Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၇.၄.၂၀၁၁

ဘာသာျပန္သတင္းမ်ား - ၁

ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးမႈ လမ္းေပၚတြင္သာ ႐ွိေနေသးသည့္ ျမန္မာ

(Bangkok Post မွ 4 April 2011 ရက္စြဲပါ “Burma still on road to ruin” အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ ေဆာင္းပါးကို ဘာသာ ျပန္ဆိုသည္)

တပ္မေတာ္ အစိုးရက ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ သူတို႔၏ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို အဆံုးသတ္ လိုက္ၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အာဏာ႐ွင္ စနစ္ မ႐ွိေတာ့ပဲ စည္းကမ္း ျပည့္ဝေသာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ျဖင့္ အစားထိုး လိုက္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ယခင္ စစ္ေကာင္စီ၊ စစ္အစိုးရအစား တိုင္းျပည္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကို ေ႐ြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ကာ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ သမၼတတစ္ဦး ထိုင္ေနေခ်ၿပီ။ အထက္ပါ အေၾကာင္း အရာ မ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံက ႏုိင္ငံတကာသို႔ ျဖန္႔ခ်ိရန္ ႀကိဳးစားေနသည့္ ပံုရိပ္ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္း၌မူ ထိုမွ်ေလာက္ အေရးတယူ ျဖန္႔ခ်ိျခင္း မ႐ွိပါ။

အထက္ပါ ပံုရိပ္သည္ အတုအေယာင္ ပံုရိပ္သာ ျဖစ္၍ ယခုအခါ စစ္ဖက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားအား ေခတၱ နားခ်ိန္ေပး၍ ေစာင့္ၾကည့္ရန္ တစ္ကမာၻလံုးက ဝိုင္းဝန္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကျခင္းမွာ ႐ွက္စရာကိစၥ တစ္ခုသာ ျဖစ္ေပသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ေဒသတြင္း အဆိုးဆံုး အာဏာ႐ွင္ ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနေသးသည့္ အျပင္ ထိုႏုိင္ငံမွ အာဏာပိုင္ မ်ားသည္လည္း မၾကာမီ အနာဂါတ္ ကာလ အတြင္း ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးရန္ ရည္႐ြယ္ျခင္း မ႐ွိ ဟူေသာ အခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပြင့္လင္းၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္။

ယခု အေထြေထြ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီးဌာနက အုပ္ခ်ဳပ္မည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ယခင္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိ္ဳးေရး ေကာင္စီက အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ေနရာတိုင္း ၾကည့္မလြဲ တစ္ေထရာတည္း တူညီေနသည္။ ယခင္ သီတင္းပတ္ အတြင္း ေျပာင္းလဲမႈမ်ား သည္လည္း ေရမေရာသည့္ အေပၚယံ စစ္စစ္သာ ျဖစ္သည္။ ယခင္ စစ္ေတာ္ေကာက္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သိန္းစိန္သည္ ယခု စင္ေတာ္ေကာက္ သမၼတႀကီး ဦးသိန္းစိန္ ျဖစ္လာကာ တပ္မေတာ္ အရာ႐ွိ ၂၅ရာခိုင္ႏႈန္း ပါဝင္ရန္ အေျခခံ ဥပေဒက ဖန္တီး ေပးထားေသာ လႊတ္ေတာ္ထဲတြင္ သမၼတ မိန္႔ခြန္းကိုပင္ ေျခြခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

အမွန္စင္စစ္ တပ္မေတာ္၏ “လက္ေ႐ြး” ျဖစ္ေသာ ႏုိင္ငံေရး ပါတီသည္ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း၊ မဲလိမ္ျခင္း မ်ားျဖင့္ ႏိုဝင္ဘာလက ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အတုကို အႏုိင္ယူခဲ့ၿပီး ယူနီေဖာင္းဝတ္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားႏွင့္ ေပါင္းကာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေနရာ ၇၇ ရာခိုင္ႏႈန္းကို လႊမ္းမိုးထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ႏိုဝင္ဘာလက ေ႐ြးေကာက္ပြဲ မ်ားသည္ ဒီမိုကေရစီ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္ လံုးဝ မကုိက္ညီ ဟူေသာ အခ်က္အတြက္ ယေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ အေကာင္းဆံုး သက္ေသပင္ ျဖစ္သည္။ ကမာၻေပၚ႐ွိ အာဏာ႐ွင္ စနစ္တိုင္း၊ အာဏာ႐ွင္ ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ား ႐ွိၾကသည္။ ယင္းတို႔အနက္ ထင္႐ွားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားမွာ ေျမာက္ကုိရီးယား၊ လစ္ဗ်ား၊ က်ဴးဘား၊ ဆီးရီးယားႏွင့္ ဥဇဘက္ ကစၥတန္တို႔ ျဖစ္သည္။ ယင္းႏုိင္ငံမ်ား ကဲ့သို႔ပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ သည္လည္း ဒီမိုကေရစီ ဟူေသာ စကားလံုးကို တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳေနသည္။ လြတ္လပ္ေသာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမ်ား၊ ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား၊ စည္း႐ုံးေရး ခရီးစဥ္မ်ား၊ အေျခခံဥပေဒ ဆႏၵခံယူပြဲမ်ား စသည္တုိ႔သည္ ယင္းႏုိင္ငံမ်ား အတြက္ အသံုးဝင္ေသာ ဝါဒျဖန္႔ ေၾကြးေၾကာ္သံ မ်ားသာျဖစ္သည္။

