yangonchronicle2011
၂၆.၁၁.၂၀၁၂
ျပည္တြင္းသတင္း
- ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအေပၚ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးျခင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသာနစ္နာရေၾကာင္းေဝဖန္ေျပာၾကား
- ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႀကီးမားဆံုးစိန္ေခၚမႈမွာ စီးပြားေရးပံုစံသစ္ေတြ႔ရွိႏိုင္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးသန္းျမင့္ဦးေျပာၾကား
- အေမရိကန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီျဖင့္ သတၱဳတြင္းဥပေဒ အသစ္ျပန္လည္ေရးဆြဲမည္
ႏုိင္ငံေရးသတင္း
- ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္မညီပာု ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ မွတ္ခ်က္ျပဳ
သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား
********************************************************************************************
ျပည္တြင္းသတင္း
ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအေပၚ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးျခင္းသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသာနစ္နာရေၾကာင္း ေဝဖန္ေျပာၾကား
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအေပၚ မက္လံုးေပးသည့္အေနျဖင့္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးမည္ပာုဆိုေသာ္လည္း ယင္းကင္းလြတ္ ခြင့္ျပဳထားသည့္ အခြန္မ်ားအေပၚ ၎တို႔ႏိုင္ငံမွ အခြန္အျပည့္အဝ ျပန္လည္ေကာက္ယူမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံသာ အခြန္ဆံုး႐ံႈးနစ္နာရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းအခြန္မ်ားဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။
"ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ျမန္မာကမက္လံုးေပးတဲ့အေနနဲ႔ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးေပမယ့္ အဲဒီကုမၸဏီက သက္သာခြင့္ ရမသြားဘူး။ သူတို႔ႏိုင္ငံကို ေငြျပန္လႊဲတဲ့အခါ အခြန္ေကာက္တာခံရတာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ျမန္မာမရဘူး၊ လာလုပ္တဲ့ႏိုင္ငံကျခား ကုမၸဏီလည္း မရဘူး တကယ္ ရသြားတာက သူတို႔ႏိုင္ငံပဲ။ ဥပမာ သူတို႔ႏိုင္ငံက သူတို႔ကို ဝင္ေငြခြန္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း သတ္မွတ္တယ္ဆိုပါစို႔။ ျမန္မာက လႊတ္ေပးလိုက္တဲ့အတြက္ ဒီႏိုင္ငံမွာ အခြန္ေဆာင္ထားတဲ့ အေထာက္အထား မရွိဘူးဆိုရင္ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္း အျပည့္ေကာက္လိုက္တာပဲ။ ျမန္မာက ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကိုႏႈတ္ေပးၿပီး ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ထပ္ေဆာင္ခိုင္းေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကို အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ေပးတာ ျမန္မာႏိုင္ငံ မရတာပဲရွိတယ္။ ဒီေတာ့ နစ္နာတာေပါ့"ပာု ျပည္တြင္းအခြန္မ်ား ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသုူတစ္ဦးကေျပာၾကားေၾကာင္း ျပည္တြင္းအပတ္စဥ္ထုတ္ Weekly Eleven ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း အခြန္ေကာက္ခံရရွိမႈ နည္းပါးရျခင္းမွာ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ားအေပၚ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ေပးျခင္းတစ္ခ်က္ အပါအဝင္ ကိုယ္က်ိဳးအတြက္ အခြန္လံုးဝတိမ္းေရွာင္ေနျခင္း၊ အ႐ံႈးျပကာ အခြန္တိမ္းေရွာင္ေနျခင္းႏွင့္ တရားမဝင္လုပ္ကိုင္ကာ အခြန္ေရွာင္တိမ္းျခင္း၊ အခြန္ ေဆာင္ေလ့မရွိ၍ အခြန္စနစ္ျဖင့္ မရင္းႏွီးျခင္းႏွင့္ ေပးေဆာင္သည့္အခြန္မ်ားအား မည္သည့္ေနရာတြင္ အသံုးခ်သည္ကို ထင္သာျမင္သာမရွိမႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အာဆီယံေဒသတြင္းႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အခြန္ရရွိမႈႏွင့္ ဂ်ီဒီပီအခ်ိဳးမ်ားမွာ အနည္းဆံုးႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
YC
****************************************************
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႀကီးမားဆံုးစိန္ေခၚမႈမွာ စီးပြားေရးပံုစံသစ္ေတြ႔ရွိႏိုင္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးသန္းျမင့္ဦးေျပာၾကား
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ယခုေတြ႕ၾကံဳေနရသည့္ အႀကီးမားဆံုးစိန္ေခၚမႈမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအရွိန္အပာုန္ကို အေထာက္အကူျပဳေသာ စီးပြားေရးပံုစံသစ္ တစ္ခုကို ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသို႔ အၾကံေပးေနသည့္ သမိုင္းသုေတသီ ဦးသန္းျမင့္ဦးက AP သတင္းဌာနသို႔ ေျပာၾကား သြားခဲ့သည္။
ယခု ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးနယ္ပယ္တြင္ တိုင္းျပည္စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူမျပဳသည့္ အဓိကစီးပြားေရးပံုစံႏွစ္မ်ိဳး လႊမ္းမိုးလ်က္ရွိၿပီး ပထမတစ္ခုမွာ ခ႐ိုနီစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ တ႐ုတ္အႀကီးစား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားတို႔၏ မပာာမိတ္ဖြဲ႕စည္းထားသည့္ပံုစံႏွင့္ က်န္တစ္ခုမွာ လက္ဝဲယိမ္း တံခါးပိတ္ေရး မူဝါဒပံုစံတို႔ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္ အေမရိကန္ကုမၸဏီမ်ား ဝင္ေရာက္လာပါက တတိယပံုစံတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ထြန္းလာႏိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ၎ကဆိုသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ၿပီးခ့ဲသည့္ ၂၀၁၂ ႏိုဝင္ဘာလ ၂ ရက္ေန႔တြင္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳထုတ္ျပန္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈဥပေဒကို ျပည္တြင္းသုိ႔ဝင္ေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံလိုသည့္ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးအေၾကာင္း ေလ့လာေနသည့္ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားက တစ္စိုက္တစ္မိုက္ ေလ့လာျငင္းခုန္လ်က္ရွိၿပီး အစိုးရ၏စီးပြားေရးမူဝါဒဆိုင္ရာ အေျပာင္းအလဲမ်ားကို ဆက္လက္ေစာင့္ၾကည့္ ေနလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
YC
****************************************************
အေမရိကန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီျဖင့္ သတၱဳတြင္းဥပေဒ အသစ္ျပန္လည္ေရးဆြဲမည္
