yangonchronicle 2011 |
၃.၆.၂၀၁၁
ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား
ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းၿပီးျဖစ္သည့္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္
ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံ အစိုးရသစ္လက္ထက္၌ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးေကာင္းမြန္ လာႏိုင္ေစရန္ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္ အား အသစ္ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းလုိက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းခ်ဳပ္မွ ဒုတိယဥကၠ႒ ဦးေဇာ္မင္းဝင္းက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ယခင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီဥကၠ႒လက္ထက္ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ေရလုပ္ငန္း ဝန္ႀကီးဌာန ဝန္ႀကီး ဦးေမာင္ ေမာင္သိမ္းက ဥကၠ႒အျဖစ္တာဝန္ယူခဲ့ေသာ ျမန္မာ့ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္အား အသစ္ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းသည့္အေနျဖင့္ အမ်ိဳးသားစီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုး တတ္မႈဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ေရလုပ္ငန္းဝန္ႀကီးဌာန၏ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးတင္ႏိုင္သိ္န္းက ဥကၠ႒အျဖစ္ တာဝန္ယူကာ ျမန္မာ့ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈ ေကာ္မရွင္အား အသစ္ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းလိုက္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာ့ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္အား အသစ္ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းလိုက္သည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ စီးပြားေရး အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ား ပိုမို ေကာင္း မြန္ပြင့္လန္းလာႏိုင္သည္ဟု ယူဆေၾကာင္း၊ ျပည္တြင္းစီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား လုပ္သာကိုင္သာရွိေစႏိုင္မည့္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းမ်ား ရရွိႏိုုင္ရန္ ေမွ်ာ္ လင့္မိေၾကာင္း၊ ယင္းအခြင့္အေရးမ်ားကို လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက အလြန္အကြ်ံ႕မသံုးမိႏိုင္ေစရန္ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏိုင္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္တြင္းစီးပြားေရး လုပ္ငန္း ရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကား ခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ယခုအသစ္ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းရာ၌ ဥကၠ႒အျဖစ္တာဝန္ယူ ေဆာင္ရြက္ရသည့္ ဦးတင္ႏိုင္သိန္းသည္ ယခင္ကတည္းကပင္ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ဝန္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့သည့္အတြက္ ယခုေကာ္မရွင္၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ေတြ႔ရွိႏိုင္ၿပီး ပိုမိုေကာင္းမြန္၍ ေခတ္ႏွင့္သင့္ေလ်ာ္ေသာ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ ကိစၥရပ္ မ်ားကိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ႏိုင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ား ပိုမိုတိုးတတ္လာသည့္အတြက္ အခြင့္အေရးမ်ားလည္း ပိုမိုရရွိလာႏိုင္ လိမ့္မည္ဟုေမွ်ာ္လင့္ရေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ယင္းေကာ္မရွင္၏ အားနည္းခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္သံုးသပ္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပညာရွင္မ်ား၏ အႀကံဉာဏ္မ်ားကိုလည္းယူ၍ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ မည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ေမွွ်ာ္လင့္မိေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