ဒီမိုကေရစီ၏ စစ္မွန္ေသာ ဝိေသသမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ မဲဆႏၵ႐ွင္မ်ား အေပၚ တာဝန္ယူရမည့္ ဦးစားေပး တာဝန္ကို ယင္းႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အမွန္တကယ္ ထမ္း႐ြက္ျခင္းမ႐ွိပါ။

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အေနႏွင့္လည္း ျပည္သူတို႔၏ ေမးျမန္း စစ္ေၾကာမႈကို ေျဖၾကားရန္၊ အစိုးရ၏ ဥပေဒ ေဘာင္ေက်ာ္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားကို ႐ွင္းလင္းရန္ ႏုိင္ငံသားမ်ား ညႇင္းပမ္းခံရမႈကို ကာကြယ္ေပးရန္ အတြက္ ဥပေဒအရ တရားဝင္ ဖိအားေပး ခဲ့ရျခင္းမ်ိဳး မ႐ွိပါ။

ဤကိစၥအတြက္ အေကာင္းဆံုး ဥပမာမွာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံ၏ ကမာၻေက်ာ္၊ ဒီမိုကေရစီေခါင္းေဆာင္၊ လြတ္လပ္ခြင့္ တိုက္ပြဲဝင္သူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ တင္းၾကပ္ထားသည့္ ဂ႐ုဏာ ကင္းမဲ့ေသာ ဖိအားမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ တပ္မေတာ္ အစိုးရသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား တရားမဝင္ ထိန္းသိမ္း ထားရာမွ လႊတ္ေပးျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းကို စည္း႐ုံးသည့္ အစီအစဥ္တြင္ သူမအား အသံုးခ်ခဲ့ၾကသည္။

မၾကာေသးမီက သီတင္းပတ္မ်ား အတြင္း အစိုးရအာေဘာ္ သတင္းစာမ်ားက ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ႏွင့္ လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္မ်ားအား “အကယ္၍ sanctions မ်ား ႐ုတ္သိမ္းေရးကို ဆက္လက္ ကန္႔ကြက္ေနမည္ ဆိုပါက ေၾကကြဲဖြယ္ လမ္းဆံုးႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ရလိမ့္မည္” ဟု သတိေပး ေဖာ္ျပ ခဲ့ၾကသည္။

မည္သို႔ပင္ ဆိုေစ၊ ကမာၻေပၚတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ စစ္ဖက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ား စစ္အစုိးရမ်ားက သူတို႔၏ တိုင္းျပည္မ်ားတြင္ တာဝန္ယူ ထိန္းခ်ဳပ္ကာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္သို႔ ဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားလည္း ႐ွိေနသည္။ အေ႐ွ႕ေတာင္ အာ႐ွေဒသမွ လက္႐ွိ အထင္႐ွားဆံုး သာဓကမွာ အင္ဒိုနီး႐ွား ႏုိင္ငံပင္ ျဖစ္သည္။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္က ဆူဟာတိုကို ျဖဳတ္ခ်ခဲ့ၾကေသာ နာမည္ႀကီး လူထု အံုၾကြမႈမ်ား အၿပီးတြင္ အင္ဒိုနီး႐ွား ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ကာလကို ဦးေဆာင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ ဆူဟာတိုႏွင့္ ဗို္လ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားက ႏုိင္ငံကို ၾကပ္မတ္ ထိန္းခ်ဳပ္ ခဲ့ခ်ိ္န္တြင္ ျမန္မာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက အင္ဒိုနီး႐ွားတို႔၏ စနစ္ကို သေဘာက် ေလးစားေၾကာင္း အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားက အင္ဒိုနီး႐ွားတို႔၏ ဥပမာအတိုင္း ထက္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ပါၾကမည္ဆိုပါက အဓိကက်ေသာ ေလးစားဖြယ္ ေျခလွမ္းတစ္လွမ္း၊ တိုးတက္မႈတစ္ခု ျဖစ္လာ ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ထိုသို႔ လုပ္ေဆာင္ရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ မ႐ွိေၾကာင္း သိသာ ထင္႐ွား လြန္းသည္။

ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္သည္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွ စ၍ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ျပည္သူမ်ားကို ႐ိုက္ခ်ခဲ့သည္။ ဟိုးအရင္က ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ လြတ္လပ္ေသာ စိတ္အား ထက္သန္မႈ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ေတာက္ပ ေနခဲ့ၿပီး ေဒသတြင္း စီးပြားေရး ဦးေဆာင္ႏုိင္ငံ တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုေနာက္ပိုင္းမွ စ၍ ျမန္မာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားသည္ သူတို႔၏ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးကို ေအာက္ဆံုးသို႔ ဆြဲခ်ခဲ့ၾကၿပီး အတိုက္အခံ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုလည္း (အစိုးရ ဟူေသာ ဂုဏ္သိကၡာကိုပင္ မေထာက္ေတာ့ပဲ) ေျပာင္ေျပာင္ တင္းတင္း အႀကမ္းဖက္ တိ္ုက္ခိုက္ခဲ့ၾကသည္။

ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား၊ ႏွိပ္စက္ ညႇင္းပမ္းမႈမ်ား၊ တိတ္တဆိတ္ ဖမ္းဆီးမႈမ်ား သည္လည္း အစိုးရ၏မူဝါဒ အျဖစ္ က်န္႐ွိေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရသည္။ အျပစ္မဲ့ ႏုိင္ငံသား ၂၀၀၀ ေက်ာ္မွာ အက်ဥ္းေထာင္မ်ား ထဲတြင္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား အျဖစ္ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း ခံေနၾကရသည္။ ဤကိစၥမွာ စိတ္မေကာင္းစရာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီ လမ္းေၾကာင္း ေပၚတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေရာက္ေနၿပီ ဟူေသာ အလွည့္အပတ္၊ အၿဖီးအျဖန္း စကားလံုးမ်ား ထဲတြင္ ျမန္မာ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံတကာ သေဘာထားတို႔ နစ္ျမႇဳပ္ သြားၾကၿပီ ျဖစ္ေပရာ “ဒီေလာက္လဲ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မေနပါနဲ႔ေတာ့” ဟုသာ ဆိုရပါေတာ့မည္။

တကယ့္ အျဖစ္မွန္မွာမူ ဒီမိုကေရစီလမ္း ေပၚတြင္ ေရာက္ေနျခင္း မဟုတ္ပဲ ပ်က္စီး ဆုတ္ယုတ္မႈ လမ္းေပၚတြင္ ဆက္၍ ႐ွိေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။

******************************************************************************************************************************

သမၼတသစ္ ဦးသိန္းစိန္ ေနာက္တစ္ဆင့္ ဘာလုပ္မည္လဲ

(Asia Correspondent မွ 2 Apr 2011 ရက္စြဲပါ “What will be the next move of Burma’s president Thein Sein” ေဆာင္းပါးကို ဘာသာ ျပန္ဆိုသည္)

သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ေခါင္းေဆာင္သည့္ ေနာက္ဆံုးေပၚ ျမန္မာအစိုးရသစ္ အေၾကာင္းကို ျမန္မာ ျပည္သူ အမ်ားစုက ေကာင္းစြာ နားလည္ သေဘာေပါက္ ထားၾကသည္။ ယခု အစိုးရသည္ မႏွစ္က ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အတုမ်ားမွ တဆင့္ ျပည္သူမ်ားအား ကိုယ္စားျပဳ ဟန္ေဆာင္ေနေသာ အေရခြံ လဲထားသည့္ ေျမြတစ္ေကာင္ႏွင့္ အတူတူပင္ ျဖစ္သည္ဟု ျပည္သူ အခ်ိဳ႕က ဆိုသည္။

တပ္မေတာ္အစုိးရက ယင္းကိုယ္ယင္း နာမည္ခံ အရပ္ဖက္အစိုးရ အျဖစ္ နာမည္ေျပာင္းရန္ ႀကိဳးစားမႈကို ျပည္တြင္း ျပည္ပက ဝိုင္းဝန္း ျပစ္တင္ ေဝဖန္ေနၾကျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမွာ တပ္မေတာ္က ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒ အရ ေဖာ္ထုတ္လိုက္ေသာ အစိုးရ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ တပ္မေတာ္ အာဏာကို ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကြယ္သုိ႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕႐ုံမွ် ျဖစ္၍ ေဝဖန္ ဆန္းစစ္သူ အမ်ားစုက စိုးရိမ္ ပူပန္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့ၾကသည္။

ယခုအာဏာ လႊဲေျပာင္းမႈ ျဖစ္ရပ္အတြင္း တစ္မိုးေအာက္ အာဏာ႐ွင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊက သူ၏ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ရာထူးကိုပါ လႊဲေျပာင္း ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ႏုိ္င္ငံေရးစင္ျမင့္ ေနာက္ကြယ္တြင္ သူ႔အတြက္ “ေနရာ” ရမည့္ နည္းလမ္းကို ႐ွာေဖြလိမ့္မည္ဟု အကဲခတ္ ေလ့လာသူမ်ားက ခိုင္မာစြာ ယံုၾကည္ ထားၾကသည္။

New Lighr of Myanmar သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ အႀကံဳစဖူး ႏႈတ္ခြန္းဆက္ မိန္႔ခြန္းတြင္ ဦးသိန္းစိန္က “ သူ၏ အစိုးရကို ျပည္သူမ်ားက ေ႐ြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ကာ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ အာဏာကို လႊဲအပ္ခဲ့ၾကသည္” ဟု ကာကြယ္ ေျပာဆိုခဲ့သည္။

ထို႔အျပင္ ျမန္မာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း အတြင္း ဒီမိုကေရစီ ထြန္းကား၍ စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးသည္ကို ေတြ႕ျမင္လိုေသာ ႏုိင္ငံမ်ား အေနျဖင့္ ျမန္မာ အစိုးရသစ္ႏွင့္ ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္ၾကရန္ တိုက္တြန္း ဖိတ္ေခၚသည္ ဟုလည္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယခင္ တပ္မေတာ္အစိုးရ အဖြဲ႕တြင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ တာဝန္ ယူခဲ့ေသာ ဦးသိန္းစိန္သည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊ၏ ၾသဇာခံ သစၥာ႐ွိ တပည့္တစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး ယင္းဦးေဆာင္ေသာ တပ္မေတာ္ ေနာက္ခံ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳး ပါတီက လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာ ၄၉၃ ေနရာအနက္ ၃၈၈ ေနရာ အႏုိင္ ရ႐ွိသည့္ အျပင္ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ကလည္း လႊတ္ေတာ္ေနရာ ေလးပံု တစ္ပံုကို ႀကိဳတင္ ရယူထားၿပီး ျဖစ္သည္။

မတ္လ ၃၁ ရက္ထုတ္ Bangkok Post သတင္းစာတြင္ ဘန္ေကာက္ အေျခစိုက္ ျမန္မာ့ေရးရာ ကၽြမ္းက်င္သူ Larry Jagan က “ဦးသန္းေ႐ႊသည္ အာဏာကို အျပည့္အဝ လက္လႊတ္မည္ မဟုတ္ပဲ ျမင္ကြင္း ေနာက္ကြယ္မွ စီမံခန္႔ခြဲရန္ ႀကိဳးစားဖို႔ ေသခ်ာသေလာက္ ႐ွိသည္” ဟု သံုးသပ္ ထားသည္။

Larry Jagan က ဆက္လက္၍ “ ယခု သီတင္းပတ္မ်ား အတြင္း ဦးသန္းေ႐ႊက ႏုိင္ငံ့ ဦးေသွ်ာင္ ေကာင္စီ ဖြဲ႕စည္းဖို႔ ႀကံစည္ေနသည္ ဟူေသာ မွန္းဆခ်က္မ်ား ထြက္ေပၚေနသည္။ ေနျပည္ေတာ္ သတင္းရပ္ကြက္၏ အဆိုအရ ယင္းေကာင္စီသည္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ အထက္တြင္ ေနရာယူကာ အရပ္ဖက္ အစိုးရသစ္ကို အႀကံေပးသည့္ က႑ကို ရယူရန္ ရည္႐ြယ္သည္ဟု သိ႐ွိရသည္။ အဖြဲ႕ဝင္ ႐ွစ္ဦးပါ ေကာင္စီတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး သန္းေ႐ႊ၊ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီး ေမာင္ေအး၊ ဦးေ႐ႊမန္း၊ ဦးသိန္းစိန္၊ ဦးတင္ေအာင္ျမင့္ဦး၊ ဦးတင္ေအးႏွင့္ ေနာက္တက္လာမည့္ တပ္မေတာ္ ေခါင္းေဆာင္ ၂ ဦးတို႔ ပါဝင္သည္ဟု ဆိုသည္” ဟု ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည္။

အမွန္စင္စစ္ အဆိုပါ ေကာင္စီသည္ အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္ မကိုက္ညီ ေသာ္ျငားလည္း အစိုးရ အဖြဲ႕၏ အေပၚမွ လႊမ္းမိုးမည့္ အခ်က္မွာ သံသယ ႐ွိစရာ မလုိဟု Larry Jagan က ဆိုသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ NLD ပါတီ၏ လူႀကိဳက္မ်ားမႈကို လစ္လ်ဴ႐ႈ ပစ္ပယ္ထားေသာ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္သည့္ ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ စိုးရိမ္ပူပန္မိေၾကာင္း အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုက ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုထားသည္။

ထို႔အျပင္ အေမရိကန္ အထက္ လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားကလည္း “ျမန္မာတပ္မေတာ္ အစိုးရကို တုိက္တြန္းသည့္ ေပးစာ တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ “တပ္မေတာ္ အစိုးရ၏ လက္႐ွိ လုပ္ရပ္မ်ားနွင့္ လူ႔အခြင့္အေရး ဆက္လက္ညႇင္းပမ္းေနမႈ အေျခအေနမ်ားသည္ sanctions မ်ား႐ုတ္သိမ္းဖို႔ စဥ္းစားရန္ လိုအပ္ေသာ စံသတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ လတ္တေလာကိုက္ညီမႈ မ႐ွိေသးပါ” ဟု အထက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ားက ႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး ဟီလာရီ ကလင္တန္ထံ ေပးစာတြင္ ေရးသား ေဖာ္ျပထားသည္။

အေမရိကန္ အထက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္မ်ား အုပ္စုက “sanctions မ်ား ပိုမိုထိေရာက္ အသံုးဝင္ ေစေရးအတြက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ NLD ပါတီႏွင့္ အတူ ေဆာင္႐ြက္ႏုိင္ရန္ မူဝါဒ ညိႇႏႈိင္းေရး အထူး ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦး အျမန္ဆံုး ခန္႔အပ္ရန္ ဝန္ႀကီး ကလင္တန္ကို တိုက္တြန္းခဲ့ၾကသည္။

ထိုအေတာအတြင္း NLD ပါတီကလည္း “မိမိတို႔ပါတီသည္ အမ်ိဳးသားျပန္လည္ ေစ့စပ္ညိႇႏႈိင္းေရး မူဝါဒကို ေရ႐ွည္ ကိုင္စြဲခဲ့သည့္ အားေလွ်ာ္စြာ အစုိးရ အဖြဲ႕သစ္ႏွင့္ စစ္မွန္သည့္ ဒိုင္ယာေလာ့ ေဆြးေႏြးရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားေၾကာင္း” ထုတ္ေဖာ္ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။

ကုလသမဂၢ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဘန္ကီမြန္းကလည္း “ယခု အေျပာင္းအလဲကို စစ္မွန္ေၾကာင္း သက္ေသျပရန္”  ျမန္မာ အစိုးရကို တိုက္တြန္းခဲ့သည္။

ျမန္မာ အစိုးရသစ္ အာဏာ လႊဲေျပာင္းယူၿပီး ေနာက္တစ္ရက္တြင္ ဂ်ာမန္ ခ်န္ဆယ္လာ Angela Merkel က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား တယ္လီဖုန္းျဖင့္ ဆက္သြယ္ ေျပာဆိုခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား အားလံုးကို လႊတ္ေပးရန္ အရပ္ဖက္ အစိုးရသစ္ကို တိုက္တြန္းလိုက္သည္။

