Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle2011
yangonchronicle2011

၂၁.၁၀.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ ယခင္ႏွစ္ထက္ ေဒၚလာႏွစ္ဘီလီယံ ပိုမည္ပာု ခန္႔မွန္း 
  2. ႏိုင္ငံသားအမည္ခံ ႏိုင္ငံျခားသားလုပ္ငန္းရွင္အား အမည္ခံ ကားအေရာင္းျပခန္းဖြင့္ခြင့္ မျပဳ 
  3. နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ (FDA) ဌာနခြဲမ်ား တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္မည္ 
  4. ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာလုပ္သား ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ ေစလႊတ္မည္ 

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ တရုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ခြာ
  2. စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေခ်းေငြအား ႏိုင္ငံေတာ္က တိုက္ရိုက္ေခ်းငွားရန္ အစီအစဥ္ မရွိေသး

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေဆာင္းပါးက႑

  1. ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ လူငယ္ေတြ ေနရာေပးေရးနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ျပႆနာတစ္ခ်ိဳ႕

*****************************************************************************

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ ယခင္ႏွစ္ထက္ ေဒၚလာႏွစ္ဘီလီယံ ပိုမည္ပာု ခန္႔မွန္း

ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ စုစုေပါင္းကုန္သြယ္မႈ က႑တြင္ ယခင္ႏွစ္ပမာဏမ်ားထက္ ယခုႏွစ္တြင္ အနည္းဆံုး ေဒၚလာႏွစ္ဘီလီယံ ပိုလာႏိုင္မည္ပာု ခန္႔မွန္းရေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံျခား စုစုေပါင္းကုန္သြယ္မႈတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ ကုန္တင္ပို႔မႈမွာ ေျခာက္ႏွစ္ဆက္တိုက္ ႏွစ္စဥ္သာလြန္လ်က္ရွိၿပီး ယခုႏွစ္တြင္လည္း ပို႔ကုန္ပမာဏမွာ စက္မႈကုန္ၾကမ္းျဖစ္သည့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕တင္ပို႔မႈသာရွိသည့္အျပင္ ေက်ာက္မ်က္ေလလံပြဲ ဝင္ေငြမ်ား ထည့္ဝင္ခ်ိန္တြင္ (ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ပမာဏ စုစုေပါင္း) အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅ ဘီလီယံေက်ာ္ ရရွိခဲ့သည့္အတြက္ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ကုန္သြယ္မႈ အသာစီးရရွိရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္ဝက္အတြင္းမွာပင္ စုစုေပါင္း ကုန္သြယ္မႈမွာ ေဒၚလာ ၈ ဒႆမ ၉ ဘီလီယံခန္႔ ရရွိခ့ဲေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက စာရင္းထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့သည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္မွ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းဘက္ ပို႔ကုန္မွာ ေဒၚလာ ၃ ဒႆမ ၇ ဘီလီယံရွိၿပီး ပင္လယ္ေရေၾကာင္းမွ သြင္းကုန္မွာ ေဒၚလာ ၃ ဒႆမ ၈ ဘီလီယံႏွင့္ နယ္စပ္ေဒသ ပို႔ကုန္မွာ သန္း ၇၀ ႏွင့္ နယ္စပ္ေဒသြင္းကုန္မွာ ေဒၚလာ သန္း ၅၇၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ အစိုးရက႑၏ ပို႔ကုန္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပစၥည္းအခ်ိဳးမွာ မ်ားျပားေနသည့္အတြက္ ျပည္တြင္းေငြလဲႏႈန္း တည္ၿငိမ္ေစရန္ျပဳလုပ္ေပးၿပီး ပုဂၢလိကအခ်ိဳးကို ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာႏိုင္ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

၎ကိစၥရပ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အၿငိမ္းစားဘဏ္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကုန္သြယ္မႈက႑တြင္ အသာစီးရရွိထားေသာ္လည္း ေကာင္းသည္ပာု မဆိုႏိုင္ေၾကာင္း ဝယ္လိုအားနည္းၿပီး ေရာင္းလိုအား မ်ားေနသည့္ သေဘာသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးမွာ က်ံဳ႕သြားႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယခု အစိုးရသစ္လက္ထက္မွ စတင္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ကားတင္သြင္းခြင့္ျပဳေပးလိုက္သည့္အတြက္ ေဒၚလာေစ်း ျပန္လည္ ျမင့္တက္ သြားခဲ့ေသာ္လည္း အျခားႏိုင္ငံမွ အသံုးမျပဳသည့္ကားအား ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာ ေပးဝယ္ေနမည့္အစား ျပည္တြင္း လိုအပ္သည့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံုမ်ားတြင္သာ သံုးသင့္ေၾကာင္း ဘဏ္လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

Ref: ရန္ကုန္တိုင္းမ္

*****************************************************************************

ႏိုင္ငံသားအမည္ခံ ႏိုင္ငံျခားသားလုပ္ငန္းရွင္အား အမည္ခံ ကားအေရာင္းျပခန္းဖြင့္ခြင့္ မျပဳ

ျပည္တြင္း၌ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ကားအေရာင္းျပခန္းဖြင့္လွစ္ရာတြင္ ႏိုင္ငံသားအမည္ခံ(သို႔) ႏိုင္ငံျခားသား၏ ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့ကိုယူ၍ ျပည္တြင္း ကုမၸဏီအမည္ခံ၍ လုပ္ကိုင္ၾကမည့္သူမ်ားအား ကားအေရာင္းျပခန္းဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳမည္မပာုတ္ေၾကာင္း သိရသည္။

အမွန္တကယ္ ေမာ္ေတာ္ကား ေရာင္းဝယ္မႈျပဳလုပ္ၾကမည့္ ျပည္တြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံသား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကိုသာ ကားအေရာင္း ျပခန္း ဖြင့္လွစ္ခြင့္ျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရာင္းျပခန္းဖြင့္လွစ္မည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ အျခားအေျခခံလိုအပ္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာမွ ထုတ္ျပန္ေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အစိုးရသစ္ တက္လာၿပီးေနာက္ပိုင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယာဥ္ေပာာင္းပယ္ဖ်က္၍ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသစ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳၿပီးေနာက္ ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ား အမ်ားအျပားေပၚေပါက္လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုသို႔ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းအသစ္မ်ား ေပၚေပါက္လာသည့္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဝယ္ယူသူမ်ားမွာ အမွန္တကယ္ခိုင္မာမႈရွိ၍ အက်ိဳးရွိႏိုင္မည့္ ကုမၸဏီမ်ားတြင္သာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေရြးခ်ယ္ ဝယ္ယူႏိုင္ေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကားတင္သြင္းဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္ေနသူ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ ကားအေရာင္းျပခန္းဖြင့္လွစ္ခြင့္ သတ္မွတ္ခ်က္တြင္ ျပည္ပ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေရာင္းခ်ေပးသည့္ အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ အစဥ္အျမဲ အေရာင္းအဝယ္ ျပဳလုပ္ႏိုင္သည့္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေတြ႕အၾကံဳေကာင္းမြန္စြာရွိေသာ ကုမၸဏီျဖစ္ရမည္ပာု သတ္မွတ္ခ်က္ ပါရွိသည့္အတြက္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားႏွင့္ တစ္ဆင့္ခ်ိတ္ဆက္၍ ဝယ္ယူတင္သြင္း ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေသာ ကုမၸဏီမ်ား အေနျဖင့္ အခက္အခဲ ရင္ဆိုင္ၾကံဳေတြ႕ႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။

