Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၁၈.၇.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

မီးသတ္ဦးစီးဌာနတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာရွိေနဆဲဟုေဝဖန္

လူမူဝန္ထမ္းႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ခံ မီးသတ္ဦးစီးဌာနတြင္ လိုအပ္ခ်က္မ်ားစြာရွိၿပီး ယင္း လိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပည့္မွီ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိဘဲ လုပ္ေဆာင္ရန္ မလိုအပ္သည္မ်ားကို ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးမွ မီးသတ္ဇုန္နယ္ေျမမွဴး တစ္ဦးက ေဝဖန္လိုက္သည္။

ယင္းက ၂၀၁၁-၂၀၁၂ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ မီးသတ္ဦးစီးဌာက လုပ္ေဆာင္သည့္ လုပ္ငန္းစီမံခ်က္မ်ားတြင္ ႏွစ္ခုသာ တိုင္းျပည္အတြက္ အမွန္ တကယ္ လိုအပ္ေသာ စီမံခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုသည္။

“အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕တာရယ္၊ မီးသတ္ဖို႔ အျမန္ေရယာဥ္ ဝယ္တာရယ္ပဲ ေကာင္းတယ္”ဟု ဆိုသည္။

မီးသတ္ဦးစီးဌာနမွ လုပ္ေဆာင္ေနေသာ စီမံကိန္းမ်ားမွာ မီးသတ္ကားမ်ားတြင္ GPS, GIS စနစ္တပ္ဆင္ျခင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတြင္ ဆြဲအားေကာင္းCCTV ကင္မရာမ်ားတပ္ဆင္ျခင္း၊ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႕မ်ား တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ ဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးပစၥည္းကိရိယာပါ အျမန္ေရယာဥ္ႏွင့္ မီးသတ္ေရယာဥ္ဝယ္ယူျခင္းတို႔ ျဖစ္သည္။

ယခုႏွစ္တြင္ လူမႈဝန္ထမ္းႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနသို႔ ခ်ေပးသည့္ဘတ္ဂ်က္မွာ အရင္ႏွစ္မ်ားက သတ္မွတ္သည့္ ဘတ္ဂ်က္ထက္ နည္း ပါးသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံႏွင့္ျပည္သူမ်ားအတြက္ အမွန္တကယ္အက်ိဳးရွိသည္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ေစလိုေၾကာင္း ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

“Water Tower လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေျပာေနၾကတဲ့ မီးသတ္ေလွကားေတြပါတဲ့ ကားေတြမ်ားမ်ားဝယ္ရင္ ေကာင္းတာေပါ့ဗ်ာ”ဟု အႀကံျပဳေျပာ ၾကားသည္။ ယင္း မီးသတ္ေလွကားမ်ားပါဝင္သည့္ မီးသတ္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ အထပ္ျမင့္တိုက္မ်ားတြင္ မီးေလာင္မႈျဖစ္ပြားပါက ကယ္ဆယ္ေရး ႏွင့္ မီးၿငိမ္းသတ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ မ်ားစြာထိေရာက္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

ယင္း မီးသတ္ကားမ်ားသည္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ ၁၀ စီးေအာက္သာရွိေၾကာင္း သိရွိရၿပီး၊ ယင္းတို႔ထဲမွ ၃ စီးမွာ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ လွဴဒါန္း ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ေက်ာ္စြာ

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ရန္ကုန္ဆိပ္ကမ္းရွိ ကုန္ေသတၱာစစ္ေဆးေရးပုံစံ ေျပာင္းလဲ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ဆိပ္ကမ္းမ်ားအားလုံးတြင္ ကြန္တိန္နာစစ္ေဆးေရး လုပ္ကုိင္လ်က္ရွိေသာ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပုိင္အဖြဲ႕၊ ကုန္သြယ္ေရး ညႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာနတုိ႔ ပါဝင္သည့္ ကြန္တိန္နာ စစ္ေဆးေရးပူးေပါင္းအဖြဲ႕ကုိ ဖ်က္သိမ္းလုိက္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