ျမန္မာ ျပည္သူလူထုကလည္း သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ၏ ေနာက္တစ္ဆင့္ လုပ္ေဆာင္မႈ အျဖစ္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ၂၀၀၀ေက်ာ္အား လႊတ္ေပးျခင္း ႐ွိ/မ႐ွိကို ဆႏၵေစာစြာ ေစာင့္စား ၾကည့္႐ႈေနၾကသည္။ ထို႔အျပင္ ကံမေကာင္း၊ အေၾကာင္းမလွသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ အဓိက Stake-holder တစ္ဦး အျဖစ္ ႐ုန္းကန္ ရပ္တည္ခဲ့သည္။ NLD ပါတီ၏ ျဖစ္ေပၚ တည္႐ွိမႈ ကိုလည္း အစိုးရ အဖြဲ႕သစ္ အေနျဖင့္ အသိအမွတ္ ျပဳရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း တင္ျပ လိုက္ရသည္။

********************************************************************************************************************************

အေမရိကန္က ျမန္မာအေပၚ sanctions မ်ား ဆက္ထားဦးမည္

(AFP သတင္းမွ 7 April 2011 ရက္စြဲပါ “US to maintain Myanmar sanctions” သတင္းကို ဘာသာ ျပန္ဆိုသည္)

အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု အေနျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရ ေခါင္းေဆာင္သစ္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံ ညိႇႏႈိင္းရန္ ႀကိဳးစားေနခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ sanctions မ်ား ဆက္လက္ ခ်မွတ္ထားဦးမည္ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ အတိုက္အခံ မ်ားအား ႏွိမ္နင္း ၿဖိဳခြဲေနမႈ ကိုလည္း စိုးရိမ္ ပူပန္ ေနသည္ဟု အေမရိကန္ အရာ႐ွိႀကီး တစ္ဦးက မေန႔က ေျပာၾကားသည္။

အေ႐ွ႕အာ႐ွႏွင့္ ပစိဖိတ္ ေရးရာ အေမရိကန္ လက္ေထာက္ ႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး Kurt Campbell က “ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယခင္လက အရပ္ဖက္ အစိုးရထံ အာဏာ လႊဲေျပာင္းမႈ ျပဳလုပ္ ခဲ့သည္ဟု ဆိုေသာ္ျငားလည္း ဝါ႐ွင္တန္ အေနျဖင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအေပၚ ခ်မွတ္ထားေသာ sanctions မ်ားကို ႐ုတ္သိမ္းဦးမည္ မဟုတ္” ဟု ေျပာၾကား ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“လက္႐ွိ အေျခအေန အေပၚ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ေယဘုယ် သေဘာထား ရပ္တည္ခ်က္ကို ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ sanctions ေတြ ႐ုတ္သိမ္းေပးဖို႔ ကိစၥဟာ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုအတြက္ ဆီေလွ်ာ္ မွန္ကန္မႈ မ႐ွိေသးဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္” ဟု Kurt Campbell က စကၤာပူတြင္ သတင္းေထာက္ မ်ားအား ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“သူတို႔ အစိုးရကို ဘယ္ပံု ဘယ္နည္းနဲ႔ စတင္ ထူေထာင္ၾကမွာလဲ၊ သူတို႔ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းနဲ႔ အျပဳသေဘာ ေဆာင္တဲ့ ဒိုင္ယာေလာ့ ေဆြးေႏြးဖို႔ ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ႐ွိရဲ႕လား ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေစာင့္ၾကည့္ ေလ့လာေနပါတယ္” ဟု ၎က ဆက္လက္ ေျပာဆိုသည္။

ျမန္မာ အစိုးရ ေခါင္းေဆာင္သစ္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံရန္ ႀကိဳးစားေနသည့္ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၏ အားထုတ္မႈမ်ားကို ဒီမိုကေရစီ အေရး လႈပ္႐ွားသူ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကလည္း ေထာက္ခံ အားေပးသည္ဟု Kurt Campbell က ေျပာၾကားခဲ့သည္။ “ေနာက္တက္လာတဲ့ အစိုးရနဲ႔ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြး ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ သူမက အားေပး တိုက္တြန္းခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ကလည္း ဒီလို လုပ္ဖို႔ ရည္႐ြယ္ ထားၿပီးသားပါ” ဟု ၎က ေျပာၾကားသည္။

***************************************************************************************************************************************

sanction ကိစၥ ျငင္းခုန္မႈ ပိုမိုျပင္းထန္လာ

(Eurasia Review ပါ Kyaw San Wai ေရးသားေသာ Myanmar Sanctions:Debate Intensifies-Analysis ကို ဘာသာ ျပန္သည္)