(ျမန္မာတိုင္းမ္၊ အတြဲ-၆၊ အမွတ္-၅၂၀ ပါ “ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈေကာ္မရွင္ ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္း” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
တ႐ုတ္-အာဆီယံ ကုန္သြယ္မႈ တိုးျမွင့္ရန္ စီစဥ္
တ႐ုတ္-အာဆီယံ လြတ္လပ္စြာ ကုန္သြယ္ႏိုင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအား ေဆာင္ရြက္လွ်က္ရွိေသာ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ ယခုအခါ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္း ပိုမိုတိုးျမွင့္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္ တိုးျမွင့္ေဆာင္ရြက္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ရာ၌ Pan-Beibu Gulf စီးပြားေရး ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး အစီစဥ္သစ္ အရ ေဂါင္ဇူ၊ ဟိုင္နယ္၊ ဖူဂ်ီယန္ျပည္နယ္မ်ား၌ စီးပြားေရး ပိုမိုဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ႏိုင္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တိုးျမွင့္ရန္ စီစဥ္ေန ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ယူနန္ျပည္နယ္တို႔သည္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္ရာတြင္ အဓိကဝင္ေပါက္တစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လာ မည့္ ငါးႏွစ္အတြင္း တ႐ုတ္ -အာဆီယံ ကုန္သြယ္မႈဆိုင္ရာကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ျမင္သာထင္သာရွိလာႏိုင္ေစရန္ ရည္ရြယ္၍ တရုတ္ႏိုင္ငံမွ ယြမ္ ၂.၆ သန္း ထရီလီယံ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရသည္။
၂၀၁၁-၂၀၁၂ ခုႏွစ္အတြင္း၌ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသည္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈျပဳရာ၌ ပထမေလးလပတ္အတြင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇၉.၃၃ ဘီလီယံ ရွိခဲ့သည့္အတြက္ ယခင္ႏွစ္မ်ားထက္ ၂၆.၁ ရာခိုင္ႏႈန္း ပိုမိုတိုးတက္ လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
တ႐ုတ္-အာဆီယံ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ပိုမိုျမင့္တက္လာႏိုင္ေစရန္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ရင္းႏွီး ျမွဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို တ႐ုတ္ႏိုင္ငံမွ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
(ျမန္မာပုိ႔စ္(ဂလိုဘယ္)၊ အမွတ္-၁၁ ပါ “အာဆီယံႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈတိုးျမွင့္ရန္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံစီစဥ္” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ကုန္ပို႔ခမ်ားက်သေလာက္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းလည္းက်ရန္လို
ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ယခင္ တန္ပိုကုန္မသတ္မွတ္မီ ကုန္ပို႔ခႏႈန္းထားမ်ားအတိုင္း ျပန္ျဖစ္သြားသည့္ အတြက္ ကုန္ပို႔ခမ်ား က်ဆင္းသြားသကဲ့သို႔ ကုန္စည္ေစ်းႏႈန္းမ်ားလည္း က်ဆင္းသြားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ဘုရင့္ေနာင္ပြဲရံုတစ္ခုမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယခင္ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ားမွာ တန္ပိုတင္ေဆာင္မႈ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္-ေတာင္ႀကီး ခရီးစဥ္မ်ားတြင္ ဆန္တစ္အိတ္လွ်င္ ကုန္ပို႔ခ က်ပ္ ၄၀၀၀ သို႔ ျမင့္တတ္ခဲ့ရသည္။ ယခုႏွစ္ ေမလ ဒုတိယပတ္မွစတင္၍ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ကုန္ပို႔ခႏႈန္းထားမ်ားမွာ ဆန္တစ္အိတ္လွ်င္ ကုန္ပို႔ခ ၁၂၀၀ က်ပ္၊ ေတာင္ႀကီး ၿမိဳ႕အထိဆိုပါက ၁၄၀၀ က်ပ္ႏႈန္းျဖစ္လာ ေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ ရွမ္းျပည္နယ္မွ ရန္ကုန္အဆင္း ကုန္ပို႔ခႏႈန္းထားမ်ားမွာ တစ္ပိႆာလွ်င္ ၈၅ က်ပ္ႏႈန္းမွ ၆၀ က်ပ္ႏႈန္းသို႔ က်ဆင္းသြားေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ယခုကဲ့သို႔ ကုန္တင္ယာဥ္ႏႈန္းထားမ်ား က်ဆင္းသြားေသာ္လည္း စားေသာက္ကုန္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား မွာမူ ျပန္လည္က်ျခင္းမရွိေသးေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
စားအုန္းဆီတစ္မ်ိဳးမွလြဲ၍ က်န္သည့္စားေသာက္ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ေစ်းႏႈန္းမ်ား မက်ဆင္းေသးေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ စားေသာက္ကုန္မ်ားမွာ ယခင္ ထက္ ပိုမို ေစ်းႏႈန္းမ်ားပင္ တတ္လာေၾကာင္း ဘုရင့္ေနာင္ပြဲ႐ံုတစ္ခုရွိ ကုန္စံုဆိုင္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား၏ ကုန္ပို႔ခေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ရန္ကုန္-ပုသိမ္ ခရီးစဥ္၌ ဆန္တစ္အိတ္(ပိႆခ်ိန္ ၃၀) ကုန္ပို႔ခမွာ ယခင္ က်ပ္ ၉၀၀ မွ ယခုက်ပ္ ၄၅၀ သို႔ က်ဆင္းသြားေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္-မႏၱေလး ခရီးစဥ္၌ ကုန္တစ္ပိႆာ ကုန္ပို႔ခမွာ ယခင္ က်ပ္ ၁၄၅ က်ပ္မွ ၇၀ က်ပ္သို႔ က်သြားေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ - ေတာင္ႀကီး ခရီးစဥ္၌ ကုန္ပို႔မွာ ယခင္ ဆန္တစ္အိတ္ ကုန္ပို႔ခမွာ ယခင္ က်ပ္ ၄၀၀၀ မွ ယခု က်ပ္ ၁၂၀၀ ခန္႔သို႔က်ဆင္းသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ကုန္တင္ယာဥ္မ်ား ကုန္ပို႔ခႏႈန္းထားမ်ား က်ဆင္းသြားေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ စားေသာက္ကုန္ပစၥည္းအခ်ိဳ႕မွာ ေစ်းျပန္လည္ ျမင့္တတ္လာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။ လက္လီျပန္ေရာင္းခ်၍ အဆင္ေျပႏိုင္မည့္ ကုန္မ်ားကို အစားထိုး၍ ေရာင္းခ်ေပးေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္ပို႔ ခႏႈန္းထားမ်ား က်ဆင္းေနၿပီ ျဖစ္သည့္အတြက္ ကုန္ပစၥည္းေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ဆင္းလာရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ကုန္စံုဆိုင္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
(ေမာ္ဒန္၊ အမွတ္-၂၆၀ ပါ “ကုန္ပို႔ခက်ပါၿပီ၊ စားေသာက္ကုန္ေစ်းက်မွာလား” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား
ပုိမိုေကာင္းေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ျဖစ္လာရန္ ေဒါက္တာေအးမာင္ ေျပာၾကား
ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈစနစ္ႏွင့္ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရအဖြဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာေရးအတြက္ အလားအလာေကာင္းမ်ား ရွိေၾကာင္း အစိုးရ၏ အာမခံခ်က္မ်ား၊ ကတိမ်ားႏွင့္ တာဝန္ခံခ်က္မ်ား စိစစ္ေရးေကာ္မတီဥကၠ႒ ေဒါက္ တာ ေအးေမာင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေမလ ၂၃ ရက္ေန႔၌ ေနျပည္ေတာ္လႊတ္ေတာ္ရံုးခန္းမ၌ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲ၌ ယခုေဆြးေႏြးလ်က္ရွိသည့္ လႊတ္ေတာ္ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ေဆြးေႏြးပြဲသည္ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရႏွင့္ ေကာင္းမြန္သည့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပံုစံအား ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ႀကိဳတင္စီစဥ္မႈမ်ားပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဥပမာအေနျဖင့္ လက္ရွိႏိုင္ငံ၌ က်င့္သံုးလ်က္ရွိေသာ ဥပေဒမ်ား မည္သို႔ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္း သိရွိရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာေအးေမာင္က ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ေခတ္ႏွင့္လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈမရွိေတာ့သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ ျဖည့္စြက္ရန္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ခ်မွတ္ထားသည့္ လုပ္ငန္းေဆာင္ တာမ်ားအေပၚ၌ အစိုးရအဖြ႔ဲႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္းမ်ား အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္မႈ စသည့္ကိစၥရပ္မ်ားအား တိက်စြာ ေဆြးေႏြး အတည္ ျပဳႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ သန္႔ရွင္းေသာ အစိုးရႏွင့္ ေကာင္းမြန္သည့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ႏိုင္ငံတြင္းျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္ပာု ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲ၌ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ႏွစ္ေယာက္မွ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသည့္ ေခါင္းစဥ္မ်ားအျပင္ တက္ေရာက္သည့္သူမ်ား၏ ျဖည့္စြက္ခ်က္ မ်ား ရယူႏိုင္ရန္ အခ်ိန္ႏွင့္ အခြင့္အေရးမ်ား ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ၎တို႔ခ်ထားေပးသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားကိုလည္း ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္းတို႔ျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ ပံုရိပ္အား ေဖာ္ေဆာင္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ ေဆြးေႏြးပြဲ၌ လူထုအက်ိဳးကိုသာၾကည့္၍ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည့္အတြက္ အားရမိေၾကာင္း ေဒါက္တာေအးေမာင္က ဆက္လက္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ယင္းေဆြးေႏြးပြဲ၌ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈပံုစံမ်ိဳး မရွိဘဲ အမ်ားဆႏၵႏွင့္အညီသာ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္အတည္ျပဳႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ျပည္သူတို႔၏ ေကာင္းက်ိဳး ကိုသာ ၾကည့္၍ ေဆြးေႏြးခ့ဲၾကေၾကာင္း၊ ျပဳျပင္လိုက္ေသာဥပေဒမ်ားတြင္လည္း ျပည္သူ႔ အက်ိဳးကိုေရွးရွဳ၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ား Check and Balance လုပ္ႏိုင္ခြင့္မ်ားရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရသည့္အတြက္ ဝမ္းသာအားရ ျဖစ္မိေၾကာင္း ၎က ထပ္ေလာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား
"ယူႏြတ္စိုးရိမ္တာေရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ခန္႔မွန္းၾကည့္တာေရာက ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာအထိ လုပ္ႏုိင္မွာလဲ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ။ တစ္ေန႔က်လို႔ရွိရင္ ဒါက မထူးပါဘူးကြာ။ ရပ္ကြက္ထဲက အျမတ္ႀကီးစား ေငြရွင္ႀကီးလုိပါပဲဆိုတဲ့ ကိန္းဆိုက္ဖို႔ ရွိတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဘဏ္ဆိုတာက အၿမဲတမ္းလုပ္သြားမယ့္အျပင္ Customer ကို သူက Register လုပ္ၿပီးသားေလ။ အဲဒီေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ ဆင္းရဲသားေတြကို ေခ်းလို႔ရတဲ့ အတိုးရဲ႕တစ္ဝက္ကိုပဲ ဝန္ေဆာင္ခနဲ႔ တိုးတက္ ႀကီးပြားဖို႔အတြက္ ယူတာ။ က်န္တဲ့တစ္ဝက္ကို ဒီCustomer အတြက္ အေကာင့္ဖြင့္ေပးလိုက္တယ္။ Customer အတြက္ Personal Account အထဲမွာ သူ႔ေငြကလည္း ထပ္ၿပီးတိုးေပါ့။ အတိုး တိုးလာမယ္ေလ။ ေပးတဲ့အတိုးတုိင္းရဲ႕ တစ္ဝက္က သူ႔အေကာင့္ထဲ ဝင္မယ္။ ဒီအေကာင့္ထဲကေငြအတြက္လည္း သူက အတိုးထပ္ရဦးမယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ဒီဘဏ္ႀကီးဟာ ဆင္းရဲသား အမ်ားပိုင္ဘဏ္ႀကီး ျဖစ္သြားတယ္။ သူရဲ႕ပတ္မွတ္က ျမင့္တယ္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတယ္။ က်ယ္ျပန္႔တယ္လို႔လဲေျပာလို႔ ရ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယူႏြတ္ခ်မ္း သာသြားတာ။
ဒီလုိဘဏ္မ်ိဳးကုိ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ေတာ့ အစိုးရကိုယ္တိုင္လုပ္သင့္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္ပါတယ္။ အစိုးရလုပ္တယ္ ဆုိ ေပမယ့္ အစိုးရလက္ေအာက္မွာ အျခားဘဏ္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိၾကတာပဲ။ ဒီေတာ့ ဆင္းရဲသားေတြအတြက္ ေငြေခ်းမယ့္ဘဏ္ကို သီးသန္႔ေထာင္ရင္လဲ ရတယ္။ အစိုးရဘဏ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းလုပ္ရင္လဲရ တာပဲ"
ဇြန္ ၂ရက္ထုတ္ The Yangon Time အတြဲ(၇)၊ အမွတ္(၂၀)တြင္ပါသည့္ "ဆင္းရဲျခင္းမွ လြတ္ကင္းေအာင္ မည္သို႔ လမ္းျပ ေဆာင္မည္လဲ" သတင္းေဆာင္းပါးမွ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္အမတ္ စာေရးဆရာဦးၾကည္ျမင့္(လသာ)၏ ေျပာၾကားခ်က္ အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"အစိုးရက ေစ်းသက္သက္သာသာနဲ႔ ဝယ္ၿပီး အသံုးျပဳႏုိင္ေအာင္ ၅၅ သိန္းထဲနဲ႔ေရာင္းေပးတာ။ ဒါကို ဝယ္ယူခြင့္ရတာနဲ႔ အျပင္မွာ သိန္း ၁၅၀ ဝန္းက်င္ ေပါက္တယ္။ ၉၅ သိန္းဝန္းက်င္ ျမတ္မေနဘူးလား။ ဒါကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို ၾကည့္တာ အမ်ိဳးသား အက်ိဳးစီးပြားကို ၾကည့္တာမဟုတ္ဘူး"
ဇြန္ ၂ ထုတ္ ENVOY အတြဲ(၂) အမွတ္(၆) တြင္ပါသည့္ "ျမန္မာမီနီဆလြန္းကားမ်ားအား ဝယ္ယူျခင္း ျပန္လည္ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ားမွာ အမ်ိဳး သားေရး အသိစိတ္ဓာတ္ႏွင့္မ်ားစြာ သက္ဆုိင္" သတင္းေဆာင္းပါးမွ အလတ္စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးသူရမ်ိဳးသက္၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"မိ႐ုိးဖလာေဆးနည္းကို အဓိကထားေပမယ့္ ေရာဂါႀကီးေတြက်ေတာ့ မကုႏုိင္ဘူးေလ။ ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕ကို ေျပးၾကရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ျပည္သူေတြ တင္ျပတာက သူတို႔ရြာတစ္ေလွ်ာက္ ရြာေလးငါးဆယ္မွာ ေက်းလက္ေဆးေပးခန္းေတြ ဖြင့္ေပးဖုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ သူတို႔အတြက္ တကယ္လိုအပ္ေနတာ"
ေမ ၂ ထုတ္ Venus News အတြဲ(၂) အမွတ္(၄၂) တြင္ပါသည့္ "နယ္စြန္နယ္ဖ်ားႏွင့္ ေက်းလက္ေဒသအခ်ိဳ႕တြင္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ လြန္စြာအနားနည္း ျပည္သူ႔က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈစနစ္ ပိုမိုေကာင္းမြန္လာရန္ လိုအပ္ေန" သတင္းမွ ေက်ာက္ေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ စာေရးဆရာ ကပၸတိန္သာစိန္၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ ႏႈတ္ခ်က္