Ref: News Watch

*****************************************************************************

နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးအတြက္ (FDA) ဌာနခြဲမ်ား တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္မည္

နယ္စပ္မွ ဝင္ေရာက္လာသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို စနစ္တက်စစ္ေဆးႏိုင္ရန္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဂိတ္မ်ားတြင္ (FDA) ဌာနခြဲမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ ဖြင့္လွစ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း FDA ရန္ကုန္မွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ တရုတ္၊ အိႏၵိယႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ နယ္စပ္ေဒသမ်ားမွ ဝင္ေရာက္လာသည့္ အစားအစာမ်ိဳးစံု၊ ေဆးဝါးမ်ိဳးစံု တို႔ကို စနစ္တက် စစ္ေဆးႏိုင္ရန္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္းမ်ားတြင္ အစားအေသာက္ႏွင့္ ေဆးဝါးကြပ္ကဲေရး ဌာနခြဲမ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နယ္စပ္ေဒသမ်ားမွ တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္လာသည့္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားေၾကာင့္ ျပည္တြင္းတရားဝင္ ေရာင္းဝယ္ ေဖာက္ကားလ်က္ရွိသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကို ထိခိုက္မႈရွိသည့္အျပင္ တားျမစ္ေဆးဝါးမ်ား၊ အစားအေသာက္မ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ျပည္သူမ်ား၏ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရးမ်ားကို ထိခိုက္ေစသည့္အတြက္ နယ္စပ္ေဒသ FDA ဌာနစိတ္မ်ားကို လ်င္ျမန္စြာ တိုးခ်ဲ႕ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ေရး စီစဥ္ေဆာင္ရြက္လ်က္ ရွိေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

နယ္စပ္ေဒသ (FDA) အဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းၿပီးပါက ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ နယ္စပ္ေဒသမွ တစ္ဆင့္ အစားအေသာက္ႏွင့္ ေဆးဝါးမ်ား တင္သြင္းရာတြင္ အစားအေသာက္ႏွင့္ ေဆးဝါးကြပ္ကဲေရးအဖြဲ႕၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္သာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ တရားမဝင္ေမွာင္ခိုလမ္းေၾကာင္းမွ ဝင္ေရာက္လာသည့္ ေဆးဝါးႏွင့္ အစားအေသာက္မ်ားကို တိုင္းေဒသႀကီး၊ ျပည္နယ္ႏွင့္ ခရိုင္ၿမိဳ႕နယ္တို႔မွ တာဝန္ရွိသူမ်ားက စစ္ေဆးေဖာ္ထုတ္အေရးယူလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

လက္ရွိအခ်ိန္ထိတိုင္ (FDA) ဌာနမ်ားကို ေနျပည္ေတာ္၊ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၱေလးတို႕တြင္သာ ဖြင့္လွစ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။

Ref:News Watch၊ ေမာ္ဒန္

*****************************************************************************

ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာလုပ္သား ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ ေစလႊတ္မည္

ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိေနသည့္ ျမန္မာလုပ္သားမ်ားအား ေစာင့္ေရွာက္ ကူညီႏိုင္ရန္ ျမန္မာလုပ္သား ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕(၅)ဖြဲ႕အား ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔မွ စတင္၍ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ေစလႊတ္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အလုပ္သမားညႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ျမန္မာလုပ္သား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ လာေရာက္ရန္ ၿပီးခ့ဲ့သည့္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကတည္းကပင္ ထိုင္းႏိုင္ငံအစိုးရမွ ကမ္းလွမ္းထားခဲ့သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာနမွ ယခုကဲ့သို႔ ေစလႊတ္ရန္ စီစဥ္ေပးရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုေစလႊတ္မည့္ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာလုပ္သား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရး အဖြဲ႕၏ အဓိကတာဝန္မွာ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ေရာက္ရွိေနသည့္ ျမန္မာလုပ္သားမ်ား၏ ႏိုင္ငံသားစိစစ္ေရးကတ္ႏွင့္ ယာယီႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ထုတ္ေပးျခင္း၊ ျမန္မာလုပ္သားမ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ လုပ္ခေငြႏွင့္ အျခားရပိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ားကို ထိုင္းႏိုင္ငံအစိုးရႏွင့္ ေျပလည္မႈရရွိႏိုင္ေစရန္ ညႇိႏိႈင္းျခင္းႏွင့္   ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာလုပ္သားမ်ား၏ ၾကံဳေတြ႕ ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ အခက္အခဲမ်ားကို ကူညီေျဖရွင္းေဆာင္ရြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ျမန္မာလုပ္သားေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕ ေစလႊတ္ရန္ ကိစၥရပ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အလုပ္သမားဝန္ႀကီးဌာနမွ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးျမင့္သိန္း ဦးေဆာင္သည့္အဖြဲ႕သည္ ေအာက္တိုဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔မွ ၁၃ ရက္ေန႔ထိ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ သြားေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

၎ ေဆြးေႏြးမႈတြင္ ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ တရားမဝင္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားကို ျပည္ႏွင္မည္ဆိုပါက လူကုန္ကူးမခံရႏိုင္ေစရန္၊ ႏွစ္ႏိုင္ငံအသိေပး အေၾကာင္းၾကားၿပီးမွသာ ျပည္ႏွင္ရန္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ရွိ ျမန္မာသံရံုးတြင္ အလုပ္သမားသံအရာရွိ တစ္ဦးထားရွိ၍ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း လုပ္သားမ်ားအေရး ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ေရး ထိုင္း-ျမန္မာ သေဘာတူညီမႈရရွိခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ အသစ္ထပ္မံေစလႊတ္ဦးမည့္ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္လည္း နယ္စပ္ေဒသ သံုးေနရာ အျပင္ ေလေၾကာင္းခရီးျဖင့္သာ ေစလႊတ္ႏိုင္ရန္ သေဘာတူညီမႈရယူခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

Ref: News Watch၊ ကုမုျဒာ

***************************************************************************************

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား   

ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ တရုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ခြာ

