Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Document yangonchronicle2011 Op-Ed
yangonchronicle2011 Op-Ed

၃၀.၅.၂၀၁၂

ေဆာင္းပါးက႑

  1. ေရတစ္၀က္ ဖန္ခြက္နဲ႔ အဆိုးျမင္၀ါဒရွင္းတမ္း

*****************************************

ေဆာင္းပါးက႑

ေရတစ္၀က္ ဖန္ခြက္နဲ႔ အဆိုးျမင္၀ါဒရွင္းတမ္း

ေကာင္းဆက္ႏိုင္

(ျပည္သူ႔ေခတ္ ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၂) ၊ အမွတ္ (၉၆)မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ႀကီး မိန္႔မွာဖူးတယ္။ သူမ်ားပါးစပ္မွာ လမ္းမဆံုးေစနဲ႔တဲ့။ ေလာကမွာေၾကာက္စရာ အေကာင္းဆံုးက အမွန္တရားေတြကို အလြဲသံုးစားျပဳမႈပဲဗ်။ လူတစ္ေယာက္ဟာ အပင္ပန္းအဆင္း အရဲခံၿပီး ႏွစ္ေပြင္းမ်ားစြာ ႀကိဳးစားပမ္းစား တရားအားထုတ္လာလိုက္တာ ေအာင္ျမင္ခါနီးမွာ တျခားလူတစ္ေယာက္က ခင္ဗ်ားမွာ ပါရမီမပါဘူးေျပာလို႔ အားထုတ္မႈကို လံုး၀ရပ္ပစ္လိုက္တယ္ဆိုပါေတာ့။ ဒါဟာ သူမ်ားပါးစပ္နဲ႔ လမ္းဆံုးတာပါပဲ။ တစ္ဖက္လူကလည္း ပါရမီရွိဖို႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့ အမွန္တရားကို အလြဲသံုးစားျပဳၿပီး ဒုကၡေပးသြားတာပါ။ တကယ္တမ္းဆိုရင္ ဆုႀကီးပန္မဟုတ္ဘဲ ရိုးရုိး နိဗၺာန္ယူမယ့္ သူအတြက္ လံုေလာက္တဲ့ ပါရမီရွိလို႔သာ ရတနာသံုးပါးနဲ႔ေတြ႔ၿပီး အခုလို အားထုတ္နညေတြနဲ႔ မ်က္ေမွာက္ ႀကံဳရတာေပါ့။

ေဒ၀ဒတ္ကလည္း အမွန္တရားေတြကို အလြဲသံုးစားမႈျပဳၿပီး သံဃာသင္းခြဲဖို႔ လုပ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဘုရားရွင္ထံ သူေတာင္းတဲ့ ၅ခ်က္ စလံုးက ေကာင္းတယ္မွန္တယ္လို႔ လက္ခံထားတဲ့အျမင္ ဗုဒၶကိုယ္တိုင္ ေက်းဇူးမ်ားတယ္္ မွန္တယ္လို႔ ေဟာေလ့ရွိတဲ့ အခ်က္ေတြပဲ။ သူက သံဃာ အားလံုးကို ေတာေက်ာင္းမွာပဲ အၿမဲေနဖို႔၊ ဆြမ္းခံစားတဲ့ ဓူတင္အၿမဲေဆာင္တဲ့ ပံ့သကူသကၤန္းပဲ အၿမဲ၀တ္ဖို႔၊ သစ္ပင္ရင္းမွာပဲေနဖို႔ သတ္သတ္လြတ္ စားဖို႔ ဥပေဒ ထုတ္ပါလို႔ ဘုရားကိုေလွ်ာက္တာပါ။