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"ေရးရာေကာ္မတီေတြရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြက သတင္းအခ်က္အလက္အျပည့္အစံုမသိရဘူး။ သူမ်ားေျပာတာေတြ၊ သတင္းစာမွာပါတဲ့ အေထြေထြပဲ သိ ရတာ။ ဒါေပမယ့္ ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္ေတြရဲ႕ ေရးရာေကာ္မတီေတြစၿပီး အလုပ္လုပ္ေပမဲ့ တိုင္းေဒသႀကီးနဲ႔ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ေတြက ေရးရာေကာ္မတီကလည္း အလုပ္ထိထိေရာက္ ေရာက္လုပ္ဖို႔လိုတယ္။ ျပည္သူလူထုေတြရဲ႕ အခက္အခဲကို နားအလည္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ဒီေရးရာ ေကာ္မ တီေတြက ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္တို႔၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္တို႔က ေရးရာေကာ္မတီေတြထက္ စာရင္ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ငန္းေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ ရမွာ။ တျခားဒီမိုကေရစီႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ဒီလိုပဲ။ ျပည္နယ္ လႊတ္ေတာ္ေတြက အလုပ္လုပ္ရဆံုး"
ဇြန္ ၃ ထုတ္ The HOT NEW အတြဲ(၁) အမွတ္(၄၂) တြင္ပါသည့္ "လႊတ္ေတာ္ေရးရာေကာ္မတီမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သူတို႔ အသံမ်ား" သေဘာ ထားအျမင္မွ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္(ဗဟန္း ၿမိဳ႕နယ္အမွတ္(၂) မဲဆႏၵနယ္) ေဒါက္တာညိဳညိဳသင္း၏ ေျပာၾကားခ်က္ အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
ေဆာင္းပါးက႑
ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားရဲ႕ အသက္ဝိဉာဥ္ဟာ ပါတီတြင္း ဒီမိုကေရစီ
ဝင္းထြဋ္ေဇာ္
(ဇြန္ ၂ ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၁) အမွတ္(၄၅)မွ ထုတ္ယူေဖာ္ျပပါသည္။)
ကမာၻမွာ ႏုိင္ငံေရးပါတီ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၾကပါတယ္။ အခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြက လက္ဝါးႀကီးအုပ္ အရင္းရွင္စနစ္ ကိုယ္စားျပဳ လက်္ာပါတီ၊ အခ်ိဳ႕က တိုင္းရင္းသားအရင္းရွင္ေတြကို ကုိယ္စားျပဳတဲ့ အမ်ိဳးသားအရင္းရွင္ပါတီ (national bourg eois party)၊ တခ်ိဳ႕က ဓနရွင္ေပါက္စ (petty bourgris) လူတန္းစားကို ကုိယ္စားျပဳတဲ့ပါတီ၊ အခ်ိဳ႕က တုိင္းရင္းသား အရင္းရွင္ေတြကို ကုိယ္စားျပဳတဲ့ပါတီ၊ အခ်ိဳ႕က ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္ သေဘာတရားကို အေျခခံတဲ့ လက္ဝဲပါတီ အခ်ိဳ႕ ပါတီေတြကေတာ့ စတင္လင္ဝါဒီ၊ ေမာ္ဝါဒီ စတဲ့ လက္ဝဲစြန္းပါတီ၊ အခ်ိဳ႕ပါတီေတြကေတာ့ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးေတြကို အေျခခံတဲ့ပါတီေတြ ျဖစ္ၾကၿပီး အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အစြန္းေရာက္ အရင္းရွင္ဝါဒီပါတီ သို႔မဟုတ္ လက်္ာစြန္းပါတီ(right extrem ist party) ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြဟာ မိမိႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ သို႔မဟုတ္ လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းတဲ့ တိုက္ပြဲေတြအတြင္းမွာ ေပၚေပါက္လာၾက တာျဖစ္ၿပီး အခ်ိဳ႕ပါတီေတြကေတာ့ ႏုိင္ငံေေရးအေျခအေနေတြတည္ ၿငိမ္ေအးခ်မ္း လာၿပီး ေရြးေကာက္ပြဲေတြ က်င္းပဖို႔နီးလာခ်ိန္မွ ေပၚေပါက္လာၾကတာပါ။
ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စု ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ(ေဘာ္လ္ရွီဗစ္) (ယခု ႐ုရွႏုိင္ငံ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ)၊ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴ နစ္ပါတီ၊ အင္ဒိုနီးရွား ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံမွ ကြန္ဂရက္ပါတီ၊ အိႏၵိယကြန္ျမဴနစ္ပါတီနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ တစ္ခ်ိန္ကရွိခဲ့တဲ့ ဖဆပလ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္စတဲ့ပါတီ ပါတီအဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ မိမိတို႔ႏုိင္ငံရဲ႕ လြတ္လပ္ ေရးတိုက္ပြဲအတြင္းမွာ ေပၚေပါက္လာၾကတဲ့ ပါတီေတြပဲ ျဖစ္တယ္။
သို႔ေပမယ့္ အခ်ိဳ႕ပါတီေတြကေတာ့ အုပ္စုတစ္စု သို႔မဟုတ္ အင္အားစုတစ္ခုက ႏုိင္ငံအာဏာကို ရယူခဲ့ၿပီး ေနာက္မွာမွ ဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲအတြက္ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ပါတီ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ယေန႔အခ်ိန္အထိ ကမာၻ႔သမိုင္းမွာ ေပၚေပါက္ခဲ့သမွ် ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြကို ေလ့လာမယ္ဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို လိုလားေထာက္ခံတဲ့ ပါတီ၊ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈ (Centralization) ကို အေျခခံတဲ့ ဆိုရွယ္လစ္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ၊ ဘူဇြာ ဒီမိုကေရစီ(bourgeois democracy) ပါတီ၊ လက်္ာစြန္းပါတီစတဲ့ ပါတီေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။
သို႔ေပမယ့္ ႏုိင္ငံေရးပါတီ တစ္ရပ္ဟာ လက်္ာဝါဒီပါတီ(အရင္းရွင္ပါတီ) ျဖစ္ေစ၊ သို႔မဟုတ္ အင္အားစုတစ္ခုခုက အာဏာရရွိလာၿပီးေနာက္မွ ထူ ေထာင္လိုက္တဲ့ ပါတီျဖစ္ေစ ဘယ္လိုပါတီပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါတီရဲ႕ စည္း႐ုံးေရးအင္အား ခိုင္မာေတာင့္တင္းဖို႔ဆိုရင္ အဓိက အလိုအပ္ဆံုးအရာကေတာ့ ပါတီတြင္း ဒီမိုကေရစီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ပါတီတြင္း ဒီမိုကေရစီဆိုတာကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ရပ္အတြင္း အထက္ေအာက္ဆန္ရာမွာ လြတ္လပ္စြာ ေဝဖန္ခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ အႀကံေပး တင္ျပခြင့္ေတြနဲ႔ ပါတီစည္းမ်ဥ္းဥပေဒပါ ပါတီဝင္တစ္ဦးရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြကို ပါတီဝင္တိုင္း ခံစားခြင့္ရရွိေရး စတဲ့အခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္တယ္။
ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ရပ္မွာ ပါတီတြင္း ဒီမိုကေရစီ တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ မလြဲမေသြလုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းတစ္ခုကေတာ့ ပါတီစည္းမ်ဥ္းမွာ သတ္မွတ္ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ပါတီကြန္ဂရက္(ျပည္လံုးကၽြတ္ညီလာခံ)၊ ႏွစ္စဥ္ သို႔မဟုတ္ ႏွစ္ႏွစ္တစ္ ႀကိမ္ျဖစ္ေစ က်င္းပရန္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ပါတီ ကြန္ဖရင့္(႐ုိး႐ုိး ညီ လာခံ) ေတြကို မွန္မွန္က်င္းပေရးပဲ ျဖစ္တယ္။
ဒါ့အျပင္ ၿမိဳ႕နယ္၊ ခ႐ုိင္နဲ႔ တုိင္းကြန္ဖရင့္ေတြ ကြန္ဂရက္ေတြကိုလည္း အခ်ိန္မွန္က်င္းပၿပီး ယင္းကြန္ဖရင့္ေတြ ကြန္ဂရက္ေတြကိုလည္း အခ်ိန္မွန္ က်င္းပၿပီး ယင္းကြန္ဂရက္၊ ကြန္ဂရက္ေတြမွာ ေအာက္ေျခပါတီဝင္ထုရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားေတြကို ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ျပဳရပါမယ္။ ဒီေနာက္ ပါတီရဲ႕အထက္ အဆင့္ ကြန္ဖရင့္ေတြ ကြန္ဂရက္ေတြနဲ႔ ဗဟိုကြန္ဂရက္(ျပည္လံုးကၽြတ္ ညီလာခံ)သို႔ ေအာက္ေျခပါတီ အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ ကုိယ္စားလွယ္ေတြ ေရြးခ်ယ္ေစ လႊတ္ရာမွာလည္း