Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle 2011
yangonchronicle 2011

၁၃.၉.၂၀၁၁

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

  1. အေၾကာင္းျပ စီမံကိန္းေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ ကားတင္သြင္းခြင့္ရ
  2. ရထားလက္မွတ္ခမ်ား တိုးျမႇင့္ေတာ့မည္ျဖစ္၍ ဝန္ေဆာင္မႈကိုလည္း ထိုက္တန္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္
  3. ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလွ်ာ့ခ်ပါေရး အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာ အရင္ရွင္းရမည္

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား

  1. အီးယူ၏ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈဆိုင္ရာ မဟာမင္းႀကီး ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိ
  2. ေရြးေကာက္ပြဲကန္႕ကြက္ျပင္ဆင္လႊာ တင္သြင္းမႈ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံ ဒုတိယအႀကိမ္႐ႈံးနိမ့္

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

ေဆာင္းပါးက႑

  1. ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းမွအတုယူစရာ

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းသတင္းမ်ား

အေၾကာင္းျပ စီမံကိန္းေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ ကားတင္သြင္းခြင့္ရ

လက္ရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ တည္ေဆာက္ဆဲ ေရအားလွ်ပ္စစ္စီမံကိန္းႀကီးမ်ားအပါအဝင္ အေၾကာင္းျပ စီမံကိန္း ေခါင္းစဥ္မ်ားျဖင့္ ကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ ျပည္ပမွ ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ကားသစ္အမ်ားအျပား တင္သြင္းခြင့္ရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ယခုလပိုင္းအတြင္း၌ အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ သင့္ျမတ္သည့္ ပာိုတယ္စီမံကိန္း ရရွိထားသည့္ ကုမၸဏီတစ္ခုသည္ ၾသဂုတ္လ ေနာက္ဆံုး အပတ္ေန႔စြဲ ပါမစ္ျဖင့္  ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ကားမ်ားျဖစ္သည့္ Wagon အမ်ဳိးအစား ၂ စီး၊ Saloon ၂ စီး၊ 7 Seaters Mini Bus ေမာ္ဒယ္ျမင့္ ၃ စီး၊ 12 Seaters ႏွင့္ အထက္စီးလို႔ရသည့္ Bus ၅ စီးတင္သြင္းခြင့္ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ မၾကာေသးမီအခ်ိန္ကလည္း ႏိုင္ငံေတာ္မွ မွတ္ပံုတင္ယာဥ္သတ္တမ္းၾကာျမင့္ေသာ ယာဥ္မ်ားအား ပယ္ဖ်က္၍ အစားယာဥ္အသစ္မ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳမည္ပာု ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျပည္ပမွ ကားဝယ္ယူခြင့္ပါမစ္ႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ကားသစ္မ်ားဝယ္ယူရာတြင္ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္ႏွင့္ အထက္ေမာ္ဒယ္ရွိ ယာဥ္မ်ားကိုသာ တင္သြင္းခြင့္ရွိသည္ပာု ညႊန္ၾကားထားေသာ္လည္း အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ အဆင္ေျပသည့္ ကုမၸဏီ အခ်ိဳ႕သည္ စီမံကိန္းႀကီးမ်ားကို အေၾကာင္းျပ၍ ေနာက္ဆံုးေပၚေမာ္ဒယ္ယာဥ္မ်ားကိုသာ တင္သြင္းခဲ့ၾကေၾကာင္း သိရ သည္။

ထို႔ျပင္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ ျပည္တြင္းရွိ ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအဆင္ေျပႏိုင္ေစရန္ ႏိုင္ငံတကာကဲ့သုိ႔ ျပည္ပကား ထုတ္ လုပ္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ခ်ိ္တ္ဆက္၍ ျပည္တြင္း၌ ယာဥ္အေရာင္းျပခန္း (Show Room) မ်ားဖြင့္လွစ္ျပသ၍ ကားမ်ား ေရာင္းခ်ေပးသြားႏိုင္ရန္ ခြင့္ျပဳေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

                                                                  YC

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ရထားလက္မွတ္ခမ်ား တိုးျမႇင့္ေတာ့မည္ျဖစ္၍ ဝန္ေဆာင္မႈကိုလည္း ထိုက္တန္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္

မီးရထားလက္မွတ္ခ ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံေတာ့မည္ျဖစ္ကာ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ားကိုလည္း ထိုက္တန္ေအာင္ တိုးျမႇင့္ေဆာင္ရြက္ေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးေအာင္မင္းက စက္တင္ဘာလ (၁၁) ရက္က ေနျပည္ေတာ္တြင္က်င္းပခဲ့ေသာ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုပြဲတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

လက္မွတ္ခတိုးျမႇင့္ရာတြင္ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလက္မွတ္ခ ၁၀ က်ပ္ကို က်ပ္ ၅၀ အျဖစ္လည္းေကာင္း၊ အေဝးေျပး လက္မွတ္ခကို တစ္မိုင္လွ်င္ ၄ က်ပ္ အစား ၁၂ က်ပ္ သို႔လည္းေကာင္း တိုးျမႇင့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

