Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၁၂.၆.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

ေရခ်ိဳငါးထြက္ပစၥည္းျဖင့္ ဓာတ္ေျမၾသဇာ ထုတ္လုပ္

စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ ကသာခ႐ိုင္မွ ေအာ္ဂဲနစ္သင္တန္းဆင္း အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးသည္ ေရခ်ိဳငါးထြက္ပစၥည္း တစ္မ်ိဳးတည္းကိုသာ အသံုးျပဳ၍ ေအာင္ျမင္လွ်က္ရွိသည့္ ရြက္ဖ်န္းေျမၾသဇာအရည္အား ေစ်းကြက္၌ျဖန္႔ခ်ီရန္ စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

၂၀၁၀ ၾသဂုတ္လပိုင္း၌ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေအာ္ဂဲနစ္အသင္းမွ ဖြင့္လွစ္သည့္သင္တန္း၌ အပတ္စဥ္(၁) ကို တက္ေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎သင္ တန္းမွ ပို႔ခ်သည့္စာမ်ားထဲမွ မိမိေဒသႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိမည့္ ကုန္ၾကမ္းလည္း အလြယ္တကူရရွိႏုိင္မည့္ ယခုနည္းလမ္းအား စမ္းသပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေျခာက္လခန္႔ အခ်ိန္ယူစမ္းသပ္ခဲ့ရေၾကာင္း ငါးပ႐ိုတိန္း သဘာဝဓာတ္ေျမၾသဇာ ထုတ္လုပ္ခဲ့သူ မေကသီက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

မည္သည့္ငါးအမ်ိဳးအစားမဆို သံုး၍ရႏိုင္ေၾကာင္း၊ ငါးအေသး၌ ႏိုင္ထရိဂ်င္ပါဝင္မႈႏႈန္း ပိုမိုျမင့္မားသည္ကို ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း၊ ေလာေလာလတ္လတ္ ေစ်းကြက္၌ ယခုကဲ့သို႔ ပစၥည္းမရွိေၾကာင္း၊ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကိုပါ ထိန္းသိမ္းႏိုင္သည့္အတြက္ ေတာင္သူမ်ား လိုက္လုပ္ေစခ်င္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အာရွပစိဖိတ္ႏိုင္ငံမ်ား၌ ငါးေဘးထြက္ပစၥည္းျဖင့္ ေျမၾသဇာအရည္ထုတ္လုပ္မႈတြင္ ပင္လယ္ငါးကိုသာ အသံုးျပဳေၾကာင္း သိရသည္။ ယခု ထုတ္ လုပ္လိုက္သည့္ ဓာတ္ေျမၾသဇာအရည္တြင္ အလြယ္တကူရရွိႏိုင္သည့္ ငါးျပက္၊ ငါးခံုးမ၊ ငါးလူ စသည့္ ေရခ်ိဳငါးအေသးမ်ားကို အသံုးျပဳထုတ္လုပ္ေနၿပီး သၾကားအစား ထန္းလ်က္၊ တင္လဲရည္စသည္တို႔ကို အသံုးျပဳေၾကာင္း သိရသည္။

                ကသာခရိုင္အား ေရြးခ်ယ္ရျခင္းမွာ မိမိစိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားရွိၿပီး ကသာခရိုင္၌ ငါးမဖမ္းရသည့္ ရာသီမွလြဲ၍ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုးပင္ ငါးရရွိႏိုင္ျခင္း ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စတင္လုပ္ေဆာင္သည့္အပိုင္း၌ အိမ္တြင္းမႈလုပ္ငန္းအေနျဖင့္ တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္သာလုပ္ကိုင္ၿပီး စစ္ကိုင္း၊ မႏၱေလး၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ၿမိဳ႕မ်ားသို႔ စတင္ျဖန္႔ခ်ီမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအထက္ပိုင္းရွိ ေျမမ်ားမပ်က္စီးေသးသည့္အတြက္ ၾသဂဲနစ္လုပ္ရန္ ပိုမိုလြယ္ကူမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ထပ္ေလာင္းေျပာၾကားခဲ့သည္။

(MYANMAR TIMES၊ အတြဲ-၂၇၊ အမွတ္-၅၂၁ ပါ “ေရခ်ိဳငါးထြက္ပစၥည္းျဖင့္ ေျမၾသဇာထုတ္မည္” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

မေလးရွားေဆး႐ံုမ်ား ျမန္မာေဈးကြက္ထိုးေဖာက္

မေလးရွားႏိုင္ငံအေနျဖင့္ က်န္းမာေရး ဆိုင္ရာေစာင့္ေရွာက္မႈအတြက္ ထိုင္း၊ စင္ကာာပူတို႔ထက္ ခ်ဳိသာေသာ ေဈးႏႈန္းျဖင့္ ျမန္မာေဈးကြက္ကို ထိုးေဖာက္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း မေလးရွားႏိုင္ငံရွိ Mahkota ေဆး႐ံုမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။

