Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

yangonchronicle2011 Op-Ed
Document yangonchronicle2011 Op-Ed

Snapshot of the item below:
yangonchronicle2011 Op-Ed

၂၁.၁၀.၂၀၁၂

ေဆာင္းပါးက႑

  1. အေမရိကကို ဘာေတြပို႔ၾကမည္လဲ

*****************************************

ေဆာင္းပါးက႑

အေမရိကကို ဘာေတြပို႔ၾကမည္လဲ

ဦးလွဝင္း (ေလသူရဲတစ္ဦး)

ေအာက္တိုဘာ၂၁ရက္ထုတ္ The Voice Weekly ဂ်ာနယ္အတြဲ() အမွတ္()တြင္ ပါရွိသည့္ ေဆာင္းပါးကို ထုတ္ယူတင္ျပခ်က္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေျပာင္းအလဲေတြက ဒီေန႔အလြန္ ျမန္ေနတယ္ ခင္ဗ်ား။လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပတ္ေလာက္တုန္းက သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ ကုလသမဂၢ အေထြေထြညီလာခံတက္ဖုိ႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို ေရာက္ရွိေနစဥ္ ႏုိင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီး ဟီလာရီ ကလင္တန္ႏွင့္ ေတြ႕ၿပီး ဟီလာရီက ျမန္မာႏိုင္ငံ အေပၚ ခ်မွတ္ထားတဲ့ သြင္းကုန္ ပိတ္ဆုိ႔ထားတဲ့ Sanctinကို မၾကာခင္ ႐ုပ္သိမ္းေပးမယ္လုိ႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ေဟာ ... ခုေအာက္တုိဘာလ ပထမအပတ္ မကုန္ေသးပါဘူး။ ေဟာ ... ခုေအာက္တုိဘာလ ပထမအပတ္ မကုန္ေသးပါဘူး။ အေမရိကန္သမၼတက ျမန္မာအေပၚခ်မွတ္ထားတဲ့ဘ႑ာေရးဆုိင္ရာ အေမရိကန္သမၼတက ျမန္မာအေပၚခ်မွတ္ထားတဲ့ ဘ႑ာေရးဆုိင္ရာ ပိတ္ဆုိ႔မႈဥပေဒ Sanctionအား ႐ုတ္သိမ္းတဲ့့ဥပေဒကို လက္မွတ္ ေရးထုိးေပး လုိက္ပါၿပီ။ ဘာမွ မၾကာခင္မွာ သြင္းကုန္ ပိတ္ဆုိ႔ထားတဲ့ဘာမွ မၾကာခင္မွာ သြင္းကုန္ ပိတ္ဆုိ႔ထားတဲ့ Sanctionကို ပယ္ဖ်က္တဲ့ ဥပေဒ ထြက္လာပါ ေတာ့တယ္။ ပယ္ဖ်က္တဲ့ဥပေဒ ထြက္လာပါေတာ့တယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံက ထြက္ကုန္ေတြကို အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုကို ျမန္မာႏုိင္ငံက ထြက္ကုန္ေတြကို အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကို တိုက္႐ိုက္ေရာင္းခ်ႏုိင္တဲ့ ေခတ္ကို ေရာက္ပါေတာ့မယ္။ ကဲ ... ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေရႊျမန္မာေတြမွာ အေမရိကန္ကို ေရာင္း ခ်ဖို႔၊ တင္သြင္းဖုိ႔ လက္ထဲမွာ ဘာထြက္ကုန္ပစၥည္းေတြ ရွိၾကပါသလဲ။ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုကေရာ ျမန္မာ့ထြက္ကုန္ေတြထဲက အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ကေရာ ျမန္မာ့ထြက္ကုန္ေတြထဲက ဘယ္ထြက္ကုန္ေတြကို ၀ယ္ယူဖို႔၊ တင္သြင္းဖို႔ စိတ္၀င္စားေနပါသလဲ။ ဘယ္ထြက္ကုန္ေတြကို ၀ယ္ယူဖို႔၊ တင္သြင္းဖို႔ စိတ္၀င္စားေနပါသလဲ။ ဒီေမးခြန္းက ဒီေန႔ကမၻာ့စီးပြားေရးေလာကမွာ အလြန္စိတ္၀င္ ဒီေမးခြန္းက ဒီေန႔ကမာၻ႔စီးပြားေရးေလာကမွာ အလြန္စိတ္၀င္စားေန ၾကတဲ့သတင္းႀကီး ခင္ဗ်ား။ တစ္ေခတ္တစ္ခ်ိန္အခါတုန္းက ျမန္မာထြက္ကုန္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုက စိတ္၀င္စားခဲ့ပါတယ္။ ဆန္၊ အ၀တ္အထည္ႏွင့္ ပတၱျမားေပါ့ခင္ဗ်ား။ ဒါေပမဲ့ အေမရိကန္ရဲ႕ Sanctionဒဏ္ခံရတဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ အခ်ိန္အတြင္းမွာ ျမန္မာ့ထြက္ကုန္ႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ အေျခအေန ေတြကလည္း ေရွးကႏွင့္ မတူေတာ့ပါဘူး။ ေျပာင္းသြားပါၿပီ။ ဒီSanctionေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံက မိမိထြက္ကုန္ေတြကို ခရီးေ၀းတဲ့ ျပည္ပႏိုင္ငံႀကီးေတြကို မေရာင္းႏုိင္ခဲ့ဘဲ နယ္နိမိတ္ခ်င္းကပ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေတြႏွင့္ပဲ ကုန္သြယ္မႈျပဳခဲ့ရပါတယ္။ ေခတ္စကား ႏွင့္ေတာ့ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ ေရးေပါ့ ခင္ဗ်ား။ အဓိကနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ တုိင္းျပည္ေတြကေတာ့ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယနဲ႔ ထိုင္းႏုိင္ငံတုိ႔ပါပဲ။