“ရထားဝင္ေငြရဲ႕ ၅၆% ကို ဆီဖိုးအျဖစ္သံုးေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကို ၿမိဳ႕ပတ္က လက္မွတ္ခ ၆၅ က်ပ္ေလာက္က်တဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၅၅ က်ပ္ ေလာက္ရႈံးေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က က်ပ္ ၁၀၀ ေလာက္ေတာ့ မတိုးပါဘူး။ က်ပ္ ၅၀ အထိပဲ တိုးမွာျဖစ္ပါတယ္ ” ဟု ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးမွ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ထိုသို႔ေဆာင္ရြက္ရန္ လႊတ္ေတာ္သို႔လည္း တင္ျပမည္ျဖစ္ၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလုပ္ငန္းကို ပုဂၢလိကသို႔ မလႊဲေျပာင္းမီ အေျပာင္းအလဲလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရသည္။

ဆက္လက္၍ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးက “ တိုးမယ့္လက္မွတ္ခနဲ႔ ကိုက္ေအာင္ကို ဝန္ေဆာင္မႈေတြ၊ လမ္းျပင္တာေတြကို တိုးလုပ္ေပးမွာပါ။ အခုႏႈန္းအရဆို ဝန္ေဆာင္မႈကို သံုးဆေလာက္ တိုးလုပ္ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္ ” ဟု ေျပာၾကား ခဲ့သည္။

မီးရထားလုပ္ငန္းတြင္ ဝန္ေဆာင္မႈတိုးျမႇင့္ေပးရန္အတြက္ ျပည္ပမွ မီးရထားစက္ေခါင္း ၄၀၊ လူစီးတြဲ ၂၆၀ႏွင့္ ကုန္တြဲ ၁၀၀ ေက်ာ္အား တင္သြင္းရန္အတြက္ ခြင့္ျပဳခ်က္ ရရွိၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းသိရွိရသည္။

                                                Ref: ရန္ကုန္တိုင္းမ္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈ ေလွ်ာ့ခ်ပါက အလုပ္လက္မဲ့ျပႆနာ အရင္ရွင္းရမည္

ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိေသာ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလွ်ာ့ခ်ေရးအစီအစဥ္ ေဆင္ရြက္မည္ ဆိုပါက ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ျပည္သူမ်ား၏ အလုပ္လက္မဲ့ ျပႆနာရပ္အား ဦးစြာေျဖရွင္းေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ႏိုင္ငံေတာ္မွ ႏိုင္ငံတြင္းရွိ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္းသစ္မ်ား မ်ားစြာ ဖန္တီးေပးျခင္းျဖင့္ အလုပ္လက္မဲ့ ဦးေရႏႈန္း ေလ်ာ့က်သြားႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈႏႈန္းသည္ တစ္ႏွစ္လွ်င္ ၅ ရာခိုင္ႏႈန္း အနည္းဆံုးရွိေနမွသာ အလုပ္လက္မဲ့ေလွ်ာ့ခ်ေရးကို လုပ္ေဆာင္သြားႏိုင္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ထိုသို႔ အလုပ္လက္မဲ့ႏႈန္းက်ဆင္းေစေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားတြင္ အစိုးရအဖြဲ႕ တစ္ခုတည္းမွ လုပ္ေဆာင္၍ ရနိုင္မည္မပာုတ္ဘဲ ပုဂၢလိကက႑ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစေရး ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ၿပီး အစိုးရႏွင့္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပူးေပါင္း၍ လုပ္ေဆာင္မွသာလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အလုပ္လက္မဲ့ဦးေရႏႈန္းထား က်ဆင္းႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လူဦးေရသည္ ယခုအခါ ၅၉ သန္းေက်ာ္သို႔ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၿပီျဖစ္ၿပီး တစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ေက်ာ္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ႏိုင္သူ ဦးေရမွာ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီး စုစုေပါင္း ၁၈ သန္းေက်ာ္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ထို႔ျပင္ ျပည္တြင္းရွိ စက္ရံု၊ ကုမၸဏီအမ်ားစုတြင္လည္း အလုပ္ေခၚဆိုရာတြင္ လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳႏွင့္ ပညာ အရည္အခ်င္းကိုသာ အဓိက ၾကည့္၍ ေရြးခ်ယ္ေခၚယူၾကေသာ္လည္း ေရြးခ်ယ္ေခၚယူျခင္းခံရသည့္ လူငယ္မ်ားမွာလည္း ရရွိခဲ့ေသာဘြဲ႕ႏွင့္ ျပန္လည္ရရွိေသာ အေျခခံလစာမွာ ကိုက္ညီမႈမရွိေၾကာင္း သိရသည္။

၎ ကိစၥရပ္မ်ားေၾကာင့္ စက္ရံု၊ အလုပ္ရံုႏွင့္ ကုမၸဏီအမ်ားစုတြင္ အလုပ္သမား မၿမဲမႈ ျပႆနာမ်ားျဖစ္ေပၚလာၿပီး ႏိုင္ငံအတြင္းတြင္လည္း  အလုပ္လက္မဲ့ဦးေရႏႈန္း တိုးပြားလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ပုဂၢလိကႏွင့္ ဖက္စပ္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္ လ်က္ရွိေသာ အလုပ္သမားဦးေရမွာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္တြင္ ေကာက္ယူခဲ့ေသာ စာရင္းမ်ားအရ ၇၉၃၃၀၀ ဦးရွိၿပီး ကိုယ္ပိုင္က်ပန္းလုပ္ငန္း လုပ္ကိုုင္ေနသည့္ အလုပ္သမား ဦးေရမွာ ၂၈၅၉၃၂၅ ဦးရွိသည့္အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ အလုပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိေသာ စုစုေပါင္း အလုပ္သမားဦးေရမွာ ၃၆၅၂၆၂၀ ဦးေရရွိေၾကာင္း သိရသည္။