တရုတ္ႏိုင္ငံအစိုးရ၏ ဖိတ္ၾကားခ်က္အရ တရုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ ကြမ္းရွီးကၽြမ္း ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေဒသ နန္နင္းၿမိဳ႕၌ က်င္းပမည့္ (၈) ႀကိမ္ေျမာက္ တရုတ္- အာဆီယံ ကုန္စည္ျပပြဲႏွင့္ စီးပြားေရးႏွင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ထိပ္သီးအစည္းအေဝးသို႔ တက္ေရာက္ရန္ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဒုတိယသမၼတ သီဟသူရဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦး ေခါင္းေဆာင္ေသာ ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕ ေနျပည္ေတာ္မွ ေအာက္တိုဘာလ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ ထြက္ခြာသြားေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႕တြင္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္းႏွင့္ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေရလုပ္ငန္းဝန္ႀကီးဌာန  ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးတင္ႏိုင္သိန္း၊ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအးျမင့္၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးဝင္းျမင့္၊ ႏိုင္ငံျခားေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ျမင့္၊ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးအုန္းသန္း၊ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး သူရဦးေသာင္းလြင္၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတရံုး အႀကံေပးအဖြဲ႕ဝင္ ဦးဆက္ေအာင္ႏွင့္ အဆင့္ျမင့္အရာရွိႀကီးမ်ား လိုက္ပါသြားေၾကာင္း ႏိုင္ငံပိုင္ သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရွိရသည္။

တရုတ္- အာဆီယံ ကုန္စည္ျပပြဲကို ေအာက္တိုဘာ ၂၁ ရက္မွ ၂၆ ရက္ေန႔အထိ က်င္းပျပဳလုပ္မည္ျဖစ္သည္ဟု သိရွိရသည္။

YC

*****************************************************************************

စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေခ်းေငြအား ႏိုင္ငံေတာ္က တိုက္ရိုက္ေခ်းငွားရန္ အစီအစဥ္ မရွိေသး

ႏိုင္ငံေတာ္က စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေခ်းေငြကို အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားသို႔ တိုက္ရိုက္ေခ်းငွားရန္ အစီအစဥ္ မရွိေသးေၾကာင္း က်င္းပဆဲရွိေသာ ပထမအႀကိမ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဒုတိယပံုမွန္အစည္းအေဝး (၃၈) ရက္ေျမာက္ေန႔တြင္ အမွတ္(၁) ႏွင့္ အမွတ္(၂) စက္မႈဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးစိုးသိန္းက ေျပာၾကားသြားသည္ကို ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပခ်က္အရ သိရွိရသည္။

စမ္းေခ်ာင္းမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးစိုးဝင္းက “ႏိုင္ငံေတာ္က စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေခ်းေငြကို အေသးစား၊ အလတ္စား စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားသို႔ တိုက္ရိုက္ ေခ်းငွားရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/ မရွိ သိရွိလိုေၾကာင္း” ေမခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရး အတြက္ ဘက္ေပါင္းစံုမွ ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိရာ ျပည္ပပို႔ကုန္ ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ သြင္းကုန္အစားထိုး ေဆာင္ရြက္ေပးႏိုင္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ေငြေၾကးအရင္းအႏွီး လိုအပ္မည္ဆိုပါက ျမန္မာႏိုင္ငံ စက္မႈကုန္ထုတ္လုပ္သူမ်ားအသင္း၏ စိစစ္မႈျဖင့္ ျမန္မာ့စက္မႈလက္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္က သင့္ေတာ္သည့္ ေငြေၾကးပမာဏကို သင့္ေတာ္သည့္ အတိုးႏႈန္းျဖင့္ ေခ်းငွား ထုတ္ေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ယခုတင္ျပသည့္ အခ်ိန္အထိ စုစုေပါင္း ေငြက်ပ္(၃၀၃၉၆. ၇၈၂) သန္း အထိ ေခ်းငွားထုတ္ေပးထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ လတ္တေလာအားျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရက တိုက္ရိုက္ ေခ်းငွားထုတ္ေပးျခင္း မျပဳလုပ္ေသးပါေၾကာင္းျဖင့္ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက ေျဖၾကားခဲ့သည္။

လာမည့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရမွ လယ္ယာအမေတာ္ေၾကးကဲ့သို႔ ျမန္မာ့စက္မႈလက္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဘဏ္မွ တစ္ဆင့္ သင့္ေတာ္သည့္ ေငြပမာဏကို ထုတ္ေခ်းႏိုင္ေရး စီစဥ္ႀကိဳးပမ္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘဏ္မွ တစ္ဆင့့္ SMEs Finance Centre ကို ဖြဲ႕စည္း၍ SMEs ေထာက္ပံ့မႈမ်ားအား ပီပီျပင္ျပင္ ေဆာင္ရြက္သြားရန္ လ်ာထားလ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ဗဟိုဘဏ္အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံ့စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစရန္ႏွင့္ ပုဂၢလိက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ပိုမိုတိုးခ်ဲ႕ႏိုင္ေရးအတြက္ ၁-၉-၂၀၁၁ ရက္မွစ၍ ေခ်းေငြအေပၚ ေကာက္ခံေသာ အတိုးႏႈန္းအား ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေလွ်ာ့ေပါ႔သတ္မွတ္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏ ေခ်းေငြမ်ား အတြက္လည္း အတိုးႏႈန္းအား ၁၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေလွ်ာ့ေပါ႔ေပးခဲ့ေၾကာင္းျဖင့္ ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။

YC

***********************************************************************************

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

စာခ်ဳပ္ ဝယ္ထားသူအခ်င္းခ်င္း ထပ္ဆင့္ ျပန္အေရာင္းအဝယ္ျပဳကာ အလြယ္တကူ ေငြျပန္ေဖာ္ႏုိင္သည့္ အေနအထား (တစ္နည္း) ထပ္ဆင့္ အေရာင္းအဝယ္ျပဳသည့္ ေစ်းကြက္ (secondary market) ရွိပါက ပိုမို စိတ္ခ်စြာ ဝယ္ယူေစႏုိင္သည့္အတြက္ ေစ်းကြက္တြင္က်ယ္မႈ ပိုမိုအားေကာင္း လာေစမည္ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးခ်င္း ဝယ္ယူထားသူဦးေရ မ်ားျပားမွသာ အခ်င္းခ်င္း ထပ္ဆင့္ေရာင္းဝယ္မႈ မ်ားျပားကာ အထက္ပါ အလြယ္တကူ ေငြျပန္ေဖာ္ႏုိင္သည့္အေျခအေန ျဖစ္ထြန္းလာမည္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ ေစ်းကြက္တြင္ ယင္းသို႔ တစ္ဦးခ်င္းဝယ္ယူထားသူ နည္းပါး ေနခဲ့သည့္အတြက္ ၎အေနအထားေပၚေပါက္မႈ ေႏွးေကြးေနရာ ယခုျဖစ္ေပၚ မႈသည္ အထက္ပါ အေနအထားေပၚေပါက္ေရး လမ္းေၾကာင္းမွန္ႏွင့္ ပိုမိုနီးစပ္လာျခင္းျဖစ္သည္။

