Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle2011 Op-Ed
yangonchronicle2011 Op-Ed

၁၃.၁၁.၂၀၁၁

ေဆာင္းပါးက႑

  1. လမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႀကီးမ်ား သံသရာ

************************************************************************************

ေဆာင္းပါးက႑

လမ္းမႀကီးမ်ားႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႀကီးမ်ား သံသရာ

“ကြ်န္ေတာ္ေလ ေရႊဖီခ်ိန္ခါ လဘက္ေပၚတဲ့အခိုက္မွာ ဂ်ီအမ္စီလိုကားႀကီးမ်ိဳးနဲ႔ မန္းေလးဘက္သို႔ ကုန္တင္ကာ သြားတယ္၊ လမ္းေတြက ဆိုးဆိုး၊ ခ်ိဳင့္ေတြကေပါ ေတာတန္းကေလးမ်ား ပ်ံေနေအာင္ေမာင္းတယ္၊ တစ္ခါတစ္ေလ ကုန္ တင္မ်ားလြန္းလို႔ ေလးက်ိဳးရင္ ဒရိုင္ဘာ အိမ္ျပန္ ေနာက္က်ခဲ့ရတယ္၊ အို...ေျမာက္ပိုင္းလမ္း၊ မူဆယ္နမ့္ခမ္းလမ္း၊ အို... ဝိုး..ဝိုး ..ေျမာက္ပိုင္းလမ္း ”

တစ္ေခတ္တစ္ခါက ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းႏွင့္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္ေပးေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားအေၾကာင္းကို ဖဲြ႕ဆိုထားေသာ အဆိုေတာ္ စိုင္းဆိုင္ေမာဝ္၏ သီခ်င္းသည္ ယခုအခါတြင္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း၏ အတိတ္ကို ေျပာျပေနေသာ သမိုင္းေလးတစ္ခုသာ ျဖစ္သြား ေတာ့သည္။ ထို႔ျပင္ ထိုေခတ္ထိုအခါက ကားသမားႀကီးမ်ားအတြက္ အလြမ္းေျပေတးတစ္ပုဒ္အျဖစ္လည္း အမွတ္တရတစ္ခုအျဖစ္ ျပန္ေျပာင္း ေအာက္ေမ့ဖြယ္ရာ အလြမ္းေျပျပဇာတ္တစ္ပုဒ္အျဖစ္သာ ရွိပါေတာ့သည္။ ယေန႔ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း၏ လမ္းမႀကီးမ်ားသည္  ကားဒက္ရွ္ဘုတ္ေပၚ ေရဗူးတင္ေမာင္းလွ်င္ပင္ ေရဗူးမလဲရေလာက္ေေအာင္ ေခ်ာေမြ႕ ေကာင္းမြန္လြန္းလွသည္။ စီစီပန္တာဝမ္ တုိက္ပဲြအၿပီး ဗ.က.က တို႔ က်ဆံုးသြားၿပီး ေနာက္ အိမ္နီးခ်င္း တရုတ္ႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ တိုးျမင့္ႏိုင္ရန္အတြက္ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္းကို ျဖတ္၍ မႏၱေလးႏွင့္ ဆက္သြယ္ေပးမည့္ လမ္းမႀကီးမ်ား စီမံကိန္းအတြက္ မ်ားစြာ အကူအညီေပးခဲ့သည္။ ယခင္က လူမ်ိဳးစု လက္နက္ကိုင္ ေခါင္းေဆာင္ဟုဆိုေသာ ဘိန္းဘုရင္ ေလာစစ္ဟန္၏ သားျဖစ္သူ စတီဗင္ေလာ(ခ) ဦးထြန္းျမင့္ႏိုင္ ပိုင္ဆိုင္သည့္ ေအးရွားဝါး ကုမၼဏီသည္ အဆိုပါ လမ္းမႀကီးမ်ားေၾကာင့္ အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားစြာျဖစ္ထြန္း ခဲ့ၿပီး ယေန႔တိုင္ လမ္းျဖတ္သန္းအသံုးျပဳခမ်ား ေကာက္ခံရရွိေနသည္။ ေအးရွားဝါးကုမၼဏီသည္ ဧရာဝတီျမစ္ဆံု စီမံကိန္းေၾကာင့္ လူထု၏ ၿငိဳျငင္မႈကို ခံေနရေသာ္လည္း အဆိုပါျဖစ္ရပ္တြင္ သင္ခန္းစာ ယူႏိုင္သည္မွာ ပုဂၢလိကကို လဲႊေျပာင္းေပးျခင္းျဖင့္ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္လာမႈကို ျမင္ေတြ႕ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ေအးရွားဝါးက လမ္းေဖာက္တာလဲေကာင္းတယ္၊ ေငြေတာင္းတာလဲ လြန္တယ္၊ ေကာင္းလဲေကာင္း၊ ေတာင္းလဲ ေတာင္းတယ္ဆိုရမွာေပါ့၊ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္သေလာက္ ေလ်ာ့ၿပီးေကာက္ႏိုင္ရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးေကာင္းမွာပါ၊ ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းကိုလည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ေကာင္းဖို႔ ေအးရွားဝါးလို လုပ္ႏိုင္မယ့္ ကုမၼဏီမ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္သင့္တယ္ဟု ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းလမ္းကို သြားလာေနသည့္ ကားဆရာတစ္ဦးက ဆိုပါသည္။

ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းသည္ ေျမာက္ပိုင္းႏွင့္ျခားနားစြာပင္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဆိုးဝါးလွ်က္ရွိပါသည္။ မႏၱေလးဘက္မွ ရွမ္းျပည္ ေတာင္ပိုင္း ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕ကို တက္သည့္ လမ္းႏွစ္လမ္းရွိသည္။ တစ္လမ္းမွာ သာစည္-မိတၳီလာဘက္မွ တက္ရၿပီး ေနာက္တစ္လမ္းမွာ ရြာငံဘက္လမ္းမွ တက္ရ သည္။ ရြာငံဘက္လမ္းသည္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး အလြန္ၾကမ္းတမ္းၿပီး ေက်ာက္ခဲစားသြားလွ်င္ပင္ အစာေၾကသည္ဟု ေျပာစမွတ္တြင္ရသည္။ သာစည္-မိတၳီလာလမ္းကမူ ရန္ကုန္-မႏၱေလးလမ္းမႀကီးႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္မိသည္အထိ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ဆိုးဝါးလွသည္။ ရြာငံလမ္းမွာ ပို၍ ဆိုးဝါးေသာ္လည္း မႏၱေလးဘက္မွ တက္လွ်င္ သာစည္ဘက္မွ တက္သည္ထက္ ၇၇ မိုင္ သက္သာသျဖင့္ ကားေလးေတြက ရြာငံဘက္က တက္တာ မ်ားသည္။

ရြာငံလမ္းကို အထင္မေသးနဲ႔ဗ်၊ အေလာင္းဘုရား ယိုးဒယားကို စစ္ခ်ီတဲ့လမ္း၊ အရင္က အဂၤလိပ္ေဖာက္ထားတဲ့လမ္းက ေကာင္းတယ္၊ ေနာက္ပိုင္း ကားႀကီးေတြဝင္လာေတာ့ ပ်က္စီးသြားတာပဲ၊ မခံႏိုင္ဘူး၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနက လိုက္ေဖာက္လဲ ဘာမွမခံႏိုင္ဘူး၊ တန္ပိုေတြက မတရားတင္တာကိုး ဘယ္တတ္ႏိုင္မလဲ၊ သမင္ေမြးရင္း၊ က်ားစားရင္းပဲ၊ ေဖာက္လို႔မႏိုင္ဘူးဟု ယာဥ္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ဆိုပါသည္။

မည္သည့္လမ္းက တက္သည္ျဖစ္ေစ၊ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲေနဆဲျဖစ္သည္ကေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္ ပါသည္။ အဓိက ျပႆနာမွာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႀကီးမ်ား တန္ပိုတင္ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ လမ္းမ်ား ပ်က္စီးရျခင္း ျဖစ္သည္။

“ဘယ္တင္ခ်င္မလဲဗ်။ ကိုယ့္ကားလဲနာေသးတယ္၊ လူလဲ အႏၱရာယ္ရွိေသးတယ္၊ မကိုက္လို႔ တင္ရတာေပါ့”ဟု ကားဆရာတစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေမာင္းႏွင္ေနသည့္ ယာဥ္ႀကီးမွန္သမွ် တန္ပိုတင္ရသည္။ ခံႏိုင္ဝန္ထက္ပိုတင္တာက တေၾကာင္း၊ စတင္ ေဖာက္တည္းက စံခ်ိန္စံညႊန္းလိုက္နာမႈ အားနည္း၍လည္းေကာင္း၊ မသမာမႈမ်ားေၾကာင့္လည္းေကာင္း လမ္းမႀကီးမ်ားသည္ ၾကာၾကာမခံပါ ခင္းၿပီးသည္ႏွင့္ ျပင္ၿပီးသည္ႏွင့္ ပ်က္စီးရျပန္သည္။