      Ref:Envoy

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ျပည္တြင္းပါတီ၊ ႏိုင္ငံေရးသတင္းမ်ား  

အီးယူ၏ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားမႈဆိုင္ရာ မဟာမင္းႀကီး ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိ

ဥေရာပသမဂၢ ( EU ) ႏို္င္ငံတကာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး၊ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားကူညီမႈႏွင့္ ေဘးအႏၱရာယ္ အေရးေပၚ တံု႔ျပန္ေရးဆိုင္ရာ မဟာမင္းႀကီး Ms. Kristalina Georgieva သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ၂ ရက္ၾကာ တရားဝင္ အလည္အပတ္ခရီးအျဖစ္ စက္တင္ဘာလ ( ၉ ) ရက္ေန႔တြင္ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိစဥ္အတြင္း ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တို႔တြင္ အစိုးရအဖြဲ႕၏ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့သည္။

ဥေရာပသမဂၢ ( EU ) မဟာမင္းႀကီးသည္ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ျမန္မာ့ စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသိန္းေဌးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားႏွင့္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ပဋိပကၡမ်ားႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥမ်ားကိုလည္း ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။

“ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္စပ္ေရးရာျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသိန္းေဌးက တုိင္းရင္းသားလက္နက္ကုိင္အုပ္စုေတြနဲ႔ ျဖစ္ေပၚ ေနတဲ့ ပဋိပကၡနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေရး မျဖစ္မေန ေပၚထြက္လာရမယ္လုိ႔ယုံၾကည္ေနပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေပၚထြန္းဖုိ႔ဆုိတာကလည္း တုိင္းရင္းသား လူနည္းစုေတြကုိ ညီညႊတ္ မွ်တစြာ ထိေတြ႕ဆက္ဆံၿပီး သူတို႔ အတြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအစီအစဥ္ေတြ ေထာက္ပံ့ေပးမႈေတြလုပ္ေပးမွသာ ျဖစ္ေျမာက္မယ္လုိ႔လည္း သူကယုံၾကည္ေနတယ္" ဟု အီးယူအဖြဲ႕၏ ႏုိင္ငံတကာပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရး၊ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားကူညီမႈႏွင့္ ေဘးအႏၱရာယ္အေရးေပၚ တံု႔ျပန္ေရးဆိုင္ရာ မဟာမင္းႀကီး Kristalina Georgieva က ေျပာၾကားသည္။

သူမက “တုိင္းရင္းသား အေရးကိစၥမွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ လုပ္ကုိင္ၿပီးေနာက္ပုိင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ အလုပ္အကုိင္ေတြ ဖန္တီးေပးဖုိ႔ လုိအပ္မယ္လုိ႔ သူတုိ႔က ယုံၾကည္ေနၾကပါတယ္ ”ဟု အေကာင္းျမင္သည့္ သေဘာထား ျဖင့္ ေျပာၾကားသြားသည္။

စက္တင္ဘာလ (၁၀) ရက္ေန႔ နံနက္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္လည္း ေတြ႕ဆံုခဲ့ၿပီး သဘာဝ ေဘးအႏၱရာယ္ က်ေရာက္သည့္ ေဒသမ်ားရွိျပည္သူမ်ားအတြက္ လိုအပ္သည့္ အကူအညီမ်ားေပးအပ္ႏိုင္ေရး၊ လူသားခ်င္းစာနာ ေထာက္ထားမႈဆိုင္ရာ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို ကူညီေဆာင္ရြက္ ေပးႏုိင္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးခဲ့ေၾကာင္း သိရ သည္။

ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈနွင့္ ပတ္သက္၍ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “ပညာေရးနဲ႔ က်န္းမာေရးကိစၥေတြကို အဓိက ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။ EU နဲ႔ ေတြ႕ရတာဟာ အက်ိဳးရွိပါတယ္။ အက်ိဳးရွိလို႔လည္း ေတြ႕ေနခဲ့တာေပါ့ ” ဟု ေျပာၾကားသြားသည္။

YC

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ေရြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္ျပင္ဆင္လႊာ တင္သြင္းမႈ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံ ဒုတိယအႀကိမ္႐ႈံးနိမ့္

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္၏ ဘဏ္မ်ားႏွင့္ ေငြေၾကးဆိုင္ရာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးေကာ္မတီဝင္ ရခိုင္ျပည္နယ္၊ ေပါက္ေတာမဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံသည္ ေရြးေကာက္ပြဲမသမာမႈအျဖစ္ ကန္႔ကြက္လႊာ တင္သြင္းခံရ မႈတြင္ ပထမအႀကိမ္ ရွံဳးနိမ့္ခဲ့ၿပီး ထပ္မံ၍ ဒုတိယအႀကိမ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပင္ဆင္ကန္႔ကြက္လႊာတင္သြင္းမႈတြင္လည္း ဒုတိယအႀကိမ္ ႐ႈံးနိမ့္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။

ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္မွ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေပါက္ေတာမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စား လွယ္အျဖစ္ (၂၀၁၀) ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံထားရေသာ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံအား စက္တင္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔ ရက္စြဲျဖင့္ ေၾကညာခ်က္အမွတ္(၄၈/၂၀၁၁) ျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္မွ ပ်က္ျပယ္ေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ ေၾကညာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္ ေပါက္ေတာမဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံအား ၎ မဲဆႏၵနယ္မွပင္ ၿပိဳင္ဘက္ ဦးထြန္းေအာင္ခိုင္မွ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြမသမာမႈအျဖစ္ ေရြးေကာက္ပြဲကန္႔ကြက္လႊာ တင္သြင္းခဲ့ျခင္း အေပၚ ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္မွ ေသခ်ာစြာစစ္ေဆး၍ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံအား ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္ပ်က္ျပယ္ ေၾကာင္း ပထမဆံုးအႀကိမ္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။

၎ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အား ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံမွ မေက်နပ္သည့္အတြက္ စက္တင္ဘာလ ၉ ရက္ေန႔ရက္စြဲျဖင့္ ထပ္မံ၍ ေရြးေကာက္ပြဲျပင္ဆင္မႈ ကန္႔ကြက္လႊာ (၈/၂၀၁၁) ျပန္လည္တင္သြင္းမႈတြင္လည္း ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္ မွ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံအား ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒပုဒ္မ ၇၅(က) အရ ရွံဳးနိမ့္ေၾကာင္း ေၾကညာခဲ့ၿပီး ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒပုဒ္မ ၇၅/(ခ) အရ ရခိုုင္ျပည္နယ္ ေပါက္ေတာ မဲဆႏၵနယ္မွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ ဥပေဒႏွင့္အညီ ေရြးခ်ယ္တင္ေျမႇာက္ခံရသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မွာ ဦးထြန္းေအာင္ခိုင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပည္ေထာင္စု ေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က သတ္မွတ္ေၾကညာခဲ့သည္။

၎ ဦးေအာင္ေက်ာ္ဇံအား ေရြးေကာက္ပြဲမသမာမႈအျဖစ္ အဓိက စြပ္စြဲထားသည္မွာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲကာလ အတြင္း ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေကာင္စီဥကၠ႒အား ပုတ္ခတ္၍ မဲဆြယ္စည္းရံုးခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။

YC

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

သတင္းႏွင့္ ေဆာင္းပါးမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္မ်ား

“ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးစနစ္မွာ အစိုးရက ကစားသမား မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒိုင္လူႀကီးျဖစ္သြားၿပီ။ ဒိုင္လူႀကီးဆို တာ မွ်မွ်တတရွိရပါမယ္။ အခုလို အေနအထားမွာ ဒါကို သတိထားဖို႔လိုပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာ ဝါဝါေမာင္ က ေျပာၾကားသည္။

၎ကပင္ ဆက္လက္၍ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ ပီျပင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းမ်ားအ ေနျဖင့္ သမာသမတ္က်က် ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္ၿပီး ထိုအပိုင္းမွာ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ ေဖာ္ေဆာင္ရန္ အတြက္ အဓိကက်ေသာအပိုင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၎ကဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

စက္တင္ဘာ ၁၃ ထုတ္ Ture News အတြဲ (၃) အမွတ္ (၅၁) တြင္ပါသည့္ “ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အစိုးရအေနျဖင့္ မွ်တရန္လို” သတင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“FDI Law အရ ဆိုရင္ ျမႇဳပ္ႏွံခ်င္တာေတာင္ လာဖို႔ခက္တဲ့ တခ်ိဳ႕အပုိင္းေလးေတြရွိေနတယ္။ ႏုိင္ငံပိုင္ေျမမွာပဲ ျမဳပ္ႏွံခြင့္ရွိတာနဲ႔ အျခားခက္ခဲတဲ့ အပိုင္းေလးေတြရွိတာေပါ့။ လက္ရွိမွာ FDI Law ကို ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ဖုိ႔ တင္ျပ ထားတဲ့ အဆင့္ပဲ ရွိေသးတယ္ေလ။ ျပင္ဆင္မႈမျပဳႏုိင္ခင္ ၾကားကာလမွာလဲ ျမဳပ္ႏွံခ်င္တဲ့သူ ျမဳပ္ႏွံႏုိင္ေအာင္ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ တက္လာေအာင္ သက္ဆိုင္ရာဌာနေတြက အမိန္႔ေၾကညာစာလိုမ်ိဳးထုတ္ၿပီး ပုဂၢလိကပိုင္ ေျမကြက္ေတြကိုပါ ႏုိင္ငံျခားသား လုပ္ငန္းရွင္ကို ငွားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳဖို႔ အစီအစဥ္ရွိတယ္လို႔ စက္တင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔က ျပည္ေထာင္စုသမၼတ ျမန္မာႏုိင္ငံ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္ စက္မႈလက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းခ်ဳပ္မွာ က်င္းပတဲ့ ေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုမွာ ကုမၸဏီမ်ားဆိုင္ရာမွတ္ပံု တင္႐ုံးက တာဝန္ရွိသူက ေျပာၾကားသြားခဲ့ပါတယ္”