ၿပီးခဲ့သည့္ ၁၉၉၄ စက္တင္ဘာလတြင္ ျပ႒ာန္းခဲ့သည့္ သတၱဳတြင္းဥပေဒအား UNDP၊ အာဆီယံႏွင့္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံရွိ ပညာရွင္မ်ား၏ အကူအညီမ်ားျဖင့္ အသစ္ျပန္လည္ ေရးဆြဲသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
သတၱဳတြင္းဥပေဒ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေရးဆြဲမႈ ၿပီးစီးသြားပါက လႊတ္ေတာ္သို႔တင္ျပ၍ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူသြားမည္ျဖစ္ၿပီး ယင္းဥပေဒအား လႊတ္ေတာ္မွအတည္ျပဳျပ႒ာန္းၿပီးပါက ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ ပိုမိုအားေကာင္းလာေစႏိုင္မည္ ျဖစ္သည့္အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ သတၱဳတြင္းထြက္ ပစၥည္းမ်ားျဖစ္သည့္ ေရႊႏွင့္ စိန္ထည္ပစၥည္းမ်ားကို ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားသို႔ တရားဝင္တင္ပို႔ ေရာင္းခ်လာႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းဥပေဒတြင္ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္မ်ားအတြက္ အဓိကထည့္သြင္း ေရးဆြဲထားေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာ့သတၱဳက႑တြင္ အမွတ္(၁)ႏွင့္ အမွတ္(၂)သတၱဳတြင္းလုပ္ငန္း၊ ျမန္မာ့ေက်ာက္မ်က္လုပ္ငန္းႏွင့္ ျမန္မာပုလဲလုပ္ငန္းတို႔မွ က႑အလိုက္ ခြဲေဝလုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ထို႔ျပင္ ျမန္မာ့သတၱဳတြင္းက႑၌ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္ေရာက္လာႏိုင္ေစေရးအတြက္ ႏိုဝင္ဘာလအတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ သတၱဳတြင္း ဝန္ႀကီးဌာနမွ ညႊန္ခ်ဳပ္အပါအဝင္ အႀကီးတန္းအရာရွိမ်ား အေမရိကန္ႏိုင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ေလ့လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ၿပီးခ့ဲသည့္ ၁၉၉၅ ခုႏွင့္ ၉၆ ခုႏွစ္မ်ားတြင္ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွ ျမန္မာ့သတၱဳတြင္းက႑မ်ား၌ ဝင္ေရာက္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ ခဲ့ေသာ္လည္း ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအား စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔ အေရးယူမႈျပဳလုပ္လိုက္ၿပီးေနာက္အဆိုပါလုပ္ငန္းမ်ားကို ရပ္ဆိုင္းခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
YC
******************************************************************************************************
ႏိုင္ငံေရးသတင္း
ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒႏွင့္မညီပာု ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ မွတ္ခ်က္ျပဳ
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ အတည္ျပဳထားေသာ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဥပေဒကိုျပင္ဆင္သည့္ ဥပေဒၾကမ္းကို ျပ႒ာန္းႏိုင္ေရးအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသို႔ လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ရန္ ေပးပို႔ရာတြင္ သမၼတက အဆိုပါဥပေဒၾကမ္းသည္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ညီညႊတ္ျခင္း မရွိေၾကာင္းႏွင့္ အာဏာသံုးရပ္တို႔ကို တက္ႏိုင္သမွ်ပိုင္းျခားသံုးစြဲရန္ႏွင့္ အခ်င္းခ်င္းအျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္းျခင္းတို႔ပာူေသာ ဒီမိုကေရစီက်င့္သံုးမႈအေပၚ အေလး ထားရန္လိုအပ္ေၾကာင္း သေဘာထားမွတ္ခ်က္ႏွင့္အတူ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကထံသို႔ ႏိုဝင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႔ရက္စြဲျဖင့္ သဝဏ္လႊာေပးပို႔ ခဲ့သည္။
ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ေပးပုိ႔လာသည့္ အဆိုပါဥပေဒၾကမ္းသည္ ပုဒ္မ(၁၁)၊ ပုဒ္မခြဲ(က)တြင္ မူလျပ႒ာန္းခ်က္ျဖစ္သည့္ "ႏိုင္ငံေတာ္၏ အရ အသံုးစာရင္းမ်ား စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ထူးျခားေသာအေျခအေနကို အခါအားေလ်ာ္စြာ တင္ျပျခင္း"အစား "ႏိုင္ငံေတာ္၏ အရအသံုး စာရင္းမ်ားစစ္ေဆးျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တစ္ႏွစ္လွ်င္အနည္းဆံုး တစ္ႀကိမ္တင္ျပျခင္း၊ ထူးျခားေသာ အေျခအေနကို အခါအားေလ်ာ္စြာတင္ျပျခင္း"ျဖင့္ ျပင္ဆင္ျပ႒ာန္းရန္ကိစၥမွာ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္မွ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးတြင္ မတင္ျပလာပါက ေတာင္းေခၚေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေသာ ကိစၥျဖစ္သည့္အတြက္ ျပင္ဆင္ရန္မလိုအပ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
ထို႔အျပင္ ပုဒ္မ(၁၁)၊ ပုဒ္မခြဲ(ဏ)အျဖစ္ "ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ အစိုးရဌာနမ်ား၊ အစိုးရ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီတို႔၏ လုပ္ငန္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မႈတို႔ကိုစစ္ေဆးရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က တာဝန္ေပးအပ္ လာလွ်င္ စစ္ေဆး၍ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ အစီရင္ခံတင္ျပျခင္း"ပာု ျဖည့္စြက္ျပ႒ာန္းရန္ကိစၥမွာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၂၄၂ ပုဒ္မခြဲ(ဃ)ပါ "ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္သည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတအား တာဝန္ခံရမည္"ပာူေသာျပ႒ာန္းခ်က္ကို ဆန္႔က်င္ေနသည္ကိုေတြ႕ရွိရေၾကာင္း ေဖာ္ျပပါရွိသည္။
ပုဂၢလိကထံမွရရန္ေၾကြးမ်ားႏွင့္ ႒ာနဆိုင္ရာဝန္ထမ္းမ်ား၏ မွားယြင္းမႈ၊ အလြဲသံုးစားမႈေၾကာင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ထံသို႔ ျပန္လည္ေပးသြင္းရမည့္ ေငြက်ပ္ သန္းေပါင္း ေလးေသာင္းေက်ာ္ရွိေၾကာင္း ျပည္ေဆာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ုံး၏ စစ္ေဆးေတြ႕႐ွိခ်က္ႏွင့္စပ္လ်င္း၍ ႏိ္ိုင္ငံေတာ္သမၼတထံသို႔ အေရးႀကီး အဆို တင္သြင္းခဲ့ေၾကာင္းကို သတင္းထုတ္ျပန္ေရးအဖြဲ႕က သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္အမွတ္(၅/၂၀၁၂)ကို ႏိုဝင္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့သည္။
YC
*******************************************************************************************
သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား
“အလုပ္သမားေတြအေနနဲ႕ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ အလုပ္သြားလုပ္တယ္ဆိုရင္ သူတုိ႕ႏုိင္ငံခ်မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းအတုိင္း ေနရမယ္။ စည္းကမ္းမလိုက္နာရင္ သူတုိ႕ဘက္က ေထာက္ကြက္တခုျဖစ္မယ္။ ဒါ့ေႀကာင့္ သူ႕ဘက္ကအရင္ရန္စတာေတြ ရွိတယ္။ ဒီလုိရန္စရင္လဲ သက္ဆုိင္တဲ့တာဝန္ရွိသူေတြကုိ တုိင္ႀကားဖုိ႕လိုတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ဘဲ ကုိယ့္ဘက္က စိတ္လုိက္မာန္ပါသေဘာမ်ိဳးနဲ႕ ျပန္ၿပီးတုန္႔ျပန္လိုက္ရင္ သူအမွားက ကုိယ့္အမွားျဖစ္သြားမယ္”