CLSAလို႔ အတိုေကာက္ေခၚၾကတဲ့ Asia Pasific Marketအုပ္စုက ဒီေန႔ကမၻာမွာ အလြန္နာမည္ႀကီးေနတဲ့ စီးပြားေရးအုပ္စုပါ။ အုပ္စုက ဒီေန႔ ကမၻာမွာ အလြန္နာမည္ႀကီးေနတဲ့ စီးပြားေရးအုပ္စုပါ။ သူတို႔အဓိက လုပ္ၾကတဲ့ စီးပြားေရးကေတာ့ ကမာၻ႔ကုန္သြယ္မႈမွာ သူတုိ႔အဓိက လုပ္ၾကတဲ့ စီးပြားေရး ကေတာ့ ကမၻာ့ကုန္သြယ္မႈမွာ ၾကားခံပြဲစား အလုပ္နဲ႔ ေငြေၾကး၀န္ေဆာင္မႈ ၾကားခံပြဲစားအလုပ္နဲ႔ ေငြေၾကး၀န္ေဆာင္မႈ (Financial Service) လုပ္ငန္းေတြ ပါပဲ။ လုပ္ငန္းေတြပါပဲ။

ဒီ CLSAအုပ္စုရဲ႕ ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္မႈမ်ားအရ ...အိႏၵိယႏုိင္ငံက ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပဲမ်ဳိးစံုကို အဓိက၀ယ္ယူေနတဲ့ ေဖာက္သည္ႏုိင္ငံ၊ တ႐ုတ္ ကေတာ့ ေက်ာက္မ်က္ႏွင့္ သစ္မာကို အဓိက၀ယ္ယူေသာ ေဖာက္သည္ႏုိင္ငံ၊ ဂ်ပန္ကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ အထည္ခ်ဳပ္ စက္႐ုံေတြက ထုတ္လုပ္တဲ့ အ၀တ္ အထည္ေတြကို အဓိက ၀ယ္ယူေနတဲ့ ႏိုင္ငံလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပုိ႔ကုန္ေတြကရတဲ့ ေငြပမာဏရဲ႕ ၅၇ ရာခိုင္ႏႈန္းက ဓာတ္ေငြ႕ကရတယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္ပဲမ်ဳိးစုံက ၁၈ ရာ ခိုင္ႏႈန္း၊ သစ္မာက ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အ၀တ္အထည္က ၆ ရာခိုင္ႏႈန္း နဲ႔ ဆန္က ၅ ရာခုိင္ႏႈန္း၊ ေနာက္ ငါးနဲ႔ တျခား ပင္လယ္ ထြက္ကုန္က ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ကဲ ...ဒီ စီအယ္အက္(စ္)ေအအုပ္စုရဲ႕ ျပဳစုထားတဲ့ ျမန္မာ့ ပို႔ကုန္ေတြ အ ထဲက ဘယ္ကုန္ ပစၥည္းကို ဒီေန႔ အေမရိကန္ေစ်းကြက္ကို ပို႔ႏုိင္ၾကမယ္လုိ႔ ထင္ပါသလဲ။ျပည္ပကုန္သည္ အမ်ားစု ေမွ်ာ္ လင့္ေနတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ အဓိကထြက္ ကုန္ပစၥည္းကေတာ့ ဆန္ပါပဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ဦးေနဝင္းရဲ႕ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ မတုိင္ခင္က ... ကမၻာမွာ နံပါတ္(၁)ဆန္ ပို႔ကုန္အမ်ားဆံုးရွိတဲ့ ႏုိင္ငံဘ၀ကို ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဒီေန႔ေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံက နံပါတ္(၁) ဆန္တင္ပို႔ႏုိင္တဲ့ တုိင္းျပည္ျဖစ္ေနၿပီး ဗီယက္နမ္က နံပါတ္(၂) တုိင္းျပည္ျဖစ္ ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာ ႏုိင္ငံဟာ နံပါတ္(၁)ဆန္တင္ပို႔ႏုိင္တဲ့ ဘဝကို အခ်ိန္တုိအတြင္းမွာ ျပန္ေရာက္ႏုိင္တယ္လုိ႔ CLSAအုပ္စုက ခန္႔မွန္းထားပါတယ္။ အဲ ...ဒါေပမဲ့ စိုက္ပ်ဳိးေရး နည္းစနစ္ေတြကို ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ကိုက္ညီတဲ့ သိပၸံနည္းစနစ္ေတြကို ေျပာင္းလဲၿပီး စိုက္ပ်ဳိးဖုိ႔လုိပါလိမ့္မယ္။ အဲ ... ေနာက္ လယ္သမားေတြကို အရင္ အစိုးရ လက္ထက္ေတြကလုိ ပစ္ထားလုိ႔မရေတာ့ပါဘူး။

