳးမဟုတ္ေပ။ Aden ပင္လယ္ေကြ႕အတြင္း ပင္လယ္ဓျမရန္မွ ကာကြယ္ရန္ေရေၾကာင္းေစာင့္ေရွာက္မႈေပးျခင္းမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ေပ။ သို႔ေသာ္ ၎သည္ ႀကီးမားေသာက႑မွ ပါဝင္ေနပါသည္။ ေဒသတြင္း တည္ၿငိမ္မႈကို ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ မဲေခါင္ျမစ္အတြင္းသြားလာေနေသာ သေဘၤာမ်ား၏ လံုၿခံဳေရးကိုအကာအကြယ္ေပးျခင္းႏွင့္ ထိုေဒသတြင္ေနထိုင္ေသာလူအမ်ား၏ လံုၿခံဳေရးကိုအကာအကြယ္ေပးျခင္းမ်ားကို တာဝန္ယူထားပါသည္။ အထက္ကဆိုခဲ့ေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးထိန္းသိမ္းမႈႏွင့္ ေရေၾကာင္းေစာင့္ေရွာက္မႈေပးျခင္းတို႔ကဲ့သို႔ပင္ စြန္႔စား၍ အႏၱရာယ္မ်ားေသာ တာဝန္ယူရျခင္းရွိပါသည္။
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ကခ်င္ျပည္နယ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုင္ရာ ပူးတဲြေၾကညာခ်က္ကို ဘန္ကီမြန္းႀကိဳဆို
(Bernama News မွ 7 February 2013 ရက္စြဲပါ “Ban hails Joint statement on peace in Myanmar” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္)
Photo Credit by Bernama News
ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ေကအုိင္ေအအဖြဲ႕တို႔၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေစ့စပ္ညွိႏႈိင္းသူမ်ားက ပူးတဲြေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္းကို ကုလအေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ဘန္ကီမြန္းက ႀကိဳဆိုလိုက္ၿပီး၊ ကခ်င္ျပည္နယ္တြင္ စစ္မွန္ေသာစဥ္ဆက္မျပတ္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရေအာင္ ဆက္လက္အားထုတ္ ႀကိဳးပမ္းၾကရန္ သက္ဆိုင္ရာအုပ္စုမ်ားကို တိုက္တြန္းလိုက္ပါသည္။
“ျမန္မာအစိုးရရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဖာ္ေဆာင္မႈ ေကာ္မတီနဲ႔ေကအိုင္ေအကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ ႏွစ္ဖက္စလံုးက ကခ်င္ျပည္နယ္မွာအၾကမ္းဖက္ တိုက္ခိုက္မႈေတြေလွ်ာ့ခ်ဖို႔နဲ႔ ဒီလိုေလွ်ာ့ခ်တာကိုအကဲခတ္ေစာင့္ၾကည့္သြားၾကဖို႔အတြက္ လုပ္ငန္းေဆာင္တာအားလံုးကိုလုပ္ေဆာင္သြားၾကဖို႔ သေဘာတူ ညီခဲ့ၾကတယ္လို႔ ပူးတဲြေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္တာကို အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္က ႀကိဳဆိုလိုက္ပါတယ္။ ” ဟု ဘန္ကီမြန္း၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူက ေျပာၾကားေၾကာင္း Xinhua သတင္းဌာနက ကိုးကားထုတ္ျပန္ပါသည္။
ႏိုင္ငံေရးဒိုင္ယာေလာ့ဒ္ ေဆြးေႏြးရန္ျပင္ဆင္သည့္အေနျဖင့္ ေကအိုင္ေအကိုတိုက္ခိုက္မႈရပ္ဆိုင္းေၾကာင္း ျမန္မာအစိုးရက ဇန္နဝါရီလ ၁၈ ရက္ေန႔ တြင္ေၾကညာၿပီးေနာက္ ၁၇ ရက္အၾကာတြင္ တ႐ုတ္နယ္စပ္ ေ႐ႊလီၿမိဳ႕၌ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ေကအုိင္ေအ ႏွစ္ဖက္စလံုး၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