သူတြက္ထားတဲ့အတိုင္းပဲ ဘုရားက လက္မခံပါဘူး။ ၀ိနည္းနဲ႔အညီ ေနထိုင္ၿပီး တရားအားထုတ္ဖို႔ပဲ ပဓာနျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ၅ခ်က္ဟာ နိဗၺာန္ ေရာက္ဖို႔နဲ႔ သံဃာပြားစည္းဖို႔ အက်ိဳးမ်ားမွာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ လုပ္ခ်င္သူ လုပ္ခြင့္ျပဳတယ္။ ဒါေပမယ့္ သီးသန္႔ေတာ့ ဥပေဒမထုတ္ေပးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သံဃာထုကေတာ့ စိတ္၀မ္းကြဲသြားၿပီး ဥာဏ္နည္းသူေတြ ေဒ၀ ဒတ္ ေနာက္ပါသြားပါတယ္။ ေဒ၀ဒတ္ပါးစပ္မွာ လမ္းဆံုးသြားတာပါပဲ။

 

ေရတစ္၀က္ဖန္ခြက္

စာဖတ္သူအားလံု နားအူေလာက္ေအာင္ ကိုၾကားဖူးမွာပါ။ ေရတစ္၀က္ရွိတဲ့ ဖန္ခြက္နဲ႔ လူႏွစ္ေယာက္ အေၾကာင္း ေရတစ္၀က္ေတာင္ ေလ်ာ႔ေနပါ လားလို႔ ျမင္တဲ႔သူက အဆိုးျမင္၀ါဒီ၊ ေရတစ္၀က္ႀကီးမ်ားေတာင္ ရွိေနပါလားလို႔ ျမင္တဲ့သူက အေကာင္းျမင္သမားေလး။ ဒါကဘယ္သူမွ ျငင္းမယ္ မထင္ပါဘူး။ ျငင္းမယ့္ သူကက်ဳပ္ပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ အမွန္တရားဆိုတာ အေျခအေန ေပၚမွာမူတည္ပါတယ္။ အမွန္တရားဆိုတာ သစၥာတရား အဆင့္မွ မဟုတ္တာ။ အေျခအေနတစ္ခုမွာ မွန္ၿပီး အျခားအေျခအေနတစ္ခုမွာ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲၿပီး ေသြးတိတ္ေအာင္မွာတတ္ၾကလို႔ပါပဲ။

 

အေျခအေန ၁

အေျခအေနတစ္မွာ ဖန္ခြက္ထဲကေရ တစ္၀က္ဟာ ဘယ္သူ႔အတြက္မွ အသံုးမ၀င္ပဲ သြန္ပစ္မယ့္ေရ ၊ျဖစ္တယ္။ လူကလည္းႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး ဖန္ခြက္ထဲကေရက သူတို႔ ကံၾကမၼာနဲ႔ ဆက္စပ္မႈမရွိဘူး။

 

အေျခအေန ၂

အေျခအေန၂မွာ မတူေတာ့ဘူး။ဖန္ခြက္ထဲကေရ တစ္၀က္ဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးအားလံုးအတြက္ အသက္ကယ္ေဆး ျဖစ္တယ္။ လူကလည္း သံုးေယာက္ျဖစ္ၿပီး တတိယ လူကဖန္ခြက္ကို ေရအျပည့္ျဖည့္ဖို႔လည္း ဆႏၵအေလ်ာက္ တာ၀န္ယူထားတယ္။ ဒီလိုတာ၀န္ယူရတဲ့အတြက္လည္း ထိုက္သင့္ တဲ့ အခေၾကးေငြ၊ ထိုက္သင့္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ယူထားတယ္။

 

အဆိုးျမင္၀ါဒီ

ကဲ အေျခအေန ၂ မွာ "ဖန္ခြက္ကလည္းေရ တစ္၀က္ေတာင္ ေလ်ာ့ေနပါလား၊ ဘာျဖစ္လို႔ ျပည့္ရမယ့္အခ်ိန္မွာ တစ္၀က္ေလ်ာ့ေနတာလဲ၊ ဘယ္သူက တာ၀န္ယူထားလဲ” ေမးလာခဲ့ရင္ ေမးတဲ့လူကို အဆိုးျမင္၀ါဒီလို႔ ေျပာမလား ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ တတိယလူရဲ့ မုန္းတီးမႈကိုခံၿပီး သတၱိရွိရွိ ေျပာ၀ံ့သူလို႔ ခ်ီးက်ဴးမလား စဥ္းစားၾကည့္ပါ။