"ဒီ တုိးတက္မႈက ေစ်းကြက္အတြက္ အားတက္စရာ လကၡဏာတစ္ခုပါ။ အတိုးႏႈန္းမေျပာင္းခင္ကအထိ ဗဟိုဘဏ္ရဲ႕ ကိန္းဂဏန္းေတြ အပါအဝင္ စုစုေပါင္း အေရာင္းအရ ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္မွာ တစ္ဦးခ်င္း ရင္းႏွွီးျမဳပ္ႏွံ သူေတြက တစ္ ရာခုိင္ႏႈန္းေအာက္ နည္းတယ္။ အခုလို တိုးလာၿပီး တစ္ဦးခ်င္း ျမဳပ္ႏွံသူေတြ ငါးရာခုိင္ႏႈန္းက ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေလာက္ရွိလာရင္ အေတာ္အသင့္ ပမာဏရွိတဲ့ ေငြတိုက္စာခ်ဳပ္ ထပ္ဆင့္ျပန္ေရာင္းဝယ္မႈ ေစ်းကြက္ တစ္ခု မၾကာခင္ ေပၚေပါက္ႏုိင္တယ္လို႔ ယူဆတယ္"

ေအာက္တိုဘာ ၂၁ ထုတ္ ျမန္မာတိုင္းမ္ အတြဲ (၂၇) အမွတ္ (၅၄၀) တြင္ပါသည့္ "ဘဏ္တိုးႏႈန္းမ်ား ျပင္ဆင္ၿပီး ေနာက္ အစိုးရေငြတိုက္ စာခ်ဳပ္မ်ား၏ တစ္လ ပ်မ္းမွ်ေရာင္းအား ၂၆ ဆအထိ ျမင့္တက္သြား" သတင္း မွ MSEC ကုမၸဏီ၏ အရာရွိတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

*****************************************************************************

“ႏုိင္ငံရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ရယူက်င့္သံုးေနတဲ့ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ဟာ တာဝန္အရွိဆံုး အဖြဲ႕အစည္းပါ။ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ရဲ႕ သက္တမ္း ႏုႏုအတြင္း လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြက ျပည္သူလူထုအတြင္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ခိုင္မာလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ပဲ လိုပါေတာ့တယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ဦးေဆာင္တဲ့ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္ဟာ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို လက္မခံတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြရဲ႕ စိုးရိမ္ပူပန္မႈေတြ ကို က်က်နန ေလ့လာသံုးသပ္ၿပီး ေျပေပ်ာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဖို႔ လုိပါတယ္။

ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံထားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကိုသာ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ျပဳမယ္ဆိုရင္ အစိုးရအဖြဲ႕ သစ္ဟာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လက္မခံတဲ့ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုေတြ အပါအဝင္ ျပည္သူေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈကို ဆုပ္ကိုင္ရယူႏုိင္မွာပါ။ အစိုးရအဖြဲ႕သစ္အေနနဲ႔ အတိတ္သမိုင္းက သေဘာကြဲလြဲမႈေတြကို ခဝါခ် ဖယ္ရွားၿပီး အနာဂတ္ခရီးေျဖာင့္ျဖဴးဖို႔ကိုပဲ ေဆာင္ရြက္ေနတယ္ဆိုတာကို အထင္အရွား သက္ေသ ျပႏုိင္ဖို႔လိုပါ တယ္”

ေအာက္တုိဘာ ၂၀ ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ အတြဲ (၂) အမွတ္ (၆၅) တြင္ပါသည့္ ေဆာင္းပါးရွင္ ကိုဝ၏ “ႏုိင္ငံေရ အနာဂတ္ခရီး” ေဆာင္းပါးမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

*****************************************************************************

“၃ႏွစ္နဲ႔ ဘြဲ႕ေပးတယ္ဆိုတာက အေျခအေနတစ္ခုအရ လုပ္လိုက္ရတယ္လို႔ပဲျမင္တယ္။ အရင္က ၄ႏွစ္ပဲ တက္ ခဲ့ရတာပဲ။ ဂုဏ္ထူးတန္းဆို ၅ ႏွစ္ေပါ့။ ၿခံဳငံုၿပီး သံုးသပ္ရရင္ ၃ ႏွစ္နဲ႔ ဘြဲ႔ေပးတယ္ဆိုရာမွာ ဘြဲ႕တစ္ခုရဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ပညာမရႏုိင္ဘူးလို႔ပဲ ျမင္တယ္။ တတ္သင့္တတ္ထိုက္တဲ့ပညာ၊ သိသင့္ သိထိုက္တဲ့ ပညာေတြမွာ အားနည္းမႈေတြရွိႏုိင္မယ္။ ၄ ႏွစ္ လုပ္ေပးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပညာေရးမွာ ေရွ႕ဆက္ဖို႔ အေျခအေနပိုေကာင္းလာ ႏုိင္တယ္။ ျမန္မာ့ပညာေရး အဆင့္မီေစဖို႔ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ မယွဥ္နဲ႔ဦး။ အာဆီယံေတြထဲမွာဘဲ လုိက္ယွဥ္ဖို႔လိုေနၿပီ။ အားလံုး ႀကိဳးစားမွျဖစ္မွာပါ”

ေအာက္တိုဘာ ၂၀ ထုတ္ Popular News အတြဲ (၃) အမွတ္ (၄၁) တြင္ပါသည့္ “တကၠသိုလ္ပညာသင္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္တိုးေရး စီစဥ္ေရးဆြဲၿပီးျဖစ္ ဘတ္ဂ်က္အေပၚ အေျခခံ၍ ျပ႒ာန္းသြားမည္ဟု ျပည္ေထာင္စု ဒုတိယဝန္ႀကီးဆို” သတင္းမွ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ အႀကံေပးပညာရွင္ ဆရာႀကီး ေဒါက္တာထြန္းခင္၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

*****************************************************************************

"ႏုိင္ငံေတာ္အေနနဲ႔ စဥ္းစားရင္ ေဒၚလာေစ်းက်တာေကာင္းလား။ တက္တာက ေကာင္းလားရွိေသးတယ္။ လူနည္းစု စီးပြားေရးအတြက္ပဲ ဒါလုပ္ေပးတယ္လို႔ ျမင္ရင္ လူမ်ားစုက မေက်နပ္စရာ ျဖစ္လာမယ္။ ဒါက ေဆးၿမီးတို အဆင့္ပါ။ ကုတာမဟုတ္ဘူး။ ခဏတာအတြက္ပါပဲ။ ကားေဟာင္းေတြအပ္လို႔ ပို႔ကုန္ရေငြတက္လည္း ကားေဟာင္းေတြ ကုန္သြားရင္ျပန္က်သြားနုိင္တာပဲ" ဟု ေျပာသည္။