စက္တင္ဘာ ၁၄ ထုတ္ Weekly ELEVEN အတြဲ (၆) အမွတ္ (၅၀) တြင္ပါသည့္ “ပုဂၢလိကပိုင္ေျမကြက္မ်ားကို ႏုိင္ငံျခားသား လုပ္ငန္းရွင္သို႔ တရားဝင္ဌားရမ္းလုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳသြားရန္အစီအစဥ္ရွိ” သတင္းမွ UMFCCI ႐ွိ တာဝန္ ရွိသူတစ္ဦး၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“သူမ်ားႏုိင္ငံကို ျမန္မာႏုိင္ငံက Export လုပ္ရင္ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ Expired Date, Larguage ပစၥည္းေၾကာင့္ က်န္းမာေရးထိခုိက္မႈ ႀကံဳရင္ အေရးယူဖို႔ လိပ္စာ၊ ထုတ္လုပ္တဲ့စက္မႈဇုန္၊ စက္႐ုံ စတာေတြကို ႏုိင္ငံတကာ စားေသာက္ကုန္နည္းလမ္းေတြအတိုင္း ေဖာ္ျပေပးရတယ္။ ဒီကို ဝင္တဲ့ပစၥည္းေတြမွာေတာ့ ထိုင္းဆိုရင္ထိုင္း၊ တ႐ုတ္ဆိုရင္ တ႐ုတ္ဘာသာေတြနဲ႔ ေရးထားတယ္။ ဒါေတြကို သက္ဆိုင္ရာက တိတိက်က် စစ္ေဆးေပး သင့္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပို႔ကုန္ေတြလိုသူတို႔ရဲ႕ သြင္းကုန္ေတြကိုလည္းသက္တမ္း၊ ဘာသာစကား၊ အရည္အေသြး၊ အာမခံကိစၥေတြလုပ္ေပးဖို႔ ေတာင္းဆို ထားတယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ စက္႐ုံေတြရပ္တည္ဖို႔ ခက္ခဲလာမယ္”

စက္တင္ဘာ ၁၂ ထုတ္ The Messenger အတြဲ (၂) အမွတ္ (၁၇) တြင္ပါသည့္ “နယ္စပ္မွ ဝင္ေရာက္လာသည့္ တရားမဝင္ ကုန္ပစၥည္းမ်ားကို တားျမစ္ျခင္းမျပဳပါက ျပည္တြင္းစက္မႈထုတ္ကုန္မ်ား ေစ်းကြက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ ခက္ခဲႏုိင္” သတင္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏုိင္ငံကို တည္ေဆာက္တဲ့အခါမွာ National, Building, State, State building ျပန္တည္ ေဆာက္တဲ့ ေနရာမွာ အကုန္လံုးရဲ႕ အားနဲ႔ တည္ေဆာက္မွရမယ္။ မဟုတ္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သိပ္ေနာက္က်ေနၿပီလို႔ ခံစားရပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ဒါႀကီးကို မေဆာင္ရြက္ႏုိင္ဘူး၊ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈကေတာ့ ပိုေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ေရာက္လာၿပီလို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ျခားႏုိင္ငံေတြရဲ႕ Transistion ကိုၾကည့္လုိက္ရင္ေတာ့ ဒါမ်ိဳးေတြက ပိုေကာင္းတဲ့ဘက္ကို ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ရပ္တည္ခ်က္ တူရပါလိမ့္မယ္”

စက္တင္ဘာ ၁၅ ထုတ္ Envoy အတြဲ (၂) အမွတ္ (၂၁) တြင္ပါသည့္ “ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမွသည္…” သတင္း ေဆာင္းပါးမွ ဦးလွေမာင္ေရႊ၏ ေျပာၾကားခ်က္အေပၚ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္

×××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

ေဆာင္းပါးက႑

ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းမွအတုယူစရာ

ကိုလိုနီေခတ္အခါမွစတင္၍ ယေန႔ေခတ္အထိ ေခတ္အဆက္ဆက္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ က်င့္သံုးအေကာင္ အထည္ေဖာ္ခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရးစနစ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိပါသည္။ ကိုလိုနီေခတ္တြင္ ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီႏွင့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေနာက္ ပ.ထ.စအစိုးရ လက္ထက္ (၁၉၄၈-၆၂)တြင္ ပါလီမန္ဒီမုိကေရစီႏွင့္ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး စနစ္၊ တပ္မေတာ္အာဏာသိမ္းအၿပီး ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီလက္ထက္ (၁၉၆၂-၁၉၇၄)တြင္ အာဏာပိုင္စနစ္ႏွင့္ စီမံကိန္း စီးပြားေရးစနစ္၊ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ (၁၉၇၄-၁၉၈၈)တြင္ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ႏွင့္ စီမံကိန္းစီးပြားေရးစနစ္၊ တပ္မေတာ္ မွအာဏာသိမ္းၿပီး န.ဝ.တ၊ န.အ.ဖ လက္ထက္တြင္ ႏုိင္ငံေရးတြင္ အာဏာရွင္စနစ္စနစ္ က်င့္သံုးခဲ့ေသာ္လည္း စီးပြားေရးတြင္ေတာ့ ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ကို ေျပာင္းလဲက်င့္သံုးခဲ့ေလသည္။ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ေရြးေကာက္ခံၿပီး တက္ေရာက္လာသည့္ ယခုအစိုးရသစ္လက္ထက္တြင္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီစနစ္ႏွင့္ ေစ်း ကြက္ စီးပြားေရးစနစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ျပန္ေလသည္။