တကယ့္ကို ညီလာခံကိုယ္စားလွယ္ ျဖစ္ထိုက္သူေတြကိုသာ ဒီမိုကေရစီနည္းက်က်နဲ႔ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ရမွာပါ။ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ရပ္ ရွိ ပါတီအဆင့္ဆင့္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈအပိုင္းမွာ အရည္အခ်င္းျပည့္ဝသူေတြ ေနရာရရွိမွသာလွ်င္ ယင္းပါတီဟာ မိမိရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ေအာင္ျမင္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ပါတီေခါင္း ေဆာင္မႈအဆင့္ဆင့္၊ ေကာ္မတီအဆင့္ဆင့္မွာ တကယ္အရည္အခ်င္း ျပည့္ဝသူေတြက ေခါင္း ေဆာင္မွသာလွ်င္ ေအာက္ေျခပါတီဝင္ထုရဲ႕ ေထာက္ခံမႈနဲ႔ ေလးစားမႈကို ရရွိမွာ ျဖစ္တယ္။
သို႔မွသာ ပါတီဝင္ဟာ အထက္ေအာက္ ပါတီဝင္ထုအၾကားမွာ စုစည္းညီညြတ္မႈရွိၿပီး အင္အားေတာင့္ တင္းခုိင္မာတဲ့ ပါတီတစ္ရပ္ ျဖစ္လာမွာပါ။ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ရပ္ဟာ တကယ္စစ္မွန္တဲ့ ပါတီတြင္းညီညြတ္ေရးမရွိဘဲနဲ႔ မိမိရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ႏုိင္ငံေရးေလာကမွာ ပါတီတြင္း ဒီမိုကေရစီ မရွိတဲ့အတြက္ အာဏာ လက္လြတ္ဆံုး႐ႈံးသြားခဲ့ရတဲ့ အာဏာလက္မဲ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြနဲ႔ အင္အားခ်ည့္နဲ႔ ေမွးမွိန္သြားခဲ့ရတဲ့ ပါတီေတြ အမ်ားအျပား ရွိခဲ့ပါတယ္။
ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဟာ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲအတြင္းက ေပၚထြက္လာခဲ့တဲ့ ႏုိင္ငံေရး အဖြဲ႔ခ်ဳပ္တစ္ခုျဖစ္ေပမယ့္ အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီးေနာက္မွာ လူတစ္စုကသာ ေခါင္းေဆာင္မႈကို ဆက္တိုက္ ရယူခဲ့တဲ့ ပါတီပါ။
ဖဆပလအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပါတီတြင္း ဒီမိုကေရစီ အားနည္းလာတဲ့အတြက္ ပါတိအဆင့္ဆင့္ မွာရွိေနတဲ့ သေဘာထားကြဲလြဲမႈေတြ မေက်မလည္မႈေတြကို ဒီမိုကေရစီက်က် မေျဖရွင္းႏုိင္ခဲ့တာေၾကာင့္ သန္႔ရွင္း၊ တည္ၿမဲ (သို႔မဟုတ္) ႏုတင္အုပ္စုနဲ႔ ေဆြးၿငိမ္းအုပ္စုတို႔ ကြဲခဲ့ရပါတယ္။ သန္႔ရွင္း ဖဆပလမွ ျပည္ေထာင္စုပါတီအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲထူေထာင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္မွာလည္း ဦးဗိုလ္အုပ္စုနဲ႔ သခင္အုပ္စုအျဖစ္ အဆုိပါပါတီတြင္းမွာ အုပ္စုႏွစ္စု ကြဲခဲ့ ရပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ရပ္ရဲ႕ အသက္ဝိဉာဥ္ဟာ ပါတီတြင္း ဒီမိုကေရစီပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ရပ္ဟာ ပါတီတြင္းမွာ သေဘာ ထားကြဲမႈေတြ အျမင္ကြဲမႈေတြကို ထင္သာျမင္သာရွိတဲ့ ေျဖရွင္းနည္းေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပါတီတစ္ရပ္မွာ ယင္းသို႔ သေဘာထားကြဲမႈေတြ မရွိ မွသာ ပါတီတြင္းမွာ အုပ္စုကြဲေတြ ေပၚေပါက္လာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ရပ္မွာ ပါတီတြင္း ဒီမိုကေရစီရွိမွသာ ယင္း ပါတီမွာ ပါတီရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မႈေနရာ အဆင့္ဆင့္ကို ဆက္ခံႏုိင္မယ့္ အရည္အခ်င္းျပည္တဲ့ ပါတီေကဒါေတြ၊ ပါတီဝင္ ေတြ ေပၚထြက္လာႏိုင္မွာ ဆဆဆဆဆဆျဖစ္တယ္။
သို႔မွသာ ႏုိင္ငံေရးပါတီတြဟာ ပါတီရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ေနရာကို ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတည္းက ႏွစ္ေပါင္းသံုးေလးဆယ္ ယူထားတဲ့အျဖစ္ေတြက ကင္းေဝး ကာ ႏုိင္ငံေရး အက်ပ္အတည္းေတြမွလည္း ကင္းေဝးမွာျဖစ္ပါတယ္။
အကိုးအကား- 'အကြဲအၿပဲဇတ္လမ္'(The Split Stroy) ဂါးဒီယန္းဦးစိန္ဝင္း
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.