ကားဆရာေျပာသလို သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္းႏွင့္ပင္ ဂ်ာေအးသူ႔အေမရိုက္ လံုးခ်ာလည္လိုက္ေနပါသည္။ ယာဥ္ႀကီးေတြ တန္ပိုမတင္ႏွင့္ဟု အမိန္႔ထုတ္လိုက္လွ်င္လည္း အလုပ္မျဖစ္ေၾကာင္း လက္ေတြ႕သိခဲ့ရၿပီး ျဖစ္သည္။ အာဆီယံ စံႏႈန္းအတိုင္းသာ တင္ရမည္ဟု အမိန္႔ထုတ္ျပန္လိုက္သျဖင့္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစရိတ္ေတြ ရုတ္တရက္ တက္သြားၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ႀကီးျမင့္သြားသျဖင့္ အဆိုပါအမိန္႔ကို ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းေပးခဲ့ရသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ရံႈ႕ခ်ည္ႏွပ္ခ်ည္ ဥပေဒမ်ိဳးေတြ ဒီေန႔ေခတ္တြင္ မရွိသင့္ေတာ့ေပ။ သို႔ရာတြင္ ထိုျပႆနာမွာ တိမ္မေယာင္ႏွင့္နက္ လြယ္မေယာင္ႏွင့္ ခက္ေနပါသည္။ အေတာ္အတန္ေျပေလ်ာ့သြားေစႏိုင္မည့္ အေျခအေနတစ္ရပ္ကို ေလ့လာလွ်င္ ကုန္တင္ယာဥ္ မလံုေလာက္မႈေၾကာင့္ သယ္ယူစရိတ္ ျမင့္မားေနသည္ကို ေတြ႕ရၿပီး ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးေတြသာ အလြယ္တကူ ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာ တင္သြင္းခြင့္ရၿပီဆိုလွ်င္ အထက္ပါ ျပႆနာေတြ ေျပလည္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။

“သိတဲ့အတိုင္းပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာက ကားေစ်းေတြက သူမ်ားထက္ပိုျမင့္တယ္၊ ဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံက ကုန္တင္ယာဥ္က သူ႔အတြက္ အရင္းေၾကဖို႔နဲ႔ အျမတ္က်န္ဖို႔ဆိုရင္ သူမ်ားႏိုင္ငံက ကုန္တင္ယာဥ္ထက္ပိုတဲ့ ႏႈန္းထားတရပ္နဲ႔မွ အဆင္ေျပမယ္။ ဒါက တစ္ခ်က္၊ တန္ပိုတင္ရတဲ့အတြက္၊ လမ္းေတြၾကမ္းတဲ့အတြက္ ကားေတြက သူမ်ားထက္ပိုၿပီး ပ်က္စီးလြယ္တယ္၊ ဒီအတြက္ ေစ်းတင္ရျပန္တယ္၊ ဒါကတစ္ခ်က္၊ ဆိုေတာ့ ဒီမွာတင္ စရိတ္ေတြက သိပ္မ်ားေနၿပီ၊ လမ္းမႀကီးေတြက ေကာက္ခ်င္တိုင္းေကာက္ေနေတာ့ ဒီစရိတ္ကို ကုန္တင္ခေပၚမွာ ထပ္တင္ရျပန္ေရာ တကယ့္ကို မလို လားအပ္တဲ့ အခြန္အခေတြ ေပးေဆာင္ေနရတာပါ၊ တကယ္လို႔ ကားေတြသာ မ်ားလာမယ္ဆိုရင္ လမ္းေဖာက္တဲ့ ကုမၸဏီေတြကလည္း ကားေတြ မ်ားလာခဲ့ရင္ အခြန္အခနဲနဲနဲ႔ ယာဥ္အစီးေရမ်ားမ်ားေကာက္ရေတာ့ အဆင္ေျပမွာေပါ့၊ ဒါဆို ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း တန္ပိုတင္ဖို႔မလိုဘူး၊ အႏၱရာယ္လည္း ကင္းတယ္၊ ကားအတြက္ ျပဳျပင္စရိတ္လဲသက္သာမယ္”ဟု  ယာဥ္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။