Mahkota ေဆး႐ံုသည္ ေဈးႏႈန္း သက္သာမႈ (Competitive Price) ျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရာတြင္ ႏွလံုးခြဲစိတ္မႈကို စင္ကာ ပူတြင္ ကန္ေဒၚလာ ၃၀,၀၀၀၊ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ ေဒၚလာ ၂၆,၀၀၀၊ မေလးရွားႏိုင္ငံတြင္ ေဒၚလာ ၁၂,၀၀၀ မွ ၁၄,၀၀၀၊ ကုန္က်ၿပီး Mahkota ေဆး႐ံုတြင္ ေဒၚလာ ၁၃,၅၀၀ သာ ကုန္က်မည့္ ေဈးႏႈန္းျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ႏွစ္စဥ္ Mahkota ေဆး႐ံုသုိ႔ အင္ဒို နီးရွား၊ စင္ကာပူ၊ တ႐ုတ္၊ ကေမၻာဒီးယား လူမ်ဳိး ႏိုင္ငံျခားသား အမ်ားဆံုးလာေရာက္ၾကၿပီး စုစုေပါင္း ႏုိင္ငံျခား သား လူနာႏွစ္စဥ္ ၅၅,၀၀၀ ခန္႔သည္ ကင္ဆာ၊ ႏွလံုး၊ အ႐ိုး၊ အမ်ဳိးသမီးႏွင့္ ကေလးေရာဂါ၊ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ အာ႐ံုေၾကာ၊ အမ်ဳိးသားေရာဂါမ်ား ကုသရန္ လာေရာက္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာေဈးကြက္တြင္ ထိုင္း၊ စင္ကာပူႏွင့္ အိႏၵိယေဈးကြက္မ်ား ေနရာယူထားၿပီးျဖစ္သျဖင့္ ၎ေဆး႐ံုအေနျဖင့္ ျမန္မာေဈးကြက္ကို ေဖာက္ႏိုင္ရန္ ပိုမိုႀကိဳးစားရမည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားရွိေၾကာင္း၊ ေဈးကြက္ထိုးေဖာက္ရန္ လုပ္ေဆာင္ေနစဥ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံက်န္းမာေရး က႑ပိုမိုတိုးတက္ျမင့္မားေစရန္ ျမန္မာ- မေလးရွား ဆရာဝန္နည္းပညာဖလွယ္ေရး အစီအစဥ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ေပးရန္လည္း အစီအစဥ္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

(MYANMAR TIMES၊ အတြဲ-၂၇၊ အမွတ္-၅၂၁ ပါ “မေလးရွားေဆး႐ံုမ်ား ခ်ဳိသာေသာႏႈန္းျဖင့္ ေဈးကြက္ထိုးေဖာက္မည္”  သတင္းအား အက်ဥ္း ခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား အထူးစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ျဖင့္ တင္းက်ပ္စြာအေရးယူမည္

ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးမွ အထူးစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ ေျခာက္ဖြဲ႕ ဖြဲ႕၍ ၿမိဳ႕တြင္း၊ ၿမိဳ႕ျပင္ရွိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား တင္းက်ပ္စြာ အထူးစစ္ေဆး အေရးယူ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရးႀကီးၾကပ္မႈ ဗဟိုေကာ္မတီမွ  တာဝန္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယခင္ အေနအထားအရ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အထူးစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔ ၈ ဖြဲ႕ျဖင့္ လမ္းေၾကာင္းရွစ္ေၾကာင္းပိုင္းကာ စစ္ေဆးေလ့ရွိေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ထိေရာက္သည့္ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ ယခုအခါ အဖြဲ႔ေျခာက္ဖြဲ႕ ဖြဲ႕၍ ယာဥ္မ်ားအား တင္းၾကပ္စြာ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို ျပဳလုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အဆိုပါ စစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ ေျခာက္ဖြဲ႕မွ တစ္ပတ္လွ်င္ သံုးရက္ႏႈန္းျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ယာဥ္ ႀကံ႕ခိုင္မႈ ရွိမရွိ၊ ယာဥ္စည္းကမ္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ရွိမရွိ၊ တန္ပိုမ်ားတင္ေဆာင္ျခင္းကိစၥရပ္မ်ား၊ အရွိန္ျပင္းစြာေမာင္းႏွင္မႈမ်ား ျပဳလုပ္မႈ ရွိမရွိ ကိစၥရပ္မ်ားကို စစ္ေဆးေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုဖြဲ႕စည္းလိုက္သည့္ အဖြဲ႕မ်ားသည္ ယာဥ္လိုင္းစံုမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား ပါဝင္သည့္အတြက္ ဘက္လိုက္မႈ ကိစၥရပ္မ်ားမွာ ပေပ်ာက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စစ္ေဆးေရးအဖဲြ႔သည္ မိမိတို႔၏ ယာဥ္လိုင္းစစ္ေဆးေရးဝတ္စံုမ်ားကို ဝတ္ဆင္၍ တာဝန္ပာူသည့္ လက္ပတ္ျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္စီးနင္းကာ လိုက္လံစစ္ေဆးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယာဥ္စည္းကမ္းထိန္းသိမ္းေရးေကာ္မတီမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ယခုဖြဲ႔စည္းလိုက္သည့္ အဖြဲ႔ေျခာက္ဖြဲ႔တြင္ပါဝင္မည့္သူမ်ားမွာ  ယာဥ္လိုင္းအသီးသီးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ခရီးသည္ ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင့္ ကုန္စည္ ပို႔ ေဆာင္ေရးမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ကုန္တင္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အသင္းမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ပုဂၢလိက ေရယာဥ္အသင္းမွ တာဝန္ရွိသူမ်ား၊ မထသ(ဗဟို)၊ ႀကိဳးမဲ့ေၾကး နန္းႏွင့္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႔မွ တာဝန္ရွိသူမ်ား ပါဝင္ဖြဲ႕စည္းထားမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

(True News၊ အတြဲ-၃၊ အမွတ္-၃၇ ပါ “အထူးစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႔မ်ားျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား အေရးယူတင္းက်ပ္မႈမ်ား ေဆာင္ရြက္ မည္ပာုဆို” သတင္းအား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)

 ×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××