 

အေကာင္းျမင္သမားေလး

အေျခအေန ၂ မွာ ဖန္ခြက္ထဲမွာ ေရတစ္၀က္ႀကီး ေတာင္ရွိေနတာပဲ ေျပာတဲ့သူကို အေကာင္းျမင္သမားလို႔ ဆိုေလမလား တတိယလူရဲ႕ လက္ေ၀ခံ ဒလန္ေလးလို႔ဆိုရမလား လူမ်ိဳးပ်က္မယ့္အေရးကို မ်က္စိစံုမွိတ္ၿပီး က်ားက်ားမီးယပ္လို႔ ေျပာရမလား ၊ ရိုးရိုးသားသား မသိလို႔ေျပာတာပါ ဆိုရင္လည္း သနားစရာေကာင္းတဲ့ အေတြးအေခၚရွင္ေလးေပပဲ။

 

တတိယလူ

တတိယလူဆို တာမ်ိဳးကေတာ့ ဖန္ခြက္ေရျပည့္ ေအာင္ျဖည့္ရမယ့္ တာ၀န္ယူထားၿပီးမွ ျပည့္ေအာင္ ျဖည့္ဖို႔မွ ျပည့္ေအာင္ ျဖည့္ဖို႔ အရည္အခ်င္း မရွိဘူးဆိုရင္ သူ႔အျပစ္ကို ဖံုးကြယ္ဖို႔အတြက္ အေကာင္းျမင္သမားကို ေျမွာက္ေပးမယ္။ အဆိုးျမင္ ၀ါဒီကို ႏွိပ္ကြပ္မယ္။ အဆိုျမင္ နဲ႔ အေကာင္းျမင္ကို ရန္တိုက္ေပးမယ္။ဒီနည္းပဲ သံုးမွာပဲ။

ဒီေကာင္းျမင္၊ အဆိုးျမင္ သီအိုရီဟာ ဖန္ခြက္ေရျဖည့္သူ မရွိတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္ ေယာက္က ဖန္ခြက္ေရ ျဖည့္ဖို႔ တာ၀န္ယူလိုက္တဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ဒီသီအိုရီ အက်ံဳးမ၀င္ေတာ့ပါဘူး။ ဖန္ခြက္ေရတစ္၀က္ ကိစၥဟာ ေရျဖည့္ဖို႔တာ၀န္ယူထားသူ တာ၀န္ေက်၊ မေက် သို႔မဟုတ္ အရည္အခ်င္းရွိရွိမရွိနဲ႔သာဆိုင္ ပါတယ္။

 

Talk တစ္ခုထဲမွာ

Talk တစ္ခုထဲမွာ အလြန္စံျပဳထိုက္တဲ့ အေကာင္းျမင္သီအိုရီိကို အမွတ္ထင္ထင္နဲ႔ ႐ႈစားရဖူးတယ္။ နာမည္ႀကီး ပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ေယာက္ ေဆြးေႏြးေန ၾကတာ။ က်ဳပ္တို႔ ျပည္သူေတြကို အာဏာရွင္ေတြက နားေတြ၊ မ်က္စိေတြ ပိတ္ဆို႔ထားလိုက္တာ တစ္ကမာၻလံုး ရုပ္ျမင္သံၾကားကို ေရာင္စံုတီထြင္ၿပီး  အေတာ္ၾကာမွ ရုပ္ျမင္လိုင္းေတြ ျမန္မာျပည္ေရာက္လာတာ မွတ္မိမွာေပါ့။

သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေဆြးေႏြးေနၾကတာ အဲဒါခပ္ေကာင္းေကာင္းပဲတဲ့။ အျဖဴအမဲနဲ႔ အစတည္းက လုပ္ထားခဲ့ရင္ ေရာင္စံုက်ေတာ့ စက္ေတြ ျပန္ေျပာင္းရမွာတဲ့။ အခုေတာ့ တစ္ခါတည္းေရာင္စံု ရႈစားရတာေပါ့တဲ့။ ေရာင္စံုၾကည့္ရတာနဲ႔ စက္ျပန္မလဲရတာပဲ သူတို႔ျမင္ရ ရွာတယ္ဗ်။ ျပည္သူေတြ ဗဟုသုတမွာ ဘယ္ေလာက္ေနာက္က်ခဲ့လဲ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေျပာဖို႔ေမ့ေနၾကလား။ တတိယလူအႀကိဳက္ လိုက္ေျပာေနၾကတာလား။ ကိုယ့္ကုိယ္ကို လွည့္စားေနၾကတာလား။ အရိုးစြဲ အက်င့္ပါေနတဲ့ စရိုက္ေၾကာင့္လား။ ေတာ္ေတာ္စိတ္ပ်က္မိတယ္။ ဒီလိုTalk ကေတာ့ ျပည္သူအတြက္ အက်ိဳးမရွိတဲ့ အျပင္ အႏႈတ္လကၡဏာ ျပပါတယ္။

 

ေျပာင္းေနတာ သိရဲ့လား

ေခတ္ေျပာင္းေနပါၿပီ။ ေခတ္ေျပာင္းေနပါၿပီ။ ေခတ္ေျပာင္းေနပါၿပီ။ သမၼတႀကီးကိုယ္တိုင္ ေျပာင္းလဲမႈေတြကို တက္တက္ၾကြၾကြ ေဆာင္ရြက္ေန ပါတယ္။ စတုတၳမ႑ိဳင္ကို အေလးထားတဲ့ အေၾကာင္းေျပာသြားတာ တစ္ကမာၻလံုး ၾကားပါတယ္။ ဒုတိယသမၼတႀကီးကလည္း လုပ္ငန္လုပ္ေဆာင္ရာမွာ အေ၀ဖန္ခံႏိုင္မွ အမွန္ကိုျမင္ရမွာျဖစ္လို႔ အေ၀ဖန္ခံႏိုင္ဖို႔ လိုတယ္လို႔ Reform Strategy အစည္းအေ၀းမွာ တက္လာတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ၀န္ႀကီးေတြ၊ ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ၊ ကိုယ္ ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ေဒသဥကၠ႒ေတြကို မွာၾကားသြားတာလည္း တစ္ကမာၻလံုး သိပါတယ္။

ဒီမိုကေရစီ စနစ္ထြန္းကားေရး အစြမ္းကုန္ႀကိဳးပမ္းမယ္လို႔ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယက ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ကလည္း ဂ်ပန္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ ေတြ႔ဆံုရာမွာ ကမာၻသိ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒က ဦးသူရေရႊမန္းကလည္း ဥေရာပ လႊတ္ေတာ္ထိေတာင္ သြားေလ့လာေနပါၿပီ။

ဒီမိုကေရစီေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္မွာ ေရတစ္၀က္ ဖန္ခြက္၊ အဆိုးျမင္၀ါဒီ အေကာင္းျမင္သမား သီအိုရီအက်ံဳး မ၀င္ပါဘူး။ အျငင္းပြားရမယ့္အခ်ိန္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး၊ ဒီမိုကေရစနစ္ကို ေျပာင္းလဲဖို႔ တာ၀န္ယူထားတဲ့ အစိုးရရွိတယ္။ တာ၀န္ယူထားတဲ့သူေတြ တာ၀န္ေက်လား၊ မေက်ဘူလား၊ ဘယ္ ေနရာမွာ ဘာေတြလိုအပ္ေနလဲ၊ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္သူေတြ တာ၀န္ပ်က္ကြက္ေနလဲ။ ဘယ္ေနရာမွာ ျပည္သူေတြ ဘယ္လိုနစ္နာေနလဲ၊ အရွိအတုိင္း ေထာက္ျပျခင္းဟာ အစိုးရနဲ႔တကြ ျပည္သူကို သစၥာရွိရွိ ကူညီျခင္းသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

*****************************************

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Google Docs makes it easy to create, store and share online documents, spreadsheets and presentations.
Logo for Google Docs

0 comments:

Post a Comment