မတ္လ (၃၀) ရက္၊ ၂၀၁၁ က ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အရပ္သား အစိုးရသစ္သည္ ေနျပည္ေတာ္တြင္ လံုၿခံဳေရး တင္းၾကပ္သည့္ ၾကားမွ စတင္ တာဝန္ ယူခဲ့သည္။ အတိုက္အခံ အမ်ားစုႏွင့္ အေနာက္ႏုိင္ငံ အစိုးရမ်ားက မသမာမႈမ်ား၊ တရားမွ်တမႈ မ႐ွိဟု ကန္႔ကြက္ေနသည့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏိုဝင္ဘာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အၿပီးတြင္ ယခုကဲ့သုိ႔ အစိုးရသစ္ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရသည္ တရားဝင္ ဖ်က္သိမ္းသြားၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ၎၏ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးစနစ္တြင္ လႊမ္းမိုးေနဆဲ ျဖစ္သည္။ စစ္အစိုးရ ေနာက္ခံျပဳေသာ ပါတီသည္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ အမတ္ေနရာ၏ ၇၆% အႏိုင္ ရ႐ွိထားသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒအရ စုစုေပါင္း အမတ္ေနရာ၏ ၇၅% ကိုသာ တိုက္႐ိုက္ ေ႐ြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ႏုိင္ၿပီး က်န္ ၂၅% ကိုစစ္တပ္မွ ခန္႔ထားသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အတြက္ ခ်န္ထားရသည္။ ေ႐ြးေကာက္ပြဲတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) မွ ခြဲထြက္ေသာပါတီ အပါအဝင္ အတိုက္အခံ ပါတီမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား ပါတီမ်ား ပါဝင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့ရာ ေနရာအခ်ိဳ႕ အႏုိင္ ရ႐ွိခဲ့ေသာ္လည္း ပါလီမန္တြင္ အစိုးရပါတီကသာ အင္အား မ်ားခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ စကား အေျခအတင္ ေျပာေနၾကေသာ အဓိက အေရးကိစၥ တစ္ခုမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ အေရးယူထားေသာ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ sanction အေနအထားပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္းေဆြးေႏြး ျငင္းခုန္မႈမ်ားမွာ အခ်ိန္ အေတာ္ၾကာေနၿပီ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ sanction ကို သေဘာ မတူသူမ်ား၏ အသံမ်ားသည္ မၾကာေသးမီ ကာလအတြင္းက ပိုမို က်ယ္ေလာင္လာခဲ့သည္။ ၎တို႔က ေဖာ္ျပရာတြင္ ႏုိင္ငံတြင္း အေျခအေနမ်ား တိုးတက္လာေရး အတြက္ အခ်ိဳ႕ sanction အစိတ္အပိုင္းမ်ား ဖယ္႐ွားသင့္ေၾကာင္း၊ အစိုးရသစ္အား ေကာင္းမြန္ေသာ ဆက္ဆံေရးျဖင့္ ပိုမို ပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္သင့္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ sanction ဘက္ေတာ္သား မ်ားကမူ စစ္အစိုးရကို ဖယ္႐ွားေရး အတြက္ ပိုမို ျပင္းထန္ေသာ sanction မ်ား ခ်မွတ္ရန္ ျမန္မာ၏ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေဒသတြင္း ႏုိင္ငံမ်ားအား ဖိအားေပးရန္ ေတာင္းဆိုၾကသည္။

sanction ႏွင့္ပတ္သက္၍ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ကို ႏွစ္ဘက္စလံုးကို သေဘာတူညီမႈ မ႐ွိၾကေပ။ ဥပေဒျဖင့္ ျပ႒ာန္းထားျခင္း မ႐ွိေသာ sanction မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သေဘာထား ကြဲလြဲလ်က္ ႐ွိသည္။ sanction ဆန္႔က်င္ေရး အုပ္စုမ်ားက သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ခ်မွတ္ထားျခင္း မ႐ွိေသာ sanction အမ်ားစုကို ျမန္မာျပည္သူမ်ား အက်ိဳးငွာ ႐ုတ္သိမ္းေပးသင့္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ sanction ဘက္ေတာ္သားမ်ားကမူ အဆိုပါ sanction မ်ား ဆက္လက္ ႐ွိေနသည္ ျဖစ္ေစ၊ မ႐ွိသည္ျဖစ္ေစ ျပည္သူအမ်ားကို မထိခိုက္ဟု ဆိုသည္။ International Crisis Group က မၾကာေသးမီက ထုတ္ေဝေသာ အစီရင္ခံစာတြင္ sanction မ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ တိုးတက္မႈႏွင့္ ေျပာင္းလဲမႈအတြက္ လုပ္ေဆာင္ ေပးႏုိင္ျခင္း မ႐ွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့သည္။ အဆိုပါ ရပ္တည္ခ်က္မ်ားကို ပါလီမန္႐ွိ အတိုက္အခံပါတီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာအုပ္စုမ်ားႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး လႈပ္႐ွားသူ အမ်ားစုက sanction မ်ားသည္ ျပည္သူမ်ားကို ထိခိုက္ျခင္း မ႐ွိေၾကာင္း၊ အစိုးရကလည္း ႏုိင္ငံေရးအရ အေလ်ာ့ေပးမႈမ်ား မ႐ွိသျဖင့္ sanction မ်ား ယခင္အတိုင္း ဆက္႐ွိသင့္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။

