Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

Document yangonchronicle2011 Op-Ed
yangonchronicle2011 Op-Ed

၂၃.၈.၂၀၁၂

ေဆာင္းပါးက႑

  1. ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံု႐ံုး၊ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကားက အဆံုးအျဖတ္

*****************************************

ေဆာင္းပါးက႑

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံု႐ံုး၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတၾကားက အဆံုးအျဖတ္

ႏိုင္ေမာ္

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ၂၀၀၈ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားက်င္းပျခင္း ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို အတည္ျပဳၿပီး လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႔စည္းျခင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားဖြဲ႔စည္းျခင္းကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္လည္း မိမိတို႔အဆင့္အတန္း ဂုဏ္ သိကၡာႏွင့္အညီအာဏာႏွင့္ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားကို အပ္ႏွင္းၿပီးျဖစ္သည့္အတြက္ မိမိိတို႔က်ရာတာဝန္ကို ေဆာင္ရြက္ေနၾကရၿပီ ျဖစ္သည္။

ထိုသို႔ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ စိန္ေခၚမႈမ်ား၊ အခက္အခဲမ်ား၊ ျပႆနာမ်ားကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ရင္ဆိုင္ကာ ႏိုင္ငံေတာ္အက်ိဳးအတြက္ မွန္ကန္ေသာ ေျခလွမ္းမ်ား လွမ္းခ်ီေဆာင္ရြက္ေနၾကသည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏို္င္ငံ၏လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ အစိုးရအဖြဲ႔သည္ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ပတ္သက္၍ အေတြ႔အႀကံဳ ႏုနယ္ေသးသည္ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ျဖစ္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္လည္း လုပ္ေဆာင္ခ်က္တိုင္းကို အေျမာ္အျမင္ရွိရွိ ထိန္းထန္းသိမ္းသိမ္း လုပ္ေဆာင္ၾကဖို႔ လိုအပ္သည္။ ထိုသို႔ေျပာရျခင္းမွာ ကိစၥရပ္မ်ား အၾကပ္အတည္းမ်ားကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းတြင္ Institution တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အာဏာကို ကစားမႈမ်ားၾကားတြင္ အားလံုးအတြက္ အဆင္ေျပေစမည့္  ျပႆနာ အေျဖရွာေရးဟူေသာ လမ္းေၾကာင္းကို ဦးတည္သြားေစႏိုင္ဖို႔ ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဒီမိုကေရစီသို႔ သြားရာလမ္းေၾကာင္းတြင္ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းမ်ား တစ္သီတစ္တန္း ႀကီးရွိေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးအဘက္ဘက္တြင္ အခက္အခဲမ်ား ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ အခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္းေနဆဲ ျဖစ္သကဲ့သို႔ အသစ္ေတြ႔ရေတာ့မည့္ဆဲဆဲ ကိစၥမ်ားလည္း ရွိသည္။

အဆိုပါကိစၥမ်ားအနက္ အခုတစ္ေလာ မီဒီယာမ်ားတြင္ ေျပာဆိုလာၾကသည့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေျပာဆိုမႈသည္ ယခုေလာေလာဆယ္ အေျဖရွာရမည့္ကိစၥပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္ရာ အဆိုပါကိစၥကို သက္ဆိုင္ရာ ဥပေဒျပဳေရး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ မ႑ိဳင္မ်ား က မည္သို႔ေျဖရွင္းၾကမည္နည္းဟူေသာ ေမးခြန္းသည္ ပေဟဠိသဖြယ္ ဂ႐ုျပဳစရာျဖစ္ေနေပသည္။

အဆိုပါကိစၥကို သက္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္တို႔ မည္သို႔ ညွိႏႈိင္းၾကမည္လဲ။ ဤေဆာင္းပါးတြင္ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ သက္ဆိုင္သူတို႔ လက္ရွိ ဘယ္လိုျပဳမူ ေနၾကတယ္ဆိုတဲ့ ႐ႈေထာင္ဘက္ကေနၾကည့္၍ ေကာက္ခ်က္ဆြဲသည့္ ပံုစံျဖင့္တင္ျပသြားပါမည္။

 ျဖစ္ေပၚေနသည့္ကိစၥ

လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနသည့္ကိစၥမွာ မတ္လ၂၈ရက္ေန႔က ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတကိုယ္စား ျပည္ေထာင္စုေရွ႕ေနခ်ဳပ္က အျခခံဥပေဒခံု႐ံုးအား လႊတ္ေတာ္မွ ဖြဲ႔စည္းေသာ ေကာ္မတီေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔စည္းဟုတ္၊ မဟုတ္ကို အနက္အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုရန္ ေပးပို႔သည့္ကိစၥအေပၚ ခံု႐ံုးမွ အဆိုပါ ေကာ္မတီ၊ ေကာ္မရွင္မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မဟုတ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္လိုက္သည့္အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ကိစၥ ျဖစ္သည္။

ထိုကိစၥတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္သူမ်ားကို အုပ္စုသံုးခု ေတြ႔ရွိရသည္။ ထိုသူတို႔မွာ အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုး၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတတို႔ ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ဆိုရျခင္းမွာ ခံု႐ံုးသို႔အဆိုတင္သြင္းခဲ့သည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းမွ ျဖစ္ၿပီး၊ အဆိုပါဆံုးျဖတ္ခ်က္အေပၚ မေက်နပ္သည္မွာ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္မွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုး

ႏိုင္ငံေတာ္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုးသည္ တိုင္းျပည္တြင္အေရးပါေသာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ျပ႒ာန္းေဆာင္ရြက္သည့္ဥပေဒမ်ားကို ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း ရွိ၊မရွိ ဆံုးျဖတ္ေပၚရေသာ ဌာနတစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ အဓိက ဆံုးျဖတ္ပိုင္ခြင့္ရွိေသာ တရား႐ံုးဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အဆိုပါခံု႐ံုး၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ  ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔ အစည္းမ်ားတြင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲ႔စည္းထားေသာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရအဖြဲ႔၊ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ၊ ျပည္ေထာင္စု တရားလႊတ္ေတာ္ခ်ဳပ္၊ ဘ႑ာေရးေကာ္မရွင္၊ အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုး၊ ျပည္ေထာင္စုရာထူးဝန္အဖြဲ႔၊ ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီးဌာနမ်ား၊ ျပည္ေထာင္စုေ႐ွ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုး၊ ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္႐ံုးတို႔က္ိုသာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အဖြဲအစည္းဟု အေျခခံဥပေဒတြင္ အတိအလင္း ေဖာ္ျပေသာေၾကာင့္ ထိုအဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို သာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ အဖြဲ႔အစည္းအျဖစ္ သတ္မွတ္လိုၿပီး က်န္ေကာ္မတီမ်ားကို ထည့္သြင္းဖြင့္ဆိုလိုျခင္း မရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ထို႔ျပင္ ခံု႐ံုးက အနက္အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုေရး ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆံုးျဖတ္ေသာ ေၾကညာခ်က္တြင္ “ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက တင္သြင္းသည့္ တင္သြင္းလႊာမွာ တည္ဆဲ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ေသာ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားပါ စကားရပ္ကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုရန္ တင္ျပျခင္းမဟုတ္၊ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒပါ စကားရပ္ျဖစ္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပုံအေျခခံဥပေဒအရ ဖြဲြဲ႕စည္းသည့့္္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္္ အဖြဲြဲ႕အစည္းဆိုသည့္ စကားရပ္ကို အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုရန္သာ ျဖစ္သည္” ဟု ေဖာ္ျပထားေလသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာခံု႐ံုး၏ လုပ္ငန္းတာဝန္မွာလည္း ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အနက္ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုျခင္း အပါအဝင္ အျခားျပ႒ာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ားသည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒႏွင့္ ညီညြတ္ျခင္း ရွိ၊မရွိ စိစစ္ျခင္းတို႔ကို ျဖစ္သည္။

ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ လႊတ္ေတာ္၏ ဥပေဒကိုအဓိပၸာယ္ဖြင့္ျခင္းထက္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကိုသာ အဓိပၸာယ္ဖြင့္၍ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ျခင္း ျဖစ္သည္ ဟု ႐ႈျမင္မိသည္။ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ(၃၂၄)အရ အေျခခံဥပေဒခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အၿပီးအျပတ္ အတည္ျဖစ္သည္ဟုလည္း ျပ႒ာန္း ထား သည္ျဖစ္ရာ ယခုလက္ရွိ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနသို႔ သက္ေရာက္ေစသည္ဟု ႐ႈျမင္မိသည္။ အေျခခံဥပေဒဆိုင္ရာ ခံု႐ံုးအဖြဲ႔သည္ ပညာရွင္အဖြဲ႔ အစည္းတစ္ခု ျဖစ္ေသာ္လည္း အေျခခံဥပေဒကို အနက္အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုရာတြင္ အားနည္းမႈရွိႏုိင္ေသးသည္ျဖစ္ရာ ခံု႐ံုးနည္းဥပေဒ အခန္း(၅) ပုဒ္မ ၂၁ (ဂ)တြင္ ပါရွိသည့္ “ဘာသာရပ္ကၽြမ္းက်င္သူအား ဖိတ္ေခၚၿပီး ယင္း၏ သေဘာထားႏွင့္ အႀကံဥာဏ္မ်ား ရယူႏိုင္သည္”ဟူေသာ အခြင့္အေရးကို အသံုးျပဳ သင့္သည္ဟု သံုးသပ္မိပါသည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သည္ ျပည္သူကို ကုိယ္စားျပဳေသာ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ျပည္သူမ်ား၏ အက်ိဳးစီးပြားကို ယူေဆာင္လာမည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပ႒ာန္းေရး၊ျပည္သူမ်ား ႀကံဳေတြ႔ေနရေသာ ျပႆနာမ်ားကို အေျဖရွာေရးအတြက္ ေဆြးေႏြး၊ စီမံရာ ေနရာဌာန ျဖစ္သည္။ ထို႔နည္းတူ လႊတ္ေတာ္တြင္ ေကာ္မတီ၊ေကာ္မရွင္မ်ားသည္ အဓိကအေရးပါေသာက႑မွ ပါဝင္လ်က္ရွိသည္။ အဆိုပါ ေကာ္မတီ မ်ား၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္းရွိ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးကို ကိုယ္စားျပဳေနသည္ျဖစ္ရာ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မဟုတ္ဟု သတ္မွတ္လိုက္ ျခင္းေၾကာင့္ မည္သို႔ရွိမည္နည္းဆိုသည္ကိုလည္း စဥ္းစားဖို႔ လိုလာသည္။

ဥပမာအားျဖင့္ တရားဥပေဒစိုးမိုးေရးႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရးေကာ္မတီသည္ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ျပည္သူမ်ားအေပၚ တရားဥပေဒက ကာကြယ္ ေပးမႈ ရွိ၊မရွိကို သံုးသပ္တင္ျပရမည့္ ေကာ္မတီျဖစ္ၿပီး ႏိုင္ငံတစ္ဝွမ္းလံုးကိုယ္စား ျပဳသည္လည္းျဖစ္ရာ အဆိုပါ ေကာ္မတီကဲ့သို႔ ေကာ္မတီမ်ိဳးကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္အျဖစ္ လက္မခံႏိုင္ျခင္းသည္ မည္သို႔ရွိမည္နည္း၊ စဥ္းစားဖို႔လိုသည္။ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္း၏ ေမးျမန္း ခ်က္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ရွိသူမ်ားက ေျဖၾကားလိုမႈ ရွိႏိုင္မည္လား စဥ္းစားသင့္ေပသည္။

ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ အဆိုပါကိစၥကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ အေျခခံဥပေဒပါ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ျပစ္တင္စြဲဆို သည့္ နည္းလမ္းကို ျပည္သူ႔ကိုယ္စားလွယ္ (၃၀၁)ေယာက္၏ ေထာက္ခံခ်က္အရ လုပ္ေဆာင္ရန္ ျပင္ေနျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ အကယ္၍ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွ မဲအေရအတြက္ႏွင့္ေပါင္းၿပီး သတ္မွတ္မဲအေရအတြက္ရကာ အေျခခံဥပေဒႏွင့္အညီ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္မည္ဆိုလွ်င္ ခံု႐ံုး အေနျဖင့္ မည္သို႔ရွိမည္ဆိုသည္မွာလည္း စဥ္းစားစရာပင္ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတသည္ လႊတ္ေတာ္မ်ားမွ ဖြဲ႔စည္းေသာေကာ္မတီ၊ေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္ ဟုတ္မဟုတ္ တင္သြင္းေမး ျမန္းခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ သေဘာထားႏွင့္ပတ္သက္၍ ၾသဂုတ္လ ၂ဝရက္ေန႔က ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံ ေပးပို႔ေသာ သဝဏ္ လႊာတြင္ လႊတ္ေတာ္ကို “စြပ္စြဲျပစ္တင္သည့္နည္းလမ္းအစား ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ အခန္း (၁၂)တြင္ တရားဝင္ေပးအပ္ထားသည့္ အခြင့္အေရးကို အသံုး ျပဳမည္ဆိုပါကလည္း မည္သူ႔ကိုမွ် ထိခိုက္မႈမရွိဘဲ သင့္ေလ်ာ္ေကာင္းမြန္မည္ဟု ယူဆပါေၾကာင္း၊ ဤအဖြဲ႔အစည္းႏွစ္ခုသည္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒအရ ေပးအပ္ထားသည့္ သီးျခားလြတ္လပ္ေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားျဖစ္ပါသျဖင့္ မိမိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သည့္ ႏိုင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ခြင့္ရွိပါ ေၾကာင္း”ဟူ၍ ေဖာ္ျပထားသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ရန္ အႀကံျပဳျခင္းျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ျပန္ၾကားခ်က္ကိုေထာက္႐ႈလွ်င္ သမၼတအေနျဖင့္ ထိုသို႔ႏႈတ္ထြက္ရန္ အႀကံျပဳျခင္းထက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္သည့္ နည္းလမ္းျဖစ္ သည့္ သက္ဆိုင္ရာ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ဆင္ေရးကိုလုပ္ေဆာင္ရန္ တိုက္တြန္းထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သို႔ရာတြင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ ရာတြင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၄၃၅အရ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္စုစုေပါင္း၏ ၂၀ရာခိုင္ႏႈန္္းက ဥပေဒမူၾကမ္းအျဖစ္တင္ျပမႈကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က လက္ခံေဆြးေႏြးၿပီး ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္၏ ေထာက္ခံမႈရၿပီးၿပီဆိုလွ်င္ ျပည္လံုးကၽြတ္ဆႏၵခံယူ၍ ဆႏၵမဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူထက္ဝက္ေက်ာ္၏ ဆႏၵမဲျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ မည္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ေဆာင္ရြက္မည္ဟူသည္မွာ ႏိုင္ငံ ေတာ္သမၼတ ေျပာသကဲ့သို႔ပင္ သည္လႊတ္ေတာ္၏ ေရြးခ်ယ္မႈအေပၚတြင္ မူတည္မည္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ပဋိပကၡမွာခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေဆာင္ရြက္ခ်က္သည္ပင္ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အားနည္းသြားေစသည္။သို႔ျဖင့္ လႊတ္ေတာ္အမတ္၏ မေက်နပ္မႈမ်ားယခုကဲ့သို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ႏွင့္ ထိပ္တိုင္အျငင္းပြားမႈမ်ားကို ျဖစ္လာေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခံု႐ံုး၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မွာ အနာဂတ္ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဒီမိုကေရစီလက္ေတြ႔က်င့္သံုးမႈ ပီျပင္ေရးအတြက္ အေရးပါသည့္ျဖစ္ရပ္ ျဖစ္မည္မွာ အေသအခ်ာပင္ျဖစ္သည္။

ခံု႐ံုးက လႊတ္ေတာ္ကဖြဲ႔စည္းေသာ ေကာ္မတီေကာ္မရွင္ႏွင့္ အဖြဲ႔မ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မဟုတ္ဟု ဆံုးျဖတ္ၿပီး လႊတ္ေတာ္က ခံု႐ုံးအဖြဲ႔ဝင္ မ်ားကို မိမိတို႔အသိစိတ္ျဖင့္ တာဝန္မွအနားယူရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အေျခခံဥပေဒျပင္ရန္ အႀကံျပဳသည္။ လႊတ္ေတာ္အမတ္ မ်ားအားလံုးကေရာ အေျခခံဥပေဒကို ျပင္ေစလိုသလား။ ခံု႐ံုးအဖြဲ႔ဝင္မ်ားကို ေျပာင္းလိုက္႐ံုျဖင့္ေရာ ေျပလည္သြားမည္ေလာ၊ ယခုခံု႐ံုးအဖြဲ႔ဝင္မ်ားကေရာ မည္ကဲ့သို႔  ေဆာင္ရြက္ၾကမည္န္း။ အဆိုပါျပႆနာ၏ အေျဖသည္ ခံု႐ံုးတြင္ရွိသေလာ၊ လႊတ္ေတာ္တြင္ရွိသေလာ၊ သမၼတတြင္ရွိသေလာ၊ အေျခခံဥပေဒ ျပင္မည္ဟု ေၾကြးေၾကာ္၍ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး အႏိုင္ရလာခဲ့ေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကေရာ ဘယ္လိုျမင္ၿပီး ဘယ္လို အေျဖရွာမည္နည္းဆိုသည္မွာ ျပည္သူမ်ားအတြက္ စဥ္းစားစရာတစ္ခုပင္ျဖစ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရေပသည္။

အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကို ေရြးခ်ယ္ၾကပါေလ။

*****************************************


Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place.
Logo for Google Drive

0 comments:

Post a Comment