Transparency Myanmar

transparency.myanmar@gmail.com

ထုိင္းႏုိင္ငံ၏ ကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းမႈႏွင့္ တင္ပုိ႔မႈရာတြင္ အဓိက အသုံးျပဳရာ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခု ျဖစ္ေသာ မလကၠာ ေရလက္ၾကား အတြင္း ေရေၾကာင္း သြားလာေရး ပိတ္ဆုိ႔မႈ အပါအဝင္ ျပႆနာ မ်ိဳးစုံ ျဖစ္ေပၚလ်က္ ရွိေသာေၾကာင့္ ထုိင္းအစုိးရက ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ ထားဝယ္ ေရနံ ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္မႈ စီမံကိန္း အျမန္ဆုံး စတင္ရန္ အရွိန္ျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္လ်က္ ရွိသည္။

ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းသာ ၿပီးဆုံးသြားပါက ထုိင္းႏုိင္ငံ အေနျဖင့္ ကုန္ပစၥည္္း ထားရွိမႈႏွင့္ လုပ္သား စရိတ္စက ဆုိင္ရာ ကုန္က်ေငြ မ်ားစြာ သက္သာသြားမည္ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္လည္း အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းမ်ားစြာ ဖန္တီးႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကုိ ေရွာင္ရွားႏုိင္မည့္ အျခား ျဖစ္ႏုိင္ေျခ ရွိသည့္ လမ္းေၾကာင္း တစ္ခုအား ထုိင္းအစုိးရက ေလ့လာ တုိင္းတာမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး အဆုိပါ ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကုိ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္ႏွစ္ခန္႔က အဆုိျပဳ တင္ျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ေမလတြင္ ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္း စတင္ရန္ ထုိင္းႏွင့္ ျမန္မာ ႏွစ္ႏုိင္ငံ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာ (MoU) တစ္ရပ္ကုိ လက္မွတ္ ေရးထိုးခဲ့သည္။ အဆုိပါ နားလည္မႈ စာခၽြန္လႊာအရ Italian-Thai Development ကုမၸဏီက ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း၏ Site Operator အျဖစ္ တာဝန္ယူ လုပ္ကုိင္မည္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာ အစုိးရႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္တုိ႔လည္း MoU တစ္ရပ္ကုိ လက္မွတ္ ေရးထုိးထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ထုိင္းစီးပြားေရးႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္း ဆုိင္ရာ ပူးတြဲ ေကာ္မတီ (JSCCIB) ဒုတိယ ဥကၠဌ Tanit Sorat က ေျပာၾကားသည္။

ဘတ္ေငြ ၃၅၀ ဘီလီယံ ကုန္က်ႏုိင္မည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည့္ အဆုိပါ ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းကုိ JSCCIB က ႀကီးမွဴးၿပီး Westgate Landbridge အမည္ရ စီမံကိန္း လက္ေအာက္မွ ထုိင္းအစုိးရ ဌာနမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး လုပ္ကုိင္သူမ်ား အၾကား က်င္းပ ျပဳလုပ္ေသာ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ တရားဝင္ ထုတ္ေဖာ္ ေၾကညာခဲ့သည္။ စီးမံကိန္းတြင္ အျခားေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား အေနျဖင့္ PTT၊ Nippon Steel၊ Egat ႏွင့္ Petroleum National Berhad(Petronas) တုိ႔ ပါဝင္သည္။

Landbridge စီမံကိန္းကုိ အပိုင္း ႏွစ္ပုိင္း ခြဲ၍ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မည္ ျဖစ္သည္။ ပထမ တစ္ပိုင္းမွာ ေလးလမ္းသြား လမ္းမႀကီး တစ္ခုကုိ လာမည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ အေစာပုိင္း ကာလမွ စတင္ ေဖာက္လုပ္မည့္ အစီအစဥ္ျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ တစ္ပုိင္းမွာ ရွစ္လမ္းသြား လမ္းမႀကီး ေဖာက္လုပ္ေရး ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ပုိင္းစလုံး လာမည့္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ ၿပီးဆုံးမည္ဟု ခန္႔မွန္းရသည္။

Italian-Thai Development ကုမၸဏီမွ စီမံကိန္း မန္ေနဂ်ာ Surin Vichian က အေဝးေျပး လမ္းမႀကီးမွာ ကခ်နာဘူရီ ျပည္နယ္ Phu Nam Ron ၿမိဳ႕မွ စတင္ကာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၊ တနသၤာရီတုိင္း၊ ထားဝယ္ၿမိဳ႕သုိ႔ ခ်ိတ္ဆက္မည္ ျဖစ္ၿပီး ကီလုိမီတာ ၁၆၀ ရွည္လ်ားမည္ဟု သိရသည္။

လက္ရွိ အေနအထားတြင္ ထားဝယ္မွ Phu Nam Ron အၾကား ကီလုိမီတာ ၁၀၀ အကြာအေဝး အထိ စီမံကိန္းအတြက္ လမ္းေၾကာင္း ရွင္းလင္းမႈမ်ား၊ တုိင္းထြာ မွတ္သားမႈမ်ား ျပဳလုပ္ထားၿပီး ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ စစ္အစုိးရႏွင့္ ေစ့စပ္ ညႇိႏႈိင္းေနရေသာ ျပႆနာမ်ား ရွိေသာေၾကာင့္ သစ္ေတာ ထူထပ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္ စီမံကိန္းအတြက္ လုပ္ကုိင္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကုိ ေရွာင္ရွားသြားမည္ဟု သိရသည္။ သုိ႔ေသာ္ ျမန္မာႏွင့္ ထုိင္းအစုိးရတုိ႔ ပူးတြဲ စီစဥ္ထားသည့္ လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းမွာ မည္သည့္ ေက်းရြာ သို႔မဟုတ္ ကြန္ျမဴနစ္တီ တစ္ခုကုိမွ် ျဖတ္သန္းသြားမည္ မဟုတ္ေပ။

ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတြင္ ပင္လယ္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား ႏွင့္ စက္မႈဇုန္မ်ားလည္း ပါဝင္သည္။ လာမည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလမွ စ၍ ပင္လယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းကုိ စတင္ တည္ေဆာက္သြားမည္ ျဖစ္သည္။ အဆုိပါ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တစ္ခုတည္း အတြက္ ကုန္က်ေငြ ေဒၚလာ ၁၀၀ ဘီလီယံခန္႔ ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။

The Nation သတင္းစာမွ သတင္းကုိ ဘာသာ ျပန္ဆုိသည္။

--
Yangon Chronicle သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းရွိ ဖတ္သူမ်ား ေဒါင္႔စုံ သတင္းရေအာင္ ေဖာ္ျပျခင္းသာ ျဖစ္ျပီး ဘာသာျပန္ ဆိုေဖာ္ျပခ်က္ အားလုံးသည္ မူရင္းမီဒီယာ မ်ား၏ အာေဘာ္သာ ျဖစ္၍ Yangon Chronicle ၏ သေဘာထား မဟုတ္ပါေၾကာင္း။
 
The information from this group yangonchronicle2010 were allowed to be reposted on the website named http://transparencymyanmar2010.blogspot.com/ upon their request.

0 comments:

Post a Comment