အဆုိပါ ဆိပ္ကမ္းကြန္တိန္နာ စစ္ေဆးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနမွ တုိက္႐ုိက္ကုိင္တြယ္ေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း အေကာက္ခြန္ ရွင္းလင္းေရး ဝန္ေဆာင္သူမ်ားထံမွ သိရွိရသည္။

ကြန္တိန္နာစစ္ေဆးေရးပုံစံမ်ားကုိ နုိင္ငံတကာပုံစံမ်ားနည္းတူ ေျပာင္းလဲလုိက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ယခင္က ဆိပ္ကမ္းအာဏာပုိင္ အဖြဲ႕၊ ကုန္သြယ္ေရးႏွင့္ အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနတုိ႔ ပူးေပါင္းထားေသာအဖြဲ႕က စစ္ေဆးေရးလုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖစ္ၿပီး ယခုမွ နုိင္ငံတကာပုံစံျဖင့္ စစ္ေဆးျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း  အေကာက္ခြန္ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

ယခင္က  ဆိပ္ကမ္းကြန္တိန္နာ ထုတ္ယူေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕နွင့္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရေသာ္လည္း ယခုအခါ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနတစ္ခုတည္းျဖင့္သာ တုိက္႐ုိက္ဆက္သြယ္ လုပ္ကိုင္ေနရေၾကာင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အေကာက္ခြန္ရွင္းလင္းေရး ေအဂ်င္စီမ်ားမွ ရွင္းလင္းေျပာၾကား သည္။

ဆိပ္ကမ္းကြန္တိန္နာ စစ္ေဆးေရးပုံစံမ်ား ေျပာင္းလဲလုိက္ေသာ္လည္း နယ္စပ္ေဒသမ်ားရွိ စစ္ေဆးေရးစခန္းမ်ားတြင္ ပစၥည္းတင္သြင္းမႈမ်ား ကုိ နယ္ေျမမွေဒသခံ အာဏာပုိင္မ်ား၊ အေကာက္ခြန္ ဦးစီးဌာနနွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ား ပူးေပါင္းပါဝင္ေသာအဖြဲ႕မ်ားက စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဂိတ္မ်ားနွင့္ ကုန္သည္မ်ားထံမွ စုံစမ္းသိရသည္။

YC

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္း၌ ေဒသခံျမန္မာမ်ား လိုအပ္ခ်က္အရလုပ္ကိုင္ခြင့္ရ

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္း(ျမန္မာအပိုင္း)၌ လုပ္ကိုင္ရာတြင္ ယခင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသားပညာရွင္မ်ား၊ တ႐ုတ္ အလုပ္သမားမ်ားျဖင့္သာ လုပ္ကိုင္တည္ေဆာက္လ်က္ရွိရာမွ ယခုအခါ လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္အရ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ကာယလုပ္သားမ်ားကိုပါ ေခၚယူအသံုး ျပဳ၍ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္း(ျမန္မာအပိုင္း)၏ မႏၱေလးအပိုင္း ပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းေရး လုပ္ငန္းကို မႏၱေလး တိုင္းေဒသႀကီး ပုသိမ္ႀကီးၿမိဳ႕နယ္ ေရႊစာရံေက်းရြာအုပ္စု ကြ်ဲနဖားေတာင္ကြင္း ပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းေရး လုပ္ငန္းခြင္စခန္း၌္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ဇြန္လ ၃ ရက္ ေန႔က စတင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၿပီး ယခုအခါ လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္အရ ေဒသခံကာယလုပ္သားမ်ားအား ေခၚယူ၍လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရ သည္။