ဂ်ာမနီသည္ အီတလီ၊ စပိန္ႏွင့္ ၾသစေၾတးလ်တို႔၏ ေထာက္ခံမႈျဖင့္ အီးယူအား ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚ အေျပာင္းအလဲျဖစ္ေရး အတြက္ မိမိက စတင္ ဆက္ဆံေရး ျပဳလုပ္ရန္ ဆြဲေဆာင္လ်က္ ႐ွိသည္ဟု သတင္းမ်ား ထြက္ေပၚခဲ့သည္။ sanction ဆန္႔က်င္ေရး ဘက္ေတာ္သား အမ်ားစုက ဥပေဒ ျပဳထားေသာ အေရးယူမႈမ်ားေရာ၊ ဥပေဒျဖင့္ ျပဌာန္းထားျခင္း မ႐ွိေသာ အေရးယူမႈမ်ား အားလံုးသည္ ေအာင္ျမင္မႈမ႐ွိဟု ပိုမို က်ယ္ေလာင္စြာ ေျပာလာၾကသည္။ အဆိုပါ အေရးယူမႈမ်ားတြင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ပိတ္ပင္ထားျခင္း၊ ကမာၻ႕ေငြေၾကးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၏ ေငြေၾကး အကူအညီမ်ား ပိတ္ပင္ထားျခင္း၊ စားသံုးသူမ်ား သပိတ္ေမွာက္ျခင္းႏွင့္ အေမရိကန္မွ ျမန္မာ့သြင္းကုန္ ပိတ္ပင္ထားျခင္းမ်ား ျဖစ္သည္။

ဥပေဒျဖင့္ ျပဌာန္းထားျခင္း မဟုတ္ေသာ sanction မ်ားတြင္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အကူအညီမ်ားကို ကန္႔သတ္ထားမႈမ်ား ပါဝင္သည္။ ျမန္မာသည္ အာ႐ွတြင္ အဆင္းရဲဆံုး ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ပါဝင္ေသာ္လည္း ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တစ္ဦးခ်င္း တစ္ႏွစ္လွ်င္ ရ႐ွိေသာ ေထာက္ပံ့ေငြသည္ ကေမာၻဒီးယားႏွင့္ လာအိုတို႔ ရေသာ ပမာဏထက္ စာလွ်င္ မ်ားစြာ နည္းပါးလွသည္။ အဆိုပါ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ တစ္ဦးခ်င္းသည္ လူေနမႈ အဆင့္အတန္း ျမင့္ျမင့္ ေနႏုိင္ၾကသည္။ sanction ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားက ျငင္းခ်က္ ထုတ္ရာတြင္ တိုင္းျပည္တြင္းမွာ ေဖာ္ျပ၍ မရႏုိင္ေသာ ျပႆနာမ်ားသည္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားႏွင့္ ခ်ီေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ စီမံခန္႔ခြဲမႈ အမွားမ်ားေၾကာင့္ အဓိက ျဖစ္ရသည္ ဆိုေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ sanction မ်ားကို ႐ုတ္သိမ္းျခင္းျဖင့္ ႀကီးမားေသာ လူဦးေရကို အေသအခ်ာ အေထာက္အကူ ျပဳမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ထား႐ွိရန္ လိုအပ္ေသာ sanction မ်ားလည္း ဆက္လက္ ႐ွိေနမည္သာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။

ျပည္ပေရာက္ အုပ္စုမ်ားႏွင့္ အတိုက္အခံ အုပ္စု အေတာ္မ်ားမ်ားက sanction ႐ုတ္သိမ္းေရးကို ခိုင္ခိုင္မာမာ ဆန္႔က်င္လ်က္ ႐ွိသည္။ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အေျခစိုက္ေသာ အုပ္စုမ်ားသည္ sanction ဆန္႔က်င္ေရး ေၾကညာခ်က္မ်ားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တုန္႔ျပန္ခဲ့ၿပီး၊ လက္႐ွိ sanction မ်ားကို တိုးခ်ဲ႕ၿပီး အစိုးရသစ္မွာ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းသင့္ေၾကာင္း ေျပာဆို ခဲ့ၾကသည္။ ၎တို႔က sanction ဆန္႔က်င္ေရး အုပ္စုမ်ားကို စီးပြားေရးအက်ိဳးစီးပြားကို ေ႐ွ႕တန္း တင္သူမ်ား၊ အုပ္စုႏွစ္ခုၾကား ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးေရး ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္သူမ်ား အျဖစ္ ေဝဖန္ခဲ့သည္။ ၿဗိတိသွ်အစိုးရသည္ sanction ေထာက္ခံသူအုပ္စု၏ အင္အားေကာင္းစြာ ရပ္တည္မႈျဖင့္ လက္႐ွိ sanction မ်ားကို လာမည့္ႏွစ္အထိ ဆက္ထားရန္ တြန္းအားေပးလ်က္ ႐ွိသည္။ ၎အား ဒိန္းမတ္၊ နယ္သာလင္ႏွင့္ ခ်က္ရီပဗလစ္တို႔က ေထာက္ခံၾကသည္။

ျပည္တြင္းႏုိင္ငံေရး

ဒီမိုကေရစီကို ျမန္မာ ျပည္သူမ်ားက ႏိုင္ငံ၏ ျပႆနာမ်ားအတြက္ အေျဖဟု ယူဆလ်က္ ႐ွိေနသည္။ မညီမွ်ဟု ယူဆေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ား၊ ဘာသာေရးအရ ဖိႏွိပ္မႈမ်ား၊ ဆိုး႐ြားေသာ စီးပြားေရးႏွင့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦးမ်ား သံုးမရ ျဖစ္ရသည္မ်ား အတြက္ ဒီမိုကေရစီက ေျဖ႐ွင္း ေပးလိမ့္မည္ဟု ယူဆေနၾကသည္။ ဒီမိုကေရစီသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈအတြက္ ပိုမို ေကာင္းမြန္ေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ယူေဆာင္ေကာင္း ယူေဆာင္လာႏုိင္သည္။ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ား ရပ္ဆိုင္းေကာင္း ရပ္သြားႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏုိင္ငံေရး သမားမ်ားႏွင့္ အုပ္စုအမ်ားစုသည္ အစိုးရ ေျပာင္းလဲေရး ဦးတည္ခ်က္မွတပါး ႐ွင္းလင္း ျပတ္သားေသာ ရည္မွန္းခ်က္မ်ား မ႐ွိေပ။ တိုင္းရင္းသား အေရး တင္းမာမႈမ်ားသည္ ေ႐ြးေကာက္ခံ ဒီမိုကေရစီလက္ထက္ ဦးႏုေခတ္မွာပင္ ျဖစ္ေပၚေနခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အတိုက္အခံအုပ္စု အေတာ္မ်ားမ်ား၏ ရပ္တည္ခ်က္မွာ စစ္အစိုးရကို ျဖဳတ္ခ်ေရး အတြက္သာ ျဖစ္၍၊ ႏိုင္ငံေရးတြင္ ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္မႈမ်ားကို ျဖစ္ေစသည္။