လယ္စိုက္တဲ့အလုပ္မွာ လယ္လုပ္သားေတြရဲ႕က႑က အဓိကအက်ဆံုး ျဖစ္ေနတယ္။ သူတုိ႔ဘ၀ကို ျမႇင့္တင္ရပါမယ္။ ထိုင္းႏုိင္ငံက လယ္သမား ေတြလုိ လယ္လုပ္ကိုင္လုိစိတ္ အျပည့္ရွိေအာင္ ျပန္ပ်ဳိးေထာင္ရမယ္။ အဲ ... ထိုင္းလယ္သမားေတြ ရရွိေနတဲ့ လြတ္လပ္မႈ၊ ဘ၀အာမခံရွိမႈမ်ဳိး ရွိေအာင္ ႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရအေနႏွင့္ ဖန္တီးေပးရပါလိမ့္မယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ေတာ့ လက္ရွိအစိုးရရဲ႕ ပါးနပ္လိမၼာတဲ့ ဦးေဆာင္မႈႏွင့္ ဒီေန႔ျမန္မာ့ လယ္ယာက႑ကို ႀကိဳးစားၿပီး ျပန္ျမႇင့္တင္ေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မဆလေခတ္ကစၿပီး ဘ၀ေသေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ျမန္မာ့လယ္သမားေတြကိုျပန္ၿပီး ဘ၀ ရွင္သန္လာေအာင္ ဒီေန႔အစိုးရတာ၀န္ခံေတြက အသက္ျပန္သြင္းေပးရပါလိမ့္ မယ္တဲ့။အဲ ...ဒီေန႔ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ဆန္ေစ်းကြက္ကို ျမန္မာ့ ဆန္၀င္တုိးဖို႔ဆုိတာကေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွာ ထြက္ရွိေနတဲ့ ဆန္က သူတုိ႔လူမ်ဳိးစားဖုိ႔ ရိကၡာအတြက္ လုိအပ္တာထက္ အမ်ားႀကီးပိုေနပါတယ္။ အဲ ...ဒါေပမဲ့ ဆင္းရဲတဲ့ႏိုင္ငံေတြ ဆန္စားစရာမရွိ ျဖစ္ေနတဲ့ႏိုင္ငံေတြကို သူတုိ႔ လွဴဒါန္းခ်င္တဲ့ အခ်ိန္အခါမ်ဳိးမွာေတာ့ ျမန္မာ့ဆန္ကို၀ယ္ၿပီး လွဴတာမ်ဳိးေတာ့ ျဖစ္ႏုိင္တာေပါ့ခင္ဗ်ား။ ဒီလုိ၀ယ္ၿပီး လွဴတာမ်ဳိးက ျမန္မာ့ဆန္ ေစ်းကြက္မွာ ဖဆပလ ေခတ္ကလည္း ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဦးေန၀င္းရဲ႕ မဆလေခတ္၊ ေနာက္ တပ္မေတာ္အစိုးရ ဒါေပမဲ့ ဦးေန၀င္းရဲ႕ မဆလေခတ္၊ ေနာက္ တပ္မေတာ္ အစိုးရ ေခတ္ေတြမွာ ႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရရဲ႕ မုိးကုတ္ပတၱျမားေျမအေပၚ ကိုင္တြယ္ခဲ့ပံု၊ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ပံု၊ စီမံခန္႔ခြဲခဲ့ပံုေတြက အကုန္မွားယြင္းေနခဲ့တဲ့ တြယ္ခဲ့ပံု၊ ထိန္းခ်ဳပ္ခဲ့ပံု၊ စီမံခန္႔ခြဲ ခဲ့ပံုေတြက အကုန္မွားယြင္းေနခဲ့တဲ့အတြက္ ကြၽန္ေတာ္မ်က္စိအေရွ႕မွာ အလြန္ခ်မ္းသာခဲ့တဲ့ မုိးကုတ္ၿမိဳ႕အတြက္ ကြၽန္ေတာ္မ်က္စိအေရွ႕မွာ အလြန္ ခ်မ္းသာခဲ့တဲ့ မုိးကုတ္နဲ႔ မႏၲေလးက ဒီေန႔ၿမိဳ႕အိုၿမိဳ႕ပ်က္ဘဝကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ မုိးကုတ္နဲ႔ မႏၲေလး ဆက္သြယ္ထားတဲ့လမ္းကလည္း စနစ္တက် ျပဳျပင္တာေတြမလုပ္ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ လမ္းကလည္း စနစ္တက်ျပဳျပင္တာေတြ မလုပ္ တာၾကာခဲ့ၿပီး ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီေန႔လက္ပန္လွရြာနဲ႔ ၀ါးျဖဴေတာင္ ရြာအၾကားမွာရွိတဲ့ ကားလမ္းဆုိရင္ ကားလမ္းမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ရြာအၾကားမွာရွိတဲ့ ကားလမ္းဆုိရင္ ကားလမ္းမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေတာလမ္း ... အဲ ... လွည္းသြားလမ္းၾကမ္းအဆင့္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေတာလမ္း ... အဲ ... လွည္းသြားလမ္းၾကမ္းအဆင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒီ မုိးကုတ္ကားလမ္းကို ျပဳျပင္ၾကပါဦးခင္ဗ်ား။ အစုိးရ အာဏာပုိင္ေတြနဲ႔ အလြန္းသင့္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြကို မူရင္းသိုက္ (Prmary Source)ေတြမွာ မဆင္မျခင္ တူးခြင့္ေပးလိုက္တဲ့အတြက္ မိုးကုတ္ ရတနာေျမက အဖိုးတန္ ရတနာသိုက္ေတြရွိတဲ့ ေတာင္ေတြလည္း ေတာင္ကတံုး ျဖစ္ကုန္ပါ ၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ရတနာေတြကေတာ့ ရွိေနပါတယ္။