သို႔ရာတြင္ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္အမ်ားစုမွာ ထုိသုိ႔ ကားလဲလွယ္ေပးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေငြလဲႏႈန္း ျမင့္တက္လာျခင္း အေပၚ ၎တို႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္၍ ႏုိင္ငံေတာ္မွ စီမံေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းဟု ယူဆလ်က္ ရွိသည္။

ေအာက္တိုဘာ ၂၁ ထုတ္ ျမန္မာတိုင္းမ္ အတြဲ (၂၇) အမွတ္ (၅၄၀) တြင္ပါသည့္ "က်ပ္ေငြခိုင္မာေအာင္လုပ္မွ တုိင္းျပည္ စီးပြားေရး ေကာင္းမည္ဟုဆို" သတင္းမွ ျမန္မာႏုိင္ငံ ငါးလုပ္ငန္းအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ နာယက ဦးစိုးဝင္း၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

*******************************************************************************

ေဆာင္းပါးက႑

ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ လူငယ္ေတြ ေနရာေပးေရးနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ ျပႆနာတစ္ခ်ိဳ႕

မာန္ကီ

(ေအာက္တုိဘာ ၂၀ ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ အတြဲ (၂) အမွတ္ (၆၅) မွ ထုတ္ယူေဖာ္ျပသည္။)

ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၂ အမွတ္ ၅၃ ပါ ဆရာဝင္းထြဋ္ေဇာ္ရဲ႕ အေတြးေဆာင္းပါးကို ဖတ္ၿပီး ေတာ္ေတာ္  ေက်နပ္အားရမိတယ္။ ကာလတာရွည္ကတည္းက လိုအပ္တာျဖစ္ေပမယ့္ ျပန္ေဖာ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္က  တကယ့္ ခ်ိန္ကိုက္ကာလ ျဖစ္ေနတာမို႔ အရမ္းစိတ္ဝင္စားမိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ လူငယ္ဘဝကို အႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္ ျမႇဳပ္ႏွံျဖတ္သန္းလာခဲ့သူ တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္အေတြအႀကံဳကို မမွ်ေဝဘူးဆိုရင္ တာဝန္မဲ့ရာ က်မလားဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ ဒီေဆာင္းပါးေရးျဖစ္တာပါ။ ေတြးပံုခံယူပံု လြဲေခ်ာ္ေနခဲ့ရင္လည္း ခြင့္လႊတ္ေပးပါ။

ဆရာ ဝင္းထြဋ္ေဇာ္ ေရးထားသလိုပဲ။ သမုိင္းမွာ လူငယ္ေတြ ေနရာရပံု ႏွစ္မ်ိဳးရွိခဲ့တယ္။ တစ္မ်ိဳးက လူႀကီးေတြ မလုပ္ႏုိင္တဲ့အလုပ္မွာ သမုိင္းလိုအပ္ခ်က္အရ လူငယ္ေတြ ေခါင္းေဆာင္ၿပီး ထလုပ္တာ ေအာင္ျမင္သြားရင္ လူႀကီးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ သမုိင္းမွာ ေနရာရတာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးက လက္ရွိေခါင္းေဆာင္လူႀကီးက ေတာ္ေကာက္လို႔ ေခါင္းေဆာင္မႈ စည္းဝုိင္းထဲ ပါခြင့္ရတာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဒါကိုပဲ ထပ္ခ်ဲ႕လိုက္ရင္ သမုိင္းက ေတာင္းဆိုေနေပမယ့္ လူငယ္ေတြက ေအာင္ပြဲရေအာင္ မတိုက္ႏုိင္တဲ့အခါ လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ဟာ လူႀကီး ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္မလာေတာ့ဘူး။ ေနာက္တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ လူႀကီးက ေတာ္ေကာက္တယ္ဆိုရာမွာလည္း အဲဒီလူႀကီးက အရည္အေသြး အေျခခံနဲ႔ ေကာက္တာလား၊ ‘ေဗာင္းေတာ္ညိတ္ စိတ္ေတာ္သိ’ ‘ဖိတ္ခ်င္းဖိတ္ ကိုယ့္ အိတ္ထဲဖိတ္’ ဆိုတဲ့အေျခခံနဲ႔ ေကာက္တာလား ခြဲျခားရပါမယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒုတိယ အမ်ိဳးအစားက မ်ားတာမို႔ ကုိယ့္ကို မိုးကာေပးထားတဲ့ ေရႊထီးမရွိတာနဲ႔ မရွင္သန္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ပထမတန္းစား ေခါင္းေဆာင္ဘဝ ကို မေရာက္ေတာ့ျပန္ဘူး။ ဒီနည္းနဲ႔ ဦးေဆာင္ႏုိင္သူ လူငယ္ ႏုိင္ငံေရးမ်ိဳးဆက္ ျပတ္ခဲ့ၾကတာပဲ။ မိမိႀကံဳေတြ႔ ခဲ့ဖူးတဲ့ အခက္အခဲ တခ်ိဳ႕ကို အနည္းငယ္ အေသးစိတ္ေရးပါ့မယ္။

၁။ လူငယ္ေတြကို ႏုိင္ငံေရးအရ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးရာမွာ လူႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ျပႆနာ

ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္လူႀကီးေတြအေနနဲ႔ လက္ေတြ႔ျပႆနာ ေန႔စဥ္လုပ္ငန္းစီမံခန္႔ခြဲမႈေတြနဲ႔ လံုးလားေထြးလား ျဖစ္ေနရတဲ့ အခ်ိန္က မ်ားတာမို႔ လူငယ္ေတြကို ေရရွည္ျမႇဳပ္ႏွံ ေမြးျမဴဖို႔ ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္တယ္။ ေအာက္ေျခသိမ္း လက္ေတြ႕ဘဝကို ျဖတ္သန္းၿပီး ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္လာတဲ့ လူႀကီးေတြအတြက္ လူငယ္ေတြကို ကာလရွည္ အစမ္းသပ္ခံ ဘဝတစ္ခုျဖတ္သန္းၿပီးမွ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ လက္ခံခ်င္ၾကတယ္။ (အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူငယ္ေလးဟာ ႏိႈင္းယွဥ္ခ်က္အရ အသက္အပိုင္းအျခားမွာ လူႀကီးစာရင္းဝင္လာၿပီျဖစ္တယ္) ဒါကလည္း အဲဒီလူႀကီးရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈကို စိန္မေခၚႏုိင္ဘူးလို႔ စိတ္ခ် ယံုမွတ္မွသာ ျဖစ္တယ္။