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႔ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းစတင္စဥ္က ေဒသခံျမန္မာလုပ္သား တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္သာ ပါဝင္လုပ္ကိုင္ ၾကေၾကာင္း၊ က်န္သည့္လုပ္သားမ်ားမွာမူ တရုတ္ႏိုင္ငံသား ပညာရွင္မ်ားသာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၎ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံျခားသား ပညာရွင္မ်ားအတြက္ စကားျပန္ကို လည္း ေဒသခံတ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ားကသာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ၾကေၾကာင္း၊ ယခုအခါ ေဒသခံျမန္မာလူမ်ိဳး ကာယလုပ္သားအေတာ္မ်ားမ်ားကို ေခၚယူ အသံုးျပဳ၍ လုပ္ကိုင္လာၾကေၾကာင္း ၎ေဒသရွိ ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

၎ စီမံကိန္း၌ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေနသည့္ ျမန္မာလုပ္သားတစ္ဦးကလည္း “ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္း လုပ္ငန္းခြင္သို႔ ေရာက္ရွိေနသည္မွာ ႏွစ္လခန္႔ၾကာျမင့္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ ပထမဆံုးလုပ္ကိုင္သည့္လ၌ လစာ က်ပ္ရွစ္ေသာင္းရေၾကာင္း၊ ယခုအခါ လစာႏႈန္းထားထပ္တိုး၍ လစာကိုးေသာင္း ရရွိၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ ေက်းရြာမွ  ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းတြင္ လာေရာက္လုပ္ကိုင္ ေနသူမ်ားမွာ အေယာက္ ၃၀ ခန္႔ ရွိေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ျမန္မာ-တ႐ုတ္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းကို လာမည့္ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးရန္ လ်ာထားၿပီး ၎စီမံကိန္း တည္ ေဆာက္ၿပီးစီးပါက ေဒသခံလုပ္သားမ်ားအတြက္ နည္းပညာမ်ား ရရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

(Weekly Eleven၊ အတြဲ-၆၊ အမွတ္-၄၂ ပါ “ျမန္မာ-တ႐ုတ္ ေရနံႏွင့္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း စီမံကိန္းလုပ္ငန္းခြင္တြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသား ပညာရွင္မ်ား၊ တရုတ္လုပ္သားမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္လ်က္ရွိရာမွ ယခုအခါ လုပ္ငန္းလိုအပ္ခ်က္အရ ေဒသခံကာယလုပ္သားမ်ား ေခၚယူ လုပ္ကိုင္လာ” သတင္း အား အက်ဥ္းခ်ံဳး ေဖာ္ျပသည္)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

တရားမဝင္လမ္းေၾကာင္းျဖင့္ ကုန္သြယ္မႈအား ထိေရာက္စြာအေရးယူရန္ လိုအပ္

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ျပည္ပကုန္သြယ္မႈက႑တြင္ တရားဝင္ကုန္သြယ္မႈတန္ဖိုး ျမင့္တက္လာႏိုင္ေစရန္မွာ လက္ရွိလုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေနသည့္ တရား မဝင္ ျပည္ပကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ထိေရာက္စြာ အေရးယူေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ျပည္ပကုန္သြယ္မႈက႑တြင္ ပံုမွန္လမ္းေၾကာင္းႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း အတိုင္းလုပ္ကိုင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ေကာက္ခံသည့္ ကုန္သြယ္မႈအခြန္အခ မ်ားျပားေနမည္ဆိုပါကလည္း တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈဆိုသည္မွာ ရွိေနဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ စီးပြားေရးပညာရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထို႔ျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အဓိကျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိသည့္ တရားမဝင္ ကုန္သြယ္မႈလုပ္ငန္းအား တားဆီးပိတ္ပင္ လိုက္ႏိုင္မည္ဆိုပါက ႏိုင္ငံ၏ GDP တန္ဖိုးမွာ ပိုမိုတိုးတတ္လာႏိုင္ေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ျပင္ တရားမဝင္ကုန္သြယ္မႈကို တားဆီးပိတ္ပင္ႏိုင္ပါက ပို႔ကုန္သြင္းကုန္မ်ားမွတစ္ဆင့္ တိက် သည့္ အခြန္အခမ်ားကိုလည္း ရရွိလာႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး တင္သြင္းျဖန္႔ခ်ီသူမ်ားအပါအ)