ေစ်းကြက္စီးပြားေရးကို က်င့္သံုးအေကာင္အထည္ေဖာ္သည္ဆိုေသာ္ျငားလည္း သမၼတႀကီး၏ မိန္႔ခြန္းမ်ားႏွင့္ ယခုလက္ရွိအစိုးရ၏ စီးပြားေရး မူဝါဒမ်ားကို ၾကည့္ပါက အစိုးရမွ ေစ်းကြက္တြင္ ပါဝင္ပတ္သက္မႈ ရွိေနသည္ကို ေတြ႕ရေလသည္။ ဤသည္မွာလည္း ျမန္မာႏုိင္ငံလုိ ေစ်းကြက္စီးပြားေရး က်င့္သံုးမႈ မရင့္က်က္ေသးသည့္ ႏိုင္ငံအဖို႔ အထူးပင္ သင့္ေလ်ာ္လွပါသည္။ ကမာၻ႔ႏုိင္ငံအသီးသီးတြင္လည္း ေစ်းကြက္တြင္ အစိုးရ၏ အခန္းက႑ကို ျမင့္တင္လာသည္ ျဖစ္ေလရာ ကမာၻ႔စီးပြားေရးလားရာတစ္ခုလိုျဖစ္လာေလသည္။ အရင္းရွင္စနစ္မွာ ဓနကို ဖန္တီးႏုိင္သည္ဟုဆိုသည့္တိုင္ ဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာကြာဟမႈကို ႀကီးမားေစသည့္အျပင္ သဘာဝပတ္ ဝန္းက်င္ပ်က္စီးယိုယြင္းမႈမ်ားလည္း ျဖစ္ေစႏုိင္သည္ ဟူေသာ ေဝဖန္သံုးသပ္မႈမ်ားလည္း ရွိေနေလသည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ အခမဲ့ပညာေရး၊ စရိတ္မွ်ေပး က်န္းမာေရး အစရွိသည့္ လူမႈေရးညီမွ်မႈကို ျဖစ္ေပၚေစေသာ လူမႈဖူလံုေရးစီမံကိန္းမ်ားကို အဓိကထား အေကာင္အထည္ ေဖာ္သည့္ welfare economy စနစ္ ကို အေလးထားေျပာၾကားလာၾကသည္။ ဥေရာပရွိ ဆြစ္ဇာလန္၊ နယ္သာလန္၊ ဒိန္းမတ္၊ ေနာ္ေဝး၊ ၾသစေၾတးလ်ႏွင့္ နယူးဇီလန္ႏုိင္ငံတို႔မွာ ယင္းစနစ္ကို အဓိကက်င့္သံုးသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားျဖစ္ေလသည္။ ယင္း ႏုိင္ငံ မ်ား၏ ႏုိင္ငံေရး စနစ္မွာလည္း လြတ္လပ္သည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္(Liberal Democracy) စနစ္မဟုတ္ဘဲ လူမႈေရး ညီမွ်မႈကို အဓိကထားသည့္ social democracy စနစ္ျဖစ္ေလသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံအစိုးရသစ္တက္လာၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ စီးပြားေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ပထမဦးဆံုး ေျခလွမ္းမွာ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလွ်ာ့ခ်ေရး စီမံကိန္းျဖစ္သည္။ ဆင္းရဲမြဲေတမႈ ေလ်ာ့နည္းလာသည္ႏွင့္အမွ် လူလတ္တန္းစားမ်ားလာမည္ ျဖစ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီခုိင္မာအားေကာင္းေရးကို ဦးတည္သြားလိမ့္မည္ဟု အေကာင္းဖက္မွ ေမွ်ာ္လင့္ထား၍ ရႏုိင္ေသာ္လည္း ေမွ်ာ္လင့္ထားသလုိ ျဖစ္လာဖို႔ကေတာ့ ေတြ႕ႀကံဳလာႏုိင္သည့္ အမ်ိဳးသားေရး ျပႆနာမ်ားကို အမ်ိဳးသားအင္အားစုမ်ား အားလံုး ဝိုင္းဝန္းအေျဖရွာဖို႔ေတာ့လိုေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ တစ္ေခတ္တစ္ခါက အမ်ိဳးသားေရး အင္အာစုမ်ားၾကား ညီညြတ္မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ျပည္ေတာ္သာ စီမံကိန္းဟုေခၚေသာ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႀကိဳးပမ္းရာ၌ မေအာင္မျမင္ ျဖစ္ခဲ့ရေလ သည္။

လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ၁၉၄၈ ဧၿပီ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ပထစအစိုးရမွာ ႏိုင္ငံ၏ ဆန္တင္ပို႔မႈကို ျပည္သူပိုင္းသိမ္းေရး အပါအဝင္ ႏုိင္ငံျခားေငြ လဲလွယ္ေရးေစ်းကြက္ကို လက္ဝါးႀကီးအုပ္ႏုိင္ရန္အတြက္ ၂ႏွစ္ စီးပြားေရးစီမံကိန္းကို အေကာင္ အထည္ ေဖာ္ခဲ့ေလသည္။ ၁၉၄၈ ေအာက္တိုဘာတြင္ သီးႏွံအထြက္ႏႈန္းတုိးေရးအတြက္ ေျမယာ ျပည္သူပိုင္သိမ္းေရး ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ့ေလသည္။ လက္ေတြ႕လုပ္ေဆာင္ၾကည့္ေသာအခါ ေျမယာႏွင့္စက္မႈ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပည္သူ ပိုင္သိမ္းေရးမွာ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အနည္းငယ္သာ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ခဲ့ရေလသည္။ ထိုအတြက္ေၾကာင့္ ၁၉၅၁ ႏွစ္လယ္ေလာက္တြင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏု၏ ဖိတ္ၾကားမႈျဖင့္ Oxford မွ စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ေရာက္ရွိလာၾကၿပီး စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစမည့္ အႀကိဳေလ့လာမႈ မ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ေလသည္။ ၁၉၅၂ ဇန္နဝါရီတြင္ သြင္းကုန္အစားထုိးေရး မဟာဗ်ဴဟာျဖင့္ စက္မႈထူေထာင္ေရး ျပဳလုပ္ရန္ စာတမ္းကို အစိုးရသို႔ ေပးပို႔ခဲ့ေလသည္။ ၁၉၅၂ ၾသဂုတ္ ၄ မွ ၁၇ ရက္ အထိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ျပည္ေတာ္သာခန္းမတြင္ ယင္းစာတမ္းပါ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးအစီအစဥ္မ်ားကို ဖတ္ၾကားေစျခင္းျဖင့္ ျပည္ေတာ္ သာစီမံကိန္းဟု အမည္တြင္ခဲ့ေလသည္။

ယင္းစီမံကိန္းမွာ Havard-Domor ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးေမာ္ဒယ္ကို အသံုးျပဳၿပီး စီမံကိန္း ကာလရွစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ ႏုိင္ငံ၏ GDP ကို ႏွစ္ဆျမႇင့္တင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္းထားေလသည္။ ရွစ္ႏွစ္တာကလအတြင္း စုစုေပါင္းအရင္းအႏွီး လိုအပ္ခ်က္မွာ ၇.၅ ဘီလီယံ က်ပ္ျဖစ္ၿပီး ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈ၏ ၃ပံု ၁ပံုမွ ႏုိင္ငံျခားေငြမ်ားျဖင့္ ျဖစ္ေလသည္။ စက္မႈ၊ သတၱဳတြင္း၊ လယ္ယာ စိုက္ပ်ိဳး ေရးႏွင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး အစရွိသည့္ က႑ႀကီးေလးခုတြင္ အစိုးရ၏ ဦးေဆာင္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးအစီအမံမ်ားကို ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းထားေလသည္။ ထို႔အျပင္ သတၱဳတြင္း၊ ထုတ္ကုန္ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ စြမ္းအင္က႑မ်ားတြင္ သြင္းကုန္အစားထိုးေရး မဟာဗ်ဴဟာျဖင့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈမွာ ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္း၏ အႏွစ္သာရျဖစ္ေလသည္။  သို႔ေသာ္ ၎စီမံကိန္းတြင္ ပုဂၢလိက အခန္းက႑မွ ပါဝင္ခြင့္ရခဲ့သည္မဟုတ္ပါ။ ပုဂၢလိကက႑မ်ားမွာ အထည္ခ်ဳပ္ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္မီးထုတ္လုပ္ေရးက႑ မ်ားတြင္သာ ပူးေပါင္းပါဝင္ခြင့္ႏွင့္ အေထာက္အပံ့မ်ားရရွိေလသည္။

ယခင္ ၂ႏွစ္စီမံကိန္းကို ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္ေသာ စီးပြားေရးေကာင္စီကို အသြင္ေျပာင္းထားေသာ စီးပြားေရးႏွင့္ လူမႈေရးဘုတ္အဖြဲ႕မွာ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းမ်ားအားလံုးကို အဓိက ႀကီးၾကပ္ေဆာင္ရြက္ေသာ အဖြဲ႕ျဖစ္ေလသည္။ ဘုတ္အဖြဲ႕ ဥကၠ႒မွာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဦးႏုျဖစ္ၿပီး အဓိကစီးပြားေရး ဝန္ႀကီးမ်ား ပါဝင္ေသာေၾကာင့္ အစိုးရအဖြဲ႕ခြဲအသြင္ ေဆာင္ေနခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ တကယ့္လက္ေတြ႕ စီမံကိန္းအေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈအျပင္ သက္ဆုိင္ရာဝန္ႀကီးဌာနမ်ားသို႔ နည္းစနစ္ ပိုင္း အေထာက္အပ့ံႏွင့္ ဝန္ေဆာင္မႈအပိုင္းကို အဓိက လုပ္ေဆာင္ေပးသည့္ ဝန္ႀကီးဌာနမွာ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္း ျဖစ္ေလ သည္။ ၁၉၅၄ ေဖေဖာ္ဝါရီတြင္ စီးပြားေရးအႀကံေပးမ်ား အတည္ျပဳေထာက္ခံထားသည့္ စက္မႈစီမံကိန္းမ်ားကို ေက်ာ္လြန္၍ ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔စြာ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ၁၉၅၄-၅၅ ဘ႑ေရးႏွစ္တြင္ ကုန္သြယ္မႈလုိေငြျပမႈႏွင့္ ႏုိင္ငံျခားအရန္ေငြထားရွိမႈ ေလ်ာ့နည္းလာျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ ၁၉၅၅ ဇြန္ ၉ ရက္ေန႔တြင္ အစိုးရမွ ပုဂၢလိကႏွင့္ ႏုိင္ငံျခား ရင္းႏီွးျမဳပ္ႏွံမႈမ်ားကို ေထာက္ပံ့ အကာအကြယ္ေပးသည့္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမူဝါဒကို ထုတ္ျပန္ခဲ့ေလ သည္။ ဗဟိုစက္မႈလုပ္ငန္းရွင္မ်ားေကာ္မတီမွ အစိုးရ၏ ပုဂၢလိကက႑ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအေပၚ ဆီေလ်ာ္မႈရွိသည့္ စက္မႈ ေပၚလစီမရွိမႈသည့္ ႏိုင္ငံ၏ ပုဂၢလိကက႑တိုးတက္မႈကို မ်ားစြာ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစသည္ဟု သံုးသပ္ထား ေလသည္။