အခု ဥေရာပႏုိင္ငံေတြအတြင္းမွာ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုဖြဲ႕ရင္ ေခါင္းေဆာင္စုအတြင္းမွာ လူငယ္ရာခုိင္ႏႈန္း ဘယ္ေလာက္၊ အမ်ိဳးသမီး ရာခုိင္ႏႈန္း ဘယ္ေလာက္ပါရမယ္ဆိုတာ သတ္မွတ္ခ်က္ ထားရွိၾကတယ္။ အဲဒီအဆင့္  ေရာက္ဖို႔ေတာ့ ၾကာလိမ့္ဦးမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါက ‘အဖြဲ႕အစည္း တည္ေဆာက္ေရး’ ‘ေခါင္းေဆာင္မႈ အဆက္မျပတ္ေရး’ ဆိုတာေတြကို ဘယ္ေလာက္ အရည္အေသြးရွိရွိ နားလည္သေဘာေပါက္သလဲဆိုတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္တယ္။ အဲဒီေခါင္းေဆာင္လူႀကီး အဆင့္ျမင့္ပညာ တတ္တာ မတတ္တာနဲ႔ မဆိုင္ဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရအဖြဲ႕မွာ အဆင့္ျမင့္ ဝန္ႀကီး တာဝန္ယူခဲ့ဖူးၿပီး ႏုိင္ငံေရးသမားဘဝ စုေတေလွ်ာက်လာခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ လူႀကီး တစ္ေယာက္ရဲ႕ လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြအေပၚ သေဘာထား ဆက္ဆံပံုကို ကိုယ္ေတြ႕ျမင္ရမွ ဒါကို ပိုသေဘာေပါက္လာတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လူႀကီးေတြ အေနနဲ႔ ကိုယ့္ေသြး ကုိယ့္သား ကိုယ့္တပည့္ ဆိုတဲ့ ခ႐ုိနီ(Crony) အျမင္ေတြကို လက္ေရွာင္ႏုိင္ဖို႔က ပထမ ျပႆနာျဖစ္ၿပီး ဒုတိယက ေရရွည္ဆင္ႏႊဲရမယ့္ ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲမွာ လူငယ္ေတြကို စနစ္တက် ဘယ္လိုပ်ိဳးေထာင္မလဲဆိုတဲ့ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ စီမံခ်က္ရွိရွိ လုပ္ရပါမယ္။

သက္ရင့္ ေခါင္းေဆာင္ေတြမ်ားျပားခဲ့တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ဆိုဗီယက္နဲ႔ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံေတြမွာေတာင္ ေခါင္းေဆာင္မႈ ႏုပ်ိဳ တက္ၾကြလန္းဆန္းေစဖို႔၊ ကမာၻႀကီးနဲ႔အမီ လိုက္ႏုိင္ဖို႔ စီမံခ်က္ခ်လုပ္ခဲ့တယ္။ ဂိုဗာေခ်ာ့ဗ္၊ ဟူက်င္ေတာင္တို႔ဟာ အဲဒီအစီအစဥ္နဲ႔ တက္လာၾကတာပါပဲ။ ဗဟို ေကာ္မတီ စည္းဝိုင္းကေန ေပၚလစ္ဗ်ဴ႐ိုထဲေခၚသြင္း မယ္၊ ၿပီးမွ ထိပ္သီးအဆင့္ ဆြဲတင္မယ္။ အနည္းဆံုး ညီလာခံႏွစ္ခုစာအခ်ိန္ယူပါတယ္။

၂။ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ရာတြင္ ႀကံဳရတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ႕ ျပႆနာ

လူငယ္ေတြကို ႏိုင္ငံေရးအရ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ရာမွာ ႏုိင္ငံေရးအရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေရးကို ဦးစြာ လုပ္ၾကရပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးမွာ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ အေရးအခင္းေတြေၾကာင့္နဲ႔ လူႀကီးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ စီမံခ်က္ မရွိမႈေၾကာင့္ လူငယ္အမ်ားအျပားဟာ ႏုိင္ငံေရးကို စနစ္တက်အဆင့္ဆင့္ ခ်ဥ္းကပ္ ဝင္ေရာက္လာၾကတာမဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံေရးက ကိုယ့္ဆီကို ဒေရာေသာပါး ေရာက္လာၿပီး ကမူး႐ွဴးထိုးလုိက္ပါ သြားၾကရတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သဘာဝက်စြာပဲ ပညာေရး အေျခခံနည္းပါးနိမ့္က်တာ၊ အဖြဲ႔အစည္းလုပ္ငန္း အေတြ႔အႀကံဳႏႈန္း နည္းတာတို႔ ပါလာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ားစုဟာ ႏိုင္ငံေရးအေတြးအေခၚ လုပ္ဟန္တို႔မွာ လိုက္မမီတာတို႔၊ အဖြဲ႕အစည္း သဘာဝ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြေပၚမွာ စိတ္မရွည္သည္းမခံႏုိင္တာတို႔ ျဖစ္ၿပီး ေပၚလစီ စီမံခန္႔ခြဲတဲ့အဆင့္၊ ေပၚလစီ ေရးဆြဲခ်မွတ္တဲ့ အဆင့္မေရာက္ခင္ လမ္းခုလတ္မွာ ျပဳတ္က်န္ခဲ့ၾကရ တယ္။

ေရာဂါကို ပိုးဆုိးေစတဲ့ အခ်က္တစ္ခ်က္က လူ႔အဖြဲ႔အစည္းထဲမွာ ႏုိင္ငံေရးအေတြးအေခၚေတြ အကြဲကြဲ ျပားျပား ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ လက္ဝဲ လက္ယာ အေတြးအေခၚေတြ လူမ်ိဳးစု ခံစားမႈေတြနဲ႔ နယ္စပ္မွာဆိုရင္ နီးစပ္ရာ ႏုိင္ငံအေပၚ တစ္ဖက္သတ္ အထင္ႀကီး အတုယူမႈေတြေၾကာင့္ လူငယ္ေတြဟာ တစ္ခုလံုးရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ကို မေရာက္ခင္ လမ္းခုလတ္မွာပဲ ႏုိင္ငံေရး ဘဝ ေသသြားတတ္ၾကတယ္။ အခုေခတ္မွာလို ဘဝတက္ လမ္းကို တစ္ကမာၻလံုးျဖန္႔ရွာႏုိင္ခြင့္ရွိတဲ့ အခ်ိန္မွာ (ႏိုင္ငံေရးအရ စာနာစိတ္ ရွိေပမယ့္လုိ႔) ဘဝကိုပံုအပ္ဖို႔ဆို တာ အေတာ္ရွားပါးတဲ့ ကိစၥျဖစ္လာတယ္။ လက္ရွိ ျဖစ္ေနတာက ေခါင္းေဆာင္ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို အေသအလဲၾကည္ ညိဳလြန္းလို႔ (ဒါမွမဟုတ္) ႏုိင္ငံေရးအေတြးအေခၚ လမ္းစဥ္ တစ္ခုခုကို အစြန္းက်က် ယံုၾကည္ ဆုပ္ကိုင္ထားလို႔ သာ ဆက္က်န္ေနတတ္ၾကတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ေတြရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအရည္အေသြးကို ျမႇင့္တင္ဖို႔ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြက မိမိရဲ႕ လူငယ္ အင္အားေတြကို လူငယ္အဖြဲ႕အစည္းဖြဲ႕ၿပီး စုစည္းတာမ်ိဳးလုပ္ၿပီး စတင္ႏုိင္ပါတယ္။ (ဆရာဝင္းထြဋ္ေဇာ္ရဲ႕ ေဆာင္းပါး ပါတဲ့ ဂ်ာနယ္တစ္အုပ္တည္းမွာပဲ ေဒါက္တာေမာင္သင္းရဲ႕ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ႏုိင္ငံေရးသိပၸံ သင္ၾကားေရးဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါး ပါလာတယ္။ အႀကံျပဳခ်က္ေတြ ျဖစ္လာႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါပဲ)