ယခုမူ အစိုးရသစ္၏ မူဝါဒေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေဟာင္းေတြ အသစ္ႏွင့္ လဲလွယ္ခြင့္ရလာၿပီျဖစ္သည္။ မၾကာမီ အခ်ိန္ကာလတြင္  ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျပခန္းေတြ လာေရာက္ဖြင့္ လွစ္ေရာင္းခ်ေတာ့မည္ျဖစ္ရာ ကားေစ်းေတြ ႏိုင္ငံတကာေပါက္ေစ်းအတိုင္း ဝယ္ယူႏိုင္ေတာ့မည္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ လက္ရွိျမင္ေနရသည္မွာ အိ္မ္စီးကားေတြ မ်ားေနၿပီး ထရပ္ကားနွင့္ ကုန္တင္ယာဥ္ေတြ အဝင္နည္းေန ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုယာဥ္ႀကီးမ်ား ဝယ္ယူတင္သြင္းခြင့္ကို အားေပးသည့္ အေနအထားမ်ိဳးလည္းမေတြ႕ရေသးေပ။ ၁၃၀၀ စီစီအထက္ ဇိမ္ခံကားေတြထက္ ႏိုင္ငံအတြက္ တကယ္လိုအပ္ေနသည့္ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးကို ဦးစားေပးတင္သြင္းေစသင့္ၿပီး တင္သြင္းႏိုင္ရန္လည္း အစိုးရအေနျဖင့္ အားေပးသင့္ပါသည္။ ထိုသို႔ ခြင့္ျပဳလိုက္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ လမ္းေဖာက္လုပ္မည့္ ကုမၼဏီေတြလည္း အလွ်ိဳလွ်ိဳ ေပၚလာၾကမည္ျဖစ္ၿပီး ေစ်းကြက္သေဘာတရားအရ သူ႔ထက္ငါ အၿပိဳင္အဆိုင္ျဖင့္ လမ္းတံတားေၾကးေတြလည္း ေလ်ာ့နည္းလာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္းတြင္လည္း ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုး မ်ားစြာ ေလ်ာ့ပါး သြားဖြယ္ရာ ရွိပါသည္။ မႏၱေလးအေနျဖင့္ မူဆယ္ေစ်းကြက္မွ ေစ်းကြက္အသစ္အျဖစ္  ထိုင္းနိုင္ငံဘက္သို႔ပါ လွည့္ႏိုင္လာမည္လည္း ျဖစ္ပါသည္။

တပ္မေတာ္အစိုးရလက္ထက္တြင္ လမ္းတံတား အေျမာက္အျမား တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့သည္မွာ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အေရအတြက္ထက္ အေရအေသြးမွာ မ်ားစြာအေရးႀကီးသည္။ ယေန႔လမ္းေဖာက္ ေနာက္ေန႔လမ္းပ်က္ ဆိုသည္က မျဖစ္သင့္ေသာ ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံ၏ ဘ႑ာေငြေတြ မ်ားစြာဆံုးရံႈးရသည္။ ျပည္သူလူထုအေနျဖင့္လည္း ထူးျခားအက်ိဳးျပဳသြားသည္ဟူ၍ ရွားရွားပါးပါး ၾကားရခဲပါသည္။ ထိုလမ္းမႀကီးေတြ ေဖာက္ျခင္းျဖင့္ ျပည္သူေတြထက္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက ဝန္ထမ္းေတြႏွင့္ လမ္းေဖာက္သည့္ ကုမၸဏီေတြက ပို၍ အက်ိဳးျဖစ္ ထြန္းေနၿပီး ကုန္က်စရိတ္ေတြကိုေတာ့ ျပည္သူေတြကသာ က်ခံေနရျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြ တင္သြင္းခြင့္ရဖို႔၊ လမ္းမႀကီးေတြ ေဖာက္လုပ္ခြင့္ရဖို႔ဆိုသည့္ ေနရာတြင္လည္း ေစ်းကြက္သေဘာတရားႏွင့္အညီ လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္းႏိုင္ခြင့္ႏွင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ခြင့္ေတြလည္း လိုအပ္ပါလိမ့္ဦးမည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ လမ္းမႀကီးမ်ား ေဖာက္လုပ္ခြင့္အတြက္ မွ်တစြာယွဥ္ၿပိဳင္ႏို္င္မည့္ မူဝါဒေတြသာ ထြက္ေပၚလာလွ်င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ လမ္းမႀကီးမ်ားပ်က္စီးမႈ ျပႆနာမွာ အေတာ္အတန္ပင္ ေျပလည္သြားႏိုင္မည့္ အေျခအေနပင္ျဖစ္ရာ ထိုကိစၥအတြက္ တာဝန္ရွိသူေတြအေနျဖင့္ အေလးအနက္ ထားဖို႔လိုေနသည္ကေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။

***************************************************************************************

 


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

0 comments:

Post a Comment