ဒုတိယ ကမာၻစစ္ အတြင္းက ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ တရုတ္ႏုိင္ငံမွ အိႏၵိယႏုိင္ငံ အေရွ႕ေျမာက္ပုိင္း ေဒသသုိ႔ ဆက္သြယ္သည့္ သမုိင္းဝင္ ကုန္သြယ္ လမ္းမႀကီးအား ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ေပးရန္ ျမန္မာ အစုိးရက သေဘာတူ ခြင့္ျပဳလုိက္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ အဆုိပါ လမ္းမႀကီးသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေျမာက္ပုိင္း၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ မွတစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
စတီးဝဲလ္ လမ္းမ (ယခင္ လီဒုိလမ္းမ) ဟု ေခၚေသာ အဆုိပါ လမ္းမႀကီးသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ အာသံျပည္နယ္ႏွင့္ တရုတ္ႏုိင္ငံ အေနာက္ေတာင္ပုိင္း ယူနန္ျပည္နယ္တုိ႔ကုိ ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ထားေသာ အေရးပါသည့္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းမႀကီး တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။
မူလက ဒုတိယ ကမာၻစစ္ႀကီးအတြင္း အေနာက္ မဟာမိတ္တပ္မ်ား တရုတ္ႏုိင္ငံသုိ႔ ရိကၡာမ်ား တင္ပုိ႔ရာတြင္ အသုံးျပဳခဲ့ေသာ လမ္းမ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ေနာက္ပုိင္း ကာလမ်ား၌ ျပင္ဆင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း မရွိခဲ့သျဖင့္ လမ္းေၾကာင္း ပိတ္ဆုိ႔ခဲ့ရသည္။
အဆိုပါ လမ္းမကုိ ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္လုိက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ ႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး ဦးဉာဏ္ဝင္းက လြန္ခဲ့ေသာ ရက္သတၱပတ္ အတြင္း က်င္းပခဲ့သည့္ Kolkata စီးပြားေရး ထိပ္သီး ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆုိခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေျမာက္ပုိင္းေဒသမွ ကခ်င္ျပည္နယ္ တႏုိင္းေဒသအထိ လမ္းပုိင္းကုိ တရုတ္ႏုိင္ငံက ျပန္လည္ ျပဳျပင္ေပး၍ က်န္ရွိေသာ အပုိင္းကုိ အိႏၵိယႏုိင္ငံက ၿပီးဆုံးေအာင္ တာဝန္ယူခဲ့သည္။
အဆိုပါ လမ္းမႀကီးသည္ အာသံျပည္နယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးအတြက္ အဓိက က်သည္ဟု အိႏၵိယက ယုံၾကည္လ်က္ ရွိသည္။ အာသံ ျပည္နယ္သည္ ႏုိင္ငံ၏ ေရနံ လုိအပ္ခ်က္ကို ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ျဖည့္ဆည္း ေပးႏုိင္ေသာ္လည္း အျခားေသာ အိႏၵိယ ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈ ေနာက္က် က်န္ရစ္ဆဲ ျဖစ္သည္။
ေလ့လာ သုံးသပ္သူမ်ား၏ အဆိုအရ အာသံျပည္နယ္သည္ တရုတ္ႏွင့္ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံအၾကား အျပန္အလွန္ ကုန္သြယ္မႈအတြက္ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွ် အက်ိဳးျပဳႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။ အဆိုပါ စတီးဝဲလ္ လမ္းမႀကီးကုိ ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ရန္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ အတြင္း လူေပါင္း တစ္ေသာင္း ခန္႔ေလာက္က ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုမႈ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ဖူးသည္။ ထုိႏွစ္တြင္ တရုတ္ႏုိင္ငံသည္ ကမာၻ႔ေရနံ တင္သြင္းမႈ တတိယ အမ်ားဆုံးႏုိင္ငံ ျဖစ္ခဲ့ေပရာ အိႏၵိယႏုိင္ငံႏွင့္ ဆက္သြယ္ လုပ္ကုိင္ရန္ ဆႏၵျပင္းျပခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္မႈ အားနည္းခ်က္ ရွိသည့္ ယူနန္ျပည္နယ္ အတြက္ တရုတ္က မ်ားစြာ အာရုံစုိက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အရွည္ ၁၇၀၀ ကီလုိမီတာ ရွိေသာ အဆိုပါ လမ္းမႀကီးကုိ ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ႏုိင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံက မသိ က်ိဳးႏြံျပဳ လ်စ္လ်ဴရႈ ခဲ့ေသးသည္။ အေၾကာင္းမွာ စတီးဝဲလ္ လမ္းမႀကီး ျဖတ္သန္းရာ ေဒသသည္ ကခ်င္ လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္ဖြဲ႕(KIA) လက္နက္ကုိင္ အဖြဲ႕က ထိန္းသိမ္းထားေသာ နယ္ေျမ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသ ျဖစ္ေန၍ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာ စစ္အစုိးရႏွင့္ KIA တုိ႔သည္ အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး ကိစၥတြင္လည္း မေရရာ မေသခ်ာ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
မည္သုိ႔ ဆုိေစကာမူ အဆုိပါ စတီးဝဲလ္ (လီဒုိ) လမ္းမသည္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အိမ္နီးခ်င္း တရုတ္ေရာ အိႏၵိယ အတြက္ပါ အေရးပါေသာ ဆက္သြယ္ေရး လမ္းမ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာ ႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီး ဦးဉာဏ္ဝင္းက အသိအမွတ္ျပဳ ေျပာဆုိခဲ့ပုံမ်ားကုိ Hindustan Times သတင္းစာက ေရးသား ေဖာ္ျပသည္။
DVB မွ Key trans-Burma trade route to reopen ကုိ ဘာသာျပန္ဆုိပါသည္။