ႏုိဝင္ဘာ ၂၈ ရက္ေန႕ထုတ၊္ ျမန္မာပုိ႕စ္ဂ်ာနယ္ ၊ အတြဲ ၄ အမွတ္ ၄၆ တြင္ပါရွိေသာ “ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား စိတ္လိုက္မာန္ပါ ေျဖရွင္းျခင္းထက္ ဥပေဒႏွင့္အညီေျဖရွင္းျခင္းကပုိၿပီး သင့္ေတာ္မည္ဟုဆုိ”သတင္းမွ အလုပ္သမား ညႊန္ႀကားေရးမႈးခ်ဳပ္ ဦးမ်ိဳးေအာင္ ေျပာႀကားခ်က္အား ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။
*************************************************
“ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္ ပုံစံမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ဒီမုိကေရစီနည္းလမ္းနဲ႕ မဲေပးေရြးခ်ယ္တယ္ဆုိေပမယ့္ ဝင္ၿပီးအေရြးခံမယ့္လူစာရင္းကုိ အဲဒီပါတီႀကီးတစ္ခုက ၿမိဳ႕နယ္ကုိ ေပးတာမ်ိဳးေတြရွိတယ္၊ ဒါကုိၿမိဳ႕နယ္ကလဲ မျငင္းဘဲ လက္ခံတယ္၊ ဒါကျပည္သူ႕ဆႏၵနဲ႕ ဘယ္လိုညီမွာလဲ”
ႏုိဝင္ဘာ ၂၉ ရက္ေန႕ထုတ္၊ သတင္းတမန္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၃ အမွတ္၂၈ တြင္ပါရွိေသာ “ရပ္ကြက္ေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႈး ေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ႏုိင္ငံေရး ပါတီႀကီးတစ္ခ်ဳိ႕ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္ေန” သတင္းမွ ျပည္သူတစ္ဦး၏ ေျပာႀကားခ်က္အား ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။
***********************************************
“အစိုးရဘက္က ခ်မွတ္ထားတဲ့ မူဝါဒလမ္းစဥ္ထဲမွာ ပါတီဖြဲ႕၊လႊႊတ္ေတာ္ထဲဝင္ၿပီး တုိင္းရင္းသားေတြေတာင္းဆုိတဲ့ ကုိယ္ပုိင္ျပဌာန္းခြင့္ကုိ ဥပေဒမွာ ျပင္ရမယ္။ ဥပေဒကုိျပင္ဆင္ခြင့္က လႊတ္ေတာ္မွာဘဲ တာဝန္ရွိတယ္။ ဒါ့ေႀကာင့္ လႊတ္ေတာ္ေရာက္ေအာင္ လုပ္ႀကပါလုိ႕ ေျပာထားတယ္။ အဲဒီ့က်ေတာ့ တုိင္းရင္းသားေတြဘက္ကက်ေတာ့ အာမခံခ်က္မရွိဘူးလို႕ ထင္တယ္။ ဒါကလဲ ယုံႀကည္မႈ မတည္ေဆာက္ႏုိင္ႀကတာေပါ့။ အဓိက တုိင္းရင္းသားေတြ ရခ်င္တာက ဘာမဆုိအမခံခ်က္ရွိဖုိ႕ေပါ့။ ဘာအာမခံခ်က္မွမရွိဘဲ ေယာင္ဝါးဝါးနဲ႕ လႊတ္ေတာ္ေရာက္သြားမွာကုိ သူတုိ႕မႀကိဳက္ဘူး။ ဒီေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကုိ မသြားခင္မွာ အစုိးရလူႀကီးေတြနဲ႕ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ေတြ လႊတ္ေတာ္ျပင္ပမွာ အေၾကအလည္ေဆြးေႏြးၿပီး သေဘာတူညီခ်က္ ရခ်င္ႀကတယ္။ ဒါက တုိင္းရင္းသားဘက္က လုိလားခ်က္။ ဒီႏွစ္မ်ဳိးက နည္းနည္းကြဲေနတယ္။ ေနာက္ တုိင္းရင္းသားဘက္ကလဲ ညီညႊတ္ေသာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား ဖက္ဒရယ္ေကာင္စီ(UNFC)မွာကလည္း မူဝါဒလမ္းစဥ္(Road Map)ရွိေနတယ္။ ဒီ(Road Map)ႏွစ္ခုမွာ ကြာဟခ်က္နဲနဲေလး ရွိေနတယ္။ ဒီႏွစ္ခုရဲ႕ ကြာဟခ်က္ကုိ ရင္ႀကားေစ့ႏုိင္ေအာင္ ႏွစ္ဖက္ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးညိႈႏႈိင္းရမယ္”
ႏိုဝင္ဘာ ၂၇ ရက္ေန႕ထုတ္၊ သစၥာဂ်ာနယ္၊ အတြဲ ၅ အမွတ္ ၈ တြင္ပါရွိေသာ “စစ္ပြဲေတြမရပ္ေသးသည့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ျပင္ပ ႏုိင္ငံေရးသမား ေဒါက္တာတူးဂ်ာႏွင့္ေတြ႕ဆုံျခင္း”မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္။
*******************************************************************************************