စံေပတံေတြရွိဖို႔လိုတယ္

ေနာက္တစ္ခုက လက္ေတြ႕ႏုိင္ငံေရးနယ္ပယ္မွာ အေတြ႕အႀကံဳရယူေရးနဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္။ “ဒီလူငယ္ ႏုိင္ငံေရး-ဇ- ရွိတယ္’ဆိုၿပီး ဖူးဖူးမႈတ္ အဆင့္ေက်ာ္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးအပ္ရာကေန မမွားသင့္တဲ့အမွားေတြ မွားၿပီး ႏုိင္ငံေရးဇာတ္ခံုက ေစာေစာဆင္းသြားရတာလည္းရွိတယ္။ ဒါက လူႀကီးေခါင္းေဆာင္ ေတြရဲ႕ လူ႔အရင္းအျမစ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ စြမ္းရည္နဲ႔ဆုိင္တယ္။ ျဖစ္သင့္တာက သေဘာတရားနယ္ပယ္ကေန ျပည္သူလူထု ရင္ခြင္ၾကားမွာ အဖြဲ႕အစည္း (သို႔) တုိင္းျပည္အက်ိဳးကို ေရွး႐ႈၿပီး ဘယ္ေလာက္ သင္ယူႏုိင္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ ေပးဆပ္ႏုိင္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ရည္မွန္းခ်က္ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္တယ္ဆိုတာေတြကို စစ္ေဆးရပါမယ္။ သံုးသပ္စိစစ္ တဲ့ လူႀကီးေခါင္းေဆာင္ေတြမွာ စနစ္က် မွန္ကန္တဲ့ တိုင္းတာေရး စံ-ေပတံေတြ ရွိထားဖို႔ လုိပါတယ္။ ေလ့လာ ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ဝင္၊ ျပန္မြမ္းမံၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ ျပန္သြားဆိုတဲ့ နည္းစနစ္နဲ႔ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ျမင့္တက္ရာက ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ ေရာက္သြားတာ အာမခံခ်က္အရွိဆံုးပါပဲ။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ထုတ္ တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းစာအုပ္မွာ ကာတာဘာရီလို႔ ေခၚတဲ့ ဂ်ပန္လူငယ္ေတြကို လူ႔အဖြဲ႕အ စည္းတြင္း သူတို႔ရဲ႕ အခန္းက႑ကို အေလးအနက္ ရွိလာေစၿပီး ကိုယ္ပိုင္ ႏုိင္ငံေရး အသံေဖာ္ထုတ္ဖို႔ အားေပး လႈံ႕ေဆာ္ေနတဲ့ (NGO) တစ္ခုအေၾကာင္း ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာပဲ dot-JP လို႔ ေခၚတဲ့ ဂ်ပန္ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြရဲ႕ ႐ုံးမွာ အလုပ္သင္ဝင္ေရာက္လိုသူ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြအတြက္ကူညီေနတဲ့ NGO အေၾကာင္းလည္း ပါတယ္။ ဒီလို အဖြဲ႕အစည္းမ်ိဳးေတြရွိရင္ ပိုထိေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက လူငယ္ေတြကို လြတ္လပ္ခြင့္ တစ္စံုတစ္ရာ ေပးတဲ့ ျပႆနာျဖစ္တယ္။ မိခင္အဖြဲ႕ အစည္းကေန လူငယ္အဖြဲ႕အစည္းကို ကိုယ္ထူကိုယ္ထ အလုပ္လုပ္တတ္ဖို႔ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးတဲ့ ျပႆနာ လည္းအက်ံဳးဝင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏုိင္ငံရဲ႕ႏုိင္ငံေရး အထံုဓေလ့လို႔ ဆိုရမလားမသိဘူး။ အစြန္းႏွစ္ဖက္မွာ သံသရာလည္ေနတတ္တယ္။ တစ္ခုက လူႀကီးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အစြန္း။ လူငယ္အဖြဲ႕အစည္း ေတြကို လမ္းညႊန္ခ်က္နဲ႔ ဖြဲ႕စည္းမႈ မူေဘာင္ေတြခ်မွတ္ၿပီး ထိုးသြင္းႀကံဆမႈရွိရွိ ကိုယ့္အင္အားကိုယ္ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ တစ္စံုတစ္ရာ လြတ္လပ္ခြင့္ ေပးထားပါတယ္။ တစ္ခါ တစ္ခါ လူႀကီးေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ေနတဲ့ ႏိႈင္း ယွဥ္ခ်က္အရ အသက္ငယ္တဲ့သူေတြ ပါဝင္ ဝုိင္းဝန္း လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။

ဒါကိုပဲ လက္ေတြ႔ပိုင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ လူငယ္အဖြဲ႕အစည္းကို လက္ေအာက္ခံ အဖြဲ႔အ စည္းလို သေဘာထားၿပီး အမိန္႔ေပး အမိန္႔ခံစနစ္နဲ႔ ဆက္ဆံၾကတယ္။ ဒါဟာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္တာ မဟုတ္၊ တပည့္ေမြးတာသာျဖစ္တယ္။ ထိုးထြင္းႀကံဆ လုပ္မိတဲ့ လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေပၚ မွာလည္း တကယ့္ႏုိင္ငံေရး ျပစ္မႈက်ဴးလြန္ထားတဲ့ ပံုစံမ်ိဳး (ဗဟို ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို ခ်ိဳးေဖာက္တဲ့သေဘာမ်ိဳး) အျပစ္ ယူခ်င္ၾကတယ္။

