Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

INTERNATIONAL MEDIA (2)
Document INTERNATIONAL MEDIA (2)

Snapshot of the item below:
INTERNATIONAL MEDIA (2)

ႏိုင္ငံတကာသတင္းမ်ား (၂)

ကုိရီးယားကုမၸဏီမ်ား ျပည္ပေစ်းကြက္သစ္ ခ်ဲ႕ထြင္ရန္ ႀကိဳးပမ္း

(Korea Joongang Daily မွ 29 April 2013 ရက္စြဲပါ Companies trying out new oversea markets ကုိဘာသာျပန္ဆုိသည္)

ဂ်ပန္ႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံတုိ႔၏ ျပည္တြင္းစီးပြားေရးေႏွးေကြးေနစဥ္ ေတာင္ကုိရီးယားျပည္တြင္း လက္လီကုမၸဏီမ်ားက ျမန္မာႏွင့္ တူရကီကဲ့သုိ႔ ထူးျခားၿပီးဆြဲေဆာင္မႈရွိေသာ ျပည္ပေစ်းကြက္မ်ားတြင္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကုိင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

အျမန္စား အစားအေသာက္လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္သည့္ Lotteria သည္ ျမန္မာေစ်းကြက္ထဲသုိ႔ဝင္ေရာက္ရန္ ျပင္ဆင္ လ်က္ရွိသည္။ ကမာၻလုံးဆုိင္ရာအစားအေသာက္အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုျဖစ္သည့္ Lotteria အေနျဖင့္ အေရွ႕ေတာင္ အာရွေဒသမွ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပထဆုံးဝင္ေရာက္ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရန္ ႀကိဳးပမ္းျခင္းလည္းျဖစ္သည္။

ထုိ႔အတူ ေတာင္ကုိရီးယားမွ Home Shopping Mall ျဖစ္ေသာ GS Shop ကလည္း တူရကီႏိုင္ငံတြင္ လာမည့္ ေမလမွစ၍ ၂၄ နာရီ Home Shopping TV Channel တစ္ခုစတင္ရန္ ျပင္ဆင္လ်က္ရွိသည္။

E-Land Group  ၏ အမွတ္တံဆိပ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ Mixxo သည္လည္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံတြင္ စတုိးဆုိင္တစ္ဆုိင္ကုိ ပထမဆုံးဖြင့္လွစ္လုိက္သည္။

Lotteria သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အႀကီးဆုံး Shopping Mall တစ္ခုျဖစ္ေသာ Junction Square တြင္ စတုိးဆုိင္တစ္ခုကုိ ပထမဆုံးဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ေစ်းကြက္ထဲသုိ႔ တုိးခ်ဲ႕ဝင္ေရာက္ေရးမွာ Lotte Group ၏ ပန္းတုိင္တစ္ခုျဖစ္သည္။

“ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ပထမဆုံးစတုိးဆုိင္စဖြင့္တဲ့ ကမာၻလုံးဆုိင္ရာ အစားအေသာက္ ကုမၸဏီတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ေစ်းကြက္ထဲကုိ Lotte Group ဝင္ေရာက္ႏုိင္ေရးအတြက္ အေနအထားေကာင္း တစ္ခုရေအာင္ အခုိင္အမာလုပ္ေဆာင္သြားၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဟု ယင္းကုမၸဏီမွ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူကဆုိသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ယမန္ႏွစ္တြင္ အစုိးရက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားလုပ္ေဆာင္လာသည့္အခ်ိန္မွစ၍ ႏုိင္ငံျခားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ စိတ္ဝင္စားမႈကုိခံေနရသည္။

Lottee Group ၏ ဥကၠဌ Shin Dong bin သည္ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ အလည္အပတ္ေရာက္ရွိလာၿပီး ျပည္တြင္းအစားအေသာက္ကုမၸဏီ MYKO ႏွင့္ ၾသဂုတ္လတြင္ နားလည္မႈစာခၽြန္လႊာတစ္ရပ္ကုိ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့သည္။

“Lotteria ကုမၸဏီဟာ ဗီယက္နမ္နဲ႔ အင္ဒုိနီးရွားကဲ့သုိ႔ေသာ ျပည္ပႏုိင္ငံေတြမွာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းအေတြ႕အႀကံဳရွိထားၿပီး စားေသာက္ဆုိင္စီးပြားေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ နက္နက္နဲနဲ တတ္သိနားလည္ထားတဲ့ ကုမၸဏီလည္းျဖစ္ပါတယ္” ဟု Lotteria ၏ စီအီးအုိျဖစ္သူ Noh Il sik က ဆုိင္ဖြင့္ပြဲအခမ္းအနားတြင္ေျပာၾကားသည္။

“ယခုလုိ တတ္သိနားလည္မႈေတြနဲ႔ အေတြ႕အႀကံဳေတြကုိ အေျခခံၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံမွာလည္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြကုိ အေျခတက် တုိးခ်ဲ႕လုပ္ကုိင္သြားမွာျဖစ္ပါတယ္” ဟု ဆုိသည္။

Lotteria သည္ ဗီယက္နမ္တြင္ ၁၄၁ ဆုိင္၊ အင္ဒုိနီးရွားတြင္ ၁၉ ဆုိင္၊ တ႐ုတ္တြင္ ၁၄ ဆုိင္ အပါအဝင္ ကမာၻတစ္ဝန္း၌ ဆုိင္ေပါင္း ၁၇၅ ဆုိင္ဖြင့္လွစ္ထားၿပီးျဖစ္သည္။

လာမည့္ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္မွစ၍ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဆုိင္ေပါင္း ၃၀ ထိဖြင့္လွစ္သြားရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္တြင္ သုံးဆုိင္၊ ေရွာ့ပင္းေမာလ္မ်ားတြင္ ေျခာက္ဆုိင္ႏွင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျဖင့္ေရြ႕လားေရာင္းခ်မည့္ ဆုိင္တစ္ဆုိင္တုိ႔ပါဝင္ေၾကာင္း Lotteria ကဆုိသည္။

GS Shop သည္လည္း တူရကီရွိ ျပည္တြင္းကုမၸဏီတစ္ခုႏွင့္ ပူးေပါင္းကာ လာမည့္ ေမလမွစ၍ TV Shopping Channel တစ္ခုကုိ ထုတ္လႊင့္မည္ဟု ဆုိသည္။

“GS Shop အေနနဲ႔ ဥေရာပနဲ႔ အေရွ႕အလယ္ပုိင္းေဒသေတြမွာပါ ေစ်းကြက္တုိးခ်ဲ႕ၿပီး ကမာၻ႕အႀကီးဆုံး Home Shopping ကုမၸဏီတစ္ခုျဖစ္လာဖုိ႔ ရည္မွန္းထားပါတယ္” ဟု ကုမၸဏီမွ ေျပာေရးဆုိခြင့္ရွိသူကဆုိသည္။

တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ ကုိရီးယားဖက္ရွင္လုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္ေသာ E-Land Group ကလည္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံတြင္ Mixxo အမွတ္တံဆိပ္ျဖင့္ စတုိးဆုိင္တစ္ဆုိင္ကုိ ဖြင့္လွစ္လုိက္ၿပီျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ၿပီးခဲ့သည့္ မတ္လအတြင္းကလည္း ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၊ ဆန္ဒုိင္းတြင္ ပထမဆုံး Mixxo စတုိးဆုိင္တစ္ဆုိင္ကုိ ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။



Google Drive: create, share, and keep all your stuff in one place. Logo for Google Drive

0 comments:

Post a Comment