ျမန္မာအစိုးရက လဂ်ားယန္နယ္ေျမတြင္ မိမိတပ္ဖြဲ႕မ်ားတိုက္ခိုက္ေနမႈကို ဇန္နဝါရီလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ရပ္ဆိုင္းေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ေၾကညာ ထားသည္။
ျမန္မာအစိုးရက ေကအိုင္ေအ ဌာနခ်ဳပ္အေျခစိုက္ လိုင္ဇာၿမိဳ႕ကို မသိမ္းဟု ေျပာၾကားထားေသာ္လည္း လိုင္ဇာၿမိဳ႕အဝင္အထိ တပ္စြဲပိတ္ဆို႔ထား ေသာေၾကာင့္ လိုင္ဇာကို ၿမိဳ႕ပ်က္ျဖစ္ေအာင္ အဆက္ျဖတ္ထားျခင္းႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ေၾကာင္း နယ္စပ္မွစစ္ေရးအကဲခတ္မ်ားက မွတ္ခ်က္ေပးၾကသည္။
ေအာက္တိုဘာလက ေနာက္ဆံုးေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ျမန္မာ့စစ္တပ္ဖက္မွ ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးျမင့္စိုး ပါဝင္ခဲ့ေသာ္လည္း ေကအိုင္ေအဘက္မွ စစ္တပ္ကိုယ္စားလွယ္ မတက္ေရာက္ေသာေၾကာင့္ ေဆြးေႏြးမႈပ်က္ျပားကာ တိုက္ပြဲမ်ား ျပင္းထန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု သမၼတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးရဲထြဋ္ က ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုထားသည္။
ယခု ေနာက္ဆံုးအခ်ီေဆြးေႏြးပဲြတြင္မူ ေကအိုင္ေအဖက္မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ေမာ္ ပါဝင္တက္ေရာက္ခဲ့ေသာ္လည္း ျမန္မာစစ္တပ္ (တပ္မေတာ္) ဖက္မွ အဆင့္ျမႇင့္ကိုယ္စားလွယ္ တက္ေရာက္ျခင္းမရွိဟု သိရွိရသည္။
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ေမာ္ေတာ္ကားထုတ္လုပ္မႈကို Suzuki ျပန္စေတာ့မည္
(Japan Today မွ 7 feb 2013 ရက္စြဲပါ “Suzuki to resume auto production in Myanmar” သတင္းကို ဘာသာျပန္ဆိုသည္)
Photo Credit by Japan Today
ဂ်ပန္ကားထုတ္လုပ္သူ Suzuki က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ထုတ္လုပ္မႈျပန္လည္စတင္ေတာ့မည္ဟု ဗုဒၶဟူးေန႔ကေျပာၾကားလိုက္ရာ တစ္ခ်ိန္က တံခါးပိတ္ ျမန္မာေစ်းကြက္သို႔ ေျခခ်ေနသည့္ အာရွဒုတိယစီးပြားေရး အင္အားႀကီးဂ်ပန္၏ ေနာက္ဆံုးေျခလွမ္းတစ္ခုပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အိႏိၵယႏိုင္ငံတြင္ Marati Suzuki လုပ္ငန္းျဖင့္ ႀကီးႀကီးမားမားေအာင္ျမင္မႈရေနေသာ ကားငယ္ထုတ္လုပ္သူ Suzuki (Myanmar) Motor ကို ျပန္လည္စတင္ရန္အတြက္ ေဒၚလာ၇ သန္းရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည္ဟု ဆိုပါသည္။
၁၉၈၈ မွ ၂၀၁၀ အတြင္း ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ဖက္စပ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ေသာ စက္႐ံုတြင္ ေမလမွစ၍ ထုတ္လုပ္မႈျပန္လည္စတင္မည္ဟု Suzuki ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူက ေျပာၾကားသည္။
ထိုစက္႐ံုကို ကန္ထ႐ိုက္သက္တမ္းကုန္လြန္ခ်ိန္တြင္ ပိတ္ထားခဲ့သည္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ထိုအခ်ိန္တြင္သက္တမ္းတိုး သေဘာတူညီခ်က္မ်ား မရခဲ့ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎ကရွင္းလင္းျခင္း မျပဳပါ။