ေနာက္ အစြန္းတစ္ခုက လူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ အစြန္း။ ေနာက္ခံမိခင္အဖြဲ႕အစည္းကလည္း အား ေကာင္း (တစ္ခါတေလ အာဏာရလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္) တစံုတရာလည္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားေတာ့ မိမိနဲ႔ မဆိုင္တဲ့ နယ္ပယ္ေတြမွာ ဝင္စြက္ဖက္ၿပီး တစ္ထီးတစ္နန္း ထူေထာင္တာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္တယ္။ ျမင္ျမင္ရာကို ကိုယ့္ ေပတံနဲ႔ ကိုယ္တိုင္းၿပီး ဇြတ္ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲခ်င္တဲ့ သူရဲေကာင္းေပါက္စေလးေတြရဲ႕ အမွားျဖစ္တယ္။

၃။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးထူးျခားခ်က္နဲ႔ လူငယ္

ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးအနာဂတ္အတြက္ လူငယ္ေတြကို အားကိုးရမယ္ဆိုရင္ ဒီလူငယ္ေတြရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ဖို႔ အေရးတႀကီး စဥ္းစားရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါကို အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါ အေရးအႀကီးဆံုးက ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈပါပဲ။ သာမန္ ဘ႑ာ အရင္းအႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတာကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ လူအရင္းအျမစ္နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရပါမယ္။ ဒါဟာ ျဖစ္ခဲတဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။

လူအရင္းအျမစ္ကို ေရာက္ရာအရပ္မွာ ရွိတဲ့အဆင့္နဲ႔ လက္ကုန္သံုးပစ္လုိက္ၾကတာ မ်ားပါတယ္။ ေရရွည္မွာ အဆင့္ျမင့္ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ဟာ အလုပ္ခြင္ထဲမွာ ႏုိင္ငံေရး လံုးပါးပါးၿပီး ေခါင္းေဆာင္ အညြန္႔တံုးသြားတယ္။ ႏိုင္ငံေရး အင္စတီက်ဴးရွင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္လည္း ကိုယ္ထူကုိယ္ထသာ လုပ္ၾကေၾကးဆိုရင္ အၿမီးက်က္အၿမီးစားရွိတဲ့ အင္အား၊ ရွိတဲ့ အဆင့္မွာ တန္႔သြားရလိမ့္မယ္။ ဒီမိုကေရစီ ျပန္နာလန္ထ ႏုိင္ဖို႔အတြက္ ျပင္ပအကူအညီနဲ႔ က်ားကန္ရပါမယ္။ ျပင္ပအကူအညီဆိုရာမွာ ဝိသမ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ေတြ ဝင္သြားရင္ ပိုၿပီး ကိုယ္က်ိဳးနည္းလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ကေန စိုက္ထုတ္ျမႇဳပ္ႏွံဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။ ျဖစ္ႏုိင္တာ ေနာက္တစ္ခုက ဒီမုိကေရစီ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံတကာ (INGO) ေတြကို လမ္းဖြင့္ေပးရင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ထားတဲ့ လူငယ္ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြအတြက္ ကစားကြင္းလည္း လိုပါတယ္။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရးမွာ ပါလီမန္ ဒီမိုကေရစီဟာ ဆယ္ႏွစ္တာကာလအတြင္း ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြရဲ႕ အေတြ႕အႀကံဳႏုနယ္မႈ၊ သေဘာထားမရင့္က်က္မႈနဲ႔ ျပည္တြင္းစစ္ ပေယာဂေတြေၾကာင့္ ျပတ္ေတာက္ခဲ့ရ တယ္။ ေနာက္ေတာ့ စစ္တပ္ လႊမ္းမိုးတဲ့ တစ္ပါတီစနစ္ ကာလရွည္တစ္ခုနဲ႔ စစ္တပ္က အာဏာရယူထားတဲ့ တျခားကာလရွည္တစ္ခု ထပ္ျဖတ္သန္းရျပန္တယ္။ ဒီလို အေနအထားမွာ လူငယ္ေတြရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးကစားကြင္း ဟာ ဘာျဖစ္မလဲ။ အာဏာရႏိုင္ငံေရး အသိုင္းအဝုိင္းနဲ႔ ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ေရး အတိုက္အခံ ႏုိင္ငံေရးအသိုင္း အဝုိင္းၾကားမွာ က်င္လည္ရမွာပဲ။ ဒီလို ႏုိင္ငံေရး အမ်ိဳးအစား ေတြမွာ လူငယ္ထုေတြရဲ႕ အမွန္အကန္ အက်ယ္အျပန္႔ ပါဝင္မႈကို ရႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆိုခ်င္တာက အစစ္အမွန္ ႏုိင္ငံေရးေလ့က်င့္ဖို႔ လူငယ္ေတြ အတြက္ ကြင္းေပ်ာက္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့သေဘာပါ။

ခ်ဳပ္ၿပီး ေျပာရရင္ လူငယ္ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေမြးထုတ္ႏုိင္ပါမွ သူတို႔ကို ေနရာေပးလုိ႔မွာ ျဖစ္တယ္။ ခုေနခါမွာ လူအရင္းအျမစ္ ရွိၿပီးသားျဖစ္တယ္။ ႏုိင္ငံေရး အဖြဲ႕အစည္းေတြေပၚလာၿပီး ျဖစ္တယ္။ လိုအပ္တာက လူငယ္ေတြ ကစားႏုိင္တဲ့ကြင္း၊ ႏုိင္ငံေရးအခင္းအက်င္းကို အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ ဖန္တီးေပးဖို႔ပဲ။ ဒီအခင္းအက်င္းဟာ လူႀကီးေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ စိတ္ကူးအိမ္မက္ကို ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ခ်င္မွ ႏုိင္မယ္။ ဒါေပမဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ လႈပ္သာရွားသာ အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္ရပါမယ္။ ဒါဆိုရင္ လူငယ္ထု တအံုတမဟာ ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္ထဲ ဝင္ေရာက္လာမွာျဖစ္တယ္။

ကြင္းရသြားၿပီးရင္ လုိတာက လံုေလာက္တဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္တယ္။ ဒီမုိကေရစီကာလ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေဘာင္အတြင္း လႈပ္ရွားႏုိင္တဲ့ ကာလကို အဆက္မျပတ္ေစဘဲ ဆယ္စု ႏွစ္ခု၊ သံုးခုသာ ရခဲ့ရင္ ျမန္မာျပည္ ႏုိင္ငံေရးရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝေကာင္းမြန္တဲ့ လူငယ္မ်ိဳးဆက္ သစ္ေတြနဲ႔ ေကာင္းမြန္ ထြန္းေတာက္ေနမွာ မလြဲလို႔ ဆိုခ်င္ေၾကာင္းပါ။

*****************************************************************************

 

 

 


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

0 comments:

Post a Comment