ယခုလက္႐ွိ ႏုိင္ငံေရးကို တစ္ဖက္က အသာစီးရၿပီး အျခားတစ္ဖက္က အ႐ႈံးေပးရမည့္ အေျခအေန သဖြယ္ ျပဳမူေနၾကၿပီး၊ ညိႇႏႈိင္းေရးကိုပင္ အားနည္းခ်က္ ႐ွိျခင္းေၾကာင့္ အေလ်ာ့ေပးျခင္း သဖြယ္ ႏွစ္ဖက္စလံုးက ခံယူေနၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရး အုပ္စုမ်ားၾကားတြင္ စစ္မွန္ေသာ စကား အေျခအတင္ ေျပာဆိုမႈမ်ား ေပ်က္ဆံုးလ်က္ ႐ွိသည္။ အမ်ားစုသည္ မိမိ၏ မူေပၚတြင္သာ ေခါင္းမာစြာ ဖက္တြယ္ထားၿပီး၊ အျမင္ခ်င္း ဖလွယ္ၾကရင္းပင္ ျငင္းရင္းခုံရင္း ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥမ်ားကို ထိခိုက္ ေျပာဆိုလာၿပီး၊ စကားလံုး ၾကမ္းၾကမ္း တမ္းတမ္းမ်ားကို သံုးစြဲသည္အထိ အဆင့္အတန္း နိမ့္ဆင္း သြားခဲ့ၾကသည္။ စစ္အစိုးရေကာ အစဥ္အလာ ႐ွိေသာ အတိုက္အခံကပါ မိမိတို႔ကိုယ္ မိမိ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုး ဆိုသည္မ်ားကို သိ႐ွိသည္ဟု ခံယူၾကရင္း ႏုိင္ငံေရးအရ ေတြ႕ဆံု ေဆြးေႏြးေရး မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ ေလာက္ေအာင္ ေဝးကြာသြားခဲ့ရသည္။

တရားဝင္ ရပ္တည္မႈ သေဘာထား အေပၚ သေဘာ ကြဲလြဲမႈ၊ ေဝဖန္မႈကိုလည္း ႏွစ္ဖက္စလံုးက သစၥာေဖာက္္မ်ားဟု ႐ႈျမင္ၾကသည္။ ကြဲျပား ျခားနားသည့္ သေဘာထား ႐ွိသူမ်ားလည္း စစ္အစိုးရ ေရာင္းရင္းမ်ား(သို႔) ကိုလိုနီ လက္သစ္မ်ားဟု အျမန္ဆံုး နာမည္ေပးျခင္း ခံၾကရသည္။ ျမန္မာ့ ႏုိင္ငံေရး နယ္ပယ္တြင္ ထိုကဲ့သုိ႔ အျမင္ က်ဥ္းေျမာင္းမႈမ်ား ႐ွိေနေသာေၾကာင့္ အကယ္၍ ႏုိင္ငံတြင္း၌ ဒီမိုကေရစီ တိုးတက္မႈ၊ စီးပြားေရး တိုးတက္မႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ သေဘာတူညီမႈ ရ႐ွိခဲ့သည့္ တိုင္ေအာင္ တုိင္းျပည္၏ ကာလ႐ွည္ၾကာ အျမစ္တြယ္ေနေသာ ျပႆနာမ်ားမွာ နာတာ႐ွည္ ေရာဂါအျဖစ္ ဆက္၍ က်န္ေနပါလိမ့္မည္။

အလားအလာမ်ား

အုပ္စု အားလံုးသည္ မိမိတို႔၏ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ အျမင္မ်ားတြင္သာ ခိုင္မာစြာ အျမစ္တြယ္လ်က္ ႐ွိၿပီး၊ မတူညီေသာ အျမင္မ်ားအေပၚ သည္းခံႏုိင္စြမ္း မ႐ွိၾကေပ။ sanction မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ျငင္းခံုမႈမ်ားသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံေရး ပဋိပကၡ၏ ေနာက္ဆံုးေပၚ အေရးကိစၥ ျဖစ္လာၿပီး၊ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ပေလယာမ်ား အတြက္ စိတ္ပ်က္စရာ အနာဂတ္ကိုသာ ေတြ႕ေနရသည္။ ျမန္မာ စစ္အစုိးရသည္ အေျခခံ ဥပေဒအတိုင္း အာဏာ လႊဲေျပာင္းေပးၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္သူမ်ား ပိုမို ေကာင္းမြန္ေသာ အနာဂတ္ မည္သို႔ ရ႐ွိမည္လည္း ဆိုသည္မွာ ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

0 comments:

Post a Comment