ကနဦးတြင္ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္အတြက္ လစဥ္ Carry မီနီထရပ္အစီး ၁၀၀ မွ်သာ ထုတ္လုပ္သြားဦးမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ျပည္တြင္းဝန္ထမ္း ၉၀ ခန္႔အထိ အသံုးျပဳမည္ဟု သိရွိရသည္။
၎ကဆက္လက္၍ “ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီကူးေျပာင္းေရး အားထုတ္မႈေတြေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခားကုမၸဏီေတြရဲ႕ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေရး လႈပ္ရွားမႈေတြ ကလည္း အင္တိုက္အားတိုက္ရွိေနပါတယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားေစ်းကြက္ကလည္း အသြင္ေျပာင္းကာလလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းကြက္ဖြ႕ံၿဖိဳး လာမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီး အဲလိုအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနခ်င္ပါတယ္” ဟု ေျပာၾကားပါသည္။
အဂၤါေန႔တြင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ေသာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုးကုန္သြယ္ေရး စည္း႐ံုးလႈပ္ရွားသူ ကီဒန္ရင္အဖြဲ႕၏ အႀကီးအကဲက ျမန္မာႏိုင္ငံဖြ႕ံၿဖိဳးေရးအတြက္ ေငြေၾကးႏွင့္ကၽြမ္းက်င္မႈဆိုင္ရာ အကူအညီမ်ား ေပးအပ္သြားမည္ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထိုအေတာအတြင္း တိုက်ိဳအာဏာပိုင္မ်ားကလည္း ျမန္မာတို႔ေပးရန္ရွိေသာ ေၾကြးၿမီ ယန္းေငြ ဘီလ်ံ ၅၀၀ အနက္မွ ဘီလ်ံ ၃၀၀ (ေဒၚလာ ၃.၂ ဘီလ်ံ)ကို ေလွ်ာ္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားထားၿပီးျဖစ္သည္။
ထို႔အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဓါတ္အားစနစ္ကို ကူညီအဆင့္ျမႇင့္တင္ေပးရန္ ေက်းလက္ဖြ႕ံၿဖိဳးေရးကို ျမႇင့္တင္ရန္ ႏွင့္ သေဘာတူထားေသာ စက္မႈဇုံကို ေထာက္ပံ့ရန္အတြက္ ယန္းေငြဘီလ်ံ ၅၀ ထပ္မံေခ်းဦးမည္ဟု ဂ်ပန္အစိုးရက ယခင္လက ေျပာၾကားထားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ယခင္တပ္မေတာ္အစိုးရလက္ထက္က စီမံခန္႔ခဲြမႈအလဲြမ်ားေၾကာင့္ စီးပြားေရးၿပိဳလဲက်သြားၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း လက္ရွိအစိုးရသစ္ က ႀကီးႀကီးမားမား ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပါြးေရး၊ လူမႈေရးအေျပာင္းအလဲမ်ား ျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံရပ္ျခားကုမၸဏီမ်ား အသစ္တဖန္ျပန္လည္ စိတ္ဝင္စားလာေအာင္ႏႈိးဆြေပးလ်က္ရွိသည္။
သို႔ေသာ္ ယခင္အစိုးရ လက္ထက္က ေနရာတကာတြင္ တင္းၾကပ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမ်ားကို လက္ရွိအစိုးရက ထိေရာက္စြာ ေျဖေလွ်ာ့ရွင္းလင္းျခင္း မျပဳေသးဟု အကဲခတ္ေလ့လာသူအခ်ိဳ႕က မွတ္ခ်က္ေပးထားသည္။
*********************************************************