မုိးကုတ္သားေတြစကားႏွင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ မင္းမေကာင္းလုိ႔ ပုန္းေနၾကတယ္လုိ႔ဆုိ ပါတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ျပည္သူေတြ အားထားႏုိင္တဲ့ မင္းေကာင္း လည္း ေပၚေနပါၿပီ။ ပုန္းေနတဲ့ ပတၱျမားေတြပဲ ထြက္လာၾကဖုိ႔ လုိပါေတာ့ တယ္။မွန္ပါတယ္။မၾကာခင္ ပတၱျမားေတြ ျပန္ေပၚလာၾကပါေတာ့မယ္။ အဲ ... ဒါေပမဲ့ ဒီရတနာေတြကို ေဖာ္ထုတ္ယူႏုိင္တဲ့ နည္းပညာနဲ႔ ရတနာသိုက္ေတြ တည္ရွိတဲ့ေနရာက မုိးကုတ္သား၊ မိုးကုတ္သူ စစ္စစ္ေတြပဲ သိၾကပါတယ္။ ဒီေန႔ လုပ္ခြင့္ရ ထားတဲ့ မိုးက်ေရႊကိုယ္ ဧည့္သည္တြင္း ပိုင္ရွင္ေတြ မသိပါဘူး။ ပတၱျမားေျမ တစ္ခုလံုးကို မိုးကုတ္သူ၊ မုိးကုတ္သား စစ္စစ္ေတြရဲဲ႕ လက္ကို ျပန္ေပးအပ္သင့္ပါတယ္။မုိးကုတ္ပတၱျမားကိုသာ ျပန္ထုတ္လုပ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ေတာ့ အေမရိကန္ ေစ်းကြက္မွာ ေရာင္းလုိ႔မေလာက္တဲ့ ျမန္မာ့ကုန္ပစၥည္း ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္ယူၾကရပါဦးမယ္။ ေဒသခံေတြကို ျပန္စည္း႐ံုး ရပါဦးမယ္။ အဲ ... ေနာက္ဆံုးက်န္တဲ့ အေမရိကန္ ေစ်းကြက္ကို ၀င္ႏုိင္မယ့္ ပစၥည္းႏွစ္မ်ဳိးကေတာ့ အ၀တ္အထည္နဲ႔ ေရနံဓာတ္ေငြ႕ပါပဲ။ အ၀တ္အထည္ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ဖို႔ ျပႆနာကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းေျဖရွင္းႏုိင္တဲ့ ျပႆ နာပါ။ တ႐ုတ္နဲ႔ ဗီယက္နမ္က အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္း စက္႐ံုေတြကို သာဓကအျဖစ္ထားၿပီး သူတုိ႔ လုပ္သလုိအတုယူၿပီး လုပ္ ကိုင္႐ုံပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဒီေန႔ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္ေနတဲ့ မိတ္ေဆြအားလံုး ညည္းတြားေနၾကတဲ့ ျပႆနာကေတာ့ ဆိပ္ကမ္း အေကာက္ခြန္ဌာနနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနၾကရတဲ့ ျပႆနာပါပဲ။ မွန္ပါတယ္။ ဒီေန႔ ေမာ္ေတာ္ကားျပခန္း ဖြင့္ထားတဲ့ ကုန္သည္ေတြကလည္း ဒီဆိပ္ကမ္းအေကာက္ခြန္ဌာနျပႆနာကိုပဲ ညည္းတြားေနၾက ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဆိပ္ကမ္း အေကာက္ခြန္ဌာနက ဒီေန႔ခ်က္ခ်င္း ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ဆိပ္ကမ္းအေကာက္ခြန္ ဌာနက ဒီေန႔ခ်က္ခ်င္း အေျခခံကစၿပီး ျပင္ ဆင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၾကရမယ့္ ဌာနျဖစ္ေနပါၿပီ။ အေျခခံကစၿပီး ျပင္ဆင္မႈေတြ ျပဳလုပ္ၾကရမယ့္ဌာန ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဘာေတြျပင္ ဆင္သင့္ တယ္ဆုိတာကေတာ့ ဒီေန႔အစိုးရ တာ၀န္ခံေတြနဲ႔ ဘာေတြျပင္ဆင္သင့္တယ္ ဆုိတာကေတာ့ ဒီေန႔အစိုးရ တာ၀န္ခံေတြနဲ႔ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ ကုန္သည္ႀကီးေတြ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အထည္ခ်ဳပ္လုပ္ငန္းလုပ္တဲ့ ကုန္သည္ႀကီးေတြ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးၿပီး အေျဖရွာသင့္ပါတယ္။ ျပည္ပႏုိင္ငံေတြမွာ ဒီေန႔ ညႇိႏႈိင္းေဆြးေႏြးၿပီး အေျဖရွာသင့္ပါတယ္။ ျပည္ပႏုိင္ငံေတြမွာ ဒီေန႔ က်င့္သံုးေနၾကတဲ့  ဆိပ္ကမ္းအေကာက္ခြန္ စနစ္ကို ေလ့လာသင့္၊ အတုယူသင့္ပါတယ္။ မိမိႏုိင္ငံရဲ႕ ကုန္သြယ္မႈကုိ ဆိပ္ကမ္းအခြန္ အတုယူ သင့္ပါတယ္။ မိမိႏုိင္ငံရဲ႕ ကုန္သြယ္မႈကုိ ဆိပ္ကမ္းအခြန္ ဌာနရဲ႕ အားနည္းခ်က္ ေၾကာင့္ အဟန္႔အတား မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ဌာနရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ အဟန္႔အတား မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ အဲ ... ေနာက္ဆံုး က်န္တဲ့ ေရနံနဲ႔ ဓာတ္ေငြ႕ပုိ႔ကုန္က႑ ...။ ဒီေန႔ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုက သူ႔ႏိုင္ငံထြက္ ေလာင္စာႏွင့္ သူ႔ႏုိင္ငံသံုးလုိ႔ ေလာက္ေအာင္၊ ျပည္ပကိုေတာင္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ေအာင္ စီမံခ်က္ေတြ အကုန္ျပဳ လုပ္ထားၿပီးေနပါၿပီ။ ဒီေန႔အေမရိကန္မွာ ဓာတ္ေငြ႕သိုက္ အႀကီးႀကီးေတြကို အမ်ားႀကီး ေတြ႕ထားပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံက ထြက္ရွိမယ့္ ဓာတ္ေငြ႕ ေစ်းကြက္က အေမရိကန္ျပည္ ေထာင္စုကို ၀င္လုိ႔မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲ ... ဒါေပမဲ့ အေမရိကန္မွာ ေရနံကုမၸဏီ အႀကီးႀကီးေတြ ရွိပါတယ္။ သူတို႔ဆီမွာ ေငြအားသာ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္သူ႔မွာမွ မရွိတဲ့ ေရနံထုတ္လုပ္တဲ့ နည္းပညာသစ္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီေရနံတူးေဖာ္တဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြကေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ လာၿပီး ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ အလြန္စိတ္၀င္စား ေနပါတယ္။ သူတုိ႔စြမ္းေဆာင္ ႏုိင္တာေတြကို စနစ္တက်ေလ့လာပါ။ တျခားႏုိင္ငံက ကုမၸဏီေတြ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္တာနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ပါ။ မိမိအတြက္ ပိုအက်ဳိးရွိခဲ့လွ်င္ သူတုိ႔ကိုဖိတ္ေခၚေပါ့ခင္ဗ်ား။

***************************************


Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place. Logo for Google Drive

0 comments:

Post a Comment