ျပည္တြင္း၌ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္မႈကို ျဖစ္ေပၚေစရန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္း၏ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ စစ္တပ္မွ အာဏာသိမ္းၿပီး အိမ္ေစာင့္အစိုးရ တက္လာခ်ိန္တြင္လည္း စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈတခ်ိဳ႕ ျပဳလုပ္ခဲ့ပါေသးသည္။ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၏ ကုန္ၾကမ္းဝယ္ယူမႈကို ရပ္နားၿပီး ယင္းေနရာတြင္ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးႏွင့္ သစ္ေတာထုတ္ထြက္ကုန္ အထြက္တုိး ေရးကို ဦးတည္ခ်က္ထားခဲ့ေလသည္။ ၁၉၅၉ တြင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈဥပေဒ တစ္ရပ္ကို ျပ႒ာန္းၿပီး စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဘ႑ေငြ လုိခ်က္ကို ေထာက္ပံ့ရန္ ဖြံ႕ၿဖိဳးရန္ဘဏ္တစ္ခု တည္ေထာင္ ခဲ့ေသာ္လည္း မူဝါဒဆိုင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား မျပဳလုပ္ခဲ့ ပါေခ်။

၁၉၆၁ခုႏွစ္ ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္း ဒုတိယသက္တမ္းကာလတြင္ စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရးတိုးတက္ေရး၌ ပုဂၢလိက၏ အခန္းက႑ကို ပိုမိုအေလးထားခဲ့ ေလသည္။ ထုိေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေတာ္မွ အနည္းငယ္ေသာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကိုသာ ႏုိင္ငံေတာ္ပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းအျဖစ္ထားရွိခဲ့ၿပီး စီမံကိန္းႀကီး တစ္ခုလံုး၏ အမ်ားစုေသာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိက အခန္းက႑သို႔ လႊဲေျပာင္းေပးအပ္ခဲ့ေလသည္။ သို႔ေသာ္ ႏုိင္ငံေရးအင္အားစုမ်ားတြင္ ဘံုတူညီခ်က္ မရွိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျပည္တြင္းစစ္ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္းႀကီး ပီျပင္စြာ ျဖစ္ထြန္းခဲ့ျခင္း မရွိခဲ့ပါေခ်။ လံုေလာက္ေသာ ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပအရင္းအႏွီး မရွိခဲ့ျခင္း၊ ႏုိင္ငံပိုင္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီးမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ ရည္ နိမ့္ပါးမႈျခင္း၊ စက္မႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရး အတြက္လိုအပ္ ေသာအင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ စီမံခန္႔ခြဲမႈအတတ္ပညာကို တက္ေျမာက္သူမ်ား နည္းပါးျခင္းတို႔သည္လည္း မေအာင္ျမင္ ရျခင္း၏ အေၾကာင္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

ယခုဒီမိုကေရစီအစိုးရသစ္သည္လည္း ဆင္းရဲမြဲေတမႈေလွ်ာ့ခ်ေရးႏွင့္ လယ္ယာႏွင့္စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းမ်ား ခ်မွတ္အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာတြင္ အတိတ္ကအမွားမ်ိဳးကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ထပ္မမွားဖို႔အလြန္ပင္ အေရးႀကီးပါသည္။ ျပည္ေတာ္သာစီမံကိန္းဆိုသည္မွာ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက ကမာၻေပၚရွိ နာမည္ႀကီးေဘာဂေဗဒ ပညာရွင္မ်ား၏ အႀကံေပးခ်က္ မ်ားလည္းပါဝင္ေလရာ ေပါ့ေပါ့တန္တန္စီမံကိန္းေတာ့မဟုတ္ပါ။ ေသေသခ်ာခ်ာ သုေတသနျပဳေလ့လာၾကည့္ပါက ပညာရပ္ဆိုင္ရာအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားရမည့္အျပင္ ေနာင္ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းမ်ားအတြက္ပါ အလြန္အေရး ပါမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း……..။

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

